Autor Wątek:  Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz  (Przeczytany 700 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Fiacik23

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
« dnia: 27 Listopada 2024, 13:45:38 »
Cześć wszystkim, potrzebuję Waszej pomocy. Poproszę o wytłumaczenie mi, jak prawidło konwertować modele z Trainz do MaSzyny. Od dłuższego czasu chcę przenieść ZSRR-owskie "Stodoły" do symulatora a będę to robił pierwszy razJaki program użyć, aby przekonwertować plik .CDP na .DDS? Czy potrzebuję do tego pobranie Trainza? Dziękuję za każdą pomoc

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 966
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1477
Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopada 2024, 14:17:59 »
Tak, potrzeba do tego Trainza, potrzeba też zasadniczo zgody na taki proces od autora dodatku. Szczegółów nie znam, więc szczegółowo nie pomogę.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1619
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1312
Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Listopada 2024, 15:46:36 »
To może tylko mała wskazówka, że nie konwertujemy plików z .cdp na .dds, tylko na .tga, .mmd, .fiz, .t3d i parę innych. Najważniejszym programem jest Blender, i do każdego takiego konwertu potrzeba bardzo dużo pracy.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1987
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3840
Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Listopada 2024, 16:46:24 »
Poza tym modele z trainza mają dziesiątki multimateriałów, więc cały model trzeba przemapować.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 607
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1174
Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudnia 2024, 08:19:38 »
Instalujesz cdp jak kazdy inny przez content manager trainz, klikasz na liscie dodatkow prawym i dajesz open for editing, wchodzisz w folder z zainstalowanymi dodatkami trainz i dalej w dany kuid, trainzowe pliki 3d sa w formacie .im, bierzesz dany .im i otwierasz go programem 3d object converter przez przeciagniecie pliku, po zaimportowaniu w 3d obj conv wciskasz ctrl+u - odbicie pionowe tekstur bo domyslnie importuja sie odwrocone, nastepnie zapisujesz to do .obj i otwierasz w blenderze. Malo ktory model w trainz jest zmapowany z duzych tex, wiec trzeba go zazwyczaj przepalac na jeden uklad bo sklada sie z paru/parunastu znaczkow pocztowych. Jezeli chodzi o tabor to i tak trzeba poustawiac pivoty pod animacje, klucze (nazwy) elementow animowanych, dolozyc freespoty, latwiejsze jest konwertowanie obiektow statycznych na dekoracje scenerii. Np kilanziom (trainzart.pl) dal nam zgode i udostepnil nam wszystko co jest jego autorstwa, wiec jak faktycznie jestes zainteresowany tematem to proponuje zaczac od tego.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2024, 08:26:56 wysłana przez Kermit »