Autor Wątek:  Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"  (Przeczytany 6579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline IC Forumowicz

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"
« dnia: 18 Stycznia 2010, 13:33:57 »
Witam,
Dzisiaj chciałbym się od Was dowiedzieć, czemu autorzy PC 2009 postanowili tekstury wnętrza pojazdów i tekstur zewnętrznych zrobić w formacie DDS ? I co zrobić, żeby dały się otworzyć w "3ds studio MAX" ? Za wyjaśnienie z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich ;P

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Stycznia 2010, 13:47:19 »
Czemu tekstury mają się otwierać w 3DS? Robisz model i później teksturujesz. Docelowo teksture konwertujesz na dds. DDS bo tak jest lepiej,  szybciej, wydajniej i nowocześniej.

Offline IC Forumowicz

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Stycznia 2010, 14:06:43 »
A jeżeli bym chciał konwertować znowu z dds na jpg, to exe maszyny będzie w stanie to otworzyć? (odczytać)

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Stycznia 2010, 14:08:38 »
A jeżeli bym chciał konwertować znowu z dds na jpg, to exe maszyny będzie w stanie to otworzyć? (odczytać)
Tak, w eu07.ini masz parametr defaultext definiujący domyślne rozszerzenie dla tekstur.

P.S. Google nie gryzie (pierwszy wynik na zapytanie 3ds max dds): http://developer.nvidia.com/object/3dsmax_dds_plugins.html
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Stycznia 2010, 14:10:41 »
A jeżeli bym chciał konwertować znowu z dds na jpg, to exe maszyny będzie w stanie to otworzyć? (odczytać)

Najlepiej przekonwertować na .tga, by zachować kanał alpha. Jeżeli już masz przekonwertowane do .tga, to całą teksturę odbijasz w pionie. Zmieniasz, co musisz zmienić, znowu odbijasz pionowo i eksportujesz do .dds.

Offline IC Forumowicz

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Formaty zdjęć "tga", "bmp", "jpg" vs "dds"
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Stycznia 2010, 14:30:27 »
Dziękuje bardzo za informacje na podany wcześniej temat. Jestem Wam bardzo wdzięczny. Temat do zamknięcia.