Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Traktor175

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:53:53 »
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).

Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.

Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)

2
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 03 Maja 2022, 10:00:39 »
Powiem tak plik żródłowy skody zostały przekazany, a co do kabiny to na jakim jest obecnie etapie nie wiem.

3
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.

4
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:26:44 »
Jakby był niepotrzebny to by było bliżej 100% na tak. Moim zdaniem oddzielna paczka nie wchodzi w grę ze względów technicznych. Kompromisowyn rozwiązaniem byloby poproszenie Szczawika o dodanie opcji ukrywania w magazynie analogicznej do scenerii.

5
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:09:09 »
No ale właśnie, co przeszkadza Tobie taki wagon? Nie ma go domyślnie na sceneriach, więc jak nie chcesz, to go nawet nie oglądasz. Tępo przyrostu nowych modeli nie pokrywa zapotrzebowania na podmianę starych i trzeba się z tym pogodzić, że stopniowo może się uzupełnią. Teraz obserwuję główny trend tworzenia taboru współczesnego, a osób które specjalizują się w "retro" jest dużo mniej.

6
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:46:27 »
Cytuj
Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.

Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło już praktycznie wszystkich do robienia czegokolwiek :/

7
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:17:31 »
No owszem, szkoda, że nie ma lepszych modeli. Marzy mi się zrobienie od nowa czegoś na zastępstwo. W pierwszej kolejności będzie EM10 od Xonera, może niektóre elemeny podmienię. Z konwertów jeszcze może 401Da. Natomiast po ostatnich pracach Stacji Muzeum mam chęć zrobić od zera SM40. Moim zdaniem użytkownicy powinni mieć wolność wyboru.

Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.


P patrząc na filmiki i grupy na FB tabor którego na rzeczywistych szlakach nie uświadczy jest pożądany bez względu na jakość.


Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
No jak ktoś się waha czy pobrać maszynę, to raczej sprawdzi więcej źródeł. Na innych zdjęciach (czy tam w proponowanych filmikach) zobaczy nowości, pomyśli że może coś z tytułem filmika jest nie tak. Tam z tego co kojarzę, to były też dodatki nieoficjalne z chomików, więc to czy jest w paczce, czy nie ma, to moim zdaniem nie będzie miało wpływu, czy nie pojawią się jakieś filmiki ze starymi modelami.  Maszyna jest nie komercyjna, więc co do zasady paczka jest tworem dodatkowym wynikającym z twórczości użytkowników w celu ułatwienia instalacji maszyny. Niektórzy chcą usuwać starsze modele jakby od tego jakieś miliony dolarów zysku/strat zależało.

Moim zdaniem najbardziej szkodliwe dla wizerunku to jest wyzywanie od pijaw i gnojenie zwykłych użytkowników, co np pytają się o repo.

jest niewymiarowe [..] I na co to komu?
A teraz pomyśl o siódemkach i ilości tekstur w tym samym schemacie IC. :)

8
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:50:25 »
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

9
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:42:59 »
Krótka piłka jest w tym temacie, pojawia się nowy model i jest zrobiona większośc tex wtedy jest usuwany poprzedni proste.

10
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:02:43 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

11
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



12
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:35:11 »
Ja także nie widzę podstaw do usunięcia, połowa taboru w maszynie wygląda jak wygląda i powinna zostać usunięta - idąc waszym tokiem myślenia. Będzie nowy model na zastępstwo, wtedy można śmiało wywalić.

13
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:22:22 »
Jak zrobicie nowy, to możecie wywalić stary. Do wywalania i klejenia siódemek las chętnych, a do robienia czegoś oprócz węglarek garstka chętnych.

14
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:16:09 »
Obawiam się, że nie będzie takie proste ze usunięciem starego strucla bo zaraz odezwą się głosy jak z wywaleniem "eaos_v1", że "skoro chcecie usuwać, to dajcie lepszy zamiennik. Jestem oczywiście ZA wywaleniem tego szrota z repo, ale w mojej opinii, możnaby zostawić paczuszkę gdzieś na serwerze, żeby osoby które tak kochają stare strucle, mogły sobie pobrać w razie czego.

15
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 04 Lutego 2022, 12:30:24 »
Imo lepiej wydać tzw. pół kabinę jak w 218Mx i poczekać z taką kabiną na porządną, niż robić jedną kabinę x lat i się nie doczekać. Jeżeli ta super kabina by nie wyszła to tak czy siak jest coś co umożliwia jazdę a nie zostawia ludzi na lodzie bez niczego.

16
Na warsztacie / Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 09:26:34 »
Witam
Ostatnio trochę popracowałem nad modelami. Doszkoliłem się coś pozaczynałem. Dokładniej zacząłem kabinę EU44 (na razie na podstawie lowpoly ale tylko chwilowo). Jak zrobię wszystkie przełączniki zajmę się resztą (siedzeniami i ewentualnie pulpitem). Zapraszam do ocen! Poniżej podsyłam ss

17
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

18
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 11 Października 2021, 20:05:38 »
Z cyklu przesiadka na blendera. Trochę mnie się rozjechało w fbx'ie eksortowanym z 3dsa, ale do ogarnięcia. Ten mikroskopijny model to obj zrobiony w 3dsowym eksporterze. A poniżej po skalowaniu do właściwych rozmiarów. Minus tego formatu wszystko zascalone jako jeden obiekt. Ogólnie dziwna sprawa, bo jednostki miał poprawne a mimo to po zaimportowaniu do blendera jest właśnie taki mikro, ale mniejsza z tym bo i tak już od paru tygodni działam na blenderze.

19
Bocznica / Zaczątek shadera wycieraczek - co z tym?
« dnia: 10 Października 2021, 22:01:39 »
Czy jest jakaś nadzieja, że temat działających wycieraczek powróci?

20
Bocznica / Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
« dnia: 07 Czerwca 2021, 19:59:43 »
A my mamy marnować czas na uczenie Ciebie, byś tego nie dał publicznie, tylko rozprowadzał kolegom na fejsbuczkach i szerzył czarny pijar złodziejstwem? Chyba kpisz sobie.

Wiem, że nie można udpstępniać, a nie mam Facebooka jeśli Pana to interesuje. I jakim złodziejstwem? Jeśli sam zrobię model, to co komu ukradnę?

21
EU07 Simulator English forum / Translation
« dnia: 18 Listopada 2020, 12:27:24 »
Hi,
I would like to help with developing the simulator. Is there a way how can I translate the game to Czech? I registered that the starter is partly translated, but I think I can translate the radio transmissions in game, because the Czech railway system is very similar to the Polish one. I think many Czech players would like this game so much and I want to spread the simulator between them even more.

Thanks :)

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Scripts for ZSSKC 131
« dnia: 22 Października 2020, 19:16:02 »
screen 131 :)

23
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 12 Października 2020, 01:19:27 »
Dobra to skoro tak się sprawy mają, to ja postaram się to dociągnąć przynamniej by se jako AI ta skoda śmigała, a czy będzię kabina lub nie to już jest w waszej kwestii. Szkoda mi czasu poświęconego w ten model, który jest o niebo lepszy od v1, nawet w obecnym stanie. Zatem jak ktoś ma dojście poproszę o foty przede wszystkim na tekstury oraz poglądowe by poprawić rażace błedy. Ty Kuba jak znajdziesz ta roboczą tex Agaty to też mnie wyślij, bo lepszy rydz niż nic. Nie jestem zwolennikiem modeli bez kabin, ale cóż trzeba być realistą w tym przypadku. A patrząc, że przez ponad trzy lata nic się prawie nie zmieniło, to moim zdaniem jedyna sensowna opcja na obecnym etapie.

24
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 16:52:49 »
Kabina wymaga pewnych przeróbek, pewne kosmetyczne, pewne większe, żeby standardem jeszcze bardziej pasowała do obecnych rzeczy. Nie ma konieczności robienia od zera, ale pewne rzeczy po prostu trzeba przerobić. Na pewno nie jest to rzecz która będzie na jutro, natomiast też nie sądzę żeby nie było to zrobione w dość niedługim czasie.

Kwestia fizyki (bardziej niż samego nastawnika) to kwestia czy będzie to opierało się bardziej na tym jak faktycznie to działa w rzeczywistości (czyli też zaprogramowanie trochę od zera pewnych rzeczy) czy jakaś odmiana uproszczenia, opierając się na tym co teraz jest. To też trochę zależy od osób od exe i od fizyki, czy uznają czy jest sens robić nowy typ sterowania, czy jednak opierać się na tym co teraz jest. Założenia pod taką fizykę mam, natomiast ciężko mi powiedzieć, czy będzie ją łatwo zaprogramować czy nie.

@mk1991, częściowy plan był taki, że ogólnie projekt jest o 163, natomiast przy okazji tego, robiąc niewielkie zmiany, można zrobić 363/362 oraz 371. Różnice pewne są, natomiast baza jest podobna, przez co byłoby to też możliwe.

25
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 04 Października 2020, 12:33:22 »
Hej,
Czy mogę wiedzieć jak idzie z tą scenerią, ponieważ minęło dużo czasu od ostatniego posta. Nawet gdyby była niegotowa to fajnie gdybyś wrzucił to co gotowe.
Pozdrawiam.

26
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 25 Czerwca 2020, 12:26:58 »
Cześć.

Pobrałem tę scenerię, przejechałem się MPE 12010 i brak wyjazdu z Jerzynianek.

Teren jest ładny, jedynie przejście z L53 na wrzosy wygląda strasznie sztucznie. Przydałaby się poprawka.

Mam nadzieję, że ruch na tej scenerii będzie jeszcze większy niż na samej L53 - było by to fajne ciągle mijać jakiś skład.

Posiadam kilka pomysłów na scenariusze, lecz nie wiem czy potrzebujecie propozycji.

1. IC BASIN relacji Wolica - Sandomierz, przez stacje: Wolica, Mokra, Jerzynianka, Wrzosy, Dębica (os), Turów, Rudawa.

Lokomotywa EP09. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym w Wolicy, uruchamiamy lokomotywę i czekamy aż manewrówka podstawi nam skład w peron. Podpinamy się pod skład i jedziemy zgodnie z rozkładem jazdy. W Dębicy osobowej odczepiamy się od składu, jedziemy na wolny tor i czekamy aż manewrówka podepnie nam dodatkowe wagony. Ponownie podczepiamy się pod skład i ciągniemy go do Sandomierza. Tam się urywamy i zjeżdżamy na tor odstawczy.

2. Manewrówka IC na stacji Dębica (os).

Lokomotywa SM42. formujemy skład dla TLK relacji Dębica - Wolica. Następnie zabieramy wagony dla IC BASIN i je doczepiamy. W tym czasie bieg kończy TLK Maliniak (z Sandomierza), więc po podczepienia dod. wagonów do składu IC BASIN musimy ściągnąć wagony TLK Maliniak'a na tor odstawczy. Po tym czeka nas 20-30 min przerwy, lecz w czasie tej przerwy może się zdarzyć, że IC URAN (z Sandomierza do stacji Wrzosy) zdefektuje między Psim Polem a Swoszowicami. Gdy się to stanie musimy go zabrać do Dębicy. Gdy już to zrobimy, odczepiamy jego 2 ostatnie wagony, które następnie odstawiamy na tor odstawczy. Wracamy po skład IC URANUS i ciągniemy go aż do stacji Wrzosy. Tam odstawiamy jego wagony na bok wraz z lokomotywą. Wracamy luzem do Dębicy i formujemy skład dla TLK Banach (do Sandomierza) i wracamy na tor odstawczy, gdzie kończymy służbę.

3. Regio relacji Potok - Mokra.

EN57. Zatrzymujemy się na każdej stacji, następnie wracamy ponownie do Mokrej gdzie kończymy służbę.

4. Regio relacji Jerzynianka - Turów.

EN57-2000 x2. -To co wyżej.-

5. Regio relacji Dębica - Mokra

EN76. -To co wyżej.-

6. Ciężki towarowy relacji Dębica Tow. - Wolica Tow.

ET41. Zaczynamy w lokomotywowni, czekamy aż ET22 przyciągnie wagony, następnie manwerówka doczepia kolejne, podczepiamy się i jedziemy zgodnie z rozkładem jazdy.

Myślę, że coś z tego się nada. Misję manewrówką z takimi eventami by się przydały.

27
Uprzedzam od razu, że film jest po rosyjsku i nie ma napisów, ale jest ciekawie pokazany schemat działania.
Podsuwam jako ciekawostkę z dziedziny trakcji prądu przemiennego o częstotliwości przemysłowej..
Silniki trakcyjne były na prąd stały otrzymany z prądu przemiennego po wyprostowaniu przez jednoanodowe prostowniki rtęciowe o wymuszonym chłodzeniu cieczą. Czyli elektrowóz wiózł podstację trakcyjną na sobie. Rozrząd był sterowany przy pomocy wałów kułakowych. Takie konstrukcje też bywały. Zanim weszły do użytku półprzewodniki o odpowiednich parametrach. Elektrowóz ten produkowały zakłady w Nowoczerkasku. Taka ciekawostka z dawnych lat.


28
Na warsztacie / Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 12:46:39 »
Witajcie! W tym wątku będę opisywał pracę nad projektem CzWK + LK61 Częstochowa - Koniecpol - Włoszczowa - Kielce.

Projekt ten powstaje w oparciu o edytor Rainsteda, 3DS Max-a i dane wysokościowe NMT-1x1m na podstawie których tworzę profile pionowe linii, oraz teren którego siatka jest odpowiednio optymalizowana w celu osiągnięcia jak najlepszych wrażeń wizualnych oraz jak najlepszej wydajności. Dodatkowo, żeby nie świeciło pustkami wstawione zostaną domki z CityGML które stopniowo będę starał się zastępować dedykowanymi obiektami (Jakby znalazł się chętny przy modelach to proszę śmiało pisać :) ).
Edit: Aktualnie CityGML wstawiony jest tylko tymczasowo aby było wiadomo gdzie wstawiać domki, w momencie gdy sceneria będzie szykowana do wydania zostaną usunięte niepotrzebne kwadraty z CityGMLa.

Stan prac:
L1: Częstochowa Osobowa - Poraj - Zawiercie - Tory leżą na poziomie z danych NMT 100, w najbliższym czasie zostaną doprecyzowane, sygnalizacja tylko w Poraju i Cz. Tow; sieć tylko w okolicach CTB.
L61: Kompletny układ torowy oraz profil pionowy po całej długości. Sygnalizacja do Rykoszyna, teren oraz sieć trakcyjna do Małogoszcza.
L64: Kompletny układ torowy oraz profil pionowy po całej długości. Sygnalizacja w Koniecpolu i Starzynach, sieć trakcyjna od Sprowy do Starzyn - raczej wymaga położenia na nowo.
L155: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna do Małogoszcza.
L701: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren po całej długości. Sygnalizacji brak w Cz. Osobowej, drut wisi od podg. Kucelinka do CTA
L702: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren po całej długości. Sygnalizacji i drutu brak.
L703: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren po całej długości. Sygnalizacji brak w Cz. Osobowej, drut wisi od podg. Kucelinka do CTB

L4: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren na planowanym odcinku od Włoszczowej do Knapówki. Sygnalizacja gotowa we Włoszczowej Płn. Sieci brak.
L570: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren po całej długości. Sygnalizacji i sieci brak.
L571: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren po całej długości. Sygnalizacja tylko przy Podg. Czarnca, sieci brak.
L572: Kompletny układ torowy oraz profil pionowy po całej długości. Sygnalizacji brak. Sieć do Włoszczowej Płn.

Sceneria została podpięta do istniejącej już części L61, przejazd pomiędzy, możliwy po każdym torze.

PS. Góry kiedyś skończę :)

29
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Maja 2020, 13:36:16 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Poprawione wczytywanie ładunku,
  • przycisk start wyszarzony gdy okno nieaktywne,
  • poprawione usuwanie składu z magazynu przy usuwaniu ostatniego pojazdu,
  • możliwość zmiany wysokości listy składów celem zwiększenia pola z opisem (splitter pod listą składów),
  • testowo możliwość otwierania menu podręcznego z podglądu składu (miniaturki),
  • poprawione automatyczne sprzęganie i maksymalny dopuszczalny sprzęg,
  • tłumaczenie programu na język czeski (przygotował @Traktor175),
  • zachowywanie zaremowanych wpisów ustawień,
  • poprawiona obsługa pantstate,
  • magazyn- składy sortowane alfabetycznie,
  • rozsunięte działy w ustawieniach i inne drobne zmiany.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter40520.zip

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Kwietnia 2020, 20:26:57 »
@szczawik: posegregowałem sobie scenariusze w MaSzynie. Właśnie o to mi chodziło. Dzięki wielkie za to. Zrobiłem sobie w końcu porządek.

EDIT: Tak to powinno IMHO wyglądać.

Strony: [1]