Autor Wątek:  Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)  (Przeczytany 144186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #60 dnia: 23 Lipca 2012, 09:21:05 »
Wstawianie tree.inc w dużej odległości od kamery nie jest dobrym pomysłem. EXE ogranicza sobie promień widzenia, przez co drzewa z tej odległości mogą być zwyczajnie niewidoczne. O wiele lepiej byłoby wstawić drzewa jako Plane. Z resztą, to zależy jak daleko od torów jest ten stok. Jeśli blisko, można użyć tree.inc albo nawet tree_rot.inc lub coś w tym stylu (słyszałem o grass_rot, pewnie tree_rot też istnieje).
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 09:22:48 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 655
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #61 dnia: 23 Lipca 2012, 10:58:23 »
Nie jest to duza odleglosc, widac np. na tym screenie: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21679.0;attach=50976;image
ale mozliwe, ze lepiej by wygladalo samo plane. A czy bedzie to plane lasu czy miasta lub terenu przemyslowego to juz zalezy od autora.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #62 dnia: 23 Lipca 2012, 12:06:19 »
Jeśli już mówimy o terenach zurbanizowanych, to zapominacie panowie o ekranach akustycznych. Największy fps-saver.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #63 dnia: 23 Lipca 2012, 13:34:45 »
Zdjęcia na ekrany wstawiałem, jakby ktoś mógł zrobić teksturę, z nałożeniem na plane już sobie poradzę :)

Ekrany: 4. Zielone ekrany dźwiękochłonne: http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-zielone_ekrany_dzwiekochlonne.rar POST


@SKP, dzięki :)

Ponadto jakby ktoś mógł zrobić krzyże św. Andrzeja, byłoby miło :) Zdjęcia:


  Dodano: 23 Lipca 2012, 13:40:25
Jeśli już mówimy o terenach zurbanizowanych, to zapominacie panowie o ekranach akustycznych. Największy fps-saver.
"Jak nie masz pomysłu na otoczenie, prowadź tor w wykopie" :) Ale ekrany też mogą być.
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 16:49:03 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #64 dnia: 23 Lipca 2012, 14:01:34 »
Krzyż św Andrzeja zrobił już pol102.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #65 dnia: 23 Lipca 2012, 18:11:25 »
Ja proponuję taką "kosmetyczną" zmianę: Zamiast 140, wprowadzić Vmax 160km/h na odcinku magistralnym, bo zawsze, jak jadę EPoką to się zapominam i gnam pod 160(co pewnie inny też robią).

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #66 dnia: 23 Lipca 2012, 18:28:19 »
Skoro Maciek już tak odpicowujesz tą scenerie to może byś dał jakiś rozjazd v-max 60 km/h. Najlepiej gdzieś gdzie w terenie zurbanizowanym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #67 dnia: 23 Lipca 2012, 21:07:33 »
Jak miała by być v=160 to na stacji pośredniej przydałyby się w torach głównych rozjazdy z v=100 na bok.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #68 dnia: 23 Lipca 2012, 21:10:48 »
Maciek odświeża scenerie, a nie przerabia. Dawajcie jakieś pomysły, które nie wymagają przeróbki scenerii. Pomysły typu, gdzie dać jeziorko, gdzie dać tabliczki etc.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #69 dnia: 23 Lipca 2012, 21:18:50 »
Zmiana prędkości polega głównie na zmianie tabliczek prędkości drogowej. Torów nie trzeba ruszać. Po L144 w miejscu gdzie jest Vmax=50 można śmiało jechać 120 i nie wylecisz.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #70 dnia: 23 Lipca 2012, 21:22:08 »
Wiem, że to kwestia tabliczki. Ale jak ktoś napisał, że jest 140km/h a pruje 160km/h...to jaki sens jest ustawianie zwolnień na szlakach, czy też dawanie małych prędkości szlakowych? Ja jestem taki, że jak widzę Vmax=40km/h przed semaforem to tyle jadę, jest 20km/h na przejeździe to zwalniam bo staram się odwzorować, ale inni najwidoczniej jeżdżą, byle była zabawa.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #71 dnia: 24 Lipca 2012, 20:38:41 »
"FPS saver" czy przepiękne ekrany akustyczne. W przygotowaniu również zmodernizowane perony z czerwoną kostką. Przygotowanie tex ekranu @SKP, dzięki :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline inoworclawpkp

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #72 dnia: 24 Lipca 2012, 21:46:22 »
Extra wygląda jednostka na screenie w mal. KM będzie kiedyś dostępna?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #73 dnia: 24 Lipca 2012, 21:58:05 »
Czyżbym widział nowe modele szyn?

EDytka: Jeśli tam ma być przystanek, a z założenia ekrany akustyczne mają izolować od drogi kolejowej teren zurbanizowany, to może wypadałoby jeszcze rzucić jakąś kładkę nad torami?
I jeśli dobrze pamiętam, na jednym z poprzednich screenów ulicą po drugiej stronie torów jechał sobie kulturalnie autobus. Może jakiś przystanek autobusowy, małe zatoczki, budki albo choć słupy przystankowe, no i chodniczek do przystanku kolejowego?
« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2012, 22:06:12 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #74 dnia: 24 Lipca 2012, 22:05:53 »
Cytuj
Extra wygląda jednostka na screenie w mal. KM będzie kiedyś dostępna?
Pytanie nie do mnie.

Cytuj
EDytka: Jeśli tam ma być przystanek, a z założenia ekrany akustyczne mają izolować od drogi kolejowej teren zurbanizowany, to może wypadałoby jeszcze rzucić jakąś kładkę nad torami?
Nie głupi pomysł. Pomyślę.

Cytuj
Czyżbym widział nowe modele szyn?
Nie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #75 dnia: 24 Lipca 2012, 22:08:15 »
Nie głupi pomysł. Pomyślę.
Jakby co - wal śmiało - może w czymś jeszcze pomogę.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #76 dnia: 24 Lipca 2012, 22:16:06 »
Pewnie chodzi o teksturę podsypki...
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #77 dnia: 24 Lipca 2012, 22:44:19 »
Extra wygląda jednostka na screenie w mal. KM będzie kiedyś dostępna?
Zależy od jej autora. Póki co czekamy na poprawki.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #78 dnia: 24 Lipca 2012, 23:08:03 »
Pewnie chodzi o teksturę podsypki...
To do mnie?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #79 dnia: 24 Lipca 2012, 23:16:18 »
Tak. Jest to inna tekstura, ale model jest ten sam (z resztą, można co najwyżej zmienić rozstaw szyn i wymiary podsypki).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #80 dnia: 24 Lipca 2012, 23:16:47 »
@macius5991 może i głupi pomysł, ale ja bym był za tym by pododawać gdzieniegdzie jakieś zwierzątka. Co o tym myślisz?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #81 dnia: 24 Lipca 2012, 23:19:05 »
Byle nie w skrajni :D

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #82 dnia: 24 Lipca 2012, 23:30:26 »
@macius5991 może i głupi pomysł, ale ja bym był za tym by pododawać gdzieniegdzie jakieś zwierzątka. Co o tym myślisz?
I znów będą gadać http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21714.0.html ;) Zwierzątka jak najbardziej.

Akcję ekrany uważam za zakończoną.
« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2012, 23:45:42 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Filyp129

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #83 dnia: 24 Lipca 2012, 23:50:33 »
macius5991 Może by tak ludzi postawić, na peronach bo jakoś pusto.
Najlepsze Symulatory

1.Train Simulator 2015
2.MaSzyna 08.13

Skończyłem z MaSzyna 08.13??? Teraz tylko Train Simulator 2015!!!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« Odpowiedź #84 dnia: 25 Lipca 2012, 00:28:54 »
macius5991 Może by tak ludzi postawić, na peronach bo jakoś pusto.
Będą. Uaktualniona lista w pierwszej wiadomości. Jak myślicie, przejdzie?
:D
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #85 dnia: 25 Lipca 2012, 01:27:28 »
Kościół przy torach - pretty bold move [zuchwałe posunięcie - przyp. red.]...
Ale tak całkiem serio, to by była pierwsza rzecz, którą bym odgrodził ekranami, pomijając już fakt, że przy drodze teren kolejowy się rozpościera na dobry kawałek, więc wszystko to wydaje mi się lekko naciągane. Tym bardziej jeśli mają tam być szlakowe 160 czy 140kmph.
Z drugiej strony - odsuń trochę kościółek od torów i może ustaw go po drugiej stronie, względnie ustaw ekrany na jakimś odcinku między kościółkiem a drogą - dzwonnica będzie wystawać, więc wiadomo będzie o co chodzi, plus muzyczka... ;)
I o ile opcja taka, że z jednej strony ekrany, bo zabudowania, a z drugiej strony las, jest całkiem spoko, to opcja z tym, że zabudowa ciągnie się tylko po jednej stronie torów - jakoś też nie do końca wydaje się to sensowne.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 655
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #86 dnia: 25 Lipca 2012, 07:24:23 »
Nie masz racji Tolein, kościoły przy torach się zdarzają i to nawet w takich niewielkich odległościach. macius5991 - świetny pomysł! Odmieni to trochę monotonię większości scenerii :) Można jeszcze obok kościoła i nie tylko, ale wzdłuż tych torów dodać zabudowania. Ekrany są po jednej stronie i wystarczą w rzeczywistości rzadko się spotyka ekrany przy torach nawet na terenach mocno zurbanizowanych. Jak najbardziej bloki mogą stać przy samych torach i spotyka się to często. O FPS się nie martw to już inne czasy niż jak moczniki powstały...teraz ludzie mają lepsze komputery i są różne poprawki wprowadzone w exe które pozwalają FPS zwiększyć.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2012, 07:25:49 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline byczek

  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #87 dnia: 25 Lipca 2012, 09:09:06 »
Maciek chciałbyś może szare ekrany akustyczne? Gdzieś je mam.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #88 dnia: 25 Lipca 2012, 10:38:19 »
No nie wiem gdzie ty mieszkasz, ja np. mieszkam w Warszawie... -__-
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #89 dnia: 25 Lipca 2012, 10:49:21 »
Cytuj
Maciek chciałbyś może szare ekrany akustyczne? Gdzieś je mam.
Zdjęcia zdjęcia zdjęcia :) Ja miałem jedynie zdjęcie zielonego, z resztą są one między WWO a Warszawa Stadion.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!