Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bartek

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
@ LocomotivBL80

One, minor remark. When you post to the forum, please do not paste the translation into Polish. It's a completely rubbish and useless. I guess it's an output of a web translator. It's unreadable, sometimes funny and often misleading - so there's no sense to post it here. Many interested people carry on with English, so that's enough. Translation into Polish done by a computer is useless here. Pity, that we cannot communicate in a less distant and more slavic-like language.

2
Ten wątek został przeniesiony do [BOCZNICA].

http://eu07.pl/forum/index.php?topic=8175.0

3
Forum / Odp: SMF vs phpBB
« dnia: 18 Marca 2008, 08:58:34 »
Hehehe  ;D  A jak była "debata" przed wprowadzeniem SMF, to byłem chyba jedynym, który głośno powiedział, że to marny pomysł... --> http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6177.0.html

Forum jak forum - liczy się treść głównie, go oba "silniki" są dość podobne. Niemniej nadal wolę phpBB

Aha, i przy zmianie trzeba by zatrudnić jakiegoś robota żeby linki w wiadomościach pozmieniał.

4
Ten wątek został przeniesiony do działu POMOC.

http://eu07.pl/forum/index.php?topic=7184.0

5
Forum / Odp: Linki do tematów z dawnego skryptu - zamiana na nowe
« dnia: 11 Października 2007, 15:23:34 »
Super!

A czy dałoby się jakimś skryptem przerobić istniejące odwołania do tematów z phpBB na linki odpowiadające obecnemu silnikowi forum?

6
Czy ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć na temat sensu lub bezsensu robienia czegoś albo nad wyższością jednych Świąt od drugich??? Czy też możemy wrócić do konstruktywnych pomysłów dotyczących programu i osoby, która się na czymś zna i chce pomóc?

Zgadzam się i podpisuję pod tym.
Pora więc na porządki.
Akvin

7
Cytat: Ra
To jest do zrobienia. Jak rozumiem trzeba by sprawdzać, czy są pary plików .chk i .mmd, z uwzględnieniem podziału na zwykłe, dumb i wrak. Można by wykorzystać plik dynamic.dat, albo stworzyć bazę zawierającą więcej informacji.

Chyba raczej program powinien analizować to, co jest wewnątrz katalogu /dynamic/pkp/ i w katalogach tam umieszczonych "wyłapywać" pliki .chk i .mmd, odsiewając dumby i wraki od taboru jeżdżącego (z kabiną oczywiście czyli do prowadzenia). Korzystanie z pliku dynamic.dat IMHO nie jest dobrym pomysłem, bo zawarte w nim wpisy z reguły nie odzwierciedlają taboru dostępnego na danym komputerze w katalogu /dynamic/pkp/ . Jedni userzy mają w dynamic.dat więcej wpisów, inni mniej.

Cytat: Ra
Tu bym prosił o jakąś koncepcję wizualną, jakby to miało wyglądać, żeby było wygodne. Chyba dobrze by było posługiwać się przy tym miniaturkami. Czy robić miniaturki do każdego numeru lokomotywy oddzielnie?

Hm.... Koncepcję wizualną...
1. A więc mamy jakieś pole, na którym jest combolista z lokomotywami/EZT ustawionym powiedzmy alfabetycznie - na razie same lokomotywy/EZT. Po wyborze pojazdu po prawej stronie pojawia się jego miniaturka (na razie "ogólna" miniaturka, czyli jakaś reprezentatywne zdjęcia dla danego pojazdu). Teraz jeszcze bardziej po prawej stronie uaktywnia się kolejna combolista z wyborem danego numeru pojazdu - tu odczytywane są dostępne dla danego pojazdu tekstury. Czyli jak wybraliśmy EU07 w pierwszym kroku, to teraz pojawia się lista z teksturami (np. EU07-007, EU07-123, EU07, 424, EU07-510 itd.). Po wybraniu dokładnego egzemplarza loka/EZT pojawia się po prawej stronie jego tekstura pomniejszona (tu może być trudniej, bo nie wszystkie tekstury posiadają zmniejszony obrazek prezentujący zawartość. Albo ktoś to zrobi, albo możemy sobie odpuścić pokazywanie tekstury w tym programie).
2. Po wybraniu loka/EZT uaktywniają się pola wyboru poniżej, gdzie można wybrać co będzie doczepione do lokomotywy.
2a Tutaj trzeba będzie pobawić się trochę z poleceniami if... then..., bo np. jak się wybierze EZT, to doczepić do niej można tylko inne EZT i to też na ogół jedynie z takiej samej serii. Ponadto jak się wybierze EZT, to można zestawić pociąg z max. 4 składami EZT - więcej raczej nie jeździ i nigdy nie jeździło. Po co więc sprawiać możliwość tworzenia fantastyki czyli składów np. 20 x EN57.
2b Wypadałoby przewidzieć możliwość zestawiania składów np. kilku lokomotyw czy składu w trakcji ukrotnionej. To dotyczy oczywiście tylko sytuacji, gdy jako pojazd główny została wybrana lokomotywa. Dlatego po wyborze lokomotywy, jako drugi wagon można wybrać również lokomotywę. W przypadku wyboru loka będzie można wybrać opcję, czy ma jechać jako wygaszona czy w trakcji ukrotnionej. Tutaj kolejna uwaga - nie wszystkie loki mogą jeździć w trakcji ukrotnionej, więc taka możliwość będzie dostępna tylko dla nielicznych par lokomotyw (np. niektóre EU07). Opcja wyboru loka na 3, 4, 5 itd. wagonie może się pojawić tylko wtedy, gdy na poprzednim wagonie też był lok - żeby nie było składów typu lok - wagon - lok - wagon.
2 - ciąg dalszy Opcja wyboru wagonów również combolisty (tam powinny być wagony + loki, pod warunkami jak wyżej). Gdzieś obok powinno być pole do wpisania ilości wagonów. Po ich wpisaniu pojawia się odpowiednia liczba combolist poniżej.


Cytat: Ra
To jest do zrobienia. Jakoś trzeba by rozwiązać kwestię zmiany taboru na kilku sceneriach jednocześnie - wtedy dla każdej scenerii musiałby być oddzielny plik tymczasowy. A jeśli ktoś by chciał mieć kilka zestawów i używać ich zamiennie?

Hm... Ja mając na myśli plik tymczasowy myślałem o pliku, który byłby kasowany automatycznie po wyjściu z symulatora. Taka sceneria jednorazowa. Po co te pliki miałyby się zapisywać? Dzisiaj chcę sobie pojeździć ET22 i 7 wagonami Uhs na scenerii X, to po co mi to zapisywać? Za tydzień też będę chciał to samo? Więc miałby to być faktycznie tymczasowy plik - tylko na jedną misję.

Cytat: Ra
Pytania dodatkowe:
 7. Czy oprócz dynamic/pkp/ są planowane inne katalogi z taborem do jazdy (dynamic/db/? dynamic/skm/?) i czy ewentualnie da się jeździć samochodami i statkami? Ostatnio ktoś robi suwnice... jako że to też poniekąd jest to pojazd szynowy, może dało by się go prowadzić? Suwnica też będzie w dynamic/pkp/?

Może na razie skupmy się na /dynamic/pkp/ Tam jest 95% interesującego wszystkich taboru - czyli taboru polskiego.

Cytat: Ra
8. Czy ograniczyć wielkość formowanych składów? Można by ustalić długość toru startowego, ale będzie to wymagać kilku minut na analizę. Poza tym długość składu powinna być dobrana do stacji znajdujących się dalej (skład powinien się mieścić w całości przy peronie lub na mijance). Myślę że długość składu (a także jego typ: spalinowy/elektryczny, pasażerski/towarowy/specjalny) trzeba by zapisać w komentarzu przed/w trainset, podobnie jak to jest z opisem //$o.

Myślę, że jest to niepotrzebne i tylko dodatkowa robota. Każdy zestawia sobie tak jak mu wygodniej i jest za to odpowiedzialny. Jak zestawi za długi skład, to najwyżej się nie zmieści w peronach. Trasy są dość realistyczne i powinny przewidywać kilkanaście wagonów pasażerskich w peronach na stacjach na liniach zelektryfikowanych. Jak ktoś zestawi sobie pośpiecha z 40 wagonami, to sam sobie winien - jak w życiu.

Cytat: Ra
9. Czy ktoś dysponuje wzorami na maksymalną prędkość składu w zależności od mocy lokomotywy i ciężaru? Ewentualnie innymi podobnymi, żeby nie wstawiać składów, których się nie ruszy, albo które się zerwą, czy też nie da się nimi zahamować (patrz wagony Villach).

Oczywiście nie chodzi mi o hamowanie radosnej twórczości przy formowaniu składów, tylko wyświetlanie informacji.

To by było naprawdę super tak ainformacja, tylko obawiam się, że to za dużo roboty i kłopotu. Ale jakby było coś takiego, to tylko się cieszyć :))))

8
Forum / Odp: Nowy skrypt forum
« dnia: 04 Września 2007, 20:52:48 »
W angielskiej części forum nie można pisać nie będąc zarejestrowanym/zalogowanym, co jest wbrew idei tej części forum. Bardzo proszę adminów o umożliwienie osobom bez konta pisania w tej części forum. Szczytem marzeń byłoby, jakby w tej części forum było w języku angielskim :)

9
EU07 Simulator English forum / Odp: Help is needed ;)
« dnia: 28 Lipca 2007, 09:27:42 »
Oh, you mean "route" :)

Routes are mainly developed using Windows Notepad. There is no English manual on how to develop routes I think. It's quite complicated I think, because you cannot use a WYSIWYG editor to plan routes.

10
EU07 Simulator English forum / Odp: Help is needed ;)
« dnia: 27 Lipca 2007, 22:23:42 »
What is an "orbit"?

11
EU07 Simulator English forum / MaSzyna Community
« dnia: 13 Lipca 2007, 15:26:32 »
A philosofic digression at first: it's funny that people from Czech Republic and Poland communicate using English :) I know it's much easier and understanding is better but I can't resist the feeling that it's like travelling from Warsaw to Prague via London :)))

Thank you for your precious comment.

As I can remember there were efforts aimed at making MaSzyna more international. Our currently not updated Website (before the crash of the server in 2005 which hosted it) apart from the Polish version featured almost completely translated English version (including FAQ, some documentation, description of locos' cabs, updated download section etc.) and some German content. I was personally contributed to the English version. There were plans to translate it also to Czech and at least one another foreign language. Unfortunatelly, when server crashed foreign language verisions disappeared... :(

Another thing is that the current status of the simulator is rather uncertain. There are a few good people who take efforts to develope it and keep it running, but their skills are limited (but I don't mean that they should be regarded as minor - I admire their efforts) to creating new models, routes and textures. The program itself may be edited by only a few people for two reasons: coding is more complicated than compiliation of routes, making of texures etc. The other reason for this is that the source code has not been published and made opened for all the community. As the authors are not interested in publishing it, I think that further development of MaSzyna is in danger.

Another thing is that I don't really share your point of view towards international fans of MaSzyna. Take a look at the English forum - it's not so popular. New posts show up here w few times a month or even rarer.
Maybe MaSzyna is one of the best train sims availble - I don't oppose this sentence - but I don't see so much international fever around it.

Maybe it's because MaSzyna was intended as a strictly Polish train simulator. With Polish locos, cars, routes etc. I know that one would develop also foreign locos, cars and routes but first of all he would get to know how to do this which is itself quite complicated for Polish users. Since nobody asks for help with localizing MaSzyna in another railway environment - there's no need to help for those Polish users who know how to setup routes and trains.

12
Symulator / Prowadzenie lokomotyw joystickiem
« dnia: 29 Maja 2007, 08:05:31 »
Jeżeli nie wszyscy widzieli, to w angielskiej części forum kolega Greno Zee umieścił instrukcję jak w prosty sposób kontrolować lokomotywy w MaSzynie za pomocą joysticka.

Chętnych odsyłam do tego wątku: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5586

13
EU07 Simulator English forum / Re: Seeking advice
« dnia: 23 Maja 2007, 20:06:00 »
Cytat: "Greno Zee"
[list=1]
[*]What's the deal with SHIFT+1, SHIFT+2... keys
There are numerous tracks instructing the driver to use one of these keys. I was never able to make this work - at least to my best knowledge. I always stand somewhere in front of a red light untill I decide I've had enough and quit.
So, is this effected by your regional settings? I've tired my belgian keyboard, my English UK and English US and nothing.
Could it also have anything to do with the fact that I use a laptop?
And finally, why do some tracks need this and some don't?


Be sure to press Shift+1 (which is in fact "!"), Shift+2 (which is "@") etc. Do not use your numerci pad to do that. I do not think it had something to do with your regional settings. This is a manual way of starting events in the scenery. It's up to the scenery author's choice if events are launched automatically (more complicated to code I think) or manually.

Cytat: "Greno Zee"

[*]I have noticed on some EMUs one can open and close the door. All I can do is control the left side door. On my belgian keybord "?" opens the door, "," closes it ("?" is SHIFT+"," and physically lays where english has got the M key). On english UK it's "<" and ",". There is not one single key anywhere that would open the right side door. How do I do that?


So, let's check the keys.
< - left door open
, - left door close
> - right door open
. - right door close
? - horn

< and , as well as > and . should be placed on the same keyboard keys.

Cytat: "Greno Zee"
[*]In Dynamic\PKP there's the dynamic.dat. Why isn't there one in every subfolder of Dynamic? Or why isn't the dynamic.dat straight in the Dynamic folder.


Probably because recognition and driving of other vehicles, including i.e. Czech railway vehicles has not been fully implemented.

14
Cytat: "janek32"
Czyli tymi co tworzą MaSzynę. Można to też przeczytać tu: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=912

W chwili obecnej nad tym pracuje tylko McZapkie, i Marcin EU Woźniak.


McZapkie i Marcin_EU już nie pracują nad MaSzyną niestety :(

15
EU07 Simulator English forum / MaSzyna Operation Guide
« dnia: 15 Maja 2007, 16:11:53 »
Cytat: "BLAcKboY"
Well in the real world you have a man doing the couple thing (how do you call that thing???).


Coupling :)

16
EU07 Simulator English forum / MaSzyna Operation Guide
« dnia: 15 Maja 2007, 13:14:33 »
Well done again! Thank you indeed :)

17
EU07 Simulator English forum / EU07 Download
« dnia: 07 Maja 2007, 15:21:04 »
Thank you! That's helpful.

18
EU07 Simulator English forum / How to register
« dnia: 07 Maja 2007, 15:20:10 »
Thank you! That's helpful for other users :)

19
Jaras - bo takim go znałem - jako @jarasa z tego Forum niewątpliwie był jedną z bardziej wyrazistych osobowości, które się tu wypowiadały. Zawsze uczynny, zawsze pomocny, zawsze perfekcyjny (co miało swój wyraz w tym jak i co pisał oraz w choćby bardzo dobrze i dokładnie opracowanych przepisach E-1), zawsze kulturalnie się wypowiadający. Samego tylko stylu wypowiadania się na forach internetowych od jarasa mogło się wielu uczyć... Do tego aktywny uczestnik większości dyskusji swego czasu. Wniósł do tego Forum oraz rozwoju całego Symulatora niemałą wartość dodaną.

Zanik Jego aktywności na Forum nie mógł przejść niezauważony. Na Forum pozostaną Jego posty jako wartościowa pamiątka tego, co kiedyś napisał.

Odejście ze społeczności jaką jest Forum jest przykrą wiadomością. Odejście z tego Świata jest wielkim smutkiem.

Spoczywaj w pokoju!

20
Na warsztacie / Instalator Dodatków
« dnia: 10 Lutego 2007, 22:13:04 »
Ładna robota!

Trzeba tylko jakiś program, który będzie pakował pliki do tego formatu .mpm. No i twórcy tras/taboru powinni odczuwać wewnętrzną potrzebę stosowania jednego standardu dla rozpowszechniania swoich dzieł czyli np. takiego programu :)

21
Forum / Nowi userzy precz.
« dnia: 05 Lutego 2007, 22:32:59 »
Cytat: "Patrykos"
Zastanawiam się czy też nie wypisac użytkowników którzy nie pisali wogulewiadomości przez hohoho czasu.


Ja byłbym za tym żeby usunąć użytkowników, którzy się zarejestrowali i nic nie napisali. Dajmy na to od końca 2005 roku. Bo ktoś się zarejestrował powiedzmy 2 lata temu i nic ani razu nie napisał. To po co taki ktoś?

22
Forum / Nowi userzy precz.
« dnia: 05 Lutego 2007, 21:14:54 »
Dobra robota! :)

23
Forum / Nowi userzy precz.
« dnia: 25 Stycznia 2007, 14:59:15 »
Super!!! :)))

Od razu jak się patrzy na listę userów to zrobiło się przejrzyściej.

Dodano po 41 minutach:

 Nie wiem jak, ale zarejestrował się Abup6 i natrzaskał 9 postów o Angelinie Jolie... ;(

Dodano po 1 minutach:

 Winger, a usuń wszystkich, którzy nie napisali żadnego postu? Wśród tych osób 90% to spamboty, a reszta jak nie pisze nic to po co ma być na forum? Najwyżej jeszcze raz się zarejestrują.

24
Forum / Nowi userzy precz.
« dnia: 25 Stycznia 2007, 13:27:29 »
Cytat: "Krzysiek626"
@Bartek, tabliczka mnożenia to jest też pytanie. I nie ma zmiłuj tu nikt nie wytłumaczy się że nie zna odpowiedzi. Ostatecznie dodawanie.


OK, ale to są cały czas numerki. A numerki rozumiane są przez ludzi z całego świata. Przez boty także. Jak boty umieją wpisywać numerki z obrazka, to pewnie wykumają szybko także, że trzeba wpisać wynik mnożenia czy dodawania.

A przy moim pomyśle trzeba znać język polski i co nieco kumać (mieć inteligencję na wyższym poziomie niż kuchenny taboret). Boty tego nie umieją zapewne...

25
Forum / Nowi userzy precz.
« dnia: 25 Stycznia 2007, 12:40:19 »
A po co się silić na jakieś numerki i obrazki, skoro można zrobić to - moim zdaniem - prościej tak, aby nie dać szans anglojęzycznej maszynie czy nawet anglojęzycznemu człowiekowi.

Wystarczy przy rejestracji dać pytanie, na które każdy przeciętnie rozwinięty człowkek władający językiem polskim odpowie np. "Podaj rok wybuchu II Wojny Światowej", "Podaj nazwę bitwy z Krzyżakami w 1410 roku", "Wpisz nazwisko autora książki "W pustyni i w puszczy"" itd.

Boty a do tego anglojęzyczne nie mają szans! Bo tego trzeba rozumieć język polski i mieć nieco inteligencji więcej niż maszyna.

Trzeba to jak najszybciej zrobić, bo nas zaleją i zakopią! Jak się nie da zrobić jakiegoś naprawdę odsiewającego systemu rejestracji, to proponuję wyłączyć możliwość rejestracji.

26
Forum / Translator dla korzystajacych z forum angielskojezycznego.
« dnia: 21 Stycznia 2007, 18:41:31 »
vitamin Offering until Admina forums angielskojezycznego. Moze by valuations on forums Simulator English forums " lose this rope until translating program.Zeby yourselves they'd chlopaki ex swiata trochee poczytac as well our forums?

To wypluł translator, jak mu zapodałem Twojego posta. Myślę, że z innymi postami może być podobnie. Styl pisania wiadomości na forum to nie jest styl jaki znajdziemy w książkach. Czasem władający polskim jako pierwszym językiem (czyli 99% osób z tego forum) mają trudności z odczytaniem myśli innych...

Aczkolwiek pomysł sam w sobie niegłupi.

27
Forum / Aktywacja konta oraz spam na forum
« dnia: 21 Stycznia 2007, 13:32:03 »
Nie wiem czy ten nowy sposób rejestracji jeest skuteczny...

Dziś zarejstrował się jaki spambot z Rosji - http://www.eu07.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3871

BTW, od razu do wycięcia ten user.

28
Forum / Aktywacja konta oraz spam na forum
« dnia: 20 Stycznia 2007, 19:44:02 »
Cytat: "ShaXbee"
Dodałem moduł z kodem obrazkowym (captcha) przy rejestracji. Powinien ograniczyć zjawisko spamu.

Przy okazji naprawiłem bazę wyników wyszukiwania - wyszukiwarka (słowa kluczowe / posty od ostatniej wizyty etc.) jest już sprawna.


Dzięki Ci !!!

29
Forum / Spamboty
« dnia: 20 Stycznia 2007, 15:45:55 »
Drodzy użytkownicy,

Forum co jakiś czas zalewane jest postami spambotów. Zawierają one treści w języku angielskim oraz linki do stron o charakterze pornograficznym. Administratorzy i moderatorzy forum starają się na bieżąco usuwać te wiadomości oraz użtykowników (spamboty), które są ich autorami.

Posty zamieszczane przez spamboty wyglądają mniej więcej tak:

hot! :D ;) :D
http://paris-hilton-sucking.info/youtube/porn_section/20719
regards, Abence0

Jednocześnie prośby do wszystkich innych użytkowników:

1. Proszę NIE KLIKAĆ w linki podawane w tych wiadomościach przez spamboty!!! Po otwarciu się takiej strony komputer zostanie zarażony koniami trojańskimi i wirusami.

2. Proszę nie cytować, nie komentować, nie odpowiadać na wiadomości umieszczane przez spamboty. Właściwe osoby widzą te wiadomości i je usuwają na bieżąco. Proszę nie pisać komentarzy w stylu "Kolejny spam", "Znowu spamują" itd. Autor takiego komentarza, który nic nie wnosi, a tylko wkurza, może zarobić ostrzeżenie.[/code]

30
Poszukuję, chcę zrobić / Multi player do smyka co wy na to??
« dnia: 29 Grudnia 2006, 15:32:17 »
Panowie,

takie coś jest na dzień dzisiejszy nierealne i nawet nie ma co o tym dyskutować. Podobne wątki były już kiedyś w tym dziale, wystarczy poszukać (chociaż Szukajka nie działa, ale ręcznie można bez trudu większego).

Niebawem zamknę wątek albo przeniosę go na Bocznicę, bo naprawdę do nieczego konstruktywnego on nie doprowadzi.

Strony: [1] 2 3 ... 11