Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MKdudu

Strony: 1 [2] 3 4 ... 14
31
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 06 Stycznia 2013, 00:01:02 »
Cytuj
Ludzie odpowiadający za bezpieczeństwo setek (tysięcy) istnień zarabiają 1,6kzł, tyle co kasjer w Biedronce.
Muszą tyle zarabiąc ponieważ Pan Dyrektor główny PKP S.A musi wziąść 50 000 zł miesięcznie o czym zresztą była mowa w telewizji. Na nastawniach czasami brakuje działających latarek które nie świecą ale są, bo gdyby przyszła kontrola to popatrzy że latarka jest więc spoko. Albo np. zamawiana jest woda "Nestle - dar natury", która sporo kosztuje a po kilku przegotowaniach trzeba czajnik wymienić ze względu na kamień. Tych oszczędności mógłbym wymieniać w nieskończoność ale nie chce nikomu bigosu narobić.

32
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 05 Stycznia 2013, 23:48:26 »
Według mnie w dzisiejszych czasach gdy ludzie w okresie produkcyjnym (pracownicy kolei przyszli maszyniści narażeni na uszczerbek na zdrowiu) zarabiają kwotę 1100 - 1500 zł i mają za to utrzymać mieszkanie rodzine i dzieci, a ceny paliw, żywności drożeją to najlepszym rozwiązaniem jest pójść do PLKi np. Na nastawniczego albo dróżnika przejazdowego, który ma tylko dwa przyciski długopis, telefon i nic więcej nie musi robić, to wychodzi na to samo. Kolega po przyjęciu się na w/w dróżnika zarabiał 1600zł, po przejściu na nastawniczego gdzie jest jeszcze większa odpowiedzialność otrzymał 2100 Różnica ? - prawie żadna. Owszem lepsze warunki pracy, dużo wolnego oraz zaoszczędzonego zdrowia. Natomiast na stanowisku maszynisty już tak nie jest, cały czas jesteśmy w skupieniu, w nocy trzeba się wpatrywać w tory i męczyć wzrok (już nie wspomne o sytuacji kiedy przednie szyby są brudne a brakuje płynu do spryskiwaczy albo wycieraczką trzeba ręcznie ruszać) więc warto się zastanowić nad wyborem stanowiska.

33
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 05 Stycznia 2013, 18:56:39 »
No to już jestem spalony bo na jednym oku mam 2 a na drugim 3,.. Jeśli chodzi natomiast o dróżnika przejazdowego to też te same wymagania są czy jakieś lżejsze ?. Bo z tego co wiem to dróżnik ma mniej odpowiedzialną pracę.

34
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 05 Stycznia 2013, 18:26:30 »
Witam.
"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 roku w sprawie licencji maszynisty (Dz. U. Nr 66 poz. 346) – załączniki nr 1 i 2"  http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2011,nr,66/poz,346,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-w-sprawie-licencji-maszynisty.html w punkcie 2. Wymagania dotyczące narządu wzroku. Mówi nam o: "2. 2. W przypadkach astygmatyzmu wymagana jest opinia lekarza okulisty. Osoby stosujące okulary lub soczewki kontaktowe są okresowo badane przez lekarza okulistę w ustalonych przez niego terminach". Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mam to zrozumieć ?, akurat mnie to dotyczy i chciałbym spytać czy mając ten astygmatyzm dostanę 1-szą kategorię wzroku ?. Oczywiście nie pomijając faktu że będę co chwilę badany i że będę musiał nosić okulary korekcyjne.

36
Inne niekolejowe / Odp: Konfiguracja głośników Logitech X-530 5.1
« dnia: 15 Grudnia 2011, 15:40:43 »
Najpierw to ja zaniose komputer do sklepu w którym go składałem żeby mi włożyli tą kartę dźwiękową, podłączyli do niej te głośniki, ustawili i naprawili jeszcze parę innych rzeczy. Potem jak to zrobią to będę testował na grach i muzyce i wtedy jak coś będzie nie tak to pomyśle nad tymi rozgałęziaczami, bo nie pozwolę na to żeby wszystkie dźwięki w symku leciały z jednego głośnika. Żeby conajmniej dwa działały to będzie wszystko wporządku.

37
Inne niekolejowe / Odp: Konfiguracja głośników Logitech X-530 5.1
« dnia: 14 Grudnia 2011, 23:39:50 »
Jaką masz tą zintegrowaną kartę?
VIA VT1818 High Definition Audio 8-channel Codec

38
Inne niekolejowe / Odp: Konfiguracja głośników Logitech X-530 5.1
« dnia: 14 Grudnia 2011, 23:10:01 »
Symulator to niestety mono na dwa głośniki plus subwoofer (jak ktoś ma).
Gdy włącze symulator to słysze dźwięki z jednego głośnika środkowego a z przednich prawego i lewego słychać dźwięk haslera.
Natomiast jak włączam tuner TV to słyszę dźwięk z dwóch przednich, czyli poprostu ten tuner nie obsługuje głośników 5.1 tak ?, Aha i jeszcze mam problem z MP3kami które słychać równierz tylko z dwóch przednich głośników. Chciałbym spytać czy jest jakaś możliwość podziału tego dźwięku na wszystkie głośniki ? (bez względu na to czy to jest MP3, gra, TV itp.). Gdybym wsadził kartę dźwiękową i zainstalował wszystkie sterowniki to co się zmieni ?  Będzie jakaś większa różnica pomiędzy dźwiękiem działającym na karcie zintegrowanej a dźwiękiem słyszanym na karcie dźwiękowej Creative ?.

39
Inne niekolejowe / Odp: Konfiguracja głośników Logitech X-530 5.1
« dnia: 14 Grudnia 2011, 18:12:58 »
Hmmm dziwne, a jak to masz podłączone?
Są trzy wtyczki: zielona, pomarańczowa i czarna. To mam wpięte do płyty głównej.
Sprawdź dokładnie jeszcze raz, czy dobrze wszystko podłączyłeś. Kiedyś pamiętam również miałem podobny problem, a sprawcą był źle podłączony jeden głośnik.
Sprawdziłem, wszystko jest dobrze podpięte. Dźwięk już mniej więcej działa chodź czasem szwankuje a w szczególności na Symulatorze, gdy go uruchamiam to działa tylko 1 głośnik a w pozostałych słychać tylko dźwięk Haslera i tyle. To samo się dzieje jak włączam swoją muzykę którą mam na kompie, działają tylko dwa głośniki. Jak odtwarzam jakiś klip z płyty DVD albo film z YouTube to działają wszystkie. Już mnie to wykańcza : //, 350 zł poszło na marne.

40
Inne niekolejowe / Odp: Konfiguracja głośników Logitech X-530 5.1
« dnia: 13 Grudnia 2011, 23:49:29 »
IMO, ustawienia karty dźwiekowej. Trochę jak z odtwarzaniem muzyki z CD/DVD/Flash w kinach domowych. Kwestia przełączenia EQ, można by rzecz, reprodukcji dźwięku w 2 kanałach, z 2 posiadanych (pomijam subbas).
Przy odtwarzaniu z DVD teledysków z muzyką, grają wszystkie głośniki. To samo jak robię test dźwięku w ustawieniach, też pokolei idzie dźwięk z każdego głośnika.

41
Inne niekolejowe / Konfiguracja głośników Logitech X-530 5.1
« dnia: 13 Grudnia 2011, 23:38:48 »
Witam.
Jak już wiemy w większości przypadkach raczej coś nam nie działa niż działa. Akurat trafiło to na mnie przy głośnikach Logitech'a X-530 5.1
Dziś otrzymałem nowo zakupione głośniki X-530 Logitech i problem tkwi w tym że jak włączam muzykę albo Symulatora Maszyne to działają tylko 2 (przedni prawy i przedni lewy) + bas. Przy testowaniu na symulatorze działają 3 głośniki (przedni prawy, środkowy i przedni lewy) z tym że każdy dźwięk w przypadku Maszyny (przetwornica, sprężarka, nastawnik, nawrotnik itp. oprócz haslera) słychać w środkowym a tykanie Haslera tylko z przednich, lewego i prawego.
 
Chodź posiadam kartę dźwiękową Creative Sound Blaster SB0570 której jeszcze nie wmontowałem, mam płytę główną w swoim komputerze która ma zintegrowaną kartę dźwiękową.
Płyta główna: ASUS M4A87TD EVO
System operacyjny: Windows 7 (64-bit)

Może miał ktoś kiedyś podobny problem i sobie z nim poradził, to prosiłbym o pomoc i  wskazówki.
 Czego oczekuję? - Chciałbym słyszeć dźwięk z każdego głośnika, pomijając to co będę robił... czy słuchał muzyki, oglądał filmy, grał itp...
Pozdrawiam, DuDeK.


42
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei
« dnia: 05 Grudnia 2011, 19:23:37 »
A czy kogoś z was zapraszali na rozmowę do IC Południowy w Krakowie?
Wysłałem tam swoje CV ale narazie cisza.
To jak coś będziesz wiedział i się do Ciebie odezwą to daj znać, bo ja kończe za 1,5 roku ta nieszczęsną szkołe i składam papiery do Południowego ale do sekcji Rzeszów bo tam mam najbliżej.

43
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei
« dnia: 30 Listopada 2011, 23:16:42 »
W szoku byłem jak się okazało, że wezmą nawet ludzi "z ulicy" żeby zrobić z nich pomocników.
Czyli jak nie zdam matury to też mam szansę iść do IC na ten kurs pomocnika maszynisty ?. Mi pasuje akurat każda suma jaką tam płacą jeśli chodzi o wypłatę.
Natomiast jeśli chodzi o zdrowie to ze wzrokiem mały kłopot.
Pozdrawiam, DuDeK.

44
Bieżące Symulatorowe / Odp: Linia 61 + linia 144
« dnia: 08 Listopada 2011, 22:22:52 »
Zapętliłem się już przez te wasze scenerie... i trasy. Dlaczego odcinek L61 nie został kontynuowany linią 144 tylko są to dwie osobne trasy ?, w tej nowej wersji L61 będzie odcinek z Ozimka do Częstochowy w całości ?.

45
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 16 Października 2011, 12:30:09 »
Lokomotywa: ET22-732
scn: Linia_61
ilość wagonów: 3 wagony (112A+Bdhpumn+Bdhpumn)
opis służby: Mała Panew iR

Rozciągnij okno z taśmą na cały ekran, przy obecnym stanie mało widać. Nie wstawiaj niechlujnych screenów. Zobacz jak to wygląda w innych postach.
/ Żuk


46
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon pocztowy w "Przemyslaninie"
« dnia: 26 Września 2011, 14:11:23 »
Niestety, już nie kursują te wagony. Na rynku kolejowym możemy przeczytać o przetargu sprzedaży kilku sztuk tego typu wagonów przez pocztę polską.
Poniżej w linku ostatni kurs poczty na Przemyślaninie.
http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=8362&mode=search

47
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« dnia: 12 Września 2011, 16:37:55 »
Teraz można się w łatwy sposób wytłumaczyć: Nie widzialem, byłem sam i siedziałem po drugiej stronie :).

48
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« dnia: 12 Września 2011, 11:52:37 »
Wie ktoś może jaki to numer? Myślę że będzie jeszcze mogła śmigać po torach.

49
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 24 Sierpnia 2011, 18:13:37 »
Zacha mów za swoją sekcję. :P Nawet w Mysłowicach zwrotniczowie są wyposażeni w przenośne radiotelefony podczas prac w terenie.
Mysłowic mi lepiej nie przypominaj :) , jechałem kilka razy TLK 72100 i 27100 to na tych torach to tragedia, jeszcze do Dulowej w miarę jechał a później do tych Katowic przez te Mysłowice to już jakiś wogóle armagedon był, jedno wielkie 40 km/h i tyle, nikt się nawet tym nie zajmie, a tyle kopalni poupadało, i nie opłaca się remontować ? No tak, jeżdża towary jeden za drugim i rozwalają te tory ale chyba nie tak jak w latach 90tych albo 80tych.

50
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 24 Sierpnia 2011, 10:27:41 »
PLK nie istnieje 50 lat...  Chcesz znać winnych zaniechań w infrastrukturze? Spójrz na wszystkie wolne rządy.
PLK może i nie ale w tym reportarzu w Uwadze gość się wypowiedział że te wszystkie systemy zabezpieczenia i te semafory nie były wymieniane od 50 lat. Dodał że dawniej jak jeździły parowozy to jeszcze te semafory i zabezbieczenia tam były.
To że wszystkiemu jest winien rząd to ja się z Tobą zgodzę. Znalazłem jeden jedyny sukces Grabarczyka:

http://www.rmf24.pl/raport-pkp/pociag-porazek/news-cud-w-krakowie-czysty-12-wagonowy-pospieszny-do-gdanska,nId,344813

51
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 24 Sierpnia 2011, 00:15:33 »
Nie rozumiem. Mógłbyś troszkę jaśniej?
Tak, rozmawiałem z kilkoma znajomymi mechanikami z tej spółki i mówili że tam coś jest nie tak, że to nie jest normalne że odrazu jeszcze nie wiadomo dlaczego i za co zamknęli maszyniste tego pociągu np. mógł nie widzieć dolnego światła, dopiero jak się zbliżył bardziej to już było zapóźno, i dlaczego tylko jego zamknęli a nie np. dyżurnego albo dyspozytora z Warszawy. Jeżeli Twoje źródła mówią że nie było rozkazu a są one zaufane to ja Tobie zaufam bardziej niż temu "prokuratorowi" bo wiem że on zrobi tak żeby sprawiedliwości nie było, a sam dowodów na nic nie posiada. To dlaczego on powiedział że mechanik otrzymał rozkazy ?

52
Na warsztacie / Odp: Linia 53 - Służba CTL
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 23:53:56 »
Wiem... wiem, to nierealne ale tak dla zabawy czasem robie taki skład ; ), chyba też powinno się brać pod uwagę to czy skład się zmieści na torze końcowym na którym ma się skończyć bądź rozpocząć bieg.

53
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 23:48:29 »
Skąd wiesz że nie było, widocznie znaleźli skoro "prokurator" wspomniał. Rozmawiałem z kilkoma swoimi szoferami i mówią że to oglądali i tam jest coś pokręcone nie tak jak powinno. Ktoś kogoś bądź coś zakrył.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 23:42:19 »
Szkoda słów na tych wszystkich mądrych "wykształconych" ludzi jak PLKa siedzi na d.... i nic przez 50 lat nie zrobiła to niech się teraz za głowe ludzie nie łapią, a po drugie żaden rząd w państwie nie potrafi wpłynąć odpowiednio na kolej, ja tego nie rozumie, czy tam siedzi jakiś terrorysta i grozi wszystkim że jak coś zrobią na dobre to ich powybija czy co ? nikt nie może na naszą kolej wpłynąć ? Teraz Niemcy siedzą i się śmieją że przy 118 się pociąg wykoleił, a u nich to by się nawet woda ze szklanki nalana po sam czubek nie wylała przy takiej prędkości.

55
Na warsztacie / Odp: Linia 53 - Służba CTL
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 23:29:40 »
Ktoś kiedyś napisał, że MaSzyna jeszcze nie dorosła do jazdy w nocy. Jednakże powoli "dorasta" :)
Dorasta i to bardzo szybko, parę lat temu nawet światła nie było żadnego, a teraz nawet na peronach są. Proponuję scenerię dzienną, a na powrocie 182 + 40 węglarek i w każdej po 99 ton węgla. Zawsze tak jeżdżę po lini Drawinowo i jest hardkor na maxa :). Przy tej nowej misji na Regio Sandomierz - Dębica aż się prosi o postój w Dębicy na jakieś 30min na torze zerdzewiałym obok i potem powrót do Sandomierza.
Pozdrawiam.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 23:24:20 »
Jeśli ktoś już obejrzał reportaż do którego podałem link: na lokomotywie nie było żadnego rozkazu - ach ta prokuratura...
Tak, ale ten wystraszony pAN prokuratorek powiedział że mechanik przy wyjeździe z Warszawy dostał rozkaz pod którym się nawet podpisał. Na nim było napisane w którym kilometrze musi zwolnić, natomiast nie uzyskał żadnej informacji od nastawni, a powinien. Po drugie nie wiadomo czy przypadkiem pomarańczowe światełko nie było przypalone i widział samo zielone, i teraz nasuwa się pytanie czy przypadkiem toromistrz albo ten odpowiedzialny za ten semafor nie dopuścił się żadnego matactwa w tym czasie ?. Zapewne ten prokurator skończył studia bo przecież to "podstawa" i jakiś tam papier ma, więc jak by się dało to bym ten papier podarł i do ogniska wrzucił, to samo z tym profesorkiem który go wyszkolił na takiego matoła. Po co za kraty odrazu? Mechanik miał żonę, dziecko, dać go na warsztat albo na dyspozytora i po sprawie. To że zginęła jedna osoba to wina dyspozytora który ten pociąg wypuścił na trasę ponieważ w programie "Dzień po dniu" (TVN24) wypowiadał się były minister transportu i powiedział że jeżeli w pociągu brakuje miejsc siedzących a ludzie stoją w korytarzach i w przejściach to pociąg nie ma prawa jechać więcej jak 100km/h. Nawet Pan Tusk się zjawił, a dlaczego ? - Bo zbliżają się wybory :)

57
Wydział zamówień / Odp: Proszę o materiały na kabine SP32.
« dnia: 22 Sierpnia 2011, 16:01:45 »
Znalazłem pare źródeł, w tym są między innymi wymiary kabiny itp.
 http://m8.mech.pk.edu.pl/publikacje/pojszynmbmg.pdf
 http://m8.mech.pk.edu.pl/sp32.php


58
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 12 Sierpnia 2011, 18:41:49 »
Faktycznie, to 1034, sprawdzałem na necie i pomyliłem. Ciekawe czy wyjedzie na tory

59
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 12 Sierpnia 2011, 18:05:16 »
Faktycznie jest to 1032 bo 1034 ma angielskie ogrzewacze szyb, a 1032 jest w malowaniu ic i ma te stare duże grzejniki.

60
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 12 Sierpnia 2011, 17:59:02 »
Ktoś potrafi rozczytać numer 07 ?  EP07-1032 ? 1034
Fota zrobiona poprzez tuner TV.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 14