Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bught

Strony: [1] 2
1
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 07 Listopada 2025, 20:54:50 »
Poranny z Roztocza do Jaworu, przełom lat 90 i 2000.

2
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 04 Listopada 2025, 21:52:22 »
04.11.2025 r. - aktualizacja punktu 3 zasad wątku "Galeria Screenów"

3. Nie należy wstawiać grafik fatalnej jakości lub wykonanych na scenerii "Tor Doświadczalny". Okienka "pomocnika", rozkładu jazdy itp. powinny być ukryte.


3
WWW / Odp: Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 02 Listopada 2025, 15:51:26 »
Nie wiem o jakie poradniki Ci chodzi - pytania jakie się głównie przewijają to że ludzie sobie coś usunęli, jak coś zainstalować itp.

4
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 17:39:22 »
Pierwsza alpha wydana! Do pobrania w pierwszym poście. ;D

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 31 Października 2025, 12:24:29 »
Gdzie masz w tej instrukcji podane cokolwiek o Vectronie? Chcesz pomóc, ale zgłaszasz błędy które nie istnieją i były poruszane i tłumaczone już wiele razy.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 27 Października 2025, 08:33:08 »
ET22-1008: zepsute wygładzanie pudła.
EN71-035rb: wcięło poprawkę na drzwi z https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36348.msg580077.html#msg580077.
31WE KD człon d: dźwięk gwizdawki jest podpięty pod syrenę, za to użycie przycisku gwizdawki nie powoduje uruchomienia jej.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 27 Października 2025, 00:41:53 »
Przy zamianie z EN57AL na SA132 na scenariuszu bałtyk_skm1 (55321, 55322, 55323) przy ruszaniu z bałtyku plaży w kierunku alakowic, pomocnik nie pokazuje ograniczeń prędkości.
Dodatkowo w Alakowicach przy zmianie kierunku na bałtyk, nie ładuje się już rozkład jazdy.

Podrzucam link do streama na którym się to działo razem z konkretnymi momentami (29:40 32:15 1:03:30-1:15:00)


Dorzucam log w załączniku

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 26 Października 2025, 10:25:10 »
No właśnie, a potrzebujesz tego: 201e-zez_fake_12xx.t3d, wszystkich plików składowych wypisanych w środku i dynamic/pkp/et22_v3/components/detale_baza.t3d

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 25 Października 2025, 20:03:54 »
A mi się udało znaleźć takie coś (nr. 895  i 1141, wariant FAKE 12XX).

10
Na warsztacie / Odp: MaSzyna - paczka całościowa beta
« dnia: 22 Października 2025, 12:56:56 »
Tymczasowo wyłączam możliwość pobrania paczki beta.
Planowane ponowne włączenie 2 listopad.

11
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 15 Października 2025, 08:57:13 »
Prawie jak nauka słówek na wyrywki na sprawdzian. Nie no, tak poważnie, to pomysł super. Najlepiej aby pytania nie były o samej strukturze symulatora, ale także o klawiszologii (banalne pytania o debugmode lub edytorze; zakładam, że są osoby, które nie słyszały o tym drugim) i budowie plików. Od siebie proponuję pytania o zawartości plików fiz i mmd, może być też mat.

A co powiecie o daniu pytań weryfikacyjnych typu "znajdź błąd we wpisie textures"? Osoba otrzymałaby błędny wpis i powinna wskazać, co jest zapisane źle.

Najważniejsze, aby nie były to pytania typu "czy umiesz wgrać dodatek?" - bo przypominać to będzie sztywną weryfikację

12
Scenerie / Limba
« dnia: 13 Października 2025, 23:39:35 »
Kawałek trasy od Turowa (zmieniona nazwa stacji w filmie) do Limby. Trasa w budowie, na ten czas 12 km. Nie wydana, nie wiem kiedy ukończe. Na razie weny i czasu brak na dalsze prace. PS. Wiem, że do mistrzów robiących tu scenerie mi daleko. No ale co umiałem to zrobiłem :) 

13
Forum / Odp: *Propozycja* - nowe działy podrzędne w "Na Warsztacie"
« dnia: 06 Października 2025, 20:21:43 »
dobra decyzja jestem na tak bo póki co to taki burdel tu panuje jak w Jugosławii w 92

14
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 28 Września 2025, 23:12:41 »
Sceneria w częściach, ze dwa - trzy lata zejdą zanim to się w miarę do kupy zbierze żeby można było myśleć o scenariuszach czy taborze, a tu już dyskusje "żeby tylko o moim superskuadzie nie zapomnieli!1!!1". Litości.

15
- pociąg 213769 pod semaforem Zulu, odbiór
- sam mechaniku jesteś żulem

16
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 18 Września 2025, 20:50:38 »
Dać mu deva!

17
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 16 Września 2025, 21:16:24 »
Dzień dobry, przedstawiam pierwszą aktualizacje projektu ;)

Przede wszystkim, mamy już sieć na całej LK2. Zostaje teraz tylko Grzebowilk i botstacje, więc jak się sprężymy to może i w październiku wyjdzie beta :D.
Zaktualizowałem również w galerii zdjęcia z Warszawy, można podziwiać już sieć trakcyjną.
Prezentuje również dwa modele dedykowane nad którymi pracowałem jakiś czas temu.

18
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Września 2025, 01:21:28 »
Chodzi o to, że jak najeżdżasz na lampke to masz tooltipa z podpowiedzią za co ona odpowiada? Do zrobienia.

W każdym bądź razie w exe pojawił się nowy ekranik ładowania, zaproponowany przez @RafaPolska424. Po omówieniu projektu z pozostałymi developerami mamy efekt w postaci implementacji w exe. Standardowo build dostępny na appveyorze.

Tak to wygląda:


Lista ciekawostek definiowana jest w pliku lang/trivia.json - mamy tam zestaw ciekawostek dla roznych jezykow. Zrzuty ekranu które pojawiają się w tle, znajdują się w folderze textures/ui/backgrounds. Język ciekawostki jest wybierany na podstawie ustawienia lang w eu07.ini. Jeśli exe nie znajdzie danego języka w liście ciekawostek, wtedy używa domyślnie angielskiego.

Na repo wrzuciłem również narzędzie do edytowania tego pliku (w razie gdyby ktoś nie ogarniał jsona)

19
I tak to nikogo nie interesuje...

20
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Września 2025, 20:54:20 »
W poprzednich postach oglądaliśmy ogólne widoki z przystanku Lubsza Śląska oraz ze stacji końcowej Woźniki Śląskie. A dziś skupimy się na modelach dedykowanych, które powstały dla tych lokalizacji. Dla przystanku Lubsza Śląska powstały dwa modele dedykowane według poniższej listy:

1) Budynek poczekalni:
  • model: 253 trójkąty (maxdist 2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2,
  • model posiada wymienną teksturę nazwy przystanku (umieszczoną po 3 stronach),
2) Toalety:
Dla stacji Woźniki Śląskie powstały 4 modele dedykowane według poniższej listy:

1) Budynek dworca:
  • model podstawowy: 5640 trójkątów (0-300 m), LoD1: 3589 trójkątów (300-1000 m), LoD2: 1783 trójkąty (1000-2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2, klik: render3, klik: render4,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada wymienną teksturę tablicy z nazwą stacji,
2) Magazynek:
3) Budynek toalet:
4) Tablica z nazwą stacji:
Pozostałe modele, które znalazły się w Woźnikach, tj. magazyn z rampą i budynek gospodarczy są bliźniacze jak w Psarach i Strzebiniu dlatego zostały wykorzystane tamte modele.
Oba obiekty z Lubszy nie istnieją obecnie w terenie – zostały wyburzone ok. 2013 roku. Wszystkie obiekty z Woźnik Śląskich nadal istnieją w terenie – w mniej lub bardziej zmienionej formie (np. magazynek obok dworca jest obecnie garażem).

I jeszcze kilka screenów z tymi modelami w naturalnym środowisku:
LBm1 – poczekalnia na przystanku Lubsza Śl., w lewo Strzebiń, w prawo Woźniki
LBm2 – toaleta na przystanku Lubsza Śl., w lewo Strzebiń, w prawo Woźniki
WKm1 – Woźniki Śl. – dworzec, w lewo Strzebiń, w prawo koniec linii
WKm2 – Woźniki Śl. – magazynek obok dworca, tablica z nazwą i fragment dworca, w lewo Strzebiń, w prawo koniec linii
WKm3 – Woźniki Śl. – toaleta, widok w kierunku końca linii
WKm4 – Woźniki Śl. – dworzec od strony drogi, w lewo koniec linii, w prawo Strzebiń

21
Tekstury / Odp: EP07-1020
« dnia: 06 Września 2025, 20:26:19 »
Tak kabinka jest  od @ep08-015

22
WWW / Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 06 Września 2025, 20:04:54 »
Drodzy MaSzyniści,
Dziś startuje oficjalny serwer Discord MaSzyny! Jeżeli masz ochotę pogadać z deweloperami, masz jakieś pytania bądź chcesz coś zaprezentować, zapraszamy!


Pozdrawiamy i samych zielonych!
Zespół Deweloperów Symulatora MaSzyna

23
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 01:30:09 »
Bardzo dobrze to wygląda, cieszę się, że się tym projektem pochwaliłeś na forum. Powodzenia w dalszych pracach i dużo cierpliwości :) Jeśli mogę coś zasugerować, to warto przed przystąpieniem do dalszych prac dekoracyjnych spróbować dociągnąć teren do torów tam, gdzie są dziury pod torami albo obniżyć go tam, gdzie tory są aktualnie pod terenem. To niestety żmudna praca ale w niektórych miejscach to się dosyć rzuca w oczy. Później po dodaniu dekoracji też można to zrobić ale może się okazać, że niektóre dekoracje (trawa, budynki) będą lewitować nad terenem i przejrzenie wszystkich takich miejsc może się okazać kłopotliwe.

24
Scenerie / Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 30 Sierpnia 2025, 23:28:53 »
Alpha V0.1 już dostępna!

Więc oto prezentuje! Pierwsza wersja alpha scenerii dostępna do otwartych testów. Zawiera ona dwa scenariusze typu "Sandbox", jeden z terenem i drugi bez terenu, gdzie jedynym ograniczeniem jest wasza wyobraźnia! Stworzyliśmy z katomem również prosty amatorski scenariusz jeśli ktoś chce przejechać scenerię bez przestawiania ręcznie semaforów.

Zanim zgłosisz błąd, przeczytaj uważnie treść tego posta i sprawdź czy nie ma na niego rozwiązania!

Paczka ze scenerią: https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2-r1.7z
Paczka zależności wymaganych do poprawnego działania scenerii: https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2_zaleznosci.7z
Hotfix naprawiający brak terenu w scenariuszu demo. Do poprawnego działania należy usunąć plik lk2_pospieszny_alpha.sbt! https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2-r1-hotfix.7z
Repozytorium scenerii: https://eu07.pl/svn/lk2/

Kolejność wrzucania paczek losowa. W paczce zawarty został plik .sbt do scenariusza Lk2_sandbox, jeśli ktoś chcę może sobie przekopiować go do Lk2_pospieszny_alpha coby się szybciej ładowało.

Fajne linki:
Galeria screenów scenerii: https://drive.google.com/drive/folders/12YtYEJL4fKjuz2w8zmrGdG8SBpfL3wEW?usp=sharing
Mapa scenerii (słaba): https://eu07.pl/userfiles/31735/mapa.png
Mapa scenerii (lepsza): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1qJo0KE1jaF94NQD-sS0d0vh_14WORjA&usp=sharing

Ekipa :DD
@Skyskaper: Tory, Obróbka Terenu, Sieć Trakcyjna, Semafory, Wskaźniki
@Jan21: Teren, Poprawki
@Katom: Dekoracje


Specjalne podziękowania dla:
@Jan21 - Chęci tłumaczenia mi edytora (i w sumie całej reszty) pomimo moich często głupawych pytań <3
@Katom - Chęci pomocy przy dekoracjach oraz pomoc w pierwszych krokach Rainsteda
@Ra - Stworzenie tak dobrego edytora jak Rainsted (ja nawet nie piszę teraz sarkastycznie, serio spróbujcie kiedyś)

Aktualnie na scenerii mamy:
- Układ torowy z pełnym profilem pionowym
- Sterowanie SBL
- Odcinki izolowane
- Teren robiony z danych NMT1
- Sieć Trakcyjna
- Rezonatory SHP

Brakuje:
- Dekoracje


Krótka historia jak to wszystko powstało.
Był sobie kiedyś mały Skyskaperek co lubił bardzo w Maszyne grać. Pewnego dnia uznał, że otworzy edytor i pogugla za jakimiś poradnikami. Z owymi krucho było ale udało się zrobić małą scenerie Toru Doświadczalnego w Żmigrodzie. przypomniał on sobie wtedy, że był podobno jakiś poradnik dla trasopisarzy to postanowił napisać do Jana21 czy coś takiego jest. Jano podesłał mityczną lekturę i zaczęła się przygoda z Rainstedem.

Dokładnie rok temu (od założenia tego wątku) odpaliłem Rainsteda i stworzyłem scenerie lk2. Początkowo myślałem, że to tylko klikanie torów dla zabicia czasu gdy mi się nudzi. Zbudowałem pierwsze tory w okolicy Mieni, pierwszą stacje którą był Mińsk Mazowiecki. Wtedy też ustawiłem sobie cel "Zrobie od Sulejówka do Mrozów, a jak mi się spodoba to do Siedlec". Spodobało mi się tak bardzo, że dałem się namówić na zrobienie Warszawy i tak oto projekt zaczął przybierać na sile i stawać się coraz bardziej "poważnym". Jan pomógł później z ustawianiem niwelet, tworzeniem profilu pionowego, terenem i całą resztą. Katom do nas dołączył pomóc nam z dekoracjami, aż dotarliśmy tutaj. Gdy mogę z dumą zaprezentować to nad czym pracowałem od roku czyli:

Projekt: LK2

Jeszcze raz dziękuje wszystkim moim znajomym, którzy pomagali mi przez ten cały czas robienia projektu oraz Janowi za ciągłe wsparcie przy Rainstedzie <3

~Skyskaper

25
Scenerie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 28 Sierpnia 2025, 21:12:24 »
Dziś lokomotywownia na Olechowie dostała nowe życie.
- wywalone stare modele lokomotywowni zrobione z 1 boxa, wstawione nowe
- dodane modele otoczenia
- dodana roślinność
- perony p.o. Zachód oraz Wiadukt na Olechowie dostały teksturę ciemnej zapuszczonej kostki, są porośnięte drzewami i trawą

więcej screenów w galerii

26
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 27 Sierpnia 2025, 17:11:34 »
Cofając się w czasie... EP07-1051, jeszcze w starym malowaniu, oczekuje na skład na stacji w Dębicy.

27
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Sierpnia 2025, 09:50:15 »
Czat znowu padł

28
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 23 Sierpnia 2025, 11:23:47 »
Przy torze ładunkowym w Woźnikach warto zrobić plac z płyt betonowych zamiast łąki. Płyty te widać na zdjęciach GSV z 2012 roku jeszcze. W Psarach zrobiłbym podobnie.
Bardzo słuszna uwaga. Rzeczywiście te płyty w Woźnikach widać na zdjęciach GSV z 2012 roku a sam plac na zdjęciach satelitarnych z lat 2000. Musiało mi to umknąć ale już poprawiłem. W Psarach miałem dylemat jak duży ten plac zrobić bo nie był tak dobrze widoczny na ortofotomapie ale zrobiłem nieco mniejszy (od magazynu do wagi wagonowej). Poniżej podrzucam screeny jak to wygląda po zmianach:
WKP1, WKP2 - plac ładunkowy w Woźnikach
PSP1, PSP2 - plac ładunkowy w Psarach

Witam
Tak informacyjnie czasami jako wagony jechały tam bipy - BHP i czasem jechały lokomotywa ST-44 :)
To bardzo cenne informacje, dziękuję, że się nimi podzieliłeś. Jeśli masz jakieś zdjęcia lub wspomnienia związane z tą linią i chciałbyś się nimi podzielić to chętnie się zapoznam. W pierwszych misjach przewiduję SP42/SM42 ale później oczywiście będzie możliwość pisania kolejnych misji i odwzorowywania innych sytuacji.

29
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 19 Sierpnia 2025, 17:56:53 »
Jedziemy dalej w kierunku końca linii czyli Woźnik Śląskich. Na dziewiątym kilometrze docieramy do przystanku Lubsza Śląska. Jak zauważył wcześniej @koszowy, przystanek położony jest praktycznie wśród pól a do najbliższych zabudowań wsi Lubsza w linii prostej mamy niecały kilometr. Do przystanku z drogi wojewódzkiej 908 można było dojechać gruntową drogą i tak jest do dzisiaj. Przystanek posiadał peron wyspowy z płytami, który wciąż istnieje pomimo torów rozebranych niemal 20 lat temu. Na zabudowania przystanku składała się poczekalnia z nazwą przystanku namalowaną po trzech jej stronach oraz niewielki szalet.

Na dziesiątym kilometrze (10,775) mijamy jeden z dwóch mostów na linii nad niewielkim ciekiem wodnym będącym dopływem Ligockiego Potoku. Most ma przęsło betonowe, które (co prawda bez barierek) razem z przyczółkami zachowało się do dnia dzisiejszego. Drugi most, bardziej okazały, z przęsłem stalowym, znajdował się w nieco ponad kilometr dalej (w km 11,940) i zapewniał przeprawę nad wspomnianym Ligockim Potokiem. Most ten był lokalnie nazywany „Żelaznym Mostem”. Kilka jego zdjęć z 2017 roku a więc już po likwidacji torowiska ale przed demontażem mostu można obejrzeć tutaj: https://edmor.pl/zelazny-most-w-woznikach/. Most nie zachował się do dzisiaj ponieważ w jego lokalizacji biegnie obecnie autostrada A1.

Na trzynastym kilometrze docieramy do stacji Woźniki Śląskie będącej stacją końcową linii. Stacja posiadała 3 tory, z czego dwa przyperonowe oraz jeden boczny przy placu ładunkowym i magazynie. Przy torze bocznym zakończonym kozłem znajdował się magazyn z rampą (bliźniaczy jak w Strzebiniu i Psarach). Na stacji istniały 2 perony z czego jeden przy budynku dworca a drugi wyspowy. Peron wyspowy nie był jednak używany w odwzorowywanym okresie i porastała go trawa. Drugi tor przyperonowy był wykorzystywany tylko do oblotu składu przez lokomotywę. Na stacji, w odwzorowywanym okresie nie istniała obsługa a wszystkie rozjazdy były obsługiwane ręcznie przez drużynę manewrową.

Tyle opisów, pora na screeny z opisywanych okolic:
LB1 – przystanek Lubsza Śl., widok w kierunku Psar Śl., w prawo dojazd do DW908, w oddali po prawej Góra Lubszecka (378 m n.p.m.)
LB2 – przystanek Lubsza Śl., widok w kierunku Woźnik, w oddali po lewej wieś Lubsza
LW1 – most w km 10,775 i przejazd na drodze gruntowej w km 10,860; w prawo Psary Śl., w lewo Woźniki
WK1 – stacja Woźniki Śl., wjazd od strony Psar Śl., widok w kierunku końca linii
WK2 – stacja Woźniki Śl., widok z peronów w kierunku Psar Śl./Strzebinia
WK3 – stacja Woźniki Śl., dworzec i perony, widok w kierunku końca linii
WK4 – stacja Woźniki Śl., widok z peronów na kozioł oporowy kończący linię (w km 13,572 (D-29 z 1995 roku podaje km 13,571))
WK5 – Woźniki, widok ogólny na miasto, wprawne oko wypatrzy dworzec kolejowy

30
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pytanie odnośnie pesobusów.
« dnia: 14 Sierpnia 2025, 01:30:31 »
Po czwarte, jak mi się zechce to będzie, a podpowiem że zdjęcia vectronów na tex mogą przyspieszyć ten proces :3
(nie chciało mu sie wiec ja zrobilem)


Strony: [1] 2