Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marcin ST43

Strony: [1] 2
1
Szlakówka

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2020, 11:20:51 »
Luźno rozmawiając - biorąc pod uwagę dostępny już w MaSzynie tabor oraz niesamowity potencjał tej scenerii możliwa jest próba odtworzenia czegoś na wzór lat 90'tych kiedy kolej na liniach niezelektryfikowanych działała jeszcze siła własnego rozpędu.
Oczywiście to tylko luźna propozycja zwykłego użytkownika. W załączniku przykładowe zestawienie do jednego z scenariuszy + plik "dekoracje" i "wozidelka" do katalogu MaSzyna\scenery\calkowo_v2

U siebie dodatkowo zmieniłem wskaźniki W27, W6b na W6a, usunąłem balisy, zmieniłem typ rogatek przejazdowych i usunąłem TOP'y (próba zakończona połowicznym sukcesem, bo nowe rogatki nie reagują na jadące składy :P)

4
Przelot.

6
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 09 Czerwca 2014, 14:06:08 »
Książki, cegły, instrukcje, torby, pieczątki, kurtka PR, druki, rolki...
Super unikatowa jest lampka-latarnia zwrotnicowa. Nawet można ją przestawić : )

7
Na warsztacie / Odp: Projekt ST43 (060Da)
« dnia: 22 Listopada 2013, 18:20:32 »
Wiem, że "Rumuny" nie mają przedsionka więc z kabiny czy z zewnątrz... jaka różnica?

Spora.



@Odświeżając stary wątek

Udostępniam kartę pomiarową z próby lokomotywy ST43 na oporniku wodnym. Zgodnie z zasadą "udostępnię - może się przyda, a jak nie teraz to może kiedy indziej"

http://eu07.pl/userfiles/4833/foto-karta_pomiarowa_opornik_wodny_ST43.rar

8
Linia kolejowa numer 14. Odcinek Leszno - Ostrów Wielkopolski, stacja Pępowo. <Nie>szczęśliwy usługobiorca Kolei Wielkopolskich.

Zamykam starocia.
Benek

9
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 21 Sierpnia 2013, 15:17:13 »
Myślę, że mimo wszystko logika nakazuje najpierw modernizować linie a potem kupować tabor albo robić to jednocześnie.

Ale przecież w momencie oddania Pendolino do normalnej eksploatacji właśnie ta infrastruktura ma już być (kwestia sporną pozostaje czego my oczekujemy od tej infrastruktury). Według mnie przeskok z 160km/h na 200km/h to JEST postęp, a to ma być dopiero początek. Bądźmy realistami i nie oczekujmy 1000km linii wysokich prędkości na dzień dobry, bo to nie jest realne.

10
Na warsztacie / Odp: Projekt ST43 (060Da)
« dnia: 15 Maja 2013, 18:56:10 »
Innego pytania w sumie się nie spodziewałem - 34k

11
Na warsztacie / Odp: Projekt ST43 (060Da)
« dnia: 13 Maja 2013, 22:17:07 »
Hejej

Z racji, że pracuję nad projektem lokomotyw 060DA dla TRS'a, to za jednym zamachem powstanie przedział maszynowy dla Rumunów w MaSzynie. Mam nadzieję, że będzie to dobrym motywatorem do pomocy przy nagraniu dźwięków.
Screeny zrobione są w TRS'ie, nie mam możliwości załadować tego do MaSzyny, odpowiednie pliki otrzyma Patryk jak tylko znajdę dłuższą chwilę na załadowanie tego.


12
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 29 Marca 2013, 15:45:06 »
O, jedynka miała w oryginale zawór Oerlikona? (zasadniczy)

Prawdopodobnie dostała go w czasie NG przeprowadzonej w Rumunii w drugiej połowie lat 80'tych, niestety szczegółowych danych brak, a temat ciekawy.

13
Tabor kolejowy / Odp: Zagadkowy przycisk na pulpicie EU07
« dnia: 30 Grudnia 2012, 13:11:35 »
Wyjeżdżają w XXI wieku. ale w latach 90 XX wieku chyba nie wyjeżdżały. Taka różnica :P.

: )

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/1982-01/19820419-820334-55-PKP-SP-45-092.jpg
1982 Berlin-Ostbahnhof

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/1979-08/19790902-791064-43-PKP-SP-45-144-D-241.jpg
1979 Berlin Ostkreuz

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/file.php?17,file=18507
A tu Poznań Główny (link trzeba skopiować i wkleić do przeglądarki)

I tak dalej i tak dalej...

14
Pierwsze słyszę, że tego typu usterki są standardem. Tak na dobrą sprawę w ogóle pierwsze słyszę o takiej usterce. Problemy bywają z przekładnią nawrotną. W kwestii skrzyni to bywają usterki wiązki przewodów ew jej sterowania -stąd szarpnięcia przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów plus oczywiście normalne zużycie ale to jest na bieżąco kontrolowane.

A no bo ja tu operuję "fachowym" słownictwem : ) Mój błąd. Mam na myśli sytuację, w której SZT nie może jechać do przodu - albo w ogóle nie wyjeżdża ze stacji początkowej albo cofany jest z powrotem do niej, bo możliwa jest jazda tylko w jednym kierunku.  Jadąc PESĄ jeszcze przed godziną odjazdu maszyniści przejeżdżają kawałek peronu (minimalny) jakby w celu sprawdzenia sprawności czegoś - czy to ma właśnie związek z tego typu usterką, czy po prostu mam jakieś wizje siedząc w pociągu? : P

15
To i tak lepiej jak na pesobusach gdzie zdarza się, że na 3 wózki hamuje jeden. Wyjeżdżasz ze stacji początkowej wszytko gra, robisz kontrolne -żyleta, hamujesz z rozkładowej 115 a tu tylko 1/3 masy hamującej…

Tak na chłopski rozum - jeśli są z nimi problemy takiej rangi to jakim cudem to jest dopuszczone do ruchu? Czym to jest spowodowane?
Korzystam codziennie z usług KW i nieraz skład nie trafił w peron, ale no nie spodziewałem się, że z winy taboru...
No i standardem jest już zacinanie się skrzyni.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Piosenki z tematyką kolejową
« dnia: 13 Listopada 2012, 15:53:03 »
Queen - Breakthru, na swój sposób.




17
Na warsztacie / Odp: Projekt ST43 (060Da)
« dnia: 27 Września 2012, 19:03:56 »
Wydaje mi się, że na czole ST43 powinien być jeszcze dodatkowy sprzęg (nie wiem dokładnie od czego on jest).

Wszystkie są.

@Edit: jeśli chodzi o ukrotnienie, to gniazda są i to wystarczy, bo mało który Rumun ma jeszcze sprzęg zawieszony.

18
Wiem że pojawiają się wątpliwości: "ale jak tramwaj "towarowy" miałby dowieść kilka, kilkadziesiąt palet z towarem pod sam sklep?", tramwaj z towarem podjeżdża na pętle a z pętli następuje rozładunek na wózki akumulatorowe lub Busy (należące do oddzielnej spółki), które to kilkaset metrów od trakcji tramwajowej czy km dowoziłyby towar, bezpieczniej, oszczędniej, szybciej, więcej miejsc pracy

Im więcej gałęzi transportu bierze udział w przewozie, tym więcej czasu potrzeba na wykonanie tego przewozu.
Przede wszystkim tramwaj nie jest środkiem dalekiego zasięgu, a wprowadzenie go komplikuje według mnie proces przewozowy (chyba, że tramwaj towarowy brałby udział na całym odcinku przewozu od dystrybutora do odbiorcy). Wymagałoby to zastosowanie pojazdów o dużym DMC (od magazynu producenta do magazynu dystrybutora), następnie przeładunek na pojazd/y o mniejszym tonażu, kolejny przeładunek na tramwaj, przeładunek z powrotem na pojazd/y niskotonażowe i jeszcze rozładunek u odbiorcy.
Udział dodatkowych przewoźników to większe koszty.
Po co, skoro zamówienie jest duże komplikować sobie pracę i bawić się w w dodatkowe użycie kilku innych pojazdów, które potrzebują do pracy kierowcy i paliwa (jakiekolwiek by ono nie było). W miejsce tramwaju można wsadzić pojazd o średnim tonażu który zastąpi i tramwaj i te całe wózki akumulatorowe.
Centra logistyczne i bazy magazynowe wymagają infrastruktury i tak samo wymagałyby tego pętle - bawić się w intermodal? Okey - budujmy suwnice na pętlach tramwajowych - przeładunek kontenerów jest przecież szybki. Ale po co, skoro można z tym kontenerem dojechać bezpośrednio do końcowego klienta?

To tylko pozory elastyczności, w wielu dziedzinach w Polsce idzie się po najmniejszej Lini oporu

Ale tu właśnie o to chodzi, żeby iść po linii najmniejszego oporu przy jak najmniejszych kosztach z prostego powodu - cena.
Transport jest jedną ze składowych końcowej ceny produktu.
Po co do przewożenia 4-6 palet brać TIRa.

Jeśli spedytor zamawia "TIR'a" do przewozu 3 palet, to faktycznie ma łeb na karku.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Wielkopolskie - marcowy wstyd
« dnia: 20 Lutego 2012, 23:27:57 »
O ile 1 czerwca widziałem jakieś złudne nadzieje na nowości, rozwój lub chociaż utrzymanie takich przewozów, jakie były, o tyle w tym momencie łapie się za głowę, bo co jak co, ale takiego scenariusza wtedy nie przewidywałem. Zrozumiałem zaprzestanie honorowania zniżek dla pracowników i ich rodzin ze spółek grupy PKP, zrozumiałem na początku brak ogrzewania w pociągach (raz się może zdarzyć, ale dwa tygodnie jazdy non stop bez sprawnego ogrzewania?), zrozumiałem, że czasem na prawdę dyspozytor może nie mieć co podstawić i musi zamawiać KKZ (ale czekania na ten autobus 2 godziny już nie).
Ale nie rozumiem, nie rozumiem tego, że usuwa się pociągi które dowożą ludzi do pracy i do szkoły (wykazali się takim sprytem, że napisano usunięcie pociągu Ostrów - Leszno (7:28) mimo, że będzie on nadal jeździć - zresztą usunięcie tego pociągu byłoby chyba ostatecznym wydaniem na siebie wyroku z ich strony...), nie rozumiem tego pierzenia o nowej jakości, jeśli wciska się klientowi kit (i co z tego, że działają non-profit?). Jako stały klient tego przewoźnika jestem po prostu zawiedziony. Właśnie wróciłem do domu - jechałem pociągiem, który od marca już jeździć nie będzie - z perspektywy kogoś, kto mieszka 50km od Leszna na prawdę nie jest miło patrzeć, że nie będzie mógł w tym Lesznie zostać chociaż do wieczora, skoro ostatni pociąg pojedzie o 18...

@Edit: Bardzo ciekawi mnie efektywność działania serwisanta KW - niejakiego PHU Karpa. Czy ktoś ma wiedzę na temat tej firmy? Jakie warunki pracy, jacy ludzie, jaki sprzęt, jakie doświadczenie i kompetencje, jak działa serwis?

21
Bieżące kolejowe / Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« dnia: 16 Stycznia 2012, 14:18:45 »
Proszę porównać ile masy towarowej i pasażerów przewiozła PRL-owska PKP i dzisiejsze polskie koleje.

Porównywanie ile przewieziono kiedyś, a ile dzisiaj miałoby sens, gdyby transport kolejowy nadal "posiadał monopol" na przewóz ładunków. Teraz rynek wygląda inaczej - kolej nie opłaca się w każdym przypadku, klienci oczekują jak najwyższego poziomu obsługi, a to powoduje, że kolej chociażby się dwoiła i troiła, to nie będzie wstanie zaoferować zawsze tego, co daje chociażby transport drogowy (i odwrotnie).
Chcąc wysłać biurko do samodzielnego montażu, wyślesz je busem i dostarczysz pod drzwi odbiorcy, czy załadujesz w Gbs'a i wyślesz koleją do oddalonej o 3km od odbiorcy stacji?
Jeśli już coś porównywać / pokazywać, to Polska jest na drugim miejscu w UE jeśli chodzi o wielkość pracy przewozowej w transportem kolejowym.

22
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 13 Stycznia 2012, 22:15:46 »
Technikum Ekonomiczne im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie - kierunek technik logistyk, drugi rok nauki.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Cechy rozpoznawcze Zakładów Taboru
« dnia: 06 Września 2011, 18:19:50 »
Dziś Węgliniec na SU46 i ST43 maluje biały pas między kolorami na środku pudła (SU46-008, ST43-392).

Akurat jeśli o ST43 chodzi to białe pasy są po prostu alternatywą dla metalowych listew ozdobnych, które owe lokomotywy fabrycznie posiadały. Białe pasy stosowano w "okresie PRL'u", w czasach gdy czoła lokomotyw malowano na żółto jak i dziś - oczywiście już o wiele rzadziej.

24
Poszukiwane plany konstrukcyjne / wymiary zaworu maszynisty Knorr D2 oraz prędkościomierza Hasler RT12.

@Edit: Haslera sam sobie pomierzyłem.

25
Na warsztacie / Odp: Lokomotywy spalinowe typu 060DA
« dnia: 03 Maja 2011, 14:37:16 »
Rozumiem, że plakat jest najważniejszym elementem w kabinie i to nad nim muszą być prowadzone największe dyskusje, ale uspakajam i oświadczam, że z powodów niezależnych ode mnie ten element musi i tak być usunięty z prostego powodu (przynajmniej w górnej części słupka) – zdjęcia na tekstury robione były w lokomotywowni przy braku oświetlenia – używałem lampy błyskowej i teraz w niektórych miejscach tam, gdzie retusz nie pomaga trzeba wstawić jakiś element zastępczy. Co to będzie? Myślałem nad zdjęciem ST43 (kto ma jakieś i jest jednocześnie autorem oraz zgadza się na publikację, to proszę PW – ocenię i być może wykorzystam) albo herbem Leszna (ot, taki lokalny "patriotyzm").

Jak widać staram się nie dopuścić do dyskusji na ten temat. Przesłanka jest jasna i dyskusji nie podlega. Proszę na ten temat nie pisać, posypią się ostrzeżenia.
Krzysiek626


@Edycja postu po pewnym czasie:
W końcu, po 8 godzinach skończyłem największą "mendę" w tej kabinie tzn. zawór hamulca typu Knorr D2 – podziękowania dla Mechatronika za wymiary (:
Jak widać plakaty również uległy zmianie, doszła też aparatura od radiotelefonu.

@Kolejna edycja: zostało już bardzo niewiele (:

26
Na warsztacie / Odp: Lokomotywy spalinowe typu 060DA
« dnia: 19 Lutego 2011, 13:50:02 »
Z prac nad (prze)budową kabiny.
Błagam o nie pisanie porad w stylu: "tekstury są nieobrobione", "klapa Ackermana za mała" itd. – kabina jest w częściach, wiele elementów jest niewymienionych na nowe, a niektóre w ogóle jeszcze nie zostały stworzone (zawór hamulca zespolonego typu Knorr D2 chociażby).
Screeny mają pokazać, że coś się w temacie dzieje (strasznie wolno z powodu braku czasu i chęci na modelowanie).

@Edit: Pracę idą powoli do przodu po długim czasie przerwy spowodowanym awarią komputera. Przypominam, że nadal poszukuję pewnych danych, o których napisałem w temacie "Lokomotywy typu 060DA – poszukiwane materiały i osoby chętne do współpracy."

@Edit2: Właściwie nie wiem jak ten screen nazwać – po prostu pierwsza udana próba umieszczenia w MaSzynie tego co już jest zrobione – wygląda to jak wygląda, ale jak na pierwszy raz... (:

28
Będę tu zamieszczać aktualnie poszukiwane przeze mnie materiały.

Na ten moment potrzebne są zdjęcia kabiny lokomotywy, posiadającej hamulec zespolony systemu Knorra, użytkowanej przez PKP Cargo (lokomotywy prywatnych przewoźników, które zostały sprowadzone jako używane z zagranicy, różnią się od tych dostarczanych do Polski w latach 1965-1978).

Potrzeba dużej ilości zdjęć KAŻDEGO elementu w kabinie, poczynając od zdjęć całych ścian, po zdjęcia tarczy wskazówki pozycji nastawnika jazdy.

Szukam również osoby chętnej do napisania fizyki pojazdu oraz kogoś, kto miałby możliwość nagrania dźwięków w kabinie sterowniczej (praca silnika, syrena, przełączniki itd.).

Rozi



   « Dodano: 06 Lutego 2011, 19:08:31 »
Jeśli o zdjęcia kabiny chodzi, to poszukiwania są nieaktualne. Sam zrobiłem zdjęcia :)

29
Na warsztacie / Odp: Lokomotywy spalinowe typu 060DA
« dnia: 05 Lutego 2011, 11:31:49 »
Temat oznaczenia fabrycznego jest zastanawiający, bo czy 060DA, to oznaczenie nadane przez CFR, czy też jest to oznaczenie nadane przez zakłady SLM, które wyprodukowały w Szwajcarii pierwsze 6 sztuk lokomotyw o oznaczeniu właśnie 060DA? Może LDE2100, to oznaczenie konstrukcyjne nadane dopiero w Rumunii?

Sugerując się tym: http://cfr.stfp.net/?class=60&la=E można założyć, że pierwsze 6 sztuk nosi/nosiło właśnie oznaczenie 060DA, ale kolejne lokomotywy (wyprodukowane już w Rumunii) noszą oznaczenie serii 60. Problem jednak jest taki, że wśród tych dostępnych w galerii każda ma praktycznie innego właściciela oraz ich pudła są z ryflowanej blachy (oprócz 060DA-001, która na 100% jest tę pierwszą), więc nie wiadomo, czy są to właśnie te prawdziwe Rumuny wyprodukowane w Szwajcarii, czy też "zwykłe" lokomotywy wyprodukowane dla przemysłu już w zakładach Electroputere.

Temat jest ciekawy, bo dzieje tych lokomotyw chociażby na liniach PKP są chyba mało znane, chyba.
Jeśli dyskusja na ten temat rozwinęłaby się, to warto by było oddzielić ten temat od głównego wątku.

Siatka ma 28k poly.

30
Na warsztacie / Odp: Lokomotywy spalinowe typu 060DA
« dnia: 04 Lutego 2011, 21:59:25 »
Tak, kiedyś się tym zajmowałem ;)

Strony: [1] 2