Jazda elektrycznych pojazdów trakcyjnych przez sekcjonowanie sieci musi odbywać się bez poboru prądu gdyż zwierane są dwie niezależne sekcje zasilania - mogą wystąpić różnice potencjałów w obu sekcjach sięgające niekiedy wartości niebezpieczne dla aparatów elektrycznych elektrycznego pojazdu trakcyjnego.
Należałoby wiedzieć co to jest sekcjonowanie sieci:
Sekcjonowanie ma na celu podzielenie sieci na niezależne odcinki zasilania. Zapewnia to wyłączenie zwarć, równomierne obciążenie oraz uniezależnienie prowadzenia ruchu pociągów od uszkodzeń sieci. Rozróżniamy dwa sposoby sekcjonowania sieci trakcyjnej:
- podłużne (zapewnia oddzielenie torów szlakowych od torów stacyjnych, dzieli sieć przy punktach zasilania)
- poprzeczne (zawieszenie sieci na odrębnych konstrukcjach wsporczych)
źródło: http://www.trakcja.rail.plChciałbym jeszcze dodać, że przejazd przez izolatory sekcyjne na rozruchu może doprowadzić do uszkodzenia aparatów elektrycznych na pojeździe trakcyjnym, z powodu że na końcach każdej z dwóch przyległych ( oddzielonych izolatorem ) do siebie sieci trakcyjnych mogą występować spore różnice w wartościach napięcia. Przejazd "z prądem" może spowodować gwałtowne rozłączenie i zasilenie obwodu głównego pojazdu trakcyjnego, co objawia się nagłym szarpnięciem ( można odczuć siedząc w pociągu ). Zróbcie sobie eksperyment, weźcie jakiś silniczek na 12V podłączcie pod źródło zasilania i nagle przerwijcie obwód po czym szybko go włączcie. Silniczek nagle przestaje być zasilany, a za moment otrzymuje napięcie o innej wartości niż wcześniej). Często gęsto wywali nam "bezpieke" na pojeździe bądź też na, którejś podstacji elektrycznej. Podczas takiego przejazdu na sieci powstaje łuk elektryczny, który jest przeciągany przez pantograf po izolatorze. Doprowadza to do uszkodzeń izolatorów i przewodów jezdnych ( a nawet grozi przepaleniem sieci trakcyjnej ).