Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MKdudu

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14
61
Bieżące kolejowe / Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
« dnia: 12 Sierpnia 2011, 10:40:36 »
Gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że na linii 139 Katowice-Zwardoń, na odcinku Żywiec- Zwardoń nie mogą kursować ET22. Nie wiem co jest tego powodem, ja jednak rzeczywiście na tym odcinku nie widziałem ET22.
Bo tam nie ma ET22, jak jedzie towar to ciągnie go ET41 i to jeszcze w zmniejszonej ilości wagonów. Na Regiach jeżdżą same EN57, a jak w zeszłym roku był międzynarodowy wagonowy Katowice - Żilina to jechała EU07 wypożyczona od IC, a na reszcie międzynarodowych jechała ED72.

62
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Sierpnia 2011, 18:09:39 »
Ostatnio miałem okazję przejechać się Linią 26 na odcinku Sosnowiec Główny dworzec PKP (tam spod pomnika Kiepury) do Ulicy 1go Maja. Jechałem koło godziny 19 i raczej był spokój ale na 1go maja na tych torach to jest tragedia, jeszcze tam ma pole do popisu bo jest prosty długi odcinek bez skrętu. Spotkałem pare tramwajów w których jechali tacy inni ludzie z wyglądu, w kapturach itp. Ale że aż tak tam źle po zmroku ? : )

63
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 06 Sierpnia 2011, 14:58:06 »
Kilka nowości :).

1) Sól Kiczora.
2) Sól Kiczora. EN57-2056 Regio Katowice - Zwardoń
3) Husarz :)
4) Kraków Główny. EU07-158 EIC Małopolska Przemyśl - Gdynia
5) Kraków G. EP09-001 TLK Warszawa - Przemyśl
6) Stalowa Wola. ET22-015 iR Wielkopolanin Stalowa Wola Rozwadów - Poznań
7) Stalowa Wola. Po raz pierwszy pojawiły się tego typu wagony w moim regionie.

64
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Sierpnia 2011, 12:42:55 »
Kilka fotek z mojego wypadu.
1) TLK Zielona Góra - Zamość
2) Bielsko Biała Główna
3) Wisła Głębce. Przyśpieszony do Katowic
4) W. Głębce. Przyśpieszony Weekendowy do Częstochowy.

P.S
1.Podlot pod skład EP07-1044, na swoją pierwszą jazdę załapał się użytkownik YT @baks080 (którego słychać i widać).
&feature=channel_video_title
Podczas wystawiania i chwalenia sie tego typu materiałami nie pomyślałeś o tym że mechanik może mieć na utrzymaniu rodzinę i dzieci? Skąd wiesz kto przegląda to forum i Twój profil na yt. Dziś ciężko znaleźć pracę a w szczególności wtedy gdy w papierach ma się zwolnienie dyscyplinarne.

65
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2010
« dnia: 25 Kwietnia 2011, 18:47:02 »
Coś podobnego pojawia się na misji Macierzewo – Wilis – Jarkawki – Wilis. Gdy dojedziemy do całkowa to oczekujemy na wjazd ST44 z towarem. Tu pojawia się ten problem, skład towarowego na którego czekamy staje ostatnimi trzema wagonami na zwrotnicy wylotowej z Całkowa i nie może z niej zjechać pomimo tego że jest odhamowany i gagar ciągnie ile ma tylko sił a wagony tak stoją jakby je przyspawał do tych torów. Dopiero gdy do nich podjadę i je popcham to urywają się od składu, towarowy podjeżdża wtedy planowo pod semafor a ja te trzy wagoniki towarowe pcham do samego Wilisia, i najdziwniejsze jest to że na mojej maszynie w tym przypadku SU45 zostają zderzaki po tych wagonach towarowych :) . Gdyby komuś się trafiło coś podobnego to polecam zamiast składu towarowego z ST44, wrzucić sobie np. SM04 + 3 wagony mieszkalne i WM15.
Pozdrawiam, Dudek.

66
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2010
« dnia: 16 Kwietnia 2011, 20:45:22 »
Witam.
Kolejny mój problem jest na trasie Drawinowo. Misja: drawinowo_ep07.
Po dość długim wczytaniu symulatora następuje jego uruchomienie. Gdy siedzimy już w fotelu EP07-183 FPS wynosi: 3,38 (slowmotion) jest on na całej trasie, nawet tam gdzie są same drzewa i kawałek toru niezelektryfikowanego. Na pozostałych misjach na trasie Drawinowo FPS wynosi 75, 70.

Może przypomnę pare informacji na temat mojego sprzętu:
procesor – AMD Phenom II X4 Quad Core 955 3,2 Ghz
karta grafiki – GeForce CUDA GTS 250, 1GB DDR3 (256bit)
RAM – Patriot VIPER DDR3 2x2GB 1600mhz
dysk twardy – Seagate Barracuda 7200 500GB SATA/300
wersja sterowników (najnowsza): 266.58

log oraz $ w załączniku.

Przeczytaj readme.html i zastosuj się do umieszczonych tam porad. Jeśli to nie pomoże – wtedy napisz.
libertyn89

67
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2010
« dnia: 14 Kwietnia 2011, 22:08:57 »
Witam.
Zauważony problem:
- sceneria TD, lokomotywa ET22-340 + wagony Bhp. Mój problem polega na tym że przy gwałtowanym ruszaniu z miejsca (około 600A) gdy na liczniku mamy już 40km/h następuje nagłe szarpnięcie i skład zwalnia do 4-5km/h. Dzieje się to przy każdym ruszeniu z miejsca. To samo powtarza się przy hamowaniu, jadąc 60km/h zaczynam hamować coraz mocniej (i gdy dochodzę do 3 pozycji kranu głównego od pozycji jazdy) skład nagle (w czasie 1s) zatrzymuje się. Opisany problem pojawia się zawsze gdy jadę z wszystkimi wagonami (malowanie oliwkowe, waniliowe i niebieskie) natomiast jak włączę np. ET22-340 + 4 wagony Bipy "waniliowej" to jest wszystko w porządku.

Parametry sprzętu na którym pracuję to:
procesor – AMD Phenom II X4 Quad Core 955 3,2 Ghz
karta grafiki – GeForce CUDA GTS 250, 1GB DDR3 (256bit)
RAM – Patriot VIPER DDR3 2x2GB 1600mhz
dysk twardy – Seagate Barracuda 7200 500GB SATA/300
wersja sterowników: 7.16.11.9107

Plik log.txt oraz $.scn dodałem jako załącznik.

68
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Problemy z Paczką Całościową 2010
« dnia: 14 Kwietnia 2011, 21:12:38 »
Witam.
Ostatnio do testów wybrałem sobie ET22 + Bhp. Podczas szybkiego i agresywnego ruszania z miejsca (około 600A), gdy na liczniku było już 40km/h skład nagle szarpną i zwolnił do 4-5km/h. Jest to wina wagonów Bhp ponieważ testowałem na EU07 jak i na ET22, wykluczam tutaj SU45 czy SM42. Taki sam efekt jest za każdym razem kiedy ruszę z miejsca mając na haku Bipę. Natomiast jeśli chodzi o hamowanie to jest podobna sytuacja: kran hamulca głównego nastawiam na 3 pozycję od pozycji jazdy, gdy się cały skład zahamuje powtarza się kolejne mocne szarpnięcie tylko że wtedy już całkowicie skład staje, załóżmy że mamy na liczniku 60km/h, hamujemy coraz mocniej a tu nagle w czasie 1s. nagle zatrzymujemy się.
Pozdrawiam, Dudek.

"Prosimy pamiętać o:

•dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
•informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
•pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był);
•pliku $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
•ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o regulaminowym umieszczaniu screenów).
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę."

Napisz to jeszcze raz, umieszczając wszystko co niezbędne. Tymczasem Bocznica.
libertyn89

69
Bocznica / Odp: Wybranie profilu w techikum
« dnia: 10 Marca 2011, 20:30:32 »
Wiem po sobie jak to jest. Zresztą kolej to i tak czubek góry lodowej, bo po skończeniu szkoły czeka tylko bezrobocie i nie zaprzeczysz temu, no chyba że masz znajomych... rozumiesz co mam na myśli.
Jak tatuś maszynista to i synek też. Natomiast prezesowi danego zakładu zawsze "coś" w kieszeń wpadnie :).

70
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 10 Marca 2011, 20:17:38 »
Na razie typowane są tylko 303E które maja status OG.
Co to takiego ten status OG ?

71
Inne niekolejowe / Odp: Wybranie profilu w techikum
« dnia: 08 Marca 2011, 22:45:31 »
MKdudu a Ty w LO jesteś? Bo odnoszę wrażenie, że wylewasz jakieś swoje prywatne żale. Pisząc takie rzeczy wynika, że nie masz bladego pojęcia o pracy maszynisty.
Nie, jestem w technikum informatycznym. Nic nie wylewam tylko jestem pewny że jak kiedyś się dało po zawodówce jeździć, tak teraz z pewnością też się da. Co do tych usterek to masz rację że większość zamiast naprawić mówi: "nie da się''. Jest coś takiego jak wademekum maszynisty, są tam najczęstsze usterki opisywane, cała budowa lokomotywy, wystarczy to przestudiować, zapoznać się, jeśli się czegoś nie wie to zapytać starszego. Jest internet (połowa w wieku 50 lat nie używa internetu bo nie mogą tego pojąć). Wystarczy chęci i zainteresowania :). Gdyby dawniej wymagali technikum to ok (zacofanie). Ale dziś? gdy mamy tyle źródeł i postęp techniczny, można poczytać w internecie, dowiedzieć się od kogoś przez telefon komórkowy.

72
Inne niekolejowe / Odp: Wybranie profilu w techikum
« dnia: 08 Marca 2011, 22:19:22 »
Zrozumiałbym stanowisko instruktora czy tego dyspozytora ale mechanika? Bezsensu.

73
Inne niekolejowe / Odp: Wybranie profilu w techikum
« dnia: 08 Marca 2011, 22:09:43 »
Do czego Ci ta matura? do tego żeby się tylko w kartę pracy wpisać?. Pomocnik jest pracą fizyczną a nie psychiczną :). Ludzie po szkołach zawodowych bardziej się nadają do jazdy niż za biurko.

74
Inne niekolejowe / Odp: Wybranie profilu w techikum
« dnia: 08 Marca 2011, 21:58:16 »
To w takim razie na jakim stanowisku (na kolei) znajdę pracę po szkole zawodowej? To też dobra szkoła, będąc np. na profilu: Elektryk. Odczytywanie schematów dot. elektryki - jest, naprawianie usterek - jest, teoria - jest. Szkoła zawodowa od technikum różni się tym że w zawodowej nie ma zbędnych rzeczy np. matura z polskiego, matematyki, angielskiego czy fizyki. Jeśli chodzi o przedmioty zawodowe to jest ten sam zawód tyle że bez tej matury.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Hasler w EU06
« dnia: 27 Lutego 2011, 13:50:15 »
Jeśli chodzi o EP07-211, to bardzo by się przydała przeróbka tej kabiny. Szczególnie pod względem tego prędkościomierza oraz przednich ramówek szyb (są całkowicie nierealne z realną kabiną od 07-211). Dziwie się że Betatesterzy tego nie zauważyli.

76
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 27 Lutego 2011, 11:42:55 »
Jak tylko się pojawi nowy model, wezmę się za nią.
Zdjęcia wystawiłem w szczególności dla tych, którzy siedzą na wyższym stołku, bo tylko oni mają wgląd do działu z testami a tam model pewnie już jest więc i na pewno tekstura szybciej powstanie ;). Ale jak najbardziej zachęcam do robienia tekstur, niedługo wystawię foty pod model 4E.
Pozdrawiam, Dudek.

77
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 26 Lutego 2011, 22:56:53 »
Ze względu na prace ukończeniowe dla modelu 303E, wystawię kilka maszyn tego typu na tekstury. Dla zainteresowanych mam równierzż dużo zdjęć na tekstury dla 4E.
Bardzo chętnie przyjmę każdą uwagę dotyczącą poniższych zdjęć.
1) EU07-316 (ICC Zakład Południowy) nowe malowanie IC
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-P1010162.JPG

2) EU07-358 (ICC Zakład Południowy) nowe malowanie IC
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-P1010551.JPG

3) EU07-491 (ICC Zakład Południowy) nowe malowanie IC
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-P1010034.JPG

4) EP07-426 stare malowanie
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-P1010193.JPG

5) EP07-370 (ICC Zakład Południowy) stare malowanie
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-P1010543.JPG

3) EP07-410 (ICC Zakład Południowy) stare malowanie, trapez
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-P1010295.JPG

4) EP07-412 (New!!) (ICC Zakład Południowy) nowe malowanie

Link do zdjęć:
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-07.rar

libertyn89

78
Bieżące kolejowe / Odp: Hasler w EU06
« dnia: 26 Lutego 2011, 23:03:04 »
Wszystkie maszyny po naprawach w Nowym Sączu dostały takie haslery, EP07-211 równierzż taki ma.

libertyn89

79
Nigdzie.
Jest w Katowicach, należy pod zakład Południowy. Natomiast nie wiem jak jest we Wrocławiu.

80
...przemiła Pani poinformowała mnie, że niestety nie mogę odbyć tego kursu, ponieważ nie mam odpowiedniego przygotowania...
Witam.
Tak w ogóle to nie mam pojęcia co ta "Pani" tam robi za tym telefonem. Lepiej przyjąć na stanowisko pomocnika maszynisty lub warsztat kogoś, kto lubi kolej, wie co jest grane, potrafi dużo (mówię tu i symulatorze naszym :)), niż kogoś kto nawet nie miał nigdy styczności z koleją, ani nie potrafi odróżnić zielonego ET22 od zielonej EU07. Nie wiem na kogo oni czekają, nagle będzie taka sytuacja że braknie ludzi i w końcu takich wezmą pierwszych lepszych, którzy pójdą odwalić robotę i zabrać kasę. Raczej pracę na kolei powinno się wykonywać z przyjemnością a nie z przymusu. Ehh... gdzie ja żyję... Pewnie mnie też nie wezmą bo jak skończę tą szkołę to będę miał tytuł informatyka. Chciałem też sobie zrobić kurs SEP-a.

81
Bocznica / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 11 Lutego 2011, 22:47:04 »
Nic już z tego nie rozumiem. Po co odcinać ten kawałek szyny, co autor tego dzieła (w tym przypadku PLKa) miał na myśli?. W_ogóle, to ja się dziwię temu komuś "po studiach", że nie wpadł po rozum do głowy, że w każdej chwili może iść parę wagonów na naprawę, jak wtedy wyjadą?. Znów będzie problem, bo nie będzie komu założyć tej szyny i tak w kółko. Teraz sobie pomyśleć, że matematyka uczy logicznego myślenia :/.

Kiedyś tak ładnie pisałeś. Robisz teraz komuś na złość? Nie polecam.
Rozi

82
Haha ; D, dobre :), nie no przyznam że zapomniałem o tym że tato miał służbę w zimie a nie zwróciłem uwagi na otoczenie które jest na zdjęciach ;). Ale jak na prima a prilis to udało się.
Pozdrawiam:).
 30 dni ostrzeżenia za bezsensownego posta.
Rozi

83
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 02 Lutego 2011, 22:08:59 »
Witam ;)
Przeglądając sobie późnym wieczorem różne internetowe galerie kolejowe, znalazłem "TGV" Spółki PKP Cargo i doszedłem do wniosku że jak narazie to ta maszyna nie nadaje się na interRegio ;). Jak na to wpadłem? Odpowiedź prosta: zwróciłem uwagę na prawy reflektor ;p.
http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=5313
Pozdrawiam, Duduś:).

84
Bieżące kolejowe / Odp: Maszyniści uciekają z PKP InterCity
« dnia: 01 Lutego 2011, 12:49:10 »
warunek konieczny
Zawsze można kogoś innego spytać, co i jak się robi, kogoś, kto już zaczął pracę wcześniej i mniej więcej potrafi wykonać kilka czynności. Trzeba sobie jakoś radzić, coś nie wiedziałem, przychodzę do domu i szperam po necie szukając, czytam książki na ten temat, dowiaduję się od starszych i zawsze czegoś się nauczymy. Tak na marginesie, chciałbym spytać, co tak naprawdę robi się na tym warsztacie IC><? Wiem, że na PK jest dużo ciekawych rzeczy, między innymi wieszanie ciężarków na pantografach.

Rozi

85
Bieżące kolejowe / Odp: Maszyniści uciekają z PKP InterCity
« dnia: 31 Stycznia 2011, 23:26:21 »
Myślę, że ten zawód elektryka nie taki konieczny, jak już naprawdę będzie im brakować ludzi, to spokojnie powinni przyjąć. Wszystkiego się na warsztacie nauczysz, a co Ci będzie potrzebne, to znajdziesz na w internecie, to nie te czasy, w których były tylko liczydła. Obecnie jest bardzo dużo mechaników, którym można by dać deskę i gwoździa i nic z tym nie będą umieli zrobić, są też przypadki kiedy mechanik przy defekcie nie wie co zrobić, a wystarczyło np. wejść do szafy i przypiąć dwa krokodylki, bo w którymś miejscu styku nie było i maszyna nie jechała.

Tragedia.
Rozi

86
Bieżące kolejowe / Odp: Maszyniści uciekają z PKP InterCity
« dnia: 31 Stycznia 2011, 20:15:55 »
Gdybym mógł już teraz, to bym podanie złożył, ale jak dla mnie to są za duże wymagania jeśli chodzi o wykształcenie średnie, bo u mnie jest to duży problem. Ciekawy jestem, ile zwykły maszynista zarabia (nie chodzi mi tu o stanowisko kontrolera czy instruktora), tylko zwykłe po np. 30 latach pracy, a ile zarobi ten który świeżo przyjdzie do jazdy, jak i również pomocnik, który tylko obserwuje. Jak bym miał zarobić do 2000zł, to wymagania są za wysokie.
Pozdrawiam.

Kochany, zdanie się kiedyś kończy. To pierwsze podzieliłem na dwie części. Proszę też pamiętać o przecinkach.
Rozi

87
Bocznica / Odp: Przewód w lokomotywach
« dnia: 29 Stycznia 2011, 22:13:22 »
EDIT:
Jednak zdaje mi się, że chyba mylę się i chodziło jednak o wężyk z powietrzem (żółty), żeby można podpiąć wagony z drzwiami pneumatycznymi.
Jak coś sorki za pomyłkę.
Tak, dokładnie tak jak piszesz, żółtym wężykiem przekazywany jest prąd do wagonów z drzwiami pneumatycznymi, czerwony służy do powietrza a ten czarny po boku to ogrzewanie.
Dawniej za czasów Cargo jak brakło 07 dla jakiegoś Expresa to dali byka i zawsze żółty był podłączony. Chociaż i tak nie każda Lok. serii ET22 posiada taki wężyk.

88
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na tekstury kabiny EP09
« dnia: 17 Stycznia 2011, 12:03:19 »
Witam.
Co prawda to mam tylko 3 zdjęcia poglądowe kabiny ponieważ zostały zrobione na DTK Kraków, a wtedy nie wiedziałem że będzie zapotrzebowanie na takie zdjęcia ale może się przydadzą.
http://eu07.pl/userfiles/3576/foto-Desktop.rar

89
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego na towarowych jeżdżą siódemki a na interRegio same ET22? Z tego co wiem to EU07 na pośpiechu by była bardziej zrywniejsza i szybsza niż ET22, zrozumiałbym gdyby interRegio miało 15 pudeł.

90
Bocznica / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 10 Stycznia 2011, 17:22:27 »
Muszę z przykrością powiadomić że kabina ta może nie zostać wydana, patrząc na dotychczasowe komentarze testujących.
Jeśli by Ci coś nie poszło z tą Twoją przeróbką, to z tego co pamiętam, to ktoś miał w avatarze model EP08 chyba Kolega EU40. Także może się doczekamy ;).

Zerowa wartość merytoryczna. Bocznica.
ZiomalCl

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14