31
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Czerwca 2021, 17:42:44 »
Trax ma mega lekki skład więc to raczej nie waga jest problemem...
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
node -1 0 ET42-05-A dynamic PKP\ET42_V2 112E-05-A 112E-A 0 headdriver 255 0 enddynamic
node -1 0 ET42-05-B dynamic PKP\ET42_V2 112E-05-B 112E-B 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a62538 dynamic PKP\430W_V2 82515356268-1 430W 0 nobody 3 56 coal enddynamic
node -1 0 a44569 dynamic PKP\430W_V2 82515356291-3 430W -1 nobody 3 54 coal enddynamic
node -1 0 a15457 dynamic PKP\430W_V2 82515356247-5 430W 0 nobody 3 55 coal enddynamic
node -1 0 a44389 dynamic PKP\430W_V2 82515356251-7 430W 0 nobody 3 53 coal enddynamic
node -1 0 a14150 dynamic PKP\430W_V2 82515356309-3 430W -1 nobody 3 56 coal enddynamic
node -1 0 a38741 dynamic PKP\430W_V2 82515356348-1 430W 0 nobody 3 55 coal enddynamic
node -1 0 a35558 dynamic PKP\430W_V2 82515356354-9 430W -1 nobody 3 51 coal enddynamic
node -1 0 a36239 dynamic PKP\430W_V2 82515356167-5 430W -1 nobody 3 49 coal enddynamic
node -1 0 a52312 dynamic PKP\430W_V2 82515374103-8 430W -1 nobody 3 56 coal enddynamic
node -1 0 a27780 dynamic PKP\430W_V2 82515374113-7 430W 0 nobody 3 56 coal enddynamic
node -1 0 a55857 dynamic PKP\430WA_V1 31515374574-2 430WA 0 nobody 3 56 coal enddynamic
node -1 0 a28589 dynamic PKP\430WA_V1 31515374634-4 430WA 0 nobody 3 58 coal enddynamic
node -1 0 a50224 dynamic PKP\430WA_V1 31515374681-5 430Wa -1 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 a10811 dynamic PKP\430WA_V1 31515374701-1 430WA 0 nobody 3 53 coal enddynamic
node -1 0 a17663 dynamic PKP\430WA_V1 31515374737-5 430Wa -1 nobody 3 55 coal enddynamic
node -1 0 a41935 dynamic PKP\430WA_V1 31515374865-4 430WA 0 nobody 3 56 coal enddynamic
node -1 0 a11297 dynamic PKP\430WA_V1 31515374958-7 430WA -1 nobody 3 51 coal enddynamic
node -1 0 a20017 dynamic PKP\430WA_V1 31515374973-6 430WA -1 nobody 3 49 coal enddynamic
node -1 0 a59582 dynamic PKP\430WA_V1 31515374737-5 430Wa 0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 a40819 dynamic PKP\430WA_V1 31515374701-1 430WA 0 nobody 3 53 coal enddynamic
node -1 0 a67618 dynamic PKP\430WA_V1 31515400155-8 430Wa 0 nobody 3 55 coal enddynamic
node -1 0 a65483 dynamic PKP\445W_V2 31515375142-7 445W 0 nobody 3 61 coal enddynamic
node -1 0 a28205 dynamic PKP\445W_V2 31515375149-2 445W -1 nobody 3 63 coal enddynamic
node -1 0 a36977 dynamic PKP\445W_V2 31515375166-6 445W 0 nobody 3 62 coal enddynamic
node -1 0 a40575 dynamic PKP\445W_V2 31515375175-7 445W -1 nobody 3 58 coal enddynamic
node -1 0 a31970 dynamic PKP\445W_V2 31515375193-0 445W 0 nobody 3 59 coal enddynamic
node -1 0 a67764 dynamic PKP\445W_V2 31515375247-4 445W 0 nobody 3 62 coal enddynamic
node -1 0 a58435 dynamic PKP\445W_V2 31515375277-1 445W -1 nobody 3 63 coal enddynamic
node -1 0 a20420 dynamic PKP\445W_V2 31515375166-6 445W -1 nobody 3 61 coal enddynamic
node -1 0 a57522 dynamic PKP\445W_V2 31515375175-7 445W 0 nobody 3 60 coal enddynamic
node -1 0 a56219 dynamic PKP\445W_V2 31515375142-7 445W 0 nobody 3 58 coal enddynamic
node -1 0 a66701 dynamic PKP\445W_V2 31515375149-2 445W -1 nobody 3 62 coal enddynamic
node -1 0 a55815 dynamic PKP\445W_V2 31515375247-4 445W -1 nobody 3 64 coal enddynamic
node -1 0 a25275 dynamic PKP\445W_V2 31515375166-6 445W 0 nobody 3 63 coal enddynamic
node -1 0 a10574 dynamic PKP\445W_V2 31515375193-0 445W 0 nobody 3 61 coal enddynamic
node -1 0 a14590 dynamic PKP\445W_V2 31515375193-0 445W -1 nobody 3 60 coal enddynamic
node -1 0 a22218 dynamic PKP\445W_V2 31515375247-4 445W 0 nobody 3 60 coal enddynamic
node -1 0 a30445 dynamic PKP\445W_V2 31515375277-1 445W -1 nobody 3 60 coal enddynamic
node -1 0 a55962 dynamic PKP\445W_V2 31515375166-6 445W 0 nobody 3 60 coal enddynamic
node -1 0 a25636 dynamic PKP\445W_V2 31515375142-7 445W 0 nobody 3 60 coal enddynamic
Tak, tym razem AI nie dostała wjazdu i musiała zatrzymać się pod sem. na S1. Obserwowałem AI jak próbuje ruszyć i zaczyna się staczać (zrzut ekranu zrobiłem jak już stoczyła się spory kawałek od sem.).Ja raz tylko miałem sytuację, że nie otrzymałem wjazdu wcześniej. I wtedy sytuacja była identyczna.
Problem w tym, że jedyne wykolejenie, którego byłem świadkiem i mogłem je dokładnie obserwować dotyczyło misji na ET42. Co więcej ET42 (analogicznie jak po podmianie ET41) powodując "wywalenie" podstacji powodowała wykolejenia innych składów (dołączyłem zrzuty ekranu z takiego przypadku do jednej z moich wiadomości w tym wątku).Może nagły zanik napięcia w sieci powoduje jakieś szarpnięcie składu/lokomotywy?
Z tego co czytałem w wątku dot. testów tej scenerii, ilość składów jednocześnie poruszających się po scenerii jest większa niż na L053, także pewne problemy z blokadą szlaku będą się zdarzać częściej.Jeśli kod został napisany prawidłowo i nie jest to wina błędów ukrytych w *.ctr to blokady nie powinny się zdarzać, no chyba, że wina leży w exe.
Z tego względu, jeżeli takie wykolejenia będą zdarzać się tyko sporadycznie, to moim zdaniem nie powinno to zaszkodzić scenerii.Scenerii nie ale forum będzie co rusz zasypywane wątkami o niedziałający scenariusz przez oczekiwaczy w szczególności.
Pozostaje zatem życzyć MasterYoda wytrwałości w pracy z obróbką brakujących rozmów na radiotelefonie, i sceneria może zostanie kiedyś dołączona do paczki całościowej.Wytrwałości to trzeba życzyć każdemu kto ślęczy nad tą scenerią i jeździ do znudzenia i szuka błędów, które nie wiadomo skąd się biorą.
Jest dużo bledow graficznych w scenerii. Np. kozly oporowe na srodku rozjazdow we wlodowicach albo tory wbijające się w sciane wiaduktu, pozostalosci w postaci kladki dla pieszych, tablic z nazwa miejscowości czy latajacvych pasazerow po modernizacji i skroceniu peronow na przystankach osobowych.Myślę, że z perspektywy kwiatków z którymi obecnie walczymy ww. błędy będzie można naprawić w relatywnie krótkim czasie (bo wiadomo co i jak poprawić).
Rozwiązanie zaproponowane przez MasterYoda z podmianą składu, też ma sens tylko w celach testowych, bo w końcu misja (zresztą ciekawa z punktu widzenia gracza, zwłaszcza podjazd pod Stawiska Górne, ale też próba ruszenia spod semafora wjazdowego do WdZ, gdy zostaniemy zatrzymani pod S1), polega na prowadzeniu ciężkiego składu towarowego.
Edit: mogę jeszcze próbować z kolejną podmianą składu na lżejszy (np. 2000 albo 2500 ton), ale czy jest sens próbować, skoro założeniem autora scenariusza była misja z ciężkim składem towarowym (ponad 3000 ton).
(...)jeżeli podmienienie składu wymaga grzebania w plikach scenerii dot. eventów(...)Nie eventów tylko w pliku *.scn ewentualnie w include ze składami jeśli takowy występuje.
Na dzisiaj jeszcze nie wiem, czy problem z nieumiejętnym prowadzeniem ciężkiego składu towarowego AI, jest jedyną przyczyną blokowania scenerii i powodowaniem braku napięcia w sieci trakcyjnej.
Można też zrobić coś w rodzaju Poznańskiego Franka, tj. krótkie kwestie posklejane tak żeby wyglądały na ułożone przez komputer.Możesz jakieś przykładowe nagranie podesłać?