Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gamoń

Strony: [1]
1
@szczurek
Nie wiem czy jeszcze aktualne ale ta linijka w logu może być powodem późniejszego kompletnego wyłożenia się wine:

err:module:load_builtin_dll failed to load .so lib for builtin L"winealsa.drv": libasound.so.2: nie można otworzyć pliku obiektu dzielonego: Nie ma takiego pliku ani katalogu
Wygląda na to że nie masz biblioteki libasound.so.2, poszukaj w katalogach systemowych czy jest libasound.so i jeżeli jest zrób dowiązanie symboliczne libasound.so.2 do libasound.so czasem przy częściowej aktualizacji pakietów tworzą się takie cyrki.

2
Gentoo, zauważyłem że po zmianie profilu w wine na Windows 7 też mogę uruchomić maszynę standardowym poleceniem wine.

Możliwe że pod Ubuntu Wine jest zbudowanae bez multilib

3
Po trzech latach powróciłem do Linuksa, niestety najnowsza wersja rainsted wywala się na wine-1.2.3:
"Access violation at address 32450AA7 in module 'cp3245mt.dll'. Read of address 00000038."
spróbuję jeszcze z wine-1.4

Wcześniejsza wersja chyba działała bo pojawił się monit czy chcę pobrać nowszą wersję... niestety odruchowo kliknąłęm tak

Edit: Już wiem co było nie tak, mam wine skompilowane w dwóch wersjach 32 i 64 bitowej a domyślny profil ustawiony był na windows XP
po uruchomieniu za pomocą polecenia: "linux32 wine" wszystko działa.

4
Bocznica / Odp: Pantografy
« dnia: 07 Października 2010, 17:14:43 »
Obydwaj macie rację, powstawanie łuku przy załączaniu i przy wyłączaniu obwodu pod obciążeniem wynika z praw komutacji.
Ściślej: napięcie na kondensatorze nie może zmienić się skokowo oraz prąd w obwodzie z indukcyjnością nie może zmienić się skokowo.
To że większy łuk widać zazwyczaj przy wyłączaniu obwodu pod obciążeniem wynika z silnie indukcyjnego charakteru samej sieci, do tego dochodzi
zjawisko ciągnięcia łuku gdzie raz stworzony kanał przewodzący ze zjonizowanego powietrza utrzymuje się jeszcze pod wpływem pola elektrycznego
przez jakiś czas i mimo że odległość między stykami dawno już przekracza wartość napięcia przebicia łuk nie gaśnie.

Ostatni post wątku był ponad trzy miesiące temu, post nie wnosi nic nowego do tematu. Bocznica.
Krzysiek626

5
Pytanie brzmi czy były takie testy/przejazdy E499.3 czy też to moja pamięć płata mi jakieś figle? Czy zanim jeszcze dorobiliśmy się Ep09 rozważano wprowadzenie na tory czegoś z importu?

6
Otóz chodzi mi dokładnie o obecność lokomotyw byłej CSD (kolei czechosłowackiej) na polskich torach.
Wiem że na pewno w Polsce była testowana rekordowa lokomotywa Skody na >200km/h, natomiast bardziej chodzi mi o testy obecnych 162/163.
Pamiętam jak przez mgłę (miałem może z 8-9 lat lat) że widziałem na naszych torach jedną z tych lokomotyw bodajże z dawnym interekspresem Silesia,
pamiętam na pewno okna-bulaje, czerwoną gwiazdę na czole lokomotywy i że była ona jakaś inna, nowocześniejsza z wyglądu niż to co zazwyczaj poruszało sie i porusza nadal po naszych torach. Za lokomotywą podczepiony był wagon pomiarowy (Merici Vuz) z pantografem.

7
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 14 Lipca 2010, 18:08:53 »
Technik elektronik, pięć lat pracy w jednym z centralnych serwisów gsm, teraz praca w ogólno rozumianej łączności (jeszcze państwowej).

8
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 27 Kwietnia 2010, 22:10:46 »
Panowie — w pierwszym poście jest informacja, że będą założone silniki asynchroniczne, a to oznacza, że nie będzie rozruchu impulsowego tylko najekonomiczniejsze sterowanie częstotliwością :)

Co de facto przy obecnych standardach w elektronice oznacza że napięcie podawane na silniki będzie cyfrową sieczką o dosyć dużej częstotliwości która "magicznie" dzięki indukcyjnościom i pojemnościom uzwojeń silnika będzie zmieniać sie w sinusoidalne prądy na uzwojeniach ;)

9
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 04 Stycznia 2009, 19:20:04 »
Chodziło mi właśnie o moc, o ile się nie mylę ta lokomotywa ma moc około 4000kW więc jest mocniejsza nawet od naszych ET22. W każdym bądź razie 11-12 pudeł na haku nie stanowi dla niej specjalnego wyczynu.Dzięki za odpowiedź.
 

10
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 04 Stycznia 2009, 17:58:16 »
To szarpanie odbywało się przy dosyć dużych prędkościach, przy rozpędzaniu. Nie wiem ile dokładnie mechanik miał na Haslerze ale tak na oko było to 80-90 km/h, więc albo właśnie zamykał drugą bezoporową albo już ją zamknął.

11
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 04 Stycznia 2009, 17:25:33 »
Ja mam pytanie odnośnie EP09: Dlaczego ta lokomotywa tak niemiłosiernie szarpie nawet relatywnie krótkimi składami (6-7 pudeł)?
Pytanie nasunęło mi się po kolejnej podróży w EC Praha, dopóki skład był prowadzony przez czeską 151 jazda odbywała się niezwykle kulturalnie, praktycznie nie odczuwało się lokomotywy.Fakt że w porównaniu do naszej poczciwej EP09 seria 151 to potwór na szynach.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 21 Grudnia 2008, 13:27:09 »
Prywaciarze będą dalej importować szynozłom z Czech, jest jeszcze sporo stałoprądowych serii towarowych Skody do zagospodarowania.Może i by kupili coś nowszego, ale przy nikłych szansach dopuszczenia do ruchu przez UTK taki
sestikolak jest pewniejszą inwestycją.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 14 Grudnia 2008, 18:12:19 »
Pytanie dlaczego nie można było zastosować innych podzespołów jest pewnie bardziej złożone zwłaszcza biorąc pod uwagę tamte czasy, ale jeden z powodów który mi się od razu skojarzył to COCOM.

http://pl.wikipedia.org/wiki/COCOM


14
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« dnia: 02 Grudnia 2008, 18:22:54 »
W Czechach i na Słowacji z tego co zauważyłem sieć trakcyjna jest również jednoprzewodowa i to niezależnie od systemu.
(występują tam systemy 3kV DC i 25kV 50Hz AC)

15
Tabor kolejowy / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 11 Listopada 2008, 01:09:23 »
Przepraszam bardzo, przyznaję się do błędu siła hamowania powinna być mniejsza lub równa sile tarcia ślizgowego.
Ubzdurało mi się że w przypadku gdy siła hamowania przekroczy wartość tarcia tocznego to zestawy kołowe zatrzymają się (poślizg 100%) co oczywiście jest nieprawdą, zestawy nadal będą się toczyć jednak z pewnym procentowym poślizgiem, dopiero po przekroczeniu wartości tarcia ślizgowego koła zatrzymają się a poślizg wyniesie 100%.

Decyzja Moda co zrobi z moimi wpisami wywali na bocznicę czy zostawi dla potomnych ;-)

Zostawi. Bo to są jednak konkrety, a nie jakieś lanie wody.

Andrzej.

16
Tabor kolejowy / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 11 Listopada 2008, 00:10:32 »
Można zatem napisać że w  wielu przypadkach następuje łagodne wyhamowanie z zatrzymaniem się kół jednocześnie lub prawie jednocześnie z zatrzymaniem składu a w przypadku niekorzystnych warunków  (zła pogoda, hamowanie nagłe, zanieczyszczenia na szynach) może nastąpić ślizg zestawów kołowych z zaznaczeniem że nie jest to dla tych zestawów do końca obojętne.

17
Tabor kolejowy / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 10 Listopada 2008, 23:55:40 »
Dalszego toku Twojego wpisu to nie zmienia zasadniczo ;)Tak chciałem tylko uściślić, a nuż się ktoś tym zainteresuje.

Chodziło mi bardziej o te współczynniki tarcia u podane przy współpracy koło-szyna, tak masz racje klocek hamulcowy sunie po szynie.
To  tarcie wytworzone przy współpracy koło-klocek powinno być mniejsza lub równe sile tarcia tocznego gdyż przecież zależy nam aby
zahamować ale nie spowodować zatrzymania koła w czasie ruchu pociągu i w efekcie ślizgu koła po szynie.

18
Tabor kolejowy / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 10 Listopada 2008, 23:12:38 »
Z tego co mnie kiedyś uczyli, to ten wzór na tarcie który podałeś obowiązuje tylko w przypadku przesuwania a nie toczenia.
W przypadku toczenia współczynnik tarcia f posiada wymiar odległości a wzór na siłę tarcia Ft=Mt/R gdzie Mt to moment tarcia
Mt=f x N  a R promień. Tarcie toczne jest więc również odwrotnie proporcjonalne do średnicy toczącego się koła.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Katastrofa pociągu relacji Kraków - Praga
« dnia: 08 Sierpnia 2008, 12:32:43 »
Na jednym ze zdjęć widać biało-zieloną 150 albo 151.

20
Ja również na ostatnich wersjach Wine miałem problemy z Maszyną, z tego co zauważyłem z komunikatów jakimi sypał Wine debugger są jakieś problemy z Alsą - konkretnie z dzwiękami modulowanymi w sposób ciągły (wywalało praktycznie za każdym razem gdy obok ruszała np siódemka). Dźwięk w Wine mam raczej dobrze skonfigurowany, tymczasowym lekiem na te problemy było wyłączenie dźwięków przestrzennych ale nie o to przecież chodzi, co ciekawe w moim przypadku pomogło wyłączenie zapisu log.txt

21
Bieżące kolejowe / Odp: Nietypowe składy pasażerskie.
« dnia: 29 Czerwca 2008, 21:49:52 »
EC Praha + EU07 (numeru niestety nie zapamiętałem) 26.06.2008 efekt: 30 minut opóźnienia w Sosnowcu. Podejrzewam że planowa EP09 miała jakiś defekt.

22
Cóż na głupotę nie ma rady.

Z tego co się orientuję szyby czołowe elektrowozów to i tak nie są takie zwykłe szyby.
Muszą między innymi wytrzymać uderzenie aluminiowej kuli o masie 1kg z prędkością równą podwójnej Vmax lokomotywy, szyba może ulec popękaniu czy wklęśnięciu ale nie może przepuścić kuli.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Taurus 1216 już w Polsce.
« dnia: 16 Stycznia 2008, 00:41:30 »
Jako ciekawostkę można jeszcze podać że Škoda do budowy tej maszyny chciała przerobić prototyp swojej lokomotywy z roku 1987 - 169 (85E0-ATM według oznaczeń producenta), również bardzo ciekawą maszynę chociażby z uwagi na fakt że była to pierwsza w bloku wschodnim lokomotywa z napędem za pomocą silników asynchronicznych i chyba pierwsza na świecie lokomotywa z bezprzekładniowym napędem za pomocą wolnoobrotowych silników asynchronicznych (oś zestawów kołowych była jednocześnie rotorem silnika)

24
Bieżące kolejowe / Odp: Taurus 1216 już w Polsce.
« dnia: 08 Stycznia 2008, 20:23:35 »
Na razie jeszcze jej nie ma więc tylko grafika, ale z tego co wiem prototyp jest w trakcie budowy. Skoda wygrała przetarg na dostawę 20 takich cacuszek dla CD

25
Bieżące kolejowe / Odp: Taurus 1216 już w Polsce.
« dnia: 08 Stycznia 2008, 19:55:53 »
Taurus... piękna maszyna, chociaż ja bym się nie obraził gdyby zamiast niego po naszych szlakach jeździła taka maszynka:

http://www.skoda.cz/transportation/produkty/elektricke-lokomotivy/lokomotiva-skoda-109-e-aid65.html

26
Bieżące kolejowe / Odp: ulubione lokomotywy
« dnia: 27 Grudnia 2007, 22:11:36 »
Ja lubię, miałem kłopot czy wybrać EP05 czy ET40... ostatecznie zdecydowałem się właśnie na EP05.

A w realu najbardziej lubię czeskie 150, 350 i 240 :)

27
Bieżące kolejowe / Odp: Film z pracy mechanika
« dnia: 18 Listopada 2007, 17:22:49 »
Coś bardziej klasycznego, bez falowników, joysticków i innych nowoczesnych wynalazków:

Alstom E363 w służbie Słoweńskich Kolei (szkoda że komentarz po francusku)


Ps. Co do falowników to w symku chyba nie można realistycznie symulować loka z takim rozwiązaniem? Podobnie jest pewnie z powszechnie teraz stosowanymi asynchronicznymi silnikami trójfazowymi?

28
Bieżące kolejowe / Odp: Film z pracy mechanika
« dnia: 16 Listopada 2007, 21:45:32 »
Za sterami "EU43" ;-)


29
Bieżące kolejowe / Odp: Film z pracy mechanika
« dnia: 16 Listopada 2007, 15:17:07 »
A tak się jeździ czeskim Pershingiem 163 ;-)


Strony: [1]