Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Lorem

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 21:35:24 »
Ok, teraz widzę xd

Udało mi się uruchomić to na posiadanym przez siebie tymczasowo Oculusie Quest i no muszę przyznać, że robi wrażenie. W końcu mogłam mieć wszystko w zasięgu wzroku (bez nienaturalnego ustawienia FOV), a nawet wychylić się, żeby zobaczyć ten semafor co się akurat schował za słupkiem kabiny. Imersja robi robotę.

Z drobnych problemów to początkowo ustawiało mnie na dachu loka z jakiegoś powodu, ale "wyśrodkownie obrazu" pomogło i usadziło mnie poprawnie na fotelu. Menu do przypisywania bindingów też ze mną walczyło trochę, ale w końcu udało się przypisać dwie podstawowe akcje - niestety zjechanie nastawnikiem do zera wymaga przeklikania się pozycja po pozycji, nie wiem czy da się ustawić powtarzanie przy przytrzymaniu, jak na klawiaturze. Bardzo przydałaby się też możliwość poruszania się za pomocą joysticków, tudzież orientowania kamery - przynajmniej w osi Z.

Z dużych problemów psujących rozgrywkę: jakiekolwiek poruszenie myszką psuje możliwość "celowania" kontrolerami w elementy kabiny. Tak jakby desynchronizowało się to co widzą oczy i to co widzą kontrolery - bo jak się poceluje gdzieś w eter to czasem się w coś trafi.

W każdym razie, potencjał jest i to duży.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2018, 16:37:16 »
Kilka uwag i pytań ode mnie:

Najpierw drobiazg - gdzieś po drodze zniknął z paska postępu ładowania napis o wczytywaniu scenerii. Nie zależy to od wybranego języka.

W kwestii dźwięków udało mi się zauważyć, że gdy bardzo szybko wciśnie się i zwolni klawisz odpowiadający jakiemuś impulsowemu przyciskowi (chociażby [m] od wył. szybkiego), to odtwarza się nieprawidłowy dźwięk - zdaje się, że jest to jakiś domyślny dźwięk hebelka. Przy czym pisząc "bardzo szybko" mam na myśli dosłowne muśnięcie klawisza na klawiaturze - mnie samemu ten efekt udaje się odtworzyć przy co trzeciej albo czwartej próbę. W logu nie widać nic nadzwyczajnego, każde z tych naciśnięć generuje standardowy komunikat o otrzymanej komendzie. Animacje też działają poprawnie.
Ten sam dźwięk odtwarza się, gdy w elektrowozie wciśniemy [f] lub [Shift]+[f] - przełączniki pomp oleju i paliwa w siódemce?

W jaki sposób za pomocą myszy włączyć czerwone światła w lokomotywach, w których sterowanie światłami jest zrealizowane przy pomocy pokręteł czerwone-wyłączone-białe?

Wizualizacja opadów to krok w bardzo dobrym kierunku. Podoba mi się efekt pochylania strug przy większych prędkościach. Warstwy opadu wyświetlają się jednak w stałej odległości od kamery, co powoduje efekt, jakby deszcz za nami podążał. Dobrze byłoby zmienić implementację w taki sposób, aby pozycja wyświetlanych warstw była stała względem otoczenia, co dałoby bardziej naturalny efekt poruszania się pomiędzy strugami deszczu. Nie wiem, na ile jest to proste w implementacji.

Skoro mamy już możliwości wizualizowania warunków pogodowych, przydatna byłaby możliwość ich dynamicznej zmiany. Obecnie mam dwa (trzy?) pomysły, jak mechanizm taki mógłby działać:
  • Zmiana warunków poprzez event - proponowałbym event typu SetAtmo. Przyjmowałby on jako argumenty wartości, jakie należy podstawić do obecnie obowiązującego wpisu atmo, lub *, gdyby danej wartości miałby nie zmieniać. Np. event nazwa SetAtmo * * * * * * * * 2 endevent ustawiałby maksymalny opad, nie zmieniając pozostałych warunków atmosferycznych. Być może dobrze byłoby dodać dodatkowy argument oznaczający czas zadziałania, aby warunki pogodowe zmieniały się płynnie przez podaną ilość czasu.
  • Lokalizacja warunków pogodowych - można byłoby zdefiniować wpisy atmo, które posiadają swoją lokalizację w terenie, stanowiąc niejako "centra" pogodowe. Myślę, że informacja o położeniu w osiach poziomych byłaby wystarczająca. Wówczas lokalne warunki pogodowe dla położenia kamery byłyby wyliczane jako interpolacja pomiędzy zdefiniowanymi punktami (np. metodą TIN).
  • Połączenie obu poprzednich pomysłów - lokalne, nazwane wpisy atmo, które można niezależnie modyfikować zaproponowanym wcześniej eventem.

3
z tego co padlo w tym watku rozumiem, ze uzytkownikom jest w ten sposob latwiej wykorzystac swoje urzadzenie? Jesli tak to troche trudno by bylo zmuszac ich by potencjalnie przerabiali pulpit pod zmiany w oprogramowaniu ;/
Wszystko zależy od implementacji. Gdyby umożliwić konfigurację skojarzeń pin-funkcjonalność, tak jak obecną konfigurację klawiszologii, raczej żadne przeróbki sprzętowe nie byłyby potrzebne.

4
Zastanawia mnie - skoro kod do obsługi PoKeys po jego natywnym protokole (w celu chociażby odczytów wejść analogowych, ustawiania lampek i wartości PWM dla mierników) jest już w źródłach symulatora, czy nie lepiej skorzystać z tego samego protokołu i zmapować stany odpowiednich pinów na komendy sterujące symulacją? Zamiast przerabiać teraz znowu system sterowania na z Shiftem i bez Shifta i efektywnie znowu używać zamiennika klawiatury.

5
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Lipca 2017, 10:19:15 »
Kilka tygodni mnie nie było i pojawiło się sterowanie myszą. Cóż za pozytywny szok.

Z tym sterowaniem myszą zauważyłem jeden problem. Mysz reaguje tylko na submodel wpisany w mmd. Objawia się to tym, że - na przykładzie 303e-tv - aby obrócić nastawnikiem, trzeba trafić myszą w jego podstawę, czyli nastawnikpodst. Gdy spróbować "chwycić" za samo koło, czyli kolo_nast - reakcji nie ma. Podobnie z kranem hamulca - trzeba wycelować w tę płaską część (zasadniczy), chwycenie za kapturek lub rączkę nie działa (odpowiednio glowka i raczkakranu).
Wydaje mi się, że trzeba by było, aby mysz łapała submodel wpisany w mmd wraz z całym jego poddrzewem, które animuje się razem z nim.

6
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 20:01:01 »
Póki nie zaczniemy się bawić w symulacje obwodów, rozróżnienie można by zrobić na poziomie animacji (zresztą wydaje mi się, że w niektórych kabinach tak to działało). Czyli Shift+O/P zawsze podnosi odpowiadający pantograf, bez shifta zawsze go opuszcza, a na poziomie animacji albo przestawia się bistabilny hebelek, albo przełącza się chwilowy dla jednej kombinacji, a inny/grzybek dla klawisza bez shifta.
Swoją drogą, to byłby chyba dobry moment, żeby poprawić działanie niektórych przycisków, które reagują na przytrzymanie tak, jakby je wielokrotnie wcisnąć (o ile dobrze pamiętam ma tak między innymi odłączenie styczników liniowych pod L).

7
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Marca 2017, 10:02:08 »
sprawdz z ciekawosci czy problem zniknie po wlaczeniu VBO?

Znika w takim sensie, że symulator się nie wysypuje. Ale po włączeniu VBO, na obu wersjach exe, skrzyżowania nie wyświetlają się. Na DL 64bit jak już pisałem jest wysyp, a na DL 32bit jest w porządku, jeśli nie liczyć drobnych prześwitów pomiędzy modelem skrzyżowania a resztą drogi.

Strony: [1]