Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - art72

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Marca 2017, 18:15:23 »
Nie wiem czy ktoś już to zgłaszał (bo trochę mnie nie było), ale jak jest w Rainsted zaznaczona pauza na starcie, to zaczynamy pod lokomotywą ;) Dopiero po odpauzowaniu znajdujemy się w kabinie.

Też tak miałem na dziewiątce w Drawinowie :)

2
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Marca 2017, 16:30:11 »
Krzysiek ma w 100% rację - nie ma powodów do "fochania".

Usuwanie bugów z aplikacji to mrówcza praca ale cieszy fakt, że topik cieszy się sporym zainteresowaniem. I co więcej, @tmj w ramach koleżeńskiej współpracy natychmiast modyfikuje kod programu.

Cenna inicjatywa tym bardziej, że na ogół informatycy, którzy umieją zrobić coś konkretnego albo liczą sobie krocie za świadczone przez siebie usługi albo trudno się z nimi rozmawia. Bo żyją w swoim, wypełnionym elektronicznymi rozkazami, świecie ;)

[EDYTA]

Nadal mam 60fps bez wpisów do ini. Synchronizacja monitora włączona. Czemu mam tak wysoki fps? Skąd taka różnica u mnie i u @art?

Krzysiu, różnice w ilości wyświetlanych klatek/sekundę mogą być pochodną małej ilości posiadanego przeze mnie RAMu: tylko 2GB.

Na XP-ku wystarczała do wszystkiego, na siódemce przydałoby się co najmniej drugie tyle.
(swoja drogą - to jakaś chora polityka, żeby "goły" system "zjadał" blisko połowę zasobów sprzętowych)

Ale nie chcę już inwestować w mojego blaszanego złoma - kości DDR2 produkcji Kingstona pewnie będą kosztowały majątek.
(no i, jak powszechnie wiadomo, kupno nowych RAM-ów ma niski WAF czyli Wife Acceptance Factor :D)

W dodatku mam 32-bitowy system, dlatego możliwość ewentualnego rozszerzenia pamięci jest mocno ograniczona.

PS. z imieniem oczywiście dobrze trafiłeś ;)

3
Bocznica / Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Marca 2017, 09:36:39 »
[do moderatora] proszę usunąć ten post. Chciałem wyedytować treść a tu jakaś rozmnoża nastąpiła...

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Marca 2017, 20:39:00 »
Z całym szacunkiem, ale pomysł przejazdu na Drawinowie w trakcie modyfikacji i exe które jest w przebudowie, nie jest dobrym pomysłem. Te brakujące rzeczy to wcale nie musi być efekt od exe. Jadę teraz na Drawinowie z paczki, Dzień EP09. Mam cały czas 60FPS i żadnych braków.

Krzysiu, to co mam zrobić, jeśli z wszystkich misji najbardziej lubię Drawinowo a z lokomotyw dziewiątki?

Przesiąść się na machajkę? :D

5
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 04 Marca 2017, 20:29:12 »
@tmj, po wpisie do pliku .ini sytuacja wróciła do normy: podskoczył fps i poszczególne elementy scenerii ładnie się wczytują.

Nie napisałem o jeszcze jednym bugu. Mianowicie jakieś 100m przed lokomotywą podkłady są brzydko rysowane; tak, jakby kilka z nich oddziaływało wzajemnie na siebie w ramach "interferencyjnej podkowy". Wspomniane podkowy są skierowane ramionami na zewnątrz toru, zazwyczaj występują w parze i widać je na wszystkich torach.

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Marca 2017, 20:04:05 »
nie, dziś było cacy. Zero korków, trasa w 100% przejezdna.

Zauważyłem co prawda kilka mankamentów, wyłuszczyłem je w wątku poświęconemu nowemu exekowi. Bo, jak domniemywam, dotyczyć mogą one wszystkich tras i składów.

7
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 04 Marca 2017, 19:41:40 »
Najnowsze exe (170304b) pozwoliło mi zrobić rundkę w obie strony dziewiątką po Drawinowie.

Mam tylko kilka uwag:
  • wszystkie nowe wcielenia pliku wykonywalnego (made by firleju & tmj) produkowały, jak do tej pory, znakomity frame rate; od około 30 do blisko 50. Dzisiaj fps nie przekraczał 23
  • rendering scenografii wyraźnie zubożał; zdarzyło mi się kilka razy podjeżdżać do trójkątnej dziury, która dosłownie w ostatniej chwili stawała się ścianą lasu. Zupełnie jak na exeku z Paczki Całościowej
  • po zmianie kabiny na dole ekranu wyświetlał się wąski trójkąt w kolorze szmatki, którą obleczony jest fotel Pana Mechanika
  • chyba jest coś nie w porządku ze światłami. Do tej pory po jednokrotnym wciśnięciu shift+U zapalały się wszystkie 3 lampy zezowatej EP09. Teraz tylko jedna.

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Marca 2017, 19:22:32 »
Dziś, na najnowszym exeku (170304b) udało mi się bezproblemowo objechać Drawinowo dziewiątką w obie strony.

Na wcześniejszych wersjach, jak wiadomo, bywało z tym różnie.

9
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Lutego 2017, 00:29:23 »
Przejechałem dziewiątką w obie strony Drawinowo. Dwukrotnie - raz wczoraj i raz dziś. Bez żadnych problemów.

Jedyny zgrzyt to brak potrzebnej biblioteki glew32.dll.

Sceneria wczytuje się błyskawicznie. W dodatku bardzo podoba mi się wyświetlanie zainicjowanych zmiennych - znak, że wszystko jest pod kontrolą.

Potwierdzam irytujące buczenie zaraz po uruchomieniu/pokazaniu kabiny. Na szczęście szybko można się go pozbyć wyłącznikiem czuwaka.

Na moje niefachowe oko wszystkie wskaźniki działają prawidłowo: mierniki natężenia/napięcia, manometry, hasler, diody po lewej stronie woltomierzy, kontrolki itd.

Nie jestem tylko pewien, czy kran hamulca po wciśnięciu klawisza "4" ustawia się na tej samej pozycji, co w poprzednim exeku. Jutro to sprawdzę.

Z widocznych błędów potwierdzam brak polskich znaków diakrytycznych w rozkładzie jazdy i treści wyświetlanych komunikatów radiowych.

Sam rozkład jest identyczny dla drogi "tam" i "z powrotem".

Podczas wczorajszej jazdy powrotnej spotkała mnie miła niespodzianka. Otóż przed wjazdem na stację w Grabówku zostałem (po raz pierwszy) skierowany na inny peron. I semafory po drodze (bodajże dwa) pokazywały odpowiednie sygnały.

[za to na przeciwnym torze, pod semaforem wjazdowym stały... 3 towary, jeden za drugim. Normalnie kolejowy traffic jam :D ]

Nie ukrywam - było to przyjemne urozmaicenie jazdy trasą znaną niemal na pamięć.

Niestety, dziś to już się nie powtórzyło.

Gdyby komuś chciało się dociec, jakie czynniki spowodowały wspomniane odchylenie - załączyłem skompresowany log z wczorajszej służby.

@firleju (i @tmj też) odwaliłeś kawał świetnej, potrzebnej i żmudnej (jak pchanie łańcucha pod górę) roboty.

Podłączam się do propozycji któregoś z przedmówców: możemy spokojnie zacząć zrzutkę na browar, szkocką, czy co tam zechcesz. Podaj tylko numer konta (ewentualnie numer, na który należy wysyłać SMSy o treści "firleju" ;)) coby przelew mógł się dokonać.

10
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 24 Września 2016, 16:52:51 »
Dzień dobry :)

postanowiłem i ja przyłączyć się do zacnego grona testatorów Twojej trasy.

Jestem pod wrażeniem. Musiałeś włożyć mnóstwo wysiłku, żeby przybrała ona końcowy, imponujący kształt. Rispekt.

Uwagi do Twojej pracy pozwoliłem sobie podzielić na 4 grupy: plusy, defekty, niedoróbki związane z wersją rozwojową (development version) i wątpliwości.

{+}
  • długość trasy i jej naszpikowanie mnóstwem ciekawych detali; wiadukt, kładka, domki jednorodzinne, sieć WN, osiedle bloków ukryte za ekranem akustycznym, "pancerny" kompleks budynków przemysłowych, nowe semafory, nowe tabliczki ograniczające prędkość, że nie wspomnę o mnóstwie drzew i innych krzoków
  • odcinki, na których można pędzić z szybkością 160km/h
  • zjazd na przeciwny tor w związku z naprawą bieżącego; skład z wagonami dla robotników, z tłuczniem do podsypki ciągnięte przez "stonki". Widziałem taką sytuację na jednym z filmów produkcji @Iwana. Świetne.
  • wspaniały nasyp. Aż się chce na niego wjeżdżać i żal, że tak krótko trwa.

{-}
  • jeden słup stał na środku (!) toru
  • zauważyłem "lewitujący" ponad jedną z bramek kratownicowy żuraw
  • semafor włażący do środka kabiny
  • podczas jazdy natknąłem się na kilkunastometrową przerwę w torowisku
  • w pewnym momencie las po prawej został przecięty na pół błękitem nieba o kilkumilimetrowej wysokości

{cechy związane z rozwojowością trasy}

  • brak innych niż ograniczenie prędkości tabliczek ze wskaźnikami
  •         rezonatorów ELM, słupków kilometrowych itd
  •         ciągłości sieci trakcyjnej
  • błędny wskaźnik rozjazdu krzyżowego na początkowej stacji
  • kilka razy "rozprułem" niewłaściwie ułożone zwrotnice
  • zauważyłem też niespójność treści nadawanych przez semafory sygnałów

{?}
jedyna moja wątpliwość ma związek ze słupami sieci trakcyjnej. Mianowicie, czy nie stoją one zbyt blisko torowiska? W trakcie jazdy miałem wrażenie nieomal "ocierania się" o betonowe i stalowe elementy podtrzymujące druty z prądem. Po naciśnięciu klawisza F4 widok z zewnętrza prezentował się jak najbardziej poprawnie, jest spory odstęp miedzy składem a słupami.

Sądzę, że (po opublikowaniu) będzie to nie tylko moja ulubiona trasa :)

pozdrawiam

Strony: [1]