Autor Wątek:  Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)  (Przeczytany 144087 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #180 dnia: 13 Sierpnia 2012, 19:36:16 »
Hmm... można nieco jaśniej? Co on dokładnie powoduje?

Ok, co powoduje to już wiem, jednakże jak go użyć? Na forum nie potrafię nic znaleźć.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2012, 20:25:46 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #181 dnia: 13 Sierpnia 2012, 20:37:16 »
- Konwertujesz teren do editable mesh;
- Zaznaczasz polygony boku jeziora;
- Używasz smooth;
Teraz masz do wyboru opcje:
- Auto smooth - 3ds sam dobierze które płaszczyzny mają gładko przechodzić;
- Prevent indirect smoothing - Możesz wybrać kąt jaki różni płaszczyzny, aby dobrze się wygładziły;
Nie wiem tylko co oznaczają te cyfry poniżej, wiem, że jak zaznaczysz takie same cyfry dla wszystkich płaszczyzn, będą płynnie przechodzić "każda z każdą".

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #182 dnia: 13 Sierpnia 2012, 21:11:58 »
Nie wiem tylko co oznaczają te cyfry poniżej, wiem, że jak zaznaczysz takie same cyfry dla wszystkich płaszczyzn, będą płynnie przechodzić "każda z każdą".

Dokładnie to i nic więcej :)

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #183 dnia: 13 Sierpnia 2012, 21:33:33 »
A czy perony przystanków osobowych(szczególnie na magistrali) zostaly skrócone do normalnych długości? Czyli w granicach 150-170 metrów, bo w obecnej wersji to tam się konkretny pośpiech moze zmieścić...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #184 dnia: 13 Sierpnia 2012, 21:47:53 »
Perony przystanków na magistrali będą miały po 200 metrów, wzoruję się na przystanku Witanów (E20, pierwszy przystanek za stacją Błonie). Tam ma równo 200m.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #185 dnia: 13 Sierpnia 2012, 21:58:55 »
O to chodzi! W wykazie peronów wydanym przez PLKę można wyczytać, iż najzwyklejszy peron na P.O ma ok. 180-200 metrów. Pytanko mam do Ciebie, Maćku: czy perony będą kończyły się na przejeździe kolejowym? Jeśli tak, to można by było poustawiać ludzi na peronie blisko przejazdu, bo ludziom po prostu nie chce się "biegać" na koniec peronu, tylko my byśmy jednostką podjeżdżali pod sam przejazd. Jeszcze lepiej, jakby był najpierw przejazd, a następnie peron. Byłoby wyliczanie odległości, żeby nie zatarasować przejazdu i wprowadzić jednochę w peron. Ewentualnie można by było poustawiać wskaźniki We13, tak jak to było bodajże na scenerii "Tunel". Potraktuj to tylko jako propozycję, ponieważ oczywiście wszystko zależy od Ciebie. Powodzenia w dalszych pracach.

Offline puciaxon

  • Wiadomości: 43
  • EP09-020
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #186 dnia: 13 Sierpnia 2012, 22:00:00 »
Więc nie wiem czy dobrze liczę, ale:
 - Przykładowy BWE ma 6 wagonów (wg. pl.wikipedia.org)
 - Wagon ze 25 metrów
6*25=150 + elektrowóz, ok. mieści się.
Ale: pociąg z Łodzi do Warszawy (a często go widzę i liczę) ma przeciętnie z 9 wagonów
9*25=225więc należy wyciągnąć wnioski.

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #187 dnia: 13 Sierpnia 2012, 22:02:25 »
więc należy wyciągnąć wnioski.
Ale TLKi nie zatrzymują sie na byle wioskach na magistrali...

Offline puciaxon

  • Wiadomości: 43
  • EP09-020
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #188 dnia: 13 Sierpnia 2012, 22:04:27 »
więc należy wyciągnąć wnioski.
Ale TLKi nie zatrzymują sie na byle wioskach na magistrali...
Przyznaję rację koledze MaSzynowiczowi, nie doczytałem, iż chodzi o p.o.
____
edit:
Czy na Moczniki_v2 będą tarcze przejazdowe?
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2012, 22:18:23 wysłana przez puciaxon »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #189 dnia: 13 Sierpnia 2012, 22:23:05 »
Z reguły perony na p.o. są 200 metrowe, żeby mogły się mieścić 3xEN57. Na E75 każdy przystanek ma 200 metrów.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #190 dnia: 13 Sierpnia 2012, 22:35:56 »
Cytuj
Czy na Moczniki_v2 będą tarcze przejazdowe?
Tak, TOP-ki autorstwa kolegi @Mytnika.

« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2012, 22:41:56 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #191 dnia: 13 Sierpnia 2012, 22:45:11 »
Jak będziesz wstawiał TOP, to upewnij się, że wstawiłeś odwrócone (tzn. świecące tak jak semafory). Pliki w repozytorium już zaktualizowałem, najwyżej przy wydaniu scenerii trzeba będzie dołączyć poprawione pliki pozostałych scenerii (chyba że wcześniej wyjdzie SP1). Jak się tego nie poprawi teraz, to się będzie się ten błąd ciągnął w nieskończoność.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline puciaxon

  • Wiadomości: 43
  • EP09-020
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #192 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:11:57 »
A poza tym, jakie długości odstępów SBL są na magistrali?

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #193 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:16:06 »
Zależy od szybkości, przy 140 km/h to 1300 m.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline puciaxon

  • Wiadomości: 43
  • EP09-020
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #194 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:32:47 »
Cytuj
http://www.youtube.com/watch?v=-SwgDMGPBQk
A co z W11p? (Chyba) ich nie było.

Offline amadeoen57

  • Wiadomości: 46
  • Wybierz Przewozy Regionalne!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #195 dnia: 14 Sierpnia 2012, 07:57:11 »
Ja ze swojej strony mogę dostarczyć fotki odstraszaczy zwierząt, które niedawno założyli na E30 wraz z nagraniem dźwięków płoszących. Można by parę ustawić w miejscach zalesionych.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #196 dnia: 14 Sierpnia 2012, 09:50:42 »
Możesz zagęścić teksturę jeziora i dać tą co na l61?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #197 dnia: 14 Sierpnia 2012, 17:59:17 »
Cytuj
Czy na Moczniki_v2 będą tarcze przejazdowe?
Tak, TOP-ki autorstwa kolegi @Mytnika.


Tylko że ince tam są złe, więc czasem mogą nie świecić. Ja takie przygody miałem na L144, ale ogarnąłem temat. Jeśli mogę mieć jakieś życzenia, to bardzo brakuje mi na sceneriach wskaźników We8, We9 i pochodnych, tam gdzie występuje sekcjonowanie sieci. Nie zapomnij o tym ;)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #198 dnia: 14 Sierpnia 2012, 19:02:38 »
Niechaj zbiorą się wody w jedno miejsce.

Co do We8 i We9 - wstawić je należy przy każdym miejscu selekcjonowania sieci?
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2012, 19:06:29 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #199 dnia: 14 Sierpnia 2012, 19:11:41 »
Ładnie wygląda ta tekstura.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #200 dnia: 14 Sierpnia 2012, 19:20:36 »
Cytuj
Tylko że ince tam są złe
Co jest z nimi nie tak?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #201 dnia: 14 Sierpnia 2012, 20:40:41 »
Cytuj
Tylko że ince tam są złe
Co jest z nimi nie tak?
Problem z komórkami pamięci i przejazdami.
Co do We8 i We9 - wstawić je należy przy każdym miejscu selekcjonowania sieci?
Właśnie nie wiem. Na Drawinowie We8 i We9 są w miejscach, gdzie jest taki izolator:


Natomiast na L053 są one tam, gdzie jest sekcjonowanie powietrzne (i to tylko w kilku miejscach, a reszta nie jest osłonięta We8):


Ja sam nie wiem jak powinno być. Ciekawi mnie co ile powinno być takie sekcjonowanie powietrzne oraz czy powinno być osłaniane wskaźnikiem. Np. na L144 ISDR wstawiał sekcjonowanie powietrzne co 1 km. Mnie się to wydaje za gęsto. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2184
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #202 dnia: 14 Sierpnia 2012, 20:54:44 »
Na odcinku Zielonka - Wołomin jest sekcjonowanie, 7 słupów, słup z odciągami ( /|\ ), 7 słupów, sekcjonowanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #203 dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:01:05 »
A czy słup z odciągami to nie to samo co te słupy do sekcjonowania powietrznego? Na jakim długim odcinku jest to o czym piszesz (ile km mniej więcej)?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2184
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #204 dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:18:38 »
Chodziło mi o słup z podporami.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #205 dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:31:52 »
Chodziło mi o słup z podporami.

Takie też się stosuje przy kotwieniu środkowym, w połowie odcinka naprężenia.

We8 i We9 są stawiane zwykle przy:
- Przed izolowanym przęsłem naprężenia obok podstacji trakcyjnych (lub kabin sekcyjnych).
- Za ostatnimi rozjazdami głowicy rozjazdowych dużych stacji z włącznikiem zasilania (przejście z zasilania torów stacyjnych a szlakiem), ale też nie zawsze to występuje.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #206 dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:40:52 »
Na podstawie pierwszego myślnika mam pewną dowolność co do wstawiania We8/9, tak?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #207 dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:57:17 »
Na podstawie pierwszego myślnika mam pewną dowolność co do wstawiania We8/9, tak?

W skrytpach Symka widziałem, że można przydzielać sieci trakcyjnej różne źródła zasilania, ale zawsze wykorzystywana jest standardowa. Właściwie na żadnej trasie nie widywałem podstacji trakcyjnych i kabin sekcyjnych, więc masz tutaj pełną dowolność.
Rozmieszczenie podstacji trakcyjnych zależy od:
- rodzaju użytego taboru
- kategorii linii
- natężenia przyjętego na daną linię (maksymalne w godzinach szczytu) i charakteru linii (czy podmiejska czy dalekobieżna czy towarowa)
- profil pionowy układu torowego (występowanie wzniesień)
- rozmieszczenie stacji (w tym przystanków itp)
- jeszcze można pod rodzaj zasilania, ale mamy tylko 3kV DC.

Także wszystko już od Ciebie zależy jak to rozplanujesz.
Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #208 dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:58:05 »
Skoro nikt nie dba o prawidłowe zasilanie sieci, to chyba nie ma większego sensu, żeby odpowiednio je oznaczać?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #209 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:18:49 »
Sam fakt, że nie ma pewnych rzeczy odwzorowanych na wysokim poziomie, nie oznacza, że sprawę należy olać. W innym wypadku olanie tematu spowoduje po prostu wydłużenie listy rzeczy "do poprawy" w ewentualnych przyszłych modernach scenerii.
Ale oczywiście wszystko zależy już od twórców/modernizujących.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."