Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marcin ST43

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 21 Stycznia 2023, 23:27:52 »
Postęp prac nad otoczeniem w Bieszczadach.

2
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

3
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:03:12 »
Skończyłem wszystkie zaplanowane tekstury przegubów 80' i 90', do zrobienia zostały już tylko wózki, a reszta to już formalność.

Aktualnie pracuję nad cysternami opartymi o standardowe podwozie (-12,34m-) z wózkami 1XTa. Aktualnie gotowe są wagony 408R, 419Ra i 422R, w trakcie prac są 452R, a do zrobienia w kolejce czekają 402R, 418R i 406Ra/b. Prawdopodobnie kompletna paczka pojawi się pod koniec tego miesiąca. Na lato/jesień planuję drugą paczkę cystern z kolejnymi popularnymi typami.

4
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:06:18 »
Myślę, że do czasu, aż ktoś zrobi normalną kabinę, to low poly z manipulatorami i ekranami byłoby ok. Nie od razu Kraków zbudowano.

5
Publikacje / Po złej stronie torów
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 00:46:16 »


Modyfikacja scenerii Stary Jawor inspirowana pamiętną misją z GTA:SA. Chłopaki z Grove Street występują w scenariuszach osobowy2, retro i zdawka.
https://eu07.pl/userfiles/23180/WrongSideOfTheTracks.7z

Podziękowania dla @matek123 za usadzenie BS'a i @dzordz za testy. :)

6
Może kiedyś Pozdze okaze łaske i ten scenariusz dopasuje (pewnie nie prędzej jak za rok).

Słuchaj, tutaj nie chodzi o łaskę. Dziś wyszedłem z domu do roboty przed 7 rano, wróciłem o 21 w nocy. Ja to bym ćwierć Polski zrobił do tego symulatora ... gdybym tylko miał czas. Ale na cegielskim zrobiłem pospiecha na 14 pudeł Wawka- Zagan. Od Łodzi Kaliskiej do Ow my na siodemce, dalej przejmuje SU45. Specjalnie dla Ciebie :-)

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Kwietnia 2020, 12:03:51 »
Co do wspomnianych wczesniej wentylatorów silników trakcyjnych:
Na Sx45/46 dopóki nie załączy się wszystkich wentylatorów (zapali się lampka "wentylatory silników trakcyjnych") nie będzie można zamknąć styczników liniowych i nie będzie jazdy. Czy idzie zaimplementować ową zależność w exe?

8
Jadąca luzem SM41.

9
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 18:47:33 »
Ostatnio wyłamałem się z trybu swoich prac, i działam nad czymś nieco odmiennym pod względem ogółu mej twórczości. Zazwyczaj pracuję nad taborem z przed roku 2000, tym razem jednak zabrałem się za dwie szutrówki Flls należące do zakładu Torhamer z Gdyni. Pewnie to było dla mnie wystarczająco przekonujące, no i adres tej firmy, znajdującej się na ul. Mściwoja. Jak już powiało zimnem północnych wiatrów, to dodam, że wagony doczekają się tuningu optycznego. To dość zapomniane starocie, a odświeżenie pozwoli im jeszcze trochę wytrzymać próbę czasu. Dostaną cały nowy dół w większej rozdzielczości, czytelny. Usunąłem z ramy numer wagonu, ze względu na to, że dół jest wspólny wszystkim szutrówkom. Pierwsza z dwóch jest na wykończeniu:

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2020, 10:37:28 »
Co do składów w tej scenerii sam wstawiam wszystkie po swojemu, eliminuje nowe malowania z różnych spółek. Na pasażerskich pociągach tylko zielone lub czerwone wagony, w pospiechach dodatkowo bagażowy wagon, na osobowych bohuny lub bipy, ewentualnie bezprzedziałowe. Podpinam lokomotywy SU42 lub 45/46, czasem dla urozmaicenia ST43. Żadnych szynobusów ani tekstur obecnych spółek. Towarowe u mnie ciągają SM42, ST43 a jeśli już prywatne spółki to czerwone orlenowskie lub żółte z lotosu. Jeszcze jakby wskaźniki z prędkością szlakową zamienić na te z czarnym tłem. Jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie na ten scenerii i mamy fajny klimat gdzie spalinowozy dominowały na pociągach osobowych. Tak jak było przed 15-10 lat temu.

11
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 16:58:45 »
Cytuj
Zrobiłbym też trochę porządek na torach dla trupów, pojawiło się parę modeli zdezelowanych lokomotyw wysokiej jakości, można też nimi zastąpić choćby ET40, które nijak mają się do maszynowych standardów.
Ja połowę z tych trupów w ogóle bym wywalił stamtąd. Mam wrażenie, że taki natłok taboru strasznie obniża wydajność, do tego dochodzą jeżdżące dynamic'i i sam fakt, że Janiszew jest dużą stacją z wieloma obiektami. No i to wszystko sprawia że w Janiszewie mamy nieco ponad 20fps. :/
Ja stoję po drugiej strony barykady i nie chcę, żeby Janiszew stał się pustynią.

12
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 29 Marca 2020, 14:38:21 »
Na warsztat wjechały 3 platformy Res (739-7, 615-6 i 078-8). Wszystkie w starym bordowym malowaniu, przypominającym starsze dzieje, choć w dniu wykonania im zdjęć w zasadzie należały już do PKP Cargo. Tyle że w czasie przeprowadzania im rewizji spółka nie miała jeszcze ustalonego obecnie obowiązującego schematu barw.

13
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Marca 2020, 00:19:14 »
Mechanik EN57 w 2020 roku trzyma się zaskakująco dobrze.

14
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 31 Stycznia 2020, 17:58:49 »
Witajcie!

Orientuje się ktoś może, dlaczego lokomotywy EP09, przy większych prędkościach, zaczynają "bujać" mówiąc potocznie? Dotyczy to głównie 1 wagonu, w którym jest najbardziej odczuwalne. Nie jest to "bujanie" na boki tylko tak jakby przód/tył. Przy podróżach z innymi lokomotywami nie jest to odczuwalne (przynajmniej wg mnie)...
Źle dobrane elementy przeniesienia sił pociągowych i hamulcowych z wózków na pudło. Maszyny przeszły naprawy główne + modernizacje a największych mankamentów nie ruszono, bądź zastosowano półśrodki. Dziś jechałem składem 7-8 wagonowym prowadzonym klasyczną EP09 i w pierwszym wagonie na moim ulubionym odcinku testowym nie było najgorzej. Kiedyś to chciało wyrwać sprzęg spod wagonu :) Później wrzucę wykresy z akcelerometru oraz skan pracy naukowej tyczącej tego problemu EP09 :)

15
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 03:48:24 »
Może kolego MaciejZ zrzucisz pretensjonalny ton i nasz oświecisz? Sam rzadko podróżuję składami wagonowymi, zaintrygował mnie ten efekt "bujania/amortyzacji" i chętnie się dowiem więcej. Dlaczego dotyczy to tylko niektórych lokomotyw, z czego wynika i w jaki sposób jest to odczuwalne?

16
Osobowy... ale tylko na tym fragmencie. Od Macierzewa normalny pośpieszny.

17
Pociąg ekspresowy Neptun w roku 1974. Dwie SP45 walczą z pokaźnym składem wagonów. 5 pierwszych do Gdyni, 9 kolejnych na Hel. Na samym końcu tego pociągu jest jeszcze kremowo - niebieski SN61 z dwoma wagonami, które to w Iławie się odczepią i pojadą do Olsztyna. Chyli fiaty w sumie zmagają się z masą 17 pojazdów + pasażerowie. SN61 pewnie chwilami też popracował bardziej.

18
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Października 2019, 21:54:14 »
O wersjach SN61 dla AI wspomnieć mi wypadnie później, na razie w ich kwestii mogę napisać, że mają gotowe tekstury. Plan na nie realizowany będzie w drugiej kolejności.
Powstają obecnie tekstury złomków, a matek123 walczy z modelem i wybebesza go profesjonalnie. Namalowanie tego wszystkiego jest dość czasochłonne, pojazdy mają powycinane elementy, wybite okna itd. Mają też stosownie do swojego stopnia rozkładu opróżnione puste i zniszczone wnętrza. Przydaje się tu możliwość podpinania dla każdego pojazdu osobnego wnętrza. Każdy ma różny stopień jego dewastacji. Z pięciu złomków do zrobienia zostały mi dwa. Tymczasem, by uwiarygodnić ten wpis poniżej SN61-520 i jego wnętrze (pojazd jeszcze zapięty na zwykłym modelu ganza).

21
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 20:36:11 »
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok.  Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.

Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
Blender, gimp są darmowe. Możesz coś zrobić.

W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.

22
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 09:59:01 »
Po uzupełnieniu pustych przestrzeni na pewno będzie zdecydowanie ciekawiej. Zapomniałem o braku sieci i udało się prawie dokulać do Rycin.

Jak za jakiś czas trasa będzie skończona to można pokusić się o mały eksperyment jeśli to możliwe. Wyciąć odcinek z Dębicy do Jerzynianki i zrobić bezdrucie z lekko zapuszczoną infrą a'la ostbahn albo inne dwutory bez druta.

23
Na całkowskiej linii SM41 dzielnie zmaga się ze składem poczwórnej bipy.

24
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 11 Listopada 2018, 10:56:37 »
Dziękujemy że możemy cieszyć się Gryffinem w MaSzynie! Wielka MaSzyna Niepodległa!

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Maja 2018, 21:47:23 »
Mam rozumieć, że zafundujesz mi ładną trumienkę? Ewentualnie zgłaszasz się na ochotnika do płacenia mandatów, które zapewne w końcu na mnie nałożą, za bieganie po torach? Niestety, ale dyżurny nie zawsze rzuci towara na tor, który akurat mi odpowiada, nie zawsze mechanik zatrzyma się w odpowiednim miejscu i nie zawsze jestem ubrany w taki sposób, żebym mógł sobie pozwolić na przedzieranie się przez chaszcze. Nie mam takiego komfortu, jak niektórzy, regularnie chwalący się swoimi zdjęciami taboru na czacie (szkoda tylko, że to nie są zdjęcia na tekstury), żeby przyjść na stację i być pewnym, że zawsze coś ciekawego będzie stało. Póki co jedynka do Korsz jest zamknięta. Korzystam póki mogę. Tory widzę z okna, co trochę ułatwia sprawę, gdyż mogę w miarę sprawnie sprawdzić czy dwójka nie jest zajęta, co z kolei skutkuje postojem pociągu. Jeśli jest zajęta, to wsiadam w auto i jadę w pobliże stacji. Staram się powybierać co lepsze kąski, ale nie mam pół dnia, żeby biegać w tę i z powrotem wzdłuż składu robiąc idealne zdjęcia, pod idealnym kątem, w idealnych warunkach. Zdarza się, że w ogóle nie mogę przejść na drugą stronę torów. Na to wszystko mam 5-15 minut w zależności od kilku czynników. W tym konkretnym przypadku również nie pomogła burza, która znacznie pogorszyła światło. Tak bardzo przeszkadza Ci gałązka, która zasłania kawałek bufora? 5 minut zabawy stempelkiem i nie będzie problemu. Zdjęcia czoła nie są zza krzaków z dużej odległości. Jedno zdjęcie jest zza krzaków pod kątem, drugie z dużej odległości, trzecie jest pod kątem. Mam świadomość, że forum widziało lepsze zdjęcia, ale to wszystko da się ogarnąć w gimpie. Nawet nie trzeba do tego specjalnych umiejętności. Wychodzę z założenia, że lepiej pofatygować się, zrobić zdjęcia, a to co wyjdzie wrzucić na forum. No chyba, że wyjdzie tragedia, ale szanujmy się... widziałem w tym temacie dużo gorsze zdjęcia od czoła tego byka. A na koniec ciekawostka. Skoro przeglądałeś zdjęcia, to zapewne widziałeś, że mechanik trzyma telefon przy uchu. Mieszkam w na tyle małej miejscowości, że większość przejeżdżających aut kojarzę, nie ważne czy jedzie sąsiad, czy pracownicy gospodarstwa w firmowych fordach rangerach i innych tego typu autach. 10 minut po zrobieniu ostatniego zdjęcia, w kierunku stacji jechał vw amarok na śródmiejskich blachach. Oczywiście to są tylko przypuszczenia, ale poza sokistami nikt tutaj takimi autami, z takimi blachami nie przyjeżdża.

Strony: [1]