1
Tabor kolejowy / Odp: Widoczny dym mazutu przy lokomotywach dieslowskich
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 00:18:11 »
Nie nazwał bym tego efektywnością spalania bo silnik spalinowy spala paliwo jednakowo.
Tu chodzi o skład mieszanki jaki silnik diesla dostaje jest to stosunek powietrza do oleju napędowego 14,5:1 czyli 14,5 kilograma powietrza na kilogram paliwa. czyli objętościowo wychodzi przy założeniach że na poziomie morza w temperaturze 20 °C powietrze suche ma gęstość około 1,2 kg/m3 a olej napędowy gęstość: 0,82–0,845 kg/dm3 po przeliczeniu 1kg paliwa to 1.21litra a że przyjęte są metry 3 to po przeliczeniu wychodzi 0.00121m3,
więc 14,5:1 to 11.66m3:0.00121m3 a po zmianie jednostek na litry żeby spalić 1.21 litra paliwa potrzeba 11660 litrów powietrza to jest optymalne spalanie diesla. A jak wiadomo w silniku diesla reguluje się obroty dawkowaniem paliwa to im więcej paliwa na 14,5 jednostek powietrza tym więcej dymu bo nie dopala paliwa to jest nie zachodzi spalanie całkowite i zamiast produktów spalania w postaci CO2 i H2O mamy spalanie pół całkowite CO i H2O lub niecałkowite C i H20 im mniej paliwa na 14,5 jednostek powietrza wtedy nie ma w ogóle dymu ale i całe powietrze nie zostaje w komorze spalone co obniża temperaturę spalani i moc wytworzoną. Ciebie by interesował przypadek pierwszy. Dlatego stare silniki kolejowe kopcą przy zwiększaniu obrotów bo regulator daje od razu całą dawkę aż do uzyskania pożądanych obrotów. A dawka ta jest zawsze większa dla silnika z turbo doładowaniem niż dla silnika bez
co nie jest w żaden sposób weryfikowanie bo nie ma urządzeń kontroli jak przepływomierz. Tylko mechaniczny regulator obrotów co ma wbite na stałe wszystko. Do tego dochodzi jeszcze wartość ciśnienia atmosferycznego co też zmienia gęstość powietrza wilgotność,temperatura.
Tu chodzi o skład mieszanki jaki silnik diesla dostaje jest to stosunek powietrza do oleju napędowego 14,5:1 czyli 14,5 kilograma powietrza na kilogram paliwa. czyli objętościowo wychodzi przy założeniach że na poziomie morza w temperaturze 20 °C powietrze suche ma gęstość około 1,2 kg/m3 a olej napędowy gęstość: 0,82–0,845 kg/dm3 po przeliczeniu 1kg paliwa to 1.21litra a że przyjęte są metry 3 to po przeliczeniu wychodzi 0.00121m3,
więc 14,5:1 to 11.66m3:0.00121m3 a po zmianie jednostek na litry żeby spalić 1.21 litra paliwa potrzeba 11660 litrów powietrza to jest optymalne spalanie diesla. A jak wiadomo w silniku diesla reguluje się obroty dawkowaniem paliwa to im więcej paliwa na 14,5 jednostek powietrza tym więcej dymu bo nie dopala paliwa to jest nie zachodzi spalanie całkowite i zamiast produktów spalania w postaci CO2 i H2O mamy spalanie pół całkowite CO i H2O lub niecałkowite C i H20 im mniej paliwa na 14,5 jednostek powietrza wtedy nie ma w ogóle dymu ale i całe powietrze nie zostaje w komorze spalone co obniża temperaturę spalani i moc wytworzoną. Ciebie by interesował przypadek pierwszy. Dlatego stare silniki kolejowe kopcą przy zwiększaniu obrotów bo regulator daje od razu całą dawkę aż do uzyskania pożądanych obrotów. A dawka ta jest zawsze większa dla silnika z turbo doładowaniem niż dla silnika bez
co nie jest w żaden sposób weryfikowanie bo nie ma urządzeń kontroli jak przepływomierz. Tylko mechaniczny regulator obrotów co ma wbite na stałe wszystko. Do tego dochodzi jeszcze wartość ciśnienia atmosferycznego co też zmienia gęstość powietrza wilgotność,temperatura.