Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Juhas

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Propozycja nowej struktury katalogów
« dnia: 18 Maja 2013, 16:31:07 »
To jest moja pierwsza propozycja, ale myślę, że dużo lepsza od tego, co jest teraz. Jest logiczna i wymaga od twórców scenerii pewnej dyscypliny, co przekłada się na większy porządek i brak lub mniejszą samowolkę. Wszystko jest opisane w załączonym pliku PDF.

Tutaj w ostatnim załączniku podana jest nowa struktura katalogów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.0.html
Zostaje ona stopniowo wprowadzana w życie.
Rozi

2
Bieżące Symulatorowe / Prace rozwojowe
« dnia: 14 Maja 2013, 19:21:54 »
Witam, ten wątek jest wynikiem dyskusji, jaka powstała w wątku o edytorze scenerii. Od razu, żeby uniknąć stwierdzeń w stylu "kim jest ten gość, że się tak wymądrza", powiem coś więcej o sobie ;)

Swoją przygodę z symulatorem zacząłem już od prekursora - EN57. Potem była Maszyna w różnych wersjach, tak więc mam spory pogląd na to, jak całość wygląda od strony przeciętnego użytkownika. Poza tym jestem programistą. W zawodzie pracuję ponad 7 lat bez przerwy(wcześniej i w między czasie tworzyłem różne projekty freeware). Najchętniej pracuję w Delphi. Nie mam jednak żadnego doświadczenia jeśli chodzi o pisanie gier(nie ukrywam, że jest to dla mnie interesujące, ale jakoś nie ma czasu, żeby się w to dostatecznie zagłębić). Tyle o mnie.

Na przestrzeni kilku lat widzę, że Maszyna się rozwija. Pierwszym ogromnym plusem były paczki całościowe. Rozwój Maszyny jest jednak wolniejszy niż czołgający się ślimak. Rozumiem, głównym elementem jest to, że Maszyna jest projektem niekomercyjnym i nikt prawdopodobnie na niej nie zarabia. I tego się raczej nie zmieni(chociaż może jakieś płatne reklamy w sceneriach itp można by rozważyć). Są też inne aspekty powolnego rozwoju, które można, a nawet należy zmienić, żeby projekt nie upadł całkowicie. Niestety widać, że panuje w nim ogromna samowolka, co przy tak dużym przedsięwzięciu ZAWSZE skończy się katastrofą. A szkoda by było. W związku z tym, proponuję następujące rzeczy:
  • Trzeba wstrzymać wszelkie prace(chyba, że są poza połową). Dopiero co została wydana paczka całościowa i git. W pierwszej kolejności NALEŻY zrobić dobrą dokumentację, bo bez tego projekt za chwilę się sypnie jak Windows 2000 ;)
  • Dokumentacja w pierwszej kolejności MUSI zostać wyposażona w aktualny opis skryptu tworzącego trasy. Czyli takie Scenery.doc, ale aktualne bądź nawet wyprzedzające wersję. Tym mogę zająć się osobiście, ale będę potrzebował konsultacji.
  • Trzeba uporządkować strukturę katalogów, którą też będę starał się zaproponować, ale do tego potrzebuję większego wglądu w budowę symulatora(jakie pliki do czego, co w nich jest itp)
  • Trzeba ujednolicić sposoby tworzenia tras, lokomotyw itp.
  • Trzeba opisać strukturę plików *.chk, textures.txt, *.mmd
  • Trzeba zastanowić się, czy trasy nadal mają być interpretowane, czy może stworzyć coś w rodzaju kompilatora, który zamieniałby pliki skryptów na jakiś jeden plik binarny. Jakie są plusy i minusy.
  • Trzeba wprowadzić też pewną uniwersalność. Tzn., żeby nie było miliona takich samych albo podobnych tekstur(np. słupy trakcyjne, czy semafory), tylko tam gdzie się da - jeden element - wspólny dla wszystkich tras. Czytam teraz o słupach trakcyjnych i widzę, że to nie jest proste, ale w tej kwestii też da się coś ustalić. Żebyśmy się dobrze zrozumieli, chcę żeby przykładowo semafor świetlny 5-komorowy był w dwóch wersjach: z paskiem i bez paska, a nie, że kilku niezależnych twórców zrobi własne modele i ich będzie używać. Najlepiej, jakby udało się oddzielić modelowo semafor od masztu, ale to już kwestia dokładnych ustaleń i możliwości. (np. użytkownik wpisałby w skrypcie, że tu i tu ma być semafor samoczynny 5-komorowy z takimi i takimi zapalonymi światłami - fizycznie to by był maszt do semafora samoczynnego + 5-komorowy semafor - myślę, że wiecie o co chodzi, bo chyba do tego też dążą twórcy)

To chyba na tyle. Nie wiem, jak wygląda kod samego symulatora, ale pewnie też nie ma żadnej dokumentacji i też należałoby taką zrobić.

Proszę, żebyście wypowiedzieli się, co o tym myślicie, ewentualnie co kto jest w stanie zrobić i w czym pomóc (nie liczy się tylko wiedza dotycząca samego symulatora, ale także przepisów, bo nie wszystkiego można się dowiedzieć z Wikipedii, czy innych tego typu stron ;)).

PS. Jeśli nieregulaminowo zrobiłem akapity, to przepraszam ;)

Akapity w porządku, jednak nie ten dział.
Przesunąłem.
Benek

3
Na warsztacie / Edytor scenerii
« dnia: 12 Maja 2013, 17:33:04 »
Cześć, szukałem w necie różnych edytorów scenerii i są gorsze, lepsze, niedziałające, ale wszystkie dość toporne dla zwykłego użytkownika. Postanowiłem zrobić taki porządny edytor, dla przeciętnego użytkownika, który będzie mógł sobie prosto i przyjemnie stworzyć własną scenerię z dostępnych elementów. Wersja pierwsza zakłada tworzenie podstawowych elementów na płaskim terenie. W każdym razie potrzebuję kilku rzeczy, aby ruszyć:
1. Tekstury
Muszę wiedzieć, w jaki sposób i w jakich plikach są zapisywane różne tekstury, np. lokomotyw i wagonów. Rainsted ładnie pokazuje wszystkie obrazki, natomiast przeglądając pliki DDS, widzę, że w każdym jest po kilka różnych obrazów. Ideałem dla mnie byłoby umieszczanie dodatkowo plików jpg, w których byłyby przedstawione wizerunki i wygląd lokomotyw i wagonów - żeby móc w prosty i łatwy sposób listować je tak, jak to robi Rainsted(zakładka SKŁADY)

2. Tabliczki.
Czy tabliczki z nazwami semaforów i nazwami stacji to są oddzielne tekstury, czy może są to jakieś obiekty, które można sparametryzować tak, żeby pokazywały dowolny tekst?

3. Struktura pliku scenerii.
Czy jest gdzieś dostępna AKTUALNA struktura pliku scenerii? Jakaś aktualna dokumentacja? W tym momencie w pliku scenery.doc nie ma wielu informacji. Niektóre bardzo ciężko znaleźć w necie, a niektórych w ogóle nie ma i trzeba się domyślać.

4
Bocznica / Wydzielone z: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 04 Maja 2013, 13:59:36 »
Witam, udało się pojechać EN57. Coś źle musiałem robić. A co do obecności EN57 to wersja exe symulatora: 1.8.712.394 - pobrana najnowsza paczka.
Sceneria: linia61_osobowy1 - skład ciągnięty przez EN57.

  Dodano: 04 Maja 2013, 14:24:24
Hmm, jednak z EN57 jest coś nie tak. W innej scenerii już nie ruszyłem. Załączam loga.
Co robiłem:
- usiadłem (prawy klawisz myszy)
- podniesienie pantografu - napięcie na liczniku się zwiększyło
- uruchomienie obwodu głównego (przytrzymanie Shift+m)
- załączenie przetwornicy (shift + x)
- załączenie sprężarki (shift + c) - przez chwilę słyszałem dźwięk pracującego składu, ale szybko ucichł. Nie można było nawet odluzować hamulca. Po ustawieniu nawrotnika i zmianie pozycji nastawnika - zupełnie nic się nie działo.

Wersja exe symulatora: 1.8.712.394
Sceneria: linia61_osobowy2

Brak znajomości plików informacyjnych.
Bocznica.
Rozi

5
Bocznica / Poprawki i dodatki
« dnia: 13 Kwietnia 2007, 22:02:07 »
Cześć. Widzę, że strona MaSzyny to już dawno umarła. Ale.
Przeglądam ostatnio forum i znajduje jakieś poprawki/dodatki i tak dalej. Niestety tylko teoretycznie. Bo w praktyce linki nie działają w większości.

Więc moje pytanie - czy może ktoś podać, skąd ściągnąć poprawki, w jakiej kolejności je nadgrywać?
I tak samo z dodatkami. Żeby po prostu umieścić to w jednym miejscu. Najlepiej na stronie, a nie na forum ;)

6
Bocznica / Trasy niezelektryfikowane
« dnia: 12 Kwietnia 2007, 23:58:16 »
Cześć. Jak poruszać się po trasach niezelektryfikowanych? Wciskam 'V' i co dalej?

7
Tabor / Nie radze sobie z obsługą lokomotywy---[problem rozwiązany]
« dnia: 10 Kwietnia 2007, 23:08:28 »
Cześć, zauważyłem coś takiego.
Jadę sobie pociągiem, nagle muszę przyhamować, bo np. ograniczenie prędkości. Więc zwalniam bocznik(jeśli był włączony), nastawnik do zera i zaczynam hamować. Potem jeszcze zanim wytracę całą prędkość - gdy osiągam pożądaną, zwalniam hamulce(6), robię napełnianie uderzeniowe(.) i ustawiam hamulec zasadniczy na pozycję neutralny(4).
I gdy chcę dać nastawnik na jakąś pozycję nic się nie dzieje. Tzn. nastawnik kręci się, ale napięcie(czy natężenie) w ogóle nie rośnie no i nic. Zatrzymuję się po wytraceniu prędkości. Próbuję zrobić całą sekwencję od nowa włącznie z wyłączeniem i załączeniem głównego obwodu, przetwornicy i sprężarki. Nic nie jedzie. Stoi w szczerym polu.

Rozumiem, że masz to obecnie "Na warsztacie" i nad tym usilnie pracujesz. Nie... jednak marny ze mnie optymista.
Nie ten więc dział, ale jako że "pierwszak" z Ciebie daruję Ci tym razem.
Przenoszę do Pomocy.
Akvin

Strony: [1]