- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 01 Listopada 2010, 15:28:21
-
Odkryłem tę funkcję dość niedawno, a mianowicie możliwość tworzenia własnych budynków do aplikacji Google Earth. Po pobraniu go otrzymałem dwa zdjęcia - dachu i ścian budynku. Od razu nasunęła mi się myśl możliwości wykorzystania tego do Symulatora. Co o tym sądzicie? Chodzi mi tutaj głównie o scenerie fikcyjne, bo w realistycznych użyć się tego nie da. W załączniku wysyłam dwa zdjęcia, które pobrałem + dodaję screen tego budynku w G.Earth.
-
Sorry za odgrzewanie, ale podbijam!
Też się tym bawiłem na początku wakacji 2010. Taki model można potem wyeksportować do innych formatów, w tym 3ds. Nie wiem tylko jak z prawami do tego. Niech ktoś się tu wypowie ;)
Edit: Nawet kiedyś chyba wspominałem o tym @Ra na gg...
Regulamin, zakazy punkt 8. Pisz poziomo.
Quark-t
-
Taki model można potem wyeksportować do innych formatów, w tym 3ds.
Do .max? A w jaki sposób? Oczywiście mowa o wersji darmowej sketchup?
Bardziej by się przydał jakiś skrypt konwertujący pliki XML do t3d (bo można pobierać modele m. in. w tej formie z googlowego http://sketchup.google.com/3dwarehouse).
-
Instrukcja jak "wsadzić" modele z Googla do 3D Maxa:
1) Download or create a .skp model in Sketchup
2) In Sketchup, export your model to "Google Earth 4 (*.kmz)
(note: be sure to choose version 4, because the other one is different)
3) Change the extention of the kmz file to .zip
4) Pull out the .dae file
5) In FBX Converter, convert the .dae file to .fbx
6) In FBX Converter, convert the .fbx file to .3ds
Oczywiście jeżeli ktoś ma wersję PRO, to wystarczy wyeksportować do 3DS :)
-
Czytałem, że Sketchup potrafi generować śmieci, których normalnie nie widać, a eksportują się do innych formatów. Również trójkąty są teksturowane dwustronnie. Ale to może kwestia niezbyt doskonałej konwersji. Z tego, co wiem, wersja darmowa pozwala na eksportowanie przez 30 dni.
-
Podobno można pobrać rozszerzenie do 3dmax 2010, które pozwala na wczytanie plików *.skp. Można je pobrać stąd, po zarejestrowaniu http://subscription.autodesk.com/sp/servlet/public/index?siteID=11564774&id=11607975
A w 3dmax 2011 podobno można otwierać pliki .skp bez dodatkowych kombinacji.
Wracając do pytania co do praw do takich modeli. To zapewne bez pozwolenia autora modelu, na użycie w symulatorze, się nie obejdzie.
-
Mnie bardziej chodziło o prawa do zdjęć lotniczych ;) Ja to i tak eksportuje do *.dae, a potem w blenderze importuję i dalej coś z tym robię. Ale chyba jestem wyjątkiem, który nie korzysta z 3ds i gmax'a, a exporterów do t3d nie ma....
BTW. Czemu maszyna działa na t3d? Jest tyle innych formatów...
Pisz poziomo.
Quark-t
-
Mi bardziej chodziło o prawa do zdjęć lotniczych ;)
Ciekaw jestem, czy dało by się np. zrobić mały śmigłowiec (albo nawet balon) i zamontować w nim aparat.
BTW. Czemu maszyna działa na t3d? jest tyle innych formatów...
Taki sobie autorzy stworzyli. Może nie znali innych. A jaki byś proponował?
-
Mi bardziej chodziło o prawa do zdjęć lotniczych ;)
Ciekaw jestem, czy dało by się np. zrobić mały śmigłowiec (albo nawet balon) i zamontować w nim aparat.
Istnieją takie rzeczy. Mam znajomego, który zajmuje się tzw. quadcopterami. Jest to czterowirnikowy śmigłowiec z zamontowaną kamerą (lub dwiema), sterowany drogą radiową. Kwestia to tylko umiejętnie to wykorzystać. Ten film (http://www.youtube.com/watch?v=u2EAzWVrwhY) prezentuje mniej - więcej możliwości tego typu sprzętu :)
-
Daleko szukać: http://youtu.be/Ugb_IBIDtBA
-
Moim zdaniem jest to w pełni wystarczające. Trzeba jeszcze opanować technologię (pół?)automatycznego tworzenia modeli z serii zdjęć.
-
Widziałem kiedyś filmik z programu, w którym można modelować na podstawie filmu (ze zdjęć też chyba się da), ale nie pamiętam jego nazwy. Możnaby też modelować w programie AC3D, który miałem okazje trochę poznać w zeszłym roku, jest bardzo prosty w obsłudze, lecz tworzy się w nim wiele niepotrzebnych wierzchołków, trzeba by je potem usunąć. Pisałem o tym programie na forum http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16136.0.html
-
Widziałem kiedyś filmik z programu, w którym można modelować na podstawie zdjęć.
Canoma
-
Canoma niestety nie jest automatem, wierzchołki obiektów trzeba przyklejać do każdego zdjęcia ręcznie. Nie wyszukuje krawędzi ani punktów szczególnych. Przy kilkudziesięciu zdjęciach potrafi zamulić średni komputer, mimo tego, że ma już 11 lat. Dodatkowo problematyczne jest modelowanie obiektów niestojących na wspólnej płaszczyźnie (np. bloki mieszkalne na wzgórzu musiałyby sięgać do postawy wzgórza). Posiada za to jakiś automat do tworzenia tekstur, ale o ile pamiętam każda ściana jest w oddzielnym pliku, więc trzeba by to połączyć i mapować ręcznie w innym edytorze.
-
Trzeba jeszcze opanować technologię (pół?)automatycznego tworzenia modeli z serii zdjęć.
Prościej można tak:
- przygotować 3 zdjęcia/rysunki (rzuty)
- przekonwertować/przekalkować je do *.SVG (http://pl.wikipedia.org/wiki/SVG)
- napisać sprytny programik, który pobierze wierzchołki z *.SVG (http://pl.wikipedia.org/wiki/SVG) i na ich podstawie utworzy model
Co do *.SVG (http://pl.wikipedia.org/wiki/SVG) jest w XML'u, więc wystarczy tylko znaleźć parser pod c++ czy jakiś inny język.
To będzie prostsze niż pisanie algorytmu, który będzie wyszukiwał krawędzie i wierzchołki naszego obiektu na obrazie i porównywał to z innymi zdjęciami.
</OT>