Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Traktor175

Strony: [1]
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 14:50:48 »
To jest tak niszowy produkt, że rynek się przesyci i grono potencjalnych odbiorców spadnie do 0. Tym bardziej, że wszystko jest mocno okrojone i nie wiadomo jak to wszystko ma potem wyglądać.
Myślę, że zanim się przesyci, to będzie najpierw kluczowy moment, od którego będzie wiele zależało. Mam na myśli np. drugą część poniższego cytatu.

SimRail pisze "(...) Dołącz do podróży i zwiedź około 500 km prawdziwych tras odwzorowanych ze wszystkimi szczegółami. Wybierz współczesne europejskie szybkie, dalekobieżne i podmiejskie składy lub przenieś się w przeszłość do lat 80-tych i podróżuj parowozem koleją piaskową Górnego Śląska - socjalistycznej krainy węgla i stali (...)".

Na Górnym Śląsku jest bardzo duże środowisko miłośników kolei pod różną postacią. Oczywiście tylko mała część z nich jest adresatami MaSzyny, czy SimRail lub Trainza/MSTS. Weźmy mimo wszystko pod uwagę fakt, że firma jest z Katowic, w symulatorze są klimaty śląskie i jak wypali parowóz Ty2/Ty42 na trasach kolei piaskowych (tutaj na pewno nie będzie tego za dużo) to może być rewelacja. Ta rewelacja uda się, jeśli do tego dołożą jakiś most podsadzkowy (rozładunek), czy jazdę z Vmax 30-40 km/h po kopalnianych szkodach górniczych w otoczeniu industrialu. Nie każdego przecież interesuje pędzenie po CMK na łeb/na szyję jakimś ED250... Jeśli zawiodą z "piaskiem" to pomimo jakiegoś tam własnego lobby śląskiego temat się położy. Czekam zatem na dalsze ruchy w SR i na razie jeszcze go nie kupiłem.

Każdy z nas jakoś tam ukierunkował się pozytywnie lub negatywnie do SR, ale wszyscy widzimy gołym okiem, że jednak scenerie przyciągają uwagę. Tego faktycznie brakuje w MaSzynie, choć porównując jej stan sprzed kilkunastu lat to dziś jest bardzo do przodu z wieloma tematami (głównie lokomotywy/kabiny i kilka scenerii, ale to i tak chyba jeszcze nie jest to, co nam wszystkim w głowach siedzi). Nie będę się tutaj doktoryzował co powinno być, a co nie, bo nie jestem ani grafikiem, ani programistą, ale faktycznie aby zakończyć tą dyskusję trzeba zidentyfikować problem, wyznaczyć cel i dążyć do niego. Jeśli nikt nie ma jednak na to ochoty z jakiegoś powodu to MaSzyna dalej pozostanie "poligonem", do którego i tak będę zaglądał.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:16:17 »
Z Maszyną jestem od 12 lat (co nie jest jakoś dużo, bo są tu osoby co są od 22 lat jak nie więcej) i szczerze mam wrażenie, że co poniektórzy chyba zapomnieli, że to jest projekt hobbistyczny. Każdy robi swoje co umie (i jak umie) w wolnych chwilach. Osoby przychodzą, robią przerwy lub odchodzą z różnych przyczyn, taki urok takich projektów. Komercjalizacja wiele by tu nie zmieniła, ani nie pomogła i mam takie odczucie, że chyba tylko Krzysztof rozumie co się z tym wiąże.

Eh, jedni mówią, że trzeba jakoś zachęcić nowe osoby do projektu, a tymczasem są takie kwiatki jak ostatnie przepychanki na forum czy ten wątek.

No i właśnie to zachęcanie... Sam chciałem zacząć sobie dłubać w scenerii, bo to jest obecnie najważniejsze (zaraz po rozwijaniu EXE). No i zgłosiłem się z chęciami oraz z zapytaniami, czy są jakieś materiały dla "nowych" jak zacząć. Odpowiedź: "Jeszcze nie ma, ale tutaj jest wstępniak". No rozumiem... No i w tym wstępniaku już kwiatki typu "nie ma potrzeby, by szary użytkownik się na to porywał" no i w ogóle to trudne etc. No i jak to ma kogokolwiek zachęcić do czegokolwiek? Są nowe standardy, ale dokumentacji brak i trzeba się powoływać na "staroć". To może, zamiast się fochać, smutać, stawiać krzyżyki i zbierać gwoździe do trumny i zniechęcać dalej, wypadałoby chociaż zrobić dokumentację i potencjalnie zachęcić kogoś nowego. Może jestem jakiś inny, ale jakbym miał chociaż dłutem wybijać zera i jedynki w kompie, to się potrafię uprzeć i coś zrobić tylko dlatego, że postawię cegiełkę w projekcie, który siedzi głęboko w sercu. Tylko niestety do tego potrzebuję podstawowych informacji.

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 21:40:59 »
@iwan temat jest prosty. Mamy pośród siebie człowieka który nosi miano "Administratora Technicznego". Obecnie nie wnosi nic do projektu bo eu07.pl nie istnieje dla niego w przeciwieństwie do komercyjnego SimRail. Jesteśmy jako MaSzyna w głębokim dołku, i nie wiadomo czy Wasze środki są słusznie wykorzystywane jeśli Administrować tym tonącym okrętem ma ktoś tego typu.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 19:46:41 »
MaSzyna w serduszku zawsze, choć uważam, że przez ostatnie lata droga, którą symulator obrał, już dawno prowadzi go donikąd. Było tu kilka osób, które pchnęło projekt do przodu chociażby poprzez przepisywanie exe, ale był to chyba też moment, w którym można było zmienić całkowicie koncepcję MaSzyny, a nie przepisać kropka w kropkę i wypluć to samo co było X czas temu. Może się mylę, ale przepisywanie MaSzyny odebrałem jak tworzenie koła na nowo, które przyniosło wiele nowego, ale ostatecznie nie ułatwiło twórcom za wiele.

Dla mnie jakiekolwiek tworzenie czegokolwiek tutaj jest wąskim gardłem - trudność w stworzeniu czegokolwiek własnego, głupiego wsadzenia boxa z teksturami na scenerie może niejednego zniechęcić, a bo modele musza być w .t3d, nie działa exporter z nowym Blenderem, ze starym coś się krzaczy i tak w kółko, a co dopiero testować, postawić na scenerii... Trzeba anielskiej cierpliwości, której wielu w obecnych czasach brakuje.
Malujesz coś eleganckiego w Substance, to tu nie ma shaderów, które to potem obsłużą i ostatecznie wychodzi z tego paint.

Brak intuicyjnego tworzenia scenerii, eventów, edytora map. Kolejne wersje MaSzyny, a map nowych 0. Osobiście nawet nie ściągam kolejnych wersji MaSzyny, bo nowe tekstury wagonów czy lokomotyw są mi obojętne.
Brakuje elementów, które przyciągną młodych, dzieciaki, które będą się w to bawić a w przyszłości rozwijać, my się starzejemy, przychodzą nowi. Co ma ich zachęcić? Nam wystarczała wyobraźnia "O tu załadowałem węgiel". Dzisiejsza młodzież chce widzieć jak ten węgiel sypie się do wagonów, czy ludzie wsiadają do pociągu na stacjach. Chcą rywalizacji, chcą multika. I trochę właśnie w ten sposób kupuje młodych Simrail, jeśli faktycznie jeszcze zaoferuje dobre środowisko dla twórców obiektów, tras itp. to odpływ ludzi z MaSzyny czy TD2 będzie jeszcze większy. Był moment, w którym MaSzyna stanowiła najlepszy symulator kolejowy, a mam wrażenie, że przez nietrafione decyzje zaczyna schodzić na dalszy plan.
Taki mój wylew.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 10:59:07 »
Cytuj
...Zaczniemy dyskutować o wyborze scenerii/modelu/funkcjonalności do "dokończenia", a dyskutować o tym będą osoby niemające realne wpływu na ich powstawanie, bo nieliczne osoby które coś robią, robią swoje i tyle. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której ktokolwiek mógłby komuś kazać porzucenia prac nad swoim projektem i zacząć pracę przy innym. Żeby taka współpraca istniała, osoby muszą się same ze sobą dogadać, a od dłuższego czasu panuje atmosfera temu niesprzyjająca...
Może doprecyzuję. W Twojej wypowiedzi widzę pewne niezrozumienie mojego zamysłu, być może mało precyzyjnie się wyraziłem.
Propozycja moja polega na takim przykładzie: Wypuścić paczkę z dotychczasowym exe i jedną scenerią, która jest długa, w miarę realna i poświęcić na to teraz wszystkie siły. To wymaga jednorazowego konsensusu, osób chętnych do pracy. Wykluczam dyskusję w sprawie poprawek exe, wykluczam dyskusję nad raz wybraną scenerią, może być inna niż kaliska. Nikomu nie zabronimy prowadzenia prac innych niż to co opisałem, ale nie stawiał bym tu żadnych oczekiwań, bo większość projektów trwa całe lata i wiele kiśnie. Maszyna od zarania dziejów nie miała planu rozwoju. Zamiast skupiać siły na jednej scenerii, to większość powstała w małych grupkach, lub samotnie i wciąż mają niedociągnięcia. Taki bałtyk dostałem do dokończenia, postawienia sieci trakcyjnej, bo mateu był nią już zmęczony a plik był zmaltretowany, większość torów zduplikowana w pliku scm. To samo z Quarkiem, Dokończyłem elektryfikacje, usunąłem kilka drobiazgów i dodałem kilka scenariuszy. Nikt wcześniej nie chciał ruszyć tego kijem. To bardzo stare dzieje, ale od tamtego czasu parę osób zaczęło pisać scenerie i robiła to pod presją wciąż zmienianego exe, co wymuszało na twórcach zmiany w eventach i składach. To wyczerpujące i syzyfowe podejście.
Admin odpowiedzialny za rozwój symulatora powinien mieć wizję stworzenia symulatora po kolei. EXE, jedna sceneria, później następne. To powinna być osoba mająca autorytet na forum.


Bzdury, które uważam za złe pomysły:
Łamanie pantografu. Tu nie rozumiem zamysłu, bo nie przynosi on nic, po za zakończeniem jazdy. Nigdy nie było możliwe stworzenie możliwości dojazdu ekipy składającej złamany patyk i ściągnięcie składu do najbliższej stacji z podmianą loka. Mimo to, ta możliwość exe wymusiła rewizję wszystkich drutów na każdej scenerii i poprawienie sieci. Poczytaj ile osób było zaangażowanych w ten kaprys.
Nie mam zamiaru krytykować, starałem się pokazać, że ta cała lista osób poprawiających sieci na każdej scenerii, mogła napisać trasę Wrocław Poznań aż do Kalisza licząc na połączenie z kaliską.


7
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 16:30:06 »
Z tego co rozumiem @Sosna00 nie chodziło o to że tylko w MaSzynie takie rzeczy mają miejsce, ale podkreślenie że Maszyna bardzo dużo przez takowe przepychanki już straciła i nadal traci :/

8
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

9
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

11
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 12:58:10 »
zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.
No nie bardzo, zwłaszcza jeśli jest robiony przez kompletnego amatora i zwłaszcza gdy już na pierwszy rzut oka widać masę błędów i nieścisłości z rzeczywistym oryginałem.
Od czegoś należy zacząć. Może i się rzucił na głęboką wodę ale jak się nauczy to będzie z tego pożytek.
Nadal podtrzymuję zdanie, że warto zrobić i jak zda testy to wydać. Lepszy rydz niż nic.

ASF co powstawał 11 lat to raczej nie powód do dumy. Najlepszy podobny przykład to nowy model ST44. Na forum wątek zaczęty w 2017/2018. Model miał wyjść 2019 (już nieraz udostępniany na stronie Maszyny) a do tej pory nie ma nic. Na dodatek model jest ciągle edytowany (coś źle, krzywo itd). Jakoś są modele co wychodzą dużo szybciej (EN57AKM, który ma wyjść).
Ja wiem, że robią to ludzie z dobrego serca bo tak działa ten projekt ale wartoby przemyśleć takie coś jak jakiś system wspierania finansowego projektu (patronat czy coś - dać im dostęp do zamkniętych testów i ktoś by się znalazł a jakieś "wypłaty" na pewno by zmotywowały modelerów i skrypterów (bo tekstury to jak w fabryce - wychodzą co chwilę i chwała za to). A nie jest to powód to wstydu bo dużo projektów np. w OMSI2 tak działa.

12
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 09:05:42 »
Imo jeżeli powstaje model od 2015 roku i przez tyle czasu nie wyszedł to wydaje mi się aby ten model został dokończony.
Nie ma pewności czy stary model kiedyś wyjdzie czy nie. Lepszy rydz niż nic.
Pokazanie gołego podła ma taki sam sens jak pokazanie czegoś bardziej zaawansowanego - znikomy. Najlepiej byłoby pokazywać gotowca wgranego na repo i wtedy nie będzie nikt nikomu robić żadnych spojlerów. Często nadzieja jest bo screeny z "zaawansowanych projektów" są ale te projekty są kiszone po 5 lat.. zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.
Życzę powodzonka w pracach i trzymam kciuki, że chociaż jako pojazd AI będzie dostępny za 3 lata.

13
Na warsztacie / Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 13 Sierpnia 2022, 14:57:20 »
Witam
Parę dni temu pomyślałem iż wypadałoby odświeżyć a bardziej zrobić od nowa pudło do skody 71E. Skompletowanie zdjęć które posiadam oraz znalezienie w internecie rysunków trochę zajęło. Wczoraj rano zacząłem modelować samo pudło. Do dnia dzisiejszego zrobiłem tylko tyle ile jest przedstawione na załączniku poniżej. Może nie jest to wiele ale mam nadzieje że póki co się podoba :)
Pozdrawiam

14
Owszem da się tylko trzeba mieć o tym pojęcie. Kabina była tworzona to prawda, ale na jakim jest obecnie etapie tego nie wiem. Model Smejka wraz z moimi poprawkami  oraz ryby jakiś czas temu przekazałem do odpowiedniego działu.

15
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:53:53 »
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).

Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.

Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)

16
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 03 Maja 2022, 10:00:39 »
Powiem tak plik żródłowy skody zostały przekazany, a co do kabiny to na jakim jest obecnie etapie nie wiem.

17
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 03 Maja 2022, 09:56:35 »
Pozwolę sobie odkopać temat... Czy inicjatywa stworzenia kabiny lub chociaż loka dla AI jeszcze w ogóle żyje @Sawi? Zważywszy na to, że od przeszło 2 lat jest absolutna cisza to powątpiewam w to :/

18
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.

19
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:26:44 »
Jakby był niepotrzebny to by było bliżej 100% na tak. Moim zdaniem oddzielna paczka nie wchodzi w grę ze względów technicznych. Kompromisowyn rozwiązaniem byloby poproszenie Szczawika o dodanie opcji ukrywania w magazynie analogicznej do scenerii.

20
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:09:09 »
No ale właśnie, co przeszkadza Tobie taki wagon? Nie ma go domyślnie na sceneriach, więc jak nie chcesz, to go nawet nie oglądasz. Tępo przyrostu nowych modeli nie pokrywa zapotrzebowania na podmianę starych i trzeba się z tym pogodzić, że stopniowo może się uzupełnią. Teraz obserwuję główny trend tworzenia taboru współczesnego, a osób które specjalizują się w "retro" jest dużo mniej.

21
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:46:27 »
Cytuj
Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.

Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło już praktycznie wszystkich do robienia czegokolwiek :/

22
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:17:31 »
No owszem, szkoda, że nie ma lepszych modeli. Marzy mi się zrobienie od nowa czegoś na zastępstwo. W pierwszej kolejności będzie EM10 od Xonera, może niektóre elemeny podmienię. Z konwertów jeszcze może 401Da. Natomiast po ostatnich pracach Stacji Muzeum mam chęć zrobić od zera SM40. Moim zdaniem użytkownicy powinni mieć wolność wyboru.

Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.


P patrząc na filmiki i grupy na FB tabor którego na rzeczywistych szlakach nie uświadczy jest pożądany bez względu na jakość.


Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
No jak ktoś się waha czy pobrać maszynę, to raczej sprawdzi więcej źródeł. Na innych zdjęciach (czy tam w proponowanych filmikach) zobaczy nowości, pomyśli że może coś z tytułem filmika jest nie tak. Tam z tego co kojarzę, to były też dodatki nieoficjalne z chomików, więc to czy jest w paczce, czy nie ma, to moim zdaniem nie będzie miało wpływu, czy nie pojawią się jakieś filmiki ze starymi modelami.  Maszyna jest nie komercyjna, więc co do zasady paczka jest tworem dodatkowym wynikającym z twórczości użytkowników w celu ułatwienia instalacji maszyny. Niektórzy chcą usuwać starsze modele jakby od tego jakieś miliony dolarów zysku/strat zależało.

Moim zdaniem najbardziej szkodliwe dla wizerunku to jest wyzywanie od pijaw i gnojenie zwykłych użytkowników, co np pytają się o repo.

jest niewymiarowe [..] I na co to komu?
A teraz pomyśl o siódemkach i ilości tekstur w tym samym schemacie IC. :)

23
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:50:25 »
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

24
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:42:59 »
Krótka piłka jest w tym temacie, pojawia się nowy model i jest zrobiona większośc tex wtedy jest usuwany poprzedni proste.

25
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:02:43 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

26
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



27
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:35:11 »
Ja także nie widzę podstaw do usunięcia, połowa taboru w maszynie wygląda jak wygląda i powinna zostać usunięta - idąc waszym tokiem myślenia. Będzie nowy model na zastępstwo, wtedy można śmiało wywalić.

28
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:22:22 »
Jak zrobicie nowy, to możecie wywalić stary. Do wywalania i klejenia siódemek las chętnych, a do robienia czegoś oprócz węglarek garstka chętnych.

29
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:16:09 »
Obawiam się, że nie będzie takie proste ze usunięciem starego strucla bo zaraz odezwą się głosy jak z wywaleniem "eaos_v1", że "skoro chcecie usuwać, to dajcie lepszy zamiennik. Jestem oczywiście ZA wywaleniem tego szrota z repo, ale w mojej opinii, możnaby zostawić paczuszkę gdzieś na serwerze, żeby osoby które tak kochają stare strucle, mogły sobie pobrać w razie czego.

30
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 04 Lutego 2022, 12:30:24 »
Imo lepiej wydać tzw. pół kabinę jak w 218Mx i poczekać z taką kabiną na porządną, niż robić jedną kabinę x lat i się nie doczekać. Jeżeli ta super kabina by nie wyszła to tak czy siak jest coś co umożliwia jazdę a nie zostawia ludzi na lodzie bez niczego.

Strony: [1]