To jest do zrobienia. Jak rozumiem trzeba by sprawdzać, czy są pary plików .chk i .mmd, z uwzględnieniem podziału na zwykłe, dumb i wrak. Można by wykorzystać plik dynamic.dat, albo stworzyć bazę zawierającą więcej informacji.
Chyba raczej program powinien analizować to, co jest wewnątrz katalogu /dynamic/pkp/ i w katalogach tam umieszczonych "wyłapywać" pliki .chk i .mmd, odsiewając dumby i wraki od taboru jeżdżącego (z kabiną oczywiście czyli do prowadzenia). Korzystanie z pliku dynamic.dat IMHO nie jest dobrym pomysłem, bo zawarte w nim wpisy z reguły nie odzwierciedlają taboru dostępnego na danym komputerze w katalogu /dynamic/pkp/ . Jedni userzy mają w dynamic.dat więcej wpisów, inni mniej.
Tu bym prosił o jakąś koncepcję wizualną, jakby to miało wyglądać, żeby było wygodne. Chyba dobrze by było posługiwać się przy tym miniaturkami. Czy robić miniaturki do każdego numeru lokomotywy oddzielnie?
Hm.... Koncepcję wizualną...
1. A więc mamy jakieś pole, na którym jest combolista z lokomotywami/EZT ustawionym powiedzmy alfabetycznie - na razie same lokomotywy/EZT. Po wyborze pojazdu po prawej stronie pojawia się jego miniaturka (na razie "ogólna" miniaturka, czyli jakaś reprezentatywne zdjęcia dla danego pojazdu). Teraz jeszcze bardziej po prawej stronie uaktywnia się kolejna combolista z wyborem danego numeru pojazdu - tu odczytywane są dostępne dla danego pojazdu tekstury. Czyli jak wybraliśmy EU07 w pierwszym kroku, to teraz pojawia się lista z teksturami (np. EU07-007, EU07-123, EU07, 424, EU07-510 itd.). Po wybraniu dokładnego egzemplarza loka/EZT pojawia się po prawej stronie jego tekstura pomniejszona (tu może być trudniej, bo nie wszystkie tekstury posiadają zmniejszony obrazek prezentujący zawartość. Albo ktoś to zrobi, albo możemy sobie odpuścić pokazywanie tekstury w tym programie).
2. Po wybraniu loka/EZT uaktywniają się pola wyboru poniżej, gdzie można wybrać co będzie doczepione do lokomotywy.
2a Tutaj trzeba będzie pobawić się trochę z poleceniami
if... then..., bo np. jak się wybierze EZT, to doczepić do niej można tylko inne EZT i to też na ogół jedynie z takiej samej serii. Ponadto jak się wybierze EZT, to można zestawić pociąg z max. 4 składami EZT - więcej raczej nie jeździ i nigdy nie jeździło. Po co więc sprawiać możliwość tworzenia fantastyki czyli składów np. 20 x EN57.
2b Wypadałoby przewidzieć możliwość zestawiania składów np. kilku lokomotyw czy składu w trakcji ukrotnionej. To dotyczy oczywiście tylko sytuacji, gdy jako pojazd główny została wybrana lokomotywa. Dlatego po wyborze lokomotywy, jako drugi wagon można wybrać również lokomotywę. W przypadku wyboru loka będzie można wybrać opcję, czy ma jechać jako wygaszona czy w trakcji ukrotnionej. Tutaj kolejna uwaga - nie wszystkie loki mogą jeździć w trakcji ukrotnionej, więc taka możliwość będzie dostępna tylko dla nielicznych par lokomotyw (np. niektóre EU07). Opcja wyboru loka na 3, 4, 5 itd. wagonie może się pojawić tylko wtedy, gdy na poprzednim wagonie też był lok - żeby nie było składów typu lok - wagon - lok - wagon.
2 - ciąg dalszy Opcja wyboru wagonów również combolisty (tam powinny być wagony + loki, pod warunkami jak wyżej). Gdzieś obok powinno być pole do wpisania ilości wagonów. Po ich wpisaniu pojawia się odpowiednia liczba combolist poniżej.
To jest do zrobienia. Jakoś trzeba by rozwiązać kwestię zmiany taboru na kilku sceneriach jednocześnie - wtedy dla każdej scenerii musiałby być oddzielny plik tymczasowy. A jeśli ktoś by chciał mieć kilka zestawów i używać ich zamiennie?
Hm... Ja mając na myśli plik tymczasowy myślałem o pliku, który byłby kasowany automatycznie po wyjściu z symulatora. Taka sceneria jednorazowa. Po co te pliki miałyby się zapisywać? Dzisiaj chcę sobie pojeździć ET22 i 7 wagonami Uhs na scenerii X, to po co mi to zapisywać? Za tydzień też będę chciał to samo? Więc miałby to być faktycznie tymczasowy plik - tylko na jedną misję.
Pytania dodatkowe:
7. Czy oprócz dynamic/pkp/ są planowane inne katalogi z taborem do jazdy (dynamic/db/? dynamic/skm/?) i czy ewentualnie da się jeździć samochodami i statkami? Ostatnio ktoś robi suwnice... jako że to też poniekąd jest to pojazd szynowy, może dało by się go prowadzić? Suwnica też będzie w dynamic/pkp/?
Może na razie skupmy się na /dynamic/pkp/ Tam jest 95% interesującego wszystkich taboru - czyli taboru polskiego.
8. Czy ograniczyć wielkość formowanych składów? Można by ustalić długość toru startowego, ale będzie to wymagać kilku minut na analizę. Poza tym długość składu powinna być dobrana do stacji znajdujących się dalej (skład powinien się mieścić w całości przy peronie lub na mijance). Myślę że długość składu (a także jego typ: spalinowy/elektryczny, pasażerski/towarowy/specjalny) trzeba by zapisać w komentarzu przed/w trainset, podobnie jak to jest z opisem //$o.
Myślę, że jest to niepotrzebne i tylko dodatkowa robota. Każdy zestawia sobie tak jak mu wygodniej i jest za to odpowiedzialny. Jak zestawi za długi skład, to najwyżej się nie zmieści w peronach. Trasy są dość realistyczne i powinny przewidywać kilkanaście wagonów pasażerskich w peronach na stacjach na liniach zelektryfikowanych. Jak ktoś zestawi sobie pośpiecha z 40 wagonami, to sam sobie winien - jak w życiu.
9. Czy ktoś dysponuje wzorami na maksymalną prędkość składu w zależności od mocy lokomotywy i ciężaru? Ewentualnie innymi podobnymi, żeby nie wstawiać składów, których się nie ruszy, albo które się zerwą, czy też nie da się nimi zahamować (patrz wagony Villach).
Oczywiście nie chodzi mi o hamowanie radosnej twórczości przy formowaniu składów, tylko wyświetlanie informacji.
To by było naprawdę super tak ainformacja, tylko obawiam się, że to za dużo roboty i kłopotu. Ale jakby było coś takiego, to tylko się cieszyć :))))