- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: IC Forumowicz w 18 Stycznia 2010, 13:33:57
-
Witam,
Dzisiaj chciałbym się od Was dowiedzieć, czemu autorzy PC 2009 postanowili tekstury wnętrza pojazdów i tekstur zewnętrznych zrobić w formacie DDS ? I co zrobić, żeby dały się otworzyć w "3ds studio MAX" ? Za wyjaśnienie z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich ;P
-
Czemu tekstury mają się otwierać w 3DS? Robisz model i później teksturujesz. Docelowo teksture konwertujesz na dds. DDS bo tak jest lepiej, szybciej, wydajniej i nowocześniej.
-
A jeżeli bym chciał konwertować znowu z dds na jpg, to exe maszyny będzie w stanie to otworzyć? (odczytać)
-
A jeżeli bym chciał konwertować znowu z dds na jpg, to exe maszyny będzie w stanie to otworzyć? (odczytać)
Tak, w eu07.ini masz parametr defaultext definiujący domyślne rozszerzenie dla tekstur.
P.S. Google nie gryzie (pierwszy wynik na zapytanie 3ds max dds): http://developer.nvidia.com/object/3dsmax_dds_plugins.html
-
A jeżeli bym chciał konwertować znowu z dds na jpg, to exe maszyny będzie w stanie to otworzyć? (odczytać)
Najlepiej przekonwertować na .tga, by zachować kanał alpha. Jeżeli już masz przekonwertowane do .tga, to całą teksturę odbijasz w pionie. Zmieniasz, co musisz zmienić, znowu odbijasz pionowo i eksportujesz do .dds.
-
Dziękuje bardzo za informacje na podany wcześniej temat. Jestem Wam bardzo wdzięczny. Temat do zamknięcia.