- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: reds0 w 30 Kwietnia 2009, 14:32:36

Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: reds0 w 30 Kwietnia 2009, 14:32:36
Wczorajsza ET22-2000. Dziwi mnie tylko jedno, Krakowski zakład, a niby we wrocku jest. Dość ciekawe podejście szopy.
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 30 Kwietnia 2009, 15:41:08
Jest w delegacji. Ale może przejdzie na stan CT Dolnośląski.
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: nowy05 w 30 Kwietnia 2009, 18:42:48
Ale przynajmniej we Wrocławiu jest używana na pociągi towarowe itp. a w Krakowie to cały czas na szopie jest a wyjeżdża tylko na pokazy.
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 30 Kwietnia 2009, 19:17:03
Wczorajsza ET22-2000. Dziwi mnie tylko jedno, Krakowski zakład, a niby we wrocku jest. Dość ciekawe podejście szopy.

No właśnie, miała być wrocławska... Może tylko na pudle został Krakowski przydział a w papierach ma już CT Dolnośląski?
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 01 Maja 2009, 09:55:26
Całkiem możliwe. A ile ona ma kilometrów przejechanych? Może zaniedługo zmienią jej naklejke. Bo też słyszałem, że ma przejść do Wrocławia.
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: bumer w 01 Maja 2009, 21:47:15
No właśnie, miała być wrocławska...

http://www.kolejowaklatka.org/001/index.php?glok=2&lok=2013&gnr=021&nr=0  Tutaj jest rozpiska wszystkich lokomotyw gdzie stacjonują.
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: lukasctl w 10 Maja 2009, 15:26:58
Co do ET22-2000 bywa często we Wrocku bo Maszyniści szkolą się na tej wersji sterowania bo bywało tak że przyjechała taka lokomotywa do Wrocka i po podmianie niemiał kto tego uruchomić i pojechać dalej // Tym bardziej że Wrocław ma obiecane pare sztuk nowych Byków wersji 20XX
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: reds0 w 10 Maja 2009, 15:59:15
Lukas skąd masz takie informację, o paru lokach ET22-2000? Na Brochowie jest tylko jeden taki lok, więc nie pisz bzdur o paru lokach. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 10 Maja 2009, 16:28:21
Mu chodzi o zmodernizowane byki na styl 2000.

Mu, to krowa ryczy.
REWIZOR
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: nowy05 w 10 Maja 2009, 18:42:16
Na torach są już 3 zmodernizowane ET22 a mianowicie 2000, 2001 i 2003 o 2002 nie mam żadnych informacji
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 10 Maja 2009, 19:08:52
o 2002 nie mam żadnych informacji

http://rail.phototrans.eu/14,35237,0.html
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Damo w 15 Maja 2009, 19:50:57
A posiada ktoś zdjęcie kabiny ET22-2002
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: m0ke w 19 Maja 2009, 10:12:24
ET22-2000 została oficjalnie przekazana na stan CT Dolnośląski w styczniu/lutym. Natomiast co do kolejnych lokomotyw to ET22-2001 - ET22-2004 trafią do Szczecina, natomiast ET22-2005 i 2006 do Wrocławia. Dalej nie wiadomo
Tytuł: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 19 Maja 2009, 11:08:32
Zgadza się, czyli póki co sytuacja wygląda tak (oficjalnie):
ET22-2000 CT Dolnośląski (ex ET22-315),
ET22-2001 CT Zachodniopomorski (ex ET22-427),
ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-569),
ET22-2003 CT Zachodniopomorski (ex ET22-446),
ET22-2004 CT Zachodniopomorski (ex ET22-328),
ET22-2005 CT Dolnośląski (ex ET22-381),
ET22-2006 CT Dolnośląski (ex ET22-513),

W miarę przybywania maszyn będę dopisywał listę w tym wątku.
Prośba do moderatora by wyciąć posty odnośnie ET22-20xx i utworzyć nowy wątek nt tych maszyn.

Zrobione.
ZiomalCl
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 19 Maja 2009, 12:56:13
Zgadza się, czyli póki co sytuacja wygląda tak (oficjalnie):
ET22-2000 CT Dolnośląski (ex ET22-315),
ET22-2001 CT Zachodniopomorski,
ET22-2002 CT Zachodniopomorski.

2001 to 427.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 19 Maja 2009, 14:01:43
A 2002 to ex. czechowicki 569.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: m0ke w 19 Maja 2009, 14:04:23
Zgadza się, czyli póki co sytuacja wygląda tak (oficjalnie):
ET22-2000 CT Dolnośląski (ex ET22-315),
ET22-2001 CT Zachodniopomorski (ex ET22-427),
ET22-2002 CT Zachodniopomorski.

Paweł :

ET22-2002 -> ET22-569
ET22-2003 -> ET22-446
ET22-2004 -> ET22-328

Zresztą sprawdź maila :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 20 Lipca 2009, 09:25:24
A posiada ktoś zdjęcie kabiny ET22-2002

Ja posiadam zdjęcie pulpitu ET22-2002. ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: loteckownia w 20 Lipca 2009, 09:30:03
Zdjęcie kabiny znajdziesz również tu :
http://www.transportszynowy.pl/lokekabiny222.php

Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Lipca 2009, 09:32:46
Już na testach był ET22-2006, a nikt nie ma ex-numerku?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Gumis45 w 20 Lipca 2009, 11:48:49

ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-427),
ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-569),

Są 2 ET22-2002? Z tego postu tak wynika, albo był błąd.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 20 Lipca 2009, 19:30:01
Zdjęcie kabiny znajdziesz również tu :
http://www.transportszynowy.pl/lokekabiny222.php


Czyli kabina ET22-2000 nie różni się od 2002.


   « Dodano: 20 Lipca 2009, 19:32:08 »

ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-427),
ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-569),

Są 2 ET22-2002? Z tego postu tak wynika, albo był błąd.

Nie, jest jedna. Prawidłowe jest, że 2002 to ex 569.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: amdx w 21 Lipca 2009, 07:17:31
Cytuj
ET22-2000 CT Dolnośląski (ex ET22-315),
ET22-2001 CT Zachodniopomorski (ex ET22-427),
ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-427),
ET22-2002 CT Zachodniopomorski (ex ET22-569),
ET22-2003 CT Zachodniopomorski (ex ET22-446),
ET22-2004 CT Zachodniopomorski (ex ET22-328),

Wyszedł po prostu błąd. Autor postu nie zauważył tego, że napisał 2x 2002. Czyli wynika z tego, że 2001 to ex.427, 2002 to ex.569.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: muri w 21 Lipca 2009, 10:39:23
Ostatnio widziałem na Brochowie Et22-2006, ma nowe niebieskie malowanie Cargo. Wygląda trochę lepiej niż to czerwone, ten "świński ryj" z przodu nie bije tak po oczach.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Lipca 2009, 10:48:18
16 lipca była na testach z towarowym do K-K. Na przysprzęgu jechał 308.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Generix w 31 Lipca 2009, 16:32:08
ET22-2006 jest już we Wrocławiu a 2007 czeka na odbiór
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: MarcinMK w 31 Lipca 2009, 18:41:24
A czy jakaś 22-200x trafi do Bydgoszczy?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 03 Sierpnia 2009, 15:21:04
A czy jakaś 22-200x trafi do Bydgoszczy?

Póki co takowych planów nie ma.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: kwiatek3 w 03 Sierpnia 2009, 18:36:00
Ja dzisiaj w pobliżu Krakowa widziałem ET22-2000, zdjęć nie miałem jak zrobić, nie miałem aparatu,
ale ciekawi mnie dlaczego nie miał pantografu połówkowego tylko ten zwykły.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 05 Sierpnia 2009, 11:12:13
Nożycowy? U 2000 to normalka. Ciągle zamieniają. Raz tak, raz tak. Nie wiem, jaki to ma sens... ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: MarcinMK w 05 Sierpnia 2009, 11:28:18
Możliwe,że szybko się zużywają i montują nowe.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 05 Sierpnia 2009, 13:49:02
Cytat: kwiatek3
ciekawi mnie dlaczego nie miał pantografu połówkowego tylko ten zwykły.

Sytuacja pewnie ta sama co na dziewiątkach... Połówkowy się połamał to na szybko nożyczowy wstawili :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: kwiatek3 w 06 Sierpnia 2009, 20:24:48
Chociaż z tymi nożycowymi pantografami lepiej wyglądają, ale podejrzewam że PKP CARGO będzie częściej wymieniać pantografy z nożycowych na połówkowe.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 10 Sierpnia 2009, 13:06:37
Połówkowy się połamał to na szybko nożyczowy wstawili :)

Tak, tylko, dlaczego wtedy wymieniają oba, a nie jeden? Tu nie widzę sensu. W szczecińskiej ET22-900 połamał się jeden z pantografów połówkowych i szybko wymienili na nożyce. Teraz jeden ma taki, drugi ma taki. :) Tak mogliby robić. Więc najwyraźniej przyczyna jest inna.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Damo w 10 Sierpnia 2009, 13:31:31
Żeby lepiej wyglądały ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 29 Sierpnia 2009, 20:42:05
No piękne są te lokomotywy od wewnątrz. Razem z kumplami zwiedzaliśmy te modernizacje od wewnątrz. Piękne fotki poleciały ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Damo w 01 Września 2009, 17:47:53
Piękne fotki poleciały ;)
Pochwal się nimi :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 02 Września 2009, 08:35:57
Między innymi mój obrazek, no i podaje linka na YT:
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 04 Września 2009, 18:43:55
Pochwal się nimi :)

Dwa zdjęcia z kabiny zaprezentowałem już wcześniej. To właśnie za mną był.

EOT

Są już testowane ET22-2007 i od niedawna 2008. Wie ktoś może gdzie trafi ta druga? (ta pierwsza rzekomo do Kujawskiego zakładu)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 04 Września 2009, 20:41:40
http://superdriver.eu/pl/77613/et22_2007_jazda_testowa
 
Ile mają w planach jeszcze zmodernizować, wie ktoś? Dobra, już sam odpowiedziałem na to pytanie. ( Umowa podpisana z Zakładami naprawczymi na modernizacje 49 maszyn tego typu)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 07 Września 2009, 16:59:06
A nie 50? Wg ŚK 12/2007 to ma być 50 maszyn, czyli w sumie z 2000 to 51.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Września 2009, 17:03:23
50 maszyn wraz z 2000.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 07 Września 2009, 17:08:39
Fakt, Sorry za pomyłkę:

Cytuj
[PKP Cargo podpisała] z ZNLE Gliwice SA umowę na przebudowę kolejnych czterech pojazdów tej serii. (...) Trwają uzgodnienia dotyczące kontraktu na przebudowę kolejnych 45 maszyn.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 07 Września 2009, 17:14:31
Moim zdaniem powinni zrobić użytek z tych lokomotyw. Jak była 2000 w Krakowie to jeździła zaledwie kilka razy na miesiąc. No a te szczecińskie? Tylko manewrują, jak jeżdżę na działkę to przejeżdżam koło lokomotywowni SPC i widzę, że tylko tam cały czas stoją.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 07 Września 2009, 18:25:45
Przecież trzeba przeszkolić maszynistów, wszystko wymaga czasu.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 07 Września 2009, 19:46:00
Przecież trzeba przeszkolić maszynistów, wszystko wymaga czasu.

Rozumiem 2001-2007, no ale 2000 ma już kilka lat na karku i co?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 07 Września 2009, 19:48:59
I jeździ (jak nie jest zepsuta).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Września 2009, 20:03:48
Obecnie stoi w krzakach i chyba predko nie wyjedzie bo stoi na torze bez sieci. Lokomotywa jest z 2004 roku, byla dopiero w dwoch lokomotywowniach, to kiedy maja sie szkolic?


EDIT:
Dzieki :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 07 Września 2009, 21:06:42
Z 2004 roku.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 07 Września 2009, 22:08:50
Szczecińskie byki 200x stoją na SPC i mają zakaz jazdy. Jak jeździły, to na krótkim odcinku przeważnie, z towarowymi na stację Szczecin Gumieńce.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 08 Września 2009, 10:12:23
Szczecińskie byki 200x stoją na SPC i mają zakaz jazdy.
Dlaczego?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 08 Września 2009, 17:13:34
Jak jeździły, to na krótkim odcinku przeważnie, z towarowymi na stację Szczecin Gumieńce.

No nie sądzę... jadąc w kierunku Zdunowa od stacji Szczecin Dąbie ciężko jest "skręcić sobie" na Gumieńce...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 08 Września 2009, 19:06:54
No nie sądzę... jadąc w kierunku Zdunowa od stacji Szczecin Dąbie ciężko jest "skręcić sobie" na Gumieńce...
O jakim okresie Ty mówisz?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 09 Września 2009, 22:20:29
O jakim okresie Ty mówisz?

Na Gumieńcach często bywam i nie widziałem nigdy 22-200x...
Lokomotywownię też odwiedzam, więc widzę co jest odstawione, a co jeździ.

Może wyjaśnij mi to:
Szczecińskie byki 200x stoją na SPC i mają zakaz jazdy.

Jaki jest powód "zakazu jazdy"?

Ostrzegam Was, że to nie jest miejsce na tego typu docinki.
Zmoderowano
ZiomalCl

Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 09 Września 2009, 22:39:16
Na Gumieńcach często bywam i nie widziałem nigdy 22-200x...
Raczej nie bywasz tam często. 200x zjawiały się tam z pociągiem węglowym SPC - Gumieńce, który następnie brała SM31 i jechała z nim na Elektrownie Pomorzany. Jak widać, nie jesteś taki zorientowany, za jakiego się uważasz.
Cytuj
Lokomotywownię też odwiedzam, więc widzę co jest odstawione, a co jeździ.
O proszę, skoro tak mówisz, no to może sam to wyjaśnisz:
Cytuj
Jaki jest powód "zakazu jazdy"?
Przecież Ty tam chodzisz, wiesz więcej od wszystkich kolejarzy razem wziętych, wiesz wszystko o wszystkich lokach, maszynistach. Byki stały na SPC ze względu na szafy WN. Obecnie wróciły do ruchu i jeżdżą m.in. na linii Szczecin - Trzebież.

Zmoderowano.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: TeKatka w 26 Października 2009, 18:06:06
Wczoraj widziałem ET22-2009 z towarowym. Jechałem osobowym z Wrocławia do Kudowy i wymijaliśmy ją w Henrykowie. Żałuję, że nie zdążyłem zrobić zdjęcia.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 27 Października 2009, 13:27:08
Słyszałem, że ET22-200x prowadzą tylko pociągi relacji Wrocław Brochów-Międzylesie. Ma ktoś może rozkład jazdy tych pociągów?

Edycja:
Chodzi mi oczywiście o ET22-200x stacjonujące we Wrocławiu.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 31 Października 2009, 09:30:24
Dziś przyjechały do Wrocławia ET22-2012 i ET22-2011
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 31 Października 2009, 18:01:27
ZNLE cały czas modernizuje. Ja też mam kilka fot na tekstury; niestety kilka
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 01 Listopada 2009, 09:03:24
Dziś przyjechały do Wrocławia ET22-2012 i ET22-2011

Nie są one jeszcze wciągnięte na ilostan. Najwyższy numer znajdujący się na ilostanie inwentarzowym w tej chwili to 2010.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 04 Listopada 2009, 22:10:50
Tak na razie wygląda ilostan szczeciński:

2001, 2002, 2003, 2004, 2008, 2010

Wg harmonogramu mają do Szczecina trafić  2012 i 2014. Ale w takim razie dlaczego 2012 jest we Wrocławiu?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 04 Listopada 2009, 23:08:47
Z wiedzy jaką otrzymałem u Mechów, wózki w tej serii są wadliwe. Ponoć Rumuńskie. Do Wrocka dotarł transport zestawów kołowych z Francji... może będą wymieniać zestawy wózków? Maszyny Wrocławskie na razie jeżdżą czyli ET22-2000 (stała dłużej niż jeździła, z powodu wadliwego komputera), 2005, 2006, 2009. Gdzie się podziała 2007 nikt nic nie wie. Do Wrocławia nie dotarła.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 05 Listopada 2009, 17:54:00
Gdzie się podziała 2007 nikt nic nie wie. Do Wrocławia nie dotarła.

Kujawy, z tego co słyszałem.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 06 Listopada 2009, 07:25:45
Gdzie się podziała 2007 nikt nic nie wie. Do Wrocławia nie dotarła.

Kujawy, z tego co słyszałem.

Źle słyszałeś. ET22-2007 jest na stanie CT Górnośląski.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 06 Listopada 2009, 19:33:30
Kujawy, z tego co słyszałem.

To samo mówiłeś z 2008. I co? Jest w Szczecinie.

A co z 2012? W końcu jest Wrocławska czy Szczecińska?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Listopada 2009, 23:18:00
ET22-2012 nie ma już we Wrocławiu, została tylko ET22-2011
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 07 Listopada 2009, 20:23:26
Aha. Czyli sprawa rozwiązana. To znaczy, że podążała do Szczecina, a we Wrocku zatrzymałą się tylko na "postój".
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 07 Listopada 2009, 21:13:11
2011: CT Dolnośląski,
2012: CT Zachodniopomorski.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 08 Listopada 2009, 13:32:36
Tak jak wspomniał kolega EU07-457, ET22-2011 przydzielona jest do Dolnośląskiego Zakładu Spółki.


   « Dodano: 13 Listopada 2009, 18:51:02 »
ET22-2000 znowu stójka w (krzakach). Ten model coś nieudany jest.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 13 Listopada 2009, 17:39:29
A ja mam dowód na to, że seria ET22-2001 i wzwyż jeździ.

Moderatorzy, admini proszę o nie przenoszenie tego posta.

Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 20 Listopada 2009, 17:40:27
Ale nikt nie mówi, że 20xx nie jeżdżą, tylko, że sam prototyp 2000 jest nieudany.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 20 Listopada 2009, 19:33:51
ET22-2000 znowu stójka w (krzakach). Ten model coś nieudany jest.

Dzisiaj już jeździł.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 20 Listopada 2009, 19:49:12
Tak jeździ! cztery dni, a czternaście stoi.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 21 Listopada 2009, 20:41:40
Tak jeździ! cztery dni, a czternaście stoi.

Niestety to fakt. W ostatnich 30 dniach zaledwie 5 razy zatrudniona była w ruchu towarowym.
Kolejne numery na "podejściu":
ET22-2013: CT Zachodniopomorski,
ET22-2014: CT Małopolski.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 21 Listopada 2009, 22:01:11
Z tego co wiadomości na szopie głoszą ET22-2000 ma walnięty komputer, dlatego tak jest, że większość czasu stoi niż jeździ. Reszta lokomotyw Wrocławskich ET22-2xxx jeździ! Ciekawe do kiedy? Już od tygodnia pod szopą stoi ET22-2009 i na razie.... cisza. Zapomniałem zadać pytanie znawcom loków. Czy ET22-2000 ma piasecznicę? i co ile się ją zapełnia?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 21 Listopada 2009, 22:20:17
Czy ET22-2000 ma piasecznicę? i co ile się ją zapełnia?

Musi mieć! :-) Napełnia się na PK.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 21 Listopada 2009, 22:44:53
No! to jest bardzo ciekawe, bo od kiedy ET22-2000 jest na stanie Wrocławskim, na Brochowie ani razu! nie była napełniana piaskiem. A piaskownię mam pod (nosem), czyli codziennie do pracy jadę koło piaskowni i nie widziałem jeszcze tej lokomotywy na (piasku).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 21 Listopada 2009, 22:49:44
Jeśli piasek nie jest zbytnio używany, no to trudno żeby na każdym PK go dosypywali...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 21 Listopada 2009, 23:11:57
Od dobrego roku ET22-2000 jest we Wrocławiu, i od tego czasu jeszcze nie było tego loka na piaskowni! A PK to się robi chyba częściej nie?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: hunter w 21 Listopada 2009, 23:23:38
Moze napelniali wtedy, kiedy nie jechales do pracy?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 21 Listopada 2009, 23:23:44
Nie wiem jakie są u Was zwyczaje ale PK można robić o każdej porze dnia i nocy... . Skoro tak to musiałbyś być non stop na szopie i patrzeć czy byk nie zjeżdża... Z resztą nasypywanie piasku długo nie trwa zwłaszcza jak jest piaskownia, także mógł być nie raz uzupełniany a Ty tego nie widziałeś. W każdym razie niemożliwością jest to, że byk jeździłby tyle czasu bez uzupełniania piasku. Jedno PK, dwa, trzy, nawet cztery to rozumiem ale nie rok... Może jeszcze być taka sytuacja, że PK robi się na innej szopie tak jak u prywaciarzy. Ja np robię jedno PK 181/182 w Karsznicach a drugie PK już jest robione w Gdańsku, i tak w kółko.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 22 Listopada 2009, 18:05:20
EU07-457, a nie na odwrót? Wg moich informacji do Szczecina ma trafić 2014, a 2013 nie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 22 Listopada 2009, 18:29:02
A ja mam pytanie odnośnie symka. Czy ktoś pomyślał o zrobieniu textury powyżej numerów 2000 na model ET22-20XX?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 22 Listopada 2009, 18:37:46
Czy ktoś pomyślał o zrobieniu textury powyżej numerów 2000 na model ET22-20XX?

Najpierw trzeba mieć ten model :-)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 22 Listopada 2009, 20:14:53
EU07-457, a nie na odwrót? Wg moich informacji do Szczecina ma trafić 2014, a 2013 nie.

Wg danych na dzisiaj jest tak jak napisałem - być może zmieni się coś po wyjściu maszyn z napraw.
Co do PK - wykonuje się wtedy, kiedy zaistnieje taka potrzeba. Jest to uzależnione od ilości godzin pracy (lub przebiegu - w zależności co nastąpi szybciej). W chwili obecnej pojazd może być eksploatowany od PK do PK maksymalnie 102 godziny (lub maksymalnie 2500 - 3000 km przebiegu dla lok. elektrycznych; nie chcę wchodzić w szczegóły), lecz PK musi być zrobione nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych.
Darku, jeśli maszyna ma robione PK poza Brochowem, to trudno żebyś widział ją na piaskowaniu ;)) - daję głowę, że oprócz Brochowa miała PK również w innych szopach (najprościej spojrzeć w książkę pokładową).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 22 Listopada 2009, 22:55:15
To zwiększyli czas pracy pomiędzy PK? Przecież było 60 +-12h...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: oko w 23 Listopada 2009, 01:17:55
Nie widze tego, na manewrach u mnie loki dostaja w tyte nieżle (sm-ki),a co dopiero elektryki, przeicież po 100 h taka bana klocków nie ma nie bedzie czym hamować;/;/ to sie nazywa bezpieczeństwo;/
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Listopada 2009, 07:16:28
To zwiększyli czas pracy pomiędzy PK? Przecież było 60 +-12h...

Tak. Teraz jest 90 +12 h. Te 102 godziny jest dla wszystkich serii - elementem wyróżniającym jest przebieg pojazdu pomiędzy przeglądami.
@oko, dla SM42 również są 102 godziny (lub przebieg nie większy niż 1300 km). Tak jak pisałem wcześniej PK musi być wykonane nie rzadziej jak raz na 14 dni. Dotyczy to lokomotyw PKP Cargo, jak jest u innych przewoźników - nie wiem.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Listopada 2009, 09:34:31
Czy ktoś pomyślał o zrobieniu textury powyżej numerów 2000 na model ET22-20XX?
Najpierw trzeba mieć ten model :-)
A nie ma? Właśnie pobrałem paczuszkę z tym lokiem.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Listopada 2009, 10:57:38
A nie ma? Właśnie pobrałem paczuszkę z tym lokiem.
ZTCP to model był tylko dla 2000 - pionowe światła, późniejsze mają poziome.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Listopada 2009, 11:37:55
A nie ma? Właśnie pobrałem paczuszkę z tym lokiem.

Nie ma.

przeicież po 100 h taka bana klocków nie ma nie bedzie czym hamować;/;/ to sie nazywa bezpieczeństwo;/

Bez przesady, nie jest aż tak źle.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Listopada 2009, 11:57:07
[...]przeicież po 100 h taka bana klocków nie ma nie bedzie czym hamować;/;/ to sie nazywa bezpieczeństwo;/

No fakt, przecież te normy ustalali ludzie nie mający nic wspólnego z koleją... Maszyny od PO do PO jeżdżą bez wymiany klocków, a tu nagle po 100 godzinach nie będzie czym hamować? Dziwne...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Listopada 2009, 12:30:14
Dyskusja w tym dziale przypomina raczej wytykanie niekompetencji userów. Spodziewam się że wypowiedzi będą bardziej profesjonalne.
Mam dwa screeny ET22-2000, model jest i to jest fakt, inną sprawą jest czy jesteście z niego zadowoleni. Odpowiedź "nie ma" wynika z niewiedzy lub złośliwości.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Listopada 2009, 17:11:48
Mam dwa screeny ET22-2000, model jest i to jest fakt, inną sprawą jest czy jesteście z niego zadowoleni. Odpowiedź "nie ma" wynika z niewiedzy lub złośliwości.

Pytanie było o tekstury dla numerów powyżej 2000, a lokomotywy z tymi numerami mają nieco inaczej zabudowane niektóre elementy.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Listopada 2009, 17:14:49
I trzeba tak było napisać w poprzednim poście.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Listopada 2009, 21:53:42
I trzeba tak było napisać w poprzednim poście.

Zakładam, że jeśli ktoś bierze udział w dyskusji, to ma jako takie pojęcie o temacie i nie trzeba tłumaczyć, że to dwie różne bryły.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Listopada 2009, 22:05:00
To jest forum, nie zakład taboru nie można niczego zakładać. Po za tym oprócz biorących udział w dyskusji czytają to zwykli ludzie którzy chcą się czegoś nauczyć, nie ignoruj tego. Bardzo cenię Twoje wypowiedzi, niech tak zostanie. EOT.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 24 Listopada 2009, 16:20:34
Posiadam kilka fot na tekstury ET22-20xx z ZT szczecińskiego, ale z tego powodu, że lokomotywy te są tak ustawione w kiepskiej pozycji nie mogę ich zrobić więcej. Byłem też w środku i kabina się niczym nie różni oprócz tym, że nastawnik jazdy można przesunąć tylko 4 razy. Mogę je udostępnić jeżeli ktoś chce.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 24 Listopada 2009, 17:20:04
nastawnik jazdy można przesunąć tylko 4 razy.
A co to oznacza?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Filip100 w 24 Listopada 2009, 21:14:20
Chyba o to chodzi:
http://transportszynowy.pl/et22modpoznast.html

Poprawiłem link.
Krzysiek626
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 25 Listopada 2009, 10:13:23
Chyba o to chodzi:
http://transportszynowy.pl/et22modpoznast.html


Dokładnie tak.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 02 Grudnia 2009, 14:06:53
Najnowszy nabytek na Brochowie, ET22-2013 dziś wyjechał w trasę.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Grudnia 2009, 16:43:12
Zmiana w przydziałach ostatnich dwóch byczków:

ET22-2013: CT Dolnośląski,
ET22-2014: CT Zachodniopomorski.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 02 Grudnia 2009, 17:33:01
Czyli miałem rację! ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Grudnia 2009, 18:16:49
Czyli miałem rację! ;)

Patrząc na efekt końcowy...jak najbardziej. Jednak dane, które podawałem wcześniej nie były "brane z Księżyca" ;))
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 03 Grudnia 2009, 15:19:22
"Zaparkowana" po dziewiczym kursie z pociągiem towarowym ET22-2013
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 28 Grudnia 2009, 17:25:42
Pytanie do znawców loków. Który numer z serii 2000 jest ostatnim wyprodukowanym? Pytanie zadałem, bo na szopie w Brochowie stoi 2015
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Grudnia 2009, 18:46:46
Pytanie do znawców loków. Który numer z serii 2000 jest ostatnim wyprodukowanym? Pytanie zadałem, bo na szopie w Brochowie stoi 2015

Na tą chwilę 2015 (ex ET22-552).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 28 Grudnia 2009, 20:23:24
Który numer z serii 2000 jest ostatnim wyprodukowanym?

2015, ale to jeszcze nie koniec. Wg planów ma być nawet 2040 i więcej.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: jageer w 28 Grudnia 2009, 20:26:31
Czy likwidacja drzwi po stronie maszynisty jest związana ze zmianą wnętrza ?? tzn inne ustawienie aparatury lub związek z innym układem w kabinie ?
Jeszcze jedno. Jeżeli w tym "nowym" nastawniku damy pozycję b-> zwiększanie prądu na silnikach, to z jaką częstotliwością kolejne pozycje są "podawane"??
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 28 Grudnia 2009, 22:11:25
Który numer z serii 2000 jest ostatnim wyprodukowanym?

2015, ale to jeszcze nie koniec. Wg planów ma być nawet 2040 i więcej.

Z tego co słyszałem, ET2000 mieli zrobić jakąś część numerów i miała być stójka na produkcję, dlatego pytałem o numer najwyższy wyprodukowany.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 29 Grudnia 2009, 13:21:46
Czy likwidacja drzwi po stronie maszynisty jest związana ze zmianą wnętrza ?? tzn inne ustawienie aparatury lub związek z innym układem w kabinie ?(...)
Za siedzeniem maszynisty, znajduje się szafa z elektroniką sterującą (zamykana fajną roletą antywłamaniową, taką jak na oknach się stosuje ;] ), prawdopodobnie z tego względu zlikwidowali drzwi po stronie mechanika.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 29 Grudnia 2009, 14:16:06
Tak jak wspomniał kol.EU07-457 typ fabryczny pojazdu się zgadza. Parę zdjęć z kabiny ET22-2015
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 25 Stycznia 2010, 15:37:39
Dzisiejsza wyprawa pod szopę. ET22-2014 będzie wyprawiona z Brochowa do Szczecina


   « Dodano: 04 Lutego 2010, 12:14:39 »
Najnowszy model ET22-2017 dotarł do Wrocławia.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 05 Lutego 2010, 16:45:06
Darku, już jest 2018 - przydzielony do CT Zachodniopomorski.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Lutego 2010, 16:48:48
Dotarła w godzinach wieczornych do Wrocławia-Brochowa ET22-2019. Naprawa główna 10.02.22 ZNLE Gliwice. Zdjęcie kiepskie, bo robione telefonem. Nowe zdjęcia robione aparatem.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Wojmar w 04 Kwietnia 2010, 14:26:55
Który numer z serii 2000 jest ostatnim wyprodukowanym?

2015, ale to jeszcze nie koniec. Wg planów ma być nawet 2040 i więcej.
To niech zrobią wszystkie czynne na taką serię i niech się nr inwentarzowy rozpoczyna od "2000"
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 04 Kwietnia 2010, 14:42:05
Najnowsze ET22-2021 Dolnośląski Zakład Spółki i ET22-2022 Zachodniopomorski Zakład Spółki
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 06 Kwietnia 2010, 10:29:24
Powiem wam, że jest już prawie gotowa 22-2028. Ale że pieniążki w Cargo się kończą, zaprzestano dawać na czoła te "fafuśne" reflektorki, więc nie zdziwcie się, ale ona ma stare garnki, tylko że z zezem ;P
Foty niestety nie mogę udostępnić, gdyż nie jest moja, ale poczekajcie trochę to się na własne oczy przekonacie ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: thunder12 w 06 Kwietnia 2010, 11:04:31
Witam. Po krótce to numery 2023-2027 nie są jeszcze gotowe a ET22-2028 (ex. ET22-376 CT Wrocław) i następne z tego co się dowiedziałem, będą budowane z ograniczeniami finansowymi. Tak jak napisał kolega wyżej reflektory zostaną okrągłe, wózki nie będą modernizowane, nie ma sterownika głównego, przez co sterowanie odbywa sie za pomocą kontenera pneumatycznego i pulpit się zmienił. To słowa miłośnika z Gliwic. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 06 Kwietnia 2010, 12:04:38
Najnowsze ET22-2021 Dolnośląski Zakład Spółki i ET22-2022 Zachodniopomorski Zakład Spółki

A jaki był powód wizyty 2022 w Wrocławiu?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Kwietnia 2010, 13:29:57
ET22-2022 stoi do dziś na Brochowie, nie wiem w jakim celu.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 06 Kwietnia 2010, 13:55:02
Ok, dostałem pozwolenie na pokazanie wam zdjęcia tej 22-2028. :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 06 Kwietnia 2010, 14:03:28
Ok, dostałem pozwolenie na pokazanie wam zdjęcia tej 22-2028. :)

Zaczęła się partia "okrojonej" modernizacji ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Kwietnia 2010, 14:26:34
Zdaję mi się, że Szczecin dał mniej kasy na remont, dla tego kroją nowości w modelu :) Chociaż nie wiadomo do kogo ten numer loka pójdzie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 06 Kwietnia 2010, 15:26:26
A dlaczego Szczecin miałby dawać kasę? To dyrekcja Cargo płaci za naprwy i to oni decydują, gdzie co trafi.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: tom_21_pl w 06 Kwietnia 2010, 18:10:13
A był ktoś w kabinie tej "okrojonej" wersji byczka?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 09 Kwietnia 2010, 19:37:36
To dyrekcja Cargo płaci za naprwy i to oni decydują, gdzie co trafi.
Coś w tym jest, bo na Brochów ściągają SM31 z Tarnowskich Gór. Ponoć będą kamienie wozić, tak zadecydowali w Cargo.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 09 Kwietnia 2010, 20:51:57
Coś w tym jest, bo na Brochów ściągają SM31 z Tarnowskich Gór. Ponoć będą kamienie wozić, tak zadecydowali w Cargo.

SM31 trafiły na Dolny Śląsk w celu wzmocnienia serii ST43. Tak jak pisze Darek, głównie będą przeznaczone do wywozu wahadeł kruszywowych z terenu Dolnego Śląska.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Maxxc w 11 Kwietnia 2010, 22:09:37
Witam!
W temacie 2028 - lokomotywą nie steruje kontener pneumatyczny, jak napisał Kolega thunder12. Jest tam mikroprocesorowy system sterowania, ale inny niż we wcześniejszych ET22-20xx. Sorry, ale więcej nie mogę napisać...
Pozdrawiam.
Maxxc
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 12 Kwietnia 2010, 16:32:38
Od dawna się już zastanawiam, czym jest ten kontener pneumatyczny. Mógłby mi ktoś to wyjaśnić?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 12 Kwietnia 2010, 19:11:15
Nie wiem czy to to...:
http://www.tabor.com.pl/cgi-bin/wyswietl.pl?act=80&rodzaj=1&id=5
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 12 Kwietnia 2010, 19:27:52
Czyli jest to mikroprocesorowy odpowiednik ramy pneumatycznej?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Maxxc w 13 Kwietnia 2010, 09:59:23
Witam!

To jest dokładnie ten kontener, co w podanym linku. Załatwia całe sterowanie powietrzem i jego wytwarzanie na loku. Jedyne co trzeba, to doprowadzić przewody pneumatyczne i kable do sterowania :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 18 Kwietnia 2010, 13:45:31
Witam. 22-2009 smiga obecnie w Pile. ZTCW To troche u nas pobedzie. Mialem okazje jechać tym cudem, nie jest wcale takie to skomplikowane w obsłudze jak mi sie wydawało. Nie wiem jak reszta, lecz ten egzemplarz pracuje dosc głośno.

Ponizej kilka fotek, m.in kontener pneumatyczny. Zdjecia sa mojego autorstwa.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 27 Kwietnia 2010, 21:29:36
Stoi na Brochowie nowy nabytek ET22-2023.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 20 Maja 2010, 08:05:43
Wie ktoś, jak wyglądają dostawy ET22-20xx w tej chwili?

Czy 22-2028 opuściła już Gliwice?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 20 Maja 2010, 21:14:01
Dzisiejszy ET22-2024 złapany na Brochowie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 21 Maja 2010, 13:56:53
Czemu wszystkie zachodniopomorskie byczki mają przestój we Wrocławiu? Później jadą nadodrzanką, czy przez Poznań?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 21 Maja 2010, 14:07:18
Czemu wszystkie zachodniopomorskie byczki mają przestój we Wrocławiu?

Zeby @darek71wrc mogl zrobic kazdemu zdjecie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 21 Maja 2010, 14:26:56
Zeby @darek71wrc mogl zrobic kazdemu zdjecie.
Prawie zgadłeś, brakuje mi jeszcze parę niskich numerów. 2003, 2004, 2006, 2007.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Maja 2010, 15:34:16
Zeby @darek71wrc mogl zrobic kazdemu zdjecie.
Pstrykać dla siebie nie pstryka.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: nastawniczy w 26 Maja 2010, 16:07:19
Powiem wam Panowie, że według mnie ten byczek 2018 jest zdecydowanie ładniejszy, od reszty. Myślę że wszystkie powinny tak wyglądać jak on. Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Maja 2010, 19:12:55
Powiem wam Panowie, że według mnie ten byczek 2018 jest zdecydowanie ładniejszy, od reszty.

A co w tym 2018 jest wyjątkowego? Wygląda jak wszystkie inne po modernizacji.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 26 Maja 2010, 19:53:08
Ma zwykłe wiadra, zamiast nowych reflektorów. Post: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11805.msg159494.html#msg159494 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11805.msg159494.html#msg159494)

EDIT:
Jest błąd w podbisie obrazka w ww. poście. Przedstawia on ET22-2028, a jest podpisany 2018. To pewnie zmyliło @nastawniczego.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Maja 2010, 19:56:18
Ma zwykłe wiadra, zamiast nowych reflektorów. Post: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11805.msg159494.html#msg159494 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11805.msg159494.html#msg159494)
22-2028 ma zwykłe wiadra, a tu mowa o 22-2018.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Maja 2010, 22:53:39
22-2028 ma zwykłe wiadra, a tu mowa o 22-2018.

Dokładnie, więc albo autorowi chodziło o 2028, albo 2018 ma jakieś inne znaki szczególne :)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 31 Maja 2010, 12:11:38
Nowy nabytek na Brochowie ET22-2025. Troszkę inne rozmieszczenie numeru loka i brak na czole napisu Cargo.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Lipca 2010, 14:38:06
Już jeździ ET22-2028 stoi na Brochowie.

edit: Faktycznie wersja loka uboższa. Brak komputera głównego na pulpicie sterowniczym, ale reszta i tak jest sterowana komputerem z boku pulpitu (komputer nastawnika pokazuje cyferki jako pozycję jazdy). Kluczyk taki jak w samochodzie przy włączaniu loka. Po wyjęciu kluczyka lokomotywa sama się hamuje.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Joke1997 w 07 Lipca 2010, 15:22:23
@Darek, masz świetne okazje na tekstury loków. U mnie takie nie jeżdżą.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 07 Lipca 2010, 16:54:53
Chodzą słuchy że na 2047 ma się zakończyć  modernizacja, brak $$$ w Cargo.

Pozdrawiam Ryszrad
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Lipca 2010, 20:02:05
Ciekawi mnie jedna rzecz, dlaczego oryginał został przemalowany. Brak napisu na czole Cargo i numer znowu jest przesunięty na boku lokomotywy. Przecież to jest wywalanie pieniędzy w błoto przez spółkę (jaka by nie była). O Co tu chodzi w tej spółce (interesie).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: youBy w 07 Lipca 2010, 20:29:27
Zauważ na pierwszym zdjęciu brak granatowej strzałki (grotu) i napisów na ostoi. Może to było malowanie podróżne?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Lipca 2010, 21:17:49
Co ma (grot) wspólnego z malowaniem numeru loka na środku pudła? Ponad to, brak na loku info o malowaniu MFS. Czoło loka zostało pozbawione napisu PKP CARGO (Grupa PKP)? Trochę to dziwne.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: youBy w 07 Lipca 2010, 21:23:19
Chwila, bo się pogubiłem — które malowanie jest obecne, a które poprzednie?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Lipca 2010, 21:58:11
Pierwsze zdjęcie, to oryginał udostępniony na forum. Drugie zdjęcie, to dzisiejsze zdjęcie. Trzecie zdjęcie, to porównanie czoła lokomotywy zrobione dziś. Czwarte zdjęcie, to pulpit loka ET22-2015. Piąte zdjęcie, to pulpit ET22-2028.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Lipca 2010, 22:05:25
Jaka beznadzieja :| Ciekawe co dalej. Żeby się nie okazało, że modernizacja SU45 to też kicz (chociaż chodzą takie nieoficjalne pogłoski).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Lipca 2010, 22:21:10
Jaka beznadzieja :| Ciekawe co dalej
Nie wiem jak u Was te nowe loki ET22 nazywają, ale na dolnym-śląsku nazywają się odkurzacz! Dla czego? Bo mają sprężarki tak głośne, że w kabinie jest straszny huk odgłosu sprężarek.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 07 Lipca 2010, 22:41:41
Dobrze by było, żeby wszystkie byki, które są na chodzie tak porządnie zmodernizowali. Wygląda bynajmniej przynajmniej na 21 wiek, a nie na okres średniowiecza jak np. 22-499.


Ode mnie ostatnie ostrzeżenie.
Quark-t
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Lipca 2010, 09:11:39
Mysle, ze w sredniowieczu by sie bardzo ucieszyli na widok ET22-499.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Lipca 2010, 09:48:36
Co Ty chcesz, ma przynajmniej halogeny :D

W średniowieczu by się nie ucieszyli na widok ET22-499. Przecież to wielka, rycząca, zielona bestia!
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Lipca 2010, 09:50:01
Pewnie, po co komu nowy tabor. Wazne ze stary otrzymuje nowe reflektory i malowanie :*
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 08 Lipca 2010, 11:43:42
Piąte zdjęcie, to pulpit ET22-2028.
Widzę że Cargo już tak oszczędza, że nawet nie montuje wyświetlaczy... W jaki sposób maszynista odczytuje parametry jazdy lokomotywy np. natężenie prądu na silnikach trakcyjnych?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: adsim w 08 Lipca 2010, 11:46:20
Przyjrzyj się co jest po lewej na pulpicie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 08 Lipca 2010, 17:02:53
Nie wiem jak u Was te nowe loki ET22 nazywają, ale na dolnym-śląsku nazywają się odkurzacz! Dla czego? Bo mają sprężarki tak głośne, że w kabinie jest straszny huk odgłosu sprężarek.

Nie sprężarki tylko wentylatory silników tak huczą.

Pozdrawiam Ryszard
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 08 Lipca 2010, 18:33:47
Ja je nazywam polonezami, a to dlatego, że na jednym z moich filmów na YT często widzę komentarze, że ma znaczek poloneza na czole.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 08 Lipca 2010, 20:25:41
Następny niższy numer loka na Brochowie. ET22-2026
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 08 Lipca 2010, 20:33:45
Wie ktoś może do czego służą te kratki niebieskie w tym szarym obramowaniu na czołach?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 08 Lipca 2010, 20:41:30
To jest chyba wlot powietrza do klimatyzatora.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 08 Lipca 2010, 22:09:32
Nawet nie ma wyświetlacza LCD, dziwnie to wygląda. Wiec w miejsce tego komputera powinny być chyba jakieś amperomierze i woltomierze.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 09 Lipca 2010, 11:32:41
A może na czole zrobili miejsce pod oznaczenie wg. UIC? Czemu nikt na forum o tym nie myśli, kiedy już niedługo to oznaczenie będzie obowiązkowe?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 09 Lipca 2010, 20:07:09
Po lewej stronie jest mały wyświetlacz, na nim są wyświetlane prądy w gałęziach i napięcie sieci. Poniżej na wyświetlaczach led są wyświetlane aktualna pozycja.

Pozdrawiam Ryszard
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 09 Lipca 2010, 20:28:14
Poniżej na wyświetlaczach led są wyświetlane aktualna pozycja.

Pozdrawiam Ryszard
Na wyświetlaczu jest podana pozycja jazdy, a ten joystick uchwycony po lewej stronie (czarny) to nastawa pozycji jazdy.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 09 Lipca 2010, 22:01:37
Po lewej stronie jest mały wyświetlacz, na nim są wyświetlane prądy w gałęziach i napięcie sieci. Poniżej na wyświetlaczach led są wyświetlane aktualna pozycja.

Powinno to być umieszczone na wprost, jest tam wystarczająco dużo miejsca. Na pewno zwiększyła by się ergonomia pracy maszynisty. Dysponuje może ktoś zdjęciem jak wygląda ten wyświetlacz?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 09 Lipca 2010, 22:21:26
Z tego co wiem, to właśnie to umiejscowienie joystika po lewej stronie ręki, daje duży komfort pracy z tym pulpitem. Brak głównego komputera  powoduje nie małe problemy z pracą na pulpicie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 12 Lipca 2010, 18:35:37
ET22-2028 jest już na SPC.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Maxxc w 13 Lipca 2010, 21:56:46
Witam!

Chciałbym poinformować Kolegów, iż lokomotywy serii ET22 o numerach 2028 i wyższych (201Ek) posiadają sterowanie mikroprocesorowe, wbrew temu, co powtarzane jest w postach. To że jest "obcięte" względem lokomotyw 201Em to inna sprawa.

W temacie wyświetlaczy -> są tam dwa wyświetlacze:
1) dotykowy graficzny panel LCD - prądy, napięcia, diagnostyka lokomotywy, diagnostyka kontenera pneumatycznego, diagnostyka UPP.
2) LED 7-segmentowy 2+1 - pozycja + bocznik

Obu wyświetlaczy nie można zabudować na wprost - jest tam przeznaczone miejsce na inny panel, obecnie jeszcze niezabudowany.
O ile dobrze pamiętam jest to wymuszone przez kartę UIC-612.

Jeżeli na forum są Koledzy, którzy już mieli szczęście prowadzić 201Ek (w tej chwili 2028 i może 2029 :))  i mają jakieś krytyczne uwagi, proszę o kontakt na maila.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 17 Lipca 2010, 09:09:22
Dotarł do Brochowa ostatni "wypasiony" lok. ET22-2027
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 18 Lipca 2010, 22:46:42
http://www.kriskolej.cku.szkola.pl/4images/details.php?image_id=1250 - tu jest zdjęcie ET22-2029. Tak jak 2028 ma już normalne, zezowate reflektory.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Sierpnia 2010, 14:27:34
Dziś dojechała na Brochów ET22-2029. Stoi na razie na kanale, pulpit taki sam jak w ET22-2028. Czyli oszczędności ciąg dalszy w Cargo.


   « Dodano: 05 Sierpnia 2010, 18:44:45 »
Najciekawszy w tej maszynie jest joystic, wygląda kosmicznie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 05 Sierpnia 2010, 18:54:32
Do czego służą te dwa przyciski?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Sierpnia 2010, 15:53:49
Najnowszy wynalazek na Brochowie ET22-2031
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 07 Sierpnia 2010, 16:21:19
A semaforów jak nie było tak nie ma. :P
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 13 Sierpnia 2010, 10:30:44
Cargo rezygnuje z modernizacji ET22 na rzecz EU07.
http://www.rynek-kolejowy.pl/17550/PKP_Cargo_rezygnuje_z_modernizacji_lokomotyw_ET22_na_rzecz_EU07.htm
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 13 Sierpnia 2010, 10:49:32
Cytuj
Modernizacja lokomotyw ET22 (w wersji 201Em) co do zakresu i ilości była przygotowywana w innych i bardziej stabilnych warunkach rynku przewozowego - wyjaśnia Piotr Apanowicz, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy i pojawienie się na polskich torach konkurencji spowodowało konieczność określenia nowej strategii, optymalizacji kosztów w tym również weryfikację zakresu modernizacji lokomotyw szczególnie w sytuacji kiedy pojawiły się ich nadwyżki - dodaje.
Biorac pod uwage, ze pierwsza zmodernizowana lokomotywa (nie liczac ET22-2000 z 2004 roku) wyjechala z ZNLE na poczatku 2009 roku, to tlumaczenia rzecznika sa po prostu smieszne. Konkurencja nie pojawila sie w 2009 roku, lecz kilka lat wczesniej, wlasnie wtedy gdy przygotowywano owa modernizacje (bodajze rok 2005). Co do kryzysu - zgoda, Cargo dosc mocno sie z nim borykalo wlasnie w I polowie 2009, wiec nie rozumiem, dlaczego w tak trudnej sytuacji gospodarczej okreslenie nowej strategii trwalo az poltora roku.


   « Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
Cytuj
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.
Skad my to znamy ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 13 Sierpnia 2010, 12:14:55
Ja byłem świadkiem innego niedopracowania nowych byków. Ostatnio pociąg prowadzony lokiem ET22-20xx nie mógł wyjechać u mnie z sąsiedniej stacji, bo po opuszczeniu pantografów w miejscu jazdy bez patyków, skład sam się hamował. Oczywiście, trzy próby nie powiodły się, pociąg wycofano do stacji i po przejeździe osobowego udało się za drugim podejściem.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 13 Sierpnia 2010, 12:25:06

   « Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
Cytuj
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.
Skad my to znamy ;)

Podobny problem dotyczy serii ST45. Hamowanie dotyczy całego składu, więc przy większym brutcie zanim skład wyluzuje pociąg znacznie wytraca prędkość. Do tego w międzyczasie lokomotywa zaczyna ciągnąć, co w konsekwencji może spowodować rozerwanie składu.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 13 Sierpnia 2010, 14:06:56
Nawet jestem wstanie zrozumieć, iż jak to się mówi, pierwsze śliwki robaczywki tzn., że nie od razu coś działa perfekt, ale jakim cudem dostało to homologację, to ja już nie rozumiem.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 13 Sierpnia 2010, 14:29:59
Od początku całej serii ET22-2XXX dzieją się różne nieoczekiwane usterki. Wszystkie numery, bynajmniej te na Brochowie, usterkują prawie codziennie. Do szopy z ZNLE Gliwice dwa razy na tydzień przyjeżdża serwis. Co do samej ET22-2000 jest bardzo toporna w jeździe. Dojeżdżając do składu i dociśnięciu na zderzak przy pierwszej pozycji, wywala prąd na loku. Od numeru 2028 wózki też zostały stare, nie wiem po co było ładować pieniądze w te loki. Niby nowoczesność a usterek od groma.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 13 Sierpnia 2010, 14:38:21
Co do samej ET22-2000 jest bardzo toporna w jeździe. Dojeżdżając do składu i dociśnięciu na zderzak przy pierwszej pozycji, wywala prąd na loku.
Takie cuda to nie tylko w 2000, w kolejnych też. Jak w Szczakowej mieli szkolenie to też im byk "zgasł" przy docisku i przy chyba trzecim podejściu się udało.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 13 Sierpnia 2010, 14:43:40
Wszystko możliwe, tylko że ET2-2000 ma ustawiony wyższy prąd niż normalny "BYK"
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Sierpnia 2010, 14:51:21
To jak jakiś projektant nie przewidział że czasami lokomotywa misi docisnąć się do składu albo przejechać kawałek na opuszczonych pantografach albo że hamulec nie luzuje tak szybko?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 13 Sierpnia 2010, 16:29:30
bynajmniej te na Brochowie
Bynajmniej to nie przynajmniej.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 13 Sierpnia 2010, 19:57:46
To jak jakiś projektant nie przewidział że czasami lokomotywa misi docisnąć się do składu albo przejechać kawałek na opuszczonych pantografach albo że hamulec nie luzuje tak szybko?
Dział Devs nawala i brakuje działu Bugs lub pominięty został dział Test dodatków:)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 13 Sierpnia 2010, 20:03:15
Moze maja wadliwe chk.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: szogun w 13 Sierpnia 2010, 20:04:37
Albo za nastawnikiem zasiadło AI.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Sierpnia 2010, 21:09:36

   « Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
Cytuj
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.

Generalnie wszystkie lokomotywy posiadające komputer jadą taką techniką - ciągną do prędkości zadanej, gdy ją osiągają albo jadą z wybiegu, albo ciągną dalej utrzymując prędkość. Jeśli skład zacznie nabiegać najczęściej załączana jest dynamika która przyhamowuje skład.
I zazwyczaj działa to OK. W byku, problem polega na tym, że w 20xx pozostawiono styczniki, oraz co najgorsze - wał grupowy. Ciągle załączanie i wyłączanie wału grupowego powoduje nagrzewanie się jego styków - kilka lokomotyw z tego powodu zaliczyło mniejsze lub większe pożary w szafach WN. Problem był też z zestawami kołowymi, ale to już inna bajka...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 13 Sierpnia 2010, 21:41:15
Z tego co piszecie wynika że zmodernizowane ET22 są bardzo awaryjne, mnie dziwi fakt że pomimo bardzo długiej eksploatacji ET22-2000 czyli lokomotywy prototypowej nie wyeliminowano jej wad. Mało tego rozpoczęto seryjną produkcje z wadami odziedziczonymi po prototypie, widać jak komuś bardzo zależało na sprawności tych lokomotyw. Jak dla mnie to cała ta modernizacja to niewypał. Pozostaje mieć nadzieje że poprawią wszystkie te usterki co jednak może potrwać całkiem spory kawałek czasu. Oby modernizacja EU07 była bardziej udana i niedługo zobaczymy na szlakach ET07 albo EU07-2000 czy jeszcze jakoś inaczej.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: szogun w 13 Sierpnia 2010, 21:56:07
Oby modernizacja EU07 była bardziej udana i niedługo zobaczymy na szlakach ET07 albo EU07-2000 czy jeszcze jakoś inaczej.
Myślę że raczej to drugie...
Cytuj
Przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie (tak czyniono w przypadku modernizacji tego typu lok. do ruchu pasażerskiego).
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Sierpnia 2010, 22:04:08
Myślę że raczej to drugie...
Cytuj
Przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie (tak czyniono w przypadku modernizacji tego typu lok. do ruchu pasażerskiego).

Wiesz po co zmieniano przełożenie przekładni w EP07? Otóż silnik trakcyjny w lokomotywie EU07, przy prędkości 125 km/h pracuje bardzo blisko swojej maksymalnej prędkości obrotowej. Znacząco zwiększa to prawdopodobieństwo uszkodzenia mechanicznego, bądź elektrycznego silnika trakcyjnego. Jeśli w lokomotywie będą nowe silniki, to zmiana przełożenia będzie raczej zbędna.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 14 Sierpnia 2010, 11:56:48
Generalnie wszystkie lokomotywy posiadające komputer jadą taką techniką - ciągną do prędkości zadanej, gdy ją osiągają albo jadą z wybiegu, albo ciągną dalej utrzymując prędkość. Jeśli skład zacznie nabiegać najczęściej załączana jest dynamika która przyhamowuje skład.

Nie wiem jak sprawdza się to w ruchu pasażerskim, ale w towarówce moim zdaniem to kompletna klapa. O ile UPZ (piszę na przykładzie ST45) bardzo ładnie utrzymuje prędkość na torze płaskim i na wzniesieniach, o tyle na spadkach kompletnie sobie nie radzi - podczas przyhamowywania składu spadek prędkości jest zbyt duży (nawet o 30 km/h). Podczas, gdy skład nie jest do końca wyluzowany lokomotywa już ciągnie - gdy jedziemy po spadku historia się powtarza...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 14 Sierpnia 2010, 18:10:24
Oby modernizacja EU07 była bardziej udana i niedługo zobaczymy na szlakach ET07 albo EU07-2000 czy jeszcze jakoś inaczej.

To ma być naprawa główna taka jak 1020.
Pozdrawiam Ryszard
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Października 2010, 15:04:29
Zachodniopomorski wynalazek ET22-2036 już jeździ.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Xenti w 06 Października 2010, 15:25:10
Ten niebieski odgarniacz niezbyt pasuje.
@darek71wrc, masz dostęp do tych maszyn, to porób zdjęcia na tekstury. Przydadzą się na pewno ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 11 Października 2010, 14:27:34
Dolnośląski wynalazek ET22-2037 wyciągnięty z szopy, po naprawach serwisu z Gliwic. Pulpit w kabinie nie zmieniony, też brak głównego komputera.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 29 Października 2010, 14:09:18
Widzę, że produkcja ET22-20xx postępuje.

Mam pytanie do znawców.
Czy wszystkie pojazdy do końca serii będą trafiać na przemian do Szczecina i Wrocławia?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: kalapi w 31 Października 2010, 02:44:30
Ostatnio słyszałem że w Szczecinie docelowo mają zostać tylko "dwu tysiączki" co by się zgadzało, bo ostatnio oddali parę ET22.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 31 Października 2010, 10:25:21
Jak już wcześniej informowałem, mamy pierwszego loka ET22-2027 z unijnym numerem.


   « Dodano: 03 Listopada 2010, 15:57:40 »
Mamy następnego "byka" z unijnym oznaczeniem ET22-2025
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 10 Grudnia 2010, 15:04:27
Najnowszy wynalazek ET22-2043 Górnośląski Zakład Spółki, przyjechał dziś na Brochów.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: nastawniczy w 11 Grudnia 2010, 11:05:14
Seria ET22-2XXX nie będzie już kontynuowana przez długi czas, ponieważ w najbliższym czasie zacznie się modernizacja lokomotyw serii EU07, ponieważ 4 osiowa maszyna jest znacznie tańsza w jeżdzie po torach PLK, jak i ogólnym utrzymaniu to jeden powód, a drugi jest taki że seria ET22-2XXX jest nieudana, bardzo awaryjne loki więcej stoją jak pracują. Zobaczymy jak będą wyglądac EU07 w najbliższym czasie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 11 Grudnia 2010, 12:31:51
Z tego co widzę ET22-2043 należy do Górnośląskiego Zakładu Spółki. Czy CT Szczecin i CT Wrocław otrzymały już wszystkie zmodernizowane byki?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 11 Grudnia 2010, 16:51:48
Z tego co widać od numeru 2039, ET22-2XXX zostały na Górnym Śląsku. Zdjęcia ET22-2039 i ET22-2041
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Generix w 14 Grudnia 2010, 18:36:35
Z tego co słyszałem od numeru ET22-2028 i wyższe mają trafić do Górnośląskiego Zakładu Spółki a zaś na ich miejsce mają być stare poczciwe zielone ET22, a nieoficjalnie do Brochowa mają trafić nowe DRAGONY czy to prawda nikt nie wie, okaże się.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: m0ke w 31 Grudnia 2010, 06:27:10
Z tego co słyszałem od numeru ET22-2028 i wyższe mają trafić do Górnośląskiego Zakładu Spółki a zaś na ich miejsce mają być stare poczciwe zielone ET22, a nieoficjalnie do Brochowa mają trafić nowe DRAGONY czy to prawda nikt nie wie, okaże się.

Jesteś drugą osobą, od której słyszę, że Brochów ma dostać E6ACT, ale jak na razie Dragon jest prototypem, i wydaję mi się, że dopiero jak przejdzie pozytywnie testy (w STK), podjęta zostanie dalsza decyzja co do podjęcia masowej produkcji
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 31 Grudnia 2010, 09:06:39
Prezes PKP CARGO w jakimś wywiadzie (nie pamiętam jakim, było na RK), powiedział wyraźnie że w nie zamierzają inwestować w nowy tabor lecz tylko w modernizacje.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Stycznia 2011, 14:52:11
Ciekawe info pojawiło się po stronie pomocnika na wysokości pulpitu, gdzie można załączyć kuchenkę i grzejnik kabinowy. Zdjęcie pierwsze bez info, drugi zdjęcie już z informacją obsługi.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 07 Stycznia 2011, 15:08:35
To po co reszta guzików i jak sądze pokrętło skoro można użyć tylko SEL i ^, \/...
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 12 Stycznia 2011, 15:07:45
Górnośląski wynalazek ET22-2044 dotarł na Brochów.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 12 Stycznia 2011, 20:25:09
A tu jeszcze nowszy byczek ;) ET22-2045 złapany dwa dni temu jak robiłem próbę w Chałupkach. Niestety nocą…
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 13 Stycznia 2011, 07:49:34
Chciałbym też dodać że jak ktoś ma okazje to niech fotografuje lokomotywy na tekstury, ale to na marginesie. Podobno z plotek PKP C ET22-2xxx mają być po równo podzielone do ZT w których mają być. (np. Jeżeli w ZT x są 3 lokomotywy, a w ZT y są 7, to po zmianie ma być w ZT x i y po 5 lokomotyw)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 17 Stycznia 2011, 18:59:06
Ciekawe, gdzie trafią pozostałe 4 maszyny. ;) Na Śląsk?

Aktualny ilostan:
CT Szczecin: 16 sztuk
CT Tarnowskie Góry: 13 sztuk
CT Wrocław: 17 sztuk.

I pytanie. Czemu 1.01.2011 ET22-2028, 2032, 2036 i 2038 zostały przeniesione ze Szczecina do TG?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 17 Stycznia 2011, 19:29:27
Osiem postów wyżej masz wytłumaczenie, jak to ma być. Czy tak do końca będzie nie wiadomo. Przeżrzuty maszyn jednak są, można powiedzieć, że jakaś cząstka prawdy w tym jest.

/ REWIZOR
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 17 Stycznia 2011, 19:40:33
Ale ta informacja nie ma potwierdzenia. Przecież chodzą różne plotki. Kilka postów wyżej masz zupełnie dziwną informację.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 18 Stycznia 2011, 17:41:08
U nas w Rybniku jest mnóstwo zmodernizowanych ET22-20XX. Jak mi się uda porobić im zdjęć to wrzucę na forum. Dziś widziałem obok siebie ET22-2022 i ET22-2045.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 30 Stycznia 2011, 11:59:59
ET22-2045 złapany w dzień na Brochowie. Lokomotywa przeszła z Rybnika do Tarnowskich-Gór.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 30 Stycznia 2011, 12:12:55
Teraz wszystko zostało przeniesione z Rybnika do TG, ale tylko teoretycznie.
Po prostu 1 stycznia Cargo zlikwidowało kilka CT, między innymi CT Rybnik.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 30 Stycznia 2011, 15:07:34
Tak i teraz nie ma już CT Rybnik tylko CT Tarnowskie-Góry. A tu udało mi się złapać w lokomotywowni ET22-2038 i ET22-2029
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 13 Marca 2011, 13:02:51
Czy ktoś wie, dlaczego ten byczek ma inne pantografy? Chyba że, spółka robi oszczędności.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 13 Marca 2011, 21:14:40
A ona nie miała wcześniej połówek? Bo jeśli tak, to może złamała patyk, nie mieli nic pod ręką?
A nie orientujesz czy już wszystkie ET22-2000 zjechały z "taśmy produkcyjnej"?
Swoją drogą, zgodnie z zapowiedzią wszystkie 201Ek trafiły do TG. Kilka dni temu widziałem jak ET22-2030 wyjeżdżała luzem ze Szczecina - po raz ostatni.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 27 Marca 2011, 13:15:15
Nie wiem czy to ostatni numer modyfikowanego ET22.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 28 Marca 2011, 08:25:13
Ostatni powinien być 2049.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 28 Marca 2011, 16:44:08
Ostatni powinien być 2049.

Już wcześniej było wspomniane, że Cargo zmniejszyło modernizację do numeru 2047.

http://www.rynek-kolejowy.pl/17550/PKP_Cargo_rezygnuje_z_modernizacji_lokomotyw_ET22_na_rzecz_EU07.htm
Cytat: rynek-kolejowy.pl
Ostatnim zmodernizowanym ET22 będzie „byk” o numerze 2047.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 06 Kwietnia 2011, 16:37:31
Czy modele 201Em i 201Ek różnią się czymś konstrukcyjnie czy wszystko jest tak samo tylko reflektory i pantografy* pozostawione jak było?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 09 Kwietnia 2011, 22:49:26
Przedostatni ET22 zmodernizowany.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 09 Lutego 2013, 09:27:22
Trochę archeologii w tym wątku, czy ktoś z Was może ma jakieś informacje na temat ET22-2000. Zniknęła z Brochowa jakiś czas temu i ślad po niej zaginął.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 09 Lutego 2013, 09:52:10
Jak już odgrzałeś kotleta to znalazłem tutaj http://rail.phototrans.eu/14,71114,0,PaFaWag_201E_ET22_2000.htmll informacje, że ten byczek prawdopodobnie pojechał do Ostrowa Wielkopolskiego w oczekiwaniu na naprawę.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: grzechu_k w 09 Lutego 2013, 20:50:07
Dokładnie tak. Do niedawna stał na hali w Ostrowie, a teraz stoi przed halą wśród innych lokomotyw czekających modernizacji/naprawy/lepszych czasów. Z racji tego, że był prototypem i na nim trochę patentów ćwiczono (jedne znalazły zastosowanie przy modernizacjach inne nie) ma być przerobiony na normalną ET22-20**. Ale kiedy to będzie nie wiadomo.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 09 Lutego 2013, 22:40:47
Rozjaśnij myśl mówiąc "normalną ET22-20**".
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 09 Lutego 2013, 22:42:03
http://wrphoto.eu/data/media/22/ET22-2004_17062009.jpg
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: grzechu_k w 09 Lutego 2013, 22:50:56
Dokładnie o taką mi chodziło. Nie interesowałem się dokładnie różnicami, o ile pamiętam była mowa o odłącznikach silników, ramie pneumatycznej  i jeszcze kilka spraw. Być może chodziło tylko o innego producenta. Postaram się dokładniej dopytać w nadchodzącym tygodniu.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 29 Lipca 2015, 23:53:34
Odgrzewam kotlecika. Czy ktoś z was ma możliwość zrobienia fot na tekstury kabiny ET22-2000? Jeśli tak to proszę działać w tej sprawie. Z tego co się zorientowałem przerzucają ją z miejsca na miejsce co jakiś czas http://rail.phototrans.eu/14,98467,0,PaFaWag_201E_ET22_2000.html Kolejna sprawa jakie ona ma wózki? Takie jak pozostała seria 2XXX, czy jednak czymś się różniące?
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 30 Lipca 2015, 11:08:29
Z tego, co się orientuję, byczek 2000 różni się tylko malowaniem. Reszta (kabina, wózki itp.) jest taka sama jak numerki 2001 wzwyż. Powodem takiego malowania jest fakt, że po modernizacji ET22-2000 była przerwa w modernizacji, ponieważ ją testowano (np. czy się przyjmie), później, już kiedy wprowadzono nowe malowanie PKPC rozpoczęła się masowa modernizacja. Nie widzę powodu, by dla 2000 robić dedykowaną kabinę lub wózki.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Lipca 2015, 11:53:38
Są różnicę, z powodu których nie opłaca się jej naprawa, ponieważ są inne części. Inny wygląd ściany tylnej kabiny (jedna ma aparaturę nn a druga nie). 2000 ma pionowe reflektory, reszta poziome. Inny typ pantografów. Jeżeli nie jesteś pewien, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 30 Lipca 2015, 13:15:27
A nie lepiej zrobić kabinę jakiegoś z jeżdżących szerszeniów (2001-2027)? To i materiały zdjęciowe i dźwiękowe by się znalazły... 2000 zarówno jak i reszta 201em ma inny typ wózków, 201ek (2028-2047) posiadają standardowe wózki od 201e.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Lipca 2015, 13:53:10
Zależy mi akurat na dedykowanej kabinie pod 2000. Jeśli masz możliwość to jak najbardziej.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 30 Lipca 2015, 14:09:10
Ok, jak trafi mi się jakiś (em lub ek), to porobię zdjęcia i nagrania ;) @Woku też może wspomóc, on też na takim sprzęcie śmiga ;)
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Lipca 2015, 14:13:50
No to super. Wracając jeszcze do tej 2000 co dokładnie w niej padło? Ktoś się orientuje? Wygląda całkiem nieźle. Pewnie rzadko pod chmurką stoi.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 30 Lipca 2015, 14:38:38
Generalnie cała seria to jeżdżące "padła". Może już się nie psują tak jak kiedyś, ale szczególnie w lato, jak zagotują się sprężarki i defekt gotowy. Albo jakaś ukryta usterka elektroniki i już nie można się uruchomić. Do tego przestrzeń w kabinie zmniejszona o połowę w porównaniu do starego byka. Podobno jak wyjeżdżą kilometry cała seria ma iść w krzaki.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Lipca 2015, 14:46:29
Zatem wychodzi na to, że pudła będą te same. Począwszy od numeru 2000 i skończywszy na 2047.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 30 Lipca 2015, 15:04:27
Jak toś potrzebuje, to link do zdjęć na tex.
http://eu07.pl/userfiles/2017/foto-ET22-2000_na_TEX.rar
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Lipca 2015, 15:14:09
Elegancko. Bardzo dziękuję. Zastanawiam się czy on ma jakieś inne wężem czy to tylko złudzenie. Tak na pierwszy rzut oka wyglądają inaczej niż te od @szogun'iastego i @CTL'a. Być może to tylko złudzenie.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 30 Lipca 2015, 19:51:43
Woku póki co na L4, ale tylko na tydzień (oby). Będę miał na uwadze chłopaki.
Tytuł: Odp: Seria ET22 2000
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 30 Lipca 2015, 23:11:00
Jeśli się komuś przyda, to robiłem kiedyś tam pomiary pulpitu.
http://eu07.pl/userfiles/2017/foto-ET22-2033.rar