Autor Wątek:  Passenger Pack No.3  (Przeczytany 148979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9056
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 575
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #180 dnia: 15 Maja 2015, 20:20:50 »
A widzisz takie buty. No problem. Z tego co widzę to miały też bardziej zaokrąglony dach.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9567
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #181 dnia: 14 Czerwca 2015, 16:42:57 »
Dostałem nieco materiałów na wnętrze Bautzena91 w standardzie Z2 tak na przyszłość.
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #182 dnia: 21 Lipca 2015, 22:23:19 »
Się tworzy. Wołam @Sawi, @Stele.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9056
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 575
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #183 dnia: 21 Lipca 2015, 22:36:50 »
Obecny. Mowa o teksturze pod modernę?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #184 dnia: 21 Lipca 2015, 22:43:50 »
Tak. Różne wersje przewiduję - na takiej teksturze łatwiej mi operować jeśli mogę modyfikować wszystko na warstwach zamiast stemplować na fotkach. Poza tym nie mam porządnych zdjęć sypialek więc muszę sobie w ten sposób radzić - o dziwo podoba mi się robienie tekstur w ten sposób i szczerze mówiąc przekonuję się do takiego bardzo zaawansowanego repaintu (wraz z imitacją szumu i brudu) który jest bardzo ciężko odróżnić od fototekstury.

  Dodano: 22 Lipca 2015, 14:12:30


  Dodano: 22 Lipca 2015, 16:18:19
Końcowa wersja gotowa do przełożenia na mapowanie.

  Dodano: 22 Lipca 2015, 16:56:22
Testy.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2015, 16:56:23 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9056
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 575
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #185 dnia: 22 Lipca 2015, 17:13:12 »
Ustaw Opacity submodelu Object08_cien na 0, bo aż razi w oczy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #186 dnia: 22 Lipca 2015, 17:37:39 »
Myślisz że ja mam czas na to? :P Skupiam się na teksturze operując na modelu roboczym, a dopiero efekt finalny z dopieszczonym modelem i teksturą będzie ważny. :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9056
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 575
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #187 dnia: 22 Lipca 2015, 17:44:39 »
Tak czy siak czarna rozlana plama psuje efekt. Zatem jak go znajdziesz to proszę popraw tą wartość w tym parametrze.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1348
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1206
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #188 dnia: 22 Lipca 2015, 18:23:36 »
Przepraszam za drobny OT ale to mi wygląda na użycie DXT1 zamiast DXT5. Jeśli się mylę to czy ktoś mógłby wyprowadzić mnie z błędu?
EDIT:
//Powód masz podany powyżej. Sawi
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2015, 22:37:00 wysłana przez Sawi »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Mechanick

  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #189 dnia: 12 Stycznia 2018, 22:09:46 »
Wiem, że długo nic się w temacie nie działo, ale chcialbym się dowiedzieć co się stalo z tym EN57 z SKM, który był robiony spory czas temu. Prace zostaly nad nim anulowane, czy co się z nim stalo?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #190 dnia: 13 Stycznia 2018, 02:29:12 »
Na chwilę obecną nie mam nawet czasu wchodzić na forum. Zastanawiam się nad udostępnieniem tego co mam w plikach TGA i może ktoś to poprowadzi dalej do końca. Pytanie czy jest ktoś zainteresowany - liczę na doświadczone i zaufane osoby.

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #191 dnia: 13 Stycznia 2018, 10:45:20 »
Ja prosiłem o twoje ep09, bo jestem chętny na ich dokończenie. A co do wagonów to też smiało możesz je tu udostępnić, zapewne chętni się znajdą.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1374
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 613
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #192 dnia: 13 Stycznia 2018, 11:21:34 »
Najlepiej wrzucić do wbt albo dews, jeżeli zaufane osoby.
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2018, 11:42:11 wysłana przez Piotr93 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1229
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #193 dnia: 13 Stycznia 2018, 11:30:45 »
Już ja kogoś godnego zaufania zmolestuję, żeby pokończyć te sypialki. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Mechanick

  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #194 dnia: 13 Stycznia 2018, 18:21:37 »
A co zostało do skończenia w EN57-1116?

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 960
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #195 dnia: 13 Stycznia 2018, 18:30:36 »
Podejrzewam że fizyka, bo nikt jeszcze nie napisał fizyki do chopperowego EN57, nie wiem nawet czy ten typ rozruchu - obok tyrystorowego - nie został jeszcze do symulatora zaimplementowany, poza tym dźwięki (gdzieś w tym wątku są, niestety ich autor dostał bana więc nie można zapytać się go o zgodę - trzeba nagrać nowe, tyle że nigdy nie będzie można ich nagrać, bo te jednostki już w takiej formie nie jeżdżą, dostały asynchrony po ostatniej rewizji), no i dostosowanie - model powstał kilka lat temu, wypadałoby mu dać zmienne tablice kierunkowe. Tutaj jest kolejny problem, bo trzeba wymodelować tablicę na środku członu silnikowego (teraz to po prostu jest na teksturze dachu). Nie należy zapomnieć o kabinie.
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2018, 18:31:57 wysłana przez jakubg1 »
Nie jestem helpdeskiem!

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #196 dnia: 13 Stycznia 2018, 18:35:10 »
Skoro autor udostępnił je na tym forum to nie ma potrzeby pytać o zgode.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #197 dnia: 13 Stycznia 2018, 19:53:41 »
Dajcie mi czas do połowy lutego na ogarnięcie tematu. Mam naprawdę tyle na głowie co jeszcze nigdy w życiu. :D

@MR6: Wiem, pamiętam, myślałem nad tym, za pewne Ci wyślę wszystko. Proszę o cierpliwość - o ile nie stracisz zainteresowania... :)

Wrzucę to do działu devs w takim razie do marca/kwietnia najpóźniej.

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #198 dnia: 13 Stycznia 2018, 19:54:55 »
Skoro przez tyle czasu nie straciłem to nie sądzę bym miał tak nagle ją stracić ;). Poczekam w takim razie, bardziej ci polecam jednak dział beta do tego.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #199 dnia: 23 Marca 2018, 13:49:32 »
Mam nadzieje czeski że pamiętasz o sprawie.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #200 dnia: 24 Marca 2018, 18:53:36 »
Tak, pamiętam, ostatnio zacząłem częściej wchodzić na forum, ale dalej nie mogę się ogarnąć życiowo żeby znaleźć chociaż kilka godzin na uporządkowanie tego. :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Passenger Pack No.3
« Odpowiedź #201 dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):
      « Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2020, 00:28:24 wysłana przez Cesky Kretek »

      Offline Miłosz Dorsz

      • Wydział Repozytorium
      • Wiadomości: 959
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 1368
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #202 dnia: 14 Czerwca 2020, 13:26:47 »
      Jeśli mogę coś wtrącić, bardzo nie podobają mi się sklejki bez dachów. Do tego konwersja do .png strasznie psuje jakość, przez co sklejki jak dla mnie są mało użyteczne.

      Offline matek123

      • Moderator
      • Wiadomości: 4634
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 1229
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #203 dnia: 14 Czerwca 2020, 13:35:24 »
      Png jest w miarę bezstratne w porównaniu do jpg, więc źle nie jest moim zdaniem.
      Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

      Offline Cesky Kretek

      • Zasłużony dla Symulatora
      • Wiadomości: 1684
      • Trust no one.
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 104
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #204 dnia: 14 Czerwca 2020, 17:00:33 »
      Jeśli mogę coś wtrącić, bardzo nie podobają mi się sklejki bez dachów. Do tego konwersja do .png strasznie psuje jakość, przez co sklejki jak dla mnie są mało użyteczne.
      Jak sklejałem to lata temu to nie przykładało się dużo uwagi do idealnego odzwierciedlenia dachu - rozróżniało się czy jest to dach ryflowany bądź nie, a następnie przenoszono całość na inną teksturę która posiadała odpowiedni rodzaj dachu.

      Pliki zapisane w PNG (24 BPP) to nie jest stratna kompresja, już nie przesadzajmy. Jeśli mi nie wierzysz, to przygotowałem dla Ciebie test ślepej próby - w załączniku są spakowane pliki w formacie BMP 24 BPP - jeden to wycinek z PNG (z paczki) a drugi to wycinek z PSD (materiał z którego tworzyłem PNG). Ja nie widzę różnicy (kompresji).

      https://eu07.pl/userfiles/785/Blind_test.7z

      Offline tmj

      • Deweloper
      • Wiadomości: 3807
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 2334
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #205 dnia: 15 Czerwca 2020, 13:06:19 »
      PNG nie jest "w miare" bezstratne, tylko po prostu bezstratne. "Ideologicznie" to taki sam format jak TGA albo GIF ktore rowniez moga miec aktywna kompresje i zmniejszyc rozmiar pliku.

      (no chyba ze ktos robi przy okazji redukcje do 256 kolorow, ale nie mylmy pojec)
      « Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2020, 13:08:23 wysłana przez tmj »

      Offline Cesky Kretek

      • Zasłużony dla Symulatora
      • Wiadomości: 1684
      • Trust no one.
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 104
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #206 dnia: 24 Czerwca 2020, 02:38:44 »
      Miałem dzisiaj chwilę, więc postanowiłem poprawić stare tekstury WLAB oraz dodać kilka nowych. W załączniku zestawienie wszystkich obecnych tekstur.
      Wg spisu od góry:
      • 52 51 70-40 095-3
      • 52 51 70-80 342-9
      • 52 51 70-80 346-0
      • 52 51 70-80 118-3
      • 52 51 70-80 071-4
      • 52 51 70-80 025-0
      • 52 51 70-80 209-8
      • 52 51 70-80 001-0
      • 52 51 70-80 348-6
      • 52 51 70-80 027-6
      • 52 51 70-80 387-4
      Ze względu że są to tekstury oparte o prawdziwe zdjęcia (nie fototekstury), wobec czego musiałem trochę improwizować z numeracją - dobierałem je po kolorystyce/układzie malowania. Jeśli uważacie że któryś numer jest nieprawidłowy dajcie znać w komentarzach to podmienimy na inny, bardziej właściwy dla danego malowania.

      Jeśli uważacie że któregoś schematu jeszcze brakuje to również dajcie znać + załączcie fotografię na podstawie której będzie można się opierać.

      Offline Jaco

      • Zasłużony dla Symulatora
      • Wiadomości: 846
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 272
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #207 dnia: 24 Czerwca 2020, 15:22:07 »
      Jednej rzeczy nie skumałem: "Ze względu że są to tekstury oparte o prawdziwe zdjęcia (nie fototekstury)". Proszę rozwiń myśl, bo "Fototekstura to tekstura wykonana ze zdjęcia cyfrowego".
      "Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

      Offline Piotr93

      • Deweloper
      • Wiadomości: 1374
        • Zobacz profil
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 613
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #208 dnia: 24 Czerwca 2020, 15:24:09 »
      Są to tekstury na stare mapowanie zapewne. Dla tego trzeba je przenieść na nowy.

      Offline jakubg1

      • Deweloper
      • Wiadomości: 960
      • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 337
      Odp: Passenger Pack No.3
      « Odpowiedź #209 dnia: 24 Czerwca 2020, 16:14:58 »
      Chodzi raczej o to, że tekstury nie są zrobione ze zdjęć jako takich, a raczej wiele kopii jednej tekstury które zostały poddane fotomontażowi w celu upodobnienia do wagonów ze zdjęć.

      Zamiast spekulować zaczekajcie na odpowiedź Czeskiego :)
      « Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2020, 17:08:05 wysłana przez matek123 »
      Nie jestem helpdeskiem!