Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - gamoń

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Pantografy
« dnia: 07 Października 2010, 17:14:43 »
Obydwaj macie rację, powstawanie łuku przy załączaniu i przy wyłączaniu obwodu pod obciążeniem wynika z praw komutacji.
Ściślej: napięcie na kondensatorze nie może zmienić się skokowo oraz prąd w obwodzie z indukcyjnością nie może zmienić się skokowo.
To że większy łuk widać zazwyczaj przy wyłączaniu obwodu pod obciążeniem wynika z silnie indukcyjnego charakteru samej sieci, do tego dochodzi
zjawisko ciągnięcia łuku gdzie raz stworzony kanał przewodzący ze zjonizowanego powietrza utrzymuje się jeszcze pod wpływem pola elektrycznego
przez jakiś czas i mimo że odległość między stykami dawno już przekracza wartość napięcia przebicia łuk nie gaśnie.

Ostatni post wątku był ponad trzy miesiące temu, post nie wnosi nic nowego do tematu. Bocznica.
Krzysiek626

2
Otóz chodzi mi dokładnie o obecność lokomotyw byłej CSD (kolei czechosłowackiej) na polskich torach.
Wiem że na pewno w Polsce była testowana rekordowa lokomotywa Skody na >200km/h, natomiast bardziej chodzi mi o testy obecnych 162/163.
Pamiętam jak przez mgłę (miałem może z 8-9 lat lat) że widziałem na naszych torach jedną z tych lokomotyw bodajże z dawnym interekspresem Silesia,
pamiętam na pewno okna-bulaje, czerwoną gwiazdę na czole lokomotywy i że była ona jakaś inna, nowocześniejsza z wyglądu niż to co zazwyczaj poruszało sie i porusza nadal po naszych torach. Za lokomotywą podczepiony był wagon pomiarowy (Merici Vuz) z pantografem.

Strony: [1]