Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Veritek

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Linia 14.
« dnia: 19 Października 2015, 17:54:27 »
Po L14 od Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wlkp. nie jeździ tylko ŁKA i  PR (ŁKA tylko do Sieradza). PKP CARGO też realizuje tam przewozy (sam posiadam tam szlak z Olechowa) jak i inne spółki prywatne. Niestety kursy do Ostrowa Wlkp. (a nawet do Zduńskiej Woli Karsznice) przez Zakład Centralny PKP CARGO są sporadyczne (realizowane tylko do granic Zakładu Centralnego czyli do Łasku).

2
Bocznica / Wydzielone z: Maszyna EU-07 brak odpowiedzi
« dnia: 22 Czerwca 2013, 15:57:22 »
Witam
Temat będzie nie nowy, ale objawy są inne.

Mam problem z uruchomieniem symulatora.
Objaw jest taki:
uruchamiam RAINSTED
Wybieram skład i klikam uruchom.
Pojawia się okienko ładowania... ale nie pokazuje się nic na "notatniku", a menadżer urządzeń daje znać że program przestał odpowiadać, gra się zawiesza.

Paczka: MaSzyna 01.13 + patch (z patchem czy bez efekt ten sam)
Wersja EXE. 1.8.712.394
Specyfikacja kompa:
Procek i5 3570k
Pamięć: 8Gb
Grafa: AMD RADEON 7870 GIGABYTE 2Gb GDDR5/256bit
Wersja sterownika: 8.982.0.0

Jako że kompa mam nowego symulator odpalam na nim po raz pierwszy
Proszę o porady.
Pozdrawiam

Zapomniałem system Windows 7 ultimate

Post zgłoszony do moderacji. Scaliłem z istniejącym już wątkiem. Proszę pisać poziomo oraz powstawiać znaki interpunkcyjne.
Rozi


Logowałeś się, nie poprawiłeś.
Bocznica.
Benek

3
Bieżące kolejowe / Odp: EFF2
« dnia: 06 Grudnia 2012, 00:33:09 »
@El Mecánico pewnie że prościej.
Zadzwoniłem do nich i już wiem.
Uprawnienia te nie mają nic wspólnego z klasą sprawności silników.
Uprawnienia EFF2 pozwalają maszyniście polskiemu poruszać się po niemieckich liniach kolejowych.
Świadectwo Kwalifikacji które zrobi maszynista w Polsce pozwalają mu poruszać się pojazdami trakcyjnymi tylko po naszej infrastrukturze kolejowej. Na linie kolejowe za granicą musi sobie wyrobić uprawnienia.
 

4
Bieżące kolejowe / Odp: EFF2
« dnia: 05 Grudnia 2012, 00:33:58 »
Temat poruszyłem ponieważ na Rynku Kolejowym w zakładce praca firma DB Schenker szuka maszynistów z "uprawnieniami EFF2".
http://www.rynek-kolejowy.pl/praca/237
Zainteresowało mnie co to za uprawnienia, ale nie znalazłem nic o tym w necie wiec spróbowałem na forum Maszyny. Jak widzę temat nie jest też za bardzo znany uczestnikom forum.
Spotkałem się z klasami sprawności silników, ale to nie wyjaśnia co to są uprawnienia EFF2.
Idąc dalej - skoro maszynista jest tylko "prowadzącym" pojazd trakcyjny, to po co mu uprawnienia klas sprawności silników? Czy może na takich pojazdach trakcyjnych jest inny rozruch lub możne inna charakterystyka prowadzenia lokomotywy? Czy może dotyczy to lokomotyw wielosystemowych (w końcu Niemcy jeżdżą na innym napięciu trakcyjnym).
Co tyczy się Klas sprawności ktoś wcześniej napisał że dotyczą silników elektycznych 3-fazowych indukcyjnych 400V 50Hz o mocy 11,1 kW do 90kW.
Na EU07 silniki mają 500kW, a lokomotywa wielosystemowa Simens 189 ma silniki 1633kW, wiec chyba raczej nie chodzi o klasy sprawności silników, ale owe uprawnienia mogą mieć z nią coś wspólnego.
Spróbuje się czegoś dowiedzieć od wykładowców na kursie, a jak nie to spróbuję u źródła.
@Mutopompka jeśli uważasz zamknąć wątek proszę bardzo, odezwę się na priv jak się czegoś dowiem.
Pozdrawiam

5
Bieżące kolejowe / EFF2
« dnia: 03 Grudnia 2012, 18:58:25 »
Witam
Spotkałem się ostatnio z ofertami pracy dla maszynistów z uprawnieniami EFF2. Niestety, nie moge znaleść nic co to za uprawnienia i do czego są potrzebne maszyniście.
Jeśli coś wiece napiszcie
Pozdrawiam.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Piosenki z tematyką kolejową
« dnia: 13 Listopada 2012, 21:18:16 »
Björk - I've seen it all.
Fajnie wykorzystany stukot kół dla rytmu utworu.
Teledysk jest częścią filmu: "Dancing in the dark".
http://www.youtube.com/watch?v=N8FJyhnC2Eo

Wspomne też o utworze:
Rod Stewart - Downtown Train
http://www.dailymotion.com/video/x26l6k_rod-stewart-downtown-train_music
W teledysku miesza się metro z pociągami, ale w tytule jak byk stoi "Downtown Train
-pociąg do centrum" (chyba, że metro w stanach też nazywają "train"). Zresztą metro jest też formą transportu kolejowego.

7
Owszem masz racje, że w metrze co chwile jest ciemno-jasno, ale nie wiem czy tu nie chodzi o natężenie światła. W metrze jest światło sztuczne i nie jest tak jaskrawe jak światło słoneczne. Mam coś podobnego w mojej pracy. Osiem godzin spędzam w świetle sztucznym, bez dostępu do światła słonecznego. Wychodząc z pracy mrużę oczy, bo natężenie światła słonecznego na zewnątrz jest większe, niż światła sztucznego.
Jednak, jak wspomniałem wcześniej maszyniści nie maja za dużo tuneli na szlakach w Polsce. To badanie jest chyba robione, pod kątem braku wiedzy, gdzie taki kandydat będzie pracował. Lepiej je zrobić bo, a nuż trafi na szlak z tunelami, i co wtedy jak okaże się, że maszynista jest za długo oślepiony po nagłej znacznej zmianie natężenia światła.

8
Raczej jest to niemozliwe. U mnie była taka sytuacja, że laryngolog był na urlopie. Musiałem przyjechać drugi raz. Radze do rejestracji być nawet o 7 rano, lub jak najwcześniej jak to możliwe. 
D1Accord, a skąd będziesz jechał?

9
Chcesz zobaczyć z czym to się je, poszukaj w necie. Może nie będą takie same jak w przychodni, ale rozwiązuje się je tak samo.
Aha ważna sprawa. Do badań przynosi się próbkę moczu. W przychodni pobierana jest druga próbka na toksykologie.

10
Może maszyniści metra nie mają tak restrykcyjnych badań.

Z jednej strony to metro jest raczej pod ziemią, wiec przypadków nagłej zmiany natężenia światła jest raczej niewiele (przynajmniej tak sobie myślę, ale nie jestem w tym temacie specjalistą). Z drugiej strony maszyniści kolejowi też chyba zbyt wiele jazd w tunelach nie mają.

Pielęgniarka  na badaniach wspominała mi coś, że kandydaci na kurs licencjacki przechodzą bardziej szczegółowe badania.

  Dodano: 29 Października 2012, 17:17:16
Odpowiadanie na matryce Ravena trwa 30 min. Trudność... cóż wydaje mi się, że to sprawa indywidualna. Osobiście nie sprawiły mi trudności.

11
Czy badania robiłeś w Kolejowej Przychodni Medycyny Pracy, czy w jakim innym ośrodku nie należącym do PKP?

12
Tak miałem to badanie. Tyle, że ja siedziałem 10 min. w kabinie (było duszno i waliło potem - bleee...).
Bez pozytywnego wyniku tego badania nie przejdziesz okulisty. Wyników niestety nie pamiętam, ale w normach się mieszczę skoro dostałem pozytywne orzeczenie lekarskie.

13
Witam

Robiłem badania na licencje W Wa-wie w sierpniu.

Psycho są dość łatwe. Pierwsze zadanie polegało na wykreślaniu. Masz kartkę z szeregiem figur (kwadrat z odchodzącym z niego przecinkiem tyle, że przecinek odchodził w różnych kierunkach). Masz podane dwa warianty "kwadratu z przecinkiem", które musisz odnaleźć w szeregach innych tych kwadratów, jak najwięcej w czasie (chyba) 3 min. Potem masz tzw. Testy matryc Ravena (poszukaj w necie to dowiesz się co to). Na końcu przeciągną przez dwie aparaturki tzw. Aparat Krzyżakowy, i Miernik Czasu Reakcji.

Badania wyglądają tak:
http://www.youtube.com/watch?v=vplYuD6UGYw&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=uAOFw9Qbly8&feature=relmfu

Ktoś się pytał o cenę takich badań. W Wa-wie zapłaciłem 725 zł.

Pozdrawiam i powodzenia dla przechodzących badania :)

14
Pomoc doraźna / Odp: Linia61+l144_towarowy_1
« dnia: 26 Października 2012, 13:30:08 »
oscyp napisał:
Cytuj
Jest ustawiony tryb normalny. Nawet jak mam dla początkujących to i tak się pojawiają te składy.
I u mnie jest dokładnie tak samo. Wiem że istnieje coś takiego jak "tryb pracy" i jak go zmieniać.
Zazwyczaj go nie używam wiec ustawiony jest na początkującego "gracza".

Sawi napisał:
Cytuj
... resztę wyszczególnionych składów prowadzi AI. Zauważ, że szczegółowy opis służby jest tylko przy wyborze byczka. Nigdzie więcej go nie znajdziesz. Samo to już daje do myślenia.
Owszem dało by mi do myślenia gdybym w ogóle wybrał ET-22. Sugerując się, że inne składy są dostępne wybrałem zmodernizowanego kibelka (bo widziałem jego jazdę na youtubie), a  potem przesiadłem się na pośpieche z EU-07 gdy semafor nie pokazywał Sz, by sprawdzić czy pojawia się ten sam "błąd".

Ilość składów do wybrania sprawiły, iż potraktowałem tą scenerie jak Krzyżową, quarka, Trainowo lub Bałtyk. Nie jestem (niestety) trasopisarzem i nie znam niektórych komend które się tam używa.
Ktoś zapomniał postawić jakiegoś znaczka - bywa - świat się nie zawalił, a ja i inni "gracze" są mądrzejsi o przypadek, który może się jeszcze kiedyś pojawić, wtedy może nam się przypomni i nie będziemy pisać zbędnych postów.


15
Pomoc doraźna / Odp: Linia61+l144_towarowy_1
« dnia: 25 Października 2012, 20:58:40 »
Rozumiem @Sawi, że hulałeś ET-22?

16
Pomoc doraźna / Odp: Linia61+l144_towarowy_1
« dnia: 25 Października 2012, 17:09:25 »
Aha... myślałem że jest to na takiej bazie jak w Krzyżowej, poza tym kolejna zmyła to, że można prowadzić (do pewnego momentu) wszystkie składy.
Dzieki za wyjaśnienie.
Jak by co można (z mojej strony) zamknąć.

17
Pomoc doraźna / Odp: Linia61+l144_towarowy_1
« dnia: 25 Października 2012, 16:55:25 »
To po kiego grzyba jest tyle pojazdów możliwych do prowadzenia, ktoś zapomniał coś przestawić?
Poza tym nie jest wyjaśnione jaki pojazd mamy wybrać do prowadzenia by nie było problemów.

18
Pomoc doraźna / Odp: Linia61+l144_towarowy_1
« dnia: 25 Października 2012, 14:36:09 »
Opis służby do scenerii o której mówie, nie jest podany. Jest tylko info o prędkościach szklakowych i jak wsiąść do ET-42. W tej scenerii można wybrać kilka składów. Opis "pinokio" dotyczy tylko jazdy na ET-22, w której problem nie występuje, tak jak i w jeździe kibelkiem (sceneria pojedyńcza).

19
Pomoc doraźna / Linia61+l144_towarowy_1
« dnia: 25 Października 2012, 00:27:38 »
Witam
Mam taki zgryz z tą scenerią.
Na początku chciałem przejechać się zmodernizowanym EN 57. Jest informacja przez radio o próbie hamulca, a po jakim czasie o podanym wjeździe i wyjeździe na zastępczy. Wjeżdża EU-07 i... tu się misja kończy, bo ile bym nie czekał EU stoi, a Sz brak.
Wiec spróbowałem z innej strony. Wsiadłem w EU i... dzieje się to samo - info o Sz na wyjeździe, ale sygnał nie jest podawany.
Spróbowałem jeszcze z kombinacją Shift+... ale kończy się to tak, że albo Cargo wjeżdża na tor gdzie stoi (chyba) ET-22, albo kieruje się na L144, lecz otwierają się przejazdy, a ja wciąż stoję na S1.
Załączam log (chyba)z tej trasy (znaczy się ostatnią sceneria w momencie załączania loga na forum była ta z EU-07).
Przejrzałem forum w poszukiwaniu podobnego problemu, ale nie znalazłem, czytałem też "read me".
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Licencja maszynisty
« dnia: 23 Października 2012, 20:26:22 »
Zgodzę się, że tabor najmłodszy nie jest. Zdając kurs i zatrudniając się u jakiegokolwiek przewoźnika napewno nie będziesz jeździł na nowym sprzęcie (zwłaszcza w Cargo i IC), ale w tym przypadku myśl wyprzedza postęp. Narazie jeszcze nie miałem wykładów z budowy taboru.Ciekaw jestem jak bedzie wyglądało szkolenie warsztatowe u przewoźnika. W PR słyszałem, że kursanci rozpoczęli świadectwo kwalifikacji, ale narazie na warsztacie siedzą bezczynnie, bo nie ma grafiku.
Dlatego mam pytanie do maszynistów w czynnej służbie jak widzicie człowieka po kursie bez praktycznego przygotowania kolejowego i elektrycznego który jest przygotowywany do świadectwa kwalifikacji?
Czy po licencji (czyli suchej teorii) kursant jest w stanie opanować wiedzę z budowy taboru w stopniu umożliwiającym poradzenie sobie na szlaku w przypadku awarii?
Czy w przypadku awarii pojazdu trakcyjnego staracie się poradzić sobie sami, czy czekacie na pomoc?

21
Bieżące kolejowe / Odp: Licencja maszynisty
« dnia: 23 Października 2012, 17:04:50 »
W danej chwili jest gość po ogólniaku, a i pani która uczęszcza na kurs technikum mechanicznego czy elektrycznego nie ma. Poza tym jeśli byłeś na stronie CKU masz informacje, czego oczekuje się od kandydatów. Jest napisane że:
  •   świadectwo ukończenia szkoły zasadniczej zawodowej (kierunek pokrewny z transportem, koleją, mechaniką)
  •   świadectwo ukończenia szkoły oraz świadectwo dojrzałości (liceum ogólnokształcące, kierunek nie związany z koleją)

Większość kursantów to ludzie z "ulicy". Nie wielu miłośników - pasjonatów koleji ma możliwość uczenia się w szkołach kolejowych, bo mnogo ich zamknięto. Dla przykładu w Łodzi kolejówka nie istnieje ok. 12 lat.
Teraz otworzono w jednej ze szkół kierunek kolejowy http://www.zsp5lodz.pl/strona83.htm
Jak można wyczytać ze strony szkoły nie ma tam nic o nauce w kierunku maszynisty, wiec pozostają tylko kursy.
Podejście jest takie.
Wykładowcy mówią, że nawet po takiej szkole, czy to kolejowej, czy o profilu kolejowym, kursanci są  "zieloni", co widze w grupie z którą uczęszczam. Jeśli ktoś nie miał styczności z koleją, nie miał w rodzinie kolejarza, lub też nie miał styczności z Symkiem lub miał, ale nie zainteresował się przepisami, to też może uczęszczać na taki kurs. Na kursie dostanie podstawy teorii, a potem jak się załapie do przewoźnika to nauczy się reszty.
Rozmawiałem ostatnio z kolejarzem-maszynistą-instruktorem na emeryturze i powiedział mi, że szkolenie maszynisty to okres ok. 5 lat, co potwierdza "stary sposób szkolenia". Ostanio na kursie poruszyliśmy ten temat i wykładowca skrócił ten okres do 2,5 lat, wnioskując że, nowe jednostki czy loki są zbudowane z innych podzespołów, niż te z lat 60 czy 80, wiec i zakres obsługi poza prowadzeniem pojazdu trakcyjnego jest mniejszy. Maszynista nie nadarmo w slangu kolejowym to Mechanik, bo potrafił uszkodzony pojazd trakcyjny doprowadzić do takiego stanu by dojechać do najbliższej stacji, a może i dalej. Na pojazdach obecnie budowanych zakres napraw maszynisty może być niewielki, bo wiekszości to zaawansowana elektronika i tylko serwis może pomóc. Wiec maszynista o budowie pojazdu pojęcie ogólne będzie miał, ale w razie awarii będzie stał w polu, bo nic nie zrobi z problemem. 
[/list]

22
Bieżące kolejowe / Odp: licencja maszynisty
« dnia: 22 Października 2012, 12:07:17 »
Witam

Czytam ten wątek i pomyślałem sobie że powiem jak to wygląda w Łodzi z licencją maszynisty.
Kurs jest organizowany przez Centrum Kształcenia Ustawicznego Samorządu Województwa Łódzkiego. Organizowany jest od marca 2012r. Trwa 3 do 4 miesięcy w systemie zaocznym (piątek, sobota, niedziela), minimum 12 osób. Wszystkie opłaty związane z kursem nie przekraczają 6000 zł, ale w tą sumę wchodzą badania lekarskie (725zł) oraz jazda na symulatorze w W-wie (1h/300zł). Sam kurs to cena ok 5000zł, ale jeśli zbierze się więcej niż 12 osób to cena spada.  W większości wykładowcami są pracownicy Przewozów regionalnych, oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zajęcia praktyczne odbywają się na stacji Łódź Kaliska. W danej chwili trwa druga edycja tego kursu, na którą sam uczęszczam.
Jest w śród nas także kobieta :))
Wiem że uczestnicy z pierwszej edycji WSZYSCY zdali egzamin i większość znalazła już pracę u przewoźników. Będą musieli (będąc zatrudnionymi) kontynuować szkolenie (teraz bardziej praktyczne) przez 2000 godzin, a potem JAZDA :)

Gdyby ktoś chciał dowiedzieć się więcej zapraszam:http://www.cku-lodz.edu.pl/category/cku/kursy/maszynista

Pozdrawiam

23
Pomoc w tworzeniu / Odległości położenia semaforów na stacjach
« dnia: 09 Czerwca 2008, 23:28:59 »
Witam.
Mam dwa pytania:
 
1. Kto jest autorem trasy Jelitkowo. Pytam ponieważ ostatnio znów mam fazę na Symka, a że zaczyna wychodzić mi wstawianie obiektów na trasy trochę sobie tworze. Na trasie Jelitkowo jest brak semaforów i paru wskaźników, wiec pomyślałem sobie że to uzupełnię, ale nie chce naruszyć praw autorskich jak bym to chciał wrzucić na forum.
   
2.Mam mały problem z określeniem odległości położenia semaforów na stacjach. Szukając na forum wskazówek znalazłem, że semafory ustawia się (uwzględniając prędkość) od 50m do 100m licząc od ukresów. Cóż przyznam, że ukresów w Symku jeszcze nie widziałem (a szkoda). Gdzie indziej znalazłem przykład na rysunku, że semafory ustawia się ok. 25m  za końcem peronu. Zastanawiam się czy od końca peronu do rozjazdu, gdzie odcinek wynosi ok 200m semafor powinno postawiać się w odległości 25m za końcem peronu, czy może 50m od ukresu poprzedzając go semaforem powtarzającym.

3. W jaki sposób wrzucacie zdjęcia na forum. Wiem że wpierw trzeba umieścić je w necie. Z jakich portali korzystacie?

To zarazie chyba wszystko.
Dzięki z a pomoc.
Pozdrawiam.

24
Witam.
Mam dość spory problem z tą trasą. Zaznaczam że problem wyskakuje od samego początku, nic nie zmieniałem w plikach.
Więc od początku. Mam paczkę całościową, mam .exe 669kb.
Trasa ładuje się i w pewnym momencie się zaczyna:

Event1"top1_258_off" does not exist->dne
Event1"top3_89n_sem_info"dne
Event1"top3_89n_off"dne
Event1"top_3_89n_on"dne
Event1"top3_90_sem_info"dne
Event1"top3_90_off"dne
Event1"top3_90_on"dne
Evenr2"top3_89_off"dne
Event2"top3_89_sem_info"dne
Event2"top3_91_off"dne
Event2"top3_91_sem_info"dne
Event2"top3_91_on"dne
Event2"top3_89_on"dne
Event2"sbl1_662n_s1"dne
Event2"sbl1_662n_sem_info"dne
Event1"top2_628_on"dne
Event1"top2_628_sem_info"dne
Event1"top2_628_off"dne
Event2"top2_629_sem_info"dne
Event2"top2_629_on"dne
Event2"top2_629_off"dne
Event1"top3_409n_on"dne
Event1"top3_409n_sem_info"dne
Event1"top3_408_on"dne
Event1"top3_408_sem_info"dne
Event1"tpo3_408_off"dne
Event1"top3_409n_off"dne
Event2"top3_409_off"dne
Event2"top3_409_sem_info"dne
Event2"top3_409_on"dne
Event2"top1_367_sem_info"dne
Event2"top1_367_on"dne
Event2"top1_367_off"dne
Event1"top1_368_sem_info"dne
Event1"top1_368_off"dne
Event1"top1_368_on"dne
Event1"top1_274_sem_info_"dne
Event1"top1_274_off"dne
Event1"top1_274_on"dne
Event1"top1_258_on"dne
Event1"top1_258_sem_info"dne
Event1"top1_258_off"dne
Event2"top1_275_sem_info"dne
Event2"top1_275_on"dne
Event2"top1_259_off"dne
Event2"top1_259_sem_info"dne
Event2"top1_544n_s1"dne
Event2"top1_544n_sem_info"dne
Event2"top1_259_on"dne
Event"sbl1_662n_ciemny"dne
Event"sbl1_544n_ciemny"dne
Event"grabowek_lachy_zwr03-"dne 
Event"sbl1_662n_s3"dne
Event"sbl1_662n_s2"dne
Event"sbl1_662n_s2"dne
Event"sbl1_662n_s3"dne
Event"sbl1_662n_s5"dne
Event"sbl1_544n_s3"dne
Event"sbl1_544n_s2"dne
Event"sbl1_544n_s2"dne
Event"sbl1_544n_s3 "dne
Event"sbl1_544n_s5"dne
Event"sbl1_662_s3"dne

plus info ze nie mam ep40-41 a i b, ale to już inna historia bo w tym sie łapę.
Brakujące eventy są napisane w tej samej kolejności jak symek je wyrzuca.
Zastanawia mnie, że rozpakowując paczkę z trasą nie mam evenów i to całej ich masy.
Można na to jakoś zaradzić?
Aha sceneria nie uruchamia się, od razu wywala sie Windows.
Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.
Pozdrawiam.       

25
Publikacje / ET22-2000
« dnia: 01 Sierpnia 2007, 15:12:16 »
Witam.

Kurcze powiem wam ze mi sie podoba - zwłaszcza ten ekran LCD. To rzeczywiście fajnie wygląda jak działa. Bravo dla autora. Nie spodziewałam sie ze PKP stać na takie nowinki techniczne :)
Pytanie do autora: czy będzie możliwość przełączania zakładek na tym ekranie?

Pozdrawiam.

26
Na warsztacie / Linia 14: każdy może się dołączyć.
« dnia: 01 Sierpnia 2007, 14:00:50 »
Witam.

Aż mi się serce raduje patrząc na waszą pracę. Mieszkam w Łodzi wiec podchodzę to wszystkiego co związane jest z łódzkim PKP ze szczegółowym zainteresowaniem. Chętnie bym pomógł, ale moje próby tworzenia scenerii zawsze kończyły się klapą (wina sprzętu, itp.). Mogę zawsze jednak służyć dokumentacja fotograficzną. Jednak co najważniejsze trzymam kciuki za wasz projekt. Jeśli jeszcze chodzi o ET42 to dość często stoją na bocznicy za stacją Łódź Żabieniec.

Pozdrawiam.

27
Pomoc doraźna / Czuwak mi strajkuje.
« dnia: 21 Marca 2007, 21:48:57 »
Witam.

Zaintrygowany nowym wyglądem nieba i szyn pobrałem sobie nowe .exe i dodatki. Efekt jest super, ale pojawił się mały problem. W czasie jazdy lokiem nie działa mi czuwak, tzn. nie uaktywnia się w danych odstępach czasu. Przez całą droge wogóle nie miga. Anomalia czuwaka pojawiła się po uruchamianiu maszyny na nowym .exe. Sprawdziłem na wszystkich trasach i lokach i zawsze jest tak samo - czuwak śpi.

1. Czy da się na to coś zaradzić, bo bez czuwaka to jak bez ręki ? :)
2. Czy nowe niebo i szyny działają tyko na nowym .exe ?

Pozdrawiam.

28
Pomoc w tworzeniu / Peron alias road
« dnia: 13 Marca 2007, 23:36:19 »
Super. Działa. :) Teraz musze obczaić jak się spady na peronie robi. Dzięki za pomoc.

Zamykam
Akvin

29
Pomoc w tworzeniu / Peron alias road
« dnia: 13 Marca 2007, 01:26:37 »
Witam po dłuższej nieobecności.

Chiałbym prosić o wyjaśnienia w tworzeniu peronów bom sie troche pogubił.

Znalazłem post w którym youBy zadaje pytanie apropos tego wątku. Wpadłem na pomysł by obok toru stworzyć 2 tor i podmienić niektóre "hasła" zaglądając do scenery.doc. i tak stworzyć peron za pomoca road.
Wkleiłem to do pliku scenerii i...
Może wierw przedstawie tą wypocinę:
node -1 0 none road normal 55.0 0 0.0 0.0 0 0 flat vis
PlatePlatform1.bmp 0.0 none 0.0 1.5 0.0
  -5.0 0.0 155.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -5.0 0.0 200.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack


a po próbie uruchomienia scenerii wychodzi info:
Scene parse error near road
I tu moja prośba o podpowiedz co jest źle i jak powinno być wporzo.
Niestety nie udało mi się znaleść wpisu peronu z road w innych sceneriach.
Pozdrawiam.

30
Uruchamianie Symulatora / O co chodzi w tym info?
« dnia: 14 Grudnia 2006, 22:05:33 »
Panowie wielkie dzięki już działa.
Zmieniłem tak jak radził @Krzysiek626 i @Hunter i ruszyło.
Pozdrawiam.

Strony: [1] 2