Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Bartek

Strony: [1]
1
Ten wątek został przeniesiony do [BOCZNICA].

http://eu07.pl/forum/index.php?topic=8175.0

2
Ten wątek został przeniesiony do działu POMOC.

http://eu07.pl/forum/index.php?topic=7184.0

3
Symulator / Prowadzenie lokomotyw joystickiem
« dnia: 29 Maja 2007, 08:05:31 »
Jeżeli nie wszyscy widzieli, to w angielskiej części forum kolega Greno Zee umieścił instrukcję jak w prosty sposób kontrolować lokomotywy w MaSzynie za pomocą joysticka.

Chętnych odsyłam do tego wątku: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5586

4
Forum / Spamboty
« dnia: 20 Stycznia 2007, 15:45:55 »
Drodzy użytkownicy,

Forum co jakiś czas zalewane jest postami spambotów. Zawierają one treści w języku angielskim oraz linki do stron o charakterze pornograficznym. Administratorzy i moderatorzy forum starają się na bieżąco usuwać te wiadomości oraz użtykowników (spamboty), które są ich autorami.

Posty zamieszczane przez spamboty wyglądają mniej więcej tak:

hot! :D ;) :D
http://paris-hilton-sucking.info/youtube/porn_section/20719
regards, Abence0

Jednocześnie prośby do wszystkich innych użytkowników:

1. Proszę NIE KLIKAĆ w linki podawane w tych wiadomościach przez spamboty!!! Po otwarciu się takiej strony komputer zostanie zarażony koniami trojańskimi i wirusami.

2. Proszę nie cytować, nie komentować, nie odpowiadać na wiadomości umieszczane przez spamboty. Właściwe osoby widzą te wiadomości i je usuwają na bieżąco. Proszę nie pisać komentarzy w stylu "Kolejny spam", "Znowu spamują" itd. Autor takiego komentarza, który nic nie wnosi, a tylko wkurza, może zarobić ostrzeżenie.[/code]

5
Ponieważ na forum jak widać pojawia się sporo zdolnych osób, pozwolę sobie zgłosić pewną propozycję.

Chodzi o nowy program startowy. Obecny program startowy został stworzony przez Pita. W porównaniu do starych plików .bat, za pomocą których kiedyś uruchamiana była MaSzyna, był to spory postęp, gdyż można sobie wreszcie było dowolnie wybrać trasy i składy do prowadzenia.

Przyszła mi na myśl propozycja udoskonalenia tego programu, której mógłby dokonać jakiś programista (moje zdolności programowania ograniczają się do języka HTML na przeciętnym poziomie - inaczej sam bym się za to zabrał). Chodzi o to, żeby w nowym starterze można było zestawić sobie dowolny skład do prowadzenia na danej trasie oraz ewentualnie dowolnie zestawić pozostałe składy na trasie.

Założenia (z grubsza) widziałbym takie:
1. Program pobiera z katalogu /scenery listę tras dostępnych na danym komputerze
2. Program pobiera z katalogu /dynamic/pkp/ listę dostępnego taboru.
3. Program odczytuje z wybranej trasy ilość składów, ich umiejscowienie na torach, skład pociągów itd.
4. Użytkownik ma możliwość ingerencji w dostępne składy na trasie: zamiast EU07 chce pojechać EP09, zamiast 4 wagonów 112 chce pojechać składem złożonym z 7 wagonów Z2 itd.
5. Oczywiście zmiany możliwe są w obrębie taboru dostępnego na komputerze u danego użytkownika
6. Po wyborze opcji Uruchom starter zapisuje plik z trasą i składami w jakimś pliku tymczasowym, zmienia wpisy dotyczące taboru na taki jaki chce użytkownik i odpala symka z trasą z tegoż pliku tymczasowego.


Koncepcja dość prosta, na mój rozum wykonalna i to niewielkim nakładem sił - trzeba to tylko ubrać w kod i skompilować.

Wierzę, że na forum jest sporo kreatywnych i ambitnych ludzi, którzy nie boją się nowych wyzwań. Jeżeli ktoś ma siły i możliwości zrobić coś takiego, a przy okazji oddać nieocenione zasługi w rozwoju symka - bardzo proszę o wzięcie pod uwagę powyższej propozycji.

6
Tabor kolejowy / Mam foty EU07-092 z Wrocławia - kto zrobi teksturę?
« dnia: 17 Października 2005, 08:32:24 »
Ponawiam temat. Posiadam 3 ładne fotki wrocławskiej EU07-092 z posprajowanym bokiem. Fotki są z boku i da się z nich zrobić ładną teksturę. Czy ktoś jest chętny?

Zdjęcia robione cyfrakiem, rozdzielczość 2592x1944 px. Chętni niech zgłaszają się na priva.

7
Tabor kolejowy / Poprawić model/teksturowanie EP09
« dnia: 23 Października 2004, 09:42:08 »
EP09 nie wygląda za dobrze. Chodzi o to, że z przodu i z boku lok wygląda jakby stał w cieniu. Nie jest to raczej wina tekstury, bo ta wygląda OK, ale nałożenia tej tekstury czy coś takiego (nie mam pojęcia). W każdym bądź razie jak w symku EP09 zbliża się z naprzeciwka to widać jakby to była czarna dziura. Dopiero z bliższej odległości dostrzega się epokę. Lok nie jest na pierwszy rzut oka żółto-pomarańczowy, tylko raczej czarny, jakby pokryty sadzą.

Czy ktoś znający się na rzeczy mógłby dokonać oporawki tego stanu rzeczy? Chodzi chyba o zmienienie czegoś w pliku .t3d, bo sama tekstura wygląda na poprawną.

8
Forum / Koniec moderatorów?
« dnia: 08 Września 2004, 17:51:30 »
Czemu grupa Devs została pozbawiona możliwości moderowania forum? Za dobrze było i za duży porządek panował? Myślę, że poszerzenie kręgu osób mogących ingerować w dyskusje poza krąg dotychczasowych adminów jest niezbędny, żeby forum sprawnie działało.

9
Forum / Debil 'arolone'
« dnia: 26 Czerwca 2004, 22:40:00 »
Proszę o wycięcie głupawych postów niejakiego 'arolone'. Do tego sugeruję usunięcie konta i ban na IP.
Czy w związku z odejściem Ola i Wingera nie przyda się większa ilość administratorów albo chociaż moderatorów? Zgłaszam się na ochotnika.

10
Bieżące Symulatorowe / Twórcy tekstur: WIĘCEJ UWAGI!!!
« dnia: 19 Maja 2004, 21:39:45 »
Drodzy twórcy tekstur!

Doceniam Wasz wkład w rozwój symka i cieszę się, że macie tyle zapału do pracy. Podziwiam również wyniki Waszej roboty, którymi są piękne i - co najważniejsze - realistyczne tekstury.

Jednak chciałbym zwrócić Waszą uwagę na Wasze niedoróbki, które często mogą zniweczyć cały trud wkładany w tworzenie tekstur.

Autor Eaos-packa, bodaj Mateuzs:

1. Nieszczęśliwy pomysł z instalatorem i domyślną ścieżką (błędnie zresztą podaną) o nazwie "C:/Katalog z symulatorem" czy coś w tym rodzaju. Nie mogłeś zrobić jak inni zwykłego .rar albo .zip?

2. Jak już robisz poprawioną scenerię z eaosami, to chłopie rób ją dokładnie!!! W poprawionym przez Ciebie Quarku nie ma gagarina (wagony są, ale loka wcięło). Do tego ewidentny bład w definicji wagonu. Tekstura nazywa się "eaos.jpg", a wpis w scenerii odwołuje się do pliku "eaos1.jpg", którego nie ma. Przez to wagony są śnieżnie białe... I jak ludzie mają używać tych nowych eaosów? Trzeba przerabiać scenerię ręcznie.

Autor tekstury ET22-1037

Jaka to jest tekstura musiałem się domyślać. Wszędzie jest co prawda ET22-1037, ale plik .rar ma nazwę ET22-1034. Rozdwojenie jaźni?

Do tego często zdarza się Wam mylić wpisy dla lokomotyw (wagonów). Podajecie je jakoś automatycznie i wychodzą takie kwiatki, że wpis odwołuje się do nieistniejącego pliku tekstury z powodu pomylenia numerka lokmotywy.

Tak więc na przyszłość: Poświęćcie te 5 minut na praktyczne sprawdzenie Waszego dzieła. Zróbcie wszystko od początku tak jak będzie to robiła osoba pobierająca Waszą teksturę: wypakowanie, dodanie wpisu, uruchomienie symka i sprawdzenie czy działa poprawnie!

Jednocześnie dziękuję za dostosowanie się do mojego porzedniego apelu i dodawanie zrzutów ekranu z symka. Mała uwaga do tego: róbcie takie zrzuty, żeby lokomotywę było w miarę wyraźnie widać, a więc z dosyć bliska. Większość zrzutów jest OK, ale kilka jest zbyt dalekich i przez to niewyraźnych.

11
Na warsztacie / Licencja dla symulatora
« dnia: 17 Kwietnia 2004, 21:08:25 »
Biorę się za bary z ułożeniem tekstu licencji dla symulatora po polsku i angielsku. Co prawda licencji i tak nikt potem nie czyta, ale poważna aplikacja powinna go mieć :) Dla przeciętnego użytkownika tekst licencji nie będzie wnosił nic nowego. Głównym jego celem jest dokładne określenie statusu symulatora i zapobieżenie w dodatkowy sposób (oprócz środków gwarantowanych przez prawo autorskie) przed sprzedawaniem symulatora przez osoby trzecie.

12
Bocznica / E1 in English
« dnia: 11 Kwietnia 2004, 20:57:36 »
Po długich HTML-owych bojach (odchwaszczanie kodu wyplutego przez FrontPages Express) przekształciłem tłumaczenie instrukcji E1 na angielski autorstwa Chestera do wymagań naszej WWW. Bezpośredni link to http://www.eu07.pl/eng/modules/news/article.php?storyid=13 .

13
Bieżące Symulatorowe / Trasa Quarka - semafory
« dnia: 22 Marca 2004, 23:05:28 »
Pytanie moje dotyczy semaforów w trasie Quarka. Odcinek między Koniewicami a Kopalnią, praktycznie tuż przed wjazdem do Kopalni. Na ostatnim łuku przed stacją znajduje się (chyba tak to się nazywa) tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego - sygnalizator podający pomarańczowe światło. Sygnał ten każde ograniczyć prędkość do 40 km/h i mówi, że na wjazdowym jest S1. A więc jak jadę, to zobaczywszy sygnalizator daję po hamulcach i wytracam do 40 km/h. Gdy przejeżdżam obok sygnalizatora, to kilka metrów przed nim on jak na złość zmienia się na zielone i zaraz dalej widzę, że na wjazdowym też jest zielone. A więc okazuje się, że niepotrzenie hamowałem.

Teraz pytania: czy tok pojmowania rzeczywistości przedstawiony wyżej jest prawidłowy (co do przepisów)? Czy ta "złośliwa" zmiana świateł gdy znajduję się tuż przed sygnalizatorem ma czemuś służyć i służy w rzeczywistości czy to jest tylko źle zaprogramowany event w trasie Quarka?

14
Bieżące Symulatorowe / Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« dnia: 16 Marca 2004, 21:31:13 »
Witam!

Podzielę się z Wami moimi wrażeniami odnośnie nieoficjalnego patcha z pantografami udostępnionego przez Wingera.

1. Świetny pomysł z tym obrazkiem podczas ładowania symulatora. Bardzo ładnie to wygląda.
PROPOZYCJE: zmień logo (stare jest, z nieaktualnym adresem strony), ładnie by wyglądał jakiś pasek postępu ładowania scenerii, nawet prosty

2. Pantografy cały czas podziwiam i krytyki jeszcze nie skonstruowałem. Jak na razie wyglądają i funkcjonują bardzo ładnie. Nie mam się do czego przyczepić, poza znanymi bugami. No i oczywiście FPS siadło... :(

3. W EN57 nie działa sprężarka i trąbka wysokotonowa, chociaż pliki dźwiękowe są.

4. SHP w kiblu nie działa.

5. Dźwięk otwierania drzwi w kiblu jest w pewnym momencie zapętlony chyba. Tak mi się na ucho wydaje. Puście to sobie ze dwa razy, to wyczaicie o co chodzi. Jak by coś, to mogę dokładniej podać czasy jak obejrzę plik pod edytorem.

6. Światła, chociaż to tekstura, wyglądają sugestywnie. Świetnie! Ale jest z tym mały problem: sprzęgłem sobie dwa kibelki, zapaliłem światła i zapaliły się w obu jednostkach, a tak chyba być nie powinno...

7. W EN57 tekstura drzwi widziana od wewnątrz (inaczej: jak drzwi są otwarte i patrzy się z zewnątrz kibla do środka, to chodzi mi o drzwi po drugiej stronie, które są zamknięte) ma czerwoną szybę. Dlaczego?

15
Bocznica / Niemieckie tłumaczenie strony
« dnia: 11 Stycznia 2004, 19:29:49 »
Co prawda niemieckie tłumaczenie to nie moja parafia, ale trochę się w niemieckim wyznaję i pozwolę sobie zadać w związku z tym pytanie.

Na głównej stronie, na samym dole jest takie zdanie napisane czerwoną czcionką: "Programm ist im frühen Entwicklung Stadium instabil und kann auf einigen Systemen sein". Jak się przez 5 lat niemieckiego uczyłem, to nie rozumiem tego zdania... Zwłaszcza nie wiem o co chodzi w drugiej części "und kann auf einigen Systemen sein" - "może być na niektórych systemach" (ale jaki?).

Domyślam się, że w tym zdaniu jest błąd, bo słowo "instabil" powinno być przed "sein". A jeżeli zdanie jest jak najbardziej OK, to proszę o przetłumaczenie - człowiek się czegoś nauczy :)

16
Bieżące Symulatorowe / Czy to chmury?
« dnia: 03 Grudnia 2003, 21:39:45 »
Sprawa dotyczy symulatora z łatką 30.11 i łatką do tej łatki :)

Jadę sobie z Koniewic EU07-485. Między Koniewicami a pierwszym przejazdem kolejowym po prawej stronie, "w terenie" widać taką białą płaszczyznę. Początkowo wygląda to jak wielka chmura (pierzasta?), nawet fajnie i realistycznie. Jednak im bliżej rzeczonego przejazdu kolejowego, tym bardziej da się zauważyć, że ta biała płaszczyzna to w rzeczy samej bryła. Na chumrę to już wtedy nie wygląda; co najwyżej podobne jest to do jakiejś ooogromnej hali blaszanej - jakby koło Koniewic hipermarket budowali :)

Ten sam pociąg, stacja Kopalnia. Na stacji jestem mniej więcej z przyjazdem SU45 z przeciwnego kierunku. Sęk w tym, że suka nie zatrzymuje się w kopalni (było już tak również przed łatką 30.11). Suka InterCity prowadzi czy co?

17
Bieżące Symulatorowe / EU07-485 - bug
« dnia: 23 Listopada 2003, 17:12:26 »
Donos:

Jechałem trasę EU07-485 z Koniewic do Wielkiego Kaca. Pierwsza rzecz: w Dejawach Kopalni ET41 mało na mnie nie najechała.

Po przyjeździe do Wielkego Kaca skład jest kierowany na boczny tor. Stanąłem sobie tam, odczepiłem loka i postanowiłem pokręcić się po stacji. Przyjechała ET41 i została skierowana na tor, na którym stał przyprowadzony przeze mnie skład osobowy.

Co dziwne, wjeżdżając na bocznicę skład towarowy prowadzony przez ET41 zaczął się rozpadać - tak jakby puszczały sprzęgi. Na końcu, co wyglądało już groteskowo, rozpadła się sama ET41 na dwa człony. Jeden z nich zaczał popychać przyprowadzone przeze mnie wagony osobowe.

To byłem ja, Jarząbek :)

18
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 15 Listopada 2003, 19:12:20 »
Witam!

Na początek składam różne miłe wyrazy :) za dzisiejszy update. Jak usłyszałem dźwięki kibelka, to mi pociekła ślinka :) Moim zdaniem, jeżeli tylko brakuje wnętrza EN57, to można było ją już dać w tym update jako dumba.

Teraz do rzeczy. W jaki sposób powinno się hamować loki elektryczne? Na przykład jadę 100 km/h, widzę żółte na semaforze i muszę zwolnić. Nastawnik mam na pozycji drugiej bezoporowej. Teraz co robić?

Gdy dam hamulec bez ruszania nastawnika, wywala nadmiarowy. A więc muszę zjechać nastawnikiem na pozycję 0 i dopiero wtedy hamować. Czy tak jest w realu?

Druga sprawa. Do czego używać hamulca pomocniczego? Dotychczas znalazłem dla niego zastosowanie praktycznie tylko przy jeździe luzem, gdzie jest skuteczniejszy niż hamulec zasadniczy. Kiedy go jeszcze używać?

[%sig%]

Strony: [1]