Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - defiler

Strony: [1] 2
1
Inne niekolejowe / Darpol - zakupy przez osobę prywatną
« dnia: 12 Września 2018, 16:22:15 »
Witam,
Robił ktoś z forumowiczów zakupy w Darpol'u? Jeśli tak, to jak to wygląda?

2
Pomoc doraźna / hasler et22
« dnia: 12 Kwietnia 2018, 19:12:40 »
Jak skalibrować hasler w et22 który na postoju pokazuje kilka km/h i caly czas 'tyka'? Co muszę zmienić w .MMD ?

3
Bieżące kolejowe / Wirtualna Izba Pamięci PPZM Herby
« dnia: 05 Marca 2018, 18:50:57 »
Witam,
Zapraszam do obejrzenia strony poświęconej historii Przedsiębiorstwa Przerobu Złomu Metali w Herbach. Postanowiłem napisać tutaj, gdyż będzie sporo zdjęć parowozów i nie tylko.

www.facebook.com/Wirtualna-Izba-Pamięci-PPZM-Herby-2029571653978660

Pozdrawiam
Maciek

4
Publikacje / ET42-029
« dnia: 30 Grudnia 2017, 15:29:08 »
Tekstura lokomotywy ET42-029 PKP CARGO.




Wersja deweloperska *.TGA/*.T3D:
http://eu07.pl/userfiles/80/ET42-029_TGA.rar

Poprawka zawierająca wycięte okna(wypakowujemy do folderu głównego symulatora): http://eu07.pl/userfiles/24487/poprawka_et42.rar
Dodane do repozytorium. Rev 2115. @MR6

5
Pomoc w tworzeniu / Problem z uruchomieniem 3DS MAX 9
« dnia: 24 Grudnia 2017, 19:47:49 »
Mam problem, jak w temacie. Na początku po kliknieciu na ikone 3DSa wyskakiwał błąd (0xc0000005). @matek123 podpowiedział mi aby spróbować odpalić 3DS w trybie administracyjnym. Pomogło, błąd nie wyskakuje, natomiast program podczas uruchamiania się zawiesza (program nie odpowiada). W czym może tkwić problem?

6
Bocznica / ET42-029 TGA.rar
« dnia: 23 Grudnia 2017, 14:58:59 »
Proszę przenieść ten wątek na bocznice. Pomyłka.

7
Publikacje / ET22-761
« dnia: 01 Listopada 2017, 14:51:40 »
Tekstura ET22-761 PKP CARGO CT POZNAŃ +poprawiona tekstura ET22-1059-v2.

ET22-761
Tekstura: defiler
Zdjęcia:  Patrykos
Układ tekstury: Patrykos
ET22-1059
Tekstura: defiler
Zdjęcia:  defiler
Układ tekstury: Patrykos

Nowe zderzaki:
- mocowanie: kudlacz
- przeróbka, zderzak i mapowanie: Sawi
- pomoc merytoryczna: matek123


Wersja deweloperska TGA/T3D:
http://eu07.pl/userfiles/80/ET22-761_TGA.rar

Dodane do repozytorium rev.2020 @MR6


8
Bieżące kolejowe / ET41-155, wykolejenie na stacji Chynów w 1983r
« dnia: 26 Października 2017, 18:21:56 »
Jak w temacie, czy są dostępne jakieś bardziej szczegółowe informacje na temat tego zdarzenia?

9
Na warsztacie / [tex]Projekt brutto PKPC
« dnia: 23 Września 2017, 16:00:53 »
W trakcie sklejania tekstury wysłużonych Eaosów:

10
Publikacje / ET22-1059 PKP CARGO
« dnia: 17 Września 2017, 12:10:07 »
Tekstura ET22-1059 w niebieskim malowaniu PKP CARGO (stan na 27.06.2017) wraz z nowym modelem zderzaków.
Lokomotywa przywrócona do ruchu po dłuższym postoju, jako zapas długotrwały na stacji Wrocław Brochów.

Tekstura: defiler
Zdjęcia:  defiler
Układ tekstury: Patrykos

Nowe zderzaki:
- mocowanie: kudlacz
- przeróbka, zderzak i mapowanie: Sawi
- pomoc merytoryczna: matek123



http://eu07.pl/userfiles/80/ET22-1059-v2_TGA.rar


Dodane do repozytorium 1ff6b09d0532717f483072009cfd6a326ac06363 @MR6

11
Poszukuję, chcę zrobić / Bateria zasadowa niklowo-kadmowa typu 2x4B6
« dnia: 06 Sierpnia 2017, 14:44:23 »
Poszukuję akumulatorków zasadowych typu 2x4B6. Ktoś z Was ma takie na zbyciu?

12
Bocznica / ET42-012 DDS 4.7z
« dnia: 07 Lutego 2017, 16:33:24 »
Minimalny czas testów do dnia 2017-02-14 16:33.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2017-02-21 16:33.

Plik o rozmiarze 4256 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/80/ET42-012_DDS_4.7z



Wiadomość wygenerowana automatycznie

13
Publikacje / Tekstury defiler'a
« dnia: 14 Listopada 2016, 18:55:00 »
Przedstawiam pakiet tekstur ET22 w którym znajdziecie zarówno historyczne, jak i współczesne schematy malowania.
Niektóre tekstury, to w pewnym sensie machina czasu, gdyż są zrobione ze zdjęć lokomotyw dawno już wycofanych z eksploatacji/fizycznie zlikwidowanych. Sporo materiałów było kiepskiej jakości, robione pod dawne standardy (2006r).


WERSJA DEWELOPERSKA *.TGA -> http://eu07.pl/userfiles/80/defiler_ET22_PACK_TGA.7z

Poniżej animowany obrazek przedstawiający kilka wybranych tekstur, zamiast kilku screenów:


Dodane do repozytorium, rev. 1622. - @Maciej

14
Poradniki / [TEX] - Podstawy tworzenia tekstur taboru
« dnia: 18 Października 2016, 17:03:39 »
Cześć,
Na naszym forum sporo jest nowych użytkowników chcących tworzyć tekstury, jednak często nie wiedzą jak się za to zabrać. Natomiast jeżeli już ktoś bez niezbędnego doświadczenia wypuści do testów swój produkt, okazuje się, że nie spełnia on dzisiejszych wymagań i standardów, które według mnie są bardzo rygorystyczne. Ma to swoje plusy i minusy. Nie będę się jednak na ten temat rozpisywał.
Niniejszy poradnik postanowiłem napisać właśnie z myślą o początkujących MaSzynowcach, chcących powiększać ilość taboru.
Na początek opiszę jak zaczynam i jakich programów graficznych używam.
Załóżmy że mamy dobrze wykonany, kompletny zestaw zdjęć. Dobrze wykonany, czyli zdjęcia zrobione w pochmurny dzień - bez cieni itp, w miarę proste i oczywiście według wytycznych, które kiedyś opisałem w oddzielnym poradniku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html
Bez dobrych zdjęć nie polecam zaczynać się bawić w teksturowca, gdyż z brakiem doświadczenia można się zniechęcić. Kiepskie materiały wymagają sporo czasu, wiedzy i pracy a efekt końcowy nie koniecznie będzie zadowalający.
Bardzo dobrym, wygodnym i darmowym programem do tworzenia tekstur jest GIMP. Ten program wystarcza do zrobienia porządnej tekstury. Polecam się w niego zaopatrzyć.
Osobiście do prostowania zdjęć preferuję 'Jasc Paint Shop Pro 8' (czyli PSP8), który oferuje znakmite narzędzie o nazwie 'Perspective Correction'. Jest na forum poradnik @jaras'a, w którym to wszystko jest dobrze opisane: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3199.0.html
Oprócz korekcji perspektywy, na zdjęciach często występuje tzw. 'beczka' lub 'rybie oko'.  Akurat tą wadę w najprostszy sposób można wyeliminować lub znacznie zmniejszyc już podczas robienia zdjęcia. Wystarczy stanać z aparatem trochę dalej, ale użyć zooma. Ta kwestia również była opisana w moim wątku na temat robienia materiałów na tekstury taboru.
Beczkę i rybie oko niweluję w PSP8 używając bardzo wygodnych i prostych narzędzi: 'Barrel distortion correction' oraz 'fisheye distortion correction'

GIMP również oferuje możliwość skutecznego prostowania, za pomocą narzędzia Perspektywa [Narzędzia] > [Opcje przekształcania] > Perspektywa (Shift+P).

Ok, tak więc zabieramy się za 'klejenie' tekstury ET22. Jak już mamy zdjęcia lokomotywy, którą chcemy mieć
w MaSzynie, to robimy tak: Otwieramy sobie pierwsze zdjęcie boku (zwykle dzielonego na minimum 3 framenty zawierające zawsze część wspólną). GIMP u góry i z lewej strony ma miarki.
Wjeżdżamy kursorem na nie i za pomocą LPM (Lewy Przycisk Myszy) wyciągamy linie, do których będziemy prostować zdjęcie. Teraz używamy [Narzędzia] > [Narzędzia zaznaczania] > Zaznaczanie odręczne (F). Obrysowujemy brzegi boku lokomotywy u góry wzdłuż rynny a na dole wzdłuż podwozia.
Teraz [Narzędzia] > [Opcje przekształcania] > Perspektywa (Shift+P) i myszką tak podciągamy zaznaczony fragment zdjęcia aby dopasować go do wcześniej przygotowanych linii w osi X i Y.

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-1_Perspektywa.jpg

Im dokładniej wyprostujemy sobie zdjęcie, tym łatwiej będzie nam wszystko później dopasować. Po wyprostowaniu wszystkich zdjęć możemy przystąpić do tworzenia tekstury.
Niech za przykład posłuży nam ostrowska ET22-239 z wiadrami, czyli tesktura na model 201e-w. Potrzebna nam będzie tekstura już istniejącego wiadrowca w edytowalnym formacie *.tga.
Przydatne jest też nałożenie siatki UV (siatki udostępnione przez @Stele).
Otwieramy teksture *.tga, eksportujemy ją żeby sobie przypadkiem nie nadpisać tekstury na którą bedziemy kleić ET22-239 [Plik] > [Wyeksportuj jako] (Shift+Ctrk+E) 201e-w-239.tga. Następnie otwieramy sobie plik z siatką UV dla 201e-w, czyli
foto-201e-w_uvtemplate.png.
Tekstury ET22 standardowo są w rozdzielczości 2048x2048 tak więc siatke proponuje zeskalować z 4096x4096 do 2048 [Obraz] > [Skaluj obraz].
Klawiszem plus (+) zbliżamy sobie dowolny fragment siatki i za pomocą [Narzędzia] > [Narzędzia zaznaczania] > [Zaznaczanie według koloru] (Shift+O) klikamy LPM na zieloną linię.
Zaznaczoną i zeskalowaną siatkę kopiujemy (Ctrl+C) i wklejamy (Ctrl+V) na roboczą teksturę.
Następnie, według siatki ustawiamy sobie linie do których będziemy się odnosić (miarka, LPM j/w). Czyli 6-8 pionowych linii
w miejsach, gdzie maja znajdowac sie poręcze, kilka linii miedzy którymi powinny znajdować się okna, środek czoła itd.

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-4_siatkaUViliniepomocnicze.jpg

Po takim przygotowaniu roboczej tekstury *.tga, możemy kleić ET22-239. Ważne jest od czego zaczniemy. Ja najpierw kleję boki i dopasowuję sobie jak najdokładniej łączenia bok - czołownica (tak to nazwijmy), gdzie nie powinno być widać łączenia rynny itp. Przynajmniej, żeby było je widać jak najmniej.
Zaczynam od tej czynności dlatego, że nie mam bezpośredniego podglądu na łączenie (bez 3DS Max). Dopasowanie czoła czy środkowych fragmentow boku jest łatwe, bo widać od razu niedociągnięcia bez odpalania tekstury na torze doświadczalnym.

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-2_laczenia_boku.jpg

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-3_zaznaczanieboku1.jpg

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-3_zaznikopiowanieboku.jpg

Dopasowanie tych elementów bez programu 3DS Max jest czasochłonne, bo po naklejeniu, trzeba zapisać aktualny stan tekstury i odpalić 201e-w-239.tga na torze doświadczalnym td.scn, gdzię bedziemy mogli sprawdzić czy wszystko ze sobą gra. Jeżeli nie, to wracamy do GIMP'a i nanosimy poprawki takie jak: przesunięcie fragmentu góra/dół, poprawa rynienki za pomocą Perspektywy (Shift+P) itp. Należy pamiętać, aby przed każdym takim zabiegiem, po zaznaczeniu wybranego obszaru zawsze kopiować i wklejać ten obszar! Inaczej pojawią się dziury w teksturze i będzie widać szachownicę. Taki zabieg nanoszenia poprawek często trzeba powtarzać wielokrotnie (przewaznie z powodu źle przygotowanych/wyprostowanych zdjęć).

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-5_wklejskaluj.jpg

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-6_dopasowanie.jpg

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-7_dopasowanieporeczy.jpg

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-8_resztaboku.jpg

W taki właśnie sposób wklejamy kolejne elementy boków według schematu http://eu07.pl/userfiles/80/priv-2_laczenia_boku.jpg.

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-9_zledopasowane.jpg

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-10_dopasowanierynny.jpg

Czasami też zamiast narzędzia [Perspektywa] można użyć narzędzia skalowania do poprawy zaznaczonego obszaru tekstury.
Jeżeli wszystkie 8 elementów dokładnie spasujemy, można wymazać poręcze - najlepiej używając zaznaczenia prostokątnego [Narzędzia] > [Narzędzia zaznaczania] > [Zaznaczenie prostokątne] (R). Wzdłuż poręczy zaznaczamy sobie wąski obszar od górnego mocowania do dolnego i ten własnie obszar kopiujemy i naklejamy kilka razy na poręcz. Później można jeszcze użyć [Narzędzia] > [Narzędzia rysowania] > [Rozsmarowanie] (S) i delikatnie rozmazać nieładnie wyglądające miejsce na poręcz.
Po takim zabiegu możemy zabrać się za wklejenie środkowych fragmentów każdego boku oraz czoła/czół lokomotywy.
Bywa tak, że np. środkowy fragment jest dużo jaśniejszy lub ciemniejszy niż sąsiednie. Wtedy na zaznaczeniu tego fragmentu możemy użyć zakładki [Kolory] > [Jasność i kontrast] lub [Kolory] > [Barwa i nasycenie] i pobawić się suwakami.
Często bywa tak, że nawet bardzo dobrze wyprostowane zdjęcia nie pasują do siebie a to np. listwami a to rynnami...
Wtedy za pomocą zaznaczenia prostokątnego lub odręcznego, zaznaczamy np. niepasującą rynnę i za pomocą narzędzia perspektywa dopasowujemy (pamietajac o skopiowaniu i wklejeniu zaznaczonego obszaru w celu unikniecia dziurawienia tesktury).
Narzędziem perspektywa, również można korygować fragment boku w którym nie zawsze miejsca na poręcz pokrywają się z przygotowanymi wcześniej szynami.
Z czołem jest trochę więcej zabawy, ponieważ trzeba je prostować fragmentami: szyby i rynny. Można to zrobić już po wklejeniu na tkesturę, zeskalowaniu i dopasowaniu tak aby szyby przednie i środek (miedzy szybami) wpasowały się we wczesniej przygotowane szyny (linie) itd.
Zaznaczeniem odrecznym obrysowujemy sobie po kolei przednie szyby wraz z naroznymi i wzdłuż rynny. Pamietać o skopiowaniu i wklejeniu zaznaczonego  obszaru! Później narzędzie perspektywa - ta sama zasada co prostowanie zdjęć przed przystąpieniem do "klejenia" tekstury.
Jak już mamy wyprostowane szyby i rynny to musimy zamazac wycieraczki, reflektory, poręcze, uchwyty SKP, zderzaki, sprzęg itd. Można sobie pomóc zaznaczając obszar sąsiadujący np. poręczy, skopiować go i wkleić na poręcz a następnie za pomocą [Narzędzia] > [Narzędzia rysowania] > [Łatka] (H) zatuszować zaklejone poręcze. Czyli wciskamy (H), następnie trzymajać (Ctrl) klikamy na obszar, który chcemy pobrać i LPM klikamy na wklejonym elemencie.
To narzędzie jest jednym z podstawowych, podczas klejenia tekstury. Można nim przedłużać np rynny, uszczelki w oknach, listwy itd. Właśnie tego narzędzia bedziemy musieli sporo używać podczas spasowania bocznych ścian z czołem.
Jeżeli już udało nam się dojść do tej fazy tworzenia teksturki, to resztę robimy w taki sam sposób. Tak samo naklejamy poszczególne elementy na mape tekstury, wycinając je z wyprostowanych zdjęć, kopiując na roboczą teskturę, skalując i dopasowując.
Kolory poręczy, drabinek i innych na mapie testury:

http://eu07.pl/userfiles/80/priv-11_kolory.jpg

Przy tworzeniu tekstur innych lokomotyw możemy sobie sprawdzić, który kwadracik za co odpowiada, zmieniając jego kolor na jakiś jaskrawy, np różowy.
Następnie teksturę odpalić na td.scn i zobaczyć co będzie miało kolor różowy.

Myślę, że tyle informacji wystarczy wszystkim zainteresowanym. Jeżeli czegoś nie rozumiecie, potrzebujecie pomocy lub więcej wskazówek, to piszcie w tym wątku. Odpowiadam również na PW.

Powodzenia! :)

15
Wydział zamówień / Zdjęcia na tekstury ET22 i ET42
« dnia: 09 Października 2016, 20:29:52 »
Potrzebuję zdjęć na tekstury lokomotyw ET22 oraz ET42. Mile widziane: historyczne schematy malowania lub niebieskie - najlepiej zabrudzone :)
Niebawem, po zakończonych testach zamierzam wydać pierwszy mój pakiet (około 10sztuk) ET22. Nie chcę jednak na tym zaprzestać. Tak jeżeli macie materiały i chcecie z nich tekstury - to piszcie w tym wątku lub PW.

Dzięki!

16
Na warsztacie / [tex] ET22 w historycznych malowaniach
« dnia: 19 Września 2016, 17:56:07 »
Cześć,
Na warsztat rzuciłem stare zdjęcia ( słońce, niska jakość 800x600 ) byków po naprawach w ZNLE Gliwice z 1999r.

ET22-958 ZT Katowice ( jeszcze nie wiem kto jest autorem zdjęć - jeden bok w słońcu i czoło )
ET22-1135 ZT Bydgoszcz ( autor zdjęć EU07-457 )

Na razie jest sporo rzeczy do poprawy. Nie wiem jednak czy jest sens dłubać przy teksturach z niskiej jakosci zdjęć i to jeszcze niekompletnych...
W przyszłośći może jeszcze zrobie ET22-001 z moich zdjęć z wyprawy do skarżyskiej szopy w 2006r. Zdjecia w słońcu i jeden bok podzielony na 15 kawałków ze względu na brak miejsca. Myślę też o innych bykach z żółtymi czołami, już z nieco lepszych materiałów mojego autorstwa.

Co o tym myślicie?


17
Poszukuję, chcę zrobić / Uszkodzone pliki na eu07.es
« dnia: 22 Sierpnia 2016, 11:11:49 »
Sciagnalem sobie kilka modeli autorswa Q. Niestety nie jestem w stanie wypakowac nastepujacych plików (uszkodzone):
zestawy.TGA
zestawkol.TGA
wozek-7tn.TGA

Czy ktos z Was ma na HDD te pliki i moglby mi podesłać?

18
Poszukuję, chcę zrobić / Maszyna 15.02 TGA/T3D
« dnia: 12 Sierpnia 2016, 11:58:00 »
W dziale publikacje jest plik torrent, niestety download MaSzyny 15.02 graniczy z cudem. Są jeszcze jakies alternatywne źródła, z których mozna pobrac ta wersje?

19
Poszukuję, chcę zrobić / stare tekstury ET22
« dnia: 27 Lipca 2016, 18:25:18 »
Ma ktoś z Was stare tekstury byków? ET22-080 itp ?

20
Poszukuję, chcę zrobić / ET22-1059 w zapasie
« dnia: 25 Czerwca 2016, 14:27:55 »
Czy ktoś jest z Wrocławia lub bywa na Brochowie? Dowiedziałem się, że 22-1059 jest tam odstawiona. Chciałbym zdjecia na tekstury.

Poszukuje również jakiejs fotografii ET22-1059 przed modernizacją reflektorów. Ktoś ma w swoich zbiorach?

21
Poszukuję, chcę zrobić / Herby Stare - zdjecia
« dnia: 24 Grudnia 2015, 14:16:19 »
Cześć, pare lat temu robilem sporo zdjec ze stacji Herby Stare jeszcze przed modernizacja i na pewno dzielilem sie nimi z roznymi uzytkownikami. Niestety nie pamietam z kim. Czy ktos z Was posiada moze jeszcze chociaz resztki tych zdjec?

22
Bieżące kolejowe / ELN8 ZWUS
« dnia: 19 Marca 2014, 17:09:21 »
Witam,

Czy jest możliwość załatwić/kupić stosowane dawno temu na PKP sygnalizatory ZWUS ELN8 ? Jeżeli tak to jak/gdzie?

Pozdr

23
Tabor kolejowy / Cysterna
« dnia: 20 Października 2011, 19:07:03 »
Kiedys widzialem cysterne czteroosiową, ktora posiadala od czola cos dziwnego ( fot. ).

Co to za wagon? Posiadacie moze jakies zdjecia?

24
Bocznica / Wydzielone z "TEM2U by Sigman, Sakorius, youBy"
« dnia: 19 Maja 2009, 22:23:09 »
Sprzeg samoczynny swoim wygladem po prostu miazdzy... Mistrzostwo swiata. Jakosc tekstur wedlug mnie powalajaca. Calosc robi naprawde ogromne wrazenie.

OT. Sigman: czy bedziesz moze zajmowal sie tworzeniem tekstur na 201E poprawiane przez Sakoriusa ? Jezeli tak, to mam sporo materialu i z mila checia Ci go przekaze.

Pozdro

Piszesz już drugiego posta, który nic nie wnosi w tym wątku. Co do "OT" to na PW takie sprawy.
Bocznica.
Akvin

25
Bieżące kolejowe / Brutto FPL 4560t ?
« dnia: 14 Lutego 2009, 17:48:15 »
Szedlem sobie dzisiaj do domu ze stacji Herby Nowe i zauwazylem ruszajacy spod semafora wjazdowego sklad FPL. Zaciekawilo mnie to, poniewaz nie na codzien widze takie brutto. Pociag mial 57 (!) ladownych weglarek. To jakies 4560t. WTF? :) Czegos takiego to jeszcze nie widzialem.

26
Bocznica / Wydzielone z "Najlepsze screeny"
« dnia: 11 Października 2008, 18:25:53 »
To maja byc "najlepsze" screeny ? Ludzie, litosci...

Wydzielam
/ Żuk

27
Bocznica / Wydzielone z "Najlepsze screeny"
« dnia: 22 Września 2008, 23:50:05 »
Bohun co ta trumna ma na haku oprocz sieciowca ? ;o

28
Bocznica / Wydzielone z "Zdjęcia na tekstury loków."
« dnia: 16 Czerwca 2008, 22:41:07 »
Odsylam do podwieszonego watku "Jak fotografowac na tekstury?".

Nie rozumiem za bardzo, po co wystawiasz zdjecia samego boku. Przy dzisiejszym standardzie tworzenia tekstur, nie sadze aby komus sie to przydalo.

Jonin... tylko jeden bok ET22-732 i to jeszcze zle sfotografowany.. Szkoda, bo 732 to piekna maszyna.

Zeby juz nie pisac dwoch postow, napisze jeszcze jedna uwage tutaj, odnosnie fotek na tekstury do kabin pojazdow trakcyjnych.. Lampa blyskowa to nie jest najlepszy pomysl, chyba nie musze wyjasniac dlaczego ?

PZDR

29
Tabor kolejowy / pare ciekawostek
« dnia: 04 Lipca 2007, 18:05:18 »
Wczoraj wieczorem, szukajac informacji o legendarnych super-ciezkich pociagach jezdzacych kiedys na magistrali weglowej, trafilem na takie forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic366024-0.html
Jest tam pare ciekawych postow autorstwa OlO_EU :) Mozna sie sporo dowiedziec:) Szczegolnie zainteresowal mnie jeden z postow, gdzie OlO opisywal mozliwosci pociagowe roznych lokomotyw.

Cytat: "olo-eu"
siodemka max 2000 ton
byk max 3600
rumun (st43) okolo 2000 ton
iwan (st44) nie ma max uciagnie tyle ile sprzeg pozowli :) widzialem jak pojedynczy iwan sciagal uszkodzonego et42 i jakies 4400 ton na haku
ep07 ma max 750 ton (pasazerska)
ep08 max 650 ton
ep09 max 500 ton
et40 4000 ton
et41 4000 ton
et42 4500 ton
su45 su46 2000 ton

to sa max uciagi ale ograniczone pradkoscia


Odnosnie tego co jest napisane powyzej mam nastepujace pytanka:
1) Czy gagar rzeczywiscie jest tak mocny ? :O 4400t to jest 55 max ładownych Eaosow ( ok 20t netto + 60t ladunku *55 ) czyli masakra ;) Dlugosc takiego skladu to ok 770m gdzie w dzisiejszych czasach max=600m ( jezeli sie myle to prosze mnie poprawic :P )

2) Gdzie w Polsce mozna spotkac byki z 3200t na haku ? ( przykladowo 40 max ladownych Eaosow ) Mieszkam przy weglowce, ale tutaj ET22 jezdza przewaznie z ok 25 max ladownych weglarek czyli 2000t.

30
Bocznica / Wydzielone z "Tekstura ET22-922 (ZT w Bydgoszczy)"
« dnia: 15 Maja 2007, 19:11:48 »
Gdańsk zawsze był inny ;) Tekstura porzadna.

PZDR

Strony: [1] 2