Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MasterYoda

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Łajski - sceneria
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 19:30:01 »
Zapraszamy na kanał Budowa Scenerii na Maszynowym Czacie. Tam wszystko wytłumaczymy i w razie potrzeby pomożemy :)

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 02:40:25 »
Zgodnie z instrukcją Ir-5 o radiołączności pociągowej §3 punkt 1, drużyna konduktorska może używać środków radiołączności:
- w komunikacji z maszynistą
- w komunikacji z dyżurnym ruchu, jedynie w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa oraz potrzeby realizacji skomunikowań.


3
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 13:05:42 »
Dziękuję bardzo. Większość się niestety nie przyda, bo przedstawiają stan już po modernizacji. W dodatku sama posiadam komplety RTSów do każdego posterunku, i to na lata bliższe tym które odwzorowuję, także tutaj pomocy nie potrzeba. Ale mimo wszystko dziękuję ;). Najbardziej na ten moment przydadzą się zdjęcia z okresu od 2002 do 2012 roku. Mogą być poglądowe, ale nacisk stawiam na zdjęcia obiektów, które w tej chwili są po modernizacji lub po prostu wyburzone.

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 23 Kwietnia 2022, 07:01:57 »
Zgodnie z dyskusją w wątku dotyczącym testów l053_południe (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31724.msg511355.html#msg511355), to zależy od regulaminu technicznego stacji.

[...]
Nie zawsze kierownicy zgłaszają gotowość. Wszystko zależy od tego jak jest to ujęte w regulaminie technicznym stacji. U mnie akurat na większości stacji, gotowość zgłasza maszynista.
@Wiggle, gotowość pociągu do odjazdu dyżurnemu ruchu wyprawiającemu pociąg przekazuje uprawniony pracownik przewoźnika kolejowego, owszem w regulaminie technicznym stacji może pisać, że ma to być kierownik pociągu a zazwyczaj jest kierujący pojazd kolejowy. Ale takie PKP IC, PR czy KŚ mają swoje wytyczne ws. gotowości składu do jazdy. Przykładowo w IC gotowość zgłaszają kierownicy pociągu, mimo że u siebie w stacji mam zapis o kierującym pojazdem. < rozmawiając z jednym z kierowników z ic powiedział mi, że oni mają zgłaszać gotowość.

Zatem z powyższych opinii wynika, że najlepiej wziąć mechanika do zgłaszania gotowości, bo ten najczęściej robi to w rzeczywistości.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 20:23:32 »
Witam. I tu widzę dotarło :D No pojawił się pomysł, dwa miesiące uzyskiwania zgody i realizacja. Wyszło jak wyszło, mam nadzieję ze w miarę jasno i prosto to przedstawiłem :) Może w najbliższym czasie uda się zorganizować materiał z pracy Dyżurnego Ruchu, czas pokaże. Pozdrawiam

Mka.

Usunąłem zbędny cytat wraz z osadzonym filmem.
Benek

6
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 09:18:43 »
Odgrzew kotleta, bo mam juz dość tego zapytania i ciskania po mnie za ten model. Dzięki Mati za otwarcie. Do rzeczy jakiś czas temu był powrót do tego projektu i w między czasie się okazało, że okna, drzwi do kabin jak i wnęki trzeba było usunąć by skleić od zera oba boki. Boki póki co zatem są płaskie dopóki nie sklei się kilku tex. Co do czoła tajemnicą nie jest, że jakiś czas temu zrobione zostało od zera. Proszę sobie darować teksty typu znowu bo osoby, które były w posiadaniu plików widzłały jak siatka była zepsuta do tego stopnia, że trzeba było je zrobić od zera. Nie wiem jakim sposobem się to tak powyginało bo w 3dsie siatka wyglądała całkiem spoko, ale po zaimportowaniu tego do blendera było to już powyginane do tego stopnia, że postanowiłiśmy zrobić to od nowa. To nie było moje widzimisię tylko takie są fakty. Co z tym będzie dalej się okaże, ale póki co dzięki aferkom i ciskaniu nie mam kompletnie ochoty przy tym dłubać, skoro wy i tak wiecie lepiej. Jednak nie ukrywam dalszym ciągu potrzebne są wymiary okna bocznego kab, okna boku (bo jak mniemam wszystkie pozostałe są raczej symetryczne), drzwi kabiny oraz wnęki  na poręcze. Zarzuty typu, ze jestem atencjuszem na początku dośc mocno mnie wkurzyły, ale teraz gdy nabieram już do tego dystansu mnie działają jak płachta na byka. Być może i faktycznie błędem było pokazywanie tutaj screenow etapu prac, ale nie było to robione w celu patrzcie co ja mam, tylko by pokazać etapy tego modelu i jego jakiś tam stan. Póki co to tyle ode mnie w tym temacie.

7
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.

8
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.

9
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:50:12 »
Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło
Dlatego ostatnio wróciliśmy do polityki zero tolerancji. I nie tolerujemy przejawów braku kultury niezależnie od zasług dla symulatora.

10
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:22:22 »
Jak zrobicie nowy, to możecie wywalić stary. Do wywalania i klejenia siódemek las chętnych, a do robienia czegoś oprócz węglarek garstka chętnych.

11
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:16:09 »
Obawiam się, że nie będzie takie proste ze usunięciem starego strucla bo zaraz odezwą się głosy jak z wywaleniem "eaos_v1", że "skoro chcecie usuwać, to dajcie lepszy zamiennik. Jestem oczywiście ZA wywaleniem tego szrota z repo, ale w mojej opinii, możnaby zostawić paczuszkę gdzieś na serwerze, żeby osoby które tak kochają stare strucle, mogły sobie pobrać w razie czego.

12
Cześć, w końcu udało mi się przysiąść i złożyć jakiś sensowny filmik - prezentację mojego projektu. Jest również parę nowości... Dodane zostały pewne smaczki wizualne jak np. blendy słoneczne. Z kwestii technicznych - uruchomiłem haslera, uporządkowałem działanie kontrolek, ożywiłem nastawnik kierunkowy. Na koniec pobawiłem się dźwiękami i finalnie nie ma już ich podwojonych przez program i realny pulpit. Pomysłów na przyszłość jest cała masa :)
Oryginalna kolumna dalej zostaje w sferze marzeń, ja dalej takowej poszukuję.




13
Converter change voltage from 3000V DC to (e.g.) 110V DC. In Poland we have DC at traction network, so transformer'll not work.

14
EU07 Simulator English forum / A guidebook to MaSzyna 22.03 in Chinese
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 15:54:28 »
I have emailed before, here is the guidebook we wrote in March and April.
It was too big to be attached(108MB), so I have to put it on OneDrive
https://1drv.ms/w/s!AjgBqM5DpYeSgQt-uZJ6kXj2PfVx?e=io3rUZ
It includes:
- A introduction to MaSzyna
- What do Pc1 and other lamp modes mean
- Signalling system in Poland
- What you can see and control in cabs
- How to operate each locomotive
- Some questions that already have answers in the user's manual in English
- Coupling, decoupling, and other common controls.

I'm not sure whether I translate everything right, so if someone could tell me how the converter works when driving a train. I looked it up in some dictionaries, but Pike told me it is something different.
At last, I hope this guidebook will be helpful to introduce MaSzyna to Chinese railfans.

John "3N" Yu

15
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 09:39:25 »
Przerobiona sceneria i dostosowany scenariusz manewrowo 1. Podmienione składy. Usunięte duplikaty nazw torów i modeli. Jak ktoś chce, to może zmienić modele rozjazdów :)

Zdjęcia znaku stop Oscyp, tekstura matek123.


Jak ktoś chętny w ramach nauki może zrobić aktualizację składów na scenariuszu manewrowo 2 (porozstawiać z głową na bocznicach). :)

16
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 16:01:31 »
Sceneria jest gotowa do pobrania do wersji 22.03. Miłych manewrów. :)

17
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 22:56:50 »
Dobry żart, nie? ;) Tak na prawdę nie jesteśmy aż tacy głupi żeby porywać się na 500. kilometrową trasę przez pół Polski, podczas gdy L61 i Jeziorka czeka na dokończenie :P Screeny to tylko trochę podrasowane ukiszone "Gury".
Sorki za zrobienie co niektórym nadziei :<

18
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 23:01:55 »
Jedna siudemka ma około 16,2 m długości, czyli jeszcze 10 siudemek i okrążymy TD. Cel do osiągnięcia na koniec kwietnia 2022 r.

19
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:49:33 »
Skrócony opis zmian przygotowany przez Vanquisha.

NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Wprowadzono:


Scenerię Wrzosy, Autor: @MaciejM, Współpraca: @DieselPower, @DzordZ, @Ensifer, @Joachimowicz, @Kogut, @matek123, @Miłosz Dorsz, @Mrofkojat, @Myore, @SergiuszN, @SpawaczTIG141, @Stele, @Turbokibel, @youBy, @panmrherobrine i inni wraz z następującymi scenariuszami:
wrzosy_eie8310 - Pociąg IC 8310 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_mpe43150 - Pociąg TLK 43150 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_pxe336080 - Pociąg PXE 336080 w relacji Wolica (Depo)-Jerzynianka. Czas służby - ok. 70 minut;
wrzosy_roj34800 - Pociąg ROJ 34800 w relacji Turów-Wolica. Czas służby - ok. 130 minut;
wrzosy_roj66582 - Pociąg ROJ 66582 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_rom44702 - Pociąg retro ROM 44702 w relacji Wolica-Mostki Groszex. Czas służby - ok. 65 minut;
wrzosy_rpj69110 - Pociąg RPJ 69110 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_rpj69120 - Pociąg RPJ 69120 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_tde330120 - Pociąg TDE 330120 w relacji Wolica Towarowa-Dębica Towarowa. Czas służby - ok. 100 minut;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne EN57AL, EN57ALc, EN57ALd (Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, PolRegio, PolRegio-Tygrys, Województwo Warmińsko-Mazurskie, Województwo Zachodniopomorskie) @Andrzejlandrzej (MSTS & OR), @youBy, @tmj, @Wiggle, @DieselPower, @Stele, @Kermit, @Turbokibel, @Joachimowicz, @mk1991, @Miłosz Dorsz, @Łukasz Stefański, @szymsza1, @Jaco, @Domino93pl, @Patryk "hanys" Farana;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne 31WE, 45WE, ED78 (Koleje Dolnośląskie, Pomorze Zachodnie, Świętokrzyskie, PolRegio) @DieselPower, Patryk "hanys" Farana, @jakubg1, @Kermit, @youBy, @Turbokibel;
Elektryczny Zespół Trakcyjny 22WEc (EN76KP) @Patryk "hanys" Farana, @Stele, @DieselPower, @Turbokibel, @youBy, @Robert "Rogonon" Gorny;
lokomotywy EU44 @Sawi, @Stele, @youBy, @Miłosz Dorsz, @Patryk "hanys" Farana, @tmj, @Turbokibel;
lokomotywy Dragon 2 w wariantach E6ACTa, E6ACTab, E6ACTabd, E6ACTad @Train Models Studio, @DieselPower, @Patryk "hanys" Farana;
lokomotywy EP07P @DieselPower;
lokomotywy Ex07 po modernizacji w Olkol Sp. z o.o. @DieselPower;
wózek akumulatorowy ASF @matek123, @misiel186, @EU40, @ET22_rulez, @Podlesky, @Atapi, @Grucha EU, @DieselPower, @Stele, @Miłosz Dorsz, @Turbokibel, @Tyrystor, @Epoka9.24, @TGV Kamil, @Joachimowicz;
lokomotywy ET22-1047, ET22-1141 jako dedykowane modele @Miłosz Dorsz;
wagon 111AMM-20 B9nopuz 50 51 29-78 208-0 @Miłosz Dorsz;
wagon 112Am AB9nou: 51 51 39-70 008-9 @jakubg1;
wagon 174A B10nouz 50 51 20-78 761-7 EU Year of Rail @Miłosz Dorsz;
wagon Eaos VRZ-99: 33 52 5412 083-5 @DieselPower;
wagon Xk 828682 @matek123, @Daniel Szymczyk, @Dróżnik Wiór, @Stele;
wagon Eaaos 601W: 82 51 5378 008-5, 82 51 5378 036-6 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Samms 622Za: 31 51 4861 033-2, 31 51 4861 129-8 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Roos 436Z: 31 51 3526 085-1 @Miłosz Dorsz;
wagony 425S, 426W, 426Z: 31 51 4644 357-9, 31 51 4644 615-0, 84 51 5944 329-8, 31 51 4707 719-4 @DieselPower;
wagony 437W, 437Wa, 437Wb: 83 51 5382 365-2, 83 51 5944 762-1, 84 51 5333 894-0, 84 51 5382 026-9, 84 51 5382 191-1, 84 51 5944 623-4 @DieselPower;
wagony E06A i E06B @Train Models Studio, @DieselPower, @AIR, @shonek93, @Joachimowicz, @ElektrykPKP, @DzordZ, @Miłosz Dorsz;
wagony Sgmmns(s) @DieselPower;
wagony Sgns @DieselPower;
wózek dla EZT serii EN57 ze sprężynami metalowo-gumowymi @youBy;
wózek 1XTa do wagonów 401W, 409W, 428Wa, 437W, 437Wa, 437Wb @DieselPower;
kabina do lokomotywy EP07-442 @Joachimowicz;
kabina do EZT serii EN57AL (PolRegio-Tygrys, Koleje Dolnośląskie) @Kermit;
szafa elektryczna dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE z możliwością obsługi oświetlenia, falowników, baterii, nastaw hamulca @Kermit;
ekrany ENTE dla EZT serii EN57AKŁ, EN57AL, EN71AKŚ, Elf, Impuls @Kermit, @youBy;
ekrany modułowe rozkładów jazdy ENTE/AKSEL dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE, EN57AL @Kermit, @youBy;
ekrany bootowania systemu ETCS @Kermit, @Pitek;
tablet do lokomotyw EP07 @Miłosz Dorsz;
model prędkościomierza Unicontrols Tramex @Miłosz Dorsz;
przystanek osobowy Dębica Wschód na scenerii L053 (scenariusze: l053_poranek, l053_wieczor, l053_noc) @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57 oraz EN57-2xxx @DieselPower, @jakubg1;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57AKŁ oraz EN71AKŚ @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @Kermit, @DieselPower;
ulepszone skrypty dla radiotelefonów Koliber - możliwość wystąpienia awarii @Kermit;
nowe modele słupów teletechnicznych @DieselPower;
nowe modele budynków magazynowych, poniemieckich domów, bloków wielkopłytowych, budynków dworcowych, budynków mieszkalnych, stodół @Toprus;
nowe modele budynków przemysłowych, nastawni, obiektów inżynieryjnych @Balaclava;
nowe modele budynku gospodarczego oraz budynku ZWiK Pabianice @Miłosz Dorsz;
nowe modele słupów wysokiego napięcia @Kolej w Polsce;
nowe modele rogatek JEGD-50 @Hubertnator23;
nowe tekstury gruntu oraz skał @JAN21;
parametr shadow_rank dla traw oraz mniejszej roślinności @Stele;
miłośnicy kolei na sceneriach Bałtyk i L053 (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2, l053_poranek, l053_poludnie, l053_wieczor, l053_noc) @Kogut, @Kuba_PL;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii E186 @panmrherobrine;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii EU07, EP07 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii ET22@Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii EN57 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii 21WE, 22WEa, 22WEc @MishutkAviation;
poprawiony bloom do wyświetlaczy @jakubg1;
identyfikatory jakości dla scenerii @jakubg1;
kategorie i nazwy pociągów na sceneriach L053 oraz Bałtyk @k.wojak;

Zaktualizowano:

dźwięki dla lokomotyw serii EP09 (nastawnik jazdy, syreny) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET21 (przekładnia) @youBy, (wentylatory oporów rozruchowych, dźwięk toczenia) @Turbokibel, (syreny) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET22 (sprężarka, przetwornica) @mareczek, (przekładnia) @Turbokibel, (wentylaotry) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST43 @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SM42, SP42, SU42, 6Dg (dźwięk toczenia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SU45, SU46 (silnik, wentylatory) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST44 (dźwięk toczenia) mareczek, (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii ST45 (nastawnik jazdy) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E186 (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E189 (wentylatory, sprężarka, odbieraki prądu, syreny) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii BR285 (przekładnia, silnik, nastawnik jazdy) @jakubg1;
dźwięki dla lokomotyw serii 3E1M (sprężarka) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii 6Dg (nastawnik jazdy, silnik) @Turbokibel, @mareczek;
dźwięki dla lokomotywy serii 754 (układ napędowy, silnik, syreny, dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii ED72 (dźwięk toczenia) @mareczek, (drzwi, prędkościomierz, układ hamulcowy) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57 (dźwięk toczenia) @mareczek, (układ hamulcowy) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57-2xxx (odbieraki prądu) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii EN57AL, EN57AKŁ, EN71AKŚ (przetwornica, sprężarka, wentylatorów silników trakcyjnych, styczników wyłącznika szybkiego, drzwi, ogrzewania, syren, wężykowanie) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE (hamulec pneumatyczny, hamulec elektropneumatyczny, wentylatory silników trakcyjnych, radiotelefonu Koliber) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 36WEa (układ ogrzewania, wentlacji i klimatyzacji, hamulca pneumatycznego) @Turbokibel;
dźwięki dla SZT serii SA13x (układ napędowy, silnik, sprężarka, turbosprężarka, zapłon) @youBy, @Turbokibel, (syreny) @Filip Pe, @Turbokibel;
dźwięk styczników, boczników oraz wyłącznika szybkiego na zewnątrz dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22, ET21, ET42, 181 @Turbokibel;
dźwięk toczenia dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22 @Turbokibel;
konfigurację hamowania dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @youBy;
konfigurację hamowania dla EZT serii ED72, EN57, EN57-2xxx;
konfigurację hamowania dla wagonów towarowych @youBy, @Turbokibel;
konfigurację silnika spalinowego dla lokomotyw serii SP45, SU45, SU46 @mareczek;
model wagonu 408S @matek123, JAN21, fuji8;
model zewnetrzny dla wybranych numerów taborowych lokomotyw serii EP09 (klamki w 3D, oznaczenie, gniazda ukrotnienia, reflektory itd.) @Miłosz Dorsz;
kabinę dla SZT serii SA13x (wskazówki manometrów, lampki CA/SHP) @youBy, (dźwięki przycisków, nastawnika jazdy) @Turbokibel;
kabinę dla lokomotyw serii EP08 @wacek12321;
tekstury szyn @Balaclava;
składy na sceneriach: Bałtyk, L053 @Joachimowicz, @Turbokibel;
rozkłady jazdy na sceneriach: Bałtyk, Drawinowo, Krzyżowa @Kogut;
otoczenie (roślinność, budynki) na scenerii Całkowo @Kolej w Polsce;
otoczenie (budynki, znaki, torowcy) na scenerii Bałtyk (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2) @PARKA;
scenerię Quark (v.210604) @Ra;

Dodano tekstury:

dla lokomotyw serii EU07, w tym:
EU07-078, EU07-147, EU07-148, EU07-308, EU07-377, EU07-1520;
dla lokomotyw serii EP07, w tym:
EP07-361, EP07-381, EP07-383, EP07-408'12, EP07-1024'21;
dla lokomotyw serii EP09, w tym:
EP09-012, EP09-018'21, EP09-028, EP09-032, EP09-034'12, EP09-046;
dla lokomotyw serii ET21, w tym:
ET21-012, ET21-20, ET21-66'CTL, ET21-351, ET21-604;
dla lokomotyw serii ET41, w tym:
ET41-156;
dla lokomotyw serii Ls800, w tym:
Ls800-2098;
dla lokomotyw serii SM42, w tym:
SM42-462, SM42-1096, SM42-2443, SM42-2490;
dla lokomotyw serii SP42, w tym:
SP42-007;
dla lokomotyw serii SU46, w tym:
SU46-029;
dla lokomotyw serii TEM2, w tym:
TEM2-213;
dla lokomotyw serii 3E, w tym:
3E-52;
dla lokomotyw serii 3E1M, w tym:
3E1M-067, 3E1M-201, 3E1M-488;
dla lokomotyw serii BR285, w tym:
BR285-127'19;
dla lokomotyw serii E186, w tym:
186 534-4, 483 256;
dla lokomotyw serii 6Dg, w tym:
6Dg-1248;
dla lokomotyw serii 181, w tym:
181 106-6, 181 116-5;
dla lokomotyw serii 182, w tym:
182 072-9, 182 163-6, 182 107-3, 182 157-8;
dla lokomotyw serii 183, w tym:
183 027-2;
dla lokomotyw serii 754, w tym:
754 031-3;
dla EZT serii EN57, w tym:
EN57-001'11, EN57-047'05, EN57-082'11, EN57-112, EN57-714, EN57-815'14, EN57-829'15, EN57-838, EN57-960, EN57-989, EN57-920'11, EN57-970'16, EN57-969'21, EN57-986'11, EN57-1035'11, EN57-1120, EN57-1115'20, EN57-1122'21, EN57-1136, EN57-1247, EN57-1250, EN57-1399, EN57-1757'20, EN57-1810'15, EN57-1822, EN57-2062, EN57-2071, EN57-2074;
dla EZT serii EN71, w tym:
EN71-038'21;
dla EZT serii 36WEa, w tym:
36WEa-024;
dla wagonów typu 170A, w tym:
61 51 2170 039-2 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 173A, w tym:
50 51 59-78 007-9 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 401W, w tym:
5217, 5346, 5360, 84 51 53-33 546-6, 84 51 53-33 568-0, 84 51 53-33 606-8, 84 51 53-33 624-1, 84 51 53-38 004-1, 84 51 53-38 023-1 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 409W, w tym:
82 51 5314 545-3, 82 51 5314 845-7, 82 51 5315 197-2, 82 51 5315 223-6, 82 51 5315 319-2, 82 51 5319 118-4, 82 51 5319 456-8, 82 51 5319 506-0, 84 51 5301 470-7, 84 51 5356 972-6, 84 51 53-38 525-5 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 413S, w tym:
82 51 6739 078-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425S, w tym:
31 51 4644 038-5, 31 51 4644 561-6, 31 51 4644 562-4, 31 51 4644 568-1, 31 51 4644 576-4, 31 51 4644 625-9, 31 51 4644 881-8, 82 51 4645 095-2, 82 51 4645 127-3, 82 51 4645 169-5 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425Wa, 428Wa, w tym:
33 51 5331 037-0, 33 51 5331 041-2, 3351 5331 044-6, 82 51 5373 731-7, 84 51 5373 739-8 - właściciel: ZTK "Siarkopol", PTKiGK Zabrze;
dla wagonów typu 443V, w tym:
31 51 6734 248-6, 31 51 6734 818-6 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 1415Ax, w tym:
31 81 5341 183-6, 31 81 5341 298-2, 33 51 5331 012-3, 33 56 5331 149-8, 33 56 5331 304-9, 33 80 5342 645-2, 33 80 5342 654-4, 33 51 5331 007-3, 33 51 5331 072-7, 33 56 5331 173-8, 33 56 5331 188-6, 33 51 5331 890-2 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu R462W, w tym:
33 53 5303 591-8, 33 53 5320 586-7, 33 53 5320 594-1, 33 53 5320 645-1, 33 53 5320 667-5, 33 53 5320 689-9, 33 53 5320 698-0, 33 56 5331 024-3, 33 56 5331 035-9, 33 56 5331 039-1, 33 56 5348 626-6 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu C462W, w tym:
33 68 5330 200-6, 33 68 5330 237-8, 33 68 5330 248-5, 33 68 5330 249-3, 33 68 5331 602-2, 37 80 5330 047-1 - właściciel: Ahaus-Alstätter Eisenbahn;
31 51 5354 587-8, 31 51 5357 638-6, 31 51 5357 833-3, 31 51 5372 480-4, 31 51 5370 304-8, 31 51 5373 137-9, 82 51 5357 174-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu VRZ-99, w tym:
33 52 5412 012-4, 33 52 5412 062-9, 33 52 5412 079-3, 33 52 5412 088-4 - właściciel: RKM, InterKomtrans;
dla wózków typu 1XTa;
Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.

USPRAWNIENIA I NOWE FUNKCJE EXE:

AI w trybie jazdy rozkładowej wykonuje hamowanie kontrolne;
AI wykorzystuje częściej możliwość wysokiego rozruchu;
AI przy uruchamianiu pojazdu trakcyjnego uwzględnia obecność przetwornicy i/lub sprężarki;
zaktualizowano system podpowiedzi poprzez akceptację utrzymania ciśnienia w przewodzie głównym ciśnienia na poziomie 5 bar jako wyluzowanie hamulca/pozycja jazdy;
zaktualizowano dźwięk i sterowanie dźwigni tempomatu oraz bocznikowania w pojazdach trakcyjnych;
zaktualizowano pracę wentylatorów silników trakcyjnych w oporowych pojazdach trakcyjnych przy jeździe do tyłu;
zaktualizowano procedurę asymilacji i napełniania zwiększonym przekrojem w impulsowych 5-cio i 6-cio pozycyjnych zaworach maszynisty;
przywrócono zaliczanie przystanków w trybie manewrowym;
ograniczono działanie autorewidenta podczas luzowania przeładowanych pojazdów trakcyjnych;
wprowadzono funkcję otwieranie drzwi przez kierownika pociągu na 6 sekund przed planową godziną odjazdu pociągu podczas postoju handlowego;
wprowadzono obsługę włączania i wyłączania pierwszych 12-stu falowników pojazdu trakcyjnego/pojazdów trakcyjnych w ukrotnieniu;
wprowadzono zespoloną kontrolkę CA i SHP;
wprowadzono dźwięki pracy ep-compactów dla zwiększania i zmniejszania ciśnienia;
wprowadzono wskazówkę manometra wskazującą żądany poziom zahamowania hamulca elektropneumatycznego;
wprowadzono obsługę współczynnika offsetu amplitudy dla udźwiękowienia przepływu powietrza w hamulcach;
wprowadzono możliwość modyfikacji zasięgu renderowania scenerii, konfigurowana wpisem gfx.drawrange.factor.max w pliku eu07.ini;
wprowadzono możliwość modyfikacji dopuszczalnej długości renderowania cieni, konfigurowana wpisem gfx.shadow.angle.min w pliku eu07.ini;
wprowadzono usługę zdalnego raportowania błędów;
wprowadzono obsługę shaderowego renderera z użyciem architektury ANGLE i back-end'u Vulkan;
wprowadzono wstępną obsługę OpenVR;

Wyżej wymienione punkty to tylko część wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny changelog znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu - lista jest stale aktualizowana: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.

Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum):
https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=7997&sr=7997&er=7090&max=1000&search=&all=1

Poniżej parę obrazków wybranych nowości.

20
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


21
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je*ac_zagurz

22
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 00:19:58 »
Cytuj
Miałyby być to osoby (niekoniecznie z widoczną rangą), którym to dostęp przyzna administrator lub moderator na prośbę tejże osoby. Można by utworzyć jakąś kolejną ukrytą rangę dającą tylko dostęp do TD.
Mam rozumieć, że stworzenie kolejnej rangi, której nie byłoby komu dać bo każdy, kto wykazał choćby minimalny potencjał jakąś rangę dostał, ma cokolwiek rozwiązać?
Cytuj
działać na zasadzie warunek utrzymania dostępu do TD = 3 znalezione błędy na kwartał
Jeśli takie ma być założenie tej rangi, to ona z założenia nie ma prawa działać.
Cytuj
Do nadzorowania osób z dostępem do TD można by zatrudnić dodatkową osobę
lol, Jeśli ktokolwiek miałby cokolwiek nadzorować, to musiałaby to być osoba obyta z symulatorem. Każda taka osoba ma rangę. Po co dodawać kolejną rangę?
Cytuj
albo te obowiązki przydzielić moderatorowi działu
Założeniem moderatora jest dbaniem stricte o forum a nie o projekt.
Cytuj
Uważamy, że byłoby to rozwiązanie, które usprawniłoby testy w TD, gdyż dostęp do zawartości tego działu miałaby tylko ograniczona grupa nadzorowanych osób.
W jaki sposób ograniczenie dostępu miałoby korzystnie wpłynąć na usprawnienie testów? Od dawna w taki sposób funkcjonują betatesterzy, sam takiego dostałeś, a jakoś nie widać, żeby cokolwiek to zmieniło w sposobie, ilości i jakości testów. edit Wróć, w sumie różnica jest, bo twoja aktywność dopasowała się do reszty bt.
Cytuj
No i oczywiście nastałby koniec usilnego nabijania 30 postów.
Walczycie z problemem, który sami sobie wymyśliliście. Przy każdym spamerze zakładacie, że nabija posty, żeby zyskać dostęp do testu dodatków a nie bierzecie pod uwagę, że ludzie po prostu tacy są. Niezależnie od tego czy ilość postów daje jakiś profit czy nie. Za każdym razem kiedy podnosiliście raban, że ktoś nabija posty, nawet kiedy nie udawało mu się się dobić 30, często znikał z forum. Z drugiej strony zdarzało się, że to był taki typ osoby, która mając nawet 100 postów, dalej je nabijała. Jak komuś bardzo się nudzi, to niech sobie przejrzy bocznicę i zastanowi się co jest problemem.

Rozwiązujecie problemy których nie ma, bo to czy zwykli użytkownicy mają dostęp do CZĘŚCI wszystkich testów (poza TD jest WBT, devs, gdzie niejako obowiązuje część sugerowanych zasad tj. działy są zamknięte, dostęp mają tylko wybrani) nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Możemy sobie gadać czy dodać taką czy śmaką rangę, czy zostawić test otwarty, czy go zamknąć. Zamiast tego może warto byłoby się zastanowić się jak przyciągnąć na forum nowych użytkowników, albo przynajmniej postarać się ich nie zrazić do tego forum, bo właśnie to jest realnym problemem, który jest poruszany od lat. Wystarczy poczytać stare wątki w WBT albo devsowni. Zamkniecie TD, otworzycie TD, lata mi to i powiewa jeśli na karuzeli będą się bawiły cały czas te same osoby.

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 16 Marca 2022, 21:19:13 »
Aby stwierdzić, że będzie "najczęściej uczęszczana" najpierw musimy poznać scenariusze, których jeszcze nie ma...

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Marca 2022, 15:40:43 »
Jest coraz więcej poprawek nanoszonych więc może zdało by się skleić kompletną paczkę do testów i wrzucić w pierwszym poście link?

Link wrzucony do pierwszego postu, zawiera zmiany Transkeia związane z zamykaniem przejazdu dla lokomotyw manewrujących w Grabówku oraz poprawę mechanizmu detekcji pociągów ścigających, zmiany youBy'a – wymianę wiaduktu, wyrównananie terenu w okolicach torów postojowych, we włodowickiej bazie poprawka na tory nakładające się w jednym z torów, wykonanie obniżenia pod wiadukt w sieci trakcyjnej, a także wstawienie samochodów, które poruszają się po drodze z Włodowic w stronę Włodowic Zachodnich autorstwa matiego222.

żeby nie tracić czasu na testy na nieaktualnym exe.

Z tym nie ma problemu, aktualne exe można pobrać stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550235.html#msg550235. Instrukcja: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550244.html#msg550244.

25
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość scenerii to około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są wstępne prace dekoracyjne na przygotowanej do tej pory części; połowie scenerii. Autorka również uczestniczy w projektach dodatkowych, mających na celu umożliwienie wykonania, poprawnego wykonania, bądź wykończenia elementów infrastruktury kolejowej. Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac nad dekorowaniem scenerii. Trwają prace nad najważniejszymi obiektami dedykowanymi.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. (patrz niżej!) Mam czas, a chciałabym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej.

Peace.

26
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 13:30:40 »
Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn
Naucz się czytać ze zrozumieniem.

27
Na warsztacie / Odp: Łajski - sceneria
« dnia: 06 Stycznia 2022, 13:05:01 »
Postanowiłem zacząć wszystko od nowa. Tym razem stawiam tory na mapce z którą udało mi się naprawić problem skacząc po wątkach na forum.

28
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 27 Listopada 2021, 13:56:04 »
Przejechałem kilka scenariuszy i właściwie ze swojej strony bym sugerował zmniejszyć powtarzalność niektórych modeli dworców, nastawni i strażnic przejazdowych. Ostatnio na repo weszło sporo modeli z tego wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32965.msg535192.html#msg535192

- poprawione, modele zmienione. @MaciejM

29
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Września 2021, 17:37:47 »
Z tym łączeniem elfów to problem był od początku i była dyskusja na forum jeszcze w teście dodatków.
Moim zdaniem nie jest to kwestia działania scenerii tylko exe, ale mogę się mylić. Rozwiązanie o którym pisałem wyżej działa, a z punktu widzenia gracza nic się nie zmienia. Zmiana dotyczy tylko AI.
Na impulsach nie sprawdzałem.

Edit: W załączeniu zmieniony plik lawinowo (po rozpakowaniu archiwum plik nadpisujemy w katalogu scenery\drawinowo_os).

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 06 Września 2021, 21:05:51 »
Sluzba na TMS714312 zakonczona powodzeniem. Mat przygotuj jakas paczke calosciowa i umieść w pierwszym poscie bo widze ze się chopy gubia.

Strony: [1] 2