Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cezaryy

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Listopada 2015, 20:27:51 »
Mam pytanie do osób w temacie, jakie badania z krwi/ moczu są obecnie robione przez kolejową medycynę pracy?
Chodzi mi o konkretne badania, czyli np. cholesterol, cukier itp....

Ktoś coś wie?

2
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 20 Sierpnia 2015, 20:33:14 »
Witam.

Mam takie pytanie, jestem bliski zapisania się na licencję maszynisty, a w niedługim czasie podpisanie lojalki na 5 lat z PKP Intercity.
Chciałbym w między czasie tych 5 lat zrobić sobie studia.
Kasa jakoś by się znalazła na studia zaoczne, chęci by były. Pytanie teraz tylko w jaki kierunek studiów spróbować wejść.
Ogólnie nie byłem orłem z matmy, fizyki czy chemii i z tym może być problem dlatego bardzo techniczne kierunki odpadają.
Zastanawiam się czy dobrym połączenie nie byłby studia na kierunku Transport. Czy odbywając takie studia podczas szkolenia i pracy jako maszynista to po uzyskaniu takich studiów praca przez ten cały czas jako maszynista liczyłaby mi się jako doświadczenie zawodowe, staż czy praktyka?
Czy jest sens robić coś takiego?
Jak to widzicie drodzy koledzy?

3
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 26 Maja 2015, 22:10:19 »
Witam, czy ktoś się orientuje czy w PKP Intercity będzie jeszcze jakiś nabór w tym roku na maszynistę, łącznie z kursem na licencje?
Drugie pytanie to czy robiąc samemu kurs na licencję maszynisty można łatwo dostać się do którejś spółki kolejowej, najbardziej bym się widział w PKP Intercity...

4
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Marca 2015, 11:41:24 »
Cesky Kretek,  dzięki za namiary.

Niebugoclaw,
Cytuj
Najlepiej nie jarać niczego z tydzień wcześniej i nie pić mocneijszych alkoholi tak na 3 dni przed, bo za pewne o to Ci kolego chodzi... A startując w tym zawodzie lepiej z innymi używkami dać sobie spokój.
No nie trafiłeś Kolego zupełnie, nie o to mi chodzi... Z resztą nie wyobrażam sobie aby ktoś kto zażywa takie specyfiki mógł racjonalnie myśleć o pracy maszynisty, ocieramy się tu moim zdaniem o granice absurdu. Ćpać nie ćpam, pije to od czasu do czasu tylko piwo w niewielkich ilościach. Tego się zupełnie nie boję ale kiedyś jak robiłem badania z krwi to miałem za wysoki cholesterol i cukier niby jeszcze w normie ale coś ok. 98, więc teraz wolałbym samemu sprawdzić te badania, które są na testach laboratoryjnych maszynisty. Bo jak miałbym wydać kilkaset zł i zostać odrzuconym za np. za wysoki cukier o kilka punktów to bym się pochlastał. Jak przekroczenie jest nie duże albo na granicy normy to zawsze wprowadzając dietę można poprawić sobie wyniki.  Dlatego właśnie pytam
Czy ktoś kto ostatnio miał robione te badania laboratoryjne może wypisać wszystkie dokładnie jakie miał robione??


5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 08 Marca 2015, 21:36:15 »
Witam.

Chciałbym poprosić kolegów o wykaz jakie dokładnie badania z krwi i moczu są wykonywane starając się o stanowisko maszynisty...

6
Bocznica / Wynagrodzenia maszynisty w PKP Intercity
« dnia: 04 Lutego 2015, 22:30:35 »
Chciałbym zapytać o zarobki maszynisty ponieważ jest to bardzo ważna kwestia jakby na to nie patrzeć. Oczywiście zarobki to nie wszystko i nie patrze tylko przez pryzmat tego. Uściślając temat chciałbym zapytać jak wyglądają zarobki w PKP Intercity w kilku przypadkach, a mianowicie:
1. Jak się kształtują zarobki podczas odbywania szkolenia ( kurs na licencję i potem szkolenie docelowe ok. 1,5 roczne)
2. Jak się obecnie kształtują zarobki po kursie podczas 3 letniej lojalki
3. Jak się kształtują zarobki w późniejszym okresie po ukończeniu 3 letniej lojalki
Przy podawaniu kwot proszę piszcie tylko, czy są to zarobki netto czy brutto. Pisze z taką prośbą, ponieważ temat zarobków jako mechanik jest tematem rzeka i ciężko tu na to spojrzeć obiektywnie i wyciągnąć wnioski. Przypomnę, że pytam o wynagrodzenia w PKP Intercity na stanowisku mechanik czy inaczej zwanych przez innych maszynista. Ja ze swojej strony mogę tylko napisać na przykładzie mojego kolegi, że w PKP Intercity w woj. pomorskim przy ponad 30 letnim stażu zarobił w ostatnim miesiącu (grudzień) 4300zł wliczając wszystkie dodatki i bonusy, bez nadgodzin. Oczywiście nie łudzę się, że tyle zarobię po ewentualnym zostaniu maszynistą dlatego pytam jakie są realia finansowe młodego maszynisty, na co można liczyć w PKP Intercity?

Reg. obowiązki 5, 6.
Ignorujesz moje uwagi, moderacja. Temat przyklejony: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26461.0.html, po co spamujesz? Napisz do IC ile się zarabia, a nie zaśmiecaj forum o symulatorze. Bocznica.
Benek


7
Bocznica / Wynagrodzenia maszynisty w PKP Intercity
« dnia: 04 Lutego 2015, 21:57:44 »
Chciałbym zapytać o zarobki maszynisty ponieważ jest to bardzo ważna kwestia jakby na to nie patrzeć. Oczywiście zarobki to nie wszystko i nie patrze tylko przez pryzmat tego. Uściślając temat chciałbym zapytać jak wyglądają zarobki w PKP Intercity w kilku przypadkach, a mianowicie:
1. Jak się kształtują zarobki podczas odbywania szkolenia ( kurs na licencję i potem szkolenie docelowe ok. 1,5 roczne)
2. Jak się obecnie kształtują zarobki po kursie podczas 3 letniej lojalki
3. Jak się kształtują zarobki w późniejszym okresie po ukończeniu 3 letniej lojalki
Przy podawaniu kwot proszę piszcie tylko, czy są to zarobki netto czy brutto. Pisze z taką prośbą, ponieważ temat zarobków jako mechanik jest tematem rzeka i ciężko tu na to spojrzeć obiektywnie i wyciągnąć wnioski. Przypomnę, że pytam o wynagrodzenia w PKP Intercity na stanowisku mechanik czy inaczej zwanych przez innych maszynista. Ja ze swojej strony mogę tylko napisać na przykładzie mojego kolegi, że w PKP Intercity w woj. pomorskim przy ponad 30 letnim stażu zarobił w ostatnim miesiącu (grudzień) 4300zł wliczając wszystkie dodatki i bonusy, bez nadgodzin. Oczywiście nie łudzę się, że tyle zarobię po ewentualnym zostaniu maszynistą dlatego pytam jakie są realia finansowe młodego maszynisty, na co można liczyć w PKP Intercity?

Reg. obowiązki 6.
Zapoznaj się z Regulaminem. Bocznica.
Benek

8
Bocznica / Dylemat dotyczący mojej przyszłości...
« dnia: 04 Lutego 2015, 22:00:00 »
Witam. Chciałbym się poradzić w kwestii dla mnie bardzo ważnej i trudnej przed jaką stanąłem w tym momencie. Obecnie, pracuję w firmie produkcyjnej i zarabiam 2300zł netto na rękę za 8h dziennie,5 dni w tygodniu. Praca średnio ciężka. 10 km od miejsca zamieszkania. Umowa na stałe. Mam wykształcenie w tym momencie średnie z zawodem który mnie nie satysfakcjonuje, więc mniejsza o ten zawód. Ogólnie ciągle czuję niedosyt i niespełnienie zawodowe oraz napisze to wprost niezadowolenie z zarabianych pieniędzy. Zwłaszcza, że obecna praca nie daje mi możliwości zbytnich podwyżek czy pójścia do góry. Od dawana zastanawiam się na wyjazdem i spróbowaniem za granicą, język angielski umiem w stopniu komunikatywnym ( z minusem) wciąż też się uczę. Ogólnie problemem jest, że do tej pory brakowało mi odwagi na taki wyjazd i przekonanie się jak to jest za granicą. Tak czy inaczej przy takim wyjeździe na początek nic innego mi nie zostanie jak znalezienie pracy za mniejsze kwoty, dojdzie wynajęcie jakiegoś pokoju, opłacenie opłat i wyżywienia czyli reasumując dużo tez pewnie nie zostanie z zarobionych pieniędzy a do tego poza szlifowaniem języka ang. w danym kraju (bo takie kraje biorę pod uwagę) będę dalej stał w miejscu. Tak czy inaczej miałem na wiosnę zaryzykować i spróbować tego wyjazdu gdzieś za granicę, kraje brane pod uwagę to Anglia, Irlandia, Szwecja, Dania, Norwegia, Holandia. Jednak przede mną stanęła propozycja przyjęcia przez PKP Intercity na kurs/szkolenie i późniejsze zatrudnienie w formie lojalki na 3 lata jako maszynista taboru pasażerskiego. Mam niewiele czasu na podjęcie decyzji. Jestem w kropce i nie wiem co zrobić. Jak się zgodzę, przejdę badania medyczne to czeka mnie 2 lata szkolenia i min. 3 lata pracy na kolei. Ogólnie chciałbym zostać maszynista i czuję, że dałbym radę w tym zawodzie. Motywacji by nie zabrakło i podejmując uczciwą naukę dałbym radę. Problem i znaki zapytania pojawiają się przy finansach które tez w życiu są ważne. Z tego co się dowiedziałem to przez te pierwsze 2 lata nauki/kursów zarobię nie dużo, nie wiem jeszcze dokładnie jakie to są sumy (rozmowa w tym temacie dopiero przede mną) ale z tego co tak się rozeznałem w Internecie to jest to kwota oscylująca w tych dwóch latach w okolicach 1300-1700zł na rękę... Powiem tak tu bym to przełknął i zrozumiał ale co po tych dwóch latach? Nie wiem i muszę się dowiedzieć jakie zarobki by mnie dotyczyły po okresie tych dwóch lat szkolenia? Na co mógłbym liczyć? Ogólnie też zastanawia mnie jeszcze jeden temat, a mianowicie zrobienie kursu, uprawnień, zdobycie tutaj doświadczenia (powiedzmy chociażby wywiązanie się tej 3 letniej lojalki), nauczenie się w między czasie bardzo dobrze języka angielskiego (poziom B2 + plus B2 zagadnienia techniczne) i tak po cichu myślę o możliwości wtedy znalezienia pracy na kolei za granicą w np. Anglii. Ponoć zarobki są tam gigantyczne, pozwalające na spokojne dostawne życie. Wiem, że są to plany mocno biegnące w przyszłość ale czy jest taka możliwość? Jest to realne? Oczywiście tu pisze o wyjeździe za granice jeśli po tych 5 latach na kolei w PL nie było by mi dobrze i dalej chciałbym zmian? Jak to Państwo widzicie? Czy warto z tematem kolei wiązać nadzieje i przyszłość?
Obecnie jestem szarym pracownikiem produkcji, który dziś pracuje, a jutro już nie koniecznie... Człowiek bez zawodu, który by dawał cokolwiek w życiu. Obecnie nie ma jeszcze rodziny więc uwiązany jakoś "kagańcem" nie jestem, mam możliwość wyboru i zmian tylko nie wiem, w którym kierunku iść ale na pewno coś muszę zrobić aby nie zostać w miejscu i coś w tym życiu spróbować osiągnąć albo chociaż polepszyć obecną sytuację. Bardzo będę wdzięczny za podpowiedzi i Wasze zdanie w tym temacie.
Przepraszam, że się tak rozpisałem ale chciałem Wam naświetlić dokładnie jak wygląda moja sytuacja i mój tok myślenia.
Pozdrawiam

Reg. zakazy 12.
Z takimi problemami udaj się do kogoś z rodziny. Nie ufaj w tak ważnych sprawach osobom, których nie znasz, bo łatwo zostaniesz wykorzystany. To jest forum Symulatora, a nie poradnia rozwiązująca problemy życia codziennego. Bocznica.
Benek

9
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2015, 12:13:41 »
Dokładnie, tez tak miałem.  Komisja i dwa tygodnie później wizyta w WKU i wpis o przenosinach do rezerwy.

Chciałbym jeszcze zapytać, w którym momencie odbywa się te wszystkie badania lekarskie? Przed zaczęciem kursu na maszynistę? Ogólnie będę się przyjmował na zasadzie lojalki i tak teraz się zastanawiam w którym momencie będą te badania, bo nie wyobrażam sobie sytuacji takiej, że zwalniam się z obecnej pracy, a potem jakimś cudem nie przechodzę badań lekarskich lub jest to przesunięte w czasie i jestem w tym momencie bez środków do życia.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2015, 11:54:31 »
Cytuj
Śmierdzi mi tu jakąś manipulacją i ewentualnym poświadczeniem nieprawdy. Mam nadzieję, że system jest szczelny i nie ma możliwości oszustwa. Nie rozumiem jak można zadać takie pytanie, przecież jeśli jesteś zdrowy, to okazanie książeczki nie wpłynie na decyzje lekarza. Jeśli jednak masz jest coś na rzeczy, to ukrywanie tego, jest skrajną nieodpowiedzialnością.

Im więcej się czyta na forach wypowiedzi tym różnie można to odbierać. Oczywiście, że nie chodzi tu o jakieś oszukiwanie itp. Napisałem już to wcześniej, jestem obecnie okazem zdrowia. Przypadłość którą miałem kiedyś nie była już wtedy czymś co by się nadawało do leczenia, a jedynie do regularnej co rocznej kontroli. Nie miałem zabiegów ani nie brałem leków. Lekarz już wtedy mówił, że jest to być może przypadłość wieku młodzieńczego i z czasem wszystko powinno się unormować. Tak tez się stało. Jednak komisja wojskowa była gdy miałem 18 lat i na tamtą chwilę padła decyzja, że lepiej będzie jak do wojska nie pójdę. Co ma to teraz do rzeczy i pracy mechanika? Nic. Kolega pisze, że nie ma to żadnego znaczenia ale w przypadku gdy zaczną drążyć temat mogłoby dojść do sytuacji gdzie będę musiał teraz chodzić po lekarzach, robić świeże badania i wszystko się znacząco mogłoby przeciągnąć w czasie. Do lekarza specjalisty nie czeka się kilka tygodni, tylko miesiące, a badania kosztują. Mam załatwioną już praktycznie pracę na kolei więc nie na rękę mi teraz udowadnianie, że jest wszystko ok. Z resztą moim zdaniem to jeden wielki absurd, żeby jakiekolwiek miała znaczenie książeczka wojskowa z przed iluś tam lat. Po to się zdaje teraz psychotesty i się robi badania aby stwierdzić na dzień dzisiejszy czy się nadajemy do służby czy nie.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2015, 00:25:05 »
Dziękuję za odpowiedzi dotyczące mojego tematu, co do dyskusji na temat kto się nadaje, a kto nie ciężko mi się ustosunkować bo nie znam jeszcze życia w tym względzie i nie wiem jak to jest ale tak od siebie póki co to wydaje mi się, że sam wcześniejszy zawód to nie wszystko i nie nie jest to ostatecznym wyznacznikiem tego czy ktoś będzie się nadawał czy nie. Bardziej bym widział to jaki ktoś ma potencjał, motywację, chęć i odpowiedzialność do tego zawodu. Wiadomo, że i z punktu technicznego trzeba coś tam umieć i wiedzieć i też jest to ważne ale tez wielu rzeczy można się nauczyć tylko właśnie trzeba chcieć i nie mieć słomianego zapału. Ja ogólnie bardzo poważnie traktuję temat możliwości bycia mechanikiem i bardzo chciałbym nim być, dawałbym z siebie maksimum i starałbym się być dobrym w tym fachu. Ale zapał jak i wszystko inne może zweryfikować tak naprawdę tylko życie i to co wyjdzie w praniu.
Wracając do tematu, bo trochę odeszliśmy to co do samej książeczki to nie wiem jak to będzie. Napiszcie proszę jeszcze jak to wygląda w praktyce? Na pytanie dlaczego się nie było w wojsku można powiedzieć, że ze względu na szkołę.  Kto to ewentualnie sprawdza i jak to wygląda? Ktoś każe nam takową książeczkę pokazać do wglądu? Co w przypadku gdy Pan X powie, że miał kat. A, a w wojsku nie był ze względu na szkołę? Ktoś każe mu pokazać książeczkę? Udowodnić to?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2015, 13:13:51 »
Witam kolegów i koleżanki (jak są) :)
Mam pytanie odnośnie przyjęcia na stanowisko maszynisty. Chciałbym zapytać jak jest z służbą wojskową i kategorią uzyskaną na komisji wojskowej? Czy podczas rekrutacji, badań lekarskich takowa książeczka jest potrzebna, czy trzeba się spowiadać z kategorii uzyskanej na komisji wojskowej? Powiedzmy, że kiedyś chorowałem na jakąś chorobę (niezbyt groźną, byłem po prosu pod obserwacją lekarza specjalisty, robiłem kontrolne badania, a z czasem dorośnięcia moja przypadłość się sama wyleczyła, ustała.). Na Wojskowej komisji lekarskiej otrzymałem kategorię D i zostałem przeniesiony do rezerwy. Teraz już jak wspomniałem, nie mam żadnych problemów z dawną przypadłością z lat młodzieńczych, robiłem nawet kilka lat temu badania kontrolne które to potwierdziły. Obecnie nie jestem pod żadną opieka lekarza specjalisty. Ogólnie mam otwarta drogę do zaczęcia kariery jako maszynista i trochę mnie nie pokoi ta dawana uzyskana kategoria? Czy w jakimś stopniu może mi to pokrzyżować plany, czy ktoś  to sprawdza? Proszę o wszelkie informacje na ten temat.
Pozdrawiam serdecznie

Strony: [1]