Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szczawik

Strony: [1] 2 3 ... 34
1
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Czerwca 2025, 11:34:35 »
Wszystko jest do zrobienia, potrzebny tylko konkretny opis co i jak ma działać.
gfx.framebuffer.width oraz gfx.framebuffer.height nie są obecnie obsługiwane przez Starter. Jeśli mają być, to według tej tabelki którą przedstawiłeś, przy czym by wymiar nie był większy niż maksymalna dostępna rozdzielczość, czy tak? Obecnie obsługiwany jest parametr gfx.framebuffer.fidelity (w Starterze "rozdzielczość bufora"). Jak on ma się do tego, czy jest między nimi jakaś zależność? Co do opcji jakości renderowania- poproszę tylko przykładowy wpis tego parametru do eu07.ini z zakresem w komentarzu (najlepiej zaktualizować też Wiki, chyba, że już tam jest).
renderercfg.yml - nigdzie nie widzę żadnego opisu, prosiłbym o konkretny link- wyszukiwarka nie znajduje nic konkretnego.

2
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Czerwca 2025, 15:42:17 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Zreorganizowana obsługa elementów opcjonalnych,
  • obsługa renderera experimental,
  • poprawiona obsługa modyfikatora MaxLoad,
  • ogólna optymalizacja.
Elementy opcjonalne funkcjonują poprzez odpowiedni komentarz wpisu include:
include linia61/czestochowa.scm end //optional|2|Teren Częstochowy|endoptionalParametry oddzielamy znakiem |. Pierwszy parametr to rodzaj:
  • 0 - element opcjonalny domyślnie wyłączony,
  • 1 - element opcjonalny domyślnie włączony,
  • 2 - element opcjonalny zawierający teren.
Element opcjonalny zawierający teren zostanie dodany, jeśli brak jest odpowiedniego pliku terenu dla scenariusza (scenery/*.sbt). Drugi parametr to opis treści. Dostęp do elementów opcjonalnych jest poprzez zakładkę "Informacje".
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter_250603.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250603.zip

3
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 24 Maja 2025, 19:30:41 »
O ile się nie mylę, miniaturki błędnie się wyświetlające mają 32-bitową głębię kolorów, a wg standardu powinny mieć 24-bitową. Otworzenie i zapisanie choćby w Paincie tych miniaturek załatwi sprawę.

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Marca 2025, 18:11:55 »
Dodatkowa, niezdefiniowana opcja we wszelkich ustawieniach byłaby dość trudna do wprowadzenia. Mogę na przykład dodać możliwość uruchamiania symulatora bez zapisu ustawień, by własne parametry użytkownika nie były nadpisywane. Co do kodu- przez ostatnie kilka miesięcy nie były publikowane żadne wersje więc i kod nie był wrzucany- staram się aktualizować kod przy publikacjach wersji stabilnych. Gdy dokończę zaczęte tematy, przede wszystkim opcjonalne include, to wrzucę zmiany na GitHub.

5
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Marca 2025, 19:50:31 »
Problem usunięty; ponadto w paczce z linku 64bit była błędna nazwa pliku wykonywalnego (Starter64).
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter_250301.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250301.zip

6
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Lutego 2025, 21:09:45 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Zmiany z wersji testowej,
  • losowanie tekstur- możliwość pomijania pojazdów archiwalnych,
  • obsługa tłumaczeń napisów w programie,
  • możliwość uruchomienia symulacji bez wybrania pojazdu (poprzez najechanie na przycisk START z wciśniętym przyciskiem CTRL),
  • edycja reguł losowania tekstur w programie.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter250227.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250227.zip

Wskutek pracy nad zbyt wieloma tematami ciężko o dobry moment na wypuszczenie wersji- toteż nie ma raczej co dalej zwlekać. Elementy opcjonalne dalej bym traktował jako wersję tymczasową- raczej nastąpią tam zmiany.

7
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Lutego 2025, 12:56:45 »
Taka funkcjonalność jest w programie. Chyba, że źle zrozumiałem Twój zamysł.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Próba hamulca..
« dnia: 10 Stycznia 2025, 19:14:40 »
Każdy przewoźnik stosuje własne zasady (w zgodzie z rozporządzeniem nadrzędnym), jednak z grubsza wygląda to tak jak opisał @Grzywa- główne różnice to normy szczelności, podział na sezon letni i zimowy, pociąg towarowy/pasażerski.
No ta próba szczegółowa to tak nie do końca prawidłowo wykonana. Gdzie sprawdzenie czy wagony samoczynnie nie luzują przed upływem 10 minut? Gdzie sprawdzenie przez rewidenta całego składu i nastaw hamulców?
Rewident sprawdza to przy przechodzeniu wzdłuż składu, a pytanie padło o perspektywę maszynisty. Co do 10 minut- najpewniej pomyliło Ci się z próbą szczegółową przy przeglądzie kontrolnym/okresowym- w przypadku instrukcji bazujących na Mw56 (np Bt-56) opisana w rozdziale II.

9
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 16:35:18 »
@borys_q, instrukcję lokomotywy wyślę PW.

10
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:42:19 »
Podstawowym hamulcem jest pneumatyczny
Bynajmniej. Owszem każdy jest wyposażony w hamulec pneumatyczny, ale jedno nie znaczy drugie. Na lokomotywie EP09 podstawowy jest hamulec elektrodynamiczny. Co do ograniczenia prędkości- instrukcja lokomotywy wymaga ograniczenia prędkości do 130-140km/h w przypadku ciągnięcia jej z niedziałającym hamulcem elektrodynamicznym- na przykład z opuszczonymi pantografami. W przypadku instrukcji 104Ec zawarta jest propozycja luzowania lokomotywy przy hamowaniu pociągu z niskiej prędkości (mała efektywność ED) celem oszczędzenia obręczy i klocków hamulcowych.

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Października 2024, 14:12:23 »
Proponuję usunąć opcję "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" albo zrobić jakiś komunikat który ostrzega o niepoprawnym działaniu tej funkcji, co generuje problemy.
Ta opcja jest przeniesiona do ustawień zaawansowanych w wersji testowej- ta z kolei jeszcze trochę taką będzie.
Co do elementów opcjonalnych, myślę nad osobną sekcją w pliku .scn, przykładowo:
//$optional
include stacyjkowo/budynki.scm end //Dodatkowe budynki dekoracyjne.
include stacyjkowo/otoczenie.scm end //Dodatkowe dekoracje.
//$endoptional
Na podobnej zasadzie można by stworzyć sekcję z plikami .scm terenu. Takie wydzielenie sekcji i dodatkowo umieszczenie ich bardziej z początku pliku przyspieszyłoby Starterowi odnalezienie ich. Jednocześnie wszystkie elementy byłyby normalnie wczytywane przez inne programy (uruchamianie bezpośrednio z eu07.exe czy Rainsted.exe), a reszta byłaby dla nich pomijanym komentarzem.

12
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 23 Lipca 2024, 14:15:35 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Reorganizacja ustawień zaawansowanych,
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
  • funkcjonalność tłumaczenia plików klawiszologii,
  • wprowadzenie elementów opcjonalnych.
32bit testowa: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip

Tłumaczenie klawiszologii realizowane jest poprzez pliki językowe programu; w pliku starter/lang-pl.txt zawarte są wpisy jako szablon. Z kolei elementy opcjonalne to możliwość załączania dodatkowych plików jako include bezpośrednio w Starterze, obecnie w zakładce Informacje. Na ten moment nie ma takiej obsługi względem zwykłych wpisów include w plikach scenerii. Aby dodać opcję dodatkowego pliku, w pliku *.scn należy dodać wpis komentarza wg szablonu:
//$o|linia1/samochody.scm|0|Ruch uliczny.Parametry oddzielamy znakiem | . Aby dana opcja była domyślnie zaznaczona, zamiast 0 wpisujemy 1 w przedostatnim parametrze. Podczas uruchamiania symulatora, przy zaznaczonej opcji, do pliku *.scn zostanie w takim przypadku dodany wpis include linia1/samochody.scm .

13
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 29 Czerwca 2024, 14:05:51 »
Szczawik już przestał aktualizować swój starter, więc nie liczę na to, że kiedykolwiek zostanie to w nim dodane.
Ostatnia wersja Startera jest sprzed 4 miesięcy, błędy (a przynajmniej te o których zostałem powiadomiony) są zwykle naprawiane na bieżąco (z reguły poprawki błędów były w przeciągu maksymalnie 2 dni, a często tego samego dnia). Oczekujesz czegoś więcej? Nie zauważyłem, by tak było np w przypadku eu07.exe, "cyklach" wydawniczych paczek całościowych czy jakichkolwiek innych składowych projektu. Jeśli są jakieś błędy/pomysły, to proszę je kierować w tym wątku lub poprzez PW- gdzie indziej najpewniej po prostu zaginą.
Co do traktowania pojazdów wieloczłonowych jako całości; aby takie coś zrobić, należy określić jak ma to wyglądać. Samo usunięcie czy ukrycie członów poza pierwszym to za mało- są jeszcze opcje konfiguracji jak obsada, ładunek, ilość ładunku czytaj- pasażerów, podniesienie pantografów, podkucie, opisy tekstur i wiele innych. To bardzo duża zmiana dla Startera, już samo opracowanie tego bez implementacji to dużo (swojego własnego) czasu.

14
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Lutego 2024, 13:33:12 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Baza taboru- wyszukiwanie wg stacji,
  • uruchamianie programu- pasek postępu,
  • wersje językowe- dodane flagi.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240225.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_240225.zip

Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.
Dodałem tylko flagi- mam obawę (być może nieuzasadnioną), że dodanie sprawdzania wersji językowej w systemie mogłoby spowodować problemy z antywirusami.

15
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Stycznia 2024, 13:05:46 »
Nie, uruchamia się z językiem domyślnym, to jest polskim.

16
Trasy / Odp: L053-cargo-2261 brak wagonów
« dnia: 24 Września 2023, 19:36:13 »
Wygląda na to, że w pliku linia053/tks_2261/dekoracja_2261.scm brakuje wpisu endtrainset w linii 60, przez co ten i następny trainset jest brany za jeden.

17
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Września 2023, 18:32:37 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Poprawiona obsługa pojazdów odwróconych,
  • okno UART- przycisk do zapisu zmian,
  • losowanie tekstur- dodane nowe reguły.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230903.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230903.zip

@PARKA, to trochę problematyczne, ponieważ nazwa jest na podstawie miniaturki dedykowanej (jeśli jest podana). Można to obejść tworząc kopie miniaturki ze zmianą nazwy. Pomyślę jeszcze nad sensownym rozwiązaniem.

18
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:06:38 »
@jakisrandomowynoob jest to obsługiwane już teraz. Opis definiowania reguł opisałem w poście #537063. Może dodam jakiś mechanizm w samym programie by nie trzeba było manualnie edytować tego pliku. Domyślnie wpisanych w plik jest niewiele reguł, dotyczą lokomotyw, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ten plik rozbudować i dołączyć do aktualizacji.
Jestem też prawie pewny, że raz mi Dragona na ET22 zmieniło, ale pamięć bywa zawodna i musiałbym jeszcze raz sprawdzić by potwierdzić.
Jak najbardziej mogło tak być- pozwala na to zapisana reguła w pierwszej linii: ep07,ep07-10xx,eu06,eu07,eu07-15xx,et22,et22_v2,et22_v3,e6act@PARKA, w programie zawarty jest mechanizm tworzący unikalną nazwę pojazdu. Wydaje mi się, że działa to prawidłowo i nie dochodzi do sytuacji umieszczenia użytkownika w pojeździe innym niż wybrany. Jeśli zdarza się taka sytuacja to proszę o informacje o przypadku.

19
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Czerwca 2023, 12:04:19 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Obsługa nowego formatu uartfeature,
  • dokładniejsze logowanie błędów konwersji typów oraz ogólna optymalizacja,
  • losowy obrót pojazdów wieloczłonowych,
  • przycisk START- informacja o przyczynie wyszarzenia przycisku.
32-bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230613t.zip
64-bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230613t.zip

@mk1991 jest to możliwe; wymaga tak samo jak przy proponowanym numerze aktualnej wersji źródła z którego program może pobrać takie informacje.

20
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Czerwca 2023, 17:41:40 »
„najnowsza dostępna wersja symulatora”.
Tak jak napisał @matek123- potrzebne jest źródło z którego można odczytać najnowszą wersję.

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Maja 2023, 15:29:26 »
U użytkowników którzy manualnie pobrali paczkę dla systemu 32 bitowego mógł pojawić się błąd podczas aktualizacji- w jednej z paczek dodana była biblioteka 64 bitowa. Wrzucam nowe paczki, na których problem powinien ustąpić. Ponadto kilka poprawek:
  • Pomijanie wagi ładunku nieobsługiwanego przez pojazd,
  • logowanie użycia nieobsługiwanego ładunku,
  • archiwalne pojazdy- zapis ustawienia.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230516.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230516.zip

Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.

22
EU07 Simulator English forum / Odp: Source code for Starter app?
« dnia: 28 Kwietnia 2023, 12:35:31 »
Version 7.12 is on the repository- label is filled dynamically from FileVersion. I will upload an update soon.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 24 Kwietnia 2023, 15:58:29 »
Zgodnie z logiem:
Cytuj
# Błąd parsowania wpisu pojazdu EN57-1051RA . Szczegóły błędu: 'enddynamic' is not a valid integer value
a dokładniej to brak odstępu pomiędzy definicją obsady i flagą sprzęgu w pliku sc3_sklady_dekoracja.scm:
node -1 0 EN57-1051RA dynamic pkp\en57_v1 EN57-1051RA 6BAII_LED_RG 0 nobody255 0 enddynamic

24
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Marca 2023, 18:33:34 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Opcja archiwalne pojazdy przeniesiona do okna głównego,
  • naprawa aktualizatora (uaktualnienie nagłówka żądania),
  • wykrywanie zmian ustawień tylko po pełnym uruchomieniu programu,
  • tłumaczenie na język węgierski (@guih48).
Niestety ze starszej wersji nie ma możliwości pobrania nowej- nie jest obsługiwany użyty wcześniej User-Agent.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230321.zip

25
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Lutego 2023, 12:46:08 »
Wydaje mi się, że zamysł był taki, aby ta opcja była domyślnie włączona.
Póki co było to dodane testowo, stąd domyślne wyłączenie i ukrycie; w najbliższej wersji to zmienię. W razie co, ponieważ paczka jest wrzucana z plikiem konfiguracyjnym wystarczy w pliku starter/starter.ini dodać/zmodyfikować wpis HideArchivalVehicles=yes .
Cytuj
Od jakiegoś czasu, wywołując sprawdzenie aktualizacji z poziomu aplikacji pokazuje błąd 403.
Postaram się to naprawić.
- Druga rzecz, skoro już mamy ukrywanie archiwalnych pojazdów, fajnie by było, gdyby starter ukrywał również kolejne człony pojazdów wieloczłonowych. Wraz ze wzrostem ilości wariantów EN57 ilość scrollowania zaczyna być zauważalna.
Potencjalnie problematyczne- te pojazdy (człony) dalej są obecne w składach, może to utrudniać na przykład edycję pojazdu. Ale zobaczę czy jest jakieś fajne rozwiązanie.

26
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Stycznia 2023, 15:57:13 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Rozdzielenie opcji losowej kolejności i obrócenia,
  • obsługa opcji archiwalne pojazdy (opcja w menu listy tekstur).
Oznaczenie odbywa się poprzez dodanie w nagłówku pliku textures.txt w nowej linii znacznika $a; dalsza część linii nie ma znaczenia.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230113.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230113.zip

27
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Grudnia 2022, 11:02:38 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Wyszukiwanie po ładunku,
  • obsługa komentarzy // w plikach textures.txt,
  • poprawiona obsługa obróconych pojazdów wieloczłonowych,
  • funkcja losowej kolejności obraca losowo pojazdy,
  • + zmiany z wersji testowej.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221201.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221201.zip
Losowanie kolejności wagonów nie działa w przypadku "wagonowych zespołów trakcyjnych".
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.
Czy jest możliwe dostosowanie aplikacji do systemu Windows XP x32? Konkretnie chodzi mi o ostatnią paczkę exe-2016.
To znaczy co się dokładnie dzieje, wcześniej działało a od którejś wersji startera się nie uruchamia?

28
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Listopada 2022, 19:12:03 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • UART- rozbudowa o nowe parametry (zachowana kompatybilność wsteczna- obsługiwane po wykryciu),
  • obsługa UTF-8; załączane poprzez parametr uruchomienia 'utf8',
  • opcja losowania kolejności wagonów w składzie.
    Losowanie obejmuje pojazd zaznaczony i wszystkie kolejne. Zmieniona może być tylko kolejność pojazdów nie stanowiących integralną cześć innych; pozostałe, tj. EZT czy wagony zespołowe są pomijane w losowaniu).
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221113.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221113.zip

Cytuj
Mam wrażenie, że jeśli wstawię sobie pojazd do prowadzenia, który już jest gdzieś użyty w scenerii to dochodzi do zamknięcia/wysypu symulacji.
Wydaje mi się, że jest dobrze, ale to jeszcze trzeba potestować.
Cytuj
Czy nowy Starter mógłby być crossplatformowy?
Gdzieś w wątku jest link do wersji na Linuxa, nie było jednak wtedy zbytnio zainteresowania testami. Wersja na Linux to był klon projektu dostosowany do Linuxa (i jednocześnie obecnego kodowania)- projekt od początku nie był pisany z myślą o innych systemach.

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Losowanie tekstur
« dnia: 29 Września 2022, 11:34:37 »
Program wyszukując tekstur które mogłyby zastąpić bieżącą sprawdza między innymi zgodność:
  • operatora- by uniknąć np. lokomotywy EU07 operatora DLA z wagonami pasażerskimi IC oraz PR.
  • dat rewizji- część tekstur mają daty rewizji z lat 80-90, a niektóre to nadal jeżdżące, odrestaurowane/stylizowane wagony w składach okazjonalnych, które mają już datę rewizji aktualną, a jeszcze inne mają nieznaną/niewpisaną datę rewizji.
  • typ pojazdu- wagony w składach retro/historycznych to często typy aktualnie już niespotykane. Jakkolwiek program odpowiednio skonfigurowany jest w stanie zmienić typ pojazdu, tak punkty powyższe już to uniemożliwiają.
Finalnie program nie znajduje wagonu tego samego typu, operatora ale z innej epoki. Podsumowując, funkcja losowania przeznaczona jest bardziej dla urozmaicenia w ramach pewnego przedziału czasowego, niż do zmiany epoki.

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 23 Września 2022, 16:54:51 »
"Pierwotny starter w wariancie uniwersalnym" to nic innego niż wersja 32 bitowa. ;)

Nowa wersja, zmiany:
  • Wykrywanie zmian ustawień w tle.
    Po wykryciu zmian w pliku eu07.ini użytkownik ma wybór: wczytać zaktualizowane ustawienia lub pozostawić poprzednie.
Paczka: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220926.zip
Paczka 64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_220926.zip

Strony: [1] 2 3 ... 34