Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Traktor175

Strony: [1]
1
Publikacje / Lokomotywa ST44Ko wraz z kabiną
« dnia: 26 Października 2024, 17:52:00 »
Lokomotywa ST44Ko (kołomna) wraz z kabiną do pobrania oraz paczką wsporczą do prawidłowego działania.


Paczka główna: https://eu07.pl/userfiles/23090/ST44_Ko.zip
Paczka wsporcza: https://eu07.pl/userfiles/23090/wsporcza.zip


Wypakować do głównego folderu symulatora. (Paczka wsporcza dla osób które nie mają wersji pctga symulatora (deweloperskiej) za nieprawidłową instalację nie odpowiadam.

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: Do czego dążymy?
« dnia: 22 Lipca 2024, 21:37:39 »
Jako szary użytkownik, powiem tyle:

Nowa paczka, która wychodzi z półrocznym poślizgiem i jest w niej natrzaskane tyle błędów, to to wszystko nie zachęca (delikatnie mówiąc) do wpłacania donejtów na rozwój symulatora, przynajmniej ja nie ma na to ochoty, widząc tylko promil tego co tu sie wyrabia.

3
Publikacje / Odp: MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:54:06 »
Lista zmian

Wprowadzono:
  • scenerię realistyczną - Linia Kolejowa nr. 107 Zagórz - Łupków @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @gg, @DominiczekTS2009, @mati222, @Kawup, @Kermit, @szogun, @hanys, @M79r, @jakisrandomowynoob, @maciekt268, @ESK8
  • scenerię realistyczną - Cukrownia Glinojeck @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @Vanquish
  • dedykowaną kabinę do lokomotyw Siemens Eurosprinter @Miłosz Dorsz, @Sawi, @jakubg1, @hanys, @Mateusz Adamczyk, @loko, @x_Zielu
  • scenariusz "wrzosy_tme332130" Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy lub Dębica - Sandomierz Towarowy @matek123
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Elf w wersjach 27WE i 27WEb oraz EN76 w nowym schemacie malowania Kolei Śląskich @hanys, @Kermit, @DieselPower, @youBy, @Joachimowicz, @jakubg1
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls w wersji Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie, SKM Trójmiasto, Polregio Pomorskie @DieselPower, @Kermit, @hanys, @x_Zielu, @Hirek
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKM po modernizacji w zakładach Newag w roku 2011 @RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek
  • elektryczny zespół trakcyjny EN71KM @Kermit, @hanys
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich 140A, 141A-10 i 113Aa @RafaPolska424
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich B84, B86 i G77 @DieselPower
  • paczkę tekstur czeskich wagonów pasażerskich YB @RafaPolska424
  • lokomotywę EP09-012 wyposażoną w system ERTMS/ETCS wraz z dedykowaną kabiną @Kermit, @Piterox1981
  • wagon 113Aa "RegioCafe" Polregio @x_Zielu, @DieselPower, @Sawi
  • paczkę wagonów cystern 434R, 435Ra, 437R, 438R, 440R, 443R @DieselPower
  • paczkę wagonów Fals (WAP) @DieselPower
  • paczkę tekstur węgierskich węglarek R462W @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek E06A @DieselPower
  • paczkę wagonów pasażerskich YB w różnych malowaniach przewoźnika České Dráhy @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek 430W i 430Wa @DieselPower
  • paczkę betonowych i drewnianych słupów średniego napięcia oraz budkę dróżnika 7A z Żelisławic @kawup
  • model stałej tarczy manewrowej @Toprus
  • model balonu na gorące powietrze @lcddisplay, @x_Zielu
  • nowe dźwięki hamulca Knorr w elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 @Kermit
  • model znaku kierunkowego na słupie betonowym @kawup
  • animowane modele pasażerów na peronach, możliwe do wstawienia na scenerii Bałtyk SKM1 @lcddisplay
  • statyczne i animowane modele kury @lcddisplay
  • dedykowane wnętrze dla czeskich wagonów B255 @RafaPolska424
  • model statyczny samochodu pod przykryciem @matek123
  • model wiaty peronowej ze stacji Koluszki @kawup
  • model kozła oporowego ze stacji Gdynia Chylonia @RafaPolska424
  • model czeskiego urządzenia stacjonarnego do ogrzewania pociągu @RafaPolska424
  • model tunelu kolejowego z miejscowości Łupków @lcddisplay
  • modele statyczne gołębia, wróbla i kruka @lcddisplay

Dekoracyjne modele statyczne autorstwa @lcddisplay:
  • łódki
  • rowery
  • ognisko
  • motocykl Jawa 250
  • stojaki na rowery
  • balon na gorące powietrze
  • chochoł
  • barierki
  • krowa i koń w różnych ubarwieniach
  • bocian

Modele dynamiczne:
  • autobus Scania Omnicity @koszowy
  • koparka Hanomag W350D @lcddisplay
  • ciężarówka Star 200 @Toprus
  • minibus Volkswagen T4 @lcddisplay
  • ludziki na hulajnodze @matek123, @Fuji8

Zaktualizowano:
  • animację nastawnika jazdy w EN57
  • fizykę hamulców EN57
  • kabinę do lokomotyw Traxx @Kermit, @Turbokibel, @jakubg1, @FORDAN, @Miłosz Dorsz

Dodano tekstury:
  • dla lokomotyw serii EU07, w tym: EU07-358'07, 4E-004'00, 303E-303'00;
  • dla lokomotyw serii ET22, w tym: ET22-895, ET22-1150;
  • dla lokomotyw serii ET25, w tym: ET25-001;
  • dla lokomotyw serii E186, w tym: E186-244;
  • dla lokomotyw serii ES64F4, w tym: ES64F4-158, ES64F4-201;
  • dla lokomotyw serii 181, w tym: 181 083, 181 100, 181 116;
  • dla lokomotyw serii 182, w tym: 182 155;
  • dla lokomotyw serii 183, w tym: 183.016-5;
  • dla lokomotyw serii 742, w tym: 742 280;
  • dla lokomotyw serii 751, w tym: 751.174-4;
  • dla lokomotyw serii 754, w tym: 754 050-3'07;
  • dla lokomotyw serii T448p, w tym: T448p-036, T448p-082, T448p-113, T448p-150;
  • dla lokomotyw serii SM42, w tym: SM42-633;
  • dla lokomotyw serii SU42, w tym: SU42-518;
  • dla lokomotyw serii SU46, w tym: SU46-020'94, SU46-036'95, SU46-039"99, SU46-041'99, SU46-044'95, SU46-047'96, SU46-029'23;
  • dla lokomotyw serii E6ACTa, w tym: E6ACTa-007'20, E6ACTa-007'21;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w tym: EN57-1508'06, EN57-1590'02, EN57-1806'01;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 45WE, w tym: 45WE-007, EN90-009;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE, w tym: 31WE-027, 31WE-028, EN78-001, EN79-002;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71, w tym: EN71-017;
  • dla lokomotyw serii M62, w tym: M62-1154, M62-1891, 628 178;
  • dla lokomotyw serii ST43, w tym: ST43-199'00;
  • dla lokomotyw serii ST44, w tym: ST44-282, ST44-1030;
  • dla lokomotyw serii ET21, w tym: ET21-218'97;
  • dla wagonów 408W, w tym: Eaos 0785;
  • dla wagonów 111AMM, w tym: 111AMM-20 78 314-6;
  • dla wagonów 168A, w tym: 31 51 84 78 065-6;
  • dla wagonów 111Arow, w tym: 31 51 84 78 030-0;

Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.


4
Publikacje / MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:53:56 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 24.06!

POBIERZ INSTALATOR


NIE należy instalować do folderów systemowych, takich jak Pulpit, User Files czy Program Files!
Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 72 GiB (77 GB).



Możliwe jest wsparcie finansowe na rzecz m.in. tej i przyszłych paczek całościowych. Szczegóły:



5
Symulator / Odp: SM30 zagubiona w internecie
« dnia: 08 Maja 2024, 22:17:54 »
@Bulba Ty potworze, ładnie to tak dawać nadzieję i gasić jak peta?

6
No dobra, ale autorzy znikają. Kabina do SA134 też jest spisana na straty, bo Stele zniknął?

W takich przypadkach najlepiej po prostu wydać i przy ewentualnym wecie autora wycofać. W końcu autorzy tych dodatków raczej robili je w celu wydania do MaSzyny.

7
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 01 Kwietnia 2024, 12:44:04 »
Paczka całościowa: https://eu07.pl/userfiles/11222/EDOBRE_s.7z

Cytuj
Paczka zawiera
2M62 Toprusa
Węglarki Sigmana
Zależności do 2M62

Paczka zawiera mmd z paczkowych weglarek i fizykę 408W.

Scenerię Elektrociepłownia Dobre w wersji szerokotorowej.




Wpisy do textures.txt ST44

2M62-0685-A=2M62-0685-A,2M62,2M62-0685-A//v2,2M62-0685-A,RŻD,Depo_Czerniachowsk,XX.XX.XXXX,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-A=2M62-0662-A,2M62,2M62-0662-A//v2,2M62-0662-A,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-B=2M62-0662-B,2M62,2M62-0662-B//v2,2M62-0662-B,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-A=2M62-0571-A,2M62,2M62-0571-A//v2,2M62-0571-A,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-B=2M62-0571-B,2M62,2M62-0571-B//v2,2M62-0571-B,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
M62-1579=M62-1579,M62_S,M62-1579//v2,M62-1579,RŻD,Okt.Ż.D.,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus


8
Na warsztacie / Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 18:52:04 »
Coś, na co wielu pewnie czekało - prezent na wielkanoc ;)

Oddaję w Wasze rączki paczkę kilku niedokończonych i niedopracowanych lokomotyw z serii M62 i 2M62 pracujących dla RŻD. Wszystkie tekstury to repainty.

Szczególnie niedorobiony jest model 2M62, w którym trzeba zamienić lowpoly i poprawić mapowanie i tekstury w paru miejscach. Publikuję całość dla zainteresowanych, jakby ktoś sobie po prostu chciał pojeździć - miło by jednak było jakby ktoś podjął się poprawiania błędów. Cała struktura paczki jest zrobiona bardzo chałupniczo - pliki z wielkimi literami, tekstury nie mają mini, ogólnie całość nie nadaje się jeszcze na test, lecz chcę zaspokoić ciekawość osób, które się pytały, kiedy będzie można pobrać.

Człony 2M62 mają przejście, lecz nie są obowiązkowo spięte ze sobą podczas wstawiania lokomotywy, aby dać graczowi możliwość robienia składaków z różnych lokomotyw. Dlatego, jak chcemy postawić sobie podwójnego gagara, musimy najpierw dodać do składu jeden człon, a następnie drugi (drugi człon trzeba też obrócić).

Przeróbki wózków na szerokie i sprzęgu na SA-3 wykonał Jan21
W paczce zawarte są również szerokotorowe wagony węglarki autorstwa Sigmana, lekko dostosowane do obecnej wersji maszyny przeze mnie i matka123.

Szeroki(e) M62 znajduje(ą) się pod osobną kategorią, roboczo nazwaną "M62_S"

Do działania wymagany nowy model ST44.

Paczka całościowa złożona przez matek123, zawiera 2M62 (razem z uzupełnieniami dla osób, które nie mają gagara MAV), węglarki autorstwa Sigmana z poprawkami matka i próbnie scenerię EC Dobre przerobioną przez matka na szeroki rozstaw:
https://eu07.pl/userfiles/11222/EDOBRE_s.7z

Dokładna zawartość paczki Gagarów:
- 2M62-0685, malowanie zielone z napisem RŻD z boku, lokomotywownia Czerniachowsk, Kaliningradzka ŻD (zrobiony tylko człon A)
- 2M62-0662, malowanie zielone wyblakłe, lokomotywownia Wyborg, Październikowa ŻD
- 2M62-0571, malowanie niebieskie, lokomotywownia Kaliningrad, Kaliningradska ŻD

- M62-1579, malowanie zielone ze "skrzydłami", Październikowa ŻD. Ma tylko jedną tabliczkę czołową, ale to błąd.

Wpisy do textures należy wkleić do pliku w folderze dynamic/pkp/st44_v2:

2M62-0685-A=2M62-0685-A,2M62,2M62-0685-A//v2,2M62-0685-A,RŻD,Depo_Czerniachowsk,XX.XX.XXXX,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-A=2M62-0662-A,2M62,2M62-0662-A//v2,2M62-0662-A,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-B=2M62-0662-B,2M62,2M62-0662-B//v2,2M62-0662-B,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-A=2M62-0571-A,2M62,2M62-0571-A//v2,2M62-0571-A,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-B=2M62-0571-B,2M62,2M62-0571-B//v2,2M62-0571-B,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
M62-1579=M62-1579,M62_S,M62-1579//v2,M62-1579,RŻD,Okt.Ż.D.,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus

MIŁEJ ZABAWY


Zgłaszajcie ewentualne krytyczne błędy i braki w pliczkach.

9
Prawie każdy nowy model jest mniej wydajny zwłaszcza na dalekie dystanse. Dawanie sensownych odległości to jedno, ale jak ostatni LOD ma np. setkę tysięcy trójkątów to i tak będzie zabijać FPSy nie tylko na kartoflach.

Tak jak szogun mówi, trzeba pamiętać że w normalnej rozgrywce jest więcej obiektów otoczenia jak i np. takich wagonów też może być kilkadziesiąt a nawet kilkaset. Modelik może być tip top ale co z tego gdy będzie 3x bardziej zasobożerny od starych modeli na dystansie jednego kilometra ale nie tylko. Np. model może mieć śrubki 3D i inne małe elementy, które przeważnie stają się niewidoczne na 10m a mimo to nadal są na LODzie dla np. 500m z tym, że są pociachane przez algorytm.

Mnie zastanawia jeszcze, czemu w nowych modelach które mają zastąpić obecne stare nie ma używanych starych modeli w jakimś stopniu jako LODy na dalsze odległości. Małe odchylenia w proporcjach także stają się niezauważalne od ok. 500 metrach.

PS. Jeżeli dystans liczy się od originu to można sobie obliczyć pierwszy LOD prostym dodawaniem czyli najdłuższy dystans między wierzchołkiem a originem plus np. 10m.

10
t448_v2 - bardzo
t478_12_v1 - średnio (aczkolwiek pomijalne ze względu na niską "popularność" na standardowych sceneriach)
yb_v1 - bardzo mocno jak na wagon
163xa_v1 - mocno jak na wagon
14xa_v1 - bardzo mocno jak na wagon
401w_v2 - bardzo mocno jak na wagon
401z_v2 - bardzo mocno jak na wagon
425-8wa_v1 - przydałaby się korekta
426w_v1 - przydałaby się korekta, aczkolwiek do przeżycia
425-8wa_v1 - bardzo mocno obciąża, wymagana interwencja
436w_v1 - przydałaby się redukcja
437w_v1 - bardzo mocno jak na wagon
601w_v1 - bardzo mocno jak na wagon
e06_v1 - wymagana pilna interwencja
436_v1 - wymagana pilna interwencja
425s_v1 - mocno jak na wagon
426za_v1 - bardzo mocno jak na (taki) wagon
622za_v1 - masakra
sgns_v1 - do weryfikacji, podtypy stan masakra
n-213_v1 - masakra
n-230_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
n-234_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
t3000_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
401zf_v1 - bardzo mocno jak na wagon
wlab_v1 - bardzo mocno jak na wagon
406r_v1 - masakra
st44_v2 - mocno

Wszystkie testy zostały przeprowadzone na TD bez terenu, z pewnością większość tych modeli stanie się wydajniejsza po zoptymalizowaniu części składowych. Generalnie wzywam do opamiętania i wzięcia sobie do serca faktu, że silnik graficzny jest przestarzały i nie dźwignie egoizmu w tworzeniu. Model ma wyglądać i być przy tym optymalny na tym ledwo zipiącym silniku, nie tylko wyglądać. Trzeba pamiętać że wysokiej jakości scenerie mają oprócz bogatego otoczenia tabor w wysokiej ilości, a brak optymalizacji tegoż taboru jest zabójcą, który spowoduje równię pochyłą - z scenerii ładnych do pustyni. Wszelkie pretensje zgłaszać do gościa co mnie wyciął z projektu po 15 latach praktyki.

11
Do rozważenia nt. edytora : A gdyby tak założyć zbiórkę i po prostu zlecić firmie zewnętrznej(programiście) opracowanie koncepcji edytora i napisanie go? Ja sam chętnie się dorzucę. Skoro nie mamy zdolnych programistów we własnym gronie to może komuś z zewnątrz trzeba zapłacić , żeby taki edytor powstał?

12
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:56:18 »
Żeby było widoczne. Proszę, oto link do wersji działającej, wraz z obowiązującą strukturą katalogową:

https://eu07.pl/userfiles/4091/163_dzia%C5%82aj%C4%85ca.rar

13
Tabor kolejowy / CD163
« dnia: 03 Lutego 2024, 19:01:29 »
Witam, czy jest gdzieś dostępny dalej CD163? Jak wchodziłem na link z lokomotywą wyświetla się błąd 404 (nie znaleziono).

14
Ok, i jak to się odnosi do aktualnej sytuacji? Rozumiem przekaz, że źli deweloperzy zniechęcają, ale są to projekty z 2010, 2012 i 2016 roku. Osób które dalej aktywnie działają nad projektem jest mało i w większości nie były one zaangażowane w ten proceder (który według ciebie występował). Nic na ten moment na to nie poradzimy, a z kolei wyżej masz przykład tego, że Maciek wsparcie ma. Czy jest źle? Tak. Czemu ma służyć takie przywoływanie domniemanych zniechęcania innych osób sprzed kilku(nastu) lat? Nie wiem.

Zamiast szukać realnych rozwiązań sytuacji, robisz 3 rzeczy:
1) Wypominasz aktualnym deweloperom, którzy w większości nie mają wiele wspólnego z sytuacjami sprzed lat, jakieś krzywe akcje poprzedników, typu przywołane wyżej akcje zniechęcania (które według ciebie występowały i chyba twierdzisz, że występują dalej)
2) W sposób ironiczny wyśmiewasz pracę osób, które aktualnie rozwijają symulator.
3) Rzucasz pomysłem komercjalizacji projektu, czyli pomysł może i głupi, ale za to absolutnie nie do zrealizowania.
Nie wiem w sumie do czego dążysz tymi wiadomościami, bo w miarę mądre pomysły przeplatasz takimi pierdołami.

15
Na warsztacie / Odp: Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 13 Stycznia 2024, 20:56:13 »
Ciąg dalszy prac nad kabiną.
Oprócz poprawek zawitało elektryczne sterowanie wycieraczkami.

16
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
Live ze scenerii nr 1: https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=fdvt90psCUmCtGyz
Live ze scenerii nr 2: https://www.youtube.com/live/Td5EZjjPAOA?si=5jBtXwdvtT2O6s1g


Zapraszam do Otwartych Testów scenerii Tomaszewo
Ważne:
- odznaczyć "zasilanie tylko pod siecią" oraz "możliwość złamania pantografu", gdyż na scenerii nie ma sieci trakcyjnej
- po aktualizacji zmieniającej coś w plikach terenu czy roślinności należy usunąć plik scenery/tomaszewo_xxx.stb

Pobierz paczkę ze scenerią: aktualizacja 2024-12-23
https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_2024-12-23.7z
Instrukcja instalacji: archiwum należy wypakować w głównym katalogu z Symulatorem.


Scenariusze
1) Os 41220 z Boguszyc do Kaletnika (~125 minut)

2) IC 14109 z Kaletnika do Leosina (~75 minut)






Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany. W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 3 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP

17
Na warsztacie / Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 22 Października 2023, 20:17:51 »
Dzień dobry, Witam.
Wykorzystując obecny model kabiny EN57 w symulatorze, postanowiłem spróbować zrobić coś nowego - nowy jego wariant (może warianty). Na ten moment, staram się odwzorować kabinę z EN57-1181. Zamieszczam screeny z prezentacją obecnego stanu prac.
Jestem ciekaw waszych opinii oraz sugestii.

18
Dawno temu w Nowym Sączu. ReShade, Maszyna paczka 23.07, mapa Galicja użytkownika JAN21. Stan mapy na 26.08.2023.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 14:50:48 »
To jest tak niszowy produkt, że rynek się przesyci i grono potencjalnych odbiorców spadnie do 0. Tym bardziej, że wszystko jest mocno okrojone i nie wiadomo jak to wszystko ma potem wyglądać.
Myślę, że zanim się przesyci, to będzie najpierw kluczowy moment, od którego będzie wiele zależało. Mam na myśli np. drugą część poniższego cytatu.

SimRail pisze "(...) Dołącz do podróży i zwiedź około 500 km prawdziwych tras odwzorowanych ze wszystkimi szczegółami. Wybierz współczesne europejskie szybkie, dalekobieżne i podmiejskie składy lub przenieś się w przeszłość do lat 80-tych i podróżuj parowozem koleją piaskową Górnego Śląska - socjalistycznej krainy węgla i stali (...)".

Na Górnym Śląsku jest bardzo duże środowisko miłośników kolei pod różną postacią. Oczywiście tylko mała część z nich jest adresatami MaSzyny, czy SimRail lub Trainza/MSTS. Weźmy mimo wszystko pod uwagę fakt, że firma jest z Katowic, w symulatorze są klimaty śląskie i jak wypali parowóz Ty2/Ty42 na trasach kolei piaskowych (tutaj na pewno nie będzie tego za dużo) to może być rewelacja. Ta rewelacja uda się, jeśli do tego dołożą jakiś most podsadzkowy (rozładunek), czy jazdę z Vmax 30-40 km/h po kopalnianych szkodach górniczych w otoczeniu industrialu. Nie każdego przecież interesuje pędzenie po CMK na łeb/na szyję jakimś ED250... Jeśli zawiodą z "piaskiem" to pomimo jakiegoś tam własnego lobby śląskiego temat się położy. Czekam zatem na dalsze ruchy w SR i na razie jeszcze go nie kupiłem.

Każdy z nas jakoś tam ukierunkował się pozytywnie lub negatywnie do SR, ale wszyscy widzimy gołym okiem, że jednak scenerie przyciągają uwagę. Tego faktycznie brakuje w MaSzynie, choć porównując jej stan sprzed kilkunastu lat to dziś jest bardzo do przodu z wieloma tematami (głównie lokomotywy/kabiny i kilka scenerii, ale to i tak chyba jeszcze nie jest to, co nam wszystkim w głowach siedzi). Nie będę się tutaj doktoryzował co powinno być, a co nie, bo nie jestem ani grafikiem, ani programistą, ale faktycznie aby zakończyć tą dyskusję trzeba zidentyfikować problem, wyznaczyć cel i dążyć do niego. Jeśli nikt nie ma jednak na to ochoty z jakiegoś powodu to MaSzyna dalej pozostanie "poligonem", do którego i tak będę zaglądał.

20
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

21
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:16:17 »
Z Maszyną jestem od 12 lat (co nie jest jakoś dużo, bo są tu osoby co są od 22 lat jak nie więcej) i szczerze mam wrażenie, że co poniektórzy chyba zapomnieli, że to jest projekt hobbistyczny. Każdy robi swoje co umie (i jak umie) w wolnych chwilach. Osoby przychodzą, robią przerwy lub odchodzą z różnych przyczyn, taki urok takich projektów. Komercjalizacja wiele by tu nie zmieniła, ani nie pomogła i mam takie odczucie, że chyba tylko Krzysztof rozumie co się z tym wiąże.

Eh, jedni mówią, że trzeba jakoś zachęcić nowe osoby do projektu, a tymczasem są takie kwiatki jak ostatnie przepychanki na forum czy ten wątek.

No i właśnie to zachęcanie... Sam chciałem zacząć sobie dłubać w scenerii, bo to jest obecnie najważniejsze (zaraz po rozwijaniu EXE). No i zgłosiłem się z chęciami oraz z zapytaniami, czy są jakieś materiały dla "nowych" jak zacząć. Odpowiedź: "Jeszcze nie ma, ale tutaj jest wstępniak". No rozumiem... No i w tym wstępniaku już kwiatki typu "nie ma potrzeby, by szary użytkownik się na to porywał" no i w ogóle to trudne etc. No i jak to ma kogokolwiek zachęcić do czegokolwiek? Są nowe standardy, ale dokumentacji brak i trzeba się powoływać na "staroć". To może, zamiast się fochać, smutać, stawiać krzyżyki i zbierać gwoździe do trumny i zniechęcać dalej, wypadałoby chociaż zrobić dokumentację i potencjalnie zachęcić kogoś nowego. Może jestem jakiś inny, ale jakbym miał chociaż dłutem wybijać zera i jedynki w kompie, to się potrafię uprzeć i coś zrobić tylko dlatego, że postawię cegiełkę w projekcie, który siedzi głęboko w sercu. Tylko niestety do tego potrzebuję podstawowych informacji.

22
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 21:40:59 »
@iwan temat jest prosty. Mamy pośród siebie człowieka który nosi miano "Administratora Technicznego". Obecnie nie wnosi nic do projektu bo eu07.pl nie istnieje dla niego w przeciwieństwie do komercyjnego SimRail. Jesteśmy jako MaSzyna w głębokim dołku, i nie wiadomo czy Wasze środki są słusznie wykorzystywane jeśli Administrować tym tonącym okrętem ma ktoś tego typu.

23
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 19:46:41 »
MaSzyna w serduszku zawsze, choć uważam, że przez ostatnie lata droga, którą symulator obrał, już dawno prowadzi go donikąd. Było tu kilka osób, które pchnęło projekt do przodu chociażby poprzez przepisywanie exe, ale był to chyba też moment, w którym można było zmienić całkowicie koncepcję MaSzyny, a nie przepisać kropka w kropkę i wypluć to samo co było X czas temu. Może się mylę, ale przepisywanie MaSzyny odebrałem jak tworzenie koła na nowo, które przyniosło wiele nowego, ale ostatecznie nie ułatwiło twórcom za wiele.

Dla mnie jakiekolwiek tworzenie czegokolwiek tutaj jest wąskim gardłem - trudność w stworzeniu czegokolwiek własnego, głupiego wsadzenia boxa z teksturami na scenerie może niejednego zniechęcić, a bo modele musza być w .t3d, nie działa exporter z nowym Blenderem, ze starym coś się krzaczy i tak w kółko, a co dopiero testować, postawić na scenerii... Trzeba anielskiej cierpliwości, której wielu w obecnych czasach brakuje.
Malujesz coś eleganckiego w Substance, to tu nie ma shaderów, które to potem obsłużą i ostatecznie wychodzi z tego paint.

Brak intuicyjnego tworzenia scenerii, eventów, edytora map. Kolejne wersje MaSzyny, a map nowych 0. Osobiście nawet nie ściągam kolejnych wersji MaSzyny, bo nowe tekstury wagonów czy lokomotyw są mi obojętne.
Brakuje elementów, które przyciągną młodych, dzieciaki, które będą się w to bawić a w przyszłości rozwijać, my się starzejemy, przychodzą nowi. Co ma ich zachęcić? Nam wystarczała wyobraźnia "O tu załadowałem węgiel". Dzisiejsza młodzież chce widzieć jak ten węgiel sypie się do wagonów, czy ludzie wsiadają do pociągu na stacjach. Chcą rywalizacji, chcą multika. I trochę właśnie w ten sposób kupuje młodych Simrail, jeśli faktycznie jeszcze zaoferuje dobre środowisko dla twórców obiektów, tras itp. to odpływ ludzi z MaSzyny czy TD2 będzie jeszcze większy. Był moment, w którym MaSzyna stanowiła najlepszy symulator kolejowy, a mam wrażenie, że przez nietrafione decyzje zaczyna schodzić na dalszy plan.
Taki mój wylew.

24
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 10:59:07 »
Cytuj
...Zaczniemy dyskutować o wyborze scenerii/modelu/funkcjonalności do "dokończenia", a dyskutować o tym będą osoby niemające realne wpływu na ich powstawanie, bo nieliczne osoby które coś robią, robią swoje i tyle. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której ktokolwiek mógłby komuś kazać porzucenia prac nad swoim projektem i zacząć pracę przy innym. Żeby taka współpraca istniała, osoby muszą się same ze sobą dogadać, a od dłuższego czasu panuje atmosfera temu niesprzyjająca...
Może doprecyzuję. W Twojej wypowiedzi widzę pewne niezrozumienie mojego zamysłu, być może mało precyzyjnie się wyraziłem.
Propozycja moja polega na takim przykładzie: Wypuścić paczkę z dotychczasowym exe i jedną scenerią, która jest długa, w miarę realna i poświęcić na to teraz wszystkie siły. To wymaga jednorazowego konsensusu, osób chętnych do pracy. Wykluczam dyskusję w sprawie poprawek exe, wykluczam dyskusję nad raz wybraną scenerią, może być inna niż kaliska. Nikomu nie zabronimy prowadzenia prac innych niż to co opisałem, ale nie stawiał bym tu żadnych oczekiwań, bo większość projektów trwa całe lata i wiele kiśnie. Maszyna od zarania dziejów nie miała planu rozwoju. Zamiast skupiać siły na jednej scenerii, to większość powstała w małych grupkach, lub samotnie i wciąż mają niedociągnięcia. Taki bałtyk dostałem do dokończenia, postawienia sieci trakcyjnej, bo mateu był nią już zmęczony a plik był zmaltretowany, większość torów zduplikowana w pliku scm. To samo z Quarkiem, Dokończyłem elektryfikacje, usunąłem kilka drobiazgów i dodałem kilka scenariuszy. Nikt wcześniej nie chciał ruszyć tego kijem. To bardzo stare dzieje, ale od tamtego czasu parę osób zaczęło pisać scenerie i robiła to pod presją wciąż zmienianego exe, co wymuszało na twórcach zmiany w eventach i składach. To wyczerpujące i syzyfowe podejście.
Admin odpowiedzialny za rozwój symulatora powinien mieć wizję stworzenia symulatora po kolei. EXE, jedna sceneria, później następne. To powinna być osoba mająca autorytet na forum.


Bzdury, które uważam za złe pomysły:
Łamanie pantografu. Tu nie rozumiem zamysłu, bo nie przynosi on nic, po za zakończeniem jazdy. Nigdy nie było możliwe stworzenie możliwości dojazdu ekipy składającej złamany patyk i ściągnięcie składu do najbliższej stacji z podmianą loka. Mimo to, ta możliwość exe wymusiła rewizję wszystkich drutów na każdej scenerii i poprawienie sieci. Poczytaj ile osób było zaangażowanych w ten kaprys.
Nie mam zamiaru krytykować, starałem się pokazać, że ta cała lista osób poprawiających sieci na każdej scenerii, mogła napisać trasę Wrocław Poznań aż do Kalisza licząc na połączenie z kaliską.


25
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 16:30:06 »
Z tego co rozumiem @Sosna00 nie chodziło o to że tylko w MaSzynie takie rzeczy mają miejsce, ale podkreślenie że Maszyna bardzo dużo przez takowe przepychanki już straciła i nadal traci :/

26
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

27
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
Zanim pobierzesz, uważnie przeczytaj treść posta aby uniknąć niepotrzebnych błędów. W przypadku problemów, przed zgłoszeniem ich, najpierw zapoznaj się z wątkiem!

W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment posiada dwa zaprogramowane scenariusze: TMZ11781 i Południe. Na pozostałych rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269, mati222, Kermit, DominiczekTS2009, Kolej w Polsce (Kawup)
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Toprus, Kolej w Polsce
-Tablice relacyjne - M79r
-Komunikaty radiowe - Hanys, Szogun

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar
Alternatywny serwer: Gógle dysk

Uwaga! Do działania wymagana jest paczka zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar

Oraz Hotfix naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar


Kolejność wypakowywania dowolna, ważne żeby po instalacji, w Starterze/Rainstedzie wybrać załączony plik .EXE jako ten domyślny.

Pozdrówki

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar
Edit: /16.01.2023/ Do pobrania pod tym samym linkiem co zawsze, najnowsza wersja zawierająca dodatkowo: Linię 96, Linie 104, Linie 110, oraz przedłużenie Linii 108 od Jasła do Stróż. Linie są w stanie "surowym, zasadniczym" co oznacza, że są przejezdne przez użytkownika, oraz przez AI (przy ręcznym sterowaniu, lub gdy ktoś napisze scenariusz), lecz nie zawierają jakościowych dekoracji i wizualnie wymagają jeszcze trochę dopieszczenia. Linia 104 kończy się za Rabką-Zaryte, aby dojechać do Chabówki należy pobrać Zakopiankę, wszystkie niezbędne zależności powinny się bez problemu wczytać.
Edit: /14.03.2023/ Paczucha do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady-r2.rar (podmienić wszystkie pliki). Drugi szybszy link: DyskGugle.kom
Zawiera ona:
-dekoracje na znacznej większości odcinka linii 96 obejmowanego przez naszą scenerię (Stróże - Grybów - Ptaszkowa - Nowy Sącz), w tym pięknie udekorowany Nowy Sącz z ZNTK i lokomotywownią!
-sieć trakcyjną na części linii 96 oraz na całości zelektryfikowanego odcinka linii 108
-nowe dekoracje na linii 108 (Besko, Sanok, Zagórz, Ustrzyki i Krościenko)
Za dekoracje w większości odpowiada @Toprus oraz @maciekt269
-scenariusz pół-dobowy "Bieszczady_Poludnie" (w wersji WIP), pozwalający nam na przejazd wieloma różnymi składami, w tym ponad 7 godzinna służba jako maszynista pociągu Osobowego na trasie Zagórz - Krościenko - Zagórz - Łupków - Zagórz. Scenariusz będzie na bieżąco ]

Edit: /01.05.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar
Zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
SBT dla scenariusza "Galicja_południe": https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_poludnie.rar

Edit: /08.07.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r5.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /26.08.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r6.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /27.01.2024/ Paczka do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar Alternatywny serwer: Gógle dysk
Zależności stare, SBT zawarte w paczce


Edit: /28.01.2024/ Hotfix do ostatniej paczki, naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar

Scenariusz Galicja_poludnie_1.0 zawiera tylko Linie 107 oraz węzeł Zagórski. Scenariusz Galicja_poludnie zawiera całą mapę w pełnej krasie.

W paczce dodatkowo został zawarty plik .sbt, gdyż czas ładowania całego projektu z plików .scm przekracza 40minut.

Pobieramy tylko i wyłącznie najnowszą paczkę!

28
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

29
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

30
Nie chciałbym być nachalny, ale czy możemy się do 2030 roku spodziewać nowej trumny? Bo się tu przyjęło że jak ktoś coś "robi" to nikt inny nie może podjąć tej samej pracy żeby nie być zrównanym z gruntem.

Strony: [1]