Autor Wątek:  Kreator budynków Google a Symulator.  (Przeczytany 8579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4047
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Kreator budynków Google a Symulator.
« dnia: 01 Listopada 2010, 15:28:21 »
Odkryłem tę funkcję dość niedawno, a mianowicie możliwość tworzenia własnych budynków do aplikacji Google Earth. Po pobraniu go otrzymałem dwa zdjęcia - dachu i ścian budynku. Od razu nasunęła mi się myśl możliwości wykorzystania tego do Symulatora. Co o tym sądzicie? Chodzi mi tutaj głównie o scenerie fikcyjne, bo w realistycznych użyć się tego nie da. W załączniku wysyłam dwa zdjęcia, które pobrałem + dodaję screen tego budynku w G.Earth.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Czerwca 2011, 14:39:50 »
Sorry za odgrzewanie, ale podbijam!
Też się tym bawiłem na początku wakacji 2010. Taki model można potem wyeksportować do innych formatów, w tym 3ds. Nie wiem tylko jak z prawami do tego. Niech ktoś się tu wypowie ;)

Edit: Nawet kiedyś chyba wspominałem o tym @Ra na gg...

Regulamin, zakazy punkt 8. Pisz poziomo.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2011, 18:56:28 wysłana przez Quark-t »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Czerwca 2011, 15:18:36 »
Taki model można potem wyeksportować do innych formatów, w tym 3ds.
Do .max? A w jaki sposób? Oczywiście mowa o wersji darmowej sketchup?

Bardziej by się przydał jakiś skrypt konwertujący pliki XML do t3d (bo można pobierać modele m. in. w tej formie z googlowego http://sketchup.google.com/3dwarehouse).
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2011, 15:24:20 wysłana przez surgeon »
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Czerwca 2011, 17:07:07 »
Instrukcja jak "wsadzić" modele z Googla do 3D Maxa:

Cytuj

1) Download or create a .skp model in Sketchup
2) In Sketchup, export your model to "Google Earth 4 (*.kmz)
(note: be sure to choose version 4, because the other one is different)
3) Change the extention of the kmz file to .zip
4) Pull out the .dae file
5) In FBX Converter, convert the .dae file to .fbx
6) In FBX Converter, convert the .fbx file to .3ds

Oczywiście jeżeli ktoś ma wersję PRO, to wystarczy wyeksportować do 3DS :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Czerwca 2011, 17:20:50 »
Czytałem, że Sketchup potrafi generować śmieci, których normalnie nie widać, a eksportują się do innych formatów. Również trójkąty są teksturowane dwustronnie. Ale to może kwestia niezbyt doskonałej konwersji. Z tego, co wiem, wersja darmowa pozwala na eksportowanie przez 30 dni.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Czerwca 2011, 18:07:00 »
Podobno można pobrać rozszerzenie do 3dmax 2010, które pozwala na wczytanie plików *.skp. Można je pobrać stąd, po zarejestrowaniu http://subscription.autodesk.com/sp/servlet/public/index?siteID=11564774&id=11607975
A w 3dmax 2011 podobno można otwierać pliki .skp bez dodatkowych kombinacji.
Wracając do pytania co do praw do takich modeli. To zapewne bez pozwolenia autora modelu, na użycie w symulatorze, się nie obejdzie.
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2011, 19:24:08 wysłana przez surgeon »
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Czerwca 2011, 18:44:53 »
Mnie bardziej chodziło o prawa do zdjęć lotniczych ;) Ja to i tak eksportuje do *.dae, a potem w blenderze importuję i dalej coś z tym robię. Ale chyba jestem wyjątkiem, który nie korzysta z 3ds i gmax'a, a exporterów do t3d nie ma....

BTW. Czemu maszyna działa na t3d? Jest tyle innych formatów...

Pisz poziomo.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2011, 18:57:43 wysłana przez Quark-t »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Czerwca 2011, 18:55:27 »
Mi bardziej chodziło o prawa do zdjęć lotniczych ;)
Ciekaw jestem, czy dało by się np. zrobić mały śmigłowiec (albo nawet balon) i zamontować w nim aparat.

BTW. Czemu maszyna działa na t3d? jest tyle innych formatów...
Taki sobie autorzy stworzyli. Może nie znali innych. A jaki byś proponował?

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Czerwca 2011, 19:10:46 »
Mi bardziej chodziło o prawa do zdjęć lotniczych ;)
Ciekaw jestem, czy dało by się np. zrobić mały śmigłowiec (albo nawet balon) i zamontować w nim aparat.

Istnieją takie rzeczy. Mam znajomego, który zajmuje się tzw. quadcopterami. Jest to czterowirnikowy śmigłowiec z zamontowaną kamerą (lub dwiema), sterowany drogą radiową. Kwestia to tylko umiejętnie to wykorzystać. Ten film prezentuje mniej - więcej możliwości tego typu sprzętu :)
A może by tak własny pulpit...

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Czerwca 2011, 19:20:17 »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Czerwca 2011, 12:11:33 »
Moim zdaniem jest to w pełni wystarczające. Trzeba jeszcze opanować technologię (pół?)automatycznego tworzenia modeli z serii zdjęć.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Czerwca 2011, 12:46:05 »
Widziałem kiedyś filmik z programu, w którym można modelować na podstawie filmu (ze zdjęć też chyba się da), ale nie pamiętam jego nazwy. Możnaby też modelować w programie AC3D, który miałem okazje trochę poznać w zeszłym roku, jest bardzo prosty w obsłudze, lecz tworzy się w nim wiele niepotrzebnych wierzchołków, trzeba by je potem usunąć. Pisałem o tym programie na forum http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16136.0.html

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Czerwca 2011, 12:57:49 »
Widziałem kiedyś filmik z programu, w którym można modelować na podstawie zdjęć.

Canoma

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Czerwca 2011, 13:28:16 »
Canoma niestety nie jest automatem, wierzchołki obiektów trzeba przyklejać do każdego zdjęcia ręcznie. Nie wyszukuje krawędzi ani punktów szczególnych. Przy kilkudziesięciu zdjęciach potrafi zamulić średni komputer, mimo tego, że ma już 11 lat. Dodatkowo problematyczne jest modelowanie obiektów niestojących na wspólnej płaszczyźnie (np. bloki mieszkalne na wzgórzu musiałyby sięgać do postawy wzgórza). Posiada za to jakiś automat do tworzenia tekstur, ale o ile pamiętam każda ściana jest w oddzielnym pliku, więc trzeba by to połączyć i mapować ręcznie w innym edytorze.

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kreator budynków Google a Symulator.
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Czerwca 2011, 14:17:36 »
Trzeba jeszcze opanować technologię (pół?)automatycznego tworzenia modeli z serii zdjęć.
Prościej można tak:
  • przygotować 3 zdjęcia/rysunki (rzuty)
  • przekonwertować/przekalkować je do *.SVG
  • napisać sprytny programik, który pobierze wierzchołki z *.SVG i na ich podstawie utworzy model
Co do *.SVG jest w XML'u, więc wystarczy tylko znaleźć parser pod c++ czy jakiś inny język.
To będzie prostsze niż pisanie algorytmu, który będzie wyszukiwał krawędzie i wierzchołki naszego obiektu na obrazie i porównywał to z innymi zdjęciami.
</OT>