O dziwo wiem, więc się wypowiem.
Po pierwsze... ED72A występuje w 2 wersjach (XD)
Model ED72Aa (PR Kraków i UMW Świętokrzyskiego)
Model ED72Ab (UMWKP)
Model Aa to wersja asynchroniczna, silniki 8x250kW, vmax 120, hamulec ED bez rekuperacji, jazda bez hamulca MED 110 km/h, klima, gniazdka itd
Model Ab to wersja oporowa 3+3, silniki 8x175kW, vmax 110 i generalnie o tej wersji wiem sporo, więc..
Jest to generalnie zwykły kibel z WS próżniowym. Posiada 2 przetwornice na skrajnych wagonach, 2 sprężarki na skrajnych wagonach, 1 sprężarkę pomocniczą w SA, mechanizm pantografów jest w szafie NN SA ale jest też szafa NN w SB jednak nie ma tam maszyny pantografów, posiada 2 zawory rozrządcze SAB, jeden na SA i drugi na SB, po jednym patyku na SA i SB, szafy WN są na SA i na SB, wyposażony pojazd jest w komputer pokładowy (dość prowizoryczny i uproszczony) ale widać na nim status drzwi, status klimy/ogrzewania, status WS, status i dane rejestratora pojazdu, status sterowników STS, można się zalogować numerem służbowym. Obecnie posiadają najnowszy SIP ENTE wraz z ekranem dotykowym w kabinie, monitoring to POLGARD (o dziwo on w miarę działa chociaż zależy na której edzie), rejestrator DEUTA. Wnętrze to tak.. tylko 1 WC duże, klima (i tak każdy wagon grzeje/chłodzi po swojemu), wyświetlacze wewnętrzne LCD, fotele tylko czwórki, całą długością idą poręcze.
Posiadam multum materiałów, zdjęcia wszystkiego chyba, dźwięki itd. ale nie dam ich byle komu od tak.
Ostatnia sprawa to fizyka pojazdy, hamują dużo gorzej niż klasyczny EN57 ale bujają się szybciej niż EN71.
Na zakończenie to te pojazdy mają swoje planowe obiegi i powinny się pojawiać na danych pociągach jak: 5516/7, 55480, 55642, 55630, 55573, 55537/6, 58409, 85430, 55667, 58407, 85428, 55558 (dane z portalu pasażera) ale z powodu różnych zawirowań spotka się je gdzie indziej albo w ich obiegu jakieś inne pojazdy.
Obecnie jeżdżą 001, 003 po P4/3 a 007 i 020 są przed nią.
W razie co priv ;)