Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gg

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

2
Wydział zamówień / Zdjęcia szynobusów PESY
« dnia: 06 Października 2022, 19:18:28 »
Jako że w jakiejś tam przyszłości powinien pojawić się nowy model pesobusa, zachęcam do uzupełniania braków w zdjęciach na tekstury.


3
Ogolnie wasz kochany deweloper zainwestował w referencje do nowych modeli

4
Po roku udało mi się wziąć za paczkę słupów F :33

Do tego cały czas powstają kolejne słupy do packu słupów z rodziny H

5
Słupy rządzą, słupy nigdy Cię nie zdradzą XDD
Czyli powstaje paczka słupów jednotorowych na 220kV serii H,Hc,Hx,H52

(nie no jakiś tam budynek też jest)


6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Sierpnia 2022, 14:01:11 »
Kilka grup wagonów:
- wagony Fals w barwach PMT - 4 sztuki, 84 51 6651 567-4, 84 51 6650 967-7 i 969-3, z zagapienia mego tylko pół (z EVNem) 84 51 6650 971-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Fals w barwach Cemet - 2 sztuki, 84 51 6657 014-1 i 33 51 6656 983-0:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20Cemet%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Zacs - 2 sztuki, 33 51 7867 409-9 i 33 51 786 7 439-6 (niestety z cieniem na nim, ale do wyretuszowania):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Zacs%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagon RS 84 51 3936 078-6 w barwach PMT
https://eu07.pl/userfiles/28235/RS%2084%2051%203936%20078-6%20PMT%20%285822%29.7z (2x czoło skos i jeden bok)

- trudne ale dam jednak żeby były choćby jako podgląd, boki wagonów pociągu humanitarnego Przemyśl - Hannover:
https://eu07.pl/userfiles/28235/WISKOL%20humanitarny.7z

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Lipca 2022, 13:05:00 »
Ale tak to nie rób, plis.

8
Inne niekolejowe / Odp: Czeskie wagony
« dnia: 13 Lipca 2022, 20:19:18 »
Dzień dobry. Proszę zapoznać się z regulaminem. Wagony w barwach CD już wyszły i będą dostępne w wersji użytkowej w najbliższym patchu. Jednocześnie nie jesteśmy w stanie dokładnie określić kiedy wyjdzie patch.

9
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 08 Lipca 2022, 09:33:02 »
Sortowanie obu plików alfabetycznie wg. nazwy modelu, a następnie porównanie normalną porównywarką

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Lipca 2022, 18:46:32 »
EU160-022 (2 boki + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/24765/EU160-022.7z

11
Na warsztacie / su4210
« dnia: 15 Czerwca 2022, 22:19:13 »
Mój model su4210

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Czerwca 2022, 20:12:55 »
EU44-004 (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/24765/EU44-004.7z

B10bmnouz 61 51 20-71 132-5, XBN-FPS (bok + kawałki czół): https://eu07.pl/userfiles/24765/B10bmnouz%2061%2051%2020-71%20132-5.7z

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 04 Czerwca 2022, 19:06:29 »
Jest też mnóstwo dubli nazw EZT-ów. Trochę ryzykowne. Aż cztery Pobrzeża z trzema jedynkami? Trochę zbyt monotonnie. Ponadto jest za dużo składów wagonowych Polregio - tych w całej Polsce mamy na jakieś trzy składy, w MaSzynie mamy z 90% całego ilostanu. Istnieją składy IC bez wagonów 1 klasy - tutaj dobrze by było albo dodać jeden wagon 1 klasy, albo cały skład zmienić na "zdeklasowane" jedynki, albo zmienić na czeskie wagony jeżeli to mają być wakacje.
Jak moje wagony będą wreszcie wydane, to zrobię wersję z moimi wagonami wstawionymi do składów.

14
Poradniki / [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 14 Kwietnia 2022, 12:26:13 »
Paczki dds/e3d od czystej pctga różnią się krótszym czasem wczytywania, czy mniejszym rozmiarem. Oto jak taką konwersję przeprowadzić. Udostępnienie narzędzi z załącznika i napisanie poradnika za zgodą @Milek7.
Tak więc co nam będzie potrzebe?
Aby móc przejść przez proces kompilacji paczki do wariantu dds/e3d, czyli takiego, który zwykle zajmuje dużo mniej miejsca na dysku niż wersja tga/t3d (dalej pctga) potrzebujemy następujących rzeczy:
  • Pobrane repozytorium pctga (można pobrać za pomocą TortoiseSVN)
  • Windows Subsystem for Linux 2.0 (poradnik instalacji)
  • trochę cierpliwości i wolnego czasu
  • Narzędzia z załącznika

Od czego zacząć?
Przygotowanie:
Najprościej można zacząć od utworzenia gdzieś na dysku pustego folderu. W środku tworzymy foldery: build, eu07, oraz pctga. Folder pctga powinien zawierać pliki z repozytorium, folder eu07 pliki wymagane do uruchomienia exe maszyny (tzw. kiedyś: bin_x64, czy też bin_x86). Do folderu roboczego wypakowujemy archiwum z narzędziami z załącznika. Po przygotowaniu wszystkich plików struktura folderu roboczego powinna wyglądać następująco:
└── folder roboczy/
    ├── build/
    ├── eu07/
    ├── pctga/
    ├── e3dize
    ├── make_recipe
    ├── make_diff
    └── dump_structure
Aby wszystko dalej działało potrzebujemy uruchomić terminal linuxa (w moim przypadku ubuntu 20.04 pod WSL). Instalujemy wymagane zależności następującym poleceniem:
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-texture-tools vorbis-tools imagemagick python3 ninja-build
Zainstaluje nam ono wszystkie wymagane narzędzia wymagane do konwersji plików do odpowiednich formatów. Teraz musimy przygotować exe maszyny do konwersji t3d >> e3d. W tym celu wchodzimy do folderu eu07 i tam wrzucamy zawartość naszego bin_x64 (lub bin_x86). Następnie z nazwy pliku wykonywalnego symulatora kasujemy dopisek “.exe” (eu07.exe powinno zamienić się w samo eu07).  Powracamy do głównego folderu roboczego i wpisujemy następujące polecenie: sudo chmod +x * - pozwoli to nam na uruchomienie narzędzi.

Właściwe kompilowanie paczki:
W tym momencie jedyne co pozostaje to przejść do folderu roboczego w terminalu linuxa. W tym celu korzystając z komend cd (change directory) nawigujemy do katalogu /mnt/ w którym znajdują się litery naszych dysków w naszym komputerze. Dalej podążamy za ścieżką windowsową. W moim przypadku ścieżka do folderu roboczego według windowsa wyglądała następująco: E:\Hirek\Games\eu07-pack\, natomiast na ubuntu będzie wyglądała tak: /mnt/e/Hirek/Games/eu07-pack/.
Aby rozpocząć kompilację wpisujemy polecenie ./make_recipe - wygeneruje nam ono plik kompilacji (build.ninja). Następnie uruchamiamy kompilację poleceniem ninja -j4Liczba 4 oznacza ilość wątków procesora, jakie ninja będzie mógł wykorzystać. Można sobie regulować do woli :). W tym momencie czekamy na skompilowanie się paczki. Po pewnym czasie (u mnie 15h) w folderze build otrzymujemy gotową do spakowania paczkę dds/e3d.

Jeśli coś byłoby nie zrozumiałe to można napisać w odpowiedzi - wytłumaczę. W przypadku jakiegoś większego błędu poprawię posta. W zrozumieniu tego procesu pomógł @Milek7.

Edit 22.05.2022: Poprawiony załącznik - zapomniałem o jednej libce...

15
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

16
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 18 Maja 2022, 14:19:53 »
Drzwi mam zrobione. Niestety za 3 razem bo przez 2 razy prąd odcięło :(

17
Na warsztacie / Odp: M62BF
« dnia: 06 Maja 2022, 19:55:54 »
kabina niestety będzie musiała poczekać na jakieś zdjęcia. Rysunki nie nachodzą na obecny model po wywaleniu pulpitu. Jeśli jest to inny model to powiedzcie to zrobię i będzie na pewno szybciej :)

18
Na warsztacie / Odp: Linia 7 wersja beta
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 14:01:01 »
Witam.

Że się tak wtrącę do tematu, zupełnie inaczej już wygląda jak się doda budynki z GML. Co do terenu to łatanie całości to żmudna praca zwłaszcza że ja korzystam wyłącznie z edytora Rainsted a łączenie podtorza z resztą terenu w nim to tysiące trójkątów edytowanych ręcznie.

@mareczek
ad 2) wykolejnice powinny być zmienione na te z katalogu scenery/kolejowe, działają lepiej i mają dodane ewenty no i tekstury, a co do tekstur budynków to obecnym etapie prac jest to rzecz mało istotna, proszę spojrzeć na scenerię lini 61 gdzie większość budynków ma tą samą teksturę.
ad 4) co do semaforów kształtowych w Lublinie to nie powinno ich być, są to pozostałości po obiektach które wstawiałem do testów a rainsted domyślnie eksportuje puste obiekty jako właśnie te semafory.

W wolnych chwilach dłubie sobie nad tą scenerią i w stosunku do wersji którą tu udostępniłem jakiś czas temu (kilka lat) jest sporo zmian m.in. poprawiony układ torów w niektórych miejscach, dokończona trakcja w chełmie bo były dziury, poprawiony profil pionowy. Obecnie oprócz dodawania terenu na ukończeniu jest wstawianie wskaźników na trasie Lublin - Chełm. Problemem może być odwzorowanie semaforów na bocznicy w Bogdance i Zawadowie gdyż nie ma dostępnych schematów (semafory są wstawione tam gdzie powinny ale brakuje ich oznaczeń). Co do roślinności i innych dodatków to się pomyśli po zakończeniu prac nad terenem.

W załączniku Jaszczów z terenem i budynkami GML, widok od strony wschodniej, oraz Lublin.

19
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 26 Kwietnia 2022, 15:40:52 »
   Witam z Bydgoszczy.
   Moja kiedyś "wymarzona" linia... Teraz bardziej "podobuje" mi się Nowy Sącz - Muszyna/Krynica, ale to tylko dlatego, że co roku tam przebywam, bo Zakopane stal się zbyt "zaludniony".
   Gratulacje i powodzenia w tworzeniu. Przydałby się scenariusz z Tetmajerem i rozładunkiem samochodów... Podsyłam parę, osobiście wykonanych zdjęć, z rozładunku mojego samochodziku. Pewnie młodszym się przyda, bo nie wiedzą o czym mowa:

http://forum.modelarstwo.info/threads/autokuszeta-pkp.28105/page-6#post-966864

   Pozdrawiam z Bydgoszczy.

20
Na warsztacie / Odp: Łajski - sceneria
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 19:30:01 »
Zapraszamy na kanał Budowa Scenerii na Maszynowym Czacie. Tam wszystko wytłumaczymy i w razie potrzeby pomożemy :)

21
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 09:18:43 »
Odgrzew kotleta, bo mam juz dość tego zapytania i ciskania po mnie za ten model. Dzięki Mati za otwarcie. Do rzeczy jakiś czas temu był powrót do tego projektu i w między czasie się okazało, że okna, drzwi do kabin jak i wnęki trzeba było usunąć by skleić od zera oba boki. Boki póki co zatem są płaskie dopóki nie sklei się kilku tex. Co do czoła tajemnicą nie jest, że jakiś czas temu zrobione zostało od zera. Proszę sobie darować teksty typu znowu bo osoby, które były w posiadaniu plików widzłały jak siatka była zepsuta do tego stopnia, że trzeba było je zrobić od zera. Nie wiem jakim sposobem się to tak powyginało bo w 3dsie siatka wyglądała całkiem spoko, ale po zaimportowaniu tego do blendera było to już powyginane do tego stopnia, że postanowiłiśmy zrobić to od nowa. To nie było moje widzimisię tylko takie są fakty. Co z tym będzie dalej się okaże, ale póki co dzięki aferkom i ciskaniu nie mam kompletnie ochoty przy tym dłubać, skoro wy i tak wiecie lepiej. Jednak nie ukrywam dalszym ciągu potrzebne są wymiary okna bocznego kab, okna boku (bo jak mniemam wszystkie pozostałe są raczej symetryczne), drzwi kabiny oraz wnęki  na poręcze. Zarzuty typu, ze jestem atencjuszem na początku dośc mocno mnie wkurzyły, ale teraz gdy nabieram już do tego dystansu mnie działają jak płachta na byka. Być może i faktycznie błędem było pokazywanie tutaj screenow etapu prac, ale nie było to robione w celu patrzcie co ja mam, tylko by pokazać etapy tego modelu i jego jakiś tam stan. Póki co to tyle ode mnie w tym temacie.

22
Kolej w Polsce to nie tylko modele,  teraz to też tekstury :3

23
Bocznica / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 17:32:11 »

24
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

25
Poradniki / [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 01:24:23 »
Trójkąty w fazie przezroczystych (alfa blend; opacity 0) muszą być rysowane od najdalszych kamery do najbliższych.


Najdalsze od kamery muszą być u dołu pliku t3d, najbliższe kamery u góry. Tyczy się to zarówno trójkątów w ramach jednego submodelu (szyby wiaty, hali dworca, itp) jak i różnych submodeli (podświetlenia i szybki mierników w kabinie).


Dzieci niższego stopnia są rysowane po rodzicu. Więc jeśli plan3 znajduje się technicznie pod planem2 w t3d, ale jego rodzic jest nad planem2 to i tak zostanie namalowany w złej kolejności.

26
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 09:31:09 »
To może z danych, które mam:
IC3 - 122, 123, 124, 126, 127, 131, 140
IC4 - 138, 141, 142, 144, 145, 147
IC5 - 115, 117, 133, 135, 148, 149, 150
IC6 - 111, 112, 114, 116, 119, 120, 121, 128, 132, 134, 152, 153
306Ab - 129, 137, 139, 146
171A - 110, 113, 118, 125, 130,  136, 143, 151

Wygląda, że ilości się zgadzają.

27
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je*ac_zagurz

28
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Marca 2022, 14:52:23 »
Na ten moment poprawka na unikalne nazwy pojazdów, link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Marca 2022, 13:24:41 »
WLAB10mouz 52 51 70-70 042-7, G81 (bok + czoło + wózki): https://eu07.pl/userfiles/24765/WLAB10mouz%2052%2051%2070-70%20042-7.7z

30
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Marca 2022, 15:54:09 »
Wrzucam zdjęcia 189 846 podczas pierwszej jazdy po P4

https://eu07.pl/userfiles/24253/189%20846.zip


Strony: [1] 2 3