1
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 21:35:24 »
Ok, teraz widzę xd
Udało mi się uruchomić to na posiadanym przez siebie tymczasowo Oculusie Quest i no muszę przyznać, że robi wrażenie. W końcu mogłam mieć wszystko w zasięgu wzroku (bez nienaturalnego ustawienia FOV), a nawet wychylić się, żeby zobaczyć ten semafor co się akurat schował za słupkiem kabiny. Imersja robi robotę.
Z drobnych problemów to początkowo ustawiało mnie na dachu loka z jakiegoś powodu, ale "wyśrodkownie obrazu" pomogło i usadziło mnie poprawnie na fotelu. Menu do przypisywania bindingów też ze mną walczyło trochę, ale w końcu udało się przypisać dwie podstawowe akcje - niestety zjechanie nastawnikiem do zera wymaga przeklikania się pozycja po pozycji, nie wiem czy da się ustawić powtarzanie przy przytrzymaniu, jak na klawiaturze. Bardzo przydałaby się też możliwość poruszania się za pomocą joysticków, tudzież orientowania kamery - przynajmniej w osi Z.
Z dużych problemów psujących rozgrywkę: jakiekolwiek poruszenie myszką psuje możliwość "celowania" kontrolerami w elementy kabiny. Tak jakby desynchronizowało się to co widzą oczy i to co widzą kontrolery - bo jak się poceluje gdzieś w eter to czasem się w coś trafi.
W każdym razie, potencjał jest i to duży.
Udało mi się uruchomić to na posiadanym przez siebie tymczasowo Oculusie Quest i no muszę przyznać, że robi wrażenie. W końcu mogłam mieć wszystko w zasięgu wzroku (bez nienaturalnego ustawienia FOV), a nawet wychylić się, żeby zobaczyć ten semafor co się akurat schował za słupkiem kabiny. Imersja robi robotę.
Z drobnych problemów to początkowo ustawiało mnie na dachu loka z jakiegoś powodu, ale "wyśrodkownie obrazu" pomogło i usadziło mnie poprawnie na fotelu. Menu do przypisywania bindingów też ze mną walczyło trochę, ale w końcu udało się przypisać dwie podstawowe akcje - niestety zjechanie nastawnikiem do zera wymaga przeklikania się pozycja po pozycji, nie wiem czy da się ustawić powtarzanie przy przytrzymaniu, jak na klawiaturze. Bardzo przydałaby się też możliwość poruszania się za pomocą joysticków, tudzież orientowania kamery - przynajmniej w osi Z.
Z dużych problemów psujących rozgrywkę: jakiekolwiek poruszenie myszką psuje możliwość "celowania" kontrolerami w elementy kabiny. Tak jakby desynchronizowało się to co widzą oczy i to co widzą kontrolery - bo jak się poceluje gdzieś w eter to czasem się w coś trafi.
W każdym razie, potencjał jest i to duży.