Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gg

Strony: [1] 2 3 4
1
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:08:53 »
Wąskim gardłem jest dysk HDD. Doczytywanie czegokolwiek niestety z automatu blokuje główny wątek symulatora i to będzie powodowało ścinki.
Są dwa rozwiązania:
- To co możesz zrobić teraz: Kupić dysk SSD i tam przenieść MaSzynę.
- To co powinno być zrobione: Zaimplementować w EXE ładowanie modeli i tekstur na osobnym wątku.

2
Bieżące Symulatorowe / Strimowanie z Rainsted
« dnia: 24 Lutego 2024, 13:02:20 »
Nie wiem, czy mi się dziś coś uda ruszyć, ale ogólnie myślę o strimowaniu w soboty jakoś wieczorem. Chciałbym przede wszystkim pokazywać użycie edytorów w Rainsted do różnych zastosowań, typu korygowanie scenerii czy konwersje danych. Mam też pewne pomysły, które chciałbym zrealizować i chyba lepiej będzie, jeśli pokażę, jak to robię, niż sam efekt końcowy. Przede wszystkim interesują mnie scenerie realistyczne, a scenerie fikcyjne traktuję bardziej jako materiał testowy do eksperymentów. Strimy będą ewentualnie na https://www.twitch.tv/rainsted/, nie planuję nagrywania.

Wstępna lista pomysłów do zrealizowania:
  • Konwersja scenerii MZD do RSF jako przykład przejścia z plików SCM do edytora RSF.
  • Wstawienie Chomikowa w pętlę na północ od Dejaw jako przykład urozmaicenia scenerii.
  • Dekonstrukcja Zwierzyńca: ujednolicenie klonów, zmiany nazewnictwa, przeniesienie misji na Quark+MZD (odcinek Dejawy – Chomikowo – Psiary – Jelonkowo – Homarowo – Pawianowo – Zakliczyn) jako przykład podziału scenerii na komórki oraz łączenia tras.
  • Łączenie Dejaw z Myślenicami jako demonstracja możliwości edytorów, przeniesienie ruchu Quarkowego w kierunku Myślenic.
  • Przeniesienie LK146 (Wyczerpy – Chorzew Siemkowice) z SCM do RSF, ustalenie profilu pionowego, wstawianie ścian lasu i terenu.
  • Przeniesienie LK131 (Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola) z SCM do RSF, naciąganie na mapy, ustawianie profilu pionowego, przygotowanie terenu.
  • Naciąganie na mapy odcinka Zduńska Wola – Łódź (sceneria "Kaliska").
  • Wydzielenie Ostrowa Wielkopolskiego ze scenerii "Kaliska" w celu uruchomienia przejezdności do Kępna.
  • Uruchomienie pociągu Bielsko-Biała – Ostrów Wielkopolski.
  • Ulepszenie terenu oraz otoczenia dla LK181.
  • Naciąganie Szczecina na mapy.
  • Przymiarka do konwersji CMK z Open Rails do MaSzyny.
  • Rozpoznanie tematu konwersji otoczenia LK139 z Open Rails do MaSzyny.
  • Regulacja sieci trakcyjnej, czyli ostateczne rozwiązanie tematu lewitujących wysięgników i słupów w skrajni.

Jeśli ktoś ma jakieś inne propozycje, to też je uwzględnię. A głównie chodzi mi o to, co lepszego można zrobić z obecnego stanu, więc raczej nie zabiorę się za robienie czegoś od zera, np. Poznania.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 20 Lutego 2024, 01:05:04 »
Podrzucam link do ostatecznej wersji Linii 107, w takim kształcie w jakim została wydana: https://eu07.pl/userfiles/21553/Linia_107-r4.rar

4
Wasz kochany (ex)deweloper szykuje taką małą niespodziankę pod postacią lokomotywy GLs30 oraz zestawu koleb
comming soon


im wiecej wpłacita tym szybcij bedzie

5
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.

7
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 27 Lipca 2023, 20:00:08 »
Czy ktoś to przejął dalej i dłubie?

8
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 05 Lipca 2023, 22:22:25 »
Tak i o to powstała EP09-006 z reflektorami 3D i na lepszym modelu użytkownika @Miłosz Dorsz z tablicami 3D.

9
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 29 Czerwca 2023, 22:12:44 »
Jako iż na ten moment nie chce mi się zabierać za przepisywanie tego na inny język to udostępnię dla pokoleń źródło w pythonie.

Do folderu ze skryptem wrzucić zawartość danych z osm pod nazwą export.json
Skrypt stworzy plik scm z nimi. Na początku skryptu trzeba pobawić się trochę w przesuwanie mapy coby symulator nie dostał za dużych wartości do interpretacji. Z fartem mordeczki.

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Czerwca 2023, 10:32:18 »
Skład RMF

EU160-011 (2 boki + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/24765/EU160-011.7z

B9nopuz 50 51 29-78 226-2, 111AMM-20 (2 boki + kawałek czoła)
B9nopuvz 50 51 84-70 049-8, 111Arow (2 boki + kawałki czół)
WRmnouz 50 51 88-70 245-8, 406A-40 (2 boki + kawałek czoła)
Asamnouz 61 51 89-90 001-7, 507A (2 boki + kawałki czół)
B10nouz 50 51 20-78 822-7, 174A (2 boki + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/24765/wagony.7z


11
Na warsztacie / KWB Konin / Adamów
« dnia: 15 Czerwca 2023, 20:41:03 »
Witam

Od niedawna wraz z @KolejowyKamil pracujemy nad sceneriami KWB Konin oraz KWB Adamów.
Sceneria ma na celu odtworzyć całą sieć kolei KWB Konin oraz Adamowa jako oddzielna sceneria.


Bez rozpisywania, do rzeczy, bo na chwilę obecną nie jest zbyt wiele do pokazania przedstawiam aktualny stan prac:

Konin
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)

Adamów
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)



12
Pirat w Bałtyku i goście.

13
Podsyłam zapowiedzi SIP dla stacji jakie udało mi się wyciągnąć z rozkładów jazdy. Jeśli przyplątał się jakiś posterunek odgałęźny, to można usunąć plik.

https://eu07.pl/userfiles/20786/SIP%20L16_project.7z

PS.
Jeśli jakiś twórca scenerii chciał bym abym zrobił takie zapowiedzi dla scenerii, to wystarczy podesłać mi rozkłady jazdy, to będę mógł coś zdziałać.

14
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 30 Maja 2023, 12:29:02 »
Kończę testy scenerii do paczki zbiorczej "f2305" — aktualna paczka to linia61-f230530.7z. Znalazłem trochę zagubionych obiektów, np. ściany lasu na LK152. Również początek LK131 zdarzył się w starszej wersji niż powinien.

Plan jest taki, żeby paczki "01", "05", "09" zawierały nowe rzeczy (reorganizacja plików, wydłużenie tras, nowe misje). Kolejne paczki ("02", "06", "10") mają mieć przede wszystkim poprawione błędy w zakresie przebiegu misji. Następnie ("03", "07", "11") to będzie głównie uzupełnianie obiektów poza główną infrastrukturą (otoczenia, sieci trakcyjnej, torów bocznych), może się też zdarzyć reorganizacja wybranych misji. Na koniec cyklu ("04", "08", "12") przypadną poprawki detali wizualnych. Ponieważ obecnie kończy się okres dodawania nowych rzeczy, paczka "f2305" wyznaczy obszar testowania, a LK139 i LK146 będą integrowane dopiero w okolicy września. Chociaż jeszcze dam się namówić na dołączenie LK146 w stanie poziomym i niepodzielonym na komórki...

15
Mam przygotowane zapowiedzi dla całej scenerii pod SIP wykonane darmowym syntezatorem mowy, którego licencja pozwala na wykorzystanie w symku.
Jeśli ten głos by nie pasował, to mogę zawsze dać inny z takich które można urzyć.

https://eu07.pl/userfiles/20786/SIP%20Kaliska.zip


16
Od czasu do czasu na forum poruszana bywa sprawa obsługi sygnalizatorów powtarzających na sceneriach.
Chciałbym tu przedstawić swoje rozwiązanie, które stosuję z powodzeniem od 10 lat.

A. Założenia i działanie:
1. Automatyczna obsługa kolejnych powtarzaczy odbywa się kaskadowo – na zasadzie domina – przez powiązane nazwy. Nie trzeba też przesyłać jawnie żadnych nazw w parametrach „inców” (jak to np. ma miejsce w przypadku tarcz ostrzegawczych). Opisywana metoda jest niezależna od obsługi tarcz ostrzegawczych.
2. Semafor wywołuje event ustawiający sygnał na pierwszym powtarzaczu, który następnie ustawia drugi powtarzacz, a ten z kolei trzeci.
3. Nazwy powtarzaczy muszą być utworzone przez odpowiednie rozszerzenie nazwy semafora. Tu przyjęto następującą konwencję z przyrostkami (przykład dla semafora o nazwie „Zc_B”). Kolejne powtarzacze (maksymalnie 3) powinny  mieć nazwy: „Zc_B_pi”, „Zc_B_pii”, „Zc_B_piii”.
4. Odpowiednie eventy znajdują się w plikach .inc semaforów z przyrostkiem –ps (np. ss5zpcpby-ps.inc) oraz „incach” powtarzaczy z przyrostkiem –d (np. ps3pzbyy-d.inc). W .inc semaforów jest „(p1)_pi_ sygnałpowtarzający”.  We wszystkich „incach” z przyrostkiem -d wywołanie sygnału na następnym powtarzaczu to „(p1)i_sygnałpowtarzający”.
5. Ostatni powtarzacz w kolejności powinien mieć „zwyczajny” .inc (bo nic dalej nie przekazuje) – i tak jest np. przy tylko jednym powtarzaczu.

Jednorazowe, prawidłowe wstawienie na scenerii semaforów i powiązanych powtarzaczy z właściwymi nazwami i „incami” pozwala zapomnieć na zawsze o obsłudze powtarzaczy – odbywa się ona automatycznie.

B. Uwagi do nazw sygnalizatorów powtarzających.
Przyjęta konwencja z przyrostkami nie odpowiada oznaczeniom występującym na planach schematycznych posterunków (gdzie np. jest ISpB, IISpB, IIISpB do semafora B). Tam nazwy są lokalne dla posterunku. Symulator wymaga nazw unikalnych dla całej scenerii. Czyli dla naszego przykładu to mogłoby być np. ISp-Zc_B albo prościej ip_Zc_B itd. Oczywiście taki wariant z przedrostkami można przyjąć i to by działało tak samo jak z przyrostkami (wywołanie w ss*-sp.inc semaforów „ip_(p1)_ sygnałpowtarzający” i w incach –d: „i(p1)_sygnałpowtarzający”).

Wersję z przyrostkami przyjęto głównie dlatego, że na listach sygnałów w edytorze, sortowanych alfabetycznie, nazwy powtarzaczy znajdują się w grupie obok nazwy semafora, co ułatwia ich szukanie i ewentualne dokonywanie zmian/poprawek i w ogóle panowanie nad nimi wśród tysięcy nazw dla całej większej scenerii. Poza tym automatyczna obsługa powtarzaczy powoduje, że formy ich nazw są nieistotne np. dla scenarzystów. Natomiast dla użytkowników symulatora powtarzacze mają widoczne na tabliczkach właściwe „rzeczywiste” oznaczenia ustawione w czasie tworzenia scenerii.
Poza wszystkim okazało się też , że od wersji exe 171023 dodawanie przedrostków do parametru przestało działać.

C. Pliki do testowania/użycia dla zainteresowanych
W załączeniu poniżej jest link do archiwum z dostosowanymi plikami .inc semaforów (ss*-ps.inc) i powtarzaczy (ps*-d.inc). Znajdują się tam pliki, które stosuję na swojej scenerii. Inne semafory łatwo dostosować przez analogię. Uwaga:  w/w „inci” odwołują się do starszych modeli .t3d (takie nadal wykorzystowuję i są one ciągle dostępne w nowej paczce). Dołączony jest też podobny zestaw dla nowych modeli semaforów i powtarzaczy – dla odróżnienia do nazw „inców” dodano na końcu „n” (ss*-psn.inc i ps*-dn.inc, można je sobie przemianować). Pliki należy rozpakować do katalogu „scenery”.

W archiwum jest też mikroscenka do testowania obsługi powtarzaczy. Blisko siebie ustawione semafor, trzy sygnalizatory powtarzające i tarcza ostrzegawcza pozwalają obserwować zmianę sygnałów. Sygnały na semaforze można ustawiać ręcznie kombinacjami klawiszy shift1, shift2,....shift0. W pliku .scn można dla testów samemu wstawiać  różne .inc semaforów i powtarzaczy. Oczywiście obsługa niektórych sygnałów oraz tarczy ostrzegawczej zależy od rodzaju semafora.

https://eu07.pl/userfiles/24693/_SP-obsluga_automat.7z

17
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 18:34:31 »
Najlepiej zrobić od nowa zupełnie. Pod linkiem jest do pobrania ustandaryzowana czcionka PKP.

18
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 02:21:44 »
Niestety, priorytetem wydają się rzeczy głównie niespotykane w innych symulatorach, czyli krzywe przejściowe i przechyłki. Jeżeli chodzi o MaSzynę, Rainsted ma w tej kwestii monopol, a zamknięty kod źródłowy powoduje, że napisanie podobnego narzędzia i rozgryzienie wszystkich rzeczy samemu zajmie obłędną ilość czasu. Ja osobiście byłbym za prostym edytorem, w którym nawet nie byłoby ani edycji terenu, ani krzywych przejściowych, ani przechyłek, ale żeby po prostu był. Jeżeli tylko będzie prosty w obsłudze, z automatu powstanie gigantyczna ilość scenerii fikcyjnych do przejechania. A osoby, które chcą jeździć po realnych sceneriach z profilem pionowym i krzywymi przejściowymi też nic nie stracą, ponieważ dotychczasowe skomplikowane narzędzia dalej będą istniały.

Stworzymy w ten sposób swego rodzaju oddzielną scenę, w której będzie dużo scenerii nieco gorszej jakości, ale za to z dobrym otoczeniem, jeżeli jego układanie będzie przyjemne. Takie osoby będą miały już wprawę, a edytor mógłby powoli ewoluować, wzbogacając się o kolejne funkcje. Wbudowany w exe edytor miał taką szansę, ale jest toporny w obsłudze, ma mało funkcji (brakuje tych wręcz oczywistych, jak podświetlanie zaznaczonego obiektu) oraz został kompletnie porzucony i nie jest rozwijany.

Moje podejście do edytora już znacie:
Pomysł prostego i przystępnego edytora scenerii jak najbardziej ma sens. Można nawet zrezygnować z niezbędnych w pełnym edytorze funkcji, gdyż te dalej by były dostępne w Rainstedzie. Chodzi tu o aplikację, za pomocą której użytkownik będzie w stanie poznać i zastosować podstawowe pojęcia, którymi posługują się twórcy scenerii. Programu, w którym można by się sprawdzić. Czy jestem w stanie stworzyć scenerię? Jak dobrze mi to idzie? 5 lat później, hmm, ten edytor już obcykałem, może bym się przesiadł na bardziej zaawansowanego Rainsteda? Takie rozwiązanie spłaszczyłoby learning curve w budowie scenerii i mogłoby zachęcić potencjalnych trasopisarzy do zabawy z symulatorem. W Scratchu nie da się zrobić gry na poziomie Cyberpunka, a mimo to korzystają z niego miliony ludzi.

Jak widać, różni się ono w porównaniu do poglądów innych osób. Dlatego jestem otwarty na dyskusję. Też byłbym zainteresowany pracą nad edytorem, aczkolwiek nie w najbliższym czasie (dużo innych projektów na głowie). Jeżeli nastąpi wspólny konsensus w sprawie edytora i jednoznacznie ustalimy kierunek działań, będziemy w stanie zrobić jeden edytor szybciej.

Na koniec dodam, że Balaclava również pracuje nad edytorem scenerii.

19
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 06 Maja 2023, 21:29:38 »
Wreszcie mam trochę wolnego i poświeciłem 9 godzin żeby objechać całą trasę. Jest SUPER. Dla informacji. zag_t6900 , nie przejezdny.
 

20
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 14:57:06 »
Siema!

Zapraszamy Was do pobrania nowej paczki! Od ostatniego wydania dużo się zmieniło, więc poniżej przedstawiamy w wielkim skrócie, jakich nowości możecie się spodziewać po ściągnięciu scenerii. Czekaliśmy specjalnie do wyjścia nowej paczki całościowej, abyście mogli scenerię ściągnąć „na świeżo".

1. Odpustynniamy odcinek Jasło - Zagórz. Praktycznie cały ten fragment linii 108 został już przez nas pokryty drzewami i krzakami. Do skończenia całości zostały około 3 kilometry. Staraliśmy się, aby dekorowane przez nas fragmenty nie były wyłącznie najbliższym otoczeniem torów, ale również tym dalszym. Sprawia to wrażenie, że sceneria jest pełniejsza i nie poruszamy się po kończącej się planszy, ale za horyzontem dalej „coś jest”. W wielu miejscach doszły również trawy.
2. Jasło, Krosno, Sanok i kilka mniejszych miejscowości otrzymały prawie skończony zestaw dekoracji. W to wchodzą zarówno podmienione budynki, jak i mniejsze dekoracje, takie jak ogrodzenia, znaki drogowe, czy słupy oświetleniowe. W miastach zostały zasiane również trawy.
3. Na odcinku Zagórz - Krościenko sceneria też powoli nabiera kolorów. Powoli zajmujemy się podmienianiem automatycznie wygenerowanych budynków z CityGML na modele zawarte w MaSzynie. Aktualnie możecie je zobaczyć w okolicach Leska, Ustrzyk Dolnych i Krościenka.
4. Powoli trwają również prace nad łączeniem linii 96 i 108. W Stróżach zaczęły pojawiać się rośliny.
5. Targowiska i Wróblik Szlachecki zostały przeniesione w czasie o kilka lat i wyposażone w sygnalizację kształtową.
6. Trwają prace nad poprawkami terenu na odcinku Zagórz - Krościenko, mające na celu dopasowanie go do torów.
7. Położone zostały tory na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (na razie bez profilu pionowego) razem z terenem.
8. Między Krosnem, a Sanokiem będziecie mogli obejrzeć prawie skończony układ dróg polnych i gruntowych, oraz asfaltowych o mniejszym znaczeniu. Aktualnie nie jeżdżą po nich samochody, ale znacząco urozmaicają one teren i przełamują monotonny krajobraz.
9. Sieć trakcyjna wisi już na 95% scenerii, pozostało dokończyć Jasło i Jasło Towarową

https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar

21
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 18 Kwietnia 2023, 11:55:26 »
Cóż, ja próbowałem uporządkować semafory w 2015 roku, ale że nie mogłem wysłać poprawek, bo ktoś mi zablokował dostęp do paczki, to sobie odpuściłem. Planowałem też zrobić generator do Rainsted, który na podstawie nazwy semafora by dobierał zawartość INC... Albo sprawdzałby zawartość istniejących plików INC i ewentualnie dopisywał brakujące rzeczy (czasem dochodziły kolejne semafory razem ze sceneriami i mogło w nich brakować realizacji nowszych pomysłów). Bo np. podawanie Sz powinno działać niezależnie od pozostałych świateł, wskaźniki W19 i W20 mogłyby się same zapalać itd.

22
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

23
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

24
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:43:00 »
Vectron TXLogistics: jeden bok i tylko czoło pod ostrym skosem https://eu07.pl/userfiles/18599/foto_TXL_193_283.7z
Vectron ELL (widoczne dodatkowo dawne nalepki SBB Cargo International) jeden bok, jedno czoło pod ostrym skosem, i jedno czoło porządnie https://eu07.pl/userfiles/18599/foto_ELL_193_257.7z

25
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

26
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 09 Grudnia 2022, 01:05:40 »
Prace zasadnicze nad układem torowym całości zostały zakończone. Aktualnie rozpoczyna się proces wykańczania (krzywe przejściowe, nazewnictwo i napędy rozjazdów etc), w następnym kroku linia 96 oraz 104 zostaną wypoziomowane, a następnie osygnalizowane. W międzyczasie (zależnie od weny) będzie powstawać również teren. Po zakończeniu prac zasadniczych, wszystkie moce skupią się nad wykończeniem Linii 107 i jak najszybszym jej wydaniem.
Ciekawostka: Sumaryczna długość wszystkich torów na scenerii wynosi 678km, niwelet: 200km osiągnięte po 147 roboczogodzinach

Na obrazku poniżej możemy zobaczyć projekt w całej okazałości, na dodatek połączony z zakopianką.


27
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 30 Listopada 2022, 23:57:02 »
Na podstawie zdjęć ER160 wykonanych dronem udało mi się wymodelować to co łączy te modele czyli jednostkę klimatyzacji. Jednak ponawiam apel o wykonanie zdjęć jednostki ED160, głównie ze względu na różnice występujące pomiędzy tą a innymi jednostkami z rodziny flirtów 3.

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 28 Listopada 2022, 22:18:16 »
Udało się zdobyć materiały na połączenia międzywagonowe, a co za tym idzie coś powoli udaje się kleić.

29
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

30
Wydział zamówień / Zdjęcia szynobusów PESY
« dnia: 06 Października 2022, 19:18:28 »
Jako że w jakiejś tam przyszłości powinien pojawić się nowy model pesobusa, zachęcam do uzupełniania braków w zdjęciach na tekstury.


Strony: [1] 2 3 4