« Odpowiedź #30 dnia: 21 Grudnia 2009, 23:23:48 »
A słyszał o czymś takim jak uszkodzenie lub nieprawidłowe działanie PT? I wtedy co? Maszynista niczego nie świadom jedzie a z tyłu mu maszyna się gotuje...
Wszystko pięknie ładnie ale w teorii jak się przeczyta książkę. Szkoda, że to co zostało spisane często nie ma pokrycia z tym co jest w rzeczywistości. A rzeczywistość bywa bardzo brutalna... Dodatkowo prócz uszkodzenia PT dochodzi np nieprawidłowe działanie SHP. Ostatnio miałem taki przypadek jak robiłem manewry. Z mechanikiem wyciągaliśmy z szopy 2xSM42. Obie oczywiście szły na ciepło. W każdej dźwignia nawrotnika na pozycji 0 i załączona jazda manewrowa. Jedna ze stonek miała SHP. Zaproponowałem maszyniście, że będę jechał w ostatniej maszynie i dozorował na czas przejazdu z szopy na tor postojowy. Mechanik na to, że nie ma takiej potrzeby i żebym niepotrzebnie nie marzł. Przejechaliśmy jakieś 350-450m, i nagle coś tamara nie może sobie poradzić. Chwilowo myśleliśmy, że wpadła w poślizg ale to nie było to. Poszedłem sprawdzić co się dzieje. Okazało się, że w maszynie wywaliło SHP... Zdziwiony odhamowałem maszynę i poszedłem do maszynisty powiedzieć co się stało. Resztę drogi spędziłem na maszynie i w tym czasie mimo zmiany ustawienia przełącznika jazdy manewrowej i braku rezonatorów SHP załączało się nadal. W końcu lokomotywa trafiła z powrotem na szopę i tam ją mieli przebadać na ABP. Gdyby coś takiego stało się w czasie jazdy pociągowej przy dwóch maszynach, i braku obsady na stonce z SHP, to współczuję maszyniście lokomotywy prowadzącej... Zawsze gdy jest ta druga osoba maszyniście jest lżej. W razie zauważenia nieprawidłowości informuje się "czoło" i wtedy można działać. A jak np elektronika/elektryka zawiedzie a nikogo w kabinie nie ma no to kicha.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76