Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dinsx7

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / EN57 - 1927 drugie podejście
« dnia: 24 Marca 2025, 19:57:28 »
Witam, w ostatnim czasie miałem zbyt dużo wolnego czasu i postanowiłem, że podejdę ponownie do tematu 1927. Poprzedni projekt sprzed dobrych trzech lat to kompletny niewypał.
Udało mi się uzyskać efekt jak na załączonych screenach :) Tym razem bardziej wymiarowy i w miarę nieźle wyglądający. Również zrobiłem ala "dedykowaną" kabinę, nowe sklejki na ścianach, tekstury i inne mniejsze aspekty charakterystyczne dla właśnie tych bardziej nowoczesnych 19'stek.
Wiadomo, nowy model już na ukończeniu ale ja lubię tak kombinować dla siebie :)

2
Witam,
W ostatnim czasie przeglądając internet natknąłem się na wiekową już paczkę historycznych en57 z 2008 roku. Ku mojemu zdziwieniu znalazłem w niej wiele ciekawych, również dość "wiekowych" tekstur jednostek w starych malowaniach. Niektóre wyglądają na fototekstury, w szczególności 1267 (w załączniku). Chciałem się zapytać czy ktoś z Forumowiczów nie wie kto jest autorem lub posiada gdzieś jeszcze takie historyczne zdjęcia na tekstury "pomarańcz" w pełnej rozdzielczości.
Od dłuższego czasu poszukuję takich materiałów na stare pojazdy.
Z chęcią podejmę się reanimacji aby dokończyć swoją paczkę "retro". Cztery jednostki trafiły już do paczki całościowej.

3
Witam, ostatnio próbując podłączyć dwie płytki Arduino Uno z symulatorem aby działały w tym samym czasie i obsługiwały dwa różne skrypty napotkałem się na problem, mianowicie gdy chciałem zadeklarować drugą płytkę na porcie COM8 w pliku eu07.ini okazało się, że mimo to i tak tylko działa jedna płytka na porcie COM3. Może ktoś próbował zrobić podobnie jak ja i wie co trzeba zrobić aby obie płytki działały? Czy jest to wogóle możliwe, czy symulator może ma jakieś ograniczenie co do tego? Prosiłbym o pomoc.

4
Udało mi się napisać prosty skrypt w Autohotkey który dodaję taką mechanikę do symulatora bez jakiejkolwiek ingerencji w pliki :)

5
Witam, przychodzę z dość nietypowym pytaniem mianowicie czy jest jakaś możliwość aby przypisać poszczególne klawisze pod pozycje nastawnika? Przykładowo po wciśnięciu klawisza 5 na klawiaturze, w symulatorze wbijała się pozycja nr 5 na nastawniku. Może ktoś będzie wiedział jak zmienić taką mechanikę i pomóc mi z tym.

6
Witam, w ostatnim czasie stałem się szczęśliwym posiadaczem oryginalnego nastawnika EN57 z pełnym mechanizmem. Jako iż planuję budowę całego pulpitu zdecydowałem się aby wszystko działało na dość nie najlepszym systemie PoKeys (Nie mam dużego doświadczenia w programowaniu i elektronice dlatego system Adruino odpada) Najtrudniejszym zadaniem wydaję się podłączenie nastawnika. Nie chciałbym demontować całego mechanizmu tylko zostawić wszystko jak najbardziej oryginalnie. Może ma ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie szczytywania pozycji nastawnika pod Pokeys, i chciałby mi pomóc w realizacji projektu?

7
Bocznica / EN57-1806
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 15:22:34 »
del

8
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 10 Maja 2023, 15:45:57 »
Obramówki udało mi się ogarnąć. Zastanawiam się nad tym co by jeszcze można poprawić oprócz  łączenia i okien.

9
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 09 Maja 2023, 18:30:36 »
Łączenia i obramówki okien na pewno są do poprawy. Próbowałem usunąć w taki sposób te obwódki i niestety zmieniły one tylko kolor na czarny (załącznik 1). Myślę ze może to być wina tego że tekstura jest robiona w .tga, ale co ja się tam znam..

10
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 09 Maja 2023, 18:05:59 »
Na dzisiaj wygląda to tak. Wymieniłem wszystkie oznaczenia na członie Ra. Mam także problem z usunięciem tych białych oblamówek przy reflektorach na członie Ra. Próbowałem zmieniać modele w textures.txt ale nic nie daje.

11
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 09 Maja 2023, 16:11:02 »
Zrobione. Zauważyłem też że liczba "2" na tej czcionce rożni się trochę od tej oryginalnie na pojeździe. Tak powinno być czy do tych numerów jest jakaś inna?

12
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 09 Maja 2023, 16:01:34 »
Myślę ze teraz wyszedł najlepiej. Wyskalowałem go na podstawie innej tekstury, wiec teraz zostaje zrobić inne oznaczenia w taki sam sposób.

13
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 09 Maja 2023, 15:36:13 »
Spróbowałem takie jedno oznaczenie zrobić od nowa i powstało to co w załączniku. Napiszcie co o tym myślicie. Najwyżej coś więcej pokombinuje.

14
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 18:31:04 »
Zastanawia mnie w sumie w jaki sposób najlepiej te oznaczenia zrobić. Skopiować z innej tekstury czy może od zera napisać.. Ale niewiadomo jaką to czcionką pisane. Orientuję sie ktoś w tym i wie jak zrobić to najłatwiej?

15
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 15:05:08 »
Tekstura jest już raz przemielona przez taki upscaler i w sumie jakość jest faktycznie lepsza jednak mniejsze napisy zostały zmienione z białe kwadraciki, wiec raczej napewno będzie trzeba zrobić oznaczenia na nowo.

16
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 14:50:36 »
Zastanawia mnie czy jakość tekstury nie sprawiała by problemu.. Niektóre oznaczenia pojazdu także są praktycznie nieczytelne

17
Na warsztacie / EN57-1767
« dnia: 07 Maja 2023, 20:39:39 »
Hej, ostatnio jakoś postanowiłem przy użyciu starych zdjęć zrobić takie malowanie do symulatora. Chyba jeszcze takowe nie pojawiło się w Maszynie. Jestem ciekaw waszego zdania na temat tej tekstury, warto kontynuować i może bardziej ja dopracować czy jednak nie ma to sensu? Przyjmuję wszelką krytykę.

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 20:06:02 »
Dzięki za informacje bo nawet nie wiedziałem, i w sumie niepotrzebnie się za to biorę.. Zawsze chciałem zrobić coś swojego, jednak zawsze ktoś mnie musi wyprzedzić i zrobić pierwszy.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 19:32:22 »
Zrobiłem to co było pokazane na filmie. Faktycznie, tekstura zniknęła, lecz tym razem nie widać "szyby" czyli po prostu okno jest przezroczyste w 100% i wygląda jakby go tam nie było. Jak to naprawić?

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 18:33:50 »
Chodzi o coś takiego? Jeśli tak to co z tym dalej mam zrobić?

21
Bocznica / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 14:57:55 »
Chodzi o plik z teksturami szyb z folderu Normals? Jeśli tak to takowy przygotowałem jednak nie wiem zbytnio jak go połączyć z tymi szybami w modelu.

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 13:34:21 »
Niezbyt mi to coś mówi.. Jestem zielony w temacie Blendera. Prosiłbym o takie "łatwiejsze" wyjaśnienie problemu. Dla tych mniej zaawansowanych.
Chodzi o plik z teksturami szyb z folderu Normals? Jeśli tak to takowy przygotowałem jednak nie wiem zbytnio jak go połączyć z tymi szybami w modelu.

Scaliłem 2 posty — obowiązki 14.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 11:02:55 »
Można by powiedzieć ze już wszystko ogarnięte jednak nadal jest problem z teksturami okien w symulatorze (załącznik 1). W Blenderze okna są szare (załącznik 2) a w Maszynie nakłada się na nie tekstura członu Ra. Proszę o dalsza pomoc bo naprawdę jestem już blisko celu.

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 08:22:18 »
Próbowałem dwoma sposobami. Niestety za każdym razem okna się psują i nakłada się na nie główna tekstura członu.

25
Pomoc w tworzeniu / Lowpoly w ED72
« dnia: 06 Maja 2023, 21:02:32 »
Hej. Dzisiaj przychodzę z kolejnym technicznym pytaniem pytaniem. Jako iż mocno zafascynowałem się tworzeniem "dodatków" do Maszyny postanowiłem zrobić lowpoly do mojego nieszczęsnego modelu en57-19xx korzystającego w połowie z modelu ed72. Mianowicie chce przekopiować lowpoly z klasycznego en57 to tego modelu, trochę próbowałem moich sil w Blenderze i przerobiłem te lowpoly tak aby pasowało do pudła ed72. Połączyłem oba modele w jeden i cos się popsuło (załącznik 1) chociaż widziałem ze w przypadku klasycznego en57, lowpoly jak i pudło to dwa oddzielne modele. A wiec ma ktoś może jakieś porady jak się za to zabrać i mniej więcej mógłby powiedzieć jak to zrobić?

26
Tak, w Blenderze jest okej. Dopiero w symulatorze się psuje i niektóre tekstury robią się różowe.

UPDATE: Różowe tekstury już sam ogarnąłem. Teraz problem jest tylko z tym srg.

27
Tak to wygląda.. Nie wiem co tu zrobić

28
Teraz niestety jest problem z eksportem. Gdy przerzuciłem już parę rzeczy z kabiny AKM do ed72 wystąpiło kilka błędów. Niektórych tekstur tak jakby nie wczytało (zrobiły się różowe) (załącznik 1)  i tekstura rsg jest zepsuta (załącznik 2) Jak to naprawić?

29
Zaimportowało :) Dziękuje za pomoc.

30
Po zmianie tego wyrzuca kolejny błąd (Pokazany na pierwszym załączniku). Jedyne "p1" jakie znalazłem w obu plikach jest w pliku cab_km.t3d, zmieniłem zawartość tych parametrów (Pokazane na drugim załączniku) a jednak nadal dostaje inny błąd o którym wspomniałem wcześniej. Może ja coś źle robię i wpisuje tam gdzie nie trzeba.. Ścieżka pliku w którym znalazłem te parametry "p1": C:\Users\Jakub\Documents\maszyna\dynamic\pkp\en57km_v1\cab\cab_km.t3d. Proszę o dalszą pomoc.. Ewentualnie napisanie gdzie szukać tych parametrów jeśli robię coś źle..

Strony: [1] 2