Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - goofy212

Strony: [1] 2 3 4
1
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 20:49:38 »
No tak, ale w działce czwartej masz informacje na co możesz wjechać na stację-postreunek B. Możliwości są dwie: Sz albo N, nie ma tu mowy o rozkazie S. Więc pomijając Ir-1, gdzie napisane jest wyraźnie że rozkaz N służy między innymi do takich sytuacji jak założyłeś, logicznym przynajmniej dla mnie jest fakt, że gdyby była możliwość wjazdu na stację B na rozkaz S to by było to ujęte w działce czwartej rozkazu N. I tutaj nie ma znaczenia że stacja A nie wydała rozkazu N, ale idąc takim tokiem myślenia można dojść do wniosku, że jeśli działka czwarta nie wspomina o rozkazie S to nie można na jego podstawie wjechać na stację B z toru lewego.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 18:33:55 »
Siemanko.
Na jaki rozkaz stacja B przyjmie mnie do siebie?
Jako nastawniczy powiem tak. Na rozkaz N. Odpowiedzi są dwie. Pierwsza to ta którą zacytowałeś z Ir-1, a drugą odpowiedzą jest sam rozkaz N. W działce czwartej rozkazu N masz taki myślnik:
"-rozkazu pisemnego N (doręczonego lub przekazanego przez urządzenia łączności)"

3
Bieżące kolejowe / Odp: LCS Poznań
« dnia: 26 Listopada 2019, 14:26:48 »
Co w takiej sytuacji? Ręczne przestawianie rozjazdów + jazda na rozkazy? Przy takiej stacji jaką jest Poznań to wymaga rzeszy zwrotniczych, ilu Poznań ma zwrotniczych na zmianie?
Wprowadzane są obostrzenia, pracownik posterunku technicznego (dyżurny/nastawniczy/zwrotniczy) układa drogę przebiegu na gruncie (w tym przypadku korbowanie rozjazdu), rozjazdy zabezpiecza sponą/zamkiem/sponozamkiem i dopiero dyktuje się rozkaz. Oczywiście to tak dość ogólnie, bo nie wiem jak sytuacja wygląda na miejscu, jak stanowi RTS itp.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« dnia: 02 Września 2017, 18:36:08 »
a jednak tak bardzo się nie słyszało o takich sytuacjach, że maszynista opuszcza pociąg.
Maszynista czekał na zmiennika, więc pociągu nie opuścił, a co za tym idzie pilnował lokomotywy i składu. A po za tym postąpił słusznie. W takich sytuacjach wychodzą cięcia i oszczędności na kolei, a także złe planowanie i to nie tylko w PKP IC. Info o tym, że czekał na zmiennika można znaleźć w tym artykule.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maszynista-zatrzymal-pociag-bo-nie-mial-zmiennika-kilka-godzin-opoznienia-83287.html

5
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 26 Lipca 2017, 21:00:00 »
Za bardzo nie wiem czy to ten wątek, ale na nowej paczce na Drawinowie miałem taką sytuację jak w załączniku-na starej nigdy takiej sytuacji nie miałem. Sytuacja miała miejsce na misji, w której prowadzimy Ex 1703 i powrotny 7106, za Grabówkiem (?). Z Grabówka, z pociągiem powrotnym 7106, wyjeżdżałem na semafor, za TLKą od strony Drawinowa stał Traxx Lotosu z towarowym pod semaforem, a wykolejona 07 podbijała ciśnienie sprężarką pomocniczą. Screen i errors w załącznikach.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Zagadki Kolejowe
« dnia: 20 Marca 2017, 21:01:07 »
EP07-1051. Chyba każdy to wie. Mnie zastanawia z jakiej okazji otrzymała te barwy. Ktoś coś wie?

7
jak ta Pani będzie musiała zdjąć albo założyć 30 kilogramowe cięgło na hak to się zaczynam zastanawiać;)
A ja nie. Wiele Pań jest dużo silniejsza niż może się nam wydawać i jest znacznie silniejsza od niektórych Panów.

8
Bocznica / Odp: test-EU07-503.zip
« dnia: 07 Lutego 2017, 21:57:45 »
Tekstura bez zastrzeżeń. Można publikować.

Co sprawdziłeś? Jakie elementy dodatku poddałeś testowi? To jest Test Dodatków, a takie posty nic nie wnoszą.

Bocznica. | @macius5991

Maciek zaczynasz przeginać. Wyraźnie napisał, że nic nie dostrzegł. Lepsze to niż ode mnie S2. Takie posty mam rozumieć są bardziej merytoryczne tak? Żal.
Sawi

9
jakaś lepsza antena niż ta dołączona w zestawie
A jaką antenę byś polecił? Kupić czy coś skręcić samemu. Podsłuch LCSa byłby bardzo dużym plusem.

10
Witam. Chciałbym się poradzić czy dalej polecacie skaner Uniden UBC69XLT-2. Obecnie jestem zainteresowany kupnem tego skanera. Słyszałem o nim dobre opinie oraz czytałem część tego wątku tyczącą się tego skanera. Mieszkam 400 metrów od nastawni w Brzegu, 40 km od LCS Opole Zachodnie oraz jakiś kilometr od wieży GSM-R, wyższych budynków w okolicy nie ma. Czy ten skaner nada się na warunki panujące w mojej okolicy czy lepiej kupić coś innego. Interesuje mnie tylko pasmo kolejowe, ewentualnie CB.

11
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 25 Stycznia 2017, 15:54:41 »
Najlepszym wyjściem będzie zrobienie większej liczby scenariuszy. Kilka krótszych i dłuższych. Te krótsze byłby dla osób z ograniczonym czasem, a dłuższe dla osób z dużą ilością wolnego czasu lub na wolne wieczory. W każdym razie jak scenariusz ma trwać ponad dwie godziny to musi być ciekawy, bo inaczej nie dojedziemy do połowy. A jak będzie ciekawy to i te osoby z małą ilością wolnego czasu znajdą na niego czas. To samo tyczy się krótkich scenariuszy. Zdarzenia losowe nie powinny się powtarzać, bo jeśli co drugie zdarzenie to Sz to mi się odechciewa jeździć.

12
Tabor kolejowy / Odp: ZEZ. TV. Po co to wszystko?
« dnia: 22 Stycznia 2017, 14:15:19 »
Jeśli masz na myśli zwykłe światła tzw. lustra, to słabo widać-tam są zwykłe żarówki. Natomiast w ZEZ/TV masz już halogeny, które dają dużo więcej światła, przez co lepiej oświetlają drogę przed lokomotywą.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: A może by tak wystarczyło siódemek?
« dnia: 21 Stycznia 2017, 20:55:24 »
Usuwanie siódemek z paczki nie wydaje mi się dobrym pomysłem, z wyjątkiem słabych tekstur. Siódemek nie jest za dużo, ale są źle wykorzystane. Mam tu na myśli to, że taka 07-150 jest wykorzystywana częściej niż np. 129 czy 200. Jeśli dobrze liczę mamy 6 EU07 nie liczę i 7 EP07 w barwach IC, więc nie jest to dużo w porównaniu do zielonych, których nie chce mi się liczyć.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 31 Grudnia 2016, 12:22:58 »
Zezy nawet ładnie wyglądają, biorąc pod uwagę niebieskie czoło to trafna decyzja :)
To nie ma wyglądać tylko ma dawać światło. A wybór zezów na pewno nie miał nic wspólnego z niebieskim kolorem na czele lokomotywy.

15
Bocznica / Odp: Linia 353 Poznań Wschód - Gniezno
« dnia: 21 Grudnia 2016, 21:23:01 »
Tak z ciekawości zapytam czy prędkości też będą takie jak w rzeczywistości? Jak coś to chętnie mogę przetestować w takiej formie jak dla @Dymusa. Kilka jazd, co ewentualnie poprawić itp. Wygląda ciekawie i mam nadzieję, że projekt będzie się rozwijał :)

16
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie o składnię zapowiedzi stacyjnej
« dnia: 19 Grudnia 2016, 17:00:17 »
Numery peronów w SWDRce i na rozkładzie się porywają, bo dyżurny musi wiedzieć na który tor/peron ma przyjąć pociąg. Źle sformułowałem zdanie, powinno być "i" zamiast "lub".

17
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie o składnię zapowiedzi stacyjnej
« dnia: 19 Grudnia 2016, 16:40:32 »
Ten numer, który jest wpisany w rozkład jazdy lub SWDR. Każdy pociąg ma wszytko przypisane, tor peron itd.

18
Na dziś, nie widzę takiej możliwości, aby pomysły HTD, lub z ostatniego postu goofiego mogły być realnie pod uwagę. To jest dalsze rozwlekanie "na boki" prac nad exe i istniejącą niedoskonałą strukturą paczki całościowej. Takie pomysły uważam za szkodliwe. Naprawić  trzeba system, system naprawi symulator.
Dlatego napisałem, że są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Ale żeby naprawić coś to trzeba konkretnych osób, które się znają na czymś i są w tym dobre, a tych jest mało i mają ręce pełne roboty. I tym osobom dziękuję ze swojej strony, ze strony zwykłego użytkownika.

19
Taśma sama w sobie jest okej, ale nie ma rejestrowanego CA/SHP i ciśnienia PG. Generalnie to jest mały pikuś, bez którego da się żyć. Są w maszynie ważniejsze rzeczy do ogarnięcia. Zresztą teraz myślę, że raczej mało kto ogląda taśmę po skończeniu misji.

20
Nic tak nie resetuje mi umysłu jak dobra trasa. Dla mnie to jednak tylko wtedy ma sens, jak są jakieś ramy - jak można poprowadzić ten pociąg dobrze i źle. I żeby dobre poprowadzenie wymagało nabrania wprawy. Dlatego tak bardzo mi zależy na dobrych rozkładach i misjach, które można przejechać a przejazd zweryfikować. A jeszcze większa frajda będzie, jak program sprawdzi, czy nie przekroczyłeś prędkości w żadnym punkcie, czy wszędzie dałeś właściwie Rp1, czy nie ruszałeś i nie hamowałeś zbyt gwałtownie, czy zatrzymywałeś się we właściwych sektorach peronów itd. World of Subways ocenia przejazdy fajnie. Przejechać trasę byle jak można się nauczyć dość szybko, ale przejechać perfekcyjnie i zgarnąć wszystkie możliwe punkty to już jakieś wyzwanie.
No to może napiszę jako zwykły szary użytkownik. Po części się z tobą zgadzam. Dobrze mieć jakieś ramy, jak np. rozkład jazdy, to powinna być już norma. Ale naliczanie punktów to już raczej pasuje pod grę niż pod maszynę. I tu tkwi też mały haczyk: traktujemy maszynę jako symulator czy grę? Dla mnie to symulator, a dla kogoś innego to gra.  To czy dobrze przejechałeś trasę jest pojęciem względnym, np. szarpnięcie przy stawaniu jeden odczuje tak, a ktoś inny inaczej. W prawdziwym życiu pasażerowie czują jak mechanik rusza i hamuje, czy szarpie przy ruszaniu i tym bardziej przy zatrzymywaniu się w peronach-my w maszynie tego nie czujemy. W prawdziwym życiu to maszynista ma pilnować prędkości, a jeśli coś jest nie tak to widać to na taśmie. Dlatego mi osobiście w maszynie brakuje taśmy z prawdziwego zdarzenia, takiej jaka jest w rzeczywistości. Wtedy sam sobie sprawdzę gdzie było coś nie tak. Ja przejeżdżając trasę czuję czy przejechałem ją lepiej czy gorzej niż poprzednim razem. Raz zahamuje się gorzej, a raz lepiej. Za każdym razem jest coś do poprawy, tak w symulatorze jak i na prawdziwym pociągu.

21
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 23 Października 2016, 22:49:42 »
Odpowiedź jest prosta. Jedziesz 100 km/h po całym okręgu zwrotnicowym,a po minięciu go możesz przyśpieszyć do rozkładowej i nikt głowy nikomu nie urwie. Możesz też jechać do następnego semafora SBL 100 km/h, dać czas na ucieczkę pociągowi jadącemu przed tobą i też nic się nie stanie. Górne światło na wyjazdowym na szlak z SBL informuje nas o zajętości odcinków, a nie o prędkości z jaką masz się poruszać przy następnym semaforze odstępowym. Pomarańczowe ciągłe-jeden ostęp wolny, zielone migające-dwa odstępy, a zielone ciągłe przynajmniej trzy odstępy wolne. Tak mi to tłumaczył pracownik PLKi podczas DTK.

22
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 24 Lipca 2016, 20:32:06 »
Co do samej scenerii to raczej wszystko dobrze. Fajnie, że jest dłuższy odcinek z 160km/h. W kilku miejscach mam wrażenie, że TOPy są w zbyt małej odległości od przejazdu, ale to tylko może być moje wrażenie . Ja osobiście zmienił bym tekstury ekranów dźwiękochłonnych, ale to tylko kwestia gustu. Co do samego przejazdu dodać jakieś rozmowy przez radio telefon jakieś eventy i mamy fajną misję.

23
Pomoc doraźna / Odp: Przekaźnik nadmiarowy wentylatorów
« dnia: 20 Lipca 2016, 18:19:43 »
Ze screena wychodzi na to, że to kabina 4e-zez. U mnie taki problem wystąpił tylko raz, na pierwszej żabie za Żernikami jadąc na linii 53, misji 4v2. Był duży skok napięcia i wybiło. Loga nie posiadam, bo było to dawno i tylko raz coś takiego się zdarzyło.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 17 Czerwca 2016, 23:31:50 »
Upieralem sie przy regioexpresach no ale tu nie mamy loka pod te sklady tzn papugi. Ktora tez swego czasu kisla.
A Siódemka EU07-133 w barwach TS Opole to co? Czekolady też jeździły na interRegio i Regio.

25
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 30 Maja 2016, 20:46:47 »
Ja mam problem z Traxxami, a dokładniej z CA. Zamiast czerwonej lampki CA wyświetla mi się biała kontrolka na monitorze, która nie mruga. Dodaje loga i screena.

26
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 24 Maja 2016, 23:05:24 »
Według mnie sceneria przebije Drawiniowo. Jutro przejadę drugi raz i przyjrzę się dokładniej. Chyba wszystkie zalety wypisał @Jaco, ale ja zauważyłem, że kilka słupów (SBL i trakcyjnych) jest w skrajni. Na pewno mi brakuje pasów przy semaforach, SHP i innych drobnych rzeczy, typu wskaźniki. Mam wrażenie, że w kilku miejscach tory są ciasno. Bardzo dobre szlakowe, zachowane profile, krzywe przejściowe. Bardzo fajne lasy i otoczenie, które wygląda ciekawie. Drzewa i otoczenie (te, które istnieje) są bardzo dobrym ilostanie i nie są "przesadzone", wystarczą w zupełności. Trzeba będzie poprawić trawę na podsyp na torowisku. Dobra rzeźba terenu, bo trzeba pokręcić nastawnikiem, a to daje duży plus dla scenerii. Jak na etap tworzenia, to jest bardzo dobra sytuacja i bardzo dobrze się zapowiada. Czekam na dalsze poprawki/dodatki do testowania.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 26 Lutego 2016, 17:41:47 »
tylko prawa ekonomii są nieubłagane i nie pozwolą, aby podmioty gospodarcze ratowały złom, który nie przyniesie zysku. Stąd dyskusja, jakie malatury będą, jak bardzo zostały ogołocone i co z nich jeszcze można wydusić, nie pomoże staremu taborowi, bo nie chodzi tylko bombowce.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale gdyby te "złomy" miały przynieść stratę, a nie zysk to nikt by ich nie kupował. Inna sprawa, że te lokomotywy mają duże stary energii i są nieergonomiczne dla maszynisty, ale jeżeli można coś wykorzystać i jeszcze na tym zarobić to myślę, że warto i nie chodzi tylko o bombowce, ale też o siódemki.

28
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 20 Lutego 2016, 17:32:37 »
Część pierwsza przejechana bez problemów

29
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 31 Października 2015, 20:08:36 »
. Jazda równoległa EP08-006 i  EN57

30
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 28 Czerwca 2015, 14:41:20 »
Takie małe sprawozdanie z DTK w Brzegu. Konkretnie pokaz makiet modułowych
 

Strony: [1] 2 3 4