Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Smok E_ustachy

Strony: [1]
1
Po prostu przed zmianą loki wejdź w starej lokomotywie do maszynowni a wtedy maszynisty nie będzie.


Zadbaj o interpunkcję.
Matek123

2
Z upublicznieniem Wydziału Promocji bym się wstrzymał, ponieważ wiele lat temu w kilku wątkach podawaliśmy tam różne dane, które niekoniecznie powinny być publiczne: imiona, nazwiska, numery telefonów, maile, adresy, numery rachunków bankowych itd.

3
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:53:41 »
Odniosę się jeszcze do kwestii pracowniczej - nie twórzmy tu off-topicu, bo ktoś znowu zarzuci nam kryptoreklamę.

Generalnie zasada jest taka, że każdy ma prawo pracować, gdzie chce. Wielu ludzi z tego forum, którzy kiedyś tworzyli coś do MaSzyny również pracuje obecnie jako programiści, czy graficy w różnorakich firmach. Ale czy to powód i usprawiedliwienie do tego, żeby robić osobiste wycieczki pod ich adresem, wyzwiska, pomówienia? Nikt nie podpisywał cyrografu.

Dla wielu ludzi praca u nas jest czymś ciekawym z tego względu, że mogą połączyć to co lubią z pracą zarobkową i również nie jest to powód do ich nienawidzenia. Każdy u nas jest równy, nikt się nie wywyższa, staramy się pracować w normalnej, koleżeńskiej atmosferze. Są oczywiście pewne decyzje, które muszą zostać podjęte odgórnie, jak w każdym projekcie. Nikt do pracy nie jest zmuszany, nikt nie ma tzw. lojalek etc. Ludzi z MaSzyny tak naprawdę to maks. 1/4, później są jeszcze osoby z TD2 i grono osób nie związanych nigdy z żadnym podobnym projektem.

Co do słuchania społeczności, oczywiście to robimy, stąd aż 3 bezpłatne wersje demo po drodze i opóźnienie spowodowane dodawaniem kolejnych funkcji i zmian oczekiwanych przez graczy. Przychodzi jednak taki moment, że trzeba aplikację wydać, bo można by tak bez końca - każdy by chciał mieć trasę ze swojego podwórka, wymarzoną lokomotywę, a to nie jest realne i nigdy nie było zapowiadane, podczas gdy ludzie oczekują od nas rzeczy często niemożliwych. Zakres gry jest szczegółowo i transparentnie opisany na Steam, do 2 godzin również można ją zwrócić i uzyskać zwrot, jeśli nie spełnia oczekiwań. Mamy również forum dyskusyjne, Discord, Facebook, gdzie bardzo chętnie odpisujemy na pytania, choć jest ich tyle, że czasem trzeba chwilę poczekać na odpowiedź.

Praca nad SimRail nie jest tylko i wyłącznie kwestią biznesową, ponieważ ten projekt, mimo, że najtrudniejszy z dotychczasowych, sprawia nam też najwięcej frajdy i satysfakcji.
To, że musimy publikować liczby w postaci wyników sprzedaży wynika z tego, że jesteśmy spółką akcyjną znajdującą się w największej grupie kapitałowej branży gier w Polsce i mamy na pokładzie inwestorów, którzy oczekują transparentnych informacji, zgodnie z wytycznymi grupy. Nie jest to żadne chwalenie się, ani inne pobudki.

EDIT: Kolega Szogun dzwonił jakiś czas temu z przeprosinami za zaistniałą sytuację, która wynikała z nagromadzenia różnych problemów i opierania się na błędnych informacjach. Przeprosiny oczywiście przyjąłem i nie żywię urazy, najważniejsze to umieć przyznać się do błędu. Przekazałem je również naszym pracownikom, którzy ewentualnie mogli poczuć się urażeni. Myślę, że to wyczerpuje temat.


4
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 13:00:21 »
Druga strona już miała się okazję wypowiedzieć, wielokrotnie, są na to dziesiątki wiadomości i dowodów. A że zostaliśmy wywołani do tablicy, przez szczucie na Facebook'u, że rzekomo chcemy zlikwidować MaSzynę to myślę, że była to kwestia warta wyjaśnienia jednak i użytkownicy powinni znać prawdziwą przyczynę z jakiej te osoby zostały zbanowane.

Co do Kuracyi, zablokowanie go miało związek tylko i wyłącznie z tym, że znaliśmy go z działalności internetowej  sprzed kilku lat, gdzie właśnie bawił się mocno w hejt internetowy, zaczepki, był nawet oskarżany o stalking i opublikowanie prywatnego adresu. Chcieliśmy uniknąć wchodzenia w zbędne dyskusje, uznając, że może publikować co chce, ale skoro ma tak subiektywne spojrzenie na to, to odcinamy się od komentarzy, bo nie będziemy nikogo na siłę przekonywać do naszego produktu, wiedząc, że nic to nie da i mając z tyłu głowy jego wcześniejszą działalność hejterską.
Pomijając standardowy hejt, który się sypał, to była również próba przypuszczenia linczu z wykorzystaniem bez zgody mojego zdjęcia profilowego, która poniekąd się udała, bo to ona podsyciła m.in. Szoguna i spółkę. I za to były przeprosiny.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 14:50:48 »
To jest tak niszowy produkt, że rynek się przesyci i grono potencjalnych odbiorców spadnie do 0. Tym bardziej, że wszystko jest mocno okrojone i nie wiadomo jak to wszystko ma potem wyglądać.
Myślę, że zanim się przesyci, to będzie najpierw kluczowy moment, od którego będzie wiele zależało. Mam na myśli np. drugą część poniższego cytatu.

SimRail pisze "(...) Dołącz do podróży i zwiedź około 500 km prawdziwych tras odwzorowanych ze wszystkimi szczegółami. Wybierz współczesne europejskie szybkie, dalekobieżne i podmiejskie składy lub przenieś się w przeszłość do lat 80-tych i podróżuj parowozem koleją piaskową Górnego Śląska - socjalistycznej krainy węgla i stali (...)".

Na Górnym Śląsku jest bardzo duże środowisko miłośników kolei pod różną postacią. Oczywiście tylko mała część z nich jest adresatami MaSzyny, czy SimRail lub Trainza/MSTS. Weźmy mimo wszystko pod uwagę fakt, że firma jest z Katowic, w symulatorze są klimaty śląskie i jak wypali parowóz Ty2/Ty42 na trasach kolei piaskowych (tutaj na pewno nie będzie tego za dużo) to może być rewelacja. Ta rewelacja uda się, jeśli do tego dołożą jakiś most podsadzkowy (rozładunek), czy jazdę z Vmax 30-40 km/h po kopalnianych szkodach górniczych w otoczeniu industrialu. Nie każdego przecież interesuje pędzenie po CMK na łeb/na szyję jakimś ED250... Jeśli zawiodą z "piaskiem" to pomimo jakiegoś tam własnego lobby śląskiego temat się położy. Czekam zatem na dalsze ruchy w SR i na razie jeszcze go nie kupiłem.

Każdy z nas jakoś tam ukierunkował się pozytywnie lub negatywnie do SR, ale wszyscy widzimy gołym okiem, że jednak scenerie przyciągają uwagę. Tego faktycznie brakuje w MaSzynie, choć porównując jej stan sprzed kilkunastu lat to dziś jest bardzo do przodu z wieloma tematami (głównie lokomotywy/kabiny i kilka scenerii, ale to i tak chyba jeszcze nie jest to, co nam wszystkim w głowach siedzi). Nie będę się tutaj doktoryzował co powinno być, a co nie, bo nie jestem ani grafikiem, ani programistą, ale faktycznie aby zakończyć tą dyskusję trzeba zidentyfikować problem, wyznaczyć cel i dążyć do niego. Jeśli nikt nie ma jednak na to ochoty z jakiegoś powodu to MaSzyna dalej pozostanie "poligonem", do którego i tak będę zaglądał.

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Listopada 2022, 11:22:58 »
Zostaną opublikowane na forum po ukończeniu. Ewentualnie mogę w formie "early access" wstawić na kanał #budowa scenerii na mm - od razu będzie można wprowadzać poprawki czy dodatkowe wyjaśnienia jeśli coś będzie nieklarowane.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 08 Maja 2021, 10:39:13 »
Tak w ogóle to co to za zwyczaj katowania silnika przy zahamowanej lokomotywie?
Silnikom jest wszystko jedno czy opór stawia hamulec, czy ciężki skład i nie wiem jakie katowanie? To była tylko trzecia pozycja, czyli silniki były delikatnie głaskane :). W ruchu towarowym niejednokrotnie zdarza się zadać maksymalny prąd 600 i więcej amper, a pociąg ani nie drgnie. Czasem stosuje się pełne bocznikowanie na pozycjach oporowych np. w EU07 w trakcie użycia funkcji "dostosowanie sił do nacisku kół", gdzie połowa silników jest zbocznikowana, a połowa dostaje 100% pola magnetycznego. Rozruch odbywa się z większym prądem z dużo większymi stratami energii elektrycznej, ale w ogóle się odbywa tzn. lokomotywa wykonuje ruch postępowy do przodu ze składem :) i nie musi czekać na lokomotywę popychową/pomocniczą podczas startu w trudnych warunkach pogodowych. Taką funkcję realizowaną na drodze elektrycznej w klasycznych lokomotywach da się zastosować tylko w elektrowozach stałoprądowych, które wykorzystują szeregowe połączenie wszystkich silników trakcyjnych. Nie da się tego zrobić w lokomotywach spalinowych np. typu SM31, ST44, SP45 etc. gdyż silniki tam są stale połączone równolegle. Normalnie nie ma sensu bocznikować silniki podczas rozruchu oporowego. Cztery silniki typu EE541 (krajowe oznaczenie LK-535) przez które przepuścimy prąd 355A dadzą nam łącznie na haku EU07 ponad 14 ton siły. Ten sam prąd, ale osłabione pole magnetyczne do 22%, czyli ponad czterokrotnie da nam na haku tylko ok. 6,5 tony. Gdyby zorganizować wyścig równoległy dwóch EU07 z tymi samymi składami, to maszynista pierwszej ruszał by spokojnie stosując prąd 355A, a maszynista drugiej EU07 musiałby stosować prądy w okolicach 700A, aby dorównać pierwszemu.
Gdy będzie to lekki kilkuwagonowy skład, to mamy tylko kilkukrotnie większe straty energii na rezystorze (dwa razy wyższa prędkość końca rozruchu oporowego = ponad cztery razy wyższe straty na rezystorach). Gdyby był to cięższy pociąg, to dodatkowo doszłoby do przegrzania izolacji silników (włókno szklane i impregnaty ciężko stopić, ale raz przegrzane stają się kruche, zaczynają pękać i przez to stają się higroskopijne, wnika w nie woda, a woda + brud/kurz i wysokie napięcia = przebicia, zwęglenie etc.) oraz szybkie utlenienie/spalenie rezystora rozruchowego. Film nie sugerował zmian konstrukcyjnych w EU07. Film ukazuje zjawiska fizyczne, a EU07 jest tu tylko przykładem. Następnym razem postaram się o jakiś dynamometr lub belkę tensometryczną :). Konstruktorzy innych typów lokomotyw np. EP09, ET42, ET40 chcąc uzyskać mały gabaryt i masę rezystora rozruchowego zastosowali kilka "wybiegów"  i jednym z nich jest uzyskanie wstępnych sił pociągowych o poziomach jak najmniej generujących szarpnięcia poprzez zastosowanie osłabiania pola magnetycznego silników na początku rozruchu. W rezystorze EU07 który składa się z ok. 200 elementów zdolnych rozpraszać po kilka kW mocy jest tylko OIDP osiem "grzałek" typu G900 o rezystancji jak nazwa wskazuje 900 miliohmów dla każdego segmentu. Te zaledwie osiem segmentów (każdy po kilka kilogramów wagi własnej) rozprasza (zamienia na ciepło) na pierwszej pozycji prawie 30% mocy pobieranej w tym czasie z sieci trakcyjnej przez EU07. Elementy typu G900 najczęściej ulegają przepaleniu na lokomotywach EU07, ET22, ET41 etc. mimo iż pracują tylko na pierwszej pozycji. Elementy te najbardziej dostają po d. gdy ruszamy ze "sklejonym" (najczęściej dochodzi do tego z powodu nieszczelnego zaworka w elektrozaworze - który przepuszcza powietrze do siłownika stycznika)  innym stycznikiem oporowym.
Pozdrawiam

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 22:58:06 »
A mi się udało pozbawić połowy scenerii prądu. Pojechałem ET41 do Zarzecza Dolnego i ruszając z pełnymi węglarkami na wysokim prądzie wywaliło napięcie w sieci trakcyjnej. Połowa składów na scenerii stanęła. Przez około 15 min prąd nie powrócił więc wyłączyłem symulacje.

9
Publikacje / Odp: Mitor
« dnia: 02 Kwietnia 2021, 22:08:28 »
Ulepszona fizyka i pliki mmd. Z powodów formalnych nie mogą znaleźć się w jednej paczce. Najpierw rozpakować pliki z pierwszej paczki, a następnie tą z tego postu.

10
Publikacje / Mitor
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 23:22:26 »
Rano był motor, a wieczorem mitor :)

https://eu07.pl/userfiles/11222/mitor%282%29.7z


Model na licencji CC ze strony https://sketchfab.com/3d-models/free-zuk-3d-model-bb4OJb5V4L0hgYjM3vtGvPB7ZMt
Dostosowanie do maszyny Matek123, Tekstura, model kół Jan21

Wnętrze jest mocno ubogie.

Uruchomienie:
j - bateria
m - uruchomienie silnika
d/r wybór kierunku

na początku trzeba wcisnąć i przytrzymać chwilę
ctrl+ num 7
num 7
num 4
i wcisnąć num6

obsługa
+ -  dodawanie odejmowanie gazu
1 7 hamowanie

t zapalanie przednich świateł
ctrl + t gaszenie świateł

e zakładanie/zdejmowanie sygnału końca pociągu (w widoku zewnętrznym)

11
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2021, 20:41:48 »
Witam,
Bardzo fajnie jest zrobiona trasa Jarkawki - Macierzewo i mam pytanie czy jest możliwość zrobienia rozkładu jazdy dla pociągu osobowego właśnie tylko na tym odcinku Jarkawki - Macierzewo / Macierzewo- Jarkawki ?
Możliwości zawsze są, ale lepiej niech autor dokończy, żeby wydać i zwersjonować na repo, żeby się sceneria nie "przeterminowała" i skisła na wieki, bo jakieś modele będą do podmiany bo stare wylecą, czy coś w tym stylu.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek ST43 z pociągiem z Gryfowa.
« dnia: 02 Lutego 2021, 01:07:26 »
Cześć wszystkim,
od kilku(nastu) dobrych lat nie śledzę już tak namiętnie kolejowej części internetów i jestem w szoku, że gdzieś w meandrach sieci zaginęła strona o wypadkach/katastrofach kolejowych autorstwa Grzegorza Petki (dawniej petka.prv.pl)
Pluję sobie w brodę że nie zarchiwizowałem tej strony na własne potrzeby - myślałem że będzie ona trwać wiecznie...
Ale wracając do wątku - wydaje mi się że właśnie na tej stronie czytałem o podobnym wypadku.
Może warto poszukać u źródła?


Proszę pisać poziomo. Enter po kropce jest zbędny.
Matek123

13
Bieżące kolejowe / ED73 odzyskane częściowo
« dnia: 14 Sierpnia 2019, 20:13:38 »
Chojnickiemu stowarzyszeniu miłośników kolei udało się odzyskać przynajmniej kabinę ED73. Chociaż dobre i to :)

https://www.facebook.com/SMKChojnice/posts/2967127379970058

14
Rainsted / Odp: Brak składów w Windows 10
« dnia: 20 Stycznia 2019, 22:18:21 »
Wywal jeszcze dynamic/textures.ini i wtedy zresetuj rainsted. Jak nic nie pomoże, to popatrzyłbym na prawa dostępu rainsteda do katalogu symulatora. Może system/antywirus blokuje mu wygenerowanie listy taboru, skoro instalator mu się nie podoba.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 21 Października 2018, 16:59:01 »
SA138-005 Kolei Śląskich jako REGIO 50708 relacji Chojnice-Tczew odjeżdża ze stacji Starogard Gdański.
Szynobus od 19 października jest w delegacji w PR Gdynia, stacjonuje w PRST Chojnice.
Autor filmu kacper791



16
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 20 Października 2018, 23:12:29 »
Dvojicak ZSSK
&t=5s

17
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 14 Września 2018, 18:27:37 »
Ode mnie coś w stylu retro. :)




18
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 19 Sierpnia 2018, 08:43:44 »
Znacie Kolumbijska kolej? Nie mają problemu z taborem, punktualnością i E1. Zapraszam do obejrzenia całej relacji, do konca jest ekscytujące i klimatycznie.
ps. Jakby ktoś wiedział jak drogie są bilety, proszę p informację.

19
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Kwietnia 2018, 21:44:38 »
Chciałbym podzielić się z Wami jeszcze jednym filmikiem z mojej scenerii tramwajowej:

20
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 30 Marca 2018, 18:50:51 »
Pierwsze koty z MaSzyną za płoty. Nie ustrzegłem się błędów, jednak opis filmu wiele wyjaśnia.


Zapraszam na kolejny przejazd. Tym razem z Kalisza do Ostrowa Wielkopolskiego popularną "siódemką" z bohunami. Sceneria Kaliska. Powoli dogaduję się z MaSzyną ;-)


21
Tabor / Odp: AI ze składem w ukrotnieniu
« dnia: 20 Marca 2018, 08:23:34 »
Już dawno pytałem się o możliwość dodania obsady "popych". Takie trochę ograniczone AI, tzn. nie używało by hamulców.

22
Bieżące kolejowe / Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 15:14:47 »
W Gdańskiej Galerii Metropolia działają nielegalne kasy SKM Trójmiasto i PKP Intercity.
Cytuj
Zaskakujące oświadczenie władz Szybkiej Kolei Miejskiej. W piątek 16 marca na facebooku SKM Trójmiasto pojawiło się oświadczenie zatytułowane: Bezprawna sprzedaż biletów SKM w Galerii Metropolia. To już kolejne kontrowersje wokół Galerii Metropolia w gdańskim Wrzeszczu na przestrzeni zaledwie kilku dni. Na początku tygodnia pisaliśmy na naszych łamach o możliwości utraty przez obiekt koncesji na sprzedaż alkoholu w związku ze zmianą statusu placówki z centrum handlowego na dworzec. Teraz władze SKM zarzucają galerii nielegalną sprzedaż biletów.
- Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. (…) Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. (…) Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić podróżnych na nieprzyjemności (…). Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę „kasę” do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów (...) - czytamy w komunikacie, opublikowanym przez władze SKM na facebookowym profilu.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy władze Galerii Metropolia. W oświadczeniu przesłanym do redakcji, dyrektor obiektu, Andrzej Klein, zapewnia, że „sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem”. Wyjaśnia, że „Spółka Centrum Hevelius nabywa od PKP Intercity S.A. bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi”.
http://www.dziennikbaltycki.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/galeria-metropolia-otwarta-w-niedziele-wolne-od-handlu-wladze-skm-sprzedaz-biletow-w-galerii-metropolia-nielegalna,13014314/
Oświadczenie SKM Trójmiasto na Facebooku:
Cytuj
BEZPRAWNA SPRZEDAŻ BILETÓW SKM W GALERII METROPOLIA

Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. Ta "kasa" BEZPRAWNIE SPRZEDAJE BILETY SKM W TRÓJMIEŚCIE. Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. W kasie SKM zawsze kupicie najkorzystniejszy bilet, zawsze też zostaniecie poinformowani, jaka ulga Wam przysługuje. Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić Podróżnych na nieprzyjemności - może Wam zostać sprzedany droższy bilet albo kupicie bilet z ulgą, która Wam nie przysługuje. W przeciwieństwie do legalnych kas SKM, w tym punkcie nie złożycie też reklamacji. Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę "kasę" do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów. Was ostrzegamy - kupujecie tam na własną odpowiedzialność!

Cytuj
"PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika" - w przesłanym do Onetu oświadczeniu informują przedstawiciele kolejowej spółki. - Działamy zgodnie z prawem – zapewnia dyrekcja "dworcowej" galerii handlowej i przesyła nam swoją odpowiedź do PKP Intercity.
W Onecie pisaliśmy już o Galerii Metropolia, która z racji swojego położenia (w rejonie stacji kolejowej Gdańsk Wrzeszcz) uzyskała niedawno status dworca. Dzięki temu placówka może być otwarta także i w niedzielę niehandlowe, bo zgodnie z nową ustawą, zakaz handlu nie obejmuje mi.n. terenu dworców.
PKP Intercity w ostrych słowach pisze do Galerii Metropolia

Dyrektor Galerii Metropolia Andrzej Klein wysłał do najemców pismo, w którym tłumaczył, dlaczego placówka stała się dworcem. "Od ponad roku znajdują się na terenie Galerii Metropolia elektroniczne punkty informacji pasażerskiej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz kasowniki. W Galerii zorganizowaliśmy również miejsca odpoczynku podróżnych i poczekalnie. W wykonaniu umów zawartych z SKM oraz PKP TLK i Intercity do końca lutego 2018 roku w obiekcie uruchomione zostaną kasy z biletami SKM i dalekobieżnymi oraz punkt informacji pasażerskiej" – to fragment dokumentu.

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się jednak przedstawiciele PKP Intercity. W przesłanym do Onetu oświadczeniu czytamy: "PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika. Sprzedaż biletów dokonywana przez Galerię Metropolia za pośrednictwem internetowego systemu e-IC w kasach funkcjonujących na terenie tego obiektu odbywa się w sposób nieuprawniony. Powoływanie się przez dyrekcję obiektu w cytowanym przez media piśmie skierowanym do najmujących powierzchnię handlową w Galerii Metropolia, na umowę rzekomo zawartą z PKP Intercity wprowadza najemców oraz klientów sklepów w błąd (...)".

W piśmie rzecznik PKP Intercity Agnieszka Serbeńska zapowiada też podjęcie "kroków prawnych". Jak się dowiedzieliśmy, dyrekcja Galerii Metropolia otrzymała już pismo od kolejowej spółki. Dyrektor Klein nie ma sobie nic do zarzucenia. - Działamy zgodnie z prawem, a każda nasza decyzja jest konsultowana z prawnikami – zapewnia w rozmowie z Onetem.
Dyrekcja galerii-dworca odpiera zarzuty i ostrzega przed rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji

A jak dyrekcja ustosunkowuje się do zarzutów PKP Intercity? W odpowiedzi władze Galerii Metropolia przesyłają nam pismo, które wczoraj zostało wysłane do PKP Intercity.

Czytamy w nim: "Na terenie Galerii Metropolia uruchomione zostały punkty sprzedaży biletów na przewozy kolejowe, a sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem, z wykorzystaniem funkcjonalności systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC. Mianowicie Spółka Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA nabywa od PKP Intercity bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi. Na chwilę obecną Centrum Hevelius z.o.o SKA nie dokonuje sprzedaży biletów w imieniu ani pod firmę PKP Intercity (tj. nie działa na podstawie umowy agencyjnej), lecz sprzedaży biletów dokonuje we własnym imieniu, wydając klientowi paragon fiskalny, w którym określony jest jednoznacznie sprzedawca biletu th. Centrum Hevelius sp. z.o.o SKA (...)".

Dyrekcja zapewnia, że klienci kupujący bilety są informowani, że sprzedawcą biletów jest spółką Centrum Hevelius.

W piśmie do PKP Intercity dyrekcja Galerii Metropolia ostrzega: "rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji i zarzutów w stosunku do spółki Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA stanowić będzie w szczególności naruszenie jej dóbr osobistych, w związku z czym spółka uprawniona będzie do dochodzenia obrony swoich praw, w tym także na drodze postępowań sądowych".

Przedstawiciele PKP Intercity nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów na temat podjętych przez siebie kroków prawnych w całej sprawie.
https://trojmiasto.onet.pl/spor-ws-galerii-handlowej-ktora-stala-sie-dworcem-pkp-intercity-podejmuje-kroki/b3xw6zf

23
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 11 Marca 2018, 15:19:10 »
Cytuj
Witam! U mnie występuje problem, polegający na (w którymś momencie symualcji), na niektórych sceneriach na początku, na innych w połowie, zawieszenie symulacji i wyrzucenie komunikatu, że eu07.exe przestał działać. Załączam log, errors oraz crashdump. Przejazd realizowany na Drawinowie (dzień). Pociąg 7104 z EP07 - 376 (podmieniona).
Ten problem przedstawiłem jakiś czas temu na forum. Pliki DMP mówiły jedno - wysyp następuje gdzieś w sterowniku. Jestem posiadaczem karty graficznej nVidia Quadro K3000M. Ktoś mówił, że na tej lub podobnej karcie, też miał takie problemy. Dziękuję wszystkim którzy starali się pomóc :D Problem nie leżał w sterownikach jeśli chodzi o wersje, a ustawienia w panelu sterowania. Krótko przedstawię, co należy zrobić, aby nasz symulator działał tak jak należy na kartach Quadro.

Karty Quadro, to karty graficzne dedykowane do tzw. pracy profesjonalnej (CAD, 3dsMAX, montaż filmów itd.). W panelu sterowania znajdziemy wiele profili ustawień dla tej karty. Na GeForceach tego raczej nie zobaczymy. Tutaj jest pies pogrzebany. W ustawieniach profili.

1. Klikamy prawym przyciskiem myszki na pulpicie.
2. Wybieramy "Panel sterowania nVidia". Otworzy nam się okno panelu.
3. Przechodzimy do zakładki "Zarządzanie ustawieniami 3D".
4. Rozwijamy wybornik "Wstępne ustawienia globalne"
5. Szukamy "3D App - Game Development" i klikamy.
6. Zastosowujemy ustawienia i zamykamy panel sterowania.

Symulator powinien działać poprawnie, jeśli jego wysyp miał miejsce w sterowniku graficznym.
Być może przydało by się to umieścić gdzieś na forum. Gdyby ktoś inny miał problem tego typu.

Pozdrawiam.

24
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 06 Marca 2018, 18:39:04 »
Wgraj taką paczkę:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_osobowe_poprawka.7z
Spowoduje ona wymuszenie prędkości AI przy sprzęganiu składu do 8 km/h, przy tej prędkości nie powinno już być przykrych efektów uderzenia jednych wagonów o drugie, co podejrzewam miało tu miejsce. Jest to niestety tylko proteza, bo w geometrii stacji Pomianki ciągle coś tkwi i powoduje, że AI na tej stacji wariuje.

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 09 Lutego 2018, 21:28:10 »
Tak samo debilne jak ludzie którzy się prują że karetka jedzie na sygnale w nocy, choć powszechna praktyka to jazda na samych sygnałach błyskowych. A w świetle przepisów żeby pojazd był uprzywilejowany to musi dźwiękowe również nadawać. I co gdy taka karetka zderzy się z jakimś kretynem co nie widział świateł?

26
Trasy / Odp: Trasa ( Częstochowa Osobowa - Lubliniec )
« dnia: 12 Listopada 2017, 22:41:37 »
Na repo jest juz wersja Ra http://rainsted.com/warsztat/linia61.r_i z kilkoma zmianami dla kompatybilnosci i poprawkami. Jedyne problemy podczas testow mialem w l144 Lotos i l61 brutto2.

27
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 01 Listopada 2017, 17:28:00 »
Jestem w trakcie opracowywania sygnalizacji tramwajowej. Na obecnym etapie mam gotową sygnalizację zwrotnicową (wraz ze sterowaniem i blokadą położenia iglic):

Strony: [1]