Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szyszka

Strony: [1]
1
Myślałem także o awariach, ale tych prostych. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że spora liczba użytkowników to "gracze" i sprawia im problem już uruchomienie pojazdu i sama jazda, a co dopiero zastanawianie się nad usunięciem awarii.
A ja planowałem zrobić wyświetlanie schematu elektrycznego wraz z wizualizacją przepływu prądu oraz możliwością podpierania styczników i samodzielnego robienia przerw i zwarć. A nawet z opcją zrobienia wejścia na drugi układ przy pomocy odbloku nadmiarowego przetwornicy. ;)


2
Za czasów PC2009/2010 (jakoś tak) była lokomotywa spalinowa w której działały wycieraczki. Uruchamiało się je poprzez kikaniie guzika lub guzików, już nie pamiętam. W exe sterowanie wycieraczką jest, ale nikt tego nie rozwijał i w trakcie prac nad nowszymi modelami kabin i taboru to zostało zapomniane.
Problem z wycieraczkami był taki, że ich obsługa była w kabinie, podczas gdy animowane były elementy w modelu zewnętrznym. Aby móc to spinać (a przy okazji zrobić wajchy nastaw do wagonów), zacząłem przebudowywać zarządzanie animacjami. Jeśli wtedy wycieraczki działały, to albo były "wiatraczkiem" w kabinie, albo w modelu zewnętrznym były spięte z kołami. Albo była to osobna gałąź rozwojowa i ktoś sobie zrobił uproszczoną animację pod konkretny model.

3
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 11:06:29 »
To ja się podepnę i zapytam: kiedy ktoś zdejmie mi bana na czat? Myślałem, że dostałem tydzień bana na czat a tu wciaż przy próbie wejścia na czat wyskakuje mi "Brak dostępu". Z Góry Dziękuję za odpowiedź.

4
Czysto technicznie opiszę każdy punkt i potencjalne implikacje.

   - ręczna kontrola niektórych opcji, które są obecnie zautomatyzowane np. wyłączanie świateł z tyłu lokomotywy po podpięciu się czy też rozprzęganie wszystkiego na raz przez jedno kliknięcie klawisza, to co jest ważne w symulatorach to właśnie możliwości ręcznej kontroli wszystkiego co się da,
Automatyczne sterowanie światłami końca pociągu jest robione o ile dobrze pamiętam przez tzw. wirtualnego rewidenta. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest możliwość jego wyłączenia. Nie pamiętam, czy ta funkcja już jest, ale z tego co pamiętam - nie ma.

   - kiedyś pod ZEW3 było bodajże zapytanie o wjazd, teraz jest to próba radia, szczerze to myślałem czy nie dałoby się zrobić kilku typów komunikatów do wyboru np. Backspace - zapytanie o wjazd/wyjazd, Shift+Backspace - podanie gotowości, Ctrl+Backspace - próba radia,
Z tym ZEW-em to jest tak, że Transkei postanowił w ten sposób oskryptować swoje scenariusze. Osobiście tego nie lubię i chciałbym, żeby zostało to przeniesione pod kombinację klawiszy Shift+x. Choć tu może pojawić się problem, bo na Linii 053 wszystkie kombinacje są już zajęte na ręczne sterowanie zamknięciami.
Ponadto dźwięk ZEW3 się dubluje w tym przypadku, ponieważ odtwarzane są jednocześnie dźwięki ZEW3 wbudowany w symulator i ZEW3 zaimplementowany w scenariuszu.
Jednym z pomysłów mojego wymarzonego silnika scenerii, który chciałem kiedyś napisać w Lua była możliwość prowadzenia prostych "rozmów" radiotelefonicznych, np. Shift+0 - próba radia, Shift+1 - odpowiedź na zgłoszenie dyżurnego, Shift+2 - wjazd na stój/co z wjazdem, np. Shift+8 - zgłoszenie defektu, itp. Przed niektórymi trzeba by było oddzielnie wcisnąć klawisz Backspace, a wtedy wybrać kwestię.

   - grzebanie w przedziale maszynowym oraz usterki mniejsze jak i większe, ale nie krytyczne z oczywistych względów,
Jak dobrze pamiętam, był to element zamierzony przez tmj kiedy próbował zaimplementować ladder diagramy. Obecnie mamy już parę usterek, jak chociażby rozbiegnięcie się silnika trakcyjnego, losowanie sztucznych awarii w EN71AKŚ, czy losowy foch komputera w Elfie, jednak jest kilka problemów z implementacją tego.
- Po pierwsze, większość pojazdów nie posiada wystarczająco rozbudowanego modelu maszynowni, by było w co klikać. Trzeba by było poświęcić naprawdę sporo czasu na wymodelowanie skomplikowanych urządzeń w wielu lokomotywach.
- Po drugie, jeżeli coś nam się trafi podczas jazdy, nie każdy będzie wiedział, co ma zrobić. Trzeba podważyć papierkiem odpowiedni przekaźnik, albo przełączyć dwa pakieciaki... Jest na to sposób. Może wyświetlać się okienko, które będzie pokazywało nam, w co kliknąć.
- Po trzecie, jeżeli trafi się nam poważniejsza awaria, która uziemi nasz pojazd na kilka/kilkanaście minut, scenariusz nie będzie na to przygotowany. Nie wrzuci nas na tory postojowe, a w najgorszym wypadku może rozsypać się cały skrypt i ukończenie scenariusza stanie się niemożliwe.
- Spodziewamy się, że całkiem spora liczba graczy po prostu wyłączy awarie.
Podsumowując, w mojej opinii, o ile taki dodatek byłby fajny, to będzie to dość niszowa funkcja, którą doświadczy niewielu graczy w porównaniu do pracy, jaką trzeba zrobić, w szczególności w obliczu obecnych braków kadrowych, choćby w kwestii exe.

   - animowane nastawy hamulców w wagonach oraz możliwość ich przełączania w już odpalonej symulacji, nie mówię tu o opcjach w Starterze (no chyba że się da, lecz o tym nie wiem).
Animowane dźwignie nastawy hamulca i koło hamulca postojowego jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Można to uruchomić w niemal wszystkich wagonach, wystarczy wykrojenie submodelu i wpis w mmd. Problemem jest brak obsługi animacji modeli zewnętrznych w tym zakresie.

Graficzne:
   - działające zawieszenie,
Ciekawy pomysł i trzęsienie się taboru nie tylko z powodu drobnych nierówności w torach, ale także na przykład pracy silnika, aby zgrywało się z kabiną, jest jak najbardziej możliwe. Tylko ponownie, brakuje ludzi, którzy byliby to w stanie dodać.

   - efekty atmosferyczne (woda/śnieg na szybie oraz i poprawa samego deszczu i śniegu).
Woda na szybie i uruchomienie wycieraczek były testowane parę lat temu przez Stelego, ale nie wyszło z tego za dużo. To działało na zasadzie shadera, i ponownie - nie ma osób, które byłyby to w stanie dodać.

Podsumowując - pomysły dobre, ale niestety wszystko rozbija się o brak programistów :)

5
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 20 Marca 2023, 11:33:24 »
5-te drzwi występują tylko w odmianach JT42CWRM i JT42CWR-T1. Inaczej mówiąc, ma je spora liczba maszyn z FPL, natomiast w DBCRP nie występują. Trzymamy się tutaj maszyn jeżdżących po PL, bo to co jeździ po Niemczech to jest dopiero "jazda bez trzymanki"... Kiedyś w Niemczech miałem do czynienia z lokiem z MRCE 653-10 i miała nawet przyciemniane boczne szyby...

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Listopada 2022, 11:22:58 »
Zostaną opublikowane na forum po ukończeniu. Ewentualnie mogę w formie "early access" wstawić na kanał #budowa scenerii na mm - od razu będzie można wprowadzać poprawki czy dodatkowe wyjaśnienia jeśli coś będzie nieklarowane.

7
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 28 Kwietnia 2022, 20:07:03 »
Tak w między czasie na oczekiwanie na te wymiary powstala jedna ze skrzynek, które są umiejscowione na tylnej ścianie kabiny. Docelowo mam zamiar jeszcze wmodelować jej drugi rodzaj z tym zaczepem.

8
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

9
Bocznica / Odp: Problem z włożeniem modelu do MaSzyny
« dnia: 26 Listopada 2021, 17:50:35 »
E4MSU, czy autor modelu jest o tym powiadomiony? Bo raczej jestem pewien, że zgody na konwert nie dawał nikomu.

10
Publikacje / Mitor
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 23:22:26 »
Rano był motor, a wieczorem mitor :)

https://eu07.pl/userfiles/11222/mitor%282%29.7z


Model na licencji CC ze strony https://sketchfab.com/3d-models/free-zuk-3d-model-bb4OJb5V4L0hgYjM3vtGvPB7ZMt
Dostosowanie do maszyny Matek123, Tekstura, model kół Jan21

Wnętrze jest mocno ubogie.

Uruchomienie:
j - bateria
m - uruchomienie silnika
d/r wybór kierunku

na początku trzeba wcisnąć i przytrzymać chwilę
ctrl+ num 7
num 7
num 4
i wcisnąć num6

obsługa
+ -  dodawanie odejmowanie gazu
1 7 hamowanie

t zapalanie przednich świateł
ctrl + t gaszenie świateł

e zakładanie/zdejmowanie sygnału końca pociągu (w widoku zewnętrznym)

11
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 16 Lutego 2021, 18:57:57 »
Trochę tu ucichło ale projekt nie umarł jeszcze. Przezentuję tym razem we współpracy ze Stasiem tzw rozete. Póki co jedynie wersja typowo ruska, bo na taką jedynie były rysunki. Nie jest jeszcze ona skończona, ale juz wiele nie brakuje.

12
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Listopada 2020, 09:36:53 »
Przecież po nazwach zdjęć widać że pochodzą z fejsa.
Myślę że nie zaszkodziło by lokomotywie_parowej przywalić ostrzeżenia.

Strony: [1]