Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Gumastic

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Przejazdy kolejowe w mapach GPS
« dnia: 13 Lutego 2009, 22:06:09 »
Witam
Znalazłem taki ciekawy artykuł:
http://fakty.interia.pl/news/gps-ostrzeze-cie-przed-przejazdem-kolejowym,1258315?source=rss

Pomysł ogólnie dobry, jasne. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz - w jaki sposób PKP ma zamiar zrealizować ten plan? Przecież oni nie są ani producentem GPS'ów, ani map do nich, więc w jaki sposób to zrobią? No chyba, że we współpracy z autorami map, ale tutaj pojawia się parę wątpliwości, czy już faktycznie dogadali się z producentami oprogramowania a jeśli tak to czy ze wszystkimi? Z resztą namiastka czegoś takiego istnieje w formie kategori POI "miejsca niebezpieczne" czy coś takiego. Czy może to będzie właśnie zbiór punktów, które kierowca będzie musiał sam dograć do istniejącej mapy? Czy ktoś zna może więcej szczegółów w jakiej formie kierowcy otrzymają ten preznet?

2
Bieżące kolejowe / Modernizacja szlaku
« dnia: 21 Kwietnia 2005, 13:14:48 »
Odnośnie trwającej właśnie modernizacji odcinka Szczecin Dąbie - Goleniów, z Kuriera Szczecińskiego:
Cytuj
Na zmodernizowanym odcinku pociągi będą mogły rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Mogłyby jeździć szybciej, ale trzeba by jeszcze poprawić automatykę sterowania ruchem.

Sterowanie to rzeczywiście jest bardzo stare. Ciężko w to uwierzyć, ale na tak obciążonym szlaku są jeszcze semafory kształtowe.
Pytanie: jeśli w tym przypadku od strony mechanicznej jest wszystko pięknie, to dlaczego nie można pojechać szybciej? W jaki sposób wiek sterowania przekłada się na prędkość szlakową? Czy ktoś wie, na czym polega to ograniczenie, co konkretnie jest nie tak z tym sterowaniem, że nie pozwoli ono na rozwinięcie większej prędkości?

3
Bieżące kolejowe / Dobór loka do składu
« dnia: 20 Lutego 2005, 16:39:13 »
Jakie są zasady doboru loka do składu?
Czy na są to jakieś tabele, wzory, normy? Na jakiej podstawie wiadomo, że np. ten skład może być ciągnięty przez EU07, a do innego potrzebna będzie jakaś mocniejsza maszyna?
Domyślam się, że wpływ na to mają takie czynniki jak: ciężar składu, kąt i długość największego podjazdu oraz prędkość szlakowa. Czy coś pominąłem?

4
Poszukuję, chcę zrobić / Perony na przystankach
« dnia: 21 Listopada 2004, 21:28:40 »
Zauważyłem, że niemal wszystkie przystanki na liniach dwutorowych w MaSzynie mają perony na zewnątrz torów. Chociaż nie prowadzę dokładnych statystyk, to wydaje mi się, że w rzeczywistości liczby peronów obu rodzajów są z grubsza do siebie zbliżone. Skąd więc taka dysproporcja w trasach symulatora? Przecież priorytetem MaSzyny jest realizm.
Problem sam by się rozwiązał, gdybyście tworzyli trasy w pełni realistyczne. Przykładowo na trasie Międzyzdroje - Świnoujście: pojawiło się Lubiewo z wewnętrznym peronem. No ale rozumiem oczywiście, że w przypadku tworzenia w pełni realnych tras nakład pracy jest nieporównywalnie większy, dlatego dominować będą raczej trasy fikcyjne.
Skąd więc się bierze Wasza niechęć do przystanku z peronem pomiędzy torami? Czy w przyszłości nadal tak będzie? Na pewno macie w planach wykonanie wielu innych, bardziej efektownych obiektów niż przystanek z wewnętrznym peronem, jednak liczę na rozważenie tego problemu.

Strony: [1]