Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szojusz

Strony: [1]
1
Publikacje / MaSzyna 23.07
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 20:09:38 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.07!

Paczka może być zainstalowana oddzielnie lub jako patch do wersji 23.04.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu aktualizacji z wersji 23.04: 6 GiB.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 68 GiB.

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Aktualizacja: http://eupack.milek.dev/maszyna-diff-r8639-r8720.zip
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230613t.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 14:57:06 »
Siema!

Zapraszamy Was do pobrania nowej paczki! Od ostatniego wydania dużo się zmieniło, więc poniżej przedstawiamy w wielkim skrócie, jakich nowości możecie się spodziewać po ściągnięciu scenerii. Czekaliśmy specjalnie do wyjścia nowej paczki całościowej, abyście mogli scenerię ściągnąć „na świeżo".

1. Odpustynniamy odcinek Jasło - Zagórz. Praktycznie cały ten fragment linii 108 został już przez nas pokryty drzewami i krzakami. Do skończenia całości zostały około 3 kilometry. Staraliśmy się, aby dekorowane przez nas fragmenty nie były wyłącznie najbliższym otoczeniem torów, ale również tym dalszym. Sprawia to wrażenie, że sceneria jest pełniejsza i nie poruszamy się po kończącej się planszy, ale za horyzontem dalej „coś jest”. W wielu miejscach doszły również trawy.
2. Jasło, Krosno, Sanok i kilka mniejszych miejscowości otrzymały prawie skończony zestaw dekoracji. W to wchodzą zarówno podmienione budynki, jak i mniejsze dekoracje, takie jak ogrodzenia, znaki drogowe, czy słupy oświetleniowe. W miastach zostały zasiane również trawy.
3. Na odcinku Zagórz - Krościenko sceneria też powoli nabiera kolorów. Powoli zajmujemy się podmienianiem automatycznie wygenerowanych budynków z CityGML na modele zawarte w MaSzynie. Aktualnie możecie je zobaczyć w okolicach Leska, Ustrzyk Dolnych i Krościenka.
4. Powoli trwają również prace nad łączeniem linii 96 i 108. W Stróżach zaczęły pojawiać się rośliny.
5. Targowiska i Wróblik Szlachecki zostały przeniesione w czasie o kilka lat i wyposażone w sygnalizację kształtową.
6. Trwają prace nad poprawkami terenu na odcinku Zagórz - Krościenko, mające na celu dopasowanie go do torów.
7. Położone zostały tory na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (na razie bez profilu pionowego) razem z terenem.
8. Między Krosnem, a Sanokiem będziecie mogli obejrzeć prawie skończony układ dróg polnych i gruntowych, oraz asfaltowych o mniejszym znaczeniu. Aktualnie nie jeżdżą po nich samochody, ale znacząco urozmaicają one teren i przełamują monotonny krajobraz.
9. Sieć trakcyjna wisi już na 95% scenerii, pozostało dokończyć Jasło i Jasło Towarową

https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar

3
Publikacje / Odp: MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:09:06 »
NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Lista w przygotowaniu - nie zawiera wszystkich nowości, niektóre odnośniki nie mają jeszcze wpisanych zdjęć!

Wprowadzono:
  • nowy model 3D lokomotyw serii ST44:
  • nowy model 3D lokomotyw serii T448p/740/742 (bez kabiny):
    • Tekstury: T448p: 007, 008, 023, 053, 077, 081, 084, 109, 111, 118'08, 118'15, 125'09, 125'13, 126'08, 126'15, 135, 151; 740: 552-5, 572-3, 707-5, 949-3; 742: 008-6, 147-2, 245-4, 432-8, 434-4, 452-6, 510-1;
    • Autor: @DieselPower;
  • nowy model wagonu do przewozu naczep T3000e:
  • odświeżony model lokomotywy EU07:

Nowe tekstury pojazdów:

Nowe obiekty do wstawiania na scenerie:

Zaktualizowano:
  • jednostki EN57, w tym:
    • nowe wyświetlacze głównie dla starszych tekstur @jakubg1;
    • sterowniki drzwi dla egzemplarzy posiadających indywidualne otwieranie drzwi @Miłosz Dorsz, @Kermit;
    • panel SOD dla niektórych egzemplarzy @???;
    • nowe dźwięki nastawnika jazdy @Turbokibel;
    • memoriał dla ś.p. @michAL_57 w kabinie EN57-047'11.
  • komunikaty ekranowe w lokomotywach Traxx @jakubg1;
  • dźwięki dla lokomotyw serii 181, 182 oraz 183 (przekładnia) @mareczek;
  • dźwięki dla lokomotyw serii TEM2, SM48, T448p (silnik) @Toprus;

Inne zmiany:
  • SHP w Traxxach zbijamy teraz kombinacją Shift+Spacja;
  • dodano możliwość ukrycia pojazdów archiwalnych w Starterze;
  • archiwalne pojazdy zostały usunięte z domyślnych zestawień składów na sceneriach,
  • wiele pomniejszych zmian i poprawek błędów.

4
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 05 Marca 2023, 22:24:52 »
Zmiany na 05.03.2023:
- Odcinek Psie Pole - Turów jest zrobiony w ok. 80%
- Odcinek Dębica Towarowa - Krapikowik jest zrobiony w ok. 90%
- Udekorowano wjazd do stacji Dębica Towarowa oraz samą stacje w 80%

5
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 22:48:55 »
Drzewa powinny być te 15m od torów, no i więcej rodzajów drzew używajcie, starajcie się też nie używać tych trupów o rozdzielczości 512.

6
Na warsztacie / Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 19:32:36 »
Witam. Wraz z moim kolegą @Artysta51 odświeżamy otoczenie na L53, chyba najbardziej ujeżdżanej scenerii w Maszynie :). W planach mamy odświeżenie otoczenia na odcinkach:
Dębica Osobowa - Dębica Towarowa - Krapikowik podg. - Turów - Rudawa - Sandomierz, (nie klepiemy Dębica Os. - Krapikowik podg. ponieważ tam już jest dość ładnie)
Póki co zrobioną mamy część podg. Krapikowik (jest kilka błędów ale posterunek jest ciągle w trakcie prac) oraz @Artysta51 zrobił +/- połowę odcinka Swoszowice - Psie Pole oraz małą część stacji Swoszowice. Prace powoli idą do przodu i jeśli uznamy odświeżenie za skończone to oczywiście wszystko wleci do testu. Pod koniec zabawy przyda się osoba która zamieni wpisy node na include żeby wszystko było pięknie składniowo ;)
Razem z idącymi do przodu pracami będziemy publikować screeny jak to mniej więcej wygląda :)
Tutaj kilka screenów prezentujących obecny stan prac podczas pisania tego posta (27.02.2023), (spakowane w rar ponieważ luźne screeny nie chciały przejść): https://eu07.pl/userfiles/26717/screeny_l53.rar
Stan prac będziemy na bieżąco aktualizować, nowsze screeny można zobaczyć w odpowiedziach.

Aktualny stan prac na 09.03.2023:

Dębica Osobowa - Dębica Towarowa - 100%
Dębica Towarowa - Krapikowik podg. - 100%
Krapikowik podg. - Swoszowice - 100%
Swoszowice - Psie Pole 100%
Psie Pole - Turów - 100%
Turów - Brzeziny - 15%
Brzeziny - Rudawa - 0%
Rudawa - Żerniki - 0%
Żerniki - Sandomierz - 0%

7
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

8
Forum / Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 15:19:10 »
Cześć,

ostatnimi czasy być może niektórzy zauważyli, że targają mną negatywne emocje. Głównie z powodu nawału roboty, nie tylko związanego z pracą, ale również z tym, że oprócz niej mam na głowie kilka innych dużych hobbystycznych projektów. Tam mam wrażenie, że bardziej się spełniam. Tutaj tylko dostaję kolejne rzeczy do pracy, zastępuję kolejne osoby, robię za 5 osób kompletnie za darmo. Skrypty w Pythonie, tekstury wagonów, refactoring exe który wydaje się że będzie się ciągnął w nieskończoność, czasem testowanie na życzenie innych osób, ostatnio naprawianie ogólnych błędów na repo z powodu powierzonej mi roli no i brak rąk do pracy nie pomagają.

Z uwagi na problemy z wygospodarowaniem czasu na te wszystkie rzeczy, znalazłem się w stanie mentalnej blokady. Mam tyle zadań, że w zasadzie nie wiadomo w co wsadzić ręki, w efekcie czego nie robię kompletnie nic. Muszę pozbyć się jakiegoś balastu. Padło na MaSzynę.

Nie odchodzę z zespołu. Jest to projekt, nad którym spędziłem za dużo czasu, bliski mojemu sercu i moim zainteresowań. Jednakże sądzę, że w obecnej sytuacji warto zrobić sobie przerwę. Nie wiem, ile potrwa. Może kilka dni, tygodni, miesięcy. Na pewno nie na zawsze. Chcę głównie nabrać chęci do robienia czegoś. Robić tam, gdzie ja chcę, a nie, gdzie mi każą. Nabrać siły do ponownego stania się istnym murz... jeleniem do robienia tego, co inni chcą. Jak nabiorę chęci do grzebania w tym symulatorze, to z pewnością wrócę. Z MaSzyną spędziłem połowę mojego życia, szkoda to zaprzepaszczać. Za dużo wiedzy technicznej mam o tym symulatorze.

Dziś jeszcze parę razy na forum i czat wejdę, ale potem wyloguję się i do momentu powrotu będę nieaktywny na forum ani na czacie. Jeżeli ktoś będzie chciał coś pilnego przekazać, proszę kontaktować się z Turbokiblem albo Miłoszem - oni mi przekażą wiadomość na Discordzie, jeśli uznają to za zasadne.
Jakikolwiek handel wymienny który był w trakcie, prosiłbym o wstrzymanie prac nad rzeczami, które miałem otrzymać w zamian. Jak wrócę, to dokończymy temat.

Jeszcze ogłoszenie odnośnie paczki całościowej: Jako, że jestem jedyną osobą która jest w stanie to zrobić, ogłaszam, że do czerwca nie pojawi się żadna paczka całościowa. Zmiany w strukturach MaSzyny są pilniejsze niż wydawanie kolejnych paczek.

Pozostaje mi tylko powiedzieć, do zobaczenia za te kilka tygodni/miesięcy, mam nadzieję, że w mniej skonfliktowanej i bardziej przyjaznej atmosferze.

Pozdrawiam
Jakub

9
Inne niekolejowe / Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 23 Grudnia 2022, 17:59:45 »
Witajcie

Piszę w sprawie mojego syna Michała (z jego konta michAL_57), jestem jego tatą. Wiedząc jak wiele dla niego znaczyło korzystanie i kontakt ze społecznością fanów kolei, uznałem to za swój obowiązek. Chcę napisać jak dużo dla osób z niepełnosprawnościami stanowią grupy nieformalne i cyfrowy świat rozwijany w ich ramach.

Podobny wpis wysłałem na td2.info.pl bo tam się ostatnio udzielał. Postanowiłem wysłać i tu, może wybaczycie. Symulator MaSzyna był dla niego ostatnio z pewnych względów niedostępny z uwagi na ograniczenia fizyczne, ale pamiętam czasy do 2021 r. gdy się nim delektował!

Michał ostatnio pisał na forum TD2 5 października. Jeszcze w piątek, 7-go, po napisaniu matury próbnej w liceum dłubał sobie coś w GIMPie i planował pomóc w jakiejś testowej scenerii... Miałem plany go w tym wesprzeć dołączając do projektu. Miał mieć dużo czasu gdy skończy szkołę w 2023 r.

W czerwcu dobił do 17 lat. Całe życie był osobą poważnie niepełnosprawną. Od zawsze kochał kolej i autobusy. Miał chorobę mięśniową, w ostatnim roku poruszał tylko palcami dłoni, a mimo to kończył kolejne klasy ze świetnymi wynikami, ostatnio z nagrodą premiera RP. Znał nieźle 3 języki obce. Nie pamiętam, by kiedykolwiek narzekał na swój stan.

Niestety po paru dniach, 9 października rano stracił świadomość i samodzielny oddech, którego już przez ostatnie 68 dni nie odzyskał. Wiadomo, płuca też potrzebują mięśni.

W piątek 16 grudnia zmarł.

Zawsze z podziwem patrzyłem na jego wysiłki i rzeczowe wyrażanie się, co możecie łatwo sprawdzić, mimo, że napisanie choćby jednego słowa to dla niego był wysiłek większy niż dla nas. Od ponad roku dużo korzystał z respiratora.

Bardzo związał się ze społecznością TD2 i korzystał z tego symulatora (wcześniej, jak pisałem z MaSzyny, dopóki dawał radę, zafascynowany realizmem). Robił to mimo, że z komputerowych akcesoriów mógł obsługiwać już tylko myszkę i znajdował się w pozycji półleżącej. Najwyraźniej oddałby dla możliwości zajmowania się koleją wszystko. Interesował się zarówno jazdą, jak i sterowaniem ruchem.

Mam w głowie różne myśli jak upamiętnić Michała. Oczywiście bardzo mi zależy by konto forumowe Michała pozostało widoczne, choć nie będzie używane. Pomyślałem sobie pewnego dnia, czy kiedyś wizerunek Michała nie trafiłby do symulatora - na peron, do wagonu lub nawet do lokomotywy?

Dziękuję za to, co robicie. Pomyślcie o Nim, kiedykolwiek usłyszycie gwizd lokomotywy. Może to właśnie on przejeżdża i Was pozdrawia?

Konto Youtube Michała to https://www.youtube.com/channel/UCM6oIBufXJHHwJJLk0Y6PRg
Profile TD2: https://td2.info.pl/profile/?u=23976

Misiek na pewno gdzieś tam jeździ ukochanymi "kiblami". Wiadomo skąd jego internetowa ksywka - michAL-57.

Pozdrawiam,
Jarek

PS: Ceremonia pogrzebowa jest planowana w Warszawie, 28 grudnia o godz. 12 w kościele Św. Franciszka z Asyżu, przy ul. Hynka 4, Warszawa Okęcie. Następnie udajemy się na cmentarz przy ul. Pawła Lipowczana.

PS: Zamiast kwiatów, których nie będzie gdzie złożyć przy urnie na cmentarzu, proponujemy darowizny wspierające chłopców takich jak Michał: https://www.parentproject.org.pl/darowizny
Jest możliwość kupić im kilka dni więcej i tym samym spełnić życzenie Michała. W tytule przelewu można coś do niego napisać.
Dotyczy to też osób nie mogących przyjechać, a zainteresowanych tematem.

10
Publikacje / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 11 Września 2022, 21:14:20 »
[11.09.2022] Wjeżdża też 183 719 w okleinie 70 Lat PKP Cargo International (dawne AWT):
https://eu07.pl/userfiles/28235/183%20719%20Final.7z

11
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

12
Poradniki / [INNE] MaSzyna bez stutteringu i tearingu
« dnia: 28 Marca 2022, 22:11:34 »
Wielu użytkowników narzekało i narzeka na klatkowanie, zacinanie czy rwanie ekranu (screen tearing) w pojazdach (najczęściej z pythonem) mimo dobrej specyfikacji komputera i wysokiej liczbie klatek na sekundę (choć przy słabszych komputerach i tak pomoże ograniczenie FPS), sam takich problemów doświadczałem, ale udało się to wyeliminować w dosyć prosty sposób. :)
Poniżej instrukcja krok po kroku jak wyeliminować zacięcia i tearingi w MaSzynie. :)

                                                                                                                                           Poradnik tylko dla kart graficznych NVIDIA choć dla AMD też pomoże częściowo

1. W starterze załączamy synchronizację pionową, czyli vSync.

2. Pobieramy i instalujemy program MSI Afterburner z oficjalnej strony MSI: https://www.msi.com/Landing/afterburner/graphics-cards, klikamy Download.

3. Wraz z tym programem instaluje się program RivaTuner Statistics Server, to on nas najbardziej interesuje.

4. Gdy już zainstalowaliśmy oba programy, uruchamiamy MSI Afterburner (na pulpicie powinna być ikonka) i w pasku zadań w ukrytych ikonach będzie program RivaTuner, klikamy w niego.

5. W tym programie RivaTuner Statistics Server szukamy okienka Add, następnie szukamy folderu, w którym zainstalowaliśmy symulator MaSzyna i wybieramy w głównym katalogu plik wykonywalny eu07.exe (jeśli ktoś nie wie, który plik to exe, to może włączyć pokazywanie rozszerzeń w Windowsie).

6. W tym programie znajdujemy opcję Framerate limit, ustawiamy tę wartość na 60 lub na jakąkolwiek inną np. 40 (jeżeli FPSy są w granicach 40-50). Wtedy ograniczenie będzie do 40 i będzie płynniej niż jak klatki będą skakać.

7. Przejdźmy teraz do panelu sterowania NVIDIA (można wpisać w starcie NVIDIA Control Panel, bądź kliknąć prawym przyciskiem myszy na pulpit i wybrać).

8. W panelu NVIDII szukamy opcji Zarządzanie ustawieniami 3D, następnie klikamy Ustawienia programu.

9. Dodajemy program eu07.exe i szukamy opcji Potrójne buforowanie, zmieniamy opcję na Włącz.

10. Ostatnią rzeczą będzie zmiana trybu wydajności Windows, wchodzimy w Panel sterowania, następnie w Sprzęt i dźwięk i w Opcje zasilania, wybieramy plan Wysoka wydajność.

To wszystko, od teraz MaSzyna będzie wolna od zacięć i tearingów mimo wysokiej liczby FPS (jeżeli FPSy oscylują w okolicy 30-50, niestety wykonane czynności nie zrobią większej liczby FPS, ale mogą pomóc, jeżeli ustawimy zamiast pełnej liczby 60 FPS np. 40 framerate). Stałe klatki na sekundę dają o wiele lepszy rezultat niż klatki skaczące.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 10:46:05 »
Ja mam taki problem, że podczas obracania kamery lub patrzenia na jadący pociąg pojawiają się w różnych miejscach takie jakby ścięcia obrazu w poziomie. Tak jakby np. górna część ekranu nie nadążała za dolną. Gdy ruszam kamerą góra dół również powstaje takie pozioma linia ścięcia. Na poprzednim *.exe tak nie było.
Problem występuje w trybie pełnoekranowym.

Czy to urok tego *.exe?

14
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Stycznia 2022, 17:23:59 »
Najprościej będzie zamienić w starterze brakujący tabor (oznaczony jako ???) na jakikolwiek inny dostępny w paczce. Wgranie plików starszych może narobić sporo błędów, bo zmian było mnóstwo.

16
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 16:44:39 »
TLK 43150 przejechane bez problemów utrudniających/uniemożliwiających przejechanie. Za to za Nowosielcami słupy na zakręcie obrysowały mi wagony, a w Mostkach jeden sygnał/wskaźnik ma różową tabliczkę

17
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 11 Września 2021, 22:09:38 »
Proponuję podlinkować w starterze schemat scenerii oraz wykaz punktów na scenerii, a także frazę "Szczegolowy opis w pliku inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html" w opisie scenerii zamienić na "Szczegolowy opis w pliku "Opis scenerii", dostepnym z poziomu zakladki "Zalaczniki", zmodyfikowałem pliki scn pod tym kątem: https://eu07.pl/userfiles/27520/priv-zmodyfikowane_scn.7z
Screeny "propozycja_1" i "propozycja_2" pokazują stan przed poprawką, "propozycja_3" i "propozycja_4" stan po poprawce.

18
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

19
Symulator / Odp: "Załączyć bezpiecznik pompy wody"
« dnia: 01 Czerwca 2021, 17:59:16 »
Zgodnie z klawiszologią.
waterpumpbreakertoggle ctrl w // przelaczenie stanu wylacznika samoczynnego pompy wody

20
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

Strony: [1]