Autor Wątek:  Seria ET22 2000  (Przeczytany 177697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #180 dnia: 05 Sierpnia 2010, 18:54:32 »
Do czego służą te dwa przyciski?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #181 dnia: 07 Sierpnia 2010, 15:53:49 »
Najnowszy wynalazek na Brochowie ET22-2031

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #182 dnia: 07 Sierpnia 2010, 16:21:19 »
A semaforów jak nie było tak nie ma. :P
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #183 dnia: 13 Sierpnia 2010, 10:30:44 »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #184 dnia: 13 Sierpnia 2010, 10:49:32 »
Cytuj
Modernizacja lokomotyw ET22 (w wersji 201Em) co do zakresu i ilości była przygotowywana w innych i bardziej stabilnych warunkach rynku przewozowego - wyjaśnia Piotr Apanowicz, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy i pojawienie się na polskich torach konkurencji spowodowało konieczność określenia nowej strategii, optymalizacji kosztów w tym również weryfikację zakresu modernizacji lokomotyw szczególnie w sytuacji kiedy pojawiły się ich nadwyżki - dodaje.
Biorac pod uwage, ze pierwsza zmodernizowana lokomotywa (nie liczac ET22-2000 z 2004 roku) wyjechala z ZNLE na poczatku 2009 roku, to tlumaczenia rzecznika sa po prostu smieszne. Konkurencja nie pojawila sie w 2009 roku, lecz kilka lat wczesniej, wlasnie wtedy gdy przygotowywano owa modernizacje (bodajze rok 2005). Co do kryzysu - zgoda, Cargo dosc mocno sie z nim borykalo wlasnie w I polowie 2009, wiec nie rozumiem, dlaczego w tak trudnej sytuacji gospodarczej okreslenie nowej strategii trwalo az poltora roku.


   « Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
Cytuj
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.
Skad my to znamy ;)
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #185 dnia: 13 Sierpnia 2010, 12:14:55 »
Ja byłem świadkiem innego niedopracowania nowych byków. Ostatnio pociąg prowadzony lokiem ET22-20xx nie mógł wyjechać u mnie z sąsiedniej stacji, bo po opuszczeniu pantografów w miejscu jazdy bez patyków, skład sam się hamował. Oczywiście, trzy próby nie powiodły się, pociąg wycofano do stacji i po przejeździe osobowego udało się za drugim podejściem.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #186 dnia: 13 Sierpnia 2010, 12:25:06 »

   « Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
Cytuj
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.
Skad my to znamy ;)

Podobny problem dotyczy serii ST45. Hamowanie dotyczy całego składu, więc przy większym brutcie zanim skład wyluzuje pociąg znacznie wytraca prędkość. Do tego w międzyczasie lokomotywa zaczyna ciągnąć, co w konsekwencji może spowodować rozerwanie składu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #187 dnia: 13 Sierpnia 2010, 14:06:56 »
Nawet jestem wstanie zrozumieć, iż jak to się mówi, pierwsze śliwki robaczywki tzn., że nie od razu coś działa perfekt, ale jakim cudem dostało to homologację, to ja już nie rozumiem.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #188 dnia: 13 Sierpnia 2010, 14:29:59 »
Od początku całej serii ET22-2XXX dzieją się różne nieoczekiwane usterki. Wszystkie numery, bynajmniej te na Brochowie, usterkują prawie codziennie. Do szopy z ZNLE Gliwice dwa razy na tydzień przyjeżdża serwis. Co do samej ET22-2000 jest bardzo toporna w jeździe. Dojeżdżając do składu i dociśnięciu na zderzak przy pierwszej pozycji, wywala prąd na loku. Od numeru 2028 wózki też zostały stare, nie wiem po co było ładować pieniądze w te loki. Niby nowoczesność a usterek od groma.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #189 dnia: 13 Sierpnia 2010, 14:38:21 »
Co do samej ET22-2000 jest bardzo toporna w jeździe. Dojeżdżając do składu i dociśnięciu na zderzak przy pierwszej pozycji, wywala prąd na loku.
Takie cuda to nie tylko w 2000, w kolejnych też. Jak w Szczakowej mieli szkolenie to też im byk "zgasł" przy docisku i przy chyba trzecim podejściu się udało.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #190 dnia: 13 Sierpnia 2010, 14:43:40 »
Wszystko możliwe, tylko że ET2-2000 ma ustawiony wyższy prąd niż normalny "BYK"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #191 dnia: 13 Sierpnia 2010, 14:51:21 »
To jak jakiś projektant nie przewidział że czasami lokomotywa misi docisnąć się do składu albo przejechać kawałek na opuszczonych pantografach albo że hamulec nie luzuje tak szybko?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #192 dnia: 13 Sierpnia 2010, 16:29:30 »
bynajmniej te na Brochowie
Bynajmniej to nie przynajmniej.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2010, 17:24:37 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #193 dnia: 13 Sierpnia 2010, 19:57:46 »
To jak jakiś projektant nie przewidział że czasami lokomotywa misi docisnąć się do składu albo przejechać kawałek na opuszczonych pantografach albo że hamulec nie luzuje tak szybko?
Dział Devs nawala i brakuje działu Bugs lub pominięty został dział Test dodatków:)
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2010, 20:03:09 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #194 dnia: 13 Sierpnia 2010, 20:03:15 »
Moze maja wadliwe chk.
Pozdrawiam, Karol

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #195 dnia: 13 Sierpnia 2010, 20:04:37 »
Albo za nastawnikiem zasiadło AI.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #196 dnia: 13 Sierpnia 2010, 21:09:36 »

   « Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
Cytuj
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.

Generalnie wszystkie lokomotywy posiadające komputer jadą taką techniką - ciągną do prędkości zadanej, gdy ją osiągają albo jadą z wybiegu, albo ciągną dalej utrzymując prędkość. Jeśli skład zacznie nabiegać najczęściej załączana jest dynamika która przyhamowuje skład.
I zazwyczaj działa to OK. W byku, problem polega na tym, że w 20xx pozostawiono styczniki, oraz co najgorsze - wał grupowy. Ciągle załączanie i wyłączanie wału grupowego powoduje nagrzewanie się jego styków - kilka lokomotyw z tego powodu zaliczyło mniejsze lub większe pożary w szafach WN. Problem był też z zestawami kołowymi, ale to już inna bajka...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #197 dnia: 13 Sierpnia 2010, 21:41:15 »
Z tego co piszecie wynika że zmodernizowane ET22 są bardzo awaryjne, mnie dziwi fakt że pomimo bardzo długiej eksploatacji ET22-2000 czyli lokomotywy prototypowej nie wyeliminowano jej wad. Mało tego rozpoczęto seryjną produkcje z wadami odziedziczonymi po prototypie, widać jak komuś bardzo zależało na sprawności tych lokomotyw. Jak dla mnie to cała ta modernizacja to niewypał. Pozostaje mieć nadzieje że poprawią wszystkie te usterki co jednak może potrwać całkiem spory kawałek czasu. Oby modernizacja EU07 była bardziej udana i niedługo zobaczymy na szlakach ET07 albo EU07-2000 czy jeszcze jakoś inaczej.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #198 dnia: 13 Sierpnia 2010, 21:56:07 »
Oby modernizacja EU07 była bardziej udana i niedługo zobaczymy na szlakach ET07 albo EU07-2000 czy jeszcze jakoś inaczej.
Myślę że raczej to drugie...
Cytuj
Przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie (tak czyniono w przypadku modernizacji tego typu lok. do ruchu pasażerskiego).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #199 dnia: 13 Sierpnia 2010, 22:04:08 »
Myślę że raczej to drugie...
Cytuj
Przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie (tak czyniono w przypadku modernizacji tego typu lok. do ruchu pasażerskiego).

Wiesz po co zmieniano przełożenie przekładni w EP07? Otóż silnik trakcyjny w lokomotywie EU07, przy prędkości 125 km/h pracuje bardzo blisko swojej maksymalnej prędkości obrotowej. Znacząco zwiększa to prawdopodobieństwo uszkodzenia mechanicznego, bądź elektrycznego silnika trakcyjnego. Jeśli w lokomotywie będą nowe silniki, to zmiana przełożenia będzie raczej zbędna.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #200 dnia: 14 Sierpnia 2010, 11:56:48 »
Generalnie wszystkie lokomotywy posiadające komputer jadą taką techniką - ciągną do prędkości zadanej, gdy ją osiągają albo jadą z wybiegu, albo ciągną dalej utrzymując prędkość. Jeśli skład zacznie nabiegać najczęściej załączana jest dynamika która przyhamowuje skład.

Nie wiem jak sprawdza się to w ruchu pasażerskim, ale w towarówce moim zdaniem to kompletna klapa. O ile UPZ (piszę na przykładzie ST45) bardzo ładnie utrzymuje prędkość na torze płaskim i na wzniesieniach, o tyle na spadkach kompletnie sobie nie radzi - podczas przyhamowywania składu spadek prędkości jest zbyt duży (nawet o 30 km/h). Podczas, gdy skład nie jest do końca wyluzowany lokomotywa już ciągnie - gdy jedziemy po spadku historia się powtarza...

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #201 dnia: 14 Sierpnia 2010, 18:10:24 »
Oby modernizacja EU07 była bardziej udana i niedługo zobaczymy na szlakach ET07 albo EU07-2000 czy jeszcze jakoś inaczej.

To ma być naprawa główna taka jak 1020.
Pozdrawiam Ryszard

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #202 dnia: 06 Października 2010, 15:04:29 »
Zachodniopomorski wynalazek ET22-2036 już jeździ.

Offline Xenti

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #203 dnia: 06 Października 2010, 15:25:10 »
Ten niebieski odgarniacz niezbyt pasuje.
@darek71wrc, masz dostęp do tych maszyn, to porób zdjęcia na tekstury. Przydadzą się na pewno ;)

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #204 dnia: 11 Października 2010, 14:27:34 »
Dolnośląski wynalazek ET22-2037 wyciągnięty z szopy, po naprawach serwisu z Gliwic. Pulpit w kabinie nie zmieniony, też brak głównego komputera.

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #205 dnia: 29 Października 2010, 14:09:18 »
Widzę, że produkcja ET22-20xx postępuje.

Mam pytanie do znawców.
Czy wszystkie pojazdy do końca serii będą trafiać na przemian do Szczecina i Wrocławia?

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #206 dnia: 31 Października 2010, 02:44:30 »
Ostatnio słyszałem że w Szczecinie docelowo mają zostać tylko "dwu tysiączki" co by się zgadzało, bo ostatnio oddali parę ET22.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #207 dnia: 31 Października 2010, 10:25:21 »
Jak już wcześniej informowałem, mamy pierwszego loka ET22-2027 z unijnym numerem.


   « Dodano: 03 Listopada 2010, 15:57:40 »
Mamy następnego "byka" z unijnym oznaczeniem ET22-2025

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #208 dnia: 10 Grudnia 2010, 15:04:27 »
Najnowszy wynalazek ET22-2043 Górnośląski Zakład Spółki, przyjechał dziś na Brochów.

Offline nastawniczy

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET22 2000
« Odpowiedź #209 dnia: 11 Grudnia 2010, 11:05:14 »
Seria ET22-2XXX nie będzie już kontynuowana przez długi czas, ponieważ w najbliższym czasie zacznie się modernizacja lokomotyw serii EU07, ponieważ 4 osiowa maszyna jest znacznie tańsza w jeżdzie po torach PLK, jak i ogólnym utrzymaniu to jeden powód, a drugi jest taki że seria ET22-2XXX jest nieudana, bardzo awaryjne loki więcej stoją jak pracują. Zobaczymy jak będą wyglądac EU07 w najbliższym czasie.