Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bprog

Strony: [1]
1
Ode mnie prezent świąteczny w postaci nowej wersji Kaliskiej. Zmiany względem poprzedniej:

- Naprawiona sieć. Można już jeździć na symulacji patyków :D.
- Testowo dodane samochody w Opatówku, Radliczycach i Łodzi Kaliskiej.
- Różne poprawki: wygaszanie semafora w Radliczycach, przypisanie powtarzaczy/tablic ostrzegawczych.

Od teraz nie powinno być żadnego "zaniku napięcia" - gubienia ślizgu pantografu ani łamania pantografu. Jeśli podczas przejazdu zdarzyło się zgubić ślizg/złamać pantograf, należy załączyć plik errors.txt, gdzie są współrzędne gdzie to się wydarzyło.

LINK: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v3.0.7z

2
Od kilku miesięcy składam swój pulpit, więc pora uchylić rąbka tajemnicy. Z zamiarem budowy pulpitu nosiłem się już bardzo długiego czasu, natomiast dopiero latem tego roku zacząłem się zająć tym na poważnie. Pulpit jest inspirowany Impulsem, jednak nie jest to pełne odwzorowanie 1:1. Jest ku temu kilka powodów.
Po pierwsze, oryginalne komponenty kosztują krocie. To nie jest siódemka czy kibel, gdzie przy odrobinie samozaparcia i szczęścia można zdobyć kompletny pulpit z osprzętem z kasowanego pojazdu. Tutaj konieczny byłby zakup wszystkiego. Kompletne wyposażenie kabiny pojazdu to setki tysięcy i to już ten poziom, gdzie nie ma większego znaczenia, czy liczymy to w złotówkach, czy w euro. Wstępnie liczę, że moja całość będzie jakieś 100 razy tańsza niż oryginał. Nie jest to mało, ale już jest to kwota osiągalna dla przeciętnego człowieka, który ma jakieś hobby :) Przy okazji wszelkie samoróbki i zamienniki wyglądają trochę inaczej niż komponenty oryginalne, więc i tak nie będzie tego efektu.
Po drugie, współczesny pulpit jest po prostu duży. Laminat pulpitu w samej części maszynisty to około 1,5 metra. Mieszkając w bloku nie można sobie pozwolić na taki luksus, w związku z czym musi on być jak najbardziej kompaktowy. Cała skrzynka ma 80 cm szerokości i mieści się swobodnie na biurku czy stole. W razie czego zawsze można ją ściągnąć, schować, powiesić. Teoretycznie mógłbym go jeszcze zwęzić o 20cm, tylko wtedy nie zmieści mi się kartka A4 między zadajnikami i musiałbym zrezygnować z fizycznych manometrów. No i ciasno zrobiłoby się pod spodem, gdzie jest przymocowane Arduino i przekaźniki.
Po trzecie, każdy wariant jest inny. Jak można się przekonać w maszynie, każdy Elf czy Impuls posiada indywidualną kabinę, projektowaną pod każdego zamawiającego oddzielnie - tak jak w rzeczywistości. W związku z tym i tak pulpit nie będzie pasować do większości wariantów, które są dostępne. Dodatkowo część wariantów ma pewne przyciski w bardzo niecodziennych miejscach. Przykładowo w pojazdach 36WEa-KD i 45WE-KM przyciski od hamulca sprężynowego znajdują się na ścianie za pomocnikiem.
Z powyższych powodów całość wygląda tak, a nie inaczej. Mimo to moje oczekiwania są wystarczająco spełnione. Poniżej kilka słów odnośnie samej budowy.

Skrzynka
Formatki ze sklejki 5 mm (faktycznie chyba została użyta 4,2 mm) wycięte laserowo zgodnie z przygotowanym przeze mnie rysunkiem. Po zakupie pomalowałem, przewierciłem brakujące 50 otworów montażowych na łączniki ciesielskie, dorobiłem poprzeczkę wzmacniającą i nóżkę. Bardzo polecam aby przemyśleć kwestię mocowania przed wysłaniem projektu do cięcia. Wiercenie otworów w takiej cienkiej sklejce to niewdzięczna robota

Nastawniki
Wycięte laserowo z pleksi, aluminiowe rurki łączące. Kulka na zadajniku hamulca kupna, rękojeść zadajnika jazdy wydrukowana 3D. Po wydruku musiałem ją oszlifować i pomalować. Wykrywanie pozycji załatwiają potencjometry.

Przyciski, lampki
Dostępne w internecie w różnych sklepach i platformach, każdy wybierze coś dla siebie. Ja zdecydowałem się na standard otworu montażowego 22 mm (oryginalnie w Impulsach są 30 mm). W drodze są przełączniki obrotowe oraz malutkie joysticki, które zastąpią hebelki. Niestety z tym ostatnim jest największy problem, bo coś sensownego montowanego z otworze okrągłym to tylko części oryginalne w cenie zdecydowanie nie przystającej do całej realizacji.

Sterowanie
Sercem pulpitu jest Arduino MEGA wraz z modułem przekaźnikowym. Program sterujący jest oparty o bibliotekę marcinna, która odpowiada za komunikację z Maszyną. Ze swojej strony musiałem ustawić powiązania kontrolek z pinami oraz napisać algorytm sterowania jazdą i hamowaniem z jednego zadajnika (wejścia) wraz z uwględnieniem pozycji charakterystycznych na krańcach zakresów (0, 1%, 100%, nagłe).
Odrębną rzeczą jest sterowanie tempomatem. Biorąc pod uwagę ilość potrzebnej pracy, żeby móc sensownie to wszystko wykonać z poziomu ekranu (tak jak w rzeczywistości), na chwilę obecną pozostaję przy wyświetlaniu klawiatury tempomatu na telefonie i sterowanie tym poprzez aplikację TouchPortal.

Ekran
Zamówiłem 8-calowy ekran niedotykowy w metalowej obudowie (do montażu panelowego), podłączony do karty graficznej komputera jako dodatkowy monitor. W drodze do mnie jest drugi ekran, na którym będę wyświetlać rozkład jazdy. Widok ekranu jest z pythona z maszyny. Skrypt na koniec zapisuje plik w ramdisku, natomiast mój program go stamtąd cyklicznie ładuje i wyświetla na pełnym ekranie bez ramki. Nie jest to może rozwiązanie najwyższych lotów, natomiast przy obecnej mocy obliczeniowej komputerów (Maszyna wykorzystuje u mnie 1/8 procesora i przeciętnie 50% karty graficznej) i tak nie stanowi to nadmiernego obciążenia.

Manometry (w toku)
Tutaj wykorzystam typowe silniki krokowe wraz odpowiednim układem sterującym. Do tego muszę wymodelować same obudowy, które też zostaną wykonane jako druk 3D. No i trzeba będzie wyciąć z przeźroczystej pleksi szybki.

Z innych tematów - trzeba uporządkować kwestię zasilania, wyprowadzenia kabli itd. Docelowo muszę mieć: jedno złącze USB, jedno złącze do zasilania 12V (chwilowo są podłączone dwa zasilacze - oddzielny do lampek, oddzielny do ekranu, a trzeci dojdzie wraz z drugim ekranem), dwa złącza HDMI do prawego i lewego monitora.

W załączeniu kilka zdjęć ze stanu bieżącego oraz link do próbnego przejazdu:

Widoczne na zdjęciach folie usunę dopiero po ostatecznym montażu całości. Póki co zostają, żeby przypadkiem nie zarysować elementów przy montażu/demontażu.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Historia Polskiej Kolei
« dnia: 29 Września 2021, 19:11:45 »
A powinna.

4
Bocznica / Odp: EW58 | Trainz&Repaints
« dnia: 16 Września 2021, 15:57:37 »

5
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Września 2021, 15:16:07 »
Gfx Renderer: AMD Radeon HD 7600M czego oczekujesz po 10 letniej karcie graficznej? MaSzyna już nie pójdzie płynnie na ziemniaku z 2011r.

6
Na warsztacie / Odp:  Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 05 Września 2021, 08:52:14 »
Na nowym exe shp nie włącza się nad rezonatorem - to chyba omawialiśmy na czacie, że to kwestia używania jednego eventu shp. Na przystankach od Dębicy do Jerzynianki (tyle sprawdziłem) trzeba było blisko W4 podjechać, żeby złapało punkt rozkładowy - ja starałem się stawać tyłem przy przejeździe, żeby ludzie daleko nie chodzili.

7
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 02 Września 2021, 11:59:41 »
Nie skomentuje nawet kultury wypowiedzi... Zgłaszam co zaobserwowałem, więcej nie mam zamiaru skoro to jest taki problem. Pozdrawiam, będę testował tylko dla siebie.

Skomentuję absurd wypowiedzi, bo witki więdną od takiego podejścia. Facet wrzucił publicznie, to lepiej walnąć fochem i nic nie raportować, bo ktoś krytykuje dublowanie zgłoszeń? A potem się dziwicie, że nic ciekawego nie idzie do publicznych testów. @Stele

Jakie dublowanie zgłoszeń? Kto wcześniej to napisał co ja bo nie widzę? Szkoda się udzielać i pomagać naprawdę...

8
Od bardzo długiego czasu chodził mi po głowie pomysł przygotowanie analogowego kontrolera, który będzie odwzorowywać pracę współczesnego nastawnika jazdy/hamowania. Po wielu latach używania bardzo prowizorycznego śrubokrętu przymocowanego do drewna w plastikowej puszce poszedłem krok naprzód. Dużo pomogło mi przy tym forum ZUSI, gdzie jeden z użytkowników przygotowywał odpowiednik z metalu. W moim przypadku nie ma mowy o takiej technologii - nie mam dostępu do tokarki. Zamiast tego części metalowe zostały wycięte laserowo w plexi. W ten oto sposób, po zamówieniu jeszcze paru drobiazgów w sklepie modelarskim oraz dwóch wizytach w markecie budowlanym po śrubki, w przeciągu jednej doby powstał w pełni funkcjonalny nastawnik wzorowany na S334 z Impulsów i turbokibli:

Ma on następujące funkcje:
- płynny ruch w zakresie jazdy i w zakresie hamowania,
- wyróżniona i stabilna pozycja neutralna (0),
- wyróżniona i stabilna pozycja hamowania nagłego.
Od lat posiadam Pokeys, stąd też naturalne było użycie jego do komunikacji. Co do zasady, powinien też móc współpracować z Arduino, bo jedynym elementem elektronicznym jest tutaj zwykły potencjometr. Do wykonania pozostały:
- dorobienie uchwytów montażowych do panelu pulpitu,
- domówienie formatek elementów mocowanie potencjometru - obecnie był wykonany rapid prototyping metodą tapeciaka ;)
- kalibracja zakresu ruchu i korekta krzywki blokującej,
- przemyślenie mocowania rękojeści - sama rękojeść najprawdopodobniej będzie musiała zostać wydrukowana w 3D na podstawie modelu,
- mam też przyciski niestabilne, aby móc symulować działanie "magicznego przycisku", tj. przełącznika tempomatu.
Na dalszym etapie przewiduję sprawdzenie, czy się da i w jaki sposób osiągnąć zakres pracy pięciopozycyjnego manipulatora hamulca zespolonego.

9
Na warsztacie / Odp: Mój mały MaSzynowy ZNTK
« dnia: 04 Sierpnia 2021, 17:25:00 »
A coś skończysz od A do Z?

11
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Lipca 2021, 08:07:26 »
Przesyłam paczkę do dalszych testów.

https://eu07.pl/userfiles/28282/drawinowo_od_rana-r2.7z

Wykaz zmian w stosunku do plików scenariusza z pierwszej wiadom. Transkeia i przygotowanego przez DieselPower pliku scenery (wiadomość DieselPower na str. 1 tego wątku):
1. Skrócone i odchudzone składy prowadzone przez ET22, TEM2 i SM42 do Włod. Tow. dla ET42 i zmiana rozkłady jazdy - brutto rozkładowe 2800 ton, rzeczywiste 2741 ton.
2. W składzie ozdobnym przewidzianym do prowadzenia przez AI, Traxx DB podmieniony na Eurosprintera Siemensa.
3. W składzie przewidzianym do prowadzenia przez AI, Traxx Lotosu podmieniony na M62 Orlenu i skrócony skład zestawiony wyłącznie z beczek Petrolotu Orlenu i DEC.
4. Na niewykorzystanych torach postojowych i torach postojowych pod bazą KW stacji Włodowice pojawiły się składy ozdobne.
5. Lokomotywa  EP07-1013 (która pojawiała się równocześnie w dwóch rożnych miejscach na scenerii), podmieniona na EP08-008 w składzie przeznaczonym dla AI MPE 71132 i zmodyfikowany w tym zakresie rozkład jazdy.
6. Zmienione rozkłady jazdy dla składów pośpiesznych na czele z EP07, przeznaczonych do prowadzenia przez AI (max. prędkość rozkładowa 160 km/h zastąpiona max. prędkością rozkładową 125 km/h).   

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Lipca 2021, 18:32:22 »
Że tak się wtrącę - gdzie repo, gdzie ład? Po raz kolejny problem z elfami, który już nie wiem ile razy rozwiązywany. Nie wiadomo co ściągnąć, jak skompletować paczkę, każdy cośtam ma na dysku. Jak ma osoba znaleźć przyczynę problemu i go rozwiązać, jak nie ma dostępu do Waszych dysków?

Uważam że powinno być postawione repo, czy chociaż jakoś zoorganizować prace, zrobić tą paczkę czy coś, bo na razie jest bałagan, i nie wiadomo gdzie/co/jak.

13
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 20 Czerwca 2021, 00:06:25 »
Dawno nie było tutaj aktualizacji. Dużo się nie działo od tamtego czasu, ale zawsze coś.

Jeśli chodzi o mniej ciekawe rzeczy, to pojawiły się tekstury:
113Aa 209-4,
EU07-458 (we współpracy z MR6),
182 116-4,
EU07-241,
186 534-4,
E483 256.

A jeśli chodzi o te bardziej ciekawe, to udało się niemalże dokończyć EN57AL. Prace były skupione głównie na kabinach, wykonałem multum poprawek i zrobiłem podświetlenie pulpitu. Poprawione zostały też tekstury zewnętrzne, nie zabrakło także oczyszczenia folderów z wielu zbędnych, nieużywanych plików. Do zrobienia zostało chyba tylko skrócenie wnętrz lowpoly we wszystkich wersjach, więc niedługo jednostki będą gotowe i trafią na repozytorium. Po wydaniu AL-ek zajmę się tym, co aktualnie jest wypisane w pierwszym poście (w międzyczasie pewnie doprowadzę skórki EU44 do porządku, jeśli nikt inny się do tego nie zgłosi), a następnie mam nadzieję, że w końcu tym nieszczęsnym SA134/3.


14
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 13:32:21 »
Jako że jestem coraz bliżej końca to wrzucę trochę screenów, które przedstawiają różne detale na scenerii. Postarałem się aby przy każdym posterunku, stacji czy przystanku trochę posiedzieć nad dekoracjami i otoczeniem aby podczas postoju użytkownik mógł sobie po scenerii "polatać" i trochę ciekawych rzeczy pooglądać :)

Screeny: LINK

15
Można prosić o taką modyfikację dla crossfade? Kiedyś była użyta grafika dla crossfade



Możemy zmienić z funkcji liniowej na logarytmiczną?



Mix powinien spotykać się przy ok. 70% głośności obu dźwięków.

16
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 28 Maja 2021, 16:44:42 »
Пасмурная смена на тепловозе SP42-210 ► MaSzyna ◄ Маршрут Całkowo

► Принимаем тепловоз SP42-210 на станции Wiliś, достаём из отстойника пассажирский состав, подаём его под посадку, после чего отправляемся поездом 403 "Wiliś -  Macierzewo". По прибытии на конечную станцию отцепляемся и начинаем собирать себе грузовой состав (тепловоз у нас пассажирский, но сделан из маневрового, ха!). С этим поездом возвращаемся в Wiliś, совершив по дороге две остановки для подбора вагонов.

► MaSzyna - бесплатный польский железнодорожный симулятор, начавшийся как студенческий проект ещё в 2001 году. Сейчас он неплохо развивается, пополняясь контентом и новым функционалом. Мультиплеера, увы, нет.

► Официальный сайт симулятора: https://eu07.pl

Pochmurna zmiana na lokomotywie SP42-210 ► MaSzyna ◄ Trasa Całkowo

► Przyjmujemy lokomotywę spalinową SP42-210 na stacji Wiliś, wyciągamy pociąg osobowy ze studzienki, oddajemy go do wsiadania, a następnie jedziemy pociągiem 403 "Wiliś - Macierzewo". Po przybyciu na stację końcową odczepiamy i zaczynamy montować dla siebie pociąg towarowy (mamy lokomotywę pasażerską, ale zrobioną z manewrowej, ha!). Tym pociągiem wracamy do Wiliś, zatrzymując się po drodze dwa razy po wagony.

► MaSzyna to darmowy symulator polskiej kolei, który rozpoczął się jako projekt studencki w 2001 roku. Teraz rozwija się całkiem nieźle, uzupełnia się treścią i nową funkcjonalnością. Niestety nie ma trybu wieloosobowego.

► Oficjalna strona symulatora: https://eu07.pl


17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Maja 2021, 19:16:12 »
Wagon-ciekawostka - sypialny 52 51 70 80 294-2 WLAB10o należący do SKPL Cargo.

https://eu07.pl/userfiles/518/5251%2070%2080%20294-2.rar

18
Bocznica / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 17 Maja 2021, 21:51:31 »

19
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 15 Maja 2021, 21:25:56 »
Dałoby radę dorobić możliwość zdefiniowania osobnego obrazka poglądowego dla każdego z trainsetów? Obecnie jest jeden dla wszystkich składów w pliku scn, więc, żeby zrobić dedykowany obrazek dla każdego ze składów, trzeba niepotrzebnie dublować pliki scn. Bardzo potrzebna taka funkcjonalność nie jest, ale na pewno da możliwość lepszego zobrazowania tego, co nas czeka w scenariuszu, w zależności od tego, który skład wybierzemy. Może to być szczególnie pomocne dla nowych użytkowników.

Na przykład, jeśli przed trainsetem znajdzie się linijka //$it nazwaobrazka.jpg, to dla tego trainseta wyświetlany będzie właśnie ten obrazek, a dla trainsetów bez takiego dopisku będzie wyświetlany obrazek zdefiniowany na początku pliku scenerii, tak jak było do tej pory (//$i nazwaobrazka.jpg).

21
Bocznica / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 06 Maja 2021, 01:00:28 »
.

22
To jest Unity, już na samym filmiku widać że działa to średnio. Ja bardzo czekam na ten produkt ale ten film trochę ostudził mój zapał. Mam nadzieję, że ogarną optymalizację i będzie można wgrywać mody aby tabor miał logotypy przewoźników.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Kwietnia 2021, 07:19:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pomocnik nie upiera sie az tak obsesyjnie przy piaskowaniu

- poprawka, wirtualny mechanik zostal surowo pouczony by nie tykac w spalinowych i elektrycznych zespolach trakcyjnych siudemkowego odluzniacza ktorego oficjalnie tam nie ma

- dobra zmiana, uzaleznienie dzwieku ogrzewania od obrotow silnika nie dotyczy juz pojazdow nienapedzanych silnikiem spalinowym

- eksperymentalnie, lekko podniesiona czulosc AI na osiagniecie pozadanego przyspieszenia przez prowadzony sklad

- funkcjonalnosc, wpis announcements: w pliku .mmd dopuszcza opcjonalny parametr soundproofing: konfigurowany i dzialajacy tak samo jak dla urzadzen kabinowych oraz dzwiekow indywidualnych

24
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Kwietnia 2021, 18:49:37 »
Patrząc na ten materiał, boje się trochę o wydajność...

25
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 20:33:36 »
Postaram się odpowiedzieć na pytania na tyle na ile udało mi się przez lata interesowania się tą lokomotywą ustalić:
ad. a: Opis elektrowozu E110 autorstwa CBKPTK Poznań ze stycznia 1953 roku na temat nastawnika mówi, cytuję: "(...) Nastawnik posiada dwie rączki: rączkę połączeniową (jazda do przodu, jazda do tyłu) i rączkę jazdy. (...)" Świadczy to o tym, że nie zastosowano jak to miało mieć miejsce w 2E53 (rączka połączeniowa nastawnika była obiektem krytyki organu nadzorującego zamówienie) oraz w nastawnikach konstrukcji radzieckiej, jak KME-4W, osobnej dźwigni połączeń silników.
ad. b: Dokumentacja obwodów rozrządu jest doskonale zachowana w literaturze technicznej z lat 50 i 60. Elektrowozy EP02 posiadały rozruch stycznikowy pośredni. Specyficzną jego cechą było zabezpieczenie w obwodzie sterowania uniemożliwiające powrót z równoległego połączenia silników na szeregowe bez cofnięcia nastawnika na 0 (co powodowało rozłączenie styczników biorących udział w tej blokadzie).
ad. c: Brak danych na ten temat, aczkolwiek EP01, których pod kątem elektrycznym EP02 były wierną kopią posiadały nastawnik kołowy. Możliwe, że w przebiegu eksploatacji zebrano uwagi wg których uznano nastawnik dźwigniowy za bardziej naturalny dla obsługi na tamte czasy i modyfikacja taka została wprowadzona na życzenie zamawiającego część elektryczną elektrowozu.
ad. d: Odpowiedź nawiązuje do źródeł wiedzy podanych w ad. b, tzn.: 13 stopni na połączeniu szeregowym, 3 stopnie osłabienia pola, 11 na połączeniu równoległym oraz ponownie 3 stopnie osłabienia pola. Wynika to z tabeli połączeń nastawnika jazdy oraz pisemnego opisu obwodu sterowania.

EDIT:
Dodam, że ze względu na późniejsze inne umieszczenie części przyrządów kontrolno-pomiarowych takich jak prędkościomierz i manometry nastawnik najprawdopodobniej był obsługiwany lewą ręką, a sam fotel maszynisty umiejscowiony był bliżej prawego okna niż mogłoby się to wydawać z gabarytów pulpitu. Nadbudowa przesłaniająca mierniki elektryczne również sugeruje, że jest to modyfikacja doraźna, bez przeprojektowania pozostałej bryły pulpitu.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 14 Lutego 2021, 02:27:16 »
AVASTA za ryj i do kosza, on sam w sobie jest wirusem :)

27
Inne niekolejowe / Odp: Prośba o pomoc rodzinie
« dnia: 22 Stycznia 2021, 15:00:57 »
Pierwsze kroki skierowałbym raczej do ubezpieczyciela a nie na forum symulatora :|

28
Witajcie, sprawa z pulpitem się ciągnie od grudnia 2019 roku kiedy razem z kolegą zaproponowałem pomysł na zbudowanie makiety w skali H0, mamy modele cyfrowe itd ale wyszło nam za dużo pieniędzy na to wszystko aby pracować przy makiecie. Więc powstał pomysł zbudowania pulpitu pod symulator Maszyna. I jest 22 grudnia 2020 przyjechał do naszej szkoły pulpit z lokomotywy EP albo EU07 która aktualnie przechodzi przygotowanie pod modernizację na 07A. Czy jesteście w stanie powiedzieć mi w jaki najprostszy sposób podłączyć kran, nastawnik, hasler, wszystkie kontrolki i przełączniki? Pulpit w całości kompletny, odmalowany wydaje mi się że nawet wał jest w nastawniku. Dzisiaj sprawdzałem, dotykałem, hebelki działają wszystko działa tylko jak to podłączyć bez przeszukiwania tysięcy wpisów w wątku powyżej. Ma ktoś jakieś plany i jest mi w stanie pomóc? Tak trochę lipa aby uczniowie stypendyści w IC i ci którzy zaproponowali pomysł (my) się poddali i porzucili pomysł kiedy jest monitor, komputer, pulpit. Aby nie było że wymyślam to podsyłam zdjęcia tego pulpitu. Za wszelką pomoc dziękuję bardzo. Każdy pomysł się przyda.

29
Symulator / Odp: Maszyna na Windows 7
« dnia: 18 Stycznia 2021, 16:40:55 »
Jak masz 8c/16t a MaSzyna w porywach używa dwóch wątków to tak jest. :D

30
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 17 Grudnia 2020, 12:30:40 »
Też coś dodam od siebie ;)

Strony: [1]