Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Juhas

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Kaliska
« dnia: 29 Stycznia 2017, 01:13:45 »
Sceneria nie działa. Pobrałem dzisiaj archiwa z pierwszego postu (podstawę + patch). Wypakowałem to na najnowszym patchu Maszyny: 16.08. Sceneria się ładuje, ale niczego nie można zrobić. Mam ustawione opcje, tak jak jest opisane w pierwszym poście. Nie mogę podnieść pantografów, nie załącza się obwód główny. W związku z tym, że nie załącza się obwód główny, nie można uruchomić przetwornicy ani sprężarki. No i oczywiście nie można nawet ruszyć lokomotywą.

[edit]
No dobra, bateria. Przepraszam :)

2
Bocznica / Odp: Kaliska
« dnia: 27 Stycznia 2017, 21:02:54 »
Siema. A ja się po prostu zapytam, bo nie chce mi się czytać 21 podstron wątku ;) Skąd można pobrać najnowszą wersję trasy? I czy nadal trzeba mieć te ustawienia z pierwszej wiadomości? Swoją drogą, szkoda że nie ma tego w dziale "Do pobrania" na głównej.

Z pierwszego posta. Tak. Ciężko by była, skoro jest niedorobiona. Nie chce się czytać, to bocznica. | @Stele

3
A fakt, nie przejrzałem należycie plików w katalogu scenery ;)
W każdym razie konsultuję teraz nowy podział z Tolkiem. Jutro postaram się wrzucić nową wersję.

4
Cytuj
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
W najnowszej paczce pliki mają rozszerzenia scm.

Na końcu zdania stawiaj kropki.
Benek

5
Bieżące Symulatorowe / Propozycja nowej struktury katalogów
« dnia: 18 Maja 2013, 16:31:07 »
To jest moja pierwsza propozycja, ale myślę, że dużo lepsza od tego, co jest teraz. Jest logiczna i wymaga od twórców scenerii pewnej dyscypliny, co przekłada się na większy porządek i brak lub mniejszą samowolkę. Wszystko jest opisane w załączonym pliku PDF.

Tutaj w ostatnim załączniku podana jest nowa struktura katalogów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.0.html
Zostaje ona stopniowo wprowadzana w życie.
Rozi

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prace rozwojowe
« dnia: 15 Maja 2013, 21:48:36 »
Cytuj
Wygląda to tak:
dynamic — pliki taboru,
models — modele,
scenery — pliki scenerii (podstawowe i jej elementy),
textures — tekstury dla modeli z models (ew. dynamic),
sounds — dźwięki.

To jest bardzo ogólnikowo. Bo np. wchodząc do katalogu dynamic mamy: cd, db, pkp, road i plik textures.ini(który wydaje się być używany przez Rainsted). I takich niejasności są sporo. Moja propozycja struktury nie oznacza "tak ma być i koniec". Jeśli deweloperzy stwierdzą, że jest lepsza to zmienią, jeśli nie, to nie zmienią.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prace rozwojowe
« dnia: 15 Maja 2013, 21:43:31 »
Może najpierw powiedz tak ogólnie jak wyobrażasz swoją wersję struktury?
Najpierw muszę wiedzieć za co odpowiadają konkretne pliki.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prace rozwojowe
« dnia: 15 Maja 2013, 21:24:45 »
A jak wyznaczyć połowę prac?
To już autorzy sami muszą odpowiedzieć sobie na to pytanie.

Cytuj
zaprojektowanie nowej struktury katalogów (do tego muszę wiedzieć za co odpowiadają poszczególne pliki w poszczególnych katalogach)
Co konkretnie jest złego w obecnej?
No wydaje się być straszny bałagan. Poza tym jest propozycja nowej struktury, a to o czymś świadczy. Jednak ta propozycja jest... no nie jest dobra. Owszem, może się okazać, że lepszej niż jest teraz się nie da stworzyć, ale moim zdaniem się da. I od tego muszę zacząć. Ale, żeby to zrobić, muszę mieć do pomocy osobę, która jest obeznana z plikami. Więc czekam na zgłoszenia albo tu, albo w pw.

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prace rozwojowe
« dnia: 15 Maja 2013, 19:10:49 »
Krótka piłka. Co Ty konkretnie chcesz i możesz zrobić? Bo to, że jest wiele roboty przy symulatorze, to wiemy nie od dziś. Konkrety na stół proszę.
OK, za co mogę się zabrać w ciągu kilku dni:
  • zaprojektowanie nowej struktury katalogów (do tego muszę wiedzieć za co odpowiadają poszczególne pliki w poszczególnych katalogach)
  • napisanie aktualnej dokumentacji opisującej skrypt trasy (czyli aktualne, bardziej opisane Scenery.doc)

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prace rozwojowe
« dnia: 15 Maja 2013, 19:04:12 »
@Juhas wiele projektów toczy się własnymi torami, więc zatrzymywanie ich na jakimś tam etapie prac jest nad wyraz niestosowne.
No generalnie tak: nie należy zaczynać nic nowego. Jeśli ktoś zaczyna, musi się liczyć z tym, że w nowej wersji nie będzie działało (lub nie zostanie dopuszczone do użytku). Jeśli prowadzone prace są przed połową, nie powinny być kontynuowane, chyba że po konsultacjach. Prace, które mają ponad 50% za sobą, powinny być jak najszybciej zakończone. W innym wypadku przez kolejne 10 lat niewiele się zmieni.

11
Witam, od jakiegoś czasu sam myślę o zbudowaniu takiego pulpitu. Tylko póki co ani czasu nie ma, ani odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Ale, jakie warunki powinny spełniać pulpity wg mnie:
  • Układ zbudowany na Atmedze albo jakimś innym cyfrowym procesorze
  • Pulpit podłączany do komputera za pomocą USB, ostatecznie RS232(ale żeby działała przejściówka COM->USB)
  • Do każdej lokomotywy osobny pulpit (to chyba jasne)
  • JEDNO SDK obsługujące wszystkie pulpity
  • Dołączenie do kodu Maszyny stworzonego SDK - dzięki temu Maszyna będzie mogła pracować i z klawiaturą, i z pulpitem.
  • SDK musi zapewnić komunikację w obie strony
  • Pulpit powinien sam się ustawiać - to zwiększa koszty, ale myślę, że bez tego się nie da. Istnieją przełączniki i potencjometry, które automatycznie potrafią się ustawić (w zależności od otrzymanego sygnału)

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prace rozwojowe
« dnia: 15 Maja 2013, 18:41:05 »
Dokumentacja być może by się przydała, ale może być też tak, że po jej zrobieniu się okaże, że właśnie udokumentowaną dziedzinę trzeba gruntownie przerobić.
Może tak być. Jednak może też się okazać, że wadliwe fragmenty nie ulegną zmianie, bo nikt się im nie przyjrzy ;) Tworząc dokumentację można też właśnie cofnąć się do starych elementów i zobaczyć, że coś można zrobić lepiej.

Cytuj
Trzeba zastanowić się, czy trasy nadal mają być interpretowane, czy może stworzyć coś w rodzaju kompilatora, który zamieniałby pliki skryptów na jakiś jeden plik binarny. Jakie są plusy i minusy.
Są na razie dwie koncepcje. Pierwsza obejmuje wczytywanie scenerii z plików RSF, a druga zapisywanie wewnętrznych struktur (możliwych do wczytania tylko wersją, która je wygenerowała). Jednak póki dalsze skrócenie czasu wczytywania ani zapis stanu symulacji nie są priorytetem[/quote]
zgadzam się całkowicie

Cytuj
Jak dla mnie, to priorytetem jest obiekt wysokości terenu oraz uporządkowanie kwestii kabin (użycie tablic zamiast dziesiątek zmiennych i odklejenie od klawiatury)
Nie widziałem kodu Maszyny, ale użycie tablic zamiast dziesiątek zmiennych jest racjonalnym priorytetem.

Cytuj
nie wspominając o integracji z Megapackiem, którą warto by było zakończyć wcześniej.
Nie wiem co to, ale wygląda na coś nowego i z tym proponowałbym się wstrzymać, dopóki wszyscy deweloperzy będą wiedzieli na czym stoją i wszystko będzie ujednolicone tak mocno, jak się da. Bo im później to się zrobi, tym więcej problemów i tym więcej zmian w przyszłości.

13
Bieżące Symulatorowe / Prace rozwojowe
« dnia: 14 Maja 2013, 19:21:54 »
Witam, ten wątek jest wynikiem dyskusji, jaka powstała w wątku o edytorze scenerii. Od razu, żeby uniknąć stwierdzeń w stylu "kim jest ten gość, że się tak wymądrza", powiem coś więcej o sobie ;)

Swoją przygodę z symulatorem zacząłem już od prekursora - EN57. Potem była Maszyna w różnych wersjach, tak więc mam spory pogląd na to, jak całość wygląda od strony przeciętnego użytkownika. Poza tym jestem programistą. W zawodzie pracuję ponad 7 lat bez przerwy(wcześniej i w między czasie tworzyłem różne projekty freeware). Najchętniej pracuję w Delphi. Nie mam jednak żadnego doświadczenia jeśli chodzi o pisanie gier(nie ukrywam, że jest to dla mnie interesujące, ale jakoś nie ma czasu, żeby się w to dostatecznie zagłębić). Tyle o mnie.

Na przestrzeni kilku lat widzę, że Maszyna się rozwija. Pierwszym ogromnym plusem były paczki całościowe. Rozwój Maszyny jest jednak wolniejszy niż czołgający się ślimak. Rozumiem, głównym elementem jest to, że Maszyna jest projektem niekomercyjnym i nikt prawdopodobnie na niej nie zarabia. I tego się raczej nie zmieni(chociaż może jakieś płatne reklamy w sceneriach itp można by rozważyć). Są też inne aspekty powolnego rozwoju, które można, a nawet należy zmienić, żeby projekt nie upadł całkowicie. Niestety widać, że panuje w nim ogromna samowolka, co przy tak dużym przedsięwzięciu ZAWSZE skończy się katastrofą. A szkoda by było. W związku z tym, proponuję następujące rzeczy:
  • Trzeba wstrzymać wszelkie prace(chyba, że są poza połową). Dopiero co została wydana paczka całościowa i git. W pierwszej kolejności NALEŻY zrobić dobrą dokumentację, bo bez tego projekt za chwilę się sypnie jak Windows 2000 ;)
  • Dokumentacja w pierwszej kolejności MUSI zostać wyposażona w aktualny opis skryptu tworzącego trasy. Czyli takie Scenery.doc, ale aktualne bądź nawet wyprzedzające wersję. Tym mogę zająć się osobiście, ale będę potrzebował konsultacji.
  • Trzeba uporządkować strukturę katalogów, którą też będę starał się zaproponować, ale do tego potrzebuję większego wglądu w budowę symulatora(jakie pliki do czego, co w nich jest itp)
  • Trzeba ujednolicić sposoby tworzenia tras, lokomotyw itp.
  • Trzeba opisać strukturę plików *.chk, textures.txt, *.mmd
  • Trzeba zastanowić się, czy trasy nadal mają być interpretowane, czy może stworzyć coś w rodzaju kompilatora, który zamieniałby pliki skryptów na jakiś jeden plik binarny. Jakie są plusy i minusy.
  • Trzeba wprowadzić też pewną uniwersalność. Tzn., żeby nie było miliona takich samych albo podobnych tekstur(np. słupy trakcyjne, czy semafory), tylko tam gdzie się da - jeden element - wspólny dla wszystkich tras. Czytam teraz o słupach trakcyjnych i widzę, że to nie jest proste, ale w tej kwestii też da się coś ustalić. Żebyśmy się dobrze zrozumieli, chcę żeby przykładowo semafor świetlny 5-komorowy był w dwóch wersjach: z paskiem i bez paska, a nie, że kilku niezależnych twórców zrobi własne modele i ich będzie używać. Najlepiej, jakby udało się oddzielić modelowo semafor od masztu, ale to już kwestia dokładnych ustaleń i możliwości. (np. użytkownik wpisałby w skrypcie, że tu i tu ma być semafor samoczynny 5-komorowy z takimi i takimi zapalonymi światłami - fizycznie to by był maszt do semafora samoczynnego + 5-komorowy semafor - myślę, że wiecie o co chodzi, bo chyba do tego też dążą twórcy)

To chyba na tyle. Nie wiem, jak wygląda kod samego symulatora, ale pewnie też nie ma żadnej dokumentacji i też należałoby taką zrobić.

Proszę, żebyście wypowiedzieli się, co o tym myślicie, ewentualnie co kto jest w stanie zrobić i w czym pomóc (nie liczy się tylko wiedza dotycząca samego symulatora, ale także przepisów, bo nie wszystkiego można się dowiedzieć z Wikipedii, czy innych tego typu stron ;)).

PS. Jeśli nieregulaminowo zrobiłem akapity, to przepraszam ;)

Akapity w porządku, jednak nie ten dział.
Przesunąłem.
Benek

14
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 21:53:07 »
Cytat: Tolein
Nie jest łatwo w tym środowisku, szczególnie na samym początku, spotkać się z konkretną pomocą, która jest równie kompetentna, co cierpliwa i wyrozumiała. Nie licz, że ktoś poprowadzi Cię za rączkę, wszystko pokaże, nastaw się raczej na samodzielną pracę, a jeśli nawet nie samodzielną, to raczej szykuj się na tłumaczenie innym co mają robić, nie na odwrót.
Nie napawa mnie ta wypowiedź optymizmem ;)
Cytuj
Szukaj sam, przeglądaj pliki, zobacz jak co działa, co do czego się odnosi.
No, widzę, że to chyba jedyne wyjście[/quote]
Cytuj
Żeby nie było, jakaś szczątkowa dokumentacja też istnieje.
Pierwsze co zrobiłem, to wczytałem się w ten plik. Niestety jest trochę nieaktualny. I tu widzę, że chyba samemu trzeba kombinować.
Cytuj
Przykro mi tylko, że postanowiłeś pominąć argumenty i pytania które zamieściłem w swoim poście.
Napisałem odpowiedź, ale w między czasie pojawił się kolejny, bardziej szczegółowy post i postanowiłem, że napiszę co innego. Krótko mówiąc, dużo prościej i szybciej jest napisać coś od podstaw, niż prosić o kody(których wcale nie muszę dostać), wczytywać się i zrozumieć pracę innych. Zwłaszcza jeśli chodzi o Rainsted, który raczej do prostych projektów nie należy.

Kilka równoległych torów bez problemów można zelektryfikować w sposób automatyczny. Wstawienie przęseł naprężania też jest do zrobienia, o ile się podejdzie do tego z głową. Problemem mogą być słupy wiszące w powietrzu (bo akurat tu wypada przepust) bądź na środku drogi (bo przejazd). Większy problem będzie z siecią na stacjach nad rozjazdami, gdzie czasem potrafią być stosowane różne niecodzienne rozwiązania.
Myślę, że dałoby się ogarnąć środek drogi itp rzeczy. Zresztą nie sądzę, żeby użytkownicy robili gotowe scenerie za pierwszym podejściem. Na pewno się wiele razy różne rzeczy poprawia. Tutaj będzie tak samo, ale ma być prościej.

15
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 21:13:46 »
Nie mam pojęcia. Liczyłem, że znajdę odpowiedź w trzecim pytaniu pierwszego postu.

16
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 20:40:32 »
@Juhas, z kilku powodów nie widzę możliwości stworzenia edytora o którym wspominasz. Trudność pierwsza to błędy w Twoich założeniach. Druty trakcji elektrycznej i tory muszą być wstawiane oddzielnie.
Dlaczego? Tzn. wiem, że w pliku scenerii to są zupełnie inne wpisy. Ale z programistycznego puntu widzenia nie widzę problemu. Bo to się sprowadza do dodatkowego wpisu "traction", który mi zrobi program(jeśli odcinek toru zostanie wybrany jako zelektryfikowany).
Cytuj
Nie stworzysz inteligentnego skryptu który postawi słupy tam gdzie trzeba, zrobi kotwy, bramki itp rzeczy.
Dlaczego nie? OK, fakt że do tej pory myślałem, że to tylko tor + trakcja + słupek co jakąś odległość. Ale skoro człowiek może to zrobić, to myślę, że jest w stanie stworzyć odpowiedni algorytm.
Cytuj
Odnajdź i zapoznaj  się z edytorem JET, jednym z pierwszych do kładzenia torów.

Próbowałem go uruchomić, niestety nie dało się. Wywala się z błędami (mam wszystko, co potrzebne do uruchomienia).

17
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 19:25:46 »
Rainsted nie jest w ogóle intuicyjny. Szczerze powiem, że próbowałem go ruszyć, ale w ogóle mi się nie udało. Tory można wstawiać jedynie poziomo, tworzenie łuków jest ciężkie itd. Poza tym wstawianie chociażby torów jest naprawdę bardzo toporne. Wszystko jest od siebie oddzielone. Np. trzeba położyć tory, do tego słupy trakcyjne itp. U mnie ma się to dziać z automatu(tor zelektryfikowany bądź nie - jako 2 różne obiekty do wyboru). Mimo prób, nie udało mi się nawet stworzyć scenerii z prostym odcinkiem toru. Albo jakieś błędy przy ładowaniu, albo stoi lokomotywa w nicości, a tor gdzieś oddalony. Jeśli o mnie chodzi, to nie jest to program, który umożliwia przyjemne i proste tworzenie scenerii.

18
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 18:44:20 »
No coś takiego planuję właśnie zrobić. Tylko zanim ruszę, potrzebuję Waszej pomocy - zgodnie z tym, co napisałem w pierwszym poście.

19
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 18:17:41 »
Nie do końca WYSYWIG i definitywnie nie 3D ;). Chcę, żeby to działało tak:

Jest obszar roboczy: plan poglądowy widoczny z góry. Wybieramy z menu np. tor. Układamy tory podobnie jak to jest w Rainsted(tylko bardziej po ludzku). Przy czym możemy wybrać dwa rodzaje torów - zelektryfikowane lub nie(przy eksporcie do pliku scenerii po prostu stworzy się trakcja lub nie). Możemy ustawić semafor - użytkownik wybiera sobie narzędzie "semafor" i ustawia w odpowiednim miejscu. Na mapie semafor jest widoczny jako dajmy na to "S" w kółku. Po dwukliku, użytkownik może zmienić jego typ - i np. otwiera się okno, w którym mamy listę dostępnych semaforów (analogicznie jak listowanie składu w Rainsted). Na koniec, użytkownik może sobie wybrać i poustawiać lokomotywy i wagony na torach. I tutaj też się pojawia okienko z wyborem odpowiedniej tekstury itp. Czyli generalnie, użytkownik będzie widział mapę poglądową. Symboliczną. Kreska - tor, (S) - semafor itp. Tekstury są tylko potrzebne do tego, żeby użytkownik mógł sobie łatwo wybrać. Tak to ma wyglądać z grubsza.
Oczywiście planuję też obsługę eventów, ale to już inna sprawa.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

20
Na warsztacie / Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 17:33:04 »
Cześć, szukałem w necie różnych edytorów scenerii i są gorsze, lepsze, niedziałające, ale wszystkie dość toporne dla zwykłego użytkownika. Postanowiłem zrobić taki porządny edytor, dla przeciętnego użytkownika, który będzie mógł sobie prosto i przyjemnie stworzyć własną scenerię z dostępnych elementów. Wersja pierwsza zakłada tworzenie podstawowych elementów na płaskim terenie. W każdym razie potrzebuję kilku rzeczy, aby ruszyć:
1. Tekstury
Muszę wiedzieć, w jaki sposób i w jakich plikach są zapisywane różne tekstury, np. lokomotyw i wagonów. Rainsted ładnie pokazuje wszystkie obrazki, natomiast przeglądając pliki DDS, widzę, że w każdym jest po kilka różnych obrazów. Ideałem dla mnie byłoby umieszczanie dodatkowo plików jpg, w których byłyby przedstawione wizerunki i wygląd lokomotyw i wagonów - żeby móc w prosty i łatwy sposób listować je tak, jak to robi Rainsted(zakładka SKŁADY)

2. Tabliczki.
Czy tabliczki z nazwami semaforów i nazwami stacji to są oddzielne tekstury, czy może są to jakieś obiekty, które można sparametryzować tak, żeby pokazywały dowolny tekst?

3. Struktura pliku scenerii.
Czy jest gdzieś dostępna AKTUALNA struktura pliku scenerii? Jakaś aktualna dokumentacja? W tym momencie w pliku scenery.doc nie ma wielu informacji. Niektóre bardzo ciężko znaleźć w necie, a niektórych w ogóle nie ma i trzeba się domyślać.

21
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 05 Maja 2013, 21:31:42 »
Racja, dzięki za pomoc i przepraszam za niedoczytanie. Ale dużo się zmieniło, nie sądziłem, że aż tak dużo ;)

22
Bocznica / Wydzielone z: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 04 Maja 2013, 13:59:36 »
Witam, udało się pojechać EN57. Coś źle musiałem robić. A co do obecności EN57 to wersja exe symulatora: 1.8.712.394 - pobrana najnowsza paczka.
Sceneria: linia61_osobowy1 - skład ciągnięty przez EN57.

  Dodano: 04 Maja 2013, 14:24:24
Hmm, jednak z EN57 jest coś nie tak. W innej scenerii już nie ruszyłem. Załączam loga.
Co robiłem:
- usiadłem (prawy klawisz myszy)
- podniesienie pantografu - napięcie na liczniku się zwiększyło
- uruchomienie obwodu głównego (przytrzymanie Shift+m)
- załączenie przetwornicy (shift + x)
- załączenie sprężarki (shift + c) - przez chwilę słyszałem dźwięk pracującego składu, ale szybko ucichł. Nie można było nawet odluzować hamulca. Po ustawieniu nawrotnika i zmianie pozycji nastawnika - zupełnie nic się nie działo.

Wersja exe symulatora: 1.8.712.394
Sceneria: linia61_osobowy2

Brak znajomości plików informacyjnych.
Bocznica.
Rozi

23
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 04 Maja 2013, 00:38:31 »
OK, faktycznie pomogło Shift+J, ale nie działa przy En57. Ani Shift+j, ani dłuższy przytrzymanie klawiszy.Przy elektrowozach jest ok, ale przy EN57 już nie.

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 03 Maja 2013, 23:28:19 »
Witam, pobrałem dzisiaj nową paczkę. Nie jestem nowicjuszem, gram w Maszynę od zawsze. Ale tym razem nie mogę ruszyć składem. Tak, jakby w ogóle nie załączał się obwód główny. Próbowałem na kilku sceneriach. I nic. Robię następujące rzeczy:
- podniesienie pantografu (wskaźnik napięcia się zwiększa)
- załączenie obwodu głównego (Shift+m)
- załączenie przetwornicy (Shift+x)
- załączenie sprężarki (shift+c)
- ustawienie nawrotnika (d)
- odluźnienie hamulców: num4, num6
I, gdy ruszam nastawnikiem - nic się nie dzieje. Pociąg stoi w miejscu. Zarówno skład z wagonami, jak i sama lokomotywa. W EN57 dodatkowo, jak załączam obwód główny, to automatycznie przełącznik spada od razu. O co chodzi? Coś robię źle? Mój log: XXX

Log umieszcza się jako załącznik do wiadomości, a nie na zewnętrznych serwerach. Poza tym proszę zapoznać się z readme.html
adsim


25
Bocznica / Poprawki i dodatki
« dnia: 13 Kwietnia 2007, 22:02:07 »
Cześć. Widzę, że strona MaSzyny to już dawno umarła. Ale.
Przeglądam ostatnio forum i znajduje jakieś poprawki/dodatki i tak dalej. Niestety tylko teoretycznie. Bo w praktyce linki nie działają w większości.

Więc moje pytanie - czy może ktoś podać, skąd ściągnąć poprawki, w jakiej kolejności je nadgrywać?
I tak samo z dodatkami. Żeby po prostu umieścić to w jednym miejscu. Najlepiej na stronie, a nie na forum ;)

26
Bocznica / Trasy niezelektryfikowane
« dnia: 13 Kwietnia 2007, 00:10:00 »
Cytat: "Akvin"
Po trasach niezelektryfikowanych możemy poruszać się taborem spalinowym. Sterowanie nim jest troszkę odmienne od taboru elektrycznego.
Zapraszam do pliku CzytajTo.txt w głównym katalogu symulatora, jest tam opis jak ruszyć SN61.


Nie. Te lokomotywy mają normalnie pantografy. Np. trasa Zwrotnicowo

Zastanów się co piszesz. Na początek przeczytajREGULAMIN, PRZYKLEJONE WĄTKI, UŻYJ OPCJI "SZUKAJ", ZAPOZNAJ SIĘ Z TECHNIKĄ KOLEJNICTWA, PRZEŚPIJ SIĘ, POCZYTAJ(MINIMUM TYDZIEN CZASU NA TO POŚWIĘĆ)!!!I tak na początek ostrzeżenie dla Ciebie i przestroga dla innych przed pisaniem bezmyślnych postów!!!
Modblocknoobenkiller by Żuk

27
Bocznica / Trasy niezelektryfikowane
« dnia: 12 Kwietnia 2007, 23:58:16 »
Cześć. Jak poruszać się po trasach niezelektryfikowanych? Wciskam 'V' i co dalej?

28
Tabor / Re: Błąd w grze?
« dnia: 11 Kwietnia 2007, 23:08:21 »
Cytat: "Interesant"
Witam.
Witam, jeszcze raz daj Num 0

A co to robi? Nigdy tego nie używałem

29
Tabor / Nie radze sobie z obsługą lokomotywy---[problem rozwiązany]
« dnia: 10 Kwietnia 2007, 23:08:28 »
Cześć, zauważyłem coś takiego.
Jadę sobie pociągiem, nagle muszę przyhamować, bo np. ograniczenie prędkości. Więc zwalniam bocznik(jeśli był włączony), nastawnik do zera i zaczynam hamować. Potem jeszcze zanim wytracę całą prędkość - gdy osiągam pożądaną, zwalniam hamulce(6), robię napełnianie uderzeniowe(.) i ustawiam hamulec zasadniczy na pozycję neutralny(4).
I gdy chcę dać nastawnik na jakąś pozycję nic się nie dzieje. Tzn. nastawnik kręci się, ale napięcie(czy natężenie) w ogóle nie rośnie no i nic. Zatrzymuję się po wytraceniu prędkości. Próbuję zrobić całą sekwencję od nowa włącznie z wyłączeniem i załączeniem głównego obwodu, przetwornicy i sprężarki. Nic nie jedzie. Stoi w szczerym polu.

Rozumiem, że masz to obecnie "Na warsztacie" i nad tym usilnie pracujesz. Nie... jednak marny ze mnie optymista.
Nie ten więc dział, ale jako że "pierwszak" z Ciebie daruję Ci tym razem.
Przenoszę do Pomocy.
Akvin

Strony: [1]