- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Cesky Kretek w 04 Lipca 2011, 08:57:12
-
Witam ponownie.
Z racji nadchodzących wakacji, będę miał trochę więcej wolnego czasu i mam zamiar trochę podłubać przy teksturach wagonów.
Na warsztat póki co poszły wagony sypialne z logiem Warsu oraz kuszetka (Bcdmnu) przerobiona na nowy model Szoguna (152a). W planach mam zrobić to samo z pozostałymi teksturami Z1, a później - w zależności od dostępnych materiałów na forum - inne wagony. Część z nich - np. wspomniany sypialny - nie będzie póki co dostępny, chyba że wyjdzie nowy model wagonu.
W tym temacie będę prezentował screeny z postępu prac - proszę się nie sugerować np. teksturą nałożoną na zły model - będę to robił tylko w celach prezentacyjnych.
Dziś załączam screeny w/w tekstur.
Stay tuned.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
1. http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-a9mnouz_1.rar (http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-a9mnouz_1.rar) 28.37 MB
2. http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-b11mnouz.rar (http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-b11mnouz.rar) 22.99 MB
3. http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-b11mnouz_v2.rar (http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-b11mnouz_v2.rar) 23.53 MB
4. http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-WLAB10ou.rar (http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-WLAB10ou.rar) 22.99 MB
5. http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-b9mnopuvz.rar (http://eu07.pl/userfiles/13325/foto-b9mnopuvz.rar) 33.51 MB
Nie jestem pewien czy styl wykonania zdjęć z przed ostatniej paczki Cię zadowoli. Jeżeli masz jakiekolwiek uwagi dotyczące zdjęć, to pisz śmiało.
PS. Mam nadzieję, że dostanę tą kilko kilobajtową tolerancję na załączniki.
EDIT: Teraz powinno być ok.
EDIT2: Wszystkie zdjęcia jeszcze dzisiejsze. Obrabiajcie póki ciepłe ;P
-
Chyba brakuje tego Bautzena.
-
Witam,
dziś prezentuję teksturę EN57-1318 w malowaniu SKM Warszawa; bazującą na zdjęciach @macius5991.
Następne w kolejce są wagony podrzucone przez kolegę @maacius.
Stay tuned.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
Dzięki Tobie MaSzyna zyska dużo wartościowych tekstur, po prostu jest świetnie :) W kiblu pamiętaj o oprawkach na lampach, na mapowaniu wystarczy wypełnić któryś kwadracik (OIDP wszystkie są opisane).
-
Witam ponownie,
dzięki @szogun za słowa uznania, jeśli chodzi o poprawki to będą i tak robione przed oddaniem paczki do testów.
Dziś prezentuję wagon ICC A9mnouz z fotografii podesłanych przez @maacius.
Kolejne tekstury będą 'na dniach'.
P.S.: Jakością screenów proszę się nie sugerować, bo upload sam kompresuje mocno obrazy przez co jest jak jest ;)
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
Witam,
kolejna tekstura bazująca na zdjęciach wagonu B11mnouz autorstwa @maaciusa to owoc wczorajszej pracy. W załącznikach screeny.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
W międzyczasie mógłbyś poprawić kółka w obu teksturach na monoblokowe. Obecnie masz na jedynce obręczowane (charakterystyczne znaczniki), a na dwójce koła od jakiejś lokomotywy (tarcze hamulcowe na powierzchni kół). Myślę, że po usunięciu tarcz już będą się te koła nadawać.
-
No, w końcu ktoś się zabrał za historyczny tabor. Nie ma obecnie w ruchu ani jednego wagonu sypialnego z logotypem "Wars" na burcie i o błękitnych barwach. Acz na drugim wagonie sypialnym okna powinny być inne, gdyż na teksturze widnieją okna polskie które wagon zapewne dostał około 2000 roku w trakcie naprawy. Biały pas też powinien zostać wydłużony. Nie widzę także przycisku dzwonka, wskaźnika zajętości miejsc, oraz uchwytów na numery/tablicę relacyjną.
Natomiast wagon B11mnouz posiada wózki typu GP200, gdyż jest to zmodernizowany Z2B budowy Bautzen.
-
Witam,
dzięki za zainteresowanie i komentarze. Jak już pisałem - tekstury będą poddawane poprawkom przed wydaniem ich do testów. Nie mniej jednak opinie i zgłaszane w tej chwili błędy są mile widziane.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
EDIT:
Chciałbym jeszcze zrobić teksturę kuszetek w dawnym malowaniu [biały pas przez cały wagon, na środku logo <PKP>] ale nie wiem czy będą materiały. Tekstura WARSowa jest zrobiona od podstaw - logo na burcie zostało odwzorowane i 'przerysowane' przeze mnie do wysokiej rozdzielczości, a następnie zostało wklejone na teksturę. To samo dot. oznaczeń. W teksturach ICC często muszę poprawiać jakość loga na boku wagonu, wtedy również posługuję się oryginalnym logiem ICC w wysokiej rozdzielczości i nakładam na oryginalną teksturę. Efekt jest o wiele lepszy, a nawet przyglądając się nikt nie jest w stanie stwierdzić że to tzw. 'repaint' (Hi-Res).
-
@Cesky Kretek. Co do kuszetek to napisz do kolegi kilanziom z forum PTT ( www.trainz.pl/_forum ) może będzie coś miał , albo powinien mieć :)
Pozdrawiam
Chyba o te wagoniki ci chodzi co nie ?
-
Witam,
zrobiłem sobie małą przerwę od robienia tekstur. Dziś przysiadłem trochę do zdjęć zalegających na dysku i prezentuję wam wagon REGIOekspres.
Pozdrawiam,
Grzegorz
-
Witam ponownie,
dziś zająłem się 'renowacją' kuszetki Bcdu - na podstawie zdjęć @KilanZiom. Postanowiłem odratować wagony przeznaczone na złom, jednocześnie pozostawiając klasyczne malowanie. ;) Efekt prac w załączniku.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
Swietnie to wyglada. ;-) Az sie chce dalej pracowac nad bautzenami i gerlitzami.
-
No no no:) Świetna robota! Oby tak dalej.
P.S: A czy będziesz może robił wagon 1 klasy REGIOekspers-u?
-
Ciesze się, że moja praca motywuje kogoś do dalszego tworzenia. Jeśli chodzi o nowe modele - błagam, niech mapowanie boku wagonu będzie całe - nie pocięte jak to ma miejsce w obecnym modelu 1xxa. To jest tragedia jeśli chodzi o łączenia tych kawałków na wagonie.
Jeśli chodzi o REGIOekspres klasy 1 - mam jakieś fotki, z tego forum o którym pisał kolega @hanys, tylko muszę zapytać się autora o zgodę na wykorzystanie zdjęć. No chyba, że ktoś z was podrzuci owe ;)
Dodatkowo podrzucam screeny kuszetki Bco - 80% roboty było zrobione wczoraj - potrzebowałem okien do Bcdu :) - dziś tylko przeniosłem zlepioną całość na mapowanie.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
Witam, mam takie pytanko do twórcy
, tej paczki z wagonami pasażerskimi,. Kiedy można się spodziewać wydania jej?, i pobrania tej paczuszki.
Stylistyki nie będę poprawiał.
REWIZOR
-
Chociażby jak będzie gotowa, i jak mi się będzie chciało dokończyć i wydać 152A?
-
A tak btw to czemu ten wagon RE jest zrobiony na 152A?
-
No bo nie ma modelu na ten konkretny wagon, a pisałem już w BUGS że nie orientuję się w różnicach między tymi wszystkimi wagonami. Chociaż tak patrzę po zdjęciach to tym wagonom bliżej do 111A.
-
Ten poczciwy wagon RE to modernizacja 111A. Zatem musicie poczekać na FLOYDa.
-
No tak, właśnie się skapnąłem a tknęło mnie jak na inforail zobaczyłem że jeźdżą na 4AncS.
-
Szogun: no tak, ale prawie dwa metry różnicy długości chyba widać?
-
A tak btw to czemu ten wagon RE jest zrobiony na 152A?
proszę się nie sugerować np. teksturą nałożoną na zły model - będę to robił tylko w celach prezentacyjnych.
Zatem musicie poczekać na FLOYDa.
Pytanie ile... ;)
-
Zatem musicie poczekać na FLOYDa.
Ostatnio pytałem się @FLOYDa o jego 111A to mówił, że nie pożRZucił projektu tylko został zamrożony.
Upaść, nie upadł, ale zsotał tymczasowo zamrożony brak kompletnie czasu :(
REWIZOR
-
To trochę przykra sprawa, ja nie mam zamiaru wydawać tekstur które nie mają odpowiedniego modelu.
Passpacka będę dalej robił, ale jeśli chodzi o publikacje, trzeba liczyć się z tym, że czekamy na nowe modele.
-
Nowego modelu 111A nie ma sensu robić gdyż model FLOYDa jest na wysokim poziomie.
-
Nowego modelu 111A nie ma sensu robić gdyż model FLOYDa jest na wysokim poziomie.
Nie to miałem na myśli. Nowy model = model FLOYD'a, Twój, Szoguna...
-
Czas odświeżyć trochę temat...
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20050.0.html <- ten temat zmotywował mnie do odpalenia photoshopa i oto w załączniku efekty 30minutowej roboty.
Jeśli jest zapotrzebowanie, to chętnie podjąłbym się 'przerabiania' starych tekstur na nowe mapowanie. Pytanie czy warto.
-
Jak dla mnie pomysł genialny! Kiedyś było dużo fajnych tekstur nie tylko EZT-ów. W ten sposób można wzbogacić symulator w tekstury bez wychodzenia z domu.
EDIT: Jak dla mnie jakość nie jest katastrofalna, da się oglądać :)
-
Jak dla mnie, malowanie kibla żółto-niebieskie jest nieśmiertelne. I zawsze zostanie dla mnie jako te jedyne, dające wiele wspomnień.
-
EDIT: Jak dla mnie jakość nie jest katastrofalna, da się oglądać :)
Roftl! Jakość jest świetna biorąc pod uwagę jak okropnie na dzisiejsze czasy wygląda ten stary kibel, szczerze to podziwiam @Cesky'ego że podejmuje się takich renowacji.
-
ale będą one w bardzo niskiej jakości z powodu rozciągnięcia.
Z ciekawości przed chwilą sam sprawdziłem rozmiar starych tekstur w stosunku do nowych i różnica jest, ale że tak to wygląda to się właśnie nie spodziewałem.
EDIT: Oczywiście jestem za przerabianiem tekstur na nowe mapowanie. :)
-
Aha, cuda się nie zdarzają. To co przedstawił Cesky, to tekstura 001 z nowego kibla ze zmienionym numerem.
-
"Challenge accepted" rzekłeś - i jak najbardziej "passed". ;) Nie wygląda to tragicznie, ba, jest dobrze, rzekłbym bardzo dobrze. Takim sposobem można wzbogacić maszynowy zbiór tekstur o historyczne malowania - zawsze mogą się takie przydać. W każdym razie - jestem za przerabianiem tekstur pod historyczne malowania. :)
-
Aha, cuda się nie zdarzają. To co przedstawił Cesky, to tekstura 001 z nowego kibla ze zmienionym numerem.
To prawda, ale czy to ma znaczenie? Większość tekstur na starym mapowaniu było przerabianych z 57-800.
Wydaje mi się, że liczy się efekt końcowy - bez znaczenia w jaki sposób się go uzyskało. Uznałem, że ten rodzaj przeróbki będzie lepszy jakościowo, no i jest mniej pracy z wycinaniem, powiększaniem itp. starych tekstur.
Jak dla mnie, malowanie kibla żółto-niebieskie jest nieśmiertelne. I zawsze zostanie dla mnie jako te jedyne, dające wiele wspomnień.
Nawet nie wiesz jak bliska jest mi Twoja filozofia. :D
Jak dla mnie jakość nie jest katastrofalna, da się oglądać :)
Bierz pod uwagę kompresję JPG screena.
szczerze to podziwiam @Cesky'ego że podejmuje się takich renowacji.
Z 800 poszło łatwo i szybko, zobaczymy jak będzie z resztą kibelków. Pewnie część będę musiał 'malować' od nowa, tak jak to było przy błękitnej kuszetce Bc...
-
Na chomikach jest pełno starych tekstur do kibla. (Od SKM Trójmiasto po Koleje Mazowieckie)
-
@Ceski, jeśli zechcesz, mam (niestety tylko) poglądowo dwa zdjęcia EN57-1050, z różnych perspektyw. Może coś z tego się wyciągnie. A warto bo kibello jest bardzo ładny :)
EDIT: Zdjęcia wiszą już na forum.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg238845.html#msg238845
Może Ci się do czegoś przydadzą przy reanimowaniu tekstur ;)
-
Na chomikach jest pełno starych tekstur do kibla. (Od SKM Trójmiasto po Koleje Mazowieckie)
Stare czy nowe mapowanie? Jeśli nowe, to chętnie bym zobaczył, aby nie dublować czyjejś pracy. Jeśli stare, to może coś się uda wyciągnąć. Tak czy siak - podaj link. :)
-
Stare. Są osoby które nie wiadomo po co wrzucają tekstury na stare mapowanie w bezużytecznej formie.
-
Wszystko super. Jest tylko jedno ale - EN57-800 w rzeczywistosci nie ma "poziomej" czolownicy jak niskie numery EN57. Czyli krotko mowiac - nie ten model. Zwracajcie na to uwage, bo to nie pierwsza tekstura w ktorej taki blad sie pojawil.
-
Nie, po prostu w sroczu nie zostało to uwzględnione. @Cesky może potraktuj tego 800 delikatnie selektywnym rozmyciem gaussa i popraw kolory żeby był bardziej "świeży".
W sumie to nie wiem o co może chodzić z tą czołownicą, tu jest normalnie http://members.multimania.co.uk/st40s/screeny/EN57-1542.jpg (http://members.multimania.co.uk/st40s/screeny/EN57-1542.jpg) choć całkiem możliwe że to jakaś stara wersja modelu.
-
Nie, po prostu w sroczu nie zostało to uwzględnione.
Jak nie zostalo jak zostalo?
-
Właśnie próbuję to naprawić, tylko nie wiem w jaki sposób. Kanał alpha na teksturze? W którym miejscu?
-
Jak nie zostalo jak zostalo?
PC2009 rulz :D
Kanał alpha na teksturze? W którym miejscu?
Nic z tym nie zrobisz, model w PC10 nie zawiera tego elementu.
-
Jak nie zostalo jak zostalo?
PC2009 rulz :D
eu07-160110, model 6baII itd.
Jezeli tak to czyja decyzja zostalo to usuniete z PC10?
-
A bo ja wiem... Jeszcze moja chora wizja odnośnie tego kibla.
-
Bardzo fajna i kolorystyka super. Moja 800 to taka 'kultowa' symkowa tekstura kibelka, dlatego chciałem odwzorować takie same barwy jak na starym EN57. Zmień Twojej nr na inny - odpowiadający malowaniu i będzie fajnie. :)
-
Dobry wieczór,
dzisiaj przysiadłem trochę nad photoshopem i oto efekty - A9mnopuz.
-
A te wagony będą miały hamulec tarczowy + magnetyczny szynowy? Bo jak tak to przydały by się nowe dźwięki hamowania do tych wagonów.
-
ROFTL, a 152A nie mają tarczówek i szynowych?
-
No mają ale dźwięk hamowania jest taki sam jak przy 1xxa.
-
Bo innego nie było... Zresztą szykuje nam się dźwiękowa "rewolucja" tak czy tak.
-
Wygląda świetnie ;) A można prosić fotki czoła wagonu?
-
Bo innego nie było... Zresztą szykuje nam się dźwiękowa "rewolucja" tak czy tak.
Coś więcej o tej rewolucji?
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20346.msg248980.html#msg248980 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20346.msg248980.html#msg248980)
-
Bry wieczór,
jak to Q określił: "que buenissima carozza". WLAB10nouz.
-
Pobierz wagon w Publikacji, na tą betę nie da się patrzeć <wózki> ;)
-
Eeee tam. Póki dobrze mapuje teksturę to nie potrzebuję. :)
-
Jaka seria tego wagonu? Drzwi powinny być po jednej stronie (przód albo tył wagonu).
-
Witam, dzisiaj chciałem przysiąść nad teksturą InterREGIO dla ED73, jednak mapowanie modelu pozostawia wiele do życzenia... po oteksturowaniu 001ra, dałem sobie spokój - efekt w screenie.
Przyszła kolej na B9mnopuz o wyglądzie podobnym do A9mnopuz.
PS.: Co oznacza tak na dobrą sprawę cyfra w górnym indeksie w wagonach bezprzedziałowych.
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
Ten ED73 to porazka. Bedzie nowy EDek ale potrzebuje zdjec na tex 72.
-
PS.: Co oznacza tak na dobrą sprawę cyfra w górnym indeksie w wagonach bezprzedziałowych.
Oznaczenie ilości przedziałów. Pomiędzy dużymi i małymi literami oznaczenia literowego umieścić w formie indeksu górnego ilość przedziałów (rzeczywistych lub przeliczeniowych) w wagonie.
-
Trochę przykra sprawa, bo zdjęcia do zrobienia tekstury obrabiałem około 5 godzin...
-
Super barwy. Tylko że trzeba będzie się pozbyć Wrocławia z tablicy. Bo raczej SKM do Wrocławia nie zajeżdża;). Proponuję nałożyć na wyświetlacz fragment wycięty z czoła pociągu SKM na którym widnieje bardziej pasujące do SKM miasteczko. Nie koniecznie wyjdzie, bo SKMki mają wyświetlacz nad szybą. Ale zawsze można spróbować.:)
-
Nie ma realnych tras, mamy: Zakopane, Pszczyna, to i Wrocław nie robi różnicy.
-
No faktycznie lipton. Ja nie mam teraz czasu żeby model dostosować, chyba że jest ktoś kto czuje się na siłach (ale ktoś kto się zna a nie pierwszy lepszy "ktoś" kto napisze że ma 3DSa) to mogę przekazać źródełka.
-
Czas odświeżyć trochę temat...
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20050.0.html <- ten temat zmotywował mnie do odpalenia photoshopa i oto w załączniku efekty 30minutowej roboty.
Jeśli jest zapotrzebowanie, to chętnie podjąłbym się 'przerabiania' starych tekstur na nowe mapowanie. Pytanie czy warto.
Ultra wyszedł ten kibelek. Skąd można go pobrać?
-
Mistrzu, ta tekstura to jest EN57-001 ze zmienionym numerem. A 001 masz przecież w PC2010...
-
Trochę przykra sprawa, bo zdjęcia do zrobienia tekstury obrabiałem około 5 godzin...
To zasadniczo - co jest źle oprócz numeru który widać na wyświetlaczu?
-
Trochę przykra sprawa, bo zdjęcia do zrobienia tekstury obrabiałem około 5 godzin...
To zasadniczo - co jest źle oprócz numeru który widać na wyświetlaczu?
-
Trzeba nowego pudła specjalnie pod SKMki, albo chociaż zamienne czoło. Mapowanie niestety też, bo przód dachu na szaro a cała reszta na żółto.
-
Dach da się zrobić, kwestia poprawki na teksturze.
Mogę podesłać @Szogunowi albo innej osobie która ma *.max SPOTa teksturę SKMową żeby dostosował model do tej wersji.
-
IMO, 2 może 3 godziny poprawek. Oczywiście zakładając, że nie się psuło reszty mapowania.
-
@Cesky, dawaj. Jutro powinienem ogarnąć.
-
Poprawiona i dokończona tekstura w rękach @Szoguna. Oby coś z tego wyszło. :) W załącznikach screeny z wyglądu reszty EZTka.
-
Tablica UE straszy :<
-
Nada się to?
Jak tak to napiszcie na PW to wyślę oryginał.
-
Nie ma sensu, to jest nieistotny detal i nie musi być wyraźny.
Dodano: 04 Lutego 2012, 14:18:40
I dojechał.
-
Tylko tam się chyba jeszcze kabina różni (choć nie wiem, czy we wszystkich):
.
-
To są chyba asynchrony więc nic nie zdziałam (chociaż @Bombardier zrobił taką wersję, tylko zielonkawą).
-
Nie, z tego co wiem to nie są EZT'y z silnikami asynchronicznymi, były robione również z programu SPOT:
http://www.skm.pkp.pl/firma/sektorowy-program-operacyjny-transport-spot/realizacja-projektu/ .
-
Mogę spróbować złożyć te dwie wersje do kupy, tylko muszę mieć pewność że one mają rozruch oporowy.
-
Z tego co wiem, to zmodernizowane/a EN71 dostały silniki asynchroniczne. EN57 były raczej modernizowane bez wymiany sytemu rozruchu.
-
Wiki Twoim przyjacielem Modernizacje http://pl.wikipedia.org/wiki/EN57 :).
-
Tu masz EN71 asynchrona: &feature=related
Poszczególne egzemplarze SKMek różnią się też między sobą umiejscowieniem wyświetlaczy na boku, czy zastosowaną klimą na dachu. Na środkowym członie też powinna być chyba klima właśnie.
-
W 2007 roku SKM Trójmiasto oraz Koleje Mazowieckie zdecydowały zastosować rozruch impulsowy w niektórych swoich jednostkach poddawanych naprawom głównym. Na chwilę obecną rozruch impulsowy wprowadzony został w jednostkach:
768, 1089, 1094, 1116 – SKM Trójmiasto (aparatura Instytutu Elektrotechniki – Warszawa)
I po problemie.
-
Fajnie Szogun że udało Ci się zrobić tego SPOTa ;) Wrzuć do testów, a potem do publikacji, chyba że masz inne plany wobec niego. :)
Finalny efekt kibla 889 w załącznikach. Na jutro szykuję małą niespodziankę, więc do zobaczenia. :)
-
Wyświetlacz w bananie który jest w środkowej części składu, wagonu silnikowego powinien znajdować się nad szybami, w tym wypadku znajduję się pod.
-
Od 40min nie.
-
Od 40min nie.
Czyli mam rozumieć, że screen jest przestarzały?
Kabina jednostki 768
-
Od 40min nie.
Czyli mam rozumieć, że screen jest przestarzały?
Kabina jednostki 768
Całość będzie wydana z PassPackiem.
-
Hmm, ona nie ma silników asynchronicznych, tylko rozruch impulsowy, może niech ktoś, kto ma doświadczenie w plikach chk wypowie się, czy nie dałoby się zmodyfikować chk tak, żeby podzielić napęd na więcej pozycji nastawnika, symulując płynny rozruch? No i oczywiście trzeba dodać hamowanie rekuperacyjne.
-
Dokładnie. Wiele osób uważa rozruch impulsowy jako równoznaczny z rozruchem silników indukcyjnych (asynchronicznych). Podstawowym jednak znaczeniem tego pojęcia jest rozruch przy użyciu przerywaczy prądu stałego (choppery) tyrystorowych/tranzystorowych (EM10, EN57KM). Silniki w tym przypadku nadal są silnikami szeregowymi prądu stałego. Użycie silnika indukcyjnego asynchronicznego oraz przekształtników DC/AC (falowników) to już trochę inna podkategoria. W tym przypadku rozruch nie jest taki "impulsowy", gdyż impulsowy jest tylko falownik. Jednak rozruch silnika już na takiej zasadzie się nie odbywa. To tak dla przypomnienia.
-
No różne rzeczy by się dało. Jak się podepnie jeszcze dźwięk falownika pod wentylatory oporów, to można uzyskać charakterystyczne piszczenie z narasteniem na początku ;)
-
EN57 zmodernizowane dla SKM mają rozruch chopperowy (stare silniki prądu stałego, przekształtnik DC/DC). Trzeba dodać elementy rezystorów hamowania (?) na dachu wagonu silnikowego. Ogólnie jednostka ok, trochę dziwnie wyglądają gniazda sterowania wielokrotnego. Koledzy z 3miasta zabierzcie głos, szkoda by praca Cesky'ego i Szoguna poszła na marne.
Co do chk. może być zgrzyt, nie wiem jak symulator "widzi" rozruch chopperowy. Cztery jednostki EN57 zostały zmodernizowane w Mińsku, nie mylmy ich z SPOT'ami ani z asynchronami bo jest to coś pomiędzy.
-
Tu jeszcze dużo zależy od tego, jak ma się odbywać sterowanie i jak mają być odgłosy.
-
Odgłosy z tego, co widziałem po filmach ma jak "zwykły kibel".
-
Zapewniam, nie raz jeździłem jako pasażer w tych jednostkach i dźwięki przy rozruchu są zupełnie inne niż przy zwykłym EN57. Nie jest to piszczenie falowników na asynchronicznych kiblach, choppery pracują trochę inaczej jednak różnica co do EN57 jest kolosalna, rozruch płynny, brak szarpnięcia jak w EN57, nie znam się w teorii chk. ale nie wiem czy symulator ogarnie rozruch impulsowy/chopperowy.
-
W SPOT-cie @szoguna na pierwszej pozycji nastawnika jazdy skład rusza również łagodnie, bez szarpnięcia. Bawiłem się tym i można przy 100 km/h (nawet więcej) wrzucić nastawnik kierunkowy na ''tył'' oraz wrzucić pierwszą pozycję nastawnika jazdy. Skład będzie hamował silnikiem. Na drugiej wyskoczą nadmiarowe.
-
Hmm, masz może jakiś film jak brzmi rozruch takiego EN57? Myślę, że nie będzie wielkim problemem zrobić nastawnik np. z 20-30 pozycjami odpowiednio zwiększającymi łagodnie pracę silników. Aczkolwiek na pewno przydałyby się wykresy pracy silnika z takim rozruchem.
-
Ilość pozycji to jedno, a ogólne sterowanie to drugie. Mam jeszcze kilka pomysłów zanadrzu, tylko muszę wiedzieć, który będzie najodpowiedniejszy. Do tego potrzeba informacji m. in. odnośnie sterowania (zadawanie siły, zadawanie mocy?).
-
W najbliższym czasie wykonam nagranie pokazujące rozruch owego składu z miejsca pasażera.
-
Witam
dziś zestaw kibelków w różnych kolorach. Mam jednak problem w ich oznaczeniu - tj. jakie nry im przyporządkować.
Jeśli macie pomysły na inne odcienie żółto-niebieskie to proszę o próbki kolorów (+ info o ryflach).
-
Odnośnie malowania czerwonego z żółtą "strzałą" to w Krakowie była EN57-1172 ale pod nią byście musieli wykorzystać EN57-1542 i na nią nakładać tekstury. EZT w tym malowaniu nie posiadał wyświetlaczy pikselowych tylko standardowy. Dach był koloru wiśniowego
Bydgoszcz miała dwie 1820 i 1821. Wygląd jak powyższa, lecz brak ryfli po bokach i dach szary i pług taki, jak ta "1332"
Jednostka ze zdjęcia 03,04, 07, 08. Zmienić "zgarniacze" na czołach na takie, jak ma 1542 i już podaję numery: 1239 (CM Tarnów, Nowy Sącz, ZPR Kraków), 1240 (przydział jak wcześniejsza), 1262 ZPR Kraków, 1282. 1323. Z takim zgarniaczem jak powyżej, lecz z ryflami, oraz bez tych "rynienek i bairerek" na czole (czoło, jak 082) była EN57-038 po ostatniej naprawie. Jeszcze za czasów przynależności pod ZPR Kraków. Potem poszła do KM, oraz EN57-023 też miała taki wygląd, lecz w 2004 skreślona. Jej wrak jeszcze pewien czas stał na lok. Tarnów
5,6,9, 10 EN57- 1687, 1688, 1691, 1692. Ze "zgarniaczami" jak 1542, lecz z "czystym czołem" była większość jednostek. Np 1152, 1199 (obecnie 2021), 1170, 1171, 1256, 1271, 1272, 1273 Z wyglądem jak 1542 tylko w malowaniu j.w. była EN57-1503, oraz całkiem sporo ze Śląska. Tylko śląskie miały dachy podczas rewizji na "wiśniowo-czerwony" malowane.
Z wymienionych przeze mnie, oprócz 1172, oraz 038 to pozostałe miały numery malowane nad szybami przednimi. 1172 miała malowany czarną farbą numer, tak jak ta "1332". 038 podobnie, lecz kolorem białym.
-
158A i 159A by się do MaSzyny przydały.
-
B9mnopuz masz zrobione. Kilka postów dalej.
-
Od 40min nie.
Czyli mam rozumieć, że screen jest przestarzały?
Kabina jednostki 768
Całość będzie wydana z PassPackiem.
Zastanawiam się jeszcze czy by nie przerobić jeszcze tego modelu o dodatkowe elementy. Dokładnie człon silnikowy o wszystkie aparatury znajdujące się na dachu jednostki, bo jak ma być to niedługo wydane to warto by było się jeszcze tym zająć.
-
Zastanawiam się jeszcze czy by nie przerobić jeszcze tego modelu o dodatkowe elementy. Dokładnie człon silnikowy o wszystkie aparatury znajdujące się na dachu jednostki
Notatnikiem, czy poprosisz Szoguna o maxa? Bo szczerze mówiąc nie chcę być dla niego upierdliwy i prosić Go o ciągłe poprawki.
bo jak ma być to niedługo wydane to warto by było się jeszcze tym zająć
Ha ha ha... Raczej nie tak szybko, bo modeli na horyzoncie nie widać, a nie będę udostępniał WLABd na pudle 110A.
-
Obecne modele wagonów serii 111a i pochodne to już niestety też prehistoria. Póki nie ma nowych modeli, możesz spróbować też z pseudo-bautzenem z PC2010, nazywa się chyba g77 i jest w folderze 1xxa.
-
Obecne modele wagonów serii 111a i pochodne to już niestety też prehistoria. Póki nie ma nowych modeli, możesz spróbować też z pseudo-bautzenem z PC2010, nazywa się chyba g77 i jest w folderze 1xxa.
Wiem, że prehistoria, ale nie ma co narzekać, tylko trzeba czekać. ;)
Widziałem ten model, ale on poza podwyższonym pudłem jest taki sam jak 1xxa.
-
Póki co w temacie standardowych 111a nie ma zbyt optymistycznych wiadomości, rozmawiałem jakiś czas temu z @FLOYD'em i na tamta chwilę model był w przebudowie, a autor nie miał czasu na jego dokończenie. Szkoda, bo zapowiada się bardzo ciekawie. ;)
-
Póki co w temacie standardowych 111a nie ma zbyt optymistycznych wiadomości, rozmawiałem jakiś czas temu z @FLOYD'em i na tamta chwilę model był w przebudowie, a autor nie miał czasu na jego dokończenie. Szkoda, bo zapowiada się bardzo ciekawie. ;)
Szczerze mówiąc, to nie potrzebowałbym modelu, tylko próbną teksturę abym nałożył to na odpowiednie mapowanie. Liczę za to na szybkie wydanie Bautzena...
-
Załoga Fabryki Snów dokłada wszelkich starań, aby zaspokoić wszelkie potrzeby odbiorcy.
-
158A i 159A by się do MaSzyny przydały.
W takim razie - zrób. Tutaj nie ma tak, że "chciałbym to i to, ale (może) nie umiem tego zrobić".
-
158A i 159A by się do MaSzyny przydały.
Tekstury są, pudło też jest, tylko z pewną różnicą: http://wgk.home.pl/data/media/148/43535.jpg .
-
Witam
dziś zestaw kibelków w różnych kolorach. Mam jednak problem w ich oznaczeniu - tj. jakie nry im przyporządkować.
Jeśli macie pomysły na inne odcienie żółto-niebieskie to proszę o próbki kolorów (+ info o ryflach).
Kiedyś za dzieciaka widziałem kibelka w ciekawym dla mnie malowaniu,otóż kolor żółty przechodził prawie w pomarańczowy.Niestety za młody byłem jeszcze w zwracaniu uwagi na numery pojazdów a o możliwości wykonania zdjęcia to już nie wspomnę;)Mimo to ten kolor bardzo utkwił mi jakoś w pamięci.Postaram się wykonać jego próbkę i przesłać.
Ciekawe malowania mają też niektóre EZT w podanym linku,może się coś przyda ;) :
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm
Nieźle też wygląda żółtek 635 bez zgarniaczy:
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57635.jpg
-
http://www.kolejowaklatka.org/foto/001/4/big/1492.jpg - schemat "skarżyski", występujący na przełomie wieków. Używany w czasach gdy EN57 z tych okolic podlegały jeszcze pod MT Skarżysko, po utworzeniu Grupy PKP i PKP Cargo jednostki zostały odesłane między innymi do PR Łódź. Szkoda że to ciekawe malowanie występowało w czasach ogromnej wówczas fali grafficiarstwa, często były pomazane co najmniej 'tagami'.
-
Co do 57-635 to w symku mamy 57-112 i 57-694 też bez zgarniacza.
-
Witam,
dawno nie było w tym temacie z mojej strony odpowiedzi, dziś znalazłem trochę wolnego czasu i zrobiłem użytek z fotek jakie wykonałem 1 kwietnia (sic!). Poprawiłem teksturę WLABd z logiem WARSu na burcie. Wagon dostał nowe okna, nowy wyświetlacz wolnych miejsc, trochę szumu na nowym odcieniu. Do zrobienia została nowa tekstura dachu, ale to chyba poczeka, aż do nowego modelu.
-
Co Ty masz za model? Na tym z PC10 poprawiałem mapowanie dachu: http://eu07.pl/userfiles/3160/priv-1.jpg
-
Mam czystą PC10 i na niej wszystko odpalam. Teksturę nałożyłem na model g77/bautzen.t3d.
-
Model jest ok, tylko tekstura dachu tragiczna.
-
Wiem, dlatego napisałem, że poprawka tego poczeka aż do nowego modelu, nie chce mi się tego poprawiać specjalnie pod stary model.
-
Nagrałem materiał na dźwięki rozruchu Spota SKM trójmiasto. Oba filmy nagrywane w wagonie silnikowym EN57-768, 1116.
-
Nagrałem materiał na dźwięki rozruchu Spota SKM trójmiasto. Oba filmy nagrywane w wagonie silnikowym EN57-768, 1116.
Dlaczego w wagonie silnikowym? Dźwięk powinien być nagrywany możliwie jak najbliżej kabiny maszynisty lub z członu rozrządczego. Czy w kabinie maszynisty w EZTach słychać silniki? Mógł by się ktoś w tym temacie wypowiedzieć?
-
Choćby dlatego że w symku te dźwięki są odtwarzane wyłącznie z silnikowego.
-
Nagrałem materiał na dźwięki rozruchu Spota SKM trójmiasto. Oba filmy nagrywane w wagonie silnikowym EN57-768, 1116.
Rozruch impulsowy, więc chyba przydadzą się w przyszłości....
-
Czy w kabinie maszynisty w EZTach słychać silniki? Mógł by się ktoś w tym temacie wypowiedzieć?
W EN57/71, ED72 i podobnych (także SPOTach z rozruchem oporowym) w kabinie wogóle nie słychać silników, niezależnie od prędkości. Jechałem wiele razy i słyszałem. I to właśnie razi mnie w naszym symkowym kiblu/spocie (silniki słychać wyraźnie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach).
-
W EN57/71, ED72 i podobnych (także SPOTach z rozruchem oporowym) w kabinie wogóle nie słychać silników, niezależnie od prędkości. Jechałem wiele razy i słyszałem. I to właśnie razi mnie w naszym symkowym kiblu/spocie (silniki słychać wyraźnie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach).
No właśnie, więc odnośnie słów @szoguna ...
Choćby dlatego że w symku te dźwięki są odtwarzane wyłącznie z silnikowego.
Skoro dźwięki przypisane są dla członu silnikowego, to dlaczego słychać je w rozrządczym?
-
Skoro dźwięki przypisane są dla członu silnikowego, to dlaczego słychać je w rozrządczym?
Choćby dlatego że w symku te dźwięki są odtwarzane wyłącznie z silnikowego.
"Dla" a "z" to różnica :)
-
Gdyż symek nie przewiduje tłumienia dźwięku przez przeszkody pomiędzy kamerą a obiektem je wydającym.
-
Jeżeli to komuś bardzo przeszkadza, to nic nie stoi na przeszkodzie aby sobie te dźwięki odpowiednio wyciszyć w mmd.
-
Jeżeli to komuś bardzo przeszkadza, to nic nie stoi na przeszkodzie aby sobie te dźwięki odpowiednio wyciszyć w mmd.
Można wiedzieć w jaki sposób?
-
Edytując w dowolnym programie do edycji audio można też tego dokonać.
-
Wiem, wiem, ale jak napisałeś, że jest sposób poprzesz zmiany w mmd.
-
Po spotkaniu MaSzynowców trochę zatęskniłem za pracą nad PassPackiem. Na horyzoncie nowych modeli raczej nie widać (a jeśli są to jeszcze niedokończone) zastanawiam się nad zebraniem gotowych już tekstur i wydaniem jakiejś paczki na obecnie istniejące modele - przede wszystkim Z1.
Próbowałem przenieść dziś jedną z tekstur na beta wersję modelu @FLOYDa - efekty pracy na szybko. Jest wiele niedociągnięć, gdyż pierwszy raz miałem do czynienia z mapowaniem tego modelu.
W najbliższym czasie będę miał trochę luzu i możliwe że skompletuje wszystko i przejrzę to co mam już ukończone.
Stay tuned.
-
Ładny wagon. Proponuję "zamalować" pobranym kawałkiem tekstury napisy PKP, Bcdu. Moim zdaniem będzie naturalniej wyglądać.
-
Ale to nie ma być złom.
-
A to napisy były śnieżnobiałe?
-
Tak.
-
To w takim razie nie było uwagi.
-
Dzięki @patrykos, @matek123, @hanys, @Sawi że coś się ruszyło - w końcu coraz bliżej święta ;)
-
Zapomniałeś jeszcze Mateuszu :). Szczególne podziękowania dla autora modelu Patrykos'a, za jego przekazanie. Bez tego, nic by nie ruszyło. Powodzenia w pracach.
-
A ja mam takie pytanie. Jakieś pół roku temu tworzyłem paczkę tekstur dla @adsim'a. Też na nowy model 1xx. Czy te dwa projekty mają jakiś związek ze sobą?
-
Zależy o czym mówisz. Ja mam jakieś 20 tekstur oczekujących na ostateczne mapowanie/nowe modele. Na horyzoncie pojawił się YB, więc postanowiłem wrócić do paczki. Co do nowego modelu 1XXa, to nie jestem pewien czy to jest ostateczne mapowanie - @adsim wspominał coś o poprawie detali itp..
-
Chyba jednak będę musiał zrobić wnętrze sypialnego. ;)
-
Wystarczy uproszczone i odwzorowanie kilku przedziałów - od strony korytarza nie ma przeszklonych drzwi więc wystarczy sama ściana z teksturą drzwi (powielona razy 10 przedziałów), a od strony okien część przedziałów może mieć opuszczoną roletę zasłaniając wnętrze - brak potrzeby wrzucania tam trójkątów. Kilka losowych przedziałów może być wymodelowanych i będzie spoko. :)
Służę zdjęciami.
-
To akura
yt nie bedzie problem. Kwestia dodania boxow jako łóżka w przedziałach. Bo wnętrze jest na alphie.
Sawi
-
Mnie ciekawi tylko kwestia dodania kilku "śpiochów" do rzeczonego sypialnego. Jak to zrobicie?
-
Według mnie, dodawanie ludzi do sypialnych, których przeważnie nie widać (bo są zasłonięci) nie ma sensu. A jak byśmy to dali, tak jak w bohunie, tylko że w pozycji leżącej bądź na boku. Jeżeli Ci o to chodzi. Dodawanie pasażerów do low poly czyli wnętrza widocznego, już nie jest problemem. Problem tkwi raczej w samych modelach ludzików.
-
Nie no, w sypialkach nie ma sensu dodawać ludzi - można ew. w tych widocznych przedziałach (niezasłoniętych roletami) wymodelować kołdrę jak wybrzuszoną - że niby ktoś pod nią śpi. ;)
Nie wchodźmy też w takie detale, bo zaraz zaczniemy modelować crossainty. :)
-
Czekam na foty kabla ogrzewania loka, wagonu od Ciebie i poprawioną teksturę dachu. Model pod WL mam praktycznie gotowy.
-
Co jest nie tak z teksturą dachu?
-
Oj Grzesiu przecież tam są jakieś blachy do doklejenia. Gadaliśmy o tym swego czasu na skejpie. Nie znam fachowej nazwy.
-
Ok, zobaczę co da się zrobić. Gniazda jutro obfocę na Reglach, ale te blachy miałeś modelować - chyba że sobie odpuścisz i jakoś to skleję ze zdjęć...
-
Blachy wymodeluję tak jak było ustalone, dlatego zależy mi byś podesłał ten dach bym miał wyobrażenie jak to ma wyglądać.
-
Jakie blachy?
-
Blachy wymodeluję tak jak było ustalone, dlatego zależy mi byś podesłał ten dach bym miał wyobrażenie jak to ma wyglądać.
Nie trzeba żadnych blach wymodelować. Jedynie ten detal (komin) można wymodelować. Kwestia dobrego efektu światła i cienia bądź dobrze odwzorowanie tej klapy na dachu i wszystko.
-
Wg mnie też lepiej będzie nie modelować a dobrze zrobić teksturę, ale Sawi bardzo chciał zadbać o detale. :)
Wrzucam w .png tyle sprzęgów i dachów ile znalazłem na dysku - wybierz które są najlepsze i działaj.
http://eu07.pl/userfiles/785/foto-sprzegi_dachy.zip
-
No skoro da się to zrobić teksturowo, to chyba nie mam wyboru jak odpuścić. Fot od wyboru do koloru wielkie dzięki. To jeszcze do kompletu brakuje mi poprawionej tekstury.
-
Podrzuć screena jak wygląda dach na "nowym" modelu i czy zmieniałeś coś w teksturze. Jeśli nie, to w ciągu tygodnia poprawię teksturę dachu.
-
Na teksturze nic nie zmieniałem. Screen wrzucę niebawem.
EDIT:
Obecnie tak to wygląda.
-
Tekstura już dostała nowy dach i nowy sprzęg WN. Na mapowaniu jest też nowa tekstura gniazda UIC i tarczki SKP. Czekam jeszcze na drobne na poprawki modelu. ;)
-
Poprawki wkrótce. Chodzi mi jeszcze po głowie zrobić otwierane drzwi na wzór tych od @adsim'a. Zobaczymy jak to będzie.
-
Jak dla mnie, to dałbym wszystkim wagonom pasażerskim lowpoly, tak, jak jest w Bohunie.
-
Będzie, spokojnie.
-
WL prawie na finishu :).
EDIT:
Wózeczki również trafiły na warsztat. Małe porównanie.
-
Taka mała uwaga. Trzeba jeszcze porównać geometrię ogólnie modelu z punktu widzenia szerokości. Jak porównywałem z modelami Kilanzioma (Trainz) oraz Czechów (MSTS) to wszystko pasowało. Tak więc trzeba albo mapowanie lekko kopnąć, albo po prostu dopasowywać tekstury do mapowania, czyli jak widać spłaszczyć nieco naklejki wysokiego napięcia (te z piorunem).
-
@hanys wczoraj z Cesky'm gadaliśmy na skejpaju przez chwilę, na ten temat.
Dziś wyślę jemu Troszkę się pozmieniało i na dniach wyślę model, to sobie poprawi na cycuś glancuś.
-
Co z czeską wersją wózka?
-
Z czeską wersją jest sporo zabawy, bo wbrew pozorom sporo się różni od tego wózka.
EDIT:
Nareszcie WL wjechał na tory :). Screen celowo ciemny, bo jakby nie spojrzeć mamy noc. Po południu powinien dojechać do Ceskiego.
-
Już chciałem opieprzać, dlaczego wnętrze nie podświetlone, ale to przecież kuszeta. :D
-
Sypialny / kuszeta od strony korytarza są oświetlone w nocy, od strony przedziałów niekoniecznie.
-
That's right, dlatego też spróbowałem wyciągnąć ile się da z tego "lowpoly interior". Efekty prac w załączniku, @Sawi musi poprawić parę rzeczy w modelu i zaczynam przerzucać sklejki na mapowanie. Ostatnie zdjęcie przedstawia wygląd wnętrza dla porównania - lepszego zdjęcia na szybko nie znalazłem.
PS.: Pewnie dziadowski skrypt skompresuje zdjęcia i pomniejszy, więc dwa screeny z zewnętrznego źródła jakby ktoś chciał sprawdzić szczegóły:
- http://i.imgur.com/zIr5PhD.jpg
- http://i.imgur.com/KnvWEBC.jpg
EDIT: W końcowej wersji chciałbym dodać zasunięte rolety - będzie można je wykorzystać od strony przedziałów oraz losowo w różnych pozycjach zasunięte/rozsunięte od strony korytarza.
Dodano: 26 Lutego 2015, 16:46:54
Dorobiłem wnętrze adekwatne do typu sypialki (sprzed modernizacji) - wygląda to bardziej realistycznie. Wraz z nowym malowaniem (fioletowe z logiem IC) będzie lepiej pasować tekstura wnętrza po modernizacji.
-
Nowy wagon WL.
Dodano: 14 Maja 2015, 21:11:08
Trzeci wagon.
Dodano: 14 Maja 2015, 21:54:09
Czwarty.
-
@Sawi musi poprawić parę rzeczy w modelu
Poprawiony model właśnie wysłałem tobie na PW. Daj znać co jeszcze trzeba poprawić i lecimy dalej z koksem. Widzę powyżej bautzen po modernie. Jego foty też masz? Jak tak to się pomyśli :).
-
Moderna z zewnątrz polegała na dodaniu fartucha pod wagonem, zamontowaniu drzwi odskokowo-przesuwnych z wysuwanym stopniem i to chyba tyle. :) W niektórych wersjach zrezygnowano z bocznych drzwi po stronie B.
Kilka zdjęć 35701. #pdk
-
To dla mnie akurat nie problem. Podeślij mi przykładowe zdjęcia i jakby dało radę uchwycić te fartuchy i ich detale byłoby super. Wtedy będę w stanie coś nad tą lub tymi wersjami podziałać.
EDIT:
Póki co wyszło mi coś mniej więcej takiego. Wzorowałem się na 16xa. Szału nie ma wiem, ale póki co to tylko zarys. Zatem czekam na foty. Zrób też kilka pod kątem, dachu i ogólnie czoła.
-
Postaram się jutro coś obfocić na dworcu w Krakowie jak będzie okazja.
Jeśli chodzi o drzwi to idziesz w dobrym kierunku, ale z tego co pamiętam to wszystkie moderny sypialek nie miały zaokrąglonego fragmentu burty pod przyciskami otwierania wagonów - wszystkie miały kanciaste - tak jak na zdjęciach:
http://www.wgk.cal.pl/data/media/665/WLABouz.png - jest również fartuch w całej okazałości,
http://s10.flog.pl/media/foto/8175981_wagon-sypialny-typu-wl-bautzen-86-pkp-intercity.jpg - fragment pod przyciskami z bliska, ten wagon nie ma z kolei fartucha,
http://www.wgk.cal.pl/data/media/665/52_51_70-80_336-1_WLAB10ou_st.W-Wa_Grochow_31.01.2011_W-Wa_Zachodnia.jpg - wersja bez fartucha,
http://www.wgk.cal.pl/data/media/665/52_51_70-70_034-4_WLABouz_st.W-Wa_Grochow_10.05.2009_W-Wa_Grochow_II.jpg - wersja z fartuchem.
-
A widzisz takie buty. No problem. Z tego co widzę to miały też bardziej zaokrąglony dach.
-
Dostałem nieco materiałów na wnętrze Bautzena91 w standardzie Z2 tak na przyszłość.
-
Się tworzy. Wołam @Sawi, @Stele.
-
Obecny. Mowa o teksturze pod modernę?
-
Tak. Różne wersje przewiduję - na takiej teksturze łatwiej mi operować jeśli mogę modyfikować wszystko na warstwach zamiast stemplować na fotkach. Poza tym nie mam porządnych zdjęć sypialek więc muszę sobie w ten sposób radzić - o dziwo podoba mi się robienie tekstur w ten sposób i szczerze mówiąc przekonuję się do takiego bardzo zaawansowanego repaintu (wraz z imitacją szumu i brudu) który jest bardzo ciężko odróżnić od fototekstury.
Dodano: 22 Lipca 2015, 14:12:30
Dodano: 22 Lipca 2015, 16:18:19
Końcowa wersja gotowa do przełożenia na mapowanie.
Dodano: 22 Lipca 2015, 16:56:22
Testy.
-
Ustaw Opacity submodelu Object08_cien na 0, bo aż razi w oczy.
-
Myślisz że ja mam czas na to? :P Skupiam się na teksturze operując na modelu roboczym, a dopiero efekt finalny z dopieszczonym modelem i teksturą będzie ważny. :)
-
Tak czy siak czarna rozlana plama psuje efekt. Zatem jak go znajdziesz to proszę popraw tą wartość w tym parametrze.
-
Przepraszam za drobny OT ale to mi wygląda na użycie DXT1 zamiast DXT5. Jeśli się mylę to czy ktoś mógłby wyprowadzić mnie z błędu?
EDIT:
//Powód masz podany powyżej. Sawi
-
Wiem, że długo nic się w temacie nie działo, ale chcialbym się dowiedzieć co się stalo z tym EN57 z SKM, który był robiony spory czas temu. Prace zostaly nad nim anulowane, czy co się z nim stalo?
-
Na chwilę obecną nie mam nawet czasu wchodzić na forum. Zastanawiam się nad udostępnieniem tego co mam w plikach TGA i może ktoś to poprowadzi dalej do końca. Pytanie czy jest ktoś zainteresowany - liczę na doświadczone i zaufane osoby.
-
Ja prosiłem o twoje ep09, bo jestem chętny na ich dokończenie. A co do wagonów to też smiało możesz je tu udostępnić, zapewne chętni się znajdą.
-
Najlepiej wrzucić do wbt albo dews, jeżeli zaufane osoby.
-
Już ja kogoś godnego zaufania zmolestuję, żeby pokończyć te sypialki. :)
-
A co zostało do skończenia w EN57-1116?
-
Podejrzewam że fizyka, bo nikt jeszcze nie napisał fizyki do chopperowego EN57, nie wiem nawet czy ten typ rozruchu - obok tyrystorowego - nie został jeszcze do symulatora zaimplementowany, poza tym dźwięki (gdzieś w tym wątku są, niestety ich autor dostał bana więc nie można zapytać się go o zgodę - trzeba nagrać nowe, tyle że nigdy nie będzie można ich nagrać, bo te jednostki już w takiej formie nie jeżdżą, dostały asynchrony po ostatniej rewizji), no i dostosowanie - model powstał kilka lat temu, wypadałoby mu dać zmienne tablice kierunkowe. Tutaj jest kolejny problem, bo trzeba wymodelować tablicę na środku członu silnikowego (teraz to po prostu jest na teksturze dachu). Nie należy zapomnieć o kabinie.
-
Skoro autor udostępnił je na tym forum to nie ma potrzeby pytać o zgode.
-
Dajcie mi czas do połowy lutego na ogarnięcie tematu. Mam naprawdę tyle na głowie co jeszcze nigdy w życiu. :D
@MR6: Wiem, pamiętam, myślałem nad tym, za pewne Ci wyślę wszystko. Proszę o cierpliwość - o ile nie stracisz zainteresowania... :)
Wrzucę to do działu devs w takim razie do marca/kwietnia najpóźniej.
-
Skoro przez tyle czasu nie straciłem to nie sądzę bym miał tak nagle ją stracić ;). Poczekam w takim razie, bardziej ci polecam jednak dział beta do tego.
-
Mam nadzieje czeski że pamiętasz o sprawie.
-
Tak, pamiętam, ostatnio zacząłem częściej wchodzić na forum, ale dalej nie mogę się ogarnąć życiowo żeby znaleźć chociaż kilka godzin na uporządkowanie tego. :)
-
Drodzy Forumowicze,
Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.
Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)
Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!
Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)
Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)
Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
- 01_Bh_pomorskie_505121180895
- 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 03_WLAB10nouz_525170700278
- 04_A9mnouz_615119702558
- 05_A9mnopuz_615119900426
- 06_B11mnouz_615121700962
- 07_B9mnopuz_615129900192
- 08_Bx_5151207x
- 09_ED73-001
- 10_EN57SKMWAWA
- 11_EU07-424
- 12_B6bnopuvz_75518471002
- 13_WLAB_IC-WARS_repaint
- 14a_Asdmnu_615189900025
- 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 15_Bcdmnu_615150700099
- 16_Brdmnu_6151710006
- 17_B9nopuvz_505184700654
- 18_EN57-889
- 19_EN57-1318
- 20_EP09-009_bombonierka
- 21_EP09-006_zloty
- 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
- 23_Bh_104A-3_PassPack2
- 24_SN61-183_PassPack2
- 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
- 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
- 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.
Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.
Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.
Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.
Grzegorz
EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.
Linki:
Passpack 3 workshop:
- https://eu07.pl/userfiles/785/CeskyKretek_PassPack3.7z
Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):
- https://eu07.pl/userfiles/785/Update.7z
Wnętrze Bc po modernizacji:
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-BC_zmod.rar
Wnętrze WL po modernizacji:
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-WL_zmod.rar
Wnętrze Bc stara-pościelowa:
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part1.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part2.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part3.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part4.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part5.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part6.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part7.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kuszeta_bc_inter.part8.rar
Wózek KWZ-CNII (WLAB):
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-kwzcnii.zip
Wózek 4ANc:
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-4anc.part1.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-4anc.part2.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-wozek_duzy.rar
ASF (Adolf):
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-ASF_biezanow.zip
Pociąg Papieski EN61-01:
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-papieski.part1.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-papieski.part2.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-papieski.part3.rar
Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part1.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part2.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part3.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part4.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part5.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part6.rar
- https://eu07.pl/userfiles/785/foto-czestochowa_2010.part7.rar
-
Jeśli mogę coś wtrącić, bardzo nie podobają mi się sklejki bez dachów. Do tego konwersja do .png strasznie psuje jakość, przez co sklejki jak dla mnie są mało użyteczne.
-
Png jest w miarę bezstratne w porównaniu do jpg, więc źle nie jest moim zdaniem.
-
Jeśli mogę coś wtrącić, bardzo nie podobają mi się sklejki bez dachów. Do tego konwersja do .png strasznie psuje jakość, przez co sklejki jak dla mnie są mało użyteczne.
Jak sklejałem to lata temu to nie przykładało się dużo uwagi do idealnego odzwierciedlenia dachu - rozróżniało się czy jest to dach ryflowany bądź nie, a następnie przenoszono całość na inną teksturę która posiadała odpowiedni rodzaj dachu.
Pliki zapisane w PNG (24 BPP) to nie jest stratna kompresja, już nie przesadzajmy. Jeśli mi nie wierzysz, to przygotowałem dla Ciebie test ślepej próby - w załączniku są spakowane pliki w formacie BMP 24 BPP - jeden to wycinek z PNG (z paczki) a drugi to wycinek z PSD (materiał z którego tworzyłem PNG). Ja nie widzę różnicy (kompresji).
https://eu07.pl/userfiles/785/Blind_test.7z
-
PNG nie jest "w miare" bezstratne, tylko po prostu bezstratne. "Ideologicznie" to taki sam format jak TGA albo GIF ktore rowniez moga miec aktywna kompresje i zmniejszyc rozmiar pliku.
(no chyba ze ktos robi przy okazji redukcje do 256 kolorow, ale nie mylmy pojec)
-
Miałem dzisiaj chwilę, więc postanowiłem poprawić stare tekstury WLAB oraz dodać kilka nowych. W załączniku zestawienie wszystkich obecnych tekstur.
Wg spisu od góry:
- 52 51 70-40 095-3
- 52 51 70-80 342-9
- 52 51 70-80 346-0
- 52 51 70-80 118-3
- 52 51 70-80 071-4
- 52 51 70-80 025-0
- 52 51 70-80 209-8
- 52 51 70-80 001-0
- 52 51 70-80 348-6
- 52 51 70-80 027-6
- 52 51 70-80 387-4
Ze względu że są to tekstury oparte o prawdziwe zdjęcia (nie fototekstury), wobec czego musiałem trochę improwizować z numeracją - dobierałem je po kolorystyce/układzie malowania. Jeśli uważacie że któryś numer jest nieprawidłowy dajcie znać w komentarzach to podmienimy na inny, bardziej właściwy dla danego malowania.
Jeśli uważacie że któregoś schematu jeszcze brakuje to również dajcie znać + załączcie fotografię na podstawie której będzie można się opierać.
-
Jednej rzeczy nie skumałem: "Ze względu że są to tekstury oparte o prawdziwe zdjęcia (nie fototekstury)". Proszę rozwiń myśl, bo "Fototekstura to tekstura wykonana ze zdjęcia cyfrowego".
-
Są to tekstury na stare mapowanie zapewne. Dla tego trzeba je przenieść na nowy.
-
Chodzi raczej o to, że tekstury nie są zrobione ze zdjęć jako takich, a raczej wiele kopii jednej tekstury które zostały poddane fotomontażowi w celu upodobnienia do wagonów ze zdjęć.
Zamiast spekulować zaczekajcie na odpowiedź Czeskiego :)
-
Moi drodzy, już spieszę z wyjaśnieniami.
W tym wątku, kilka lat temu, ze względu na brak dobrego materiału foto na tekstury kursujących niegdyś wagonów (początek XXI wieku), wpadłem na pomysł stworzenia wysokiej jakości repaintów malowań które nie są już stosowane - sentymentalnie rozpocząłem od wagonów sypialnych ze starym logiem Wars.
Więcej informacji, w tym ankietę (przy próbie 100 osób - 93% na TAK) znajdziecie w tym wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,21318.msg404154.html
Generalnie postawiłem tutaj na jakość - do początkowych wersji repaintów były zarzuty, iż są one zbyt 'cukierkowe', wobec czego postanowiłem je nieco pobrudzić aby nadać realizmu - wg mojego pedantycznego oka wygląda to całkiem nieźle i ciężko odróżnić je od rzeczywistych fototekstur. Wiadomo, że tekstura wykonana ze zdjęcia będzie wyglądać ciut inaczej - wynika to chociażby z takich detali jak szumy (matryca aparatu), dystorsja czy aberracja chromatyczna (obiektyw), ale prawda jest taka że większość z tych "detali" nie jest rzeczą pożądaną i przy edycji zdjęć staramy się pozbyć tych czynników - w przypadku repaintu tego problemu nie ma, natomiast mamy pełną kontrolę nad 'brudzeniem' tekstury szumami, prześwietleniami itd..
W jaki sposób powstają: każda rzecz jest rysowana/tworzona od zera na osobnej warstwie w Photoshopie, za wyjątkiem okien i drzwi - te są wklejone z dobrej jakości zdjęć. Cała reszta, jak m.in. logo Wars (już niespotykane), logo PKP w trumience czy oznaczenia na dolnej części wagonu, zostały przeze mnie narysowane od nowa w bardzo dużej rozdzielczości, co pozwala na wykorzystanie tych grafik w przyszłości. Stosując ten sposób możemy stworzyć teksturę dowolnego pojazdu, którego nie mamy możliwości (już) sfotografować.
Taką właśnie techniką wykonałem również teksturę EP09-009 15 lat PKP Intercity (bombonierka) - miałem fotografię wyłącznie jednego boku, a drugi stworzyłem od zera, posiłkując się filmami na YT, korzystając z grafik dostępnych w internecie, a i tworząc inne od zera.
Nie uważam, aby tworzone w ten sposób tekstury były czymś gorszym od fototekstur - z tymi jest często problem: złe światło, zniekształcenie, cienie, ostre słońce itp., natomiast korzystając z takiego rozwiązania możemy w bardzo szybki i prosty sposób stworzyć dowolną teksturę. Jako kolejną teksturę chciałem przygotować malowanie EN Jan Kiepura, jednak ze względu na brak modelu 305Ad nie jest to raczej bardzo potrzebne.
Posiadając 'bazę' i numery rzeczywistych wagonów możemy bardzo szybko utworzyć brakującą teksturę lub nieco zmodyfikować istniejącą już (np. zmiana odcienia kolorystyki) aby uniknąć efektu pięciu identycznych wagonów obok siebie w składzie.
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)
-
Tą ep09 to ja doprowadze do ładu i dam na TD(jeśli nie masz nic przeciwko).
-
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)
Brakuje trochę starych malowań EN57 - klasyczne żółto-niebieskie, pomarańczowe z czerwonym pasem na dole, czerwone z szerokim białym pasem w dolnej części na całej długości (malowanie "Ornak"), i szczecińskie - dosyć rzadkie, chociaż ciekawe.
Linki do zdjęć:
Żółto-niebieskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/405.jpg
Pomarańczowe z czerwonym pasem: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/44250.jpg
Czerwone z białym pasem: https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/13837.jpg
Szczecińskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55836.jpg
-
012-5 jest już wydana w dwóch różnych wariantach, tak więc trzeba by było pozmieniać numery jeśli kiedyś ma być wydana.
-
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)
Brakuje trochę starych malowań EN57 - klasyczne żółto-niebieskie, pomarańczowe z czerwonym pasem na dole, czerwone z szerokim białym pasem w dolnej części na całej długości (malowanie "Ornak"), i szczecińskie - dosyć rzadkie, chociaż ciekawe.
Linki do zdjęć:
Żółto-niebieskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/405.jpg
Pomarańczowe z czerwonym pasem: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/44250.jpg
Czerwone z białym pasem: https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/13837.jpg
Szczecińskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55836.jpg
Jest do zrobienia, ale do tego potrzeba stworzyć całkowicie nowy układ - na chwilę obecną wydaje się to być dla mnie zbyt czasochłonne, ale nie mówię nie. Klasycznych kibli żółto-niebieskich bardzo mi brakuje.
012-5 jest już wydana w dwóch różnych wariantach, tak więc trzeba by było pozmieniać numery jeśli kiedyś ma być wydana.
Wiem, ta tekstura opiera się o te same zdjęcia na których ja się wzorowałem. Kwestia podmiany kilku cyfr - 5 sekund roboty.
Tą ep09 to ja doprowadze do ładu i dam na TD(jeśli nie masz nic przeciwko).
Jasne, ona nie była kiedyś w jakiejś paczce dziewiątek? Podobnie ze złotą EP09... Zerknij czy gdzieś to nie leży w betatestach. :)
-
Ta EP09 jest w paczce z modyfikacjami dziewiątek.