Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Na warsztacie / Odp: Przebudowa Ostrowa Wielkopolskiego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ra dnia 03 Sierpnia 2025, 12:38:30 »
Kontynuuję w tym wątku, ponieważ jest tutaj w miarę kompletna informacja o paczkach, które należy pobrać w pierwszej kolejności. W podkatalogu paczki całościowej doszła paczka linia61-f2407.7z, w której jest zebrana ostatnia tura poprawek. Aktualna paczka poprawek jest w podkatalogu chwilowe, jako linia61-250803.7z — jednak może być wymieniona na nowszą, gdy dojdą jakieś zmiany. Od ponad roku nie zrobiłem prawie nic w zakresie linii 61 i 144...

Niemniej, dostałem niedawno raport z testów wraz z obrazkami z miejsc, które warto by było poprawić. Niektóre korekty są trywialne (np. przesunięcie wskaźnika poza skrajnię), poprawienie innych jest niemożliwe (np. brak regulacji sieci trakcyjnej) albo pracochłonne (konieczność przestawienia bardzo wielu rzeczy). Zmotywowało mnie to jednak do przejrzenia plików scenerii i poprawienia większości zgłoszonych drobiazgów. Poprawki dotyczą stacji Fosowskie oraz odcinka Fosowskie – Ozimek.

Na stacji Fosowskie zabrałem się za remont kapitalny. Zmodyfikowałem wysokość peronów (było ok. 80cm, jak pod EW58), obecnie jest 30cm. Perony są obecnie na wysokości 196.515, na Geoportalu są wysokości po remoncie i teraz wychodzi około 196.8. Jednak gdy mierzyłem poprzednio, to przejścia przez tory w Fosowskich były na 196.1 oraz 196.2, więc po doliczeniu 30cm na peron wychodziło średnio 196.45... No ale nie robię dokumentacji technicznej, tylko staram się dopasować na tyle, by można było użyć innych danych geodezyjnych (np. brył CityGML). Zmodyfikowałem też peron pomiędzy torem 1 i 2, co pozwoliło na lepsze ułożenie toru 2. Do przesunięcia pozostają tory 4 i 6 oraz peron pomiędzy torami 2 i 4. W ramach testów przesunąłem wcześniej kilka torów na wschodniej grupie (tam też jeszcze 2 tory do poprawienia i peron pomiędzy nimi)... Okazało się, że edytor SCM całkiem sprawnie pozwala skorygować sieć nad przemieszczonymi torami. Nie jest to jeszcze stan w pełni zadowalający, ale jest dużo lepiej niż poprzednio. Poprawiłem też wskaźniki (zdublowane We, brakujące W6a, nieprecyzyjnie ustawione ograniczenia prędkości). Dodałem też kilka torów zakończonych kozłami i bocznicę na południu. Fosowskie wraz z przyległymi szlakami są jako pliki SCM, a z poziomu RSF można ewentualnie generować pojedyncze obiekty, ponieważ plik RSF jest mocno prowizoryczny i nie nadaje się do bezpośredniego eksportowania.

Na szlaku Fosowskie – Ozimek poszerzyłem nasyp, aby wskaźniki, To i słupki hektometrowe nie lewitowały. Poszerzenie nasypu edytorem SCM okazało się prostsze niż wygenerowanie go edytorem RSF i wszywanie w teren, co mogłoby zepsuć mapowanie pól. Jako prowizorka jest całkiem dobre. Poprawiłem w kilku miejscach obrócone kotwienia (niemniej ich spasowanie ze słupami to mordęga, bo nie ma dobrych narzędzi do regulacji sieci). Na przejazdach dodałem płyty przejazdowe. Skorygowałem też wysokość zawieszenia sieci, bo po przeliczeniu profilu pionowego zrobiła się bardzo nierówna. Ozimek (i pół szlaku) jest obecnie eksportowany z RSF, jedynym problemem jest połączenie przejazdów z torami, które się nieprawidłowo eksportuje i muszę to sprawdzić.

Na razie nie mam planów, co do dalszych modyfikacji. Pewnie kiedyś jeszcze przesunę pozostałe tory w Fosowskich do stanu widocznego na ortofotomapie. Najlepiej by było przejść z tym na RSF, wtedy dalsze poprawki będą prostsze...

Pytanie mam ewentualnie co do modeli budynków w Fosowskich. Mam bryły z CityGML i modele zrobione kiedyś tam są niewymiarowe. Najlepiej by było je przeskalować do bardziej realnych wymiarów, ale jeśli są wstawione też w innych sceneriach, to mogą być z czymś na styk i ich modyfikowanie nie będzie dobrym pomysłem. Lepiej by było więc zapisać je w osobnych plikach. Gdyby ktoś się chciał zająć ulepszeniem modeli CityGML i przemapowaniem dotychczasowych tekstur, to mogę jakoś podesłać bryły.
22
Pomoc doraźna / Odp: Błąd przy scenariuszu Wrzosy - EIC2620
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lordi12 dnia 03 Sierpnia 2025, 12:31:42 »
Witam ze scenerii nadal mnie wywala. Problem nadal nie został rozwiazany. Co zrobić?
23
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TomekG dnia 02 Sierpnia 2025, 14:50:32 »
Pierwszy film poniekąd niekolejowy, ale jest trochę kolejowego klimatu, kto zajrzy, ten się dowie jakiego. ;)



A żeby było typowo kolejowo, to chciałem dodać jeden z moich ostatnich dosyć spontanicznych składaków kolejowych, ale postanowiłem, że podzielę się czymś nieco wcześniejszym, co zawiera obrazek z ciekawie położonego nowego przystanku kolejowego Zabrze-Maciejów. A do dosyć spontanicznych składaków zapraszam osobno. ;)

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Materiały filmowe na dźwięki do MaSzyny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dave dnia 31 Lipca 2025, 21:14:33 »
Siemanko. Mam dla was syrenę w obu tonach EU160 którą samodzielnie nagrałem. Nagranie nie jest super wybitnej jakości (np. słychać szum szyn) tym bardziej że nagrałem to telefonem ale jeżeli ktoś poszukuje i chce zrobić takie syreny do Maszyny i nie tylko dla konkretnie EU160 to proszę bardzo. Nagranie umieszczam poniżej. 
25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Springbrat dnia 31 Lipca 2025, 20:33:55 »
Witam, prezentuję dwa vectrony na tex:

PL-ID 6193-327 Jeremi "Baltic express" (bok+czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/6193%20327.zip
PL-ID 6193-491 Bianca "Adriatic express" (bok+niewyraźne czoło skok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/6193%20491.zip

Jakość telefonowa
26
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kawup dnia 31 Lipca 2025, 14:51:27 »
Oyesus ktoś w końcu umie odratować slupy <33333
27
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sm 42 driver dnia 30 Lipca 2025, 18:41:14 »
W jednym z poprzednich postów oglądaliśmy ogólne widoki ze stacji Psary Śląskie. Dziś skupimy się na modelach dedykowanych. Dla stacji Psary Śląskie powstało 7 modeli dedykowanych według poniższej listy:

1) Budynek dworca:
  • model podstawowy: 2614 trójkątów (0-500 m), LoD1: 1527 trójkątów (500-2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada dwie wymienne tekstury z nazwą tabliczki (dwie takie same duże po bokach i jedna mała od strony peronu),
   
2) Magazyn z rampą:
   
3) Magazynek:
   
4) Budynek gospodarczy:
5) Budynek toalet:
6) Tablica z nazwą stacji:
7) Skrajnik:
  • model: 2100 trójkątów (maxdist 2000 m),
  • rendery: klik: render1.
I jeszcze kilka screenów z tymi modelami w naturalnym środowisku:
PSm1 – od lewej: magazynek, budynek toalet i budynek gospodarczy; w prawo Strzebiń, w lewo Woźniki
PSm2 – dworzec od strony peronów; w prawo Strzebiń, w lewo Woźniki
PSm3 – widok nocny dworca od strony peronów; w prawo Strzebiń, w lewo Woźniki
PSm4 – magazyn z rampą (analogiczne stały w Strzebiniu i Woźnikach); widok w kierunku Woźnik
PSm5 – skrajnik przy wadze wagonowej; widok w kierunku Woźnik
28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru tramwajowego na tekstury.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Springbrat dnia 28 Lipca 2025, 21:04:53 »
Nie są to stricte zdjęcia na tekstury, ale myślę że mogą się przydać jako poglądowe.

Zdjęcia siedzeń z Konstalów 105Na:
Plastik (jest to trochę nowsza werjsa):
https://eu07.pl/userfiles/29191/Plastik.zip
Obicie:
https://eu07.pl/userfiles/29191/Obicie.zip
Inne obicie:
https://eu07.pl/userfiles/29191/Obicie%20inne.zip

Z moich obserwacji wynika, że do pofocenia zostało jeszcze:
1) pierwsza wersja plastikowych siedzeń, z żółtymi poręczami przymocowanymi po bokach i z charakterystycznym wgłębieniem na kręgosłup, praktycznie już niespotykane w Warszawie
2) mięciutkie siedzonka, które montują ostatnimi czasy w Konstalach na naprawach rewizyjnych
3) siedzenia Pesy, montowane też w Swingach
29
Poradniki / Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr93 dnia 28 Lipca 2025, 20:16:55 »
Proszę bardzo. 9157
30
Poradniki / Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubg1 dnia 28 Lipca 2025, 19:32:16 »
Zaktualizowana sceneria mini: https://eu07.pl/userfiles/22592/miniscn.zip
Fajnie by było jakby ktoś wgrał na repozytorium.
Poprawione niebo, aby zawsze wyglądało tak samo. Z jakiegoś dziwnego powodu różni się o 1-2 wartości w jedną czy drugą stronę mimo używania tej samej tekstury, ale jest to niezauważalne.

Zaktualizowany poradnik, zawierający wszystkie powyższe posty jak i własne obserwacje:
1. Wybieramy w starterze mini.scn z kategorii Techniczne.
2. Ustawiamy w scenerii tabor którym jesteśmy zainteresowani, jednocześnie zapamiętując jego długość. Długość pojazdu znajdziemy w zakładce Ogólne.
4. Po uruchomieniu symulatora wychodzimy do widoku zewnętrznego (F4), naciskamy na klawiaturze Ctrl+1 (nie na klawiaturze numerycznej). Naciskamy F12 i wchodzimy w zakładkę "Camera" żeby mieć podgląd pozycji, nie ruszając myszą przemieszczamy kamerę strzałką w prawo tak, aby pierwsza współrzędna wyświetlona na górze miała wartość połowy długości pojazdu (nie musi być idealnie dokładnie). Robimy screena którego następnie wklejamy do GIMPa (lub PSa, jak kto woli);
5. Zaznaczamy obszar taki jak na screenie (dolna krawędź musi obejmować szynę i boczne zderzaki. Wysokość zaznaczenia to wysokość okna gry podzielona przez 5.12.);
6. W menu Obraz klikamy Kadruj według zaznaczenia;
7. Następnie również z menu Obraz wybieramy Skaluj obraz. Jako wysokość wpisujemy 30px, pamiętając żeby były zachowane proporcje (łańcuszek zaznaczony na czerwono musi być "cały", jeśli będzie "rozerwany" przed wpisaniem wysokości należy na niego kliknąć. Następnie akceptujemy poprzez kliknięcie Przeskaluj.
8. Gotową miniaturę eksportujemy w formacie bmp, nazwa w formie <numerbocznypojazdu>.bmp. Odznaczamy opcję "Zapisz informacje o przestrzeni kolorów" i wybieramy format 24bit (R8 G8 B8).

Wybrany renderer i sposób skalowania w pkt 7 nie ma znaczenia, ale w zależności od wyboru rezultat może sie nieco różnić.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10