Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mw158979

Strony: 1 2 [3]
61
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 10 Maja 2004, 19:14:04 »
Cytat: "zpc"

... a w wypadku wagonow z hamulcen tarczowym wlaczenie popolniania jest rownoznaczne z unieruchomieniem pociagu poprzez przeladowanie ...


A co ze skladami mieszanymi (tarczowe+klockowe)?

mw158979

62
Poszukuję, chcę zrobić / Edytor
« dnia: 09 Maja 2004, 16:43:12 »
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)

mw158979

63
Poszukuję, chcę zrobić / Edytor
« dnia: 08 Maja 2004, 19:02:30 »
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?

Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.

Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.

mw158979

64
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 08 Maja 2004, 18:35:12 »
No coz,
myslalem, ze jest mocniejsze na poczatku. Zreszta jedno drugiego nie wyklucza.

A czy rowniez w przypadku tarcz wspolczynnik tarcia jest odwrotnie proporcjonalny do predkosci? (nie pytam tu o wzor, bo juz pisales, ze nie masz)

mw158979

65
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 07 Maja 2004, 21:49:50 »
Niestety nie czytam o fizyce i stad moje zaskoczenie.

A Bdhpun'y chyba mozna zmierzyc - rozbujac sklad, zejsc do 4atm i zapisywac predkosc co kilka sekund, to samo dla 3atm i innych cisnien, a potem ekstrapolowac. Ja niestety nie mam ani Bdhpun'ow w okolicy ani wejsciowek do kabiny.

A co do narzekan, to lepiej, ze do splaszczonej charakterystyki nie moga sie przyzwyczaic, gorzej by bylo w druga strone... :)

mw158979

66
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 07 Maja 2004, 21:04:29 »
Cytat: "McZapkie"
u:=60*(0.16*K+100)/((0.8*K+100)*(3*Vel+100));           {wsp. tarcia}
UnitBrakeForce:=u*K*1000;                         {sila na jeden klocek w N}
gdzie K to nacisk klocka w kN.


Ops,

faktycznie, jest w fizyka.doc.
A swoja droga to troche zaskakujace (dla mnie), mam na mysli roznice wspolczynnika tarcia dla duzych i malych predkosci. Spodziewalem sie najwyzej 2-krotnego zniejszenia przy duzych predkosciach, a tu sie okazuje, ze roznica moze byc dowolnie duza. Np dla 100 km/h wspolczynnik tarcia wychodzi 4 razy mniejszy niz w okolicy 0 km/h.  8-]

Szacowaliscie droge hamowania przy tych zalozeniach? Chyba V^3...

mw158979

67
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 06 Maja 2004, 22:18:52 »
Ej, widzialem wzory nieliniowe i to w podstawowce...
(chocby S=a*t^2/2)

A jaki wzor na tarcie klockow przyjeliscie w symulatorze?

mw158979

68
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 05 Maja 2004, 20:11:09 »
Cytat: "OlO_EU"
chodzi oto ze przy tej predkosci sila hamowania jest bardzo wielka (rosnie w miare wytracania predkosci poniewaz rosnie tarcie miedzy klockami a kolem) ...


Czy ktos z was potrafi podac jakis wzor na sile tarcia w zaleznosci od predkosci? Ja zapamietalem ze szkoly jedynie
F = nacisk * wsp_tarcia.


mw158979

69
Poszukuję, chcę zrobić / "odjazd!"
« dnia: 05 Maja 2004, 19:46:57 »
A ile kanalow zajmuje jeden dzwiek? Jesli ta wartosc nie jest stala to jakie sa sensowne (w kontekscie symulatora) wartosci?

mw158979

70
Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja: sterowanie...
« dnia: 05 Maja 2004, 18:49:39 »
Tworcy najwyrazniej nie zmierzaja do upraszczania obslugi, lecz - taka jest moja obserwacja - stawiaja sobie za cel jak najwierniejsze odtworzenie obslugi prawdziwej lokomotywy. Mnie ten kierunek odpowiada.

mw158979

71
Poszukuję, chcę zrobić / "odjazd!"
« dnia: 04 Maja 2004, 21:31:45 »
A jak to sie ma do odttwarzania wielu dzwiekow na raz (szum przetwornicy, kompresor, inny pociag, kierpoc, ...) ?

mw158979

72
Bieżące Symulatorowe / Rozlaczanie jazdy
« dnia: 03 Maja 2004, 18:12:58 »
Cytat: "mar07"
Z twierdzeniem moich trzech kolegów mechaników możnaby się zgodzić, ale pod jednym warunkiem- że ciśnienie w przewodzie głównym nie spadnie poniżej 2,8 atm., wówczas wyłącznik ciśnieniowy przewodu głównego WCDM przerwie zasilanie przekaźnika DMR , a ten z kolei za pośrednictwem styczników rozrządu AC1, AC2 rozłącza styczniki liniowe (czyli ,,jazdę").


W takim razie w faq w punkcie "jak odlaczyc lokomotywe od skladu" nalezalo by do polecenia zahamowac sklad dopisac ale nie za bardzo.

Cytat: "mar07"

Co do drugiego pytania,to cofnięcie nast. jazdy na bezoporową nie powoduje zaniku jazdy, ...


A w symulatorze powoduje... bug!

Wyjasnienia sa naprawde wyczerpujace, dziekuje :)

mw158979

73
Poszukuję, chcę zrobić / "odjazd!"
« dnia: 02 Maja 2004, 16:52:19 »
Owszem, troche ten swiat jest martwy bez znanego nam wszystkim skrzeczenia radiostacji. Pamietam z Mechanika EN57 zapowiedz "kszzz 3 3 38 odjazd". Nagranie roznych zapowiedzi pewnie nie stanowi problemu - zgaduje ze macie cyfrowy rejestrator dzwieku. Na duzych stacjach mozna by pewnie uslyszec rozne inne komunikaty: "inny pociag odjazd", "EU07-414 zmiana kierunku manewrow", "Chelmianin gotowy", "jeszcze na dwa i pol wagonu" i pewnie mnostwo innych. Chyba najlepszym modulem do zarzadzania poleceniami ustnymi bylby VD, ktory mam napisac. Pewnie predko to nie nastapi, ale moze juz teraz warto stworzyc wykaz tego, co mozna uslyszec i w jakich okolicznosciach. Na razie mamy:

1) kierownik pociagu do mechanika: "<numer pociagu> odjazd",

2) dyzurny ruchu mowi cos do mechanika manewrujacego, np nakazuje mu zmienic kierunek jazdy, choc nie wiem, czy w rzeczywistosci tez tak sie to odbywa - napiszcie co oni mowia do siebie,

3) kierownik pociagu zglasza gotowosc do odjazdu dyzurnemu - pewnie nie zawsze, ale zdarza sie,

4) rewident naprowadza pchajacego.

Istotne jest rowniez, czy da sie rozne dodatkowe dzwieki puscic w eter - nie programowalem dotad dzwiekow i nie wiem ile tam jest zasobow i jakie. Jesli ktos mnie oswieci to bede wdzieczny.

mw158979

74
Bieżące Symulatorowe / Re: Rozlaczanie jazdy
« dnia: 02 Maja 2004, 16:19:59 »
Cytat: "|andy|"

Z tego co wiem, jeśli ciśnienie w przewodzie spadnie poniżej 4(?) atmosfer to wszystko jest odłączane. Czyli ciśnienie w cylindrze oraz w przewodzie głównym warunkuje o działaniu ciśnieniowego.


Trzech mechanikow z roznych stron pytalem i wszyscy (osobno) twierdzili, ze liczy sie cisnienie w cylindrze hamulcowym - sklad moze sobie hamowac, po odluzowaniu lokomotywy "jazda jest".
Na razie jest 3:2 (mechanicy kontra eu07.exe & |andy|)

A co do ET-22 mam takie pytanie: czy prawdziwy byk tez rozlacza jazde po cofnieciu nastawnika na pozycje bezoporowa?

mw158979

75
Bieżące Symulatorowe / Re: Rozlaczanie jazdy
« dnia: 30 Kwietnia 2004, 21:32:58 »
Cytat: "|andy|"

Rozłącza na podstawie i jednego i drugiego. Zahamuj lokomotywę pomocniczym,  przy około 2 atm. powinno rozłączyć (tak się przekonasz, że rozłącza na podstawie ciśnienia w cylindrze).


Racja, doprecyzuje pytanie: dlaczego przewod glowny jest uwzgledniany? Ponoc liczy sie tylko cylinder.

76
Bieżące Symulatorowe / Rozlaczanie jazdy
« dnia: 30 Kwietnia 2004, 21:21:50 »
Hej,

Dlaczego symulator rozlacza jazde na podstawie cisnienia w przewodzie a nie cylindrze haulcowym?

77
Na warsztacie / Licencja dla symulatora
« dnia: 22 Kwietnia 2004, 19:04:23 »
GNU chyba zezwala na sprzedaz.

mw158979

78
Forum / Wyszukiwarka
« dnia: 14 Marca 2004, 18:47:16 »
Witam,

Czy duzym problemem bedzie dodanie przeszukiwarki forum,
np takiej jak na forum.ep.com.pl?

mw158979

79
Bieżące Symulatorowe / Dyzurny kalosz
« dnia: 28 Listopada 2003, 19:38:43 »
A w Koniewicach dalej siedzi dyzurny kalosz, co ustawia przebieg
do skladu z Warsami, ale trzyma nas na Tm6. Sprawa byla zgloszona kilka miesiecy temu  w watku manewry EU70-536, wyszla nowa latka, a ow czlowiek dalej pracuje w PKP...

80
Tabor kolejowy / SN61, sterowanie
« dnia: 03 Listopada 2003, 19:56:52 »
Czesc,

Jak wam sie podoba jazda na luzie w wykonaniu SN-ki?
Ja po rozpedzeniu do 100 wlaczylem luz i pojazd zwolnil,
tak jakby hamowal silnikiem. Czy prawdziwy GANZ tez
tak reaguje? (tu zakladam, ze wszyscy oprocz mnie prowadzili
prawdziwego...)

Strony: 1 2 [3]