Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kogut

Strony: [1] 2 3
1
Inne niekolejowe / Odp: Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 24 Grudnia 2022, 00:03:15 »
Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie✝️☦️

O śmierci współużytkownika forum czyta się jak o śmierci kogoś bardzo bliskiego... i to jeszcze o śmierci w tak młodym wieku. Pozostaje żyć w nadziei iż Pan Bóg przyjmie go do raju, i że tam jest dla niego lepiej.

Mimo iż nie mogę wiele, to obiecuję Panu, panie Jarosławie, że postaram się w godny sposób upamiętnić Michała, a także zaangażować do tego inne osoby.

Requiescant in Pace, Wiecznaja Pamiat'

2
Forum / Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 14:33:24 »

3
Na warsztacie / Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 03 Grudnia 2022, 21:54:44 »
Podobnie jak z Bieszczadami, trwa akcja czyszczenie magazynów.

Po pobraniu użytkownik ma do dyspozycji NIEDOKOŃCZONĄ scenerię "Jeziorka", o długości około 15 kilometrów, obejmującą kawałek bocznicy Elektrociepłowni Siekierki znajdującej się w Warszawie. Szlak prowadzi od punktu zdawczo-odbiorczego w Jeziornie do samej elektrowni. Teren wzięty z geoportalu z pomocą Jana21.

Vmax 30km/h z ograniczeniami do 20 na przejazdach i 3-5km/h na wadze przy hałdzie. Rozjazdami możemy sterować samemu (i pojechać na przykład na wysypisko popiołów :)).

Otoczenie jest poniżej jakichkolwiek standardów, scenerię wrzucam jedynie do pobawienia się, jakby ktoś na przykład miał sentyment do tej trasy. Chętnych oczywiście zapraszam do dekorowania na własną rękę i podsyłania w wątku efektów... może coś z tego wyjdzie. Stan na okolice roku 2019.

Dziękuję Janowi za pomoc z terenem, nauką rainsteda i poprawkami. Kogutowi za ogarnianie całości ze strony technicznej, oraz Parka za pomoc w dekorowaniu.

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/28312/jeziorka.rar
Wymagane pliki t3d drzew i krzaków w tym wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

4
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 27 Listopada 2022, 09:57:18 »
oczywiście film został dopracowany :)

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Listopada 2022, 21:59:56 »
Dzień dobry, aby symulator stał się bardziej przyjazny użytkownikowi proponuję do poleceń w helperze dodać skróty klawiszowe przypisane do tych poleceń. Jeśli ktoś ktoś potrzebuje argumentów za, to proponuję odpalić SM42 albo podobną spalinówkę, nie zerkając co chwila w klawiszologię. Pozdrawiam serdecznie.

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Października 2022, 20:50:10 »
W zał. archiwum - nowe otoczenie od wjazdu do Włodowic do Grodziska Zachodniego (z wyj. Grodziska Zachodniego, w którym jedynie zostały podmienione dwie nieoświetlone nastawnie na jedną oświetloną) oraz ruch sam. AI na scenerii.

Po pobraniu i wgraniu nowych plików,  należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt oraz drawinowo_od_rana_lite.sbt, EDIT: a z pliku teren.scm wpisy od linii 687 do 1285. 

Zaznaczone na zrzutach ekranów pawilony i sklepy, zostały celowo "zakomentowane" w plikach grabowek.scm i nowedrawinowo.scm (można samodzielnie pobrać z testu dodatków+nowe shadery z emission map shaders i "odkomentować").

Edit: Poprawione archiwum zawiera dodatkowo dwa pliki scm: lampy_drawinowo.scm (poprawiono lampy, które nic nie oświetlały w peronach we Włodowicacho, w Grodzisku Zachodnim i przy podg Stawiska Dolne) oraz teren.scm (usunięte zostały wpisy odlinii 687 do 1285 oraz niektóre pola, które unosiły się w powietrzu przy po Lubniew Mały). Ponadto przesunięte zostały wiaty przystankowe i wprowadzono szereg innych drobnych poprawek, głównie związanych z roślinnością. 

Edit2: Poprawione archiwum: dostosowany plik scenery drawinowo_od_rana do nowej wersji 22.11, dodane lampy przy podg Grabówek Lachy oraz drobne poprawki, głównie dot. roślinności.


https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo.7z

7
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 11:51:44 »
Trailer wykonany spoko jak dla mnie, boli tylko brak użycia oryginalnego loga projektu MaSzyna na końcu tego filmu, który jest dostępny tutaj: https://eu07.pl/dla-prasy/ .

8
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 11:44:35 »
Może taki trailer na 2022 rok ?? Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny. :)



9
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 15 Września 2022, 18:52:09 »
Dobra, rozluźniło się, można było coś nakręcić :D

10
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 06 Września 2022, 19:15:50 »
Coś ode mnie na szybko z Elfa 2 w Kolejach Dolnośląskich. Rozluźni się trochę ilość osób obecnych w kabinie (dużo osób z Pesy oraz wyjeżdżających godziny), spróbuję coś bardziej szczegółowego nakręcić.


P.S. Zachęcam do oblukania całości kanału ;)

11
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

12
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 12:58:10 »
zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.
No nie bardzo, zwłaszcza jeśli jest robiony przez kompletnego amatora i zwłaszcza gdy już na pierwszy rzut oka widać masę błędów i nieścisłości z rzeczywistym oryginałem.
Od czegoś należy zacząć. Może i się rzucił na głęboką wodę ale jak się nauczy to będzie z tego pożytek.
Nadal podtrzymuję zdanie, że warto zrobić i jak zda testy to wydać. Lepszy rydz niż nic.

ASF co powstawał 11 lat to raczej nie powód do dumy. Najlepszy podobny przykład to nowy model ST44. Na forum wątek zaczęty w 2017/2018. Model miał wyjść 2019 (już nieraz udostępniany na stronie Maszyny) a do tej pory nie ma nic. Na dodatek model jest ciągle edytowany (coś źle, krzywo itd). Jakoś są modele co wychodzą dużo szybciej (EN57AKM, który ma wyjść).
Ja wiem, że robią to ludzie z dobrego serca bo tak działa ten projekt ale wartoby przemyśleć takie coś jak jakiś system wspierania finansowego projektu (patronat czy coś - dać im dostęp do zamkniętych testów i ktoś by się znalazł a jakieś "wypłaty" na pewno by zmotywowały modelerów i skrypterów (bo tekstury to jak w fabryce - wychodzą co chwilę i chwała za to). A nie jest to powód to wstydu bo dużo projektów np. w OMSI2 tak działa.

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 28 Lipca 2022, 12:55:41 »
Dzień dobry.

Z racji iż w wątku od dobrych kilku miesięcy zapanowała cisza, a także iż obsługa połączeń bez głosowych poleceń odjazdu jest dość męcząca, stwierdziłem iż jestem gotów podjąć się zorganizowania na nowo nagrywek na polecenia odjazdu podawane przez kierowników pociągów jakie możemy prowadzić na tejże scenerii.

Gotowość do obróbki nagrań zgłosił Hirek z Wydziału Repozytorium, który to już kilkakrotnie pokazał, iż jest w stanie wykonać tę pracę bardzo pięknie i sumiennie.

Proszę wymienione poniżej osoby, które pierwotnie zgłosiły się na kierowników, o potwierdzenie czy dalej wyrażają chęć zrealizowania tychże nagrań

Spis osób :
1. Kierownik EIC "Lech" @MaciejM @SpawaczTIG141
2. Kierownik TLK "Warta" @youBy
3. Kierownik misja nr 3 @matek123
4. Kierownik misja nr 4 @k. wojak
5. Kierownik misja nr 5 @EP07-385 @mk1991
6. Kierownik misja nr 6 @Fofal @krzechix
7. Kierownik misja nr 7 @Vanquish
8. Kierownik misja nr 8 i 9@maszynistaPR @Sebeq

Dziękuję.

Edit: Dla klarowności kolorem żółtym oznaczam osoby które potwierdziły chęć nagrania kwestii. Kolorem zielonym oznaczam osoby które nagranie już zrealizowały. Wykreślone nicki to osoby które nie odpowiedziały. Kolorem pomarańczowym (z racji na to, iż czerwony zarezerwowany jest dla Administratora) będą oznaczone osoby które nie wywiązały się z nagrań.
Na nagrania czekam do końca następnego tygodnia.

14
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 09 Lipca 2022, 15:00:58 »
W zał. archiwum: sześć plików, które nadpisujemy - zawierające ruch samochodów AI na scenerii.

Po nadpisaniu nowych plików, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery trzy pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt, drawinowo_od_rana_lite.sbt i drawinowo_do_wieczora.sbt.

Kilka uwag:
1. Ruch pojazdów obejmuje odcinki dróg od Włodowic do Włodowic Zach., Grabówek i Drawinowo, oraz na wiaduktach we Włodowicach, Grabówku, Drawinowie, i Zarzeczu. Nie obejmuje natomiast dróg przebiegających przez przejazdy kolejowe i ruchu pojazdów na tychże przejazdach  (to wymaga uzupełnienia).
2. Ruch samochodów jest uproszczony i odbywa się wyłącznie w trybie manewrowym, i bez definiowania "trainsetów" , oraz tworzenia eventów.
3. Ruch pojazdów był tworzony i testowany na scenariuszu, i plikach z wątku Drawinowo_od_nowa , oraz na exe @tmj. Po zmianach w exe i dodaniu nowego scenariusza dokonałem niewielkich zmian (m. in. ruch pojazdów teraz odbywa się od Drawinowa do Kruszewa) i sprawdziłem na nowym exe i nowym scenariuszu z tego wątku (u mnie działa).
4.  Nie porównywałem plików z paczki z wątku Drawinowo_od_nowa (na których pracowałem) z paczką z tego wątku i nie wiem, czy pliki w zał. archiwum były zmieniane przez autora, przy tworzeniu nowego wątku. Szereg zmian wprowadzonych w plikach .scm (dekoracje_nowe, dekoracje2, dekoracje3) stworzonych pierwotnie przez @Transkeia polegało na: zdefiniowaniu dróg, nakładaniu dróg na wiadukty i skrzyżowania, obracaniu niektórych dróg o 180 stopni, i inne zmiany. Wszystkie te zmiany miały na celu umożliwienie bezkolizyjnego ruchu samochodowego AI, która zasadniczo nie radzi sobie z przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniach dróg (o czym już wspominałem w wątku drawinowo_od_nowa). Nie usuwałem działających sygnalizatorów świetlnych we Włodowicach Zach., ale co oczywiste AI za nic ma światło czerwone.
5. W pliku tory.scm zostały dokonane tylko dwie poprawki: podmiana wiaduktu we Włodowicach oraz rogatki w Grabówku (poprawki te zostały opatrzone komentarzem: //poprawka @mati222.
6. Stworzony ruch samochodów na scenerii stanowi swego rodzaju eksperyment (zwłaszcza ruch samochodów we Włodowicach Zachodnich, w których próbowałem stworzyć namiastkę ruchu aglomeracyjnego, co wiązało się ze znaczną ilością pojazdów poruszających się jednocześnie) i niewątpliwie wpływa na wspomnianą przez @Transkeia optymalizację. Z tych względów, to autorowi pozostawiam decyzję, czy w takiej postaci w ogóle trafi do paczki zawierającej przygotowane przez niego scenariusze? 

Edit: W zał. poprawka w sotsunku do pierwotnego archiwum z poprawionym plikiem drogi.scm. Z pliku drogi dołączonego do pierwotnego archiwum usunięte ("zakomentowane") zostały zbędne wpisy od linii 7894 do linii 8180.

15
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 06 Lipca 2022, 21:55:04 »
Aktualny stan prac:
L096: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L104: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L106: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja na planowanym odcinku. Sieć trakcyjna na odcinku Jasło - Jasło Towarowa JTA
L107: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L108: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L110: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

L617: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L618: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L619: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

Bieszczadzka Kolejka Leśna:
N. Łupków Wąsk. - Smolnik: Kompletny układ torowy, profil pionowy po całej długości, teren jedynie na ładowniach w Łupkowie, brak sygnalizacji.
Rzepędź Wąsk.    -  Majdan: Kompletny układ torowy do Balnicy, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.
Mików     -     Mików Górny: Kompletny układ torowy, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.
Majdan       -       Moczarne: Na tę chwilę całkowity brak czegokolwiek.

Stan prac będziemy aktualizować na bieżąco :)

16
Ale głupi był ten Jakub te kilka lat temu, co nie?

17
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 17 Czerwca 2022, 22:04:27 »
Przesyłam poprawkę oskryptowania scenariusza. Warunkiem poprawnego działania jest wcześniejsze wgranie scenariusza „Drawinowo do wieczora” – czyli jak ktoś wcześniej miał już ten scenariusz i potem wgrał Drawinowo do wieczora, to wystarczy że wgra sobie ten plik, i Drawinowo od rana będzie znowu poprawnie działać. Osoby które nie wgrały nowego scenariusza, nie powinny pobierać tego dodatku. Docelowo infrastruktura na obu scenariuszach zostanie ujednolicona.

W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (...)
Moja prywatna opinia na temat nowych dekoracji na magistrali:
Biorąc pod uwagę, że Grabówek to chyba najtrudniejsza do udekorowania stacja w MaSzynie (bo jest do bólu nierealna), to dekoracje wyszły naprawdę nieźle. Niemniej mogę zasugerować pewne rzeczy:
Po pierwsze – przy dekorowaniu kolejnych odcinków najlepiej będzie stare dekoracje w ogóle wyrzucić w kubeł, bo nie tylko nic wartościowego nie wnoszą, ale dodatkowo ograniczają pole do popisu przy wstawianiu nowych dekoracji. O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe. I nie będzie błędnym stwierdzenie, że MatiAn kładł lachę na dekorowanie scenerii, co zresztą wprost kiedyś napisał, choć nie pamiętam w którym wątku (żeby nie było: MatiAn to wciąż jeden z najbardziej znaczących twórców w historii MaSzyny, o jego twórczości nie da się napisać bez wyczerpania limitu znaków w poście). Tak więc stare dekoracje najlepiej usuwać, tak zresztą zrobiłem podczas dekorowania Włodowic, co bez wątpienia zaowocowało lepszym efektem końcowym.
Po drugie – warto zwrócić uwagę na „ekonomiczność” dekoracji, czyli np.: za ekranem akustycznym nie ma sensu wstawiać niskich domków, bo ich nigdy maszynista nie zobaczy. Drugi przykład: przy tworzeniu rozległego osiedla można przy większej odległości od toru zrezygnować ze wstawiania szczegółowych dekoracji, albo gorszej jakości domki. Po prostu wszystko najlepiej optymalizować do punktu widzenia maszynisty.
A tak w ogóle to super, nie mogę się doczekać w pełni zrewitalizowanego Drawinowa.

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Czerwca 2022, 01:42:22 »
Wagony Towarowe:

D-VTG Zacns 7841 799-5 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-VTG_Zacns_7841_799-5.zip
D-VTG Zacns 7841 801-9 - bok / przód / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-VTG_Zacns_7841_801-9.zip
NL-GATXD Zacns 7841 741-3 - bok / przód / tył / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/NL-GATXD_Zacns_7841_741-3.zip
NL-GATXD Zacns 7841 767-8 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/NL-GATXD_Zacns_7841_767-8.zip
PL-GATXP Zaes 7881 002-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-GATXP_Zaes_7881_002-4.zip
SK-ZSSKC Rilns 3552 153-9 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ZSSKC_Rilns_3552_153-9.zip
SK-ZSSKC Rilns 3552 195-0 - bok / przód skos / tył skos / wózek
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ZSSKC_Rilns_3552_195-0.zip
SK-ZSSKC Rilns 3552 214-9 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ZSSKC_Rilns_3552_214-9.zip
SK-ZSSKC Rilns 3552 267-7 - bok / przód skos / tył skos / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ZSSKC_Rilns_3552_267-7.zip
SK-ZSSKC Rilns 3552 269-3 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ZSSKC_Rilns_3552_269-3.zip

20
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 16:46:44 »
Dzisiaj prezentuję pierwszą publiczną wersję odświeżenia scenerii EC Dobre.
Względem starej wersji różnice są tylko kosmetyczne - pojawiło się (dużo) więcej trawek i drzewek, postawione zostały semafory (na razie nie podpięte pod tory - i tak nie pełnią chwilowo żadnej funkcji), wyrosła niewielka farma, zmieniony został blok EC oraz ogrodzenie wokół, na terenie samego EC doszła nowa hala, dystrybutor paliwa dla lokomotyw i hala dla kaczki. Dodatkowo po jednej ze stron EC pojawił się zalążek miasta, a po drugiej powstaje osiedle.
Oczywiście, nie jest to koniec dekoracji, gdyż na terenie samego EC zostało dużo do roboty (planuję wstawić nowe drogi i wylać beton pod hałdą węgla), a i w mieście przydałoby się jeszcze zrobić właśnie drogi i place oraz jakieś inne dekoracje. Chwilowa wersja skupia się na stacji i łączniku z EC.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/EC_Dobre_zalesione-r2.zip
Wszelkie błędy typu lewitujące trawki itd. proszę zgłaszać w tym wątku. Bardzo chętnie przyjmę też porady nt. tego, co poprawić, oraz jak robić drogi i place.
Dzięki za pomoc i życzę miłej zabawy!

Edit: zapomniałem dodać: na chwilę obecną, drzewka i krzaki są cały czas jako "node" a nie "include". Ma to zapewnić możliwość ich łatwego znalezienia w plikach i relokacji w razie potrzeby. W paczuszce ze scenerią spakowane są również pliki t3d, umożliwiające pojawienie się drzewek przy tej formie plików.

21
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

22
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

23
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Maja 2022, 18:53:24 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • katalog we wpisie dynamic może zaczynać się od cyfr,
  • automatyczne ustawienie sprzęgów podczas odwracania pojazdów,
  • opcja odbić 60 FPS,
  • poprawione unikalne nazwy pojazdów.
Wersje językowe można zasadniczo poprawiać samodzielnie w plikach językowych (część braków uzupełniłem); postaram się dodać także możliwość edycji napisów zaszytych w programie.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220516.zip

24
Na warsztacie / Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:07:55 »
Witajcie Panowie,

od jakiegoś czasu modeluję w dość zaawansowanym programie "Inventor" i pomyślałem, że moje dotychczasowe umiejętności wraz ze stałą stycznością z pojazdami EZT mogą wnieść nieco do kolekcji floty nowoczesnych pojazdów w symulatorze. A więc do sedna. Mimo posiadania dość zaawanasowanego programu nie jestem w stanie póki co opanować tworzenia skomplikowanych brył większych niż te które mogę zwymiarować "od ręki" suwmiarką, dlatego ograniczyłem się do tworzenia mniejszych obiektów w kabinie maszynisty. Jeśli więc jest na tutejszym forum użytkownik, który chciałby nawiązać współpracę w zakresie tworzenia modeli pojazdów generacji Elf II oraz EN75 STADLER "Flirt", to proszę o kontakt. Dysponuję wszelką dokumentację techniczną (rysunki techniczne) potrzebną do wykonania modelów, a ponadto posiadam urządzenie rejestrujące dźwięk Tascam DR-40X, którym mógłbym nagrać dowolne dźwięki tych pojazdów w wysokiej jakości. Poniżej prezentuję kilka screenów z prac nad pulpitem pojazdu generacji Elf II oraz EN75 "Flirt" w wersji dla Kolei Śląskich. Wszelkie elementy zostały wykonane z dokładnością do 0,1mm względem oryginalnego wyposażenia pulpitu maszynisty. Tymi projektami zajmę się w pierwszej kolejności, a efekty dalszych prac modelowania pulpitów będę prezentować w tym poście.

25
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

26
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 08:00:37 »
W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (z tego dwa pliki nadpisujemy: tory.scm - podmieniłem jedną rogatkę w Grabówku oraz include.scm - "zakomentowałem" nieoświetlone bloki w Grabówku Wsi, które zostały podmienione w pliku grabowek.scm na bloki od @Toprusa).

Wpisy include są następujące: include drawinowo_os/grabowek.scm end
include drawinowo_os/grabowek_drzewa.scm end
include drawinowo_os/grabowek_trawy.scm end
.

Kilka uwag:
1. Plik grabówek. scm został stworzony w oparciu o wpisy node (próba podmiany na wpisy include, kończyła się zniknięciem części obiektów, także dałem sobie z tym spokój). Pozostałe dwa nowe pliki są tworzone w oparciu o wpisy include. 
2. Domy z cegły, które nie są dostosowane do paczki całościowej (screen 101 doł. do wiad. z dn. 03 Kwietnia 2022, 10:08:06) zostały "zakomentowane", żeby nie psuły widoku różowymi dachami.
3. Budynki od @Toprusa (screen 104 doł. do mojej wiad. z dn. 03 Kwietnia 2022) pozostają nieoświetlone,  pomimo zdefiniowania parametru lights (próba przetworzenia wpisów na wpisy include u mnie nie pomogła -  może ktoś znajdzie rozwiązanie tego problemu).
4. Część latarni została tworzona w ten sposób, że wstawiałem model latarni na scenerię i kolejne w równych odległościach (taki sposób tworzenia powoduje wysyp błędów powtórzonych modeli w pliku errors.txt - duplicate 3d model)
5. Nie potrafię tworzyć w edytorze Rainsted chodników, dróg, skrzyżowań dróg, placów, parkingów itp.   - także jest to do poprawy.
6. Terminal kontenerowy w Grabówku jest do poprawy (jest problem z nowymi kontenerami w nodebanku  - screen 105 i 106 doł. do mojej wiad. z dn.  04 Kwietnia 2022, 21:36:56). Jeżeli ta kwestia zostanie poprawiona to podmienię kontenery na nowe. Dodatkowo, jeżeli ktoś stworzy betonowy plac pod kontenery, to mógłbym także dodać brakujące latarnie.         
7. Dwujezdniowa droga w Grabówku została podmieniona na jednojezdniową w pliku drogi.scm, co jest związane z tworzonym ruchem AI samochodów ( u siebie mam już podmienioną drogę w Grabówku, ale kończę tworzenie numeracji dróg, także wrzucę na forum poprawiony plik razem ze zmienonym plikiem auta.scm).
8. Na budowie sieci trakcyjnej nie znam się w ogóle, także nie poprawiałem stojącego w osi toru słupa na wyjeździe z Grabówka - było to zgłaszane już wcześniej w wątku.
9. Pozostałe błędy dot. nowego otoczenia Grabówka, które zostaną zgłoszone na forum postaram się poprawić w miarę posiadanych umiejętności i możliwości. 

Edit: Po pobraniu, wgraniu nowych plików i dodaniu w/w wpisów include w plikach scenery, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt i drawinowo_od_rana_lite.sbt (brak usunięcia tych plików może powodować brak roślinności dodanej na scenerii).

27
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 20:23:32 »
Witam. I tu widzę dotarło :D No pojawił się pomysł, dwa miesiące uzyskiwania zgody i realizacja. Wyszło jak wyszło, mam nadzieję ze w miarę jasno i prosto to przedstawiłem :) Może w najbliższym czasie uda się zorganizować materiał z pracy Dyżurnego Ruchu, czas pokaże. Pozdrawiam

Mka.

Usunąłem zbędny cytat wraz z osadzonym filmem.
Benek

28
Cześć, w końcu udało mi się przysiąść i złożyć jakiś sensowny filmik - prezentację mojego projektu. Jest również parę nowości... Dodane zostały pewne smaczki wizualne jak np. blendy słoneczne. Z kwestii technicznych - uruchomiłem haslera, uporządkowałem działanie kontrolek, ożywiłem nastawnik kierunkowy. Na koniec pobawiłem się dźwiękami i finalnie nie ma już ich podwojonych przez program i realny pulpit. Pomysłów na przyszłość jest cała masa :)
Oryginalna kolumna dalej zostaje w sferze marzeń, ja dalej takowej poszukuję.




29
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 11:25:25 »
No na razie proponowałbym samych kierowników, a resztę trochę później po konsultacjach merytorycznych.

Strony: [1] 2 3