Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mw158979

Strony: [1] 2 3
1
Poszukuję, chcę zrobić / hamulec zasadniczy
« dnia: 20 Września 2005, 18:05:23 »
Witam,

Nie wiem na ile celowe jest zglaszanie propozycji do starej wersji, bo nie wiem czy jeszcze ktos cos przy nie zrobi. W kazdym razie jak nie do starej to do nowej: w eu07 ep08 i blizniaczych, a moze i w innych lokach rowniez kran ma taka wlasnosc, ze nie pozwala zwiekszyc cisnienia w przewodzie glownym, jesli to spadlo ponizej bodajze 2.8bar. Nie pomaga ani ustawienie w jazde ani w popelnianie. Po zejsciu ponizej tego progu aby odhamowac trzeba uzyc odluzniacza, wowczas kran sie odblokowuje.

Pozdrawiam

2
Cytat: "jaras"
Jeśli jednak jeszcze będą jakieś propozycje co do tego sygnału (podkreślam: konstruktywne), to zapraszam do dyskusji w tym wątku.


Tak: zostaiwc go w spokoju. Szkoda Twojego
czasu, zwlaszcza ze go spedasz pozytecznie.

100 razy wiekszy pozytek bedzie ze stworzenia
kolejnych dzialow pomocy niz z deliberacji nad
jakimis dziwactwami co to sie pojawiaja w calej
Polsce raz na rok.

3
Na warsztacie / Nowy Tabor vol4 (EM10)
« dnia: 02 Marca 2005, 19:37:34 »
Po raz kolejny brawo CTL.

Jak ten model prezentuje sie pod wzgledem zasobozernosci?
Czy zrobiles jakis poziom szczegolowosci na MAXDIST/MINDIST
(tzn im dalej tym mniej detali)?

4
Publikacje / Nowa dawka modeli do MaSzyny
« dnia: 25 Lutego 2005, 19:30:42 »
Swietny zatrzyk.
Mimo wszystko namawiam Cie do zrobienia jakiegos poziomu szczegolowosci.
Lub do znalezienia kogos, kto zrobi to za Ciebie.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Rewident i dyżurny ruchu
« dnia: 22 Lutego 2005, 23:54:00 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Takiego rewidenta albo dyzurnego ruchu mozna zrobic jako semafor, ktory bedzie wyswietlal odpowiednie sygnaly. :)


Mozna, ale docelowo to chyba powinno byc AI.
Tylko, ze to dalekie plany, o wiele predzej da sie zrobic atrape.
(Przy okazji: IMO tak samo AI powinien byc zwrotniczy, kierpoc i inni)

6
Bieżące Symulatorowe / Wymiana
« dnia: 21 Stycznia 2005, 11:54:59 »
Jeszcze tylko brakuje, zebyscie zaczeli sprzedawac tekstury na allegro.
:-P

7
Na warsztacie / Nastawnik do kompa !!! :)
« dnia: 19 Stycznia 2005, 17:39:31 »
Scalakow jest mnostwo i maja rozne parametry.

74LS123:
zasilanie 5V +-0.25V,
amplituda impulsu od ponizej 0.4V do powyzej 2.4V
wydajnosc pradowa wyjscia: 8mA w stanie niskim, 0.4mA w wysokim (afair)

4538
zasilanie 3..15V,
amplituda impulsu od 0V do napiecia zasilania niemalze
wydajnosc pradowa wyjscia: malutenka

jest jeszcze wersja HC, HCT, S, F, ALS ...
Sporo do wyboru, ale nie podales wytycznych.

8
Na warsztacie / Nastawnik do kompa !!! :)
« dnia: 18 Stycznia 2005, 19:53:38 »
To go nie naladujesz :-P

Dioda bedzie go "na biezaco" rozladowywac.

9
Na warsztacie / Nastawnik do kompa !!! :)
« dnia: 18 Stycznia 2005, 19:19:16 »
Cytat: "jarzec"

Eee tam - od razu generator monostabilny...


A od razu, od razu.
Bo to jest jeden scalaczek (albo polowka),
wiec nie mozna na raty :)


Cytat: "dj_awj"

dzięki zobacze najpierw z tym kondensatorem
tylko mniejwięcej jaki mam wstawić 10uF 20uF a może 5pF


Tylko nie wsadz na odwrot elektrolita bo ci zrobi niespodzianke :)
A co do wielkosci to zalezy jak dlugi impuls chcesz miec.
Przy pradzie 1A kondensator 10uF laduje sie w tempie 1V/10us.

10
Forum / Wyciągamy rękę do nowych użytkowników
« dnia: 11 Stycznia 2005, 23:06:27 »
Bardzo dobry pomysl, otwieranie sie na nowych to sluszna sprawa.

Ale gdzie proponujecie umiescic te dzialy, aby masowy odbiorca od razu na nie trafial? Jezeli to bedzie poddzial jednego z nastu innych dzialow to czesc newbie'ch bedzie zadawac pytania o prowadzenie loka w dziale tabor (w koncu lok to tabor, prawda?), albo o przepisy w dziale trasy.

A wtedy ...
i wiecej sie tu nie pojawia.

11
Infrastruktura kolejowa / Foto do wziecia
« dnia: 06 Stycznia 2005, 22:29:44 »
Racja, EW58 to nie moglo byc :)

12
Infrastruktura kolejowa / Foto do wziecia
« dnia: 06 Stycznia 2005, 22:01:16 »
Witam,

Wywolane niedawno zdjecia z wypraw do Czeremchy i Grudziadza mozecie obejrzec dzieki uprzejmosci ShaXbee'ego pod adresem http://shaxbee.net/photos/mw/Page.html.

Znajdziecie tam m.in.:
    [*]Zbiornik paliwa (do dystrybucji, lok) jeden uzywany i drugi stary, odlaczony
    [*]stara zardzewiala jednostke (EW58?)
    [*]SN-81 001 i 006, takze kabina
    [*]remize przy lokomotywowni
    [*]rozne tablice ("spust oleju", "ostroznie z ogniem", ...)
    [*]podesty przytorowe
    [*]tablice kierunkowe
    [*]budki nastawniczych
    [*]krajobrazy kolejowe i niekolejowe
    [*]rozna infrastrukture
    [/list]

    Opisu szczegolowego na razie brak. Obrazki sa dostepne w formacie 460*308, ja zas dysponuje olbrzymami i na zyczenie moge wyslac mailem (1840*1232, niecale 1MB / zdjecie).

    13
    Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja odnośnie radia
    « dnia: 12 Grudnia 2004, 23:06:14 »
    Cytat: "Szymon"
    A masz struny głosowe jak masynista ,a mzoę masz radiostacje no bo jeśli masz to nie mam sprzeciwu ale raczej wątpie


    :-? Wszyscy jestesmy z tej samej gliny ulepieni i mamy podobne struny glosowe. Gdybym byl mechanikiem to mialbym dokladnie takie same jak pewien mechanik - jak ja sam :-P

    A radiostacje pewnie Ty masz, skoro chcesz nagrywac dzwieki prawdziwe.
    Sam radiostacji nie mam, ale komus udalo sie "wydziobac" na jeden dzien :-)

    Jesli zas naslyuchujesz eteru, albo bywasz w lokomotywach to moze przy okazji podziel sie tym co tam slychac - jakie komunikaty leca (ze szczegolami, np okreslenie nadawcy, adresata itp).

    14
    Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja odnośnie radia
    « dnia: 12 Grudnia 2004, 16:59:48 »
    Cytat: "Szymon"
    lepiej nagrać normalne głosy prez radio,niż tworzyć włąnse  tamte są dużo lepsze niż własne


    A czy wlasne przez radio to sa nienormalne? ;-) Jesli mamy radiostacje taka jak na kolei (a przynajmniej miewamy) oraz struny glosowe tak jak dyzurni, dyspozytorzy, etc to nie widze potencjalnych niedorobek w "produkcji wlasnej" (co nie znaczy, ze ich nie ma - jesli je znacie to wysyocie tutaj).


    Cytat: "|andy|"
    Myślałem, że byłby szereg dźwięków (np. 1.wav, 2.wav
    itd.) i byłaby sztywna kolejność ich odtwarzania.


    To jest w zasadzie najprostsze i najmniej ciekawe. Do nebuli nie za bardzo pasuje na pierwszy rzut oka. Z zalozenia nie ma tam sztywnego planu - wyrezyserowanego ciagu zdarzen. Wezmy chocby manewry: maja sie odbywac calkowicie wg uznania AI dyzurnego ruchu, wiec nie da sie okreslic z gory wszystkich zdarzen. A radiostacja ma w dyrygowaniu manewrami  zastosowanie, zwlaszcza, jesli tu i tam nie ma tarczy manewrowej.

    15
    Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja odnośnie radia
    « dnia: 12 Grudnia 2004, 14:20:52 »
    Cytat: "|andy|"
    Aby uzyskać odpowiedź na pytanie, które nas męczy musimy się odezwać. Nastawnikiem ruszamy poprzez +, otwierać usta, brać wdech, wydawać z siebie jakiś bełkot możemy innym klawiszem (przyjmijmy na chwilę, że będzie to F3).


    Niby tak.
    Ale w ten sposob mech mialby w danym momencie tylko jedna wypowiedz do dyspozycji, od niego zalezalo by tylko czy ja wypowie i jesli tak to kiedy. Zalozenie takie upraszcza realizacje, ale i tak sa problemy:

    Cytat: "|andy|"
    skąd mam wiedzieć kiedy się odzywać

    To po pierwsze.
    Ja sie jeszcze zapytam po "zerowe": skad mam wiedziec co powiem, jesli w danym momencie aktywuje gadanie? Mechanik moze zadawac rozne pytania, adresowac je do roznych odbiorcow - nie tylko do P. Joli. Moze takze w lokomotywowni zglaszac dyspozytorowi, ze przygotowal pojazd do pracy, moze zglaszac awarie, i pewnie duzo, duzo innych.

    16
    Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja odnośnie radia
    « dnia: 12 Grudnia 2004, 13:32:33 »
    Cytat: "Quark-t"

    Eee.. jaki jest sens ręcznego odpalania dźwięków?


    Sens jest tylko wtedy, jesli to my jestesmy zrodlem tych dzwiekow.

    Na razie nie widzialem pomyslow na wprowadzenie "wypowiedzi wlasnych". Sam troche nad tym myslalem, ale kiepsko mi idzie. W nebuli zapewne rozne AI beda sie ze soba komunikowaly (np pilot-mech, mech-dyzurny, dyspozytor-mech) wysylajac sobie kolejowe polecenia, a przy okazji oczywiscie az sie prosi odgrywac stosowne dzwieki. O ile przypadek polecenia skierowanego do mecha wydaje sie prosty, to komunikacja w druga strone wyglada gorzej.

    17
    Inne niekolejowe / www.nicolass.eu07.pl
    « dnia: 21 Listopada 2004, 09:49:50 »
    W jednosci sila.

    (ale zawsze to fajnie, ze sie ludzie angazuja)

    18
    Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
    « dnia: 12 Listopada 2004, 21:30:53 »
    Cytat: "Bart"
    mw158979... o czym Ty piszesz... :/ Indyjskie koleje?? (Globalizacja Rulez??). Będziemy się martwić o Ormiańskie też?? A co będzie jak "postawią" kolej na Greenlandii?? (pamięta ktoś TransArctice?). Kto przemyśli jak to jest z koleją w Kotlinie Kongo?? :-). Już nie przesadzajmy, rozumiem USA, Niemcy, UK i południowi przyjaciele... ale "meksyku" nie trzeba już wciągać... :|


    O sygnalizacji pisze, ostatnio o rosyjskiej. A o indyjskiej wspomnialem, coby unaocznic problem osobom, ktore go nie widza. A w ogole to co to za podzial na panstwa be i cacy? I wedlug czego? Akurat ten indyjski sygnal wystepuje rowniez u "ideologicznie slusznych" - jak widze - Anglikow. Oni maja nawet wiecej stopni ostrzegania: stop / caution / preliminary caution / advanced caution / clear (http://www.signalbox.org). A jesli masz interesujace uwagi na temat sygnalizacji/usrk w wymienionych miejscach to chetnie wyslucham i przemysle. Nie wiem czy napisales cos konstruktywnego w ostatnim poscie. Jezeli tak to widocznie przeoczylem :-P.

    PS: Bart, chyba bedziesz mogl mi najęczec do ucha osobiscie, bo pewnie sie skusze na te gorki rozrzadowe 20.11.2004 na Tatarach.

    19
    Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
    « dnia: 11 Listopada 2004, 16:54:41 »
    Cytat: "Piter"
    poza tym model semafora chyba nie jest wpisany w kod programu


    Jest planowana skryptologia TCL'owa. Ale w kodzie cos musi byc, zeby ten semafor przyjac. I tak z poczatku byl pomysl identyfikacji sygnalu z semafora poprzez dwie predkosci: Tu i na nastepnym (i ew. manewrowe). Przy indyjskich pre-warningach potrzebne by byly 3 predkosci: tu i na nastepnym i na jeszcze nastepnym, wiec ostatnia wersja jest, zeby bylo tyklo "tu", nastepne AI sam sobie ma odszukac. Ale na wschodzie ponoc mamy cos jeszcze innego:
    Cytat: "Министр путей сообщения Российской Федерации, Г.М. Фадеев"
    три желтых огня:
    "Разрешается моторвагонному поезду, одиночному локомотиву, дрезине несъемного типа следовать на свободный участок пути с особой осторожностью и со скоростью не более 20 км/ч до маршрутного светофора с красным огнем" (рис. 2.4,б).


    No i tu jest problem: skoro wymienia sie pewne typy pojazdow, ktorym ten sygnal zezwala na jazde, to widocznie pozostale pojazdy tej zgody nie maja. (A przy okazji - co maja? Stac i czekac? I co ma pokazac semafor poprzedzajacy?) A zatem informacja przekazywana poprzez predkosc nie spelni zadania, bo znaczenie sygnalu jest uzaleznione od typu pojazdu

    :-P


    PS: swietne te bukwy
    Скажите пожалуйста, что это дрезина несъемного типа.

    20
    Forum / Bocznica
    « dnia: 11 Października 2004, 22:09:18 »
    Dziwny sygnalizator jest przy tym dziale.

    Skoro nie mozna w nim pisac, to pasowalo by S1.

    21
    Na warsztacie / Reaktywacja Eaos-a
    « dnia: 09 Października 2004, 17:46:02 »
    Rozumiem, ze maxDist przypisujemy oddzielnie poszczegolnym elementom modelu. Czy ktos moglby wyliczyc tutaj elemnty modelu jakiegos wagonu albo loka?

    22
    Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
    « dnia: 30 Września 2004, 15:16:38 »
    Dzieki za linki :-D

    Niesmialo bakne, ze mnie ta dyskusja przydala sie. Poznalem zdanie innych, a dzieki ankiecie wypowiedzialo sie jeszcze wiecej osob.

    Jezeli wszystkie sygnaly podaja predkosc tu i przy nastepnym, ewentualnie zezwolenie na jazde manewrowa, i tak jest w calej czasoprzestrzeni to OK. Przedtem musialem dopuszczac mozliwosc, ze inne sposoby sygnalizacji sa zupelnie "z innej beczki". Zreszta widze MC, ze sam dopuszczasz taka ewentualnosc... A biorac pierwszy lepszy przyklad (no dobra,  drugi lepszy :)) trafilem wlasnie na indyjski Attention (ostrzegajacy o Caution) - informacja zawarta w tym sygnale z tego co zrozumialem nie mowi ani o predkosci aktualnej, ani o predkosci przy nastepnym semaforze - oni maja pre-warningi, aj waj!

    Poza tym nie tylko sygnalizacja stanowi szkielet programu. Nie wiem, czy urzadzenia srk dzialaja wszedzie tak samo. Byc moze ideologia przebiegow jest zupelnie inna u Czechow - tak jak wymyslil Bart. Tylko, ze Bart jest za zignorowaniem takiego potencjalnego problemu, coby nie tracic czasu.


    Cytat: "McZapkie"
    mw* pisal zeby nie dyskutowac merytorycznie ale skoro sam zaczął to ja rozwinę jego myśl odnośnie sposobu opisu semaforów.


    To byl raczej przyklad pomyslu, zreszta nie wiem czy aktualny. Poszperam w "Ratunku..." i moze pogadamy.


    Cytat: "Bart"
    Jeśli stworzenie "drzwi" dla innych narodowści nie stanowi problemu to chyba ta dyskusje nie jest potrzebna bo poprostu Wy (programiści) to zrobicie.



    O ile wczesniej nie postawimy w tym miejscu sciany z betonu :)
    Uproszczen naszych realiow dopasowanie chyba nie spowoduje.
    Komplikacje - tak. Dodanie nowego elementu zawsze komplikuje sprawe (bardzo lub nie bardzo).
    Opoznienia - tak. Chocby o czas poswiecony na ta dyskusje zamiast na tworzenie nebuli ;-)


    Chyba EOT...

    23
    Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
    « dnia: 29 Września 2004, 15:47:08 »
    Otoz to.
    Od drugiej strony mozna by to pytanie zadac tak: "Na ile niepozadana jest sytuacja, w ktorej ktos z zagranicy nie ma mozliwosci wykonania swojego modelu/scenariusza z powodu sztywnych ograniczen kodu?" - tak jak teraz nie da sie zrobic spalinowek.

    Sprobuje podac cos konkretnego dla zobrazowania sytuacji.

    Sterowanie semaforami i definiowanie tego w scenariuszach dostarcza wielu problemow jesli sie nie myle. Dlatego chcialo by sie wprowadzic cos prostego, np niedefiniowanie wprost pelnego sterowania sygnalizatorami. Czy na przyklad jest potrzeba definiowania w scenariuszu, ze dany sygnalizator informuje o predkosci przy nastepnym semaforze (i w jaki sposob informuje)? W zasadzie nie. Program moze sobie wzdluz toru poszukac nastepnego semafora, odczytac aktualne ograniczenie predkosci i wymyslic stosowny sygnal samodzielnie. Pojawia sie jedno ALE: jezeli ten drugi semafor jest poprzedzony tarcza ostrzegawcza to nie ma potrzeby ostrzegac o ograniczeniu na tym semaforze.

    A w kontekscie niniejszego watku pojawia sie nastepne ALE: czy takie funkcje po wbudowaniu w program nie beda zbyt silnym mechanizmem, ktory oprocz pomagac tu i owdzie by przeszkadzal? O ile do polskich realiow to nawet daje sie dopasowac (IMO) to czy nie pojawia sie przypadkiem inne elementy, ktore popsuja taki schemat i w konsekwencji nie pozwola komus czegos zrealizowac?

    PS1: prosze nie dyskutowac w tym watku o merytorycznej stronie tej propozycji - to w zasadzie jeszcze nie jest dobrze przemyslane

    PS2: maszyna nie powstala dlatego, ze w innych symulatorach nie bylo polskich tras - tak mysle :)

    24
    Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
    « dnia: 28 Września 2004, 19:37:38 »
    No... ja wlasnie w kontekscie Nebuli pytam.

    25
    Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
    « dnia: 28 Września 2004, 18:25:16 »
    To znowu ja.

    Mialem pewien problem z wyborem dzialu dla tego tematu. Chodzi mi o dyskusje nad przyszloscia projektu i kierunkiem rozwoju w kontekscie umiedzynarodawiania programu. To znaczy nie samego programu, bo przetlumaczenie napisow jest nieistotnym w fazie projektowania problemem. Chodzi o zagraniczne scenariusze. Uklad torow, a zwlaszcza urzadzen jest wykonywany w oparciu o jakies tam instrukcje (pewnie E1, WTB-E10, ...) i to one stanowia zalozenia srk dla projektu. Tymczasem jesli ktos zechce stworzyc scenariusz dla panstwa, w ktorym sa inne instrukcje to moze sie natknac na problemy nie do przezwyciezenia, jesli tamtejsze urzadzenia srk nie dadza sie "posadzic" na fundamentach ktore TERAZ tworzymy.

    Stad moje dwa pytania:

    Pierwsze kieruje do znawcow infrastruktury i urzadzen sterowania ruchem kolejowym - na ile ideologie sterowania w innych krajach sa podobne do naszej? Jakie elementy infrastruktury mozna znalezc za granica? Chodzi mi o takie, ktore nie wystepuja u nas, i ktore nie poddaja sie ogolnym zasadom typu "sygnal na semaforze informuje o dopuszczalnej predkosci przy tym i ewentualnie przy nastepnym sygnalizatorze" (sam wyglad sygnalu lub wskaznika jest nieistotny).

    Drugie pytanie jest w ankiecie.

    26
    Poszukuję, chcę zrobić / Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
    « dnia: 28 Września 2004, 16:16:08 »
    Cytat: "McZapkie"
    Nawiasem mówiąc podczas łączenia/rozłączania lokomotywy maszynista musi być w kabinie.
    Nierealistyczne jest nie to że jesteś w kabinie tylko to że musisz nacisnąć Ins/Del zamiast słuchać rozkazu przez radio "dociśnij".


    Przewaznie.
    Ale czasami to druzyna trakcyjna rozlacza sklad. Takze w ruchu pasazerskim bywaja takie przypadki. Do niedawna mozna bylo to zaobserwowac np na nieodzalowanej Sierpc-Nasielsk. AFAIR Sierpc-Torun tez. W dodatkach sluzbowych jest to rozpisane. Ale najczestszym przypadkiem jest "docisnij" i pojawienie sie tego wariantu chyba jest przesadzone. Natomiast odczepianie reczne moze byc prostsze w realizacji, a jak widac w "przyrodzie" tez wystepuje.

    Co do zasiegu rak mechanika to i mi przyszedl do glowy pomysl, zeby nie dawalo sie robic roznych rzeczy na odleglosc - na przyklad krecic nastawnikiem z drugiego konca kabiny (spoza lokomotywy TEZ NIE).

    27
    Bieżące kolejowe / Czerwona suka.
    « dnia: 25 Września 2004, 17:49:39 »
    Mnie sie udalo.

    Gadali o SU46/Cottbus, potem o "schmuggelzuge nach Polen" (pokazywali go obok jakiejs jajecznicy, wiec chyba juz u nas).

    28
    Trasy / Zwrotnicowo
    « dnia: 13 Września 2004, 22:55:53 »
    Cytat: "hejnal"

    Mam propozycje, ponieważ na avatarach niektórych ludzi jest widoczna różnica wieku ...


    Masz na mysli emblemat RULZa?

    29
    WWW / blokowanie tematu
    « dnia: 07 Września 2004, 19:39:16 »
    Tego nie wzialem pod uwage. A nie mam jak sprawdzic, bo gosc nie moze pisac (drugiego konta nie zakladam).

    30
    WWW / blokowanie tematu
    « dnia: 07 Września 2004, 18:48:30 »
    ... jest niecalkowite. Mozna pisac do takiego tematu poprzez cytuj.
    (przynajmniej ja moge)

    A zatem smialo blokuje ten temat, bo i tak odpiszecie, jesli zechcecie.

    Strony: [1] 2 3