Autor Wątek:  Trasopisarstwo - moje problemy  (Przeczytany 39563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #60 dnia: 07 Maja 2013, 10:54:51 »
W jaki sposób mogę oteksturować plane'a z 2 stron? Ponieważ po nałożeniu tekstury, w symulatorze widziana jest tylko 1 strona, druga jest przezroczysta.
« Ostatnia zmiana: 13 Maja 2013, 16:44:55 wysłana przez _KAT_ »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #61 dnia: 13 Maja 2013, 16:59:28 »
W jaki sposób mogę oteksturować plane'a z 2 stron? Ponieważ po nałożeniu tekstury, w symulatorze widziana jest tylko 1 strona, druga jest przezroczysta.
Nie da się. Musisz skopiować i wywinąć na lewą.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #62 dnia: 16 Maja 2013, 19:58:10 »
Ech, coś kliknąłem i zniknęły mi osie pomocnicze przy przesuwaniu i obracaniu obiektów, ktoś wie gdzie to przywrócić? Nie potrafię znaleźć w opcjach.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #63 dnia: 16 Maja 2013, 20:01:53 »
Views -> Show Transform Gizmo.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #64 dnia: 16 Maja 2013, 20:07:08 »
Mam to zaznaczone. Osie są, ale takie 'wygaszone' i nie można ustawić jednej, wg której mogę przesuwać objekt

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #65 dnia: 16 Maja 2013, 20:11:18 »
Mam to zaznaczone. Osie są, ale takie 'wygaszone' i nie można ustawić jednej, wg której mogę przesuwać objekt
A masz zaznaczone narzędzie przesuwania?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #66 dnia: 16 Maja 2013, 20:13:33 »
Tak, widać to na screenie. I do tego jak naciskam ctrl+c, to 3ds zmienia perspective na camera 1, zamiast kopiować plik, co czynił wcześniej.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #67 dnia: 16 Maja 2013, 20:28:10 »
Tak się nie da kopiować.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #68 dnia: 16 Maja 2013, 20:31:50 »
Jak to nie? Przy zaznaczeniu objektu i naciśnięciu ctrl+c wyskakuje okienko clone.
Edit: W sumie masz chyba rację, to ctrl+v wywołuje okno klonowania, a nie ctrl+c.

Sawi - pomogło :) dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2013, 14:41:34 wysłana przez _KAT_ »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #69 dnia: 16 Maja 2013, 22:11:35 »
Jeśli masz na myśli narzędzie przesuwania, to naciśnij klawisz x na klawiaturze i strzałki wrócą.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2013, 22:13:43 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #70 dnia: 02 Czerwca 2013, 23:32:17 »
Mozesz w skrajnych przypadkach uzyc tez funkcji MIRROR w maxie. Clonowanie jest OK pod warunkiem ze klonowane obiekty sa po edycji mesh'y inaczej obrabianie klonow bedzie obrabiac ci oryginal, od ktorego pochodzi klon.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #71 dnia: 09 Czerwca 2013, 21:33:02 »
W jaki sposób najłatwiej wstawić nowe rozjazdy autorstwa Benka do scenerii i dobudowywać do nich nowe tory?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #72 dnia: 09 Czerwca 2013, 21:54:16 »
1) Wstawiasz rozjazd L25 R190 za pomocą skryptów, ale w miejscu inc rozjazdu wpisujesz none, podobnie w rubryce dot. tex rozjazdu.
2) Następnie za pomocą INCLUDE wstawiasz w miejscu punktu początkowego rozjazdu model rozjazdu w taki sposób, aby oś OY pokrywała się z torem zasadniczym rozjazdu
3) rozjazd jak i model muszą zawierać tę samą nazwę.
Swoją drogą wszystko opisane jest w pliku informacyjnym. Próbowałem kombinować, aby umieścić odnośnik do modelu rozjazdu w oknie skryptów, ale model jest kilkadziesiąt cm niżej.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #73 dnia: 09 Czerwca 2013, 22:06:34 »
W jaki sposób najłatwiej wstawić nowe rozjazdy autorstwa Benka do scenerii i dobudowywać do nich nowe tory?
Najprościej jest zaimportować zawartość pliku scenery/rozjazdy.scn. Potem sobie tylko kopiować te rozjazdy i zmieniać plikom inc numerki, tak by wstawić rozjazd z wybranym napędem.
Oprócz tego, że jest rozjazd, to ma on mieć przed sobą odcinek o długości 1.25 m z podsypką none. Chodzi o to, że rozjazdy obecne do tej pory w MaSzynie miały podsypki rozpoczynające się tam, gdzie iglice. A to nie jest zgodne z rzeczywistością.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #74 dnia: 12 Czerwca 2013, 19:51:29 »
Dlaczego do jasnej znów jest to samo? -> screen

Po prostu wstawiam rozjazd w 3dsie, klikając na K34R190.
Log:
Loading - texture: textures\textures\rkpd34r190-tpd1.bmp
Failed
Missed texture: textures\textures\rkpd34r190-tpd1.bmp

SCM w załączniku.

EDIT: Błąd jest przy aktualizacji skryptów, a konkretniej przy pobieraniu pliku rkpd.max. Po jego pobraniu rozjazd jest taki, jak widać na screenach. Czy można to naprawić?
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2013, 20:07:22 wysłana przez _KAT_ »

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 407
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #75 dnia: 12 Czerwca 2013, 20:22:48 »
Na mój gust w pierwszej kolejności powinieneś usunąć rozszerzenia tekstur w pliku, ponieważ w obecnej paczce tekstur .bmp raczej nie znajdziesz.
Pozdrawiam.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #76 dnia: 25 Czerwca 2013, 15:51:18 »
Gdy chcę dodać rozjazd krzyżowy do toru wyskakuje komunikat:
MaxScript Mouse Tool event handler Exception
--Unable to convert: undefined to type: Point3

Dodanie go w dowolnym miejscu (nie połączony z torem) nie powoduje takiego błędu.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #77 dnia: 28 Czerwca 2013, 13:21:39 »
Czy ktoś może mi wskazać model wysięgnika, który jest stosowany z półbramką est-polbramka-2t-770.inc? Szukam wysięgnika z odpowiednio krótkim zwisem, widzę, że modele takie są stosowane chociażby w Drawinowie i Zwierzyńcu, jednakże po przetestowaniu wszystkich tam występujących, mój "zwis" wystaje kilkadziesiąt centymetrów ponad poprzeczkę półbramki. Zwis 1,3 metra jest więc sporo za długi. Ktoś ma jakiś pomysł?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #78 dnia: 28 Czerwca 2013, 14:23:51 »
Ktoś ma jakiś pomysł?
Tak. Pomysł jest taki, żeby zrobić elementy sieci od nowa, a wysięgniki tworzyć za pomocą generatora, któremu by się podawało wymiary.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #79 dnia: 28 Czerwca 2013, 20:37:22 »
Czy da się wyłączyć jakoś światła w semaforze 4 komorowym? Bo nie potrafię znaleźć takiego inc.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2013, 20:53:24 wysłana przez _KAT_ »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #80 dnia: 28 Czerwca 2013, 20:40:33 »
W każdym pliku INC semafora jest taki zapis (lub bardzo podobny):
// uszkodzony semafor - nieoswietlony:
event (p1)_uszk multiple 0 none (p1)_sem_ligh0 (p1)_sem_info_stop endevent
event (p1)_sem_ligh0 lights 0.0 (p1) 0 0 0 0 endevent
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #81 dnia: 29 Czerwca 2013, 17:07:56 »
Ktoś ma jakiś pomysł?
Tak. Pomysł jest taki, żeby zrobić elementy sieci od nowa, a wysięgniki tworzyć za pomocą generatora, któremu by się podawało wymiary.
Hmm, ale skoro wysięgniki takie występują w istniejących już sceneriach, tworzonych zapewne w 3ds, znaczy to, że są takie modele lub jest sposób by skrócić "zwis". Szukam więc łatwych, szybkich, dostępnych dla laika rozwiązań. Nowego wysięgnika sobie nie wymodeluję, jestem w stanie rzeźbić wyłącznie z tego co już jest.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #82 dnia: 29 Czerwca 2013, 20:19:48 »
Jeśli się wstrzymasz tydzień-dwa, to powinna być już w miarę funkcjonalna wersja generatora. Tekstur jak nie było tak nie ma, więc wydać tego nie wydasz, ale pracuję nad tym, żeby wysięgniki (oraz słupy i cała reszta tego bajzlu) były.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #83 dnia: 01 Lipca 2013, 14:22:56 »
Mam takie pytanie. Nie wiem na jakim etapie wdrażana jest nowa struktura katalogów, ale jeśli pobiorę jakiś dodatek z bazy infrastruktury (o ścieżce ip/pkp/...), to rozumiem, że mam umieścić plik w folderze (.../peronowe) jeśli zamierzam wstawić go do scenerii a nie ma go w paczce całościowej? Czy są jakieś wytyczne dotyczące tekstur? Jeśli posiadam nową teksturę betonu, to umieścić ją po prostu w textures, czy materials?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #84 dnia: 01 Lipca 2013, 19:35:42 »
Co do tekstury betonu, umieszczasz ją w folderze textures.

Brakowało przecinka.
Benek
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2013, 20:11:53 wysłana przez Benek »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #85 dnia: 01 Lipca 2013, 20:40:57 »
Cytuj
Nie wiem na jakim etapie wdrażana jest nowa struktura katalogów, ale jeśli pobiorę jakiś dodatek z bazy infrastruktury (o ścieżce ip/pkp/...), to rozumiem, że mam umieścić plik w folderze (.../peronowe) jeśli zamierzam wstawić go do scenerii a nie ma go w paczce całościowej?
Generalnie nie powinno się zmieniać struktury paczek z Bazy Infrastruktury, gdyż wszelkie wydawane tam modele przeszły test dodatków, w tym sprawdzana była struktura katalogów.
Cytuj
Czy są jakieś wytyczne dotyczące tekstur? Jeśli posiadam nową teksturę betonu, to umieścić ją po prostu w textures, czy materials?
W katalogu /textures panuje jeszcze większy bałagan jak w /scenery. Obecna struktura katalogów wymaga, aby struktura modelu, tekstury i pliku *.inc była taka sama (szerzej jest to opisane w wytycznych - zapraszam do lektury). Co do tekstury betonu, to sądzę, że możesz śmiało umieścić ją w folderze /textures obok podobnych tekstur i nazwać ją w taki sposób, aby nie nadpisywała obecnych tekstur o nazwie "beton...":
beton001
beton2
beton4
beton_01
beton_white
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #86 dnia: 01 Lipca 2013, 20:50:42 »
Ale ten konkretny przypadek dotyczy modelu wydanego przed opublikowaniem nowej stryktury (sprawdziłem po datach publikacji).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #87 dnia: 13 Września 2013, 17:45:30 »
Póki forum nie zostanie wyłączone chciałbym w tym wątku zapytać: jak ze strony "obyczajowo-prawnej" wygląda wykorzystanie fragmentów innych tras we własnej scenerii? Piszę własną, elektryczno-spalinową scenerię i wykorzystanie na przykład "E. Dobre" (po drobnych przeróbkach) lub fragmentów Drawinowa (Włodowice Zachodnie - Włodowice Towarowe) wiele by mi ułatwiło. W przypadku wydania w/w trasy oczywiście nie zamierzam ukrywać faktu, że nie ja jestem autorem 100% scenerii, jednakże tworząc taki projekt mogę czerpać z pracy innych do woli czy muszę uzyskać zgodę autora?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #88 dnia: 13 Września 2013, 18:00:18 »
Zgodnie z licencją możesz wszystko wykorzystywać oraz przerabiać do woli i bez pytania, o ile tylko jest to w kontekście MaSzyny. Osobną kwestią jest wydanie w ramach eu07.pl, gdzie nakładane są dodatkowe wymogi jakościowe i merytoryczne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni